تیوال زهیر | دیوار
S3 : 03:10:42
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
زهیر
درباره نمایش کمدی افسانه ببر i
قوی، پرنکته، و دلنشین بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مدرسه عالی تئاتر عروسکی فرانسه دانشجو می‌پذیرد
http://www.marionnette.com/en/Esnam/Presentation
the non-refundable examination fee of 60€
۲۱ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موضوع تازه ای نبود اما روایت و شیوه جدید و جذابی انتخاب شده بود.
واقعاً دیدنی بود.
مدتها بود تئاتری که لذتبخش باشد و حالم را خوب کند ندیده بودم.

فقط چون روایت تاریخی است ممکن است جایی از آن به تناسب زمان و مکان تغییر کرده باشد. برای مثال:

"امیرکبیر، در پی منع قمه‌زنی و اصلاح امور روضه‌خوانی برآمد. وی نسبت به علمای مذهبی با احترام خاصی برخورد می‌کرد، با این حال میرزا ابوالقاسم امام جمعه تهران، از جمله روحانیونی بود که به شدت به مخالفت با امیرکبیر برخاست و بسیاری از روحانیون دیگر نیز به همراهی با او برخاستند" نقل از /fa.wikipedia.org/

به هرحال کار قوی و بسیار دیدنی بود.
ویکی پدیا مرجع علمی نیست...
فقط صرفا جهت اطلاع !
۱۶ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش باغ آلبالو i
ابتدا و انتهای اثر در ذهن استاد چرمشیر روایت می شود و بخشی از اواسط آن مکتوب شده و در صحنه اجرا می شود.
بی اغراق اکثر نقشها با بازی هنرمندانه ای ایفاء شدند.
نبود نقش پیش خدمت پیر، می توانست کار را چابک تر و دلنشین تر کند.

اندر باب امکانات محل نمایش، سالن چهارسو، همین بس که محل نشستن ساید B، پلکانی است که تضمین می کند که تا خاتمه نمایش، حتماً کمردرد دردناکی باخود از سالن نمایش به یادگار بیرون خواهید برد.

با سپاس
جالبه گروه نمایش هیچ توجهی به اظهار نارضایتی تماشاگرها هم نداره، احترام به تماشاگر فقط خم شدن بازیگرهای لبخند به لب آخر نمایش نیست.
۰۷ آبان ۱۳۹۴
متاسفانه تیوال که خودش را رسانه و شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ معرفی میکند ، هیچگونه واکنشی نسبت به این همه بی احترامی و اجحاف در حق تماشاچی این تاتر ندارد.
بی شک هنرمند و تماشاچی لازم و ملزوم یکدیگرند. اگر نبود اهمیت تماشاچی و احترام پس هدف از اجرا و به روی ... دیدن ادامه » صحنه بردن نمایش چیست؟ این همه دم از فرهنگ میزنید اما ابتدایی ترین نکته رو در حق این اقلیت که برای دیدن یک اثر هنری خودشان را به آب و آتش می زنند به جا نمیارید.

واقعا متاسفم
۱۹ آبان ۱۳۹۴
منم واقعاً از سایت تیوال انتظار داشتم که ذکر کنه باکس B تشک رو سکوست و صندلی ندارد.من اگه میدونستک قطعاً نمیگرفتم بلیط این قسمت رو،چون کمردرد شدید به دنبال داره.
کاش مدیریت تیوال بیاموزد که حفظ اعتماد تماشاگر کاری بغایت ساده س، البته با رعایت نکات این ... دیدن ادامه » چنینی!!!
۱۹ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی واقعی و جنجالی بود.
لذت بردم.
در بطن سه داستان جنایی و آه آلود در حوزه زنان وارد می شوی و قضاوت در انتها با توست.

ایراد نمایش، کاراکتر نقش خبرنگار بود که وصلۀ جوری نبود.
هم از نظر ظاهری و هم قدرت بیان.

مرسی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش وقت ناهار i
کشدار و پرتکرار و کم مطلب بود،
درنتیجه خسته کننده شده بود.
اما بازیهای خوبی داشت.
مخصوصاً نفش دختربچه عالی بود.
لیلى شجاعى این را خواند
مجتبی مهدی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش هیپوفیز i
دفعه قبل در بهمن92 که در سالن ایرانشهر اجرا داشتند، زمان رو نفهمیدم
ولی اینبار همش به ساعتم نگاه میکردم.
چرا؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ابتدا حوصله ات از فضای سرد و خاکستری زندان سر می رود،
اما درادامه با غلطت بالای متن ژان پل ساتر، نفست حبس می شود و زمان را فراموش می کنی.
مرز بین زندگی و ازجان گذشتگی ذهن را به شدت درگیر میکند.

یکتا ناصر آنچنان شما را محو بازی و گفتار قوی اش می کند که از پلک زدن خود شرمنده می شوید. مخصوصاً بعد از تجاوز بازجویان آشنای نمایش.

بقیه یازیگران عزیز بخصوص سینا رازانی هم در داشتن حس برتری شما نسبت به دیگرانی که این نمایش را ندیده اند، کمکتان می کنند.

رنگ باران همه چیز را معنوی می کند و لذت می آفریند حتی در سیاهچاله ها.

با سپاس فراوان
زهیر
درباره فیلم قندون جهیزیه i
خیلی دیدنی بود
صابر ابر و نگار جواهریان در قالب های جدید واقعن خوش درخشیدند.

فرضیات عوام را به چالش می کشید. فرضیاتی که مبنای خیلی از اشتباهات است.
و امید و اخلاق را به هم گره می زد.

یک پکیج آموزنده، لذت بخش و متفاوت.
مناسب مخاطب کودک و بزرگسال.

دیدن این فیلم را از دست ندهید!

سینما فلسطین
4شهریور94
زهیر
درباره نمایش کالیگولا i
فکرشو نمیکردم بتونم سه ساعت یکسره در سالن نمایش دوام بیارم،
اما صابر ابر آنچنان با تسلط و قوی نقش ایفا کرد، که نفهمیدم چطور زمان گذشت.
خیلی خیلی ملموس بود گفتگوها و داستان نمایش و داغ دل همه وطن پرستان را تازه میکرد.


چهار نقد به این نمایش تلخ اما شیرین دارم بخاطر تمرکز زدائی:
1- تحرک زیاد و سکون کم کاراکترها که بزرگ بودن صحنه هم در آن دخیل بود.
2- تعدد زیاد نماد ها و تنوع حواشی که جریان روان داستان را پیچیده میکرد.
3- نور زیاد در صحنه های تلخ.
4- نساختن موسیقی متن برای نمایش و استفاده از آهنگهای خارجی بجای آن که بار حسی لازم رو جبران نمی کرد.

با سپاس از همه عوامل
اجرای روز اول (20 مرداد 94)
جالبه همه عوامل تجربه عجیبی را از بالکن توصیه می کردن :)
۲۱ مرداد ۱۳۹۴
بالکنش که آدم رو یاد دیوار مرگ قدیمی که تماشاگرها از بالا چرخش موتورسیکلت سوار جان بر کف رو بر روی دیوار نظاره میکردند، می انداخت.
۲۱ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش wow واو i
واو میخواست نمایشی متفاوت باشد و این تفاوت را ابراز نماید، اما نتوانست.
تئاتر ریشه داری نبود و برقراری ارتباط حسی با آن بسیار مشکل می نمود.
هرچند بازیها نسبتا خوب بودند و تینو صالحی مثل همیشه از همه بهتر.
چیدمان صندلی ها هم اصلن جالب نبود. برای مثال باکس آ پشت ستون واقع شده و هیچ دیدی به گوشه بالا سالن ندارد.

از جمله "در کشور خارجی، زبان را می توان ترجمه کرد اما احساس را نمی توان" لذت بردم.

تشکر ویژه را باید از گروه نوازندگان موسیقی متن نمایش نمود که کاری بی نقص و دلنشین ارائه نمودند.

بامید کارهای بهتر
6مرداد94
تنها حسن کار اجرای زنده موسیقی بود
۰۷ مرداد ۱۳۹۴
چهارپایه وسط یعنی G -H?
۰۸ مرداد ۱۳۹۴
دقیقاً
۰۸ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش علیمردان خان i
کاری خوب بود اما با کم و کاستی های اساسی به شرح ذیل؛

- کار کودک بود یا بزرگسال، معلوم نبود! (با توجه به بکاربردن تعابیر 18+ و ناسزاگویی و اصطلاحات ثقیل و وجود کاراکتر بدآموز عموی معتاد)
- نمایشنامه خوانی بود یا نمایش، معلوم نبود! (با توجه به خواندن نمایش از رو متن)
- کار ادبی بود یا مقاله خوانی آموزشی، معلوم نبود! (با توجه به فنداسیون داستان علیمردان خان که در نثر و نظم کلاسیک شناخته شده و گفتگوهایی با ادبیات امروزی که تلفیقی کاملا آماتوری و ناسازگار حاصل کرده بود.)

لازم است تشکر ویژه نمود از حضور و از بازی خانومهای گرامی و هنرمند مهشید حسینیان، سحرنعمتی، و درسا عبدالباقی بخاطر هنرنمایی و تسلطشان در نقشهای علیمردان خان،(ننه چغندر،زن همسایه،...)، و مادر علیمردان،
و همچنین از نوازندگان جوان و چیره دست موسیقی متن نمایش.

با آرزوی کارهای دلنشین ... دیدن ادامه » تر
اجرای 5 مرداد 1394


مجتبی مهدی زاده این را خواند
ساناز حلمى و محمد تقی پور این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش اولیانا i
بهترین فرصت برای تجربه تئاتری واقع بینانه و ملموس.
روایت یکی از تراژدیهای تلخ روزگار ما،
داستان آشنای سوءاستفاده ها و تبعیض های جنسیتی جامعه دانشگاهی گزینشی و تصفیه شده ما از دانشجویان دختر،
اما عاقبت در این داستان به مدد نور عدالت کمتر تلخ است تا در اینجا.

ذهن تماشاگر تا چند مدت درگیر گفت و شنودهای این استاد و دانشجو خواهد بود.
بازی های قوی، بدون اشکال و گیرا، با نورپردازی و موسیقی هماهنگ و تاثیرگذار.



با سپاس و آرزوی دیدار کار جدید
4مرداد94
جناب زهیر گرانقدر ممنون از نظر خوبتون
و چنانچه منظورتان از عبارت "نور عدالت"، مجموعه ای از فعالیت هایی باشد که کارول به مدد آگاهی اش بر علیه سیستم آموزش مردسالارو دروغگویی که از مسولیت و جایگاهش سواستفاده می نماید ،راه انداخته است، بسیار باهاتون ... دیدن ادامه » موافقم.
۰۶ مرداد ۱۳۹۴
با سپاس از ابرشیر عزیز،
نور عدالت و عدالت، کلاً برای من و خیلی ها ناشناخته است،
تنها حس کردم نور امید و رضایتی که در دل دختر دانشجو در انتهای نمایش تابید، انعکاسی از آن نور نادیده است.
۰۸ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ورودیه کل موزه های سعدآباد به آن وسعت حدود 20هزار تومان بود ما اخیراً رفتیم.
این قاجارها چه گران فروشند!
مجتبی مهدی زاده و ساناز حلمى این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
احتمالاً با خورشید و ماه و زمین و آسمان هم هماهنگی های لازم انجام گرفته و حق استفاده شون لحاظ شده است.
با تشکر از کمپانی تیوال.
احسان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش چارچوب داستانی مشخص و مقصد روشنی نداشت.
اما بازیها و متن بعضاً فلکوریک نمایش، زیبا بود و کیفیت خوبی داشت.
جمع و جورتر هم میتوانست باشد.
رومینا خلج هدایتی، بهرنگ و مجتبی مهدی زاده این را خواندند
ساناز حلمى این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره فیلم گینس i
کار متفاوتی بود،
لوکیشن های بکر طبیعی استفاده شده بود و تصویربرداری فیلم منحصربفرد بود.
اینکه از استعداد آوازخوانی یک معلول ذهنی در فیلم استفاده شد آن هم به زبان انگلیسی واقعاً ریسک بالایی دارد که البته کارگردان به خوبی از پس آن برآمده و موزیک متن و دیالوگهای ترانه خوانی سه برادر را دلنشین ارائه کرده بود.

بعضی بالفطره غرزن ها و به زعم خودشان منتقد، تفاسیر عجیب و غریبی درخصوص نمایش استعمال مواد مخدر در فیلم، فحاشی کردن در دیالوگها، و ضعف کارگردانی با تمام قدرت نثار فیلم کردند که علتش را باید در خارج از فضای فیلم جستجو نمود.

درکل میتوانست فیلم بهتری باشد، که این توانایی برای دیگر فیلمها هم قابل تصور است.


دعوت میکنم که در بازار چارسو (تقاطع جمهوری و حافظ)، که مجموعه جدیدیترین و زیباترین سالنهای سینما در ایران را در خود دارد به تماشای فیلم ... دیدن ادامه » بنشینید و در کافه طبقه چهارم آن یک قهوه لاته و کیک شکلاتی میل کنید.
24تیر94
این فیلم سراسر افتضاح و لودگی است متعجبم چطور این همه توهین رو تو فیلم که به مخاطب نثار می کند را ندیدی !!! فیلم نه قصه داره نه داستان نه موضوع و نه ایده خوب نه شخصیت و نه جزئیات فیلمنامه همه چیز به صورت سطحی و سر هم بندی شده اتفاق می افتد نه شروع خوبی داره ... دیدن ادامه » نه پایان قابل درک @@ سه تا آدم عقب مانده تو خیابون راه می رن و وراجی می کنن
سینما کمدی نیاز داره برای مخاطب عام نمونه ایران برگر و نهنگ عنبر
۲۷ تیر ۱۳۹۴
سرکار خانم ..با عرض پوزش .. من از افعال معکوس استفاده کردم .
۱۱ مرداد ۱۳۹۴
جدا؟؟؟؟ اما من واقعا از فیلم چه خوبه که برگشتی لذت بردم. بیت آخر فیلم خیلی خوب نمایانگر مضمون اصلی و شیرین فیلم بود و واقعا هم زندگی همینه
۱۴ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باید کارمند دولت بود و فهمید که در بطن فیلم چه ظرافتهایی گنجانده شده است.
یک طنز انتقادی و البته فاخر.

هرچند قیچی طایفه سانسورچیان، جسم فیلم را زخمی کرده بود اما باز پیام فیلم قابل دریافت بود.


دیدن این فیلم را در سالن قجری و زیبای موزه سینما به شما پیشنهاد می کنم.
با سپاس و احترام شایسته جهت استاد تبریزی و عوامل عزیز فیلم
فقط پیام برای خوب بودن یک فیلم سینمایی کافی نیست...

این فیلم بدترین فیلم نامه و کارگردانی و... چند سال اخیر سینمای ایران را دارد..
۱۶ تیر ۱۳۹۴
مضخرف ترین و احمقانه ترین و مسخره ترین فیلم سالهای اخیر....
بدترین بازی و نقش سینمایی در همه سالهای اخیر بازی حسن معجونی و آتیلا پسیانی و همه بازیگران فیلم
نه قصه داره نه داستان نه محتوا نه موضوع فقط بر پایه هیچ
توهین آمیز ترین فیلم به مردم و مقامات یک ... دیدن ادامه » کشور
کسانی که خاطره خوب لیلی با من است و مارمولک را دارنند به هیچ وجه به دیدنش نرونند....
متعجب ام از کسانی که فیلم دوست دارنند
۱۶ تیر ۱۳۹۴
خواهش می کنم آقای دانش عزیز،
و با توجه به نظرات موافق و مخالف کاملاً در مقابل هم، مجدداً خوانندگان عزیز را دعوت می کنم به دیدن این فیلم چالش برانگیز در عرصه سینمای ایران.
۱۶ تیر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهیر
درباره نمایش فهرست i
نمایش بدیع اما کشداری بود.
گروه کر توانمند و محشری داشت.
فیگورها استثنایی بودند.
همراهی موسیقی و افکت های صوتی با جریان نمایش عالی بود.

اما به ذهنم رسید که برای دوختن یک لباس برازنده، لازم نیست تمام پارچه های یک بزّازی را خرید.

اجرای 8 تیر 94
«مادر لیلا حاتمی: سی سال ممنوع‌الکارم کردند و علی را دق دادند»
زری خوشکام، که پس از ازدواجش با علی حاتمی، اغلب در محافل سینمایی زهرا حاتمی خطاب شده، پس از سال‌ها دوری از پرده نقره‌ای این‌روزها با ایفای نقش حوای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» به‌ کارگردانی صفی یزدانیان، میهمان پرده‌های سینماست.
برای اطلاع از آخرین اخبار، همراه توییتر رادیو کوچه شوید.
https://twitter.com/koochehonl…/…/614905841691586560/photo/1
‪#‎radiokoocheh‬