تیوال نمایشگاه فراسوی نیک و بد
T1 : 10:03:06
  نگارخانه آتشزاد
  جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ تا يكشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
  ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰

: مهدی راضی


رزومه:

- متولد سال ۱۳۴۸ خورشیدی، آباده ( اصالتا یزدی )
- دیپلم گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی یزد ۱۳۶۷
- کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر تهران ۱۳۷۳
- مدرس کاربر خط در دانشکده های هنر یزد از سال ۱۳۷۱
- ارائه چند مقاله در زمینه هنرهای نوشتاری 
- عضو منتخبین جهان سال ۲۰۰۶ عمان- مسقط در کنار اساتید مطرح جهان از جمله پرفسور ناکاگاوا، از ژاپن بایو اوکاهینا از امریکا، دکتر محمد غنوم از سوریه، دکتر احمد جارید از مراکش، لوسیار وسومیرندا از برزیل، دکتر یوسف احمد از قطر، جوردن سچمند از آلمان، هلمت کاند از استرالیا، ناصر المیمون از عربستان، پروفسور ابراهیم البکری از عمان، لهیس فیلیپ از فرانسه و... 
- بنیانگذار رشته آکادمیک نقاشیخط در ایران برای دوره کارشناسی ناپیوسته ۱۳۹۴
- طراحی و تدوین طرح کارشناسی ارشد نقاشیخط(خط نگاره ) برای وزارت علوم ۱۳۹۴
- اولین نظریه پرداز رشته های هنرهای قرآنی به دعوت وزارت علوم (اجرای طرح توسط دانشگاه یزد و دانشگاه علوم قرآنی تهران و...) ۱۳۸۶
- داور چندین جشنواره 
- عضو هیأت نشست تخصصی تا یپوگرافی در موزه هنرهای معاصر تهران، گروه چهار نفره (دامون خانجانزاده، رضا عابدینی، مسعود نجابتی، محمد مهدی راضی) ۱۳۸۵
- تلاش در گسترش ارایه  آثار نقاشیخط به دوستداران  و مجموعه داران در  در داخل و خارج کشور از جمله هلند، فرانسه، آمریکا، عمان، قطر، آلمان، مجارستان، بلژیک، دبی، کویت، مراکش از طریق برگزاری نمایشگاه ها و دیگر روشهای معمول 

نمایشگاه ها
 برگزاری بیش از ۲۲ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور 
از جمله: 
- عمان (مسقط) ۱۳۸۶
- عمان (مسقط) ۱۳۸۳
- مجارستان (پاسپیرین) ۱۳۷۸
- هتل صفائیه یزد ۱۳۹۵
- گالری هنرهای معاصر یزد ۱۳۹۴
- گالری صادقیان یزد ۱۳۹۲
- گالری هفت خوان یزد ۱۳۹۱
- خانه هنرمندان اصفهان ۱۳۹۰
- گالری آرته اصفهان ۱۳۹۰ 
- گالری آثار تهران ۱۳۸۷
- گالری شاهرخی کرمان ۱۳۸۵
- گالری وصال شیراز ۱۳۷۹
- گالری هنر ایران ۱۳۷۶
و...

 شرکت در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی داخلی وخارج از کشور از جمله: 

- گنجینه فرهنگ و هنر یزد ۱۳۹۵
- نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران ۱۳۹۵
- موزه هنرهای شرقی رُم ۱۳۹۴
- لبنان (بیروت) ۱۳۹۴
- موزه هنرهای معاصر اهواز ۱۳۹۴
- گنجینه فرهنگ و هنر یزد ۱۳۹۴
- نگارخانه عقیلی تهران ۱۳۹۴
- فرهنگستان هنر ۱۳۹۳
- نمایشگاه بین المللی مالزی ۱۳۹۲
- قطر (دوحه) ۱۳۹۰
- مراکش (کتابخانه ملی) ۱۳۸۷
- انگلستان (دانشگاه آکسفورد)۱۳۸۷
- فرهنگسرای نیاوران ۱۳۸۴
- دانشگاه هنر تهران ۱۳۸۶
و...

 جوایز: 

- لوح سپاس از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران ۱۳۹۵
- جایزه نفر اول نقاشیخط جشنواره بین المللی رضوی ۱۳۸۴
- جایزه نفر اول خطوط نوین جشنواره بین المللی بسم الله تهران ۱۳۸۶
- جایزه ویژه موزه هنرهای معاصر تهران (سفر مطالعاتی ونیز) ۱۳۸۶
- جایزه سفر مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رُم و پاریس ۱۳۸۳
- دیپلم افتخار از اولین جشنواره هنری دانشجویان سراسر کشور ۱۳۷۱
- دیپلم افتخار از اولین نمایشگاه تجربی جوانان کشور ۱۳۷۱
- دیپلم افتخار از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳۶۵ 

بیانیه ی نمایشگاه:

احترام به مخاطب بخش مهمی از روند کار من است ،که در نقاشیخط، آن را دنبال می کنم. اما چگونگی رسیدن به این مهم در این فرآیند خود معمایی است پیچیده ؛ چرا که عدم شناخت از مخاطب و یا شناخت ناکافی از دریافت کنندگان، گاه چالشی عمیق تر بوجود می آورد که البته این یک وجه منشور است. عبور از لایه های حساس و عمیق گل واژه ها و کنکاش در فرم و رنگ تا رسیدن به یک روایت واحد در صورت و معنا به مثابه سنگنینی زمین و زمان بر جسم و جان است ،که تنها با شوق عشق امکان پذیر می شود؛ چرا که نقاشیخط، خود، از جنس عشق است. و با عشق می توان به معشوق رسید. 
از رهگذر آشنایی با دنیای ذهنی و هنری عباس کیا رستمی، خیال انگیزی ها و روایتگرهای امید بخش و بعضاً چالش برانگیز ش، که جهانی متفاوت را ترسیم می کند، به سرعت عاشقانه های من شدند و مرا به سمت نقاشیخط مفهومی آثار ادبی اش روانه کردند. 
گرچه این روایت ها فراسوی فضای ذهنی انسان معاصر است، اما درک نسبی هم از این وا کاوی ها می تواند احساسی را برانگیزد تا هدفی روشن را ترسیم نماید. 
بر این باورم که توفیق سروده ها و دلنوشته های کیا رستمی در این است که مرحله ی دوم و سوم تأویل در آثارش را به مخاطب واگذار می کند و روایت به جاودانگی می رسد. 
سینمای کیارستمی نیز، به نوعی، یک سینمای ادبی بود  با یک ایدیو لوژی شاعرانه. و اگرچه شعرهایش و فضاهای ذهنی اش تلخ و شیرین است و با کنایه و تلنگر، اما در نهایت، یک رویکرد امید بخش و آرمانی را ترسیم می کند و من هیچ جدایی و تفاوتی بین عکسهای کیارستمی، نقاشی هایش، شعرهایش و سینمایش نمی بینم و به جرات میتوانم بگویم تاثیر گذاری سینمای کیارستمی در جهان هنر، به واسطه بار ادبی اش در سینما بود.
و من دراین نمایشگاه در  حد برداشت و توان خود، تلاش کرده ام بخش دیگری از فضای ذهنی آن زنده یاد را به تصویر کشم؛ با این باور که زاویه دیدش جهانی بود و فراسوی زمان و مکان می اندیشید؛ با تاکید بر اینکه سینمای او شعر اوست، و شعرش سینمای او؛ و این یعنی مکتب کیارستمی.
سخن آخر اینکه خوشبختانه گستره ی وسیع نقاشیخط و ظرفیت والای این هنر ناب ایرانی این امکان را برای من بوجود آورد تا بتوانم با کیارستمی همنوایی کنم، که این خود، بیانگر تنوع پذیری نقاشیخط است. با این اوصاف می توانیم بگوئیم هنر نقاشیخط وارد مرحله نوینی شده است، که این بیان جدید از هنر، هرگز به معنای نفی دیگر گونه های معاصر نیست و هرکس مسیری و مکتبی و هدفی را دنبال می کند. 
به گفته کیا رستمی، چه خوب که هر کس به راه خود می رود. 
با تمام عشق 
اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و شش خورشیدی

مکان

خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳
تلفن:   ۸۸۸۸۴۴۰۷ - ۸۸۸۸۴۵۷۲

عکس‌های پایه

گالری عکس گالری عکس

اخبار وابسته

» شعر های عباس کیا رستمی در خط نگاره های مهدی راضی