تیوال هنرهای تجسمی
S3 : 10:44:50
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
فراخوان های بهار گالری شلمان | عکس
» فراخوان های بهار گالری شلمان
... دیدن متن »

گالری شَلمان به منظور حمایت و کشف استعدادهای هنرمندان جوان دو فراخوان را در بهار سال نود و هشت منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر به سایت گالری شَلمان مراجعه کرده و از شرایط شرکت در این فراخوان ها مطلع شوید:

http://shalmanartgallery.com/#853

۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایشگاه آثار نقاشی حجتالله شکیبا i
اثر نقاشی استاد جمشید مشایخی از چهره همسرش به خانواده اش اهدا شد . | عکس
در آیین گشایش رسمی نمایشگاه آثار شکیبا
» اثر نقاشی استاد جمشید مشایخی از چهره همسرش به خانواده اش اهدا شد .
... دیدن متن »

آیین گشایش نمایشگاه نقاشی حجت شکیبا، عصر روز جمعه ۲۳ فروردین با حضور هنرمندان، هنردوستان و چهره‎های برجسته فرهنگی هنری و با اهدای طراحی جمشید مشایخی به خانواده این هنرمند بزرگ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در ابتدای این مراسم که در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپا بود، جواد مجابی، مترجم و شاعر به عنوان سخنران نخست مراسم گفت: «در آثار شکیبا عشق او به ایران مشاهده می‎شود، عشقی ستودنی. آثار این هنرمند از اولین نمایشگاهش که نشانگر خلاقیت او بود، کاملا مشهود بود . شکیبا ایران‎دوست است. وی با دقت در فرهنگ ایرانی، بهترین بخش‎های آن را به نمایش گذاشته است. او همواره تلاش کرده آثاری شعرگونه بیافریند از این رو  آثارش به واقع اسنادی از فرهنگ ایران در دوره‎های مختلف تاریخی است. 
جواد بختیاری، هنرمند خوشنویس و نقاش سخنران بعدی مراسم بود. وی در ابتدای صحبت هایش با ذکر این مطلب که از شکیبا گفتن بسیار دشوار است ابراز داشت : شکیبا از مفاخر هنرهای تجسمی معاصر است. عمر این هنرمند سراسر به آفرینش گذشته است.
 بختیاری  شکیبا را از جمله هنرمندانی دانست که گام‎های بلندی را در زنده نگاه داشتن ایران فرهنگی برداشته است و افزود: «در دوره معاصر با جدیت می‎توان گفت حجت شکیبا از جمله هنرمندانی است که جانمایه ایران فرهنگی را غنا داده است.» 
بختیاری در ادامه به ۳ ویژگی آثار شکیبا را که او را در میان دیگر هنرمندان ممتاز کرده است اشاره کرد و گفت: «ویژگی نخست آثار شکیبا این است که بیننده با دیدن آنها تحیر می‎کند، در مرحله بعد آثارش مخاطب را به تخیل و در نهایت به تفکر وا می‎دارد.  وی همچنین افزود: «استمرار هیجان‎ها در آثار این هنرمند به شدت دوام دارد و همیشگی است.». 
 جواد بختیاری در پایان سخنان خود به انتخاب رنگ در آثار شکیبا اشاره کرد و گفت: «رنگ‎ها در آثار شکیبا کاراکتری کاملا ایرانی دارند. از رنگ‎های به کار رفته در آثار می‎توان فهمید که هنرمندی ایرانی این اثر را خلق کرده است.» 
سید عباس سجادی، مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  نیز با حضور در جایگاه  در ابتدای صحبت هایش با ذکر این مطلب که ما در فرهنگسرای نیاوران بسیار خرسندیم که میزبان آثار فاخری از هنرمندان برجسته ایرانی هستیم که شکیبا نیز یکی از این هنرمندان است گفت: «تمام این آثار حاصل تفکر ناب و بلند حجت شکیبا است. ما در تابلو های این هنرمند علاقه و عشق وافرش را به ایران را شاهد هستیم. به باور من هر کدام از این قاب ها  پنجره‎ای به سوی فرهنگ ایران‎زمین است.» 
مدیر عامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در ادامه افزود: «فرهنگ و هنر نیازمند توجه است. برگزاری این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران اتفاق نمی‎افتاد مگر به پیشنهاد استاد عبدالرشیدی، و برادران میرباقری در خانه فرهنگ گویا که همواره موجب وقوع رخدادهای جدی فرهنگی و هنری در این سال‎ها هستند و  همچنین نشر گویا هنرمند دیگری هم که موجب برگزاری این نمایشگاه بود و همواره برای دیگران بیش از کار خودش تلاش می‌کند جناب اسرافیل شیرچی نازنین بود که برای این برنامه و این نمایشگاه تلاش بسیاری کرد. در چنین مراسمی شخصیت های بزرگی همچون جناب مجابی حضور دارند که این خود نشانگر ارزش هنری آثار شکیبا است.»
سجادی در ادامه صحبت هایش با اشاره به درگذشت جمشید مشایخی، هنرمند برجسته سینمای ایران و رونمایی از اثر طراحی جمشید مشایخی در این نمایشگاه گفت: «در روز تشییع زنده‎یاد جمشید مشایخی سخن شایسته‎ای از زبان فرزندش سام مشایخی شنیدم که گفت برای پدر من القاب بسیاری بود همچون کمال الملک سینمای ایران، اما در واقع پدرم جمشید مشایخی سینمای ایران بود. این نکته بسیار درست و ظریف است.» سجادی با اشاره به فداکاری‎های همسر جمشید مشایخی از نقش بانوان ایرانی در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری تقدیر کرد. 
مدیر عامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در پایان سخنانش به کار سترگ حجت شکیبا در همکاری با علی حاتمی کارگردان فقید ایرانی اشاره کرد و گفت: «در دورانی که فناوری به شکل امروز نبود شکیبا توانست به خوبی دقت و وسواس حاتمی را در ساخت فیلم‎های تاریخی پاسخ گوید. یکی از آثار شکیبا به تصویر کشیدن پرسپکتیو خیابان لاله‎زار در فیلم‎های حاتمی است که به حق کار عظیم و بسیار زیبایی است.»
در انتهای این برنامه حجت شکیبا در سخنانی  با اشاره به درگذشت جمشید مشایخی و سابقه همکاری خود با علی حاتمی، فیلمساز شهیر، به عنوان مشاور هنری گفت: «سال‎ها پیش سر صحنه فیلمبرداری کمال‎الملک با مشایخی آشنا شدم. جمشید مشایخی در همان دوران که برای ایفای نقش کمال الملک نزد من آموزش نقاشی می‎دید، اثری را خلق کرد که پر از عشق است. اگر چه این اثر به نظر طراحی ساده‎ای است اما با عشق کار شده است. من در این گردش‎های مداد مشایخی در آفرینش این اثر عشق را می‎بینم. این اثر پس از گذشت ۳۰ سال از گنجینه من بیرون آمد و لازم دیدم که آن به صاحب اصلی اثر یعنی همسر این هنرمند بزرگ و خانواده مشایخی تقدیم کنم.»
پس از سخنان شکیبا، نادر مشایخی هم ضمن قدردانی از این هنرمند طی سخنانی اظهار داشت:  «امشب از دیدن این اثر بسیار خوشحال شدم چرا که ما به دنبال گردآوری چیزهایی از پدرم هستیم که فراموششان کرده‎ایم، که این اثر هم یکی از آنهاست.»
در پایان مراسم اثر طراحی شده توسط زنده‎یاد جمشید مشایخی از سوی حجت شکیبا به نادر مشایخی تقدیم شد.
فاضل جمشیدی و  داوود حیدری در میان برنامه قطعاتی آوازی را برای حضار خواندند 
گفتنی است نمایشگاه آثار نقاشی حجت شکیبا، تا ۳۰ فروردین ماه در گالری‎های شماره ۱ و ۲ برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۲۱ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عباس الهی
درباره نمایشگاه گل/تناقض ناب i
تا ۲۰
R 0 y a، *مریم* و شکوه حدادی این را خواندند
نیلوفر ثانی و بامداد این را دوست دارند
فکرکنم معنیش تعریف بود :)
۶ روز پیش، سه‌شنبه
عباس جان می رفتی کافه ی قشنگشون بااون حیاط جذاب، جبران مافات می کردی :)
۵ روز پیش، چهارشنبه
کاش این کار رو می کردم. حالا دفعه بعد فال و تماشاش می کنم.

تا به حال اونجا -اینجا- نرفته بودم. گفت گالری بسته است مثل کسی که سرش به سنگ خورده باشه برگشت خوردم.
به نظر پاتوق طور هنرمندان می اومد.
۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیلوفر ثانی
درباره نمایشگاه بی شمار i

این دومین نمایشگاهی ست که از آثار خانم فرح سلطانی می بینم .. در روزمه ی ایشان آمده که درس هنر را در انگلستان خوانده اند و حالا با چنین پشتوانه ای در ایران به تجربه و اجرای نمایشگاه دست می زنند.
اگرچه سبک کارهایشان به "پاپ آرت" دسته بندی شده است اما براستی آنچه بر دیوارهای گالری شیرین عرضه می شود، چند تابلو در ابعاد بزرگ محتوی چند عدد متر اندازه گیری ست که رنگهای متنوعی دارد. مترهایی که به نظر می رسد راز شگفت انگیزِ رسم و تمرکز برآنان، پیچش هایی ست که احتمالا قدرت نگاه و تسلط نقاش را نشان می دهد...!!
در تمام تابلوها هرآنچه مخاطب با آن روبروست همین چند متر درهم پیچیده و تنیده است .. با زاویه ای تخت که حتی تغییر رنگ در سایه روشن مترها، بدون هیچ قاعده ی تابش نوری ست .. وتنها براساس سلیقه ی هنرمند وهارمونی دلخواه طیف نوری ، طراحی شده است .

اینکه سطح ... دیدن ادامه » کیفی این آثار چیست در حدود نظر صاحب نظران و هنرمندان این حوزه است اما اینکه فرزند موسسِ موسسه ی کارنامه باشی و بدین واسطه گری، خیل عظیمی از شاعران، هنرمندان، سلبریتی ها که یا در آن موسسه تدریس دارند یا بهر نحوی ارتباطاتِ حرفه ای، روانه ی این نمایشگاه شود، هیچ دلیلی بر ارزش واعتبار چنین آثاری نخواهد بود .
اینکه بازیگران، کارگردانان ، و ادبای این سرزمین حاضرند با سبدهای گل، واظهار ارادت و همدلی با چنین آثاری داشته باشند، جز مصداقِ زوالِ هنر در بستری از روابط و خویشاوندی، نمی تواند باشد. هوای مسمومی که می خواهند هر اثر هنری را حتی اگر چند عدد متر بر یک بوم چندمتری باشد را به مخاطب بقبولانند که یک اثر فاخر و ارزشمند و احتمالا بی نظیر معاصرست که حتی با آن استیتمنت مفاهیم فلسفی اعداد ، قابلیت فهم و درک برای هرکسی را ندارد ..

حتی اگر بهر دلیلی هنرمندان ما، با علاقه به دیدن گالری ها می روند، ایستادن و عکس گرفتن و شوآف براه انداختن دیگر نمی تواند صرف یک دعوت و علاقمندی به آثارهنری باشد.

آنچه در گالری شیرین در روز افتتاحیه بیش از همه به چشم می خورد،رقابت سبدهای گلی بود که ارادت خاضعانه ی دوستداران خانم اسکندری فر را به نمایش گذاشته بود و نه آثاری که درجایگاهِ ارزش و غنایِ هنرهای تجسمی این سرزمین باشد..این یعنی هنر دارد خودش را به چه در و دیواری می زند برای اینکه " دیده " شود. آنهم با اعتبارِ شهرتِ افرادی که ابتذال را همچون کالاهای مصرفی دیگر به صرفِ شیک و مد بودن، به ذهن مخاطبان هنر، حقنه کند و جا بیندازد.
این روندِ خطرناک سالهای اخیر در تمام هنرهایی ست که لااقل شاهدش بوده وهستیم

نیلوفرثانی
23 فروردین 98
نیلوفر گرانقدر واقعا ابتذال دردناکی است ....وام گیری اعتبار هنری افراد به واسطه اشنایی و پارتی‌بازی....
اتفاقی که در تبلیغ تئاتری هم بعضا شاهدیم... این نون قرض دادن به هم در نهایت به ویرانگری فرهنگی می رسد
۲۵ فروردین
نیلوفر گرامی حضور افراد معروف (در هر جایگاهی که باشند) با هر انگیزه ای (علاقه، رفاقت، حمایت، منافع و ...) در صحنه های هنری اجتناب ناپذیر مینماید این یک روندمعمول یا غیر معمول در زندگی این افراد است. مشکل موجود در این اتفاق، نگاه افرادیست که بدون رجوع به ... دیدن ادامه » تفکر و اندیشه و خرد جمعی با هول زدگی در احساسات با چشم و گوش بسته به حمایت از یک جریان یا اثر می پردازند در طول این سالیان کم نبود این وقایع که شاهد آن بودیم، حضور مردم در نمایش های آبکی که حتی در جاهایی برای پوشش خلاء موجود از خواننده خوش صدا و محبوب یاری می جویند تا اسطوره ها و تاریخ فرهنگی یک کشور را برای پر نمودن جیب های تشنه، به نادرستی به صحنه نمایش برند یا استقبال بی نظیر مردم از فیلمهای سینمایی سطحی دلقک مآبانه که نمونه پر فروش آن در حال اکران است و در برنامه های تلویزیون کم نیست استقبال از حرف ها و رفتارهای پوپولیستی و دگماتیستی دو برنامه دورهمی و خندوانه، حتی در یک جریان حضور پررنگ مردم در تشیع جنازه فلان خواننده جوان پاپ که یک هزارم آن در تشیع جنازه شاعر شاخص ایران زمین سیمین بهبهانی دیده نمی شود. آیا مشکل در حمایت سلبریتی هاست؟ آیا احساس می کنی فرد یا گروهی این مردم را تحت فشار قرار می دهند تا با حضور خود، دست به حمایت از این همه بی سلیقگی و تخریب فرهنگی بزنند؟ خیر، نگاهی به کتاب فروشی های شهر بیانداز استقبال خرید آنقدر کم است که گویا فروشنده کتاب، کالای لوکس ارائه می دهد و باید افراد خاص آن را بخرند حال سری هم به اغذیه فروشی های شهر بزن. مشکل اصلی در تفکر و اندیشیدن است.
۲۶ فروردین
بهراد جان درست میگید من بعد از نمایشگاه شیرین به گالری ایرانشهر رفتم که بخش دوم آثار فرید جهانگیر با نام کوهستان برقرار بود واتفاقا انجا هم بسیاری از هنرمندان مان برای بازدید آمده بودند اما تفاوت این دو نمایشگاه و آثارشان کاملا مشهود بود وهست ..
اتفاقا ... دیدن ادامه » در گالری دوم حضور این افراد ، باعث مسرتی ست که بازیگران و اهالی سایرهنرها ، به هنرهای تجسمی و هنرمندان بزرگ ارج می گذارند اما در نمایشگاه شیرین شیوه و حضور اصلا به شکل دیگری بود.
امیدوارم این دامنه ی وسیع تخریب هنر جایی متوقف بشه ممنون ازنظراتت
۲۶ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ساعت کاری پنج شنبه ها: 9 الی 13
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آموزش عکاسی در باران
برای عکاسی در روزهای بارانی باید چند نکته رعایت شود. مسایل مربوط به ایمنی خود دوربین و اینکه چگونه از خیس شدن آن جلوگیری کنیم ؛ اگر دوربین خیس شد چه کار کنیم ؟
تنظیمات دوربین برای عکاسی در باران بسیار مهم است و در نهایت چند ایده برای عکاسی در اوقات بارانی
همه و همه در مقاله ای که اخیرا در سایتم منتشر کردم موجود است
http://rezasadeghi.net/rainy-days-photography/
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
R 0 y a
درباره نمایشگاه بی شمار i
واقعن چه متراژی برای نمایش دادن این مترها در گالری شیرین بود؟
نه رنگ بندی مناسب، نه اصول کادر بندی،نه یک زاویه دید خوب حالا معنا و مفهوم به کنار.
 آخه نکرده بود خانوم فرح یه جا متر و از هم پاره کنه یه نفسی به کار بده.
کلی بوم و متر یکنواخت و یکدست
به کجا داره میره هنر تجسمی این سرزمین.
اگر فقط ارتباطات حرف اول و میزنه. دانشجوهای نقاشی هم این واحد و قبل از فارغ التحصیلی خب داشته باشند.
کجاس اون داوینچی .
عجبا
ابرشیر این را خواند
نیلوفر ثانی، امیر مسعود، بهار گراوندی و آدنا این را دوست دارند
عجب رویا جان.... ...گل ریزون استعداد بوده پس :))
۲۳ فروردین
آخ آخ رویا جان هرررررررررگز قصدم قضاوتت نبوده و نیست و بدون تردید سوتفاهم شده . پس نخست یک عذرخواهی بزرگ ازت میکنم اگر برای لحظه ای جمله بندی و حرفم باعث شد این جسارت رو از سمتم احساس کنی .
منظورم این بود که مثلن وقتی مادساکی رو میبینیم شاید در نگاه اول ... دیدن ادامه » خیلی کارش سطحی باشه ولی وقتی در برابرش آثارش قرار میگیریم خوانشمون متفاوت میشه .
منظورم این بود که اگر فرح جان هم سایز رو متناسب با ایده اش انتخاب میکرد یعنی حداقل بیش از دو متر .. اون وقت ابعاد ، محتوا رو تحت تاثیر قرار میداد .
قصدم این بود که عرض کنم سایزها در هنر جدید خیلی خیلی مهم و تاثیرگذارن . مثلن مجسمه های کاز مخاطب رو شوکه میکنه دقیقن همون کاری که چندین سال قبل جف کونز شروع کرد .. یا بربریکها و ...
داشتم نظرم در مورد سایز و اهمیتش رو میگفتم که قطعن نتونستم درست بگم که منجر به همچون سوتفاهم زشتی شده .
باز هم ازت عذرخواهی میکنم و عرض میکنم که بسیار بسیار برام عزیز و محترم هستی دوست بزرگوارم . و مباد که بخوام لحظه ای حتا توو ذهنم قصد توهین ، قضاوت و یا جسارت بهت رو داشته باشم .

۲۶ فروردین
نه بامداد جان قضاوت نکردی نقد کردی،صحبت زیاد است و در تایپ نمیگنجد.
و گالری گردی همچنان ادامه دار
۲۶ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشگاه حجت شکیبا در فرهنگسرای نیاوران ادامه می یابد | عکس
با نمایش اثری از زنده یاد جمشید مشایخی
» نمایشگاه حجت شکیبا در فرهنگسرای نیاوران ادامه می یابد
... دیدن متن »

حجت شکیبا نقاش نام آشنا که آثارش در ایام نوروز در فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار گرفت از به نمایش در آمدن طراحی جمشید مشایخی در گالری فرهنگسرای نیاوران در روز های آتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نمایشگاه آثار نقاشی حجت‎ شکیبا به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز تا ٣٠ فرودین ماه سال ٩٨ در گالری شماره یک  برپاست. این هنرمند قصد دارد در ادامه این نمایشگاه آثاری بازسازی شده از قدیم و نیز طرحی کشیده شده از جمشید مشایخی را به روی دیوار های گالری فرهنگسرای نیاوران ببرد .
شکیبا در گفتگویی با روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با ذکر این مطلب که آثار این مجموعه از نظر زمانی جدیدتر از آثار قبلی هستند گفت :  این آثار به لحاظ هنری تکنیکی‎تر هستند. به باور من این آثار بیننده را راضی می‎کند.
وی در ادامه با ذکر این مطلب که آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه  با بهره‎گیری از درونمایه ادبی و بیشتر شاهنامه فردوسی خلق شده اند افزود :  این آثار مخاطب را به شدت راضی نگه می‎دارد، چرا که بیننده این آثار شاهنامه را می‎شناسد، با قهرمان‎هایش آشنا و با آنها زندگی کرده است. بنابراین به خوبی با آنها ارتباط برقرار می‎کند. آثاری که در مجموعه دوم در گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران به نمایش در خواهد آمد  به لحاظ زمانی متاخرتر است و  به باور من از نظر سبک و تکنیک مورد پسند مخاطب خاص قرار خواهد گرفت . بخشی از این آثار هم بازسازی کارهای قدیمی هستند.
شکیبا با اشاره به همکاریش با علی حاتمی در ساخت  فیلم کمال المک ابراز داشت: در ۳ اثر از علی حاتمی یعنی «دلشدگان»، کمال‎الملک» و مجموعه «هزاردستان» هم به عنوان مشاور هنری در زمینه نقاشی و هم به عنوان نقاش و آموزگار نقاشی  در کنار مرحوم جمشید مشایخی حضور داشتم. در فیلم «کمال‎الملک» حدود ۶۰ اثر را نقاشی کردم، یعنی تمام آثار کار من بود، همچنین نقش دیوار شکسته در زمان حصر «کمال‎الملک» نیز کار من است. باید بیافزایم که  از نظر هنری بسیار مهم بود که در فیلمی همچون «کمال‎الملک» که زندگی نقاش ایرانی، محمد غفاری ملقب به «کمال‎الملک» را به تصویر می‎کشد، همه چیز رعایت شود. حتی جاگیری هنرمند می‎بایست به گونه‎ای صحیح انجام می‎شد تا ظاهر و رفتار و کنش‎های بازیگر به عنوان یک نقاش در فیلم برای بیننده باورپذیر باشد. من در این فیلم به زنده‎یاد مشایخی اصول صحیح ایستادن یک نقاش و ... را نیز آموزش دادم تا فیلم جلوه‎ای از واقعیت گرفت.
وی افزود : بدون این اقدامات فیلم جلوه‎ای مصنوعی می‎یافت. همان طور که پیشتر هم گفتم بخشی از کار من آموزش نقاشی به مرحوم جمشید مشایخی بود، با توجه به اینکه ایشان به تازگی از بین ما رفته‎اند جالب است که بگویم که یک اثر از این هنرمند پیش من موجود است که مشایخی در همان دوران آموزش طراحی کرده‎اند، تصویری از همسرشان که از روی عکس طراحی کرده‎اند، این کار بسیار حسی است و به نظر من بسیار با ارزش است . در نظر دارم به همراه آثار جدیدی که در فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‎آورم طراحی جمشید مشایخی را نیز در معرض دید علاقمندان قرار دهم تا بدین ترتیب یاد این هنرمند تازه درگذشته را نیز گرامی بداریم و این نمایشگاه را به روح بزرگ این هنرمند تقدیم می کنم و در نهایت هم این اثر را به همسر زنده‎یاد جمشید مشایخی تقدیم می کنم.
حجت شکیبا بیشتر با خلق نقاشی‌هایی با موضوع ایران باستان شناخته ‌شده است و با سبک هایپررئالیسم فعالیت می‎کند و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از آثار این هنرمند شهیر ایرانی در ایران و جهان برگزار شده‌ است. همچنین حجت‎ شکیبا آثار متعددی را منتشر کرده است که از جمله آنها می‎توان به «نقاشی‌های شکیبا» (با مقدمه دکتر جواد مجابی)، «مجموعه سه رنگ عشق»، «مجموعه نرگس خاتون»، «مجموعه ایرانشهر»، «کتاب خیام»، «کتاب ایراندخت»، «نقش عکس در هنر ایران» و ... اشاره کرد.
شایان ذکر است نمایشگاه آثار نقاشی حجت‎ شکیبا تا ٣٠ فرودین ماه سال ٩٨ در گالری شماره یک و دو  بر پاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه به جز روز های تعطیل رسمی درج شده در تقویم ، در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دبیر دومین نمایشگاه عکس ثمرنگار از مجموعه جشنواره هاى دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب شد | عکس
» دبیر دومین نمایشگاه عکس ثمرنگار از مجموعه جشنواره هاى دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب شد
... دیدن متن »

محمدرضا ژیان (بنیانگذار جشنواره تئاتر ثمر) طی حکمی سرکار خانم سارا مفتح را به عنوان دبیر دومین نمایشگاه عکس ثمرنگار از مجموعه جشنواره های دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب کرد.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی ثمر در متن حکم محمد رضا ژیان به سارا مفتح آمده است: 

بسمه تعالی 
سرکار خانم سارا مفتح 
با سلام و احترام 
با عنایت به تحصیلات و سوابق و تجارب ارزنده شما در برگزاری نمایشگاه های هنری به موجب این حکم به سمت دبیر دومین نمایشگاه عکس ثمرنگار از مجموعه جشنواره های دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب می‌شوید. 

امید است با توکل به خداوند متعال و تلاش‌های ارزنده شما در امور فرهنگى و هنرى و با توجه به تحصیلات و تجربه‌های گرانقدر شما در این زمینه، این رویداد فرهنگی در اوج شکوه و در خور نام ثمر برگزار گردد.
از خداوند بزرگ برایتان آرزوی موفقیت در انجام این مسئولیت مهم را دارم .
محمد رضا ژیان 
بنیانگذار جشنواره دانشجویی و مردمی 
تئاتر ثمر

خاطرنشان می گردد:
دومین نمایشگاه عکس ثمر نگار از مجموعه جشنواره های دانشجویی و مردمى تئاتر ثمر از مورخ ١٤ الی ٢١ تیر ماه ١٣٩٨ در گالری آریانا به آدرس: تهران، الهیه، خیابان فیاضی(فرشته)، پلاک ٩ با حضور اهالی فرهنگ و هنر و شرکت کنندگان در جشنواره تئاتر ثمر برپا خواهد شد.
ژیان خاطر نشان کرد که سارا مفتح به عنوان دبیر دومین نمایشگاه عکس ثمر نگار دارای تحصیلات هنر از دانشکده هنرهای زیبای رم ایتالیا هستند و ایشان همچنین اعلام کردند تا بحال بیش از ۸۰ نمایش در جشنواره های مردمی و دانشجویی تئاتر ثمر اجرا شده که در این نمایشگاه عکس ثمرنگار از آنها استفاده خواهیم کرد که توسط گروهی از هنرمندان عکاس شرکت کننده در جشنواره های ثمر تهیه شده است .
گفتنیست فراخوان دومین نمایشگاه عکس ثمر نگار طی چند روز آینده در دو بخش منتشر میگردد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا باید عکاس شویم ؟ مقاله ای در سایت رضاصاد در مورد لزوم عکاسی به عنوان یک شغل نوشته شده است . اگر مایل هستید تا با مزایای عکاسی آشنا شوید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله‌ی عالی را مطالعه کنید
http://rezasadeghi.net/why-should-i-become-a-photographer/
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مقاله معرفی اسکات کلبی
اسکات کلبی یکی از مططرح ترین مدرسین عکاسی و فتوشاپ در جهان است. او یکی از اولین مدرسین رسمی فتوشاپ از طرف شرکت ادوبی بوده. رضاصاد در مقاله ای که در سایت خودش منتشر کرده ، او را به طور کامل معرفی کرده است.
http://rezasadeghi.net/scott_kelby/
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از خطاهای متداول در لنز ها ، چیزی هست به نام خطای کما . این خطا که به ابیراهی کما هم معروف هست ، بیشتر برای عکاس هایی مطرح هست که عکاسی نجومی میکنن
http://rezasadeghi.net/coma-aberration/
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشگاه «اولین» اثر هنرمند ایرانی «نیما زارع نهندی» در گالری «ناتالی اوبادیا» پاریس افتتاح شد | عکس
» نمایشگاه «اولین» اثر هنرمند ایرانی «نیما زارع نهندی» در گالری «ناتالی اوبادیا» پاریس افتتاح شد
... دیدن متن »

منصور جهانی ـ نمایشگاه «اولین» از آثار هنرمند ایرانی «نیما زارع نهندی» با همکاری سفارت فرانسه در تهران در گالری «ناتالی اوبادیا» در شهر پاریس در کشور فرانسه افتتاح شد.
نمایشگاه هنرمند ایرانی «نیما زارع نهندی» تحت عنوان «اولین» Le Premier با حمایت سفارت فرانسه در ایران و با همکاری گالری «دستان» تهران، در ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۳ اسفند ماه جاری در گالری «ناتالی اوبادیا» Nathalie Obadia در شهر پاریس، واقع در خیابان کلواتر سن مری، شماره ۳ در کشور فرانسه گشایش یافت و تا روز ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.
آثاری که در این نمایشگاه، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌اند، سعی دارند لحظات حیاتی تحول بشری از خلال زبان و فرهنگ را ترجمه کنند.
«نیما زارع نهندی» متولد سال ۱۳۶۲ در تهران و فارغ التحصیل مدرسه عالی هنرهای زیبای پاریس است و هم اکنون میان پاریس و تهران زندگی می‌کند. تعدادی از نمایشگاه‌ها و جوایز هنری این آرتیست ایرانی که در طی این سال‌ها به‌دست آورده است، عبارتند از: تحصیلات در آتلیه‌ «دو سِور» پاریس در کشور فرانسه در سال ۱۳۸۵، ورود به دانشکده‎ هنرهای زیبای پاریس در سال ۱۳۸۶، اقامت هنری، عضویت بخش هنری «کاسا دِ ولاسکوئز» مادرید در کشور اسپانیا در سال ۱۳۸۹، برنده‎ جایزه‎ «کازا فالکونیئِری» در نمایشگاه هنری (آرت فِر) «اِستامپا» مادرید در سال ۱۳۹۰، نمایشگاه اشتراکی «اِسپاس اِوُلوسیون ـ پیر کاردن» پاریس در سال ۱۳۹۰، نمایشگاه اشتراکی حلقه‎ هنرهای زیبا در سال ۱۳۹۰، عضو هیئت داوران برای جایزه‎ هنری طراحی، نمایشگاه هنری (آرت فِر) «نیو آرت» پاریس در سال ۱۳۹۱، برنده‌ جایزه طراحی دِسان، نمایشگاه هنری (آرت فِر) «دِسان» پاریس در سال ۱۳۹۲، نمایشگاه انفرادی، «کوزا مِنتاله»، دستان+۲ در تهران در سال ۱۳۹۴، نمایشگاه هنری (آرت فِر)، غرفه‎ «زیرزمین دستان» در کشور امارات متحده‎ عربی در سال ۱۳۹۴ و همچنین نمایشگاه گروهی، وی ـ گالری در تهران در سال ۱۳۹۶.

برای اطلاع بیشتر:
https://www.nathalieobadia.com/exhibitions.php 

 

امیر مسعود این را خواند
gonbad kabood این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آموزش عکاسی از کالا و محصولات برای فروش در دیجی کالا
خیلی احساس نیاز میکردم برای عزیزانی که دوست دارند محصولات خودشون رو توی این شرایط اقتصادی در دیجی کالا به فروش برسانند ، یک آموزش رایگان داشته باشم که صفر تا صد کار رو براشون توضیح بده. خب این مقاله رو من نوشتم و شما میتونید از طریق لینک زیر آموزش عکاسی محصولات و کالا رو مشاهده کنید
http://rezasadeghi.net/product-photography-for-digikala-sellers/
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هر طرف می نگری شیحه اسب های بی سوار که تنها گرد راه را در طول این سالیان، بر تارک زخم خورده خود و در میان نشان های هویت ایرانی بر دوش می کشند، چشم را می نوازد و گاه و بی گاه جغدهای نشسته در خانه تو گویی آبشخور این شعر است:
گردی از راهی نمی خیزد، سواران را چه شد ؟
مرده اند از بیم یاران، نامداران را چه شد ؟
جز صدای جغدها چیزی نمی آید بگوش
قمریان آخر کجا رفتند، ساران را چه شد ؟
و خروس های منتظر که بر زمزمه های شاملو به تکرار آواز سر می دهند:
"سپیده دمان از پس شبی دراز
آواز خروسی می شنوم از دور دست
و با سومین بانگ آن در می یابم که رسوا شده ام "
تو گویی در انتهای بازدید، به توصیف یک وطن نشسته ای



امیر مسعود و پرند محمدی این را خواندند
محمدرضا مدیری، نیلوفر ثانی و رضا بهکام این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جدیدترین مقاله من در مورد مشتری مداری در عکاسی هست .
در این مقاله این رو گفتم که برای داشتن یک برند عکاسی موفق ، باید علاوه بر خواسته های شفاف مشتری ، به خواسته های غیر شفاف اونها هم توجه بشه. به نظرم خوندن این مقاله شاید چند دقیقه از شما وقت بگیره ، اما تاثیرش خیلی بیشتر از وقتی هست که خواهد برد
http://rezasadeghi.net/customer-service-in-photography/
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرشی که بهداد لاهوتی در گالری هدایت پهن کرد | عکس
» فرشی که بهداد لاهوتی در گالری هدایت پهن کرد
... دیدن متن »

«دستگاه» عنوان هفتمین نمایشگاه انفرادی «بهداد لاهوتی» است که تا ۱۸ اسفندماه درگالری هدایت برپاست
به گزارش روابط عمومی این نمایشگاه، بهداد لاهوتی درباره «دستگاه» گفت: ایده نمایشگاه «دستگاه» در امتداد اثر«صلح براى همسایه» که در بینال مجسمه سازی پنجم نمایش داده شد، شکل گرفت. آن اثر متشکل از ٣٦٥ قطعه از اعضای  بدن انسان بود که با باند گچى ساخته شده بود و پوسته یک کره دو مترى را پر می کرد.
او افزود: اتفاقات، تفکرات و حواشى زندگی خودم و جامعه معمولاً موضوعات کارى من هستند و دوست دارم آثارم برای مخاطب سوال بوجود آورند و آن ها را به تفکر وا دارد. بی شک اتفاقاتی که در جهان و خاورمیانه رخ می دهد؛ جنگ ها، اخبار و اتفاقاتی که در زندگی خانواده و دوستانم رخ می دهد من را متاثر می کنند و این موضوع به نوعی هنگام خلق اثر ذهن مرا درگیر خود می کنند.
او درباره ایده فرش گفت: از حدود یک سال قبل در فکر خلق این اثر بودم. من آدم تجربه گرایی هستم وهنگام خلق اثرم همواره متاثر از تفکرات و اتفاقات متعددی هستم. فرش جنگ، تنها برای خاورمیانه پهن نشده است و همه مردم دنیا تنها یک قدم با این فرش فاصله دارند.
این مجسمه ساز ادامه داد: انسان امروزی جنگ را هرلحظه تجربه می کند او در حالی که روی مبل راحتی خانه اش نشسته و پایش را روی پایش انداخته با روشن کردن پیچ تلویزیون، فجایعی را ببیند که کیلومترها با او فاصله دارد و گاه حتی با جای متاثر شدن از تماشای صحنه جنگ لذت می برد و رسانه ها با انسان امروزی کاری کرده اند که نسبت به وقوع جنگ ها و فجایعی که به بار می آورند بی تفاوت شده اند.
لاهوتی درباره چگونگی اجرای ایستالیشن «دستگاه» گفت: این اثر از ۱۳۹۷ قطعه پرینت سه بعدی از دست و پای زنان که قربانیان اصلی جنگ ها هستند، تشکیل شده است. قطعه هایی که پس از انفجار کنار همدیگر گذاشته شده اند. این قطعات به شکل فرشی درابعاد ۶ در ۴ متر مربع چیدمان شده و چیدمان این پروژه ۱۲ روز طول کشیده است.
او افزود: پروژه دستگاه متشکل از یک چیدمان به همراه صدا و متن کناری است. صدای این اثر حاصل شمارش رج ها و برخورد قطعات در هنگام نصب به همراه صداى ماشین فرش بافى است. متن مانند فرش و صدا گذارى هویتى مستقل دارند وهر یک تلاش می کنند تا ابعاد مختلفى از اثر را براى مخاطب به نمایش بگذارند.
در کنار نمایشگاه دستگاه، گالری هدایت تعدادی از مجسمه های اخیر و پیشین بهداد لاهوتی را در بخش دیگر گالری به نمایش گذاشته است.
بهداد لاهوتى متولد ١٣٥٥ تهران است. او عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ایران دوره ششم و هشتم بوده است. او عضویت در شوراى سیاست گذارى و دبیر اجرایى بینال هفتم مجسمه سازى تهران ١٣٩٦ وعضو شوراى سیاست گذارى وانتخاب آثار سمپوزیوم هشتم تهران ١٣٩٥، دبیرسمپوزیوم پدیده مشهد ١٣٩٣، عضو شوراى دبیران بینال ششم مجسمه سازى تهران ١٣٩١ ودبیر اکسپوى مجسمه ١٣٩٠  را در کارنامه کاری خود دارد وتاکنون شش نمایشگاه انفرادی در گالری های آران، ابن سینا و سروبرپا کرده است و آثارش را تاکنون در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته است.
نمایشگاه «دستگاه» تا ۱۸ اسفندماه در گالری هدایت واقع در خیابان نجات اللهی کوچه ششم پلاک ۱۵ میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری همه روز جز سه شنبه ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان علاقه مندان است.

 

زهره مقدم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دورهمی خانواده مجسمه‌سازان به انگیزه ۲۰ سالگی | عکس
» دورهمی خانواده مجسمه‌سازان به انگیزه ۲۰ سالگی
... دیدن متن »

عصر دوشنبه ششم اسفندماه خانواده بزرگ هنرمندان مجسمه ساز ایران در یک فضا بسیار صمیمی دور هم جمع شدند تا بیستمین سالگرد تاسیس انجمن خود را جشن بگیرند.
به گزارش روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، جشن بیست سالگی تاسیس انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، برخلاف تمام جشن هایی که این روزها برگزار می شود، در فضای بسیار صمیمانه برگزار شد و هنرمندان هنگام بریدن کیک ۲۰ سالگی آرزو کردند که هر روز بیش از گذشته پیوند میان اعضا عمیق تر شود و با هم تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
کامبیز صبری در این مراسم گفت: تمام جمع ها و تشکل ها در دنیا الگویی شبیه به خانواده دارند. جمعیت های هنری نیز شبیه به الگوی خانواده هستند. اساسا شخصیت هنری به گونه ای است که می خواهد جلوه داشته باشد و در این مسیر دچار اصطحکاک می شود. رشد یک هنرمند با تعاملات و رشد اجتماعی در ارتباط است ولی نمی توان همه هنرمندان را مثل هم دانست؛ چراکه با هم تفاوت دارند.
او افزود: ولی همه هنرمندان یک خانواده هستند هرچند که همدیگر را قبول نداشته باشند ولی در کنار یکدیگر است که می توانند قدرت داشته باشند و باید در پذیرش یکدیگر بکوشند و سعی در تکامل هم داشته باشند. باید سعی کنند همدیگر را قبول کنند و به هم احترام بگذارند. خیلی مهم است که یک جمع ۱۰۰ نفری کنار هم جمع می شوند و با هم خوشحال هستند.
صبری ادامه داد: بعد از ۲۰ سال این اتفاق بسیار مهمی است که هنرمندان دور هم جمع شده اند. انسان سالم کسی است که روزمرگی داشته باشد. پیکاسو شدن یک رویای ناشدنی است و کسی که بخواهد عمرش را بگذارد تا پیکاسو شود عمرش را تلف کرده است. یک هنرمند مختصات خاص خودش را دارد. همه ما در طول زندگی مان شب هایی را به خاطر عشق نخوابیده ایم بخشی از عمرمان به دنبال نان هستیم و بخشی از عمرمان را در پی دست یابی به علایق سپری می کنیم.
او افزود:ما باید یاد بگریم شاد باشیم بخندیم و به وقت اش هم متاثر شویم. همواره در طول زندگی متاثر بودن بسیار وحشتناک است. اگر آدم یاد بگیرد بدون عذاب وجدان جایی وقت تلف کند به سلامت رسیده است.
این مجسمه ساز ادامه داد: در هنر هم خبری هست و هم خبری نیست. هنرمند شغلش به وجود آورنده است و باید با خلاقیت کار کند و چیزی را به جامعه اضافه کند. وظیفه خانواده مجسمه سازان این است که به نمایشگاه های یکدیگر برویم و اگر از کار هم خوشمان نیامد نباید آن کار را جلوه ای از شخصیت خالق کار ببینیم و براساس آن قضاوت کنیم. باید با هنرمندان حوزه های دیگر نیز ارتباط داشته باشیم. اگر  نظری درباره کار هنرمند دیگری داریم، باید تحلیل خود را بدون قضاوت، خشم و تمسخر بیان کنیم. باید همانند یک تشکل عمل کنیم و در کنار هم فعالیت کنیم. اصولا مجسمه سازان افراد پیشرویی هستند. ما در انجمن  مسیر درستی را پیش می رویم و در کشور جایگاه خوبی به عنوان یک شاخه هنر داریم.
صبری ادامه داد: باید پختگی را در کنار هم تجربه کنیم وگرنه تنها می مانیم. ما باید نسلی باشیم که بیشتر هم را قبول داریم و اگر خواستیم از یکدیگر نقد کنیم یک لحظه مکث کنیم و خودمان را خالی نکنیم چون باعث آسیب وارد شدن به هنرمند مقابل می شویم. این گردهم آیی ما ارزشمند است و بعضی از رشته های هنری هنوز یک انجمن و تشکل ندارند چون که نمی توانند همدیگر را تحمل کنند. باید انتظاراتمان را تنظیم کنیم و همه چیز را در نظر بگیریم و همه چیز را از انجمن نخواهیم. با تضعیف انجمن به جایی نمی رسیم و باید افرادی متناسب با انتظارمان پیدا کنیم و آن را بیان کنیم. ما باید اتفاقات بدی که برایمان افتاده را با بزرگواری ببخشیم و هر عضو انجمن را به چشم عضوی از خانواده خود نگاه کنیم.
صبری در ادامه افزود:خلاقیت در مجسمه سازی در میان تمام رشته های هنر تجسمی بیشتر است و یک مجسمه ساز توانایی این را دارد که با متریال های مختلفی کار کند و یک اثر جدید بوجود آورد.
در ادامه صبری از مجسمه سازان درگذشته ایرج کریمخان زند، رضا امیریار احمدی، شاپور میرزایی، محمدعلی مددی، بیژن نعمتی شریف، حمیدالله رضایی، یونس فیاض ثانوی، علی اکبر صنعتی، علی قهاری، محسن وزیری مقدم که در حال حاضر در قید حیات نیستند، یاد کرد.
انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران به طور رسمی با انتخاب اولین هیات مدیره در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد. این انجمن با حضور هنرمندان برجسته واساتید دانشگاه، به عنوان مهمترین نهاد رسمی مجسمه سازی ایران، تاکنون نقش های اجرایی، نظارتی و مشورتی بسیاری را بر عهده داشته است. از طرفی نگاهی به سایر فعالیت های این انجمن، نظیر آموزش، پژوهش و انتشار مطالب تخصصی، بیانگر سهم بسزای آن در گسـترش آگاهی عمومی وارتقای قابلیت های این هنر است.

امیر مسعود این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
راهنمای برگزاری یک جلسه عکاسی پرتره و مدلینگ از صفر تا صد در صادکست 11
رضاصاد (محمدضا صادقی) در جدیدترین اپیزود پادکست عکاسی خودش یعنی صادکست ، در مورد این صحبت کرده که چجوری میشه یک پروژه عکاسی پرتره و مدلینگ رو از صفر تا صد برگزار کرد . علاوه بر این ، در این قسمت یک متن پیشنهادی برای درخواست مدل برای عکاسی به شما ازائه شده تا احتمال رد دروخواست شما از طرف مدل به حداقل برسه
http://rezasadeghi.net/saadcast-11/
۲ نفر این را امتیاز داده‌اند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیلوفر ثانی
درباره نمایشگاه تناقض i
با درود
"تناقض" مجموعه آثار هنرمندی افغان " علی رحیمی " ست که تلاش دارد با سبکی ویژه از دفرمیتی های فیگوراتیو، فرهنگ دردمند و پرتنش افغانستان و مردمش را نیز بازنمایی کند.
تابلوهایی که در اولین نگاه ، رد ستم و رنج را در کارکترهای آن می توان دید در عین آنکه، استواری و ایستادگی نیز نمایان ست . سنت و هویت افغانی ، دغدغه ی ارزشمند این هنرمند در آثار قابل تعمق او ست که بیننده را وادار به مکث و توجه می کند.
دیروز در نمایشگاه ، بیش از هرچیزی تجمع افغان های مقیم ایران جذاب بود که در حلقه ی هنر و به واسطه ی حضور اجتماعی یکی از این مهاجران، درکنارهم گرد آمده بودند.
باآرزوی موفقیت برای هموطنان مهاجر افغان که قدم های پرثمری در اعتلای هنر و حضور آن درعرصه های اجتماعی فرهنگ ایران برمی دارند.

نیلوفرثانی
3 اسفند97
یه تجمع هم وقت میزبانی مسابقه فوتبالشون داشتن...
اونم جالب بود برام
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
بله راستش خیلی خوب بود اینطوری ازهم حمایت می کنند .. و حتی بحث و گفتگوهم باهم داشتند..
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصلا جالب نبود...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشگاه گروهی جواهر معاصر با عنوان
» نمایشگاه گروهی جواهر معاصر با عنوان " ناپایداری" در گالری اُ برگزار میشود
... دیدن متن »

نمایشگاه گروهی جواهر معاصر با عنوان " ناپایداری" با آثاری از نسرین وصالیان، امیر نصیری و آرمین نجیب از ۲۶ بهمن ماه تا ۷ اسفند ماه در طبقه دوم گالری اُ برگزار میشود. 
نشست تخصصی این نمایشگاه با حضور روح الله شمسی زاده استاد و پژوهشگر حوزه جواهر معاصر، جمعه ۳ اسفندماه ساعت ۱۷:۳۰ در محل گالری اُ به آدرس کریمخان زند خیابان سنایی خیابان خدری پلاک ۱۸ طبقه دوم برگزار خواهد شد. 

امیر مسعود این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چگونه عکاسی را شروع کنیم ؟ راهکارهایی برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند
از محمد امین ورقایی ، کارآفرین دانشگاه تهران تشکر میکنم که این مقاله رو برای سایتم نوشت . در این مقاله به دوستانی که به عکاسی خلاقه دارند توصیه هایی در باب شروع عکاسی گفته شده . شما میتونید مقاله‌ی "چگونه عکاسی را شروع کنیم" را از لینک زیر مطالعه کنید
http://rezasadeghi.net/starting-in-photography-for-beginners/
رضاصاد، محمدرضا مدیری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را امتیاز داده‌اند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زندگی با طعم بیهودگی، در نبرد سیاهی، آنجا که سپید بودن معصیتی است عظیم، راه می گشاید در رگهای سرد این مردم. توده هایی که با توشه های سنگین رنج ها، با زخم های پر تکرار ملالت، بر دوش می کشند خستگی ضرباهنگ نفس ها را تا باز دریابند آسایش بن مایه وجودی انسان در نبرد مرگ و زندگی
پرند محمدی این را خواند
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مقاله‌ی جدید سایت رضاصاد به شما آموزش داده شده که تصاویر پانورامای خود را در اینستاگرام ارسال کنید . البته احتمالا این کار رو بلد هستید اما برای عزیزانی که تا الان با این موضوع سروکار نداشتن این آموزش رو گذاشتم . امیدوارم استفاده کنید
http://rezasadeghi.net/post-panorama-instagram/
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه آثار علی گلستانه i
در هیاهو و غوغای شهر به دریچه های ساده ای می رسی که در کشاکش بی پیرایگی خود، وازگان گوهرباری را بر دوش می کشد که در قاموس فرهنگ هنجارنماهای این شهر و شهرنشینان آن نقش باخته است. تو گویی آن همه سادگی در پیچیدگی های روزمرگی همچون آواری است که گلوگاه نفس را بند می آورد
امیر مسعود و پرند محمدی این را خواندند
امیرعلی یکتا، آذرمهر و رضا بهکام این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عکس
از نمایشگاه ساجده i
۲۷ بهمن ۱۳۹۷
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه خارج از خانه i
میزهایی مملو از خلاء حضور، با نویدی از انتظار یک واقعه، در مصاف خوش آمدگویی انسانهایی که می آیند و می روند و نقش می زنند در پشت این میزها خاطره هایی دلربا یا نفرت زده را و گاه رج می زنند بر صفحات تاریخ حضور خود را در اتفاقی نادر
ابرشیر این را خواند
نیلوفر ثانی، آذرمهر، امیرعلی یکتا، امیر مسعود و عباس الهی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشگاه «آرا گولر» از نخستین عکاسان آژانس جهانی عکس «مگنوم» در تهران افتتاح شد | عکس
» نمایشگاه «آرا گولر» از نخستین عکاسان آژانس جهانی عکس «مگنوم» در تهران افتتاح شد
... دیدن متن »

منصور جهانی ـ نمایشگاه عکاسی «خاطرات تاریخچه‌ای از دست رفته» از آثار عکاس ترک تبار «آرا گولر» از نخستین عکاسان آژانس جهانی عکس «مگنوم» و مورخ بصری شهر استانبول؛ در مرکز نبشی در تهران افتتاح شد. 
نمایشگاه عکاسی «خاطرات تاریخچه‌ای از دست رفته» Memoir of a Lost History حاوی ۱۶۰ عکس از آثار عکاس ترک تبار «آرا گولر یونیورسال» Ara Güler Universal یکی از معروفترین عکساسان جهان ملقب به «چشم استانبول» و از نخستین عکاسان آژانس بین‌المللی عکس «مگنوم» Magnum در مرکز «نبشی» در تهران افتتاح شد و تا روز بیست و چهارم اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت. مرکز نبشی در خیابان ویلا، خسرو، شماره ۵۱ واقع شده است.
بعد از کوالالامپور و استانبول، نمایشگاه «آرا گولر یونیورسال» به تهران رسید. این نمایشگاه تحت عنوان «وقایع‌نگار تاریخ فراموش‌شده» توسط کیوریتور فرانسوی «آژانس ویزیونسی» و «پاتریس والت»، برای گرامیداشت شصت سال زندگی پربار گولر، از اولین عکاسان آژانس جهانی مگنوم، طراحی شده است.
«آرا گولر» نه تنها به تعالی فرهنگی استانبول، بلکه به تاریخ عکاسی در سطح بین‌المللی یاری رسانده است. عکس‌های او گواه روابط کثیری است که در طول زندگی حرفه‌ای پرثمر خود، ایجاد و از آنها نگهداری کرد. «چشم استانبول» جوایز بسیاری از جمله؛ جایزه «لژیون دونور» یا شوالیه و مدال طلای شهر پاریس را آن خود کرد.
در کنار این نمایشگاه، رونمایی کتابی از آثار «آرا گولر»، نمایش مستندی از «جوشگون آرال» و مباحثه درباره زندگی این عکاس فقید انجام خواهد شد.
«مهدی وثوق‌نیا» کارشناس و مدرس عکاسی در یادداشتی در مورد نمایشگاه «خاطرات تاریخچه‌ای از دست رفته» در مرکز «نبشی» تهران نوشته است: مرکز نبشی در آخرین رویداد سال ۹۷ خود به نمایش عکس‌های «آرا گولر»، عکاس سرشناس ارمنی‌تبار ترکیه، خواهد پرداخت. این نمایش با عنوان «آرا گولر، وقایع نگار تاریخ فراموش شده» برگزار می‌شود و علاوه بر نمایش گزیده‌ای از عکس‌های این فوتوژورنالیست شهیر بین‌المللی، شامل رونمایی کتاب عکس‌ها، اولین نمایش فیلم مستند «جهان آن‌گونه که هست» ساخته‌ی «جُشکون آرال» و نیز نشست‌و گفت‌و‌گو در باب زندگی و هنر این عکاس فقید خواهد بود. تهران نقطه‌ آغازین اولین تور نمایشگاهی «آرا گولر» پس از درگذشت وی است و بعد از ایران، این تور در کشورهای دیگر ادامه می‌یابد.
«آرا گولر» عکاس ترکِ ارمنی‌تبار در استانبول متولد شد. او نمونه‌ای شاخص از عکاسانی است که تجربه‌ دیداری و پایداری‌اش در تولید عکس، بخشی جدانشدنی از تاریخ بصری شهری است که بسیاری آن‌ را از دریچه‌ عکس‌های او شناخته‌اند. با این وجود اگرچه عنوان «چشم استانبول» برای دهه‌ها عکاسی گولر از استانبول مدرن، شایسته‌ اوست؛ اما همانطور که خودش بر آن تأکید دارد، او شهروند جهان و عکاسی جهانی است.
او که بیش از هر چیز خود را عکاس خبری می‌دانست در اوایل دهه‌ ۶۰ میلادی و پس از آشنایی با «آنری کارتیه برسون» و «مارک ریبو» به «آژانس عکس مگنوم» پیوست. عضویت گولر در مگنوم، زمینه را برای آشنایی او با الگوهای تثبیت شده‌ آژانس در آن سال‌ها را فراهم آورد. عکاسی با دوربین لایکا، استفاده از فیلم عموما سیاه و سفید، پایبندی به نظریه‌ «لحظه‌ قطعی» و تولید عکس‌هایی با سویه‌های اجتماعی، بخشی از این ارزش‌هاست که در بیشتر آثار گولر حتی بعد از جدایی او از مگنوم، قابل پیگیری هستند. اگرچه گولر، مانند سایر عکاسان خبری علاقه‌مند ثبت واقعیت بود اما نگاه شاعرانه‌ او و توجهش به اصول ترکیب‌بندی کلاسیک، عکس‌هایش را همانطور که «اورهان پاموک» (نویسنده‌ مشهور ترک) به آن اشاره می‌کند زیبا می‌نمود. با این نگاه، عکس‌های «آرا گولر» نه تنها برای مخاطبان خاص، بلکه برای بسیاری از مردم عادی جذاب، چشم‌نواز و قابل فهم هستند.
مجموعه آثاری که گولر بیش از همه با آن شناخته می‌شود؛ کاوش‌های تصویری او از محیط آشنا و زیسته‌ خود (استانبول) است. نگاه جستجوگر و عمیق او در عکس‌های استانبول لایه‌های پنهان و نمایی غیرتوریستی از شهری توریستی را به مخاطب عرضه می‌کند. از زاویه‌ دوربین «آرا گولر» اگرچه مستند کردن بناها، اسلکه‌ها و خیابان‌های شهر مهم است؛ اما ثبت مردم شهر و احساسات آن‌ها برای او در الویت قرار دارد. از این رو او توانست با تلاش خستگی ناپذیر خود، بخشی از روح این شهر را به تسخیر عکس‌های خود در آورد. 
«آرا گولر» به عنوان یکی از مطرح‌ترین و شناخته شده‌ترین عکاسان ترکیه از بسیاری از هنرمندان، سیاست‌مداران و افراد مشهور در جهان نظیر؛ «پابلو پیکاسو»، «آلفرد هیچکاک»، «سوفیا لورن»، «سالوادور دالی»، «وینستون چرچیل»، «ایندیرا گاندی»، «برتراند راسل»، «تنسی ویلیامز» و ... عکاسی کرده است. نکته‌ جالب این‌که، گولر در ثبت پرتره‌های افراد، با کنار گذاشتن سنت‌های دیداری عکس‌های اجتماعی خود تلاش نموده تا سویه‌های نویی در نگاه عکاسانه‌ خود بیابد. به همین جهت، عکاسی از زوایای غیرمتعارف با لنزهایی با فواصل کانونی کوتاه، نشانه‌هایی از تلاش او برای یافتن نوعی نگاه شخصی در ثبت افراد مطرح است. به‌نظر می‌رسد قرار‌گیری افراد مطرح، در جلوی لنز دوربین، راه را برای تجربه‌گری گولر، باز نموده و او را از پایبندی صرف به اصول کلاسیک عکاسی خبری دور می‌کند.
با این همه، اعتقاد او مبنی بر ثبت واقعیت توسط عکاسی، سبب شده تا او خود را همواره «مورخ بصری جهان» و نه یک «عکاس هنری» بنامد. عکاسی که آثارش برای همیشه به عنوان اسناد تصویری ارزشمندی از دوره‌ زمانی زندگی‌اش باقی خواهد ماند.
«آرا گولر» که «چشم استانبول» لقب گرفته بود، روایتگر شهری بود که دوست می‌داشت. عکس‌های سفید و سیاه او این شهر را، آن‌طور که در دهه ۵۰ تا ۷۰ میلادی بود، در تاریخ ثبت شده است. وی روز ۱۸ ماه اکتبر امسال، در بیمارستانی در استانبول به دلیل نارسایی قلبی در سن ۹۰ سالگی درگذشت. 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی ایرانی آوای نقش در گالری نتا آرت استانبول - ترکیه برگزار میشود | عکس
» نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی ایرانی آوای نقش در گالری نتا آرت استانبول - ترکیه برگزار میشود
... دیدن متن »

این نمایشگاه به کیوریتوری فهیمه نیکویی فرد در تاریخ ۱۲ فوریه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ افتتاح میشود و تا تاریخ ۱۹ فوریه ادامه دارد.
آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته میشوند شامل سه بخش میباشد :
بخشی از آثار با موضوع زن؛ بخشی آثار با موضوع آزاد و بخشی شامل آثار نقاشی ایرانی است .
با توجه به اینکه اثر هنری ریشه در ناخود آگاه هنرمند دارد و ناشی از روابط جمعی و ارزش های مشترک و دغدغه های هنرمند است.
بخشی از نمایشگاه به آثاری با موضوع و سبک های مختلف اختصاص داده شده، با علم به اینکه در ساختار و محتوا متفاوتند تا محدودیتی در نمایش آثار هنرمندان ایجاد نشود و فضایی برای معرفی هنرمندان مهیا شود.
در این نمایشگاه تعدادی از آثار به موضوع زن تخصیص داده شده، که بیانگر نوع دیدگاه، تفکر و توجه هنرمند به موضوع زن؛ زیبای ها؛ روحیاتش می باشد.
با توجه به اینکه این نمایشگاه مجموعه ای از آثار هنرمندان ایرانی است و همچنین بخشی از فعالیت گروه هنری آوای نقش در زمینه نقاشی ایرانی میباشد، لذا تعدادی از آثار به نقاشی ایرانی اختصاص دارد تا دریچه ای هرچند کوچک به نقاشی ایرانی با سبک و شیوه سنتی نیز گشوده شود.
هنرمندان این نمایشگاه: احسان غلامی، الهه فریدون کلاهی، ام البنین احمدی، سارا جان بزرگی، سمانه کاکی، سعیده معلم زاده حقیقی، سیده زینب زمانی، شهرام نبوی طباطبایی، شبنم حقیری، ریحانه حیات نو سعید، فریناز افضلی، فاطمه داروغه ها، فاطمه نیکبخت سرهی، فیروزه برزگری، گلمک کشاورزی، مریم عجملو، مریم م مقدسی، محسن زمانی مهر، مونا ابراهیمی، مرتضی محمد قاسمی، مهسا حبیبی، نغمه مصطفوی، نیاز کاشانی، علی روستا، طاهره نامدار، یعقوب شجاعی

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضاصاد یکی از مطرح ترین مدرسین عکاسی جهان یعنی تونی نورثروپ را به شما معرفی میکند.
تونی نورثروپ یکی از برترین و مشهور ترین مدریسن عکاسی و یکی از بهترین یوتیوبر های دنیا در زمینه ی عکاسی است . رضاصاد یا همون محمدرضا صادقی اخیرا مقاله ای نوشته و در آن تونی نورثروپ رو به ایرانیان معرفه کرده است . از لینک زیر میتوانید با این عکاس و مدرس آمریکایی بیشتر آشنا شوید
http://rezasadeghi.net/tony-northrup/
R 0 y a این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید