تیوال سارا هاشمی | دیوار
S2 : 04:42:25
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دیشب در تماشاخانه ارغنون شاهد اجرایی شگفت و سحر کننده از نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه» بودم. کاری در حد بهترین کارهای تئاتر پیشرو جهانی‌. بازی‌های شیوا ابراهیمی و حدیث میر امینی کم نظیر بودند و کارگردانی سرشار از اندیشه و شکل آفرینی‌های زیبای مهدی مشهور تحسین برانگیز. در مورد این نمایش برایتان خواهیم نوشت.
حسن تهرانی‌(سایت خبری تحلیلی سینما)
نماینده گروه اجرایی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش در پرواز های خروجی....
روایتی دارد ابزورد و رویکردی فمینیستی که با صناعت ایهام و دو پهلو گویی پریشانی دو زن در شرف مهاجرت را بازگو می کند. محتوای مجموع گفتار این نمایش شاید در یک صفحهA4 خلاصه شود.
آقای گل بهاری قراره خبر بده....لندن... تهران... زبان خارجی و پوشش.

در این قصه زنان مقهور مردان هستند . آقای گلبهاری ، آزاد و آقای مشهور . ریحانه ها چاره را تنها در گریز می بینند و تلاشی برای مبارزه و تعدیل این فضا نمی کنند.گویا این شرایط را تغییر ناپذیر دانسته و از انفعال نیز واپس زده دچار روان پریشی می شوند. این دو توان خود را تنها معطوف به مهاجرت می کنند و تمام همشان این است که آن سر دنیا لال نمیرند.
نگاه این زنان به مهاجرت بسیار شبیه نگاه سیمین در یک جدایی است .لذا نمایش حرف تازه نمی زند.
اشکال عمده این نمایش این است که برای بیان شعارهای خود ابزوردیسم ... دیدن ادامه » را استخدام می کند غافل از اینکه در فضای پوچ نمی توان چیزی را جدی تلقی کرد.مثلا نقد به مساله آزادی اجتماعی برای زنان و بطور خاص مساله حجاب وصله ناجوری است که بر پهلوی کار خود نمایی می کند.
از امتیازات این نمایش بهره مندی از امکانات محدود جهت بیان اثری فاخر است. پایه های این نمایش از طراحی صحنه، لباس ، کارگردانی و بازیگری و... در عین سادگی وقار ستون های آپادانا را دارد.
بیشترین مولفه ای که مخاطب را در پروازهای خروجی... درگیر می کند بازی مجدانه ، حرفه ای و آکادمیک دو بازیگر زن است که شور ، عشق و علاقه این دو نقش آفرین ارزنده را برای مخاطب اثبات می کند.
نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه ، همانطور که خودش اقرار می کند ، نمایشی هیجان انگیز نیست ولی بیننده خود را دست خالی بدرقه نمی کند.

برای همه عوامل این کار آرزوی موفقیت دارم.


سید محسن امامیان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از دیدن این اجرا پشیمان هستم. اصلا حس خوبی نیست وقتی برای دیدن بازی بازیگرهای محبوب ات روی صحنه، لحظه شماری میکنی بعد میری با یه اجرای سردرگرم،‌بی هدف و ضعیف روبرو میشی. نمایشنامه داستان ضعیفی داره در کارگردانی ایده و خلاقیت خاصی به چشم نمیخوره و بازی ها در حد انتظار نیست، ترجیح میدادم با خاطره اجراهای خوب پیشین پانته آ بهرام و رضا بهبودی سر کنم تا اینکه با دیدن این کار...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در طول نمایش حتی یک لحظه هم نمیتونستم چشم از صحنه بردارم، تبریک میگم بابت این اجرای عالی. بازیگر ها بدون اینکه ستاره باشند... همه ستاره بودند، اجرا بی نظیر و صمیمی و تاثیر گذار بود.. دیدن این نمایش رو از دست ندید...
ابراهیم عزیزی این را دوست دارد
متشکریم از نظر لطفتون
۲۷ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من امشب این نمایش رو دیدم و متاسفانه باید بگم کار خوبی نبود( از نظر من) به نظرم همایون غنی زاده داره خودش رو تکرار می کنه و چیز جدید و خلاقانه ای نسبت به کارهای قبلیش نداشت. ریتم یک نواخت و بدون منطق, بازیهای کسل کننده و فکر نشده, خلاقیتی در کارگردانی دیده نمیشه (به جز صحنه کشتن پیرزن)به جز طراحی صحنه که خوب بود, کسانی که کارهای قبلی این کارگردان رو دیده باشند چیز جدیدی نمی بینند توی این کار. و خسته نباشید به گروه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا هاشمی
درباره نمایش در i
من اجرای روز اول این کار رو دیدم, فوق العاده بود, بازیها خوب, کارگردانی, نمایشنامه.. همه چیز خوب بود. پیشنهاد می کنم از دست ندین, خیلی حس خوبی داشتم که با یه کار متفاوت و عمیق روبرو شدم
در خصوص داستان توضیح میدین؟
۰۳ آذر ۱۳۹۲
به نظر من بعید نیست با سانسور هم مواجه بشه
۰۳ آذر ۱۳۹۲
ای بابا خانم هاشمی چرا نفوس بد میزنید. من با کلی امید پنجشنبه به دیدنش میرم
۰۳ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا هاشمی
درباره نمایش در i
من اجرای قبلی مهدی مشهور رو دیدم, یک نمایش خوب و متفکرانه بود. بی صبرانه منتظر دیدن کار جدید این کارگردان هستم.
سلام به همه ی مردم شهر، حتی مسؤلان تماشاخانه ها...!
در همین شهر هنرمندان جوان زیادی در عرصه ی تئاتر فعالیت می کنند و بیشتر وقت زندگی شان را می گذارند برای تمرین نمایش، تا حرف شان را با تئاتر بزنند چون دیگر برای حرف زدن راهی نیست،اما...
جایی برای اجرا ندارند ... دیدن ادامه » و اگر هم باشد هر دو سال یک بار... تماشاخانه هایی مثل "تماشاخانه سه نقطه" و امثال آن باید مختص اجراهای جوانان نو پای تئاتر باشد نه آقایانی که می توانند در ... اجرا بروند.
پس با این اوصاف نباید از جوانان مان انتظار یک شاهکار را داشت.
۲۳ آبان ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید