آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال fariba akbari | دیوار
S3 : 19:08:09 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
روی خودت حساب کن نه هیچ کس دیگه ! گودوای وجود ندارد ! منتظر می مانیم تا گودو بیاید و به قولش وفا کند با اینکه هیچ اطمینانی نیست که بیاید ولی ما منتظر می مانیم مکان ملاقات ما در زیر همین درخت است
: آقای گودو امشب نمیاید ولی فردا شب حتما می آید ! گودو مردی ریش سفید است !
: خسته شدم از انتظار بیا برای همیشه دست از انتظار بردایم و خودکشی کنیم.
درخت بی بر نشان از انتظاری بی بر ! این تویی که باید درخت را بارور کنی بقول یکی اگر دایره خرافات در مردمی از 1000 سال بیشتر شد دیگر امیدی به نجات آن مردم نیست
میخوام برم بالای دیوار چین
که چی بشه ؟
هیچی از اون بالا بشاشم توی دنیا
...
میخوام پرواز کنم
تو دیگه نمیتونی پرواز کنی
....
لنگر را دادم میز پینگ پونگ گرفتم
میشه بدون توپ پینگ پونگ بازی کرد ؟

قطب نما را دادم این موتور را گرفتم
خوب سویچش کو ؟
مگه سویچ هم داره ؟
پویا، سپهر و آقامیلاد طیبی این را خواندند
نیلوفر ثانی، امیر مسعود و جعفر میراحمدی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
استوره ای سرگردان در اقیانوس بدون قطب نما ، بدون لنگر و بدون زره ، استوره ای که با توپ خیالی بازی میکند استوره ای که در e=mc2 ناپدید میشود در علم ناپدید میشود از طریق کرم چاله به دنیای استوره های باستانی میرویم و متوجه میشویم که آنها وقتی به دنیای امروز که تکنولوژی و علم و نیوتون و انیشتن و گالیله آمده اند هیچ جایگاهی ندارند جز کتاب های تاریخ ! در جایی اولیس دایره را پاک میکند به نظرم دایره زمان و نسبیت بود که پاک میکرد گویی میخواست جاودانگی خودش را با این پاک کردن ثابت کند و وقتی جلوتر میرویم می بینیم دیگر هیچ چیز به فرمان آنها نیست ! چیزهایی که روزگاری برای آنها ارزش بوده دیگر ارزش نیست حتی آن زمان هم ارزش ریختن این همه خون را نداشته نقش زن در نمایش کم بود ؟ به هر حال استوره ها به ما حکومت میکنند چه بخواهیم چه نخواهیم به قول استادی تکامل انسان با ساخت استوره و مجسمه هایی از این استوره شروع شد تنها چیزی که از دوره باستان تا امروز ثابت است به نظر من عشق است شاید وجود ونوس بهتر میکرد نمایش و اجرا و دکور صحنه و نور پردازی خوب بود و به هر زمانی میخورد
"اسطوره" فریباجان مصطلح تر است
۲۲ شهریور
رضا بهکام
"اسطوره" فریباجان مصطلح تر است
بله اسطوره را در ادبیات فارسی به این شکل مینویسند ولی دوستانم گروهی هستند که تلاش میکنند فارسی را به فارسی بنویسند خود من هم به این شکل نوشتن ( اسطوره ) بیشتر عادت دارم چشم من به این مدل آشنا است
۲۲ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آیا جمعه 21 شهریور هم اجرا دارید ؟
درود بر دوستان این داستان برای کسانی که دهه 50 جوان بودند و خاطره ای از مبارزه و انقلاب دارند باید جذاب باشد از قضا با دوستی که آن دوره مبارز بود این نمایش را دیدم اما ایشون برخی از وقایع را فراموش کرده بود و ازم میپرسید منظورش چیه ؟ به هر حال برای برخی ها این نوع نمایشنامه جذاب است حالت ابهام و پیچیده ! شخصیت زن نویسنده نسبتا توانسته بود علاقه اش را به نویسنده نشان دهد وقتی داستان پیچیده است طراحی صحنه و نور صحنه به گونه ای باشد که پیچیدگی را برای تماشاچی باز کند صحنه تاریک با موضوعی پیچیده ! به زحمت دیالوگها را میشنیدم شاید مقصود کارگردان بی اهمیت بودن دیالوگ است ولی این کار در سینما کاربرد دارد البته گودار این مدل فیلم ساخت کارگردانهای دیگر مدل او را دنبال نکردند و برعکس دیالوگ در نمایش مهم است که گویا باشد ! من هیچ عشقی در این نمایشنامه ندیدم یک صحنه عاشقانه یک دیالوگ عاشقانه ! میتوانست دو تا دیالوگ عاشقانه مثلا کاوسی به ژاله بگوید تو مبارزه را بالاتر از عشق میدونی ، در یک چشمت عشق می بینم در چشم دیگرت مبارزه و جنگ ! یا ژاله به کاوسی بگوید تو انجام وظیفه را مهمتر میدانی تا عشق ورزیدن ، عشق مرزها را برمیداره ولی نمیتونه مرز بین دوست داشتن و وظیفه را برداره ! دوست داشتم یک جا ببینم پای بازپرس کاوسی می لرزد وقتی میخواهد دختر را نشانه بگیرد ! بقدری ژاله و کاوس با هم سرد بودند که انگار دوتا رباتند با هم حرف میزنند صحنه آرایی میتوانست بهتر باشد حداقل یک شمع توسط زن نویسنده روشن شود که عشق شخصیت به نویسنده را نشان بدهد ! سه زمان با یک صحنه آرایی نشان دادن ؟؟ دو مبارز مجاهد فقط با هم دعوا میکردند ! نسل بعدی مبارزان 28 مرداد دو مجاهد پا در هوا بود که بین مذهب و مارکسیست سردرگم بودند البته این برداشت من است اگر در یک دیالوگ میگفت ما بین ماترلیاست و خدا ماندیم شاید بهتر میشد فهمید نمیدانم هدف کارگردان لیلا زمردیان بود ؟ زمردیان دقیقا برعکس این کاراکتر که مذهب را انتخاب کرده و نماز میخواند در نهایت اینکه این تاریخ دایم تکرار میشه و برای رسیدن به چیزهایی خون ریخته میشه پایان ناپذیر است به نظر هدف پایان بندی این بود که بگوید این مبارزها خودشان هم نمیدانستند چه میخواهند یا در ذهن نویسنده که خودش هم سردرگم بود بین این همه شخصیت و اصل داستان درست بود در کل 28 مرداد کودتا نبود چون طبق قانون مشروطه شاه حق عزل نخست وزیر را داشت .داستان خوبی است اگر طراحی صحنه و نشان دادن عشق و استفاده از فیلمهای مستند 28 مرداد در پس زمینه ، نور بهتر ؛ لباس بهتر و حتی خواندن ترانه ای کامل تر در نسل بعدی مبارزین مثل آفتابکاران جنگل سعید سلطانپور توسط بازیگران و مهمتر از همه نشان دادن عشق در بین ایده الوژیست زده ها میتواند نمایشنامه را جذاب تر کند
ممنونم که ما رو تماشا کردین و انرژی گذاشتین برای نقد سپاس بسیار
۱۸ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در قرن بیستم نمایش نامه هایی در اروپا و آمریکا اجرا شد که تماشاچیان هم جزو بازیگران میشدند به نوعی دموکراسی در اجرا بود برای تماشاچی که او هم شرکت داشته باشد بقول محسن وزیری مقدم نقاش ، مجسمه ساز و استاد هنر که در یکی از اثرهاش از تماشاچیان خواست در طراحی شرکت کنند و میخواست که تماشاچی هم نقشی در آفرینش داشته باشد نوعی مشارکت در آفرینش هنرمند است دوست دارم این نمایش را ببینم و من هم نقشی در اجرا داشته باشم
سپاس از توجه شما ، حضور و همراهی اینچنین شما برای ما بسیار مبارک است
۱۲ شهریور
درود مهربانو سرمست
چرا به وفاداری و ارامش من شک می کنید" نمایش خود باید سخن بگوید نه سخنان کارگردان قبل از اجرا
البته نمیدانم کسانی که شنیدند هم آیا درک درست تری داشتند یا نه
نظرم را گفتم به جهت اصلاح در آینده ولی دو مورد اتهام شنیدم . این هم از جامعه هنری ما
به کجای این شب تیره بیاویزم عبای ژنده ی خود را......
۴ روز پیش، دوشنبه
محسن فراهانی راد
به دلیل پیداکردن جای پارک سخنان کارگردان محترم قبل از اجرای نمایش را نشنیدم نمایشی ندیدم آنچه بود مونو دیالوگی بیش نبودکه مرا بیاد روخانی از متن کتاب مسخ کافکا انداخت نیازی به جابجایی در فضای ...
دوست و همراه گرامی؛ البته هیچ جا سخن از چنین پیش‌فرضی به میان نیامده است. این که کار را دوست نداشته‌اید حق طبیعی شماست. پیش از اجرا چند جمله‌ای درباره‌ی نحوه‌ی همراهی با کار به مخاطبان می‌گویم و نه چیزی بیشتر. از این جهت گفتارهای ابتدایی سبب نمی‌شود که کار با سلیقه‌ی همه‌ی مخاطبان جور شود. امیدوارم در آینده مخاطب کاری از گروه ما باشید که بیشتر دوست می‌دارید. با تقدیم احترام بسیار.
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
fariba akbari
درباره نمایش برلین ۱۰:۱۰ i
متفقین به اندازه کافی از آلمان و متحدانش بدگویی کردند و حقیقت را طور دیگری جلوه دادند به قول یکی بالاخره ابرها کنار خواهد رفت و حقیقت روشن خواهد شد بیش از هفتاد سال است که هالیود و متفقین اروپایی از بدی ها و پلیدی های نازی ها فیلم میسازند و خودشان را بری از هر گونه جنایتی میدانند در حالیکه همه با هم جنایتکارند امیدوارم این نمایش اینگونه نباشد
تاریخ را فاتحین می نویسند.

ناشناس
fariba akbari
پوریای گرامی دقیقا تاریخ را فاتحین مینویسند شما به تاریخ که نگاه کنید انگلیس و فرانسه مستعمره داشتند نه آلمان
بله. نوجوون بودم که با این جمله برخورد کردم ولی برای همیشه نگهش داشتم.
البته به نظرم نقد شما به تاریخه نه الزاما این نمایش.
و باز به نظر من تاریخی که در دسترس ماست، قابل اعتماد نیست.
متاسفانه هنوز نمایش را ندیدم اما با این جمله شما بسیار موافقم تاریخی که در دسترس ماست قابل اعتماد نیست و بقول خودتون تاریخ را فاتحین مینویسند و دروغ مینویسند سرتاپا دروغ مینویسند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این فیلم گاف کارگردانی و فیلمبرداری زیاد داشت امیدوارم اینها را هم بگویند
پویا فلاح این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فکر کنم معنی کودتا چیز دیگری باشد لفظ کودتا برای برکناری نخست وزیر کاملا اشتباه است
پویا فلاح و آقامیلاد طیبی این را خواندند
مهرداد این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کاش نوشته بودید درباره کدامیک از داستانهای شاهنامه است قسمت اسطوره ای یا تاریخی ؟
یکی از داستانها سهراب‌کشی ست
یکی از داستانهای زیبای شاهنامه رزم اشکبوس و رستم است
پیاده مرا زان فرستاد طوس --- که تا اسپ بستانم از اشکبوس
یه دو واحد شاهنامه است
۱۷ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درودها - با توجه به شرایط محیط و مراقبت های لازم که وزارت بهداشت در خصوص ویروس کوید 19 توصیه کرده نمایشی با این زمان طولانی 2 ساعت و چهل دقیقه در سالنی که تهویه مناسب ندارد بی احتیاطی بزرگی است نکته بعد اینکه صندلی های این سالن بسیار غیر استداندارد است و نزدیک سه ساعت نشستن بر روی این صندلی ها بدون شک کمر درد شدید به آدم وارد میکند کاش کارگردان این موضوعات را در نوشتن متن نمایش در نظر میگرفت من کارهای هدایت را دوست دارم و قرار گذاشتم با شش تا از دوستانم برای دیدن این نمایش بروم ولی واقعا به شک افتادم سالنی بدون تهویه و صندلی های غیر استاندارد و نمایشی این چنین طولانی با شرایط ویروس کووید 19 نمیدانم آیا صحیح است دیدن این نمایش ؟
نه تنها صحیح نیست بلکه چیزی شبیه به یک جنایته .
وقتی میدونیم که کشور ( و تهران ) در شرایطِ وخیمی قرار داره و کاملن از کنترل خارج شده ، این یک جنایته که بخوایم در اینگونه اجتماعات و دورهمیها شرکت کنیم ، حتا ولو 10 دقیقه باشه .
تئاتر دیدن و سینما رفتن و عروسی گرفتن و مهمونی رفتن و باقیِ دورِهمیها ، هیچ تفاوتی با هم ندارن . و باید ازشون پرهیز کرد . تا لااقل شرایط به حد نرمال برسه .
امیدوارم رعایت کنند البته مکانهای باز با رعایت اصول ایمنی و فاصله گذاری اشکالی ایجاد نمیکند ولی در مکانهای سربسته بدون تهویه مناسب و بدون فاصله گذاری باید خیلی احتیاط کرد خیلی زیاد کاش به این گروه هنری سالن بهتری اجازه میدادند یا زمان اجرا کوتاهتر بود
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید