تیوال فیلم کوچه بی‌نام
S2 : 18:17:22
خـریــــد
۳,۵۰۰، ۴,۰۰۰، ۴,۵۰۰ و ۵,۰۰۰ تومان
 بها: ۳,۵۰۰، ۴,۰۰۰، ۴,۵۰۰ و ۵,۰۰۰ تومان
: هاتف علیمردانی
: فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، علیرضا استادی، فرخنده فرمانی زاده، حمیدرضا محمدی، پروین ملکی، علیرضا علویان، نیوشا جهانی، امیر آقایی، حسام رحیمی منش
: هاتف علیمردانی
: محمود کلاری
: امیر ادیب‌پرور
: محمود خرسند
: علی افشین راد
: اصغر نژاد ایمانی
: ایمان امیدواری
: شاهین حدادیان
: شهرام اسلامی
: سمیه میرشمسی
: آرزو نیک پور
: کوهیار کلاری
: ناصر هادیان‌فر
: مهران ممدوح
: سام سلیمانی
: احسان نادری
: سعید علیپور، سهیل متولی
: رامین غفوری
: محمد بدرلو
: رها دادخواه، فرهاد ابراهیمی
: حمید پورسیفی، مهسان خداکرمی
: سید حسین آذر برا
: سعیده الله‌دادی
: مرتضی کمالی پور، محمد شادمان، ایرج عیسی پور، اسدالله مرتضایی، داود پاک‌طینت
 
داستان این فیلم درباره دو خانواده در جنوب شهر تهران است. برای این خانواده‌ها اتفاق هایی می افتد که تغییر و تحولات بسیاری را رقم می زند.

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم کوچه بی نام

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از گفتگوی آوای تیوال فیلم کوچه بی نام / عکاس: صبا محبعلی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» ملیسا ذاکری، بازیگر فیلم «کوچه بی‌نام»: کنار مردم فیلم می‌بینم تا ایراداتم را بشنوم

» باران کوثری: انتخاب نشدن توسط مردم درد دارد

» لشکری: فیلمنامه های پیشنهادی را بیش از ۱۰ بار می خوانم

» کوثری: امیدوارم تا ابد با فرهاد اصلانی نقش پدر و دختر را بازی کنیم

» رونمایی از «کوچه بی‌نام» در سینما آزادی

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
نقطه قوت این فیلم بر دوش بازیگرانی چون کوثری ،بهرام، صدرعرفایی و بهرام است ، اما خواهر کوچکتر باران کوثری به شدت فاجعه بار ایفای نقش میکند ، ستاره پسیانی هم خوب ظاهر شد، افتادن بچه در چاه و سالم بیرون امدنش کمی غیرمنطقی اما اوج بازی ها در هنگام شنیدن خبر سقوط هواپیماست ، تا اینجا داستان خوب پیش میرود ، در نیمه دوم ، ابراز عشق بابک به محدثه و تحول ناگهانی محدثه در قطع کردن این ارتباط ، بسیار غیرمنطقی ابراز شده. کارگردان قصد داشت با پایان نامفهوم به سبک فرهادی به جذابیت داستانش اضافه کند اما کار بدتر شد ، در پایان فیلم از خودت میپرسی دغدغه کارگردان چی بود؟ و اخرش چی شد؟ که این به علت ضعف فیلنامه است.
اما خب با وجود این همه فیلم ضعیف ، کوچه بی نام در رده خوب ها بشمار میرود، اما دیدنش خالی از لطف نیست.من از بازی ها و نیمه اول فیلم بیشتر لذت بردم.
آریا عبادی این را پاسخ داده‌است
منم از نمیه اول فیلم بیشتر لذت بردم ولی...
ولی به نظر بنده کلیت فیلم از خوب ها به حساب نمیومد!
اگر کنجکاوی بنده نبود ببینم اخرش چی میشه...
همون 30 دقیقه اول به بعد سالن رو ترک میکردم
۲۱ فروردین ۱۳۹۵
جمله آخرتون رو قبول دارم...
تصمیم میگیرم تو فیلم های چون این تو سینما بخوابم :دی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵
:))))
۲۲ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی قصه و فیلمنامه ای وجود نداشته باشه و کنش و واکنشهای شخصیتها در چند موقعیت و حادثه مهم باشه و البته یک راز! نتیجش اینه که تکیه بر بازیها شده و بقیه عوامل فیلمسازی رها شده!؟ نه دیالوگهای شاخصی هست نه دکوپاژ و میزانسن و طراحی صحنه ها خوبه و نه فیلمبرداری!
کوچه بینام یه فیلم بازی محوره که در بقیه موارد بشدت ضعیفه! فرهاد اصلانی و فرشته صدر عرفایی و پانته آ بهرام و ستاره پسیانی عالی هستن و باران کوثری خوب فقط همین!
نه فقط پایان فیلم کلیشه ایه بلکه "تحول" شخصیتها اصلن بنمایش درنمیاد یهو متحول میشن. محدثه یکباره تصمیم میگیره رابطش رو با بابک بهم بزنه _ با اینکه میشه حدس زد بخاطر خواهر بزرگش و شوهرش این اتفاق میافته_ شما چیزی نمیبیند نمایی پلانی و یا دیالوگی فقط حدس میزنی! مادر به یکباره محدثه رو به جمع خودشون راه میده و پشتش در میاد! برای چی؟ نمیفهمید ... دیدن ادامه »
بدتر از همه القای این تصور به بینندست که چون پدر خانواده خودش خطاکار بوده برای همین به محدثه باج میده نه اینکه پدر از خطای خودش درس گرفته باشه یا به رشد رسیده باشه و از روی فهم با محدثه اینطور رفتار میکنه! مخصوصن با دیالوگ داغونی که از محدثه حلالیت میطلبه.
در کل فیلمی با کارگردانی خیلی بد!
اوا.ت، فرشید بزرگنیا، مجتبی مهدی زاده و الهه الف این را خواندند
کیمیا TAV و ونوس پیمان این را دوست دارند
در مورد تحول بی مقدمه محدثه موافقم و در یادداشت خودم بهش اشاره کردم.در مورد پدر خانواده و فرجام او (پلان آخر که اشاره ای به بهشت رفتن وی دارد) فیلمساز او را خطاکار نمی داند.
درکل کوچه بی نام نقاط قوت دیگری هم دارد ولی بیش از هرچیز بر بازیهای خوب تکیه می ... دیدن ادامه » کند.
۱۵ فروردین ۱۳۹۵
کوچه بی نام یه فیلم عالی
بازیها و کارگردانی و فیلمنامه بسیار خوب

یه رئالیسم اجتماعی زیبا از طبقات پائین جامعه با تمام عشق و غم ها و شادی این طبقه

کوچه بی نام رو دوست داشتم
۱۵ فروردین ۱۳۹۵
:)
آقا محسن قصه که نداشت دیگه! کارگردان هم نتونست حرفشو بزنه.
موقعیت بود و اکت بازیگرا.
یه سوال:
اگه چاه خونه بریزه یا باز باشه و بعد بچه ای توش بیوفته و سالم درش بیاری چه وقت در اون چاه میبندی تا دیگه این اتفاق نیوفته؟
۱۵ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ماه داره میره پشت ابر...
بهنام [شاهین] باقری و فائقه معتمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تکان دهنده و تلخ !
هاتف علیمردانی با یک فیلمنامه و داستان خلاقانه یک خانواده سنتی و جنوب شهری را به خوبی نشان داد.
بازی ها فوق العاده و اینو بگم در کنار بازی های بی نقص جناب اصلانی و بانو بهرام و کوثری و صدرعرفایی از بازی بانوی آینده دار ملیسا ذاکری نباید گذشت که عالی بود.
باید یادآور بشم که آقای قوچانی بسیار عالی در راه سرمایه گذاری در سینما کارشون انجام میدهند و فیلمهای اجتماعی و خوبی را تهییه میکنند.
چقدر پنهان کاری سخت وبد است وهمیشه سرانجان خوبی ندارد
ماه همیشه پشت ابر نمی مونه...........
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم از یک قصه و درام محکم و گیرا در رنج است تماشاچی منتظر شنیدن قصه است که ناگه فیلم به انتها می رسد نقطه قوت فیلم بازی باران کوثری و البته فرهاد اصلانی و پانته آ بهرام است که اگر چه یادآور تکرار نقشهای پیشین هستند ولی نبود آنها شاید دیگر جذابیتی برای ادامه تماشای فیلم باقی نمی گذاشت

داستان پردازی ها و شخصیت پردازی ها ضعیف است اوایل فیلم تقریبا خوب آغاز می شود و تماشاچی با آشنایی تدریجی با شخصیتها کم کم خود را آماده تماشای فیلمی جذاب کند که ناگهان ماجرای نپخته و نچسب سقوط بچه و در ادامه سقوط بچه دیگر در هواپیما (که امیدوارم هیچ نمادی در کار نباشد )رخ می دهد این ماجراها با نوع ری اکشن شخصیت فیلمها به آن در ادامه تماشاچی را تقریبا مطمئن می کند از داستانی جذاب و گیرا خبری نیست

پایان فیلم پایانی عجیب است پایان کدام روایت محکم تعریف شده با ... دیدن ادامه » پرداختی مناسب را باید شاهد باشیم تا چه حد به شخصیت پدر خانواده پرداخته شده است که اینک از مخاطب انتظار می رود پایان فیلم را در سرانجام او ببیند شخصیتهای اندک تعریف شده و رها شده و بی سرانجام در فیلم نشان از فقدان یک فیلمنامه جامع و کامل با یک خط سیری محکم دارد
2.5 از 5
حق با شماست
تصحیح شد
ممنون
۲۵ بهمن ۱۳۹۳
خواهش می‌کنم. شاد باشید.
۲۶ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همین اول تکلیفم را با فیلم روشن میکنم که کوچه بی نام فیلم بدی است؛ یکی از بدترین فیلم هایی که دیده ام. برای من فیلم ها همیشه دو بخش دارند: مضمون و ساختار، و سعی می کنم این دو را هیچ گاه با هم خلط نکنم. مثل عصبانی نیستم که با وجود ایرادات اساسی ام به مضمون، همچنان ساختارش را دوست دارم. کوچه بی نام اما از هر دو لحاظ فیلم بدی است. طبق معمول ایراد اساسی ساختاری، فیلمنامه است. فیلمنامه ای که سعی کرده با یک دست، ده تا هندوانه بلند کند ولی نهایتا همه را انداخته و شکسته. شخصیت پردازی های ضعیف، خرده داستان های بی ربط و معلق، بازی هایی که علی رغم تعریفاتی که در این دو روز شنیده بودیم، حرف نویی نداشت و به خصوص عدم یکدستی بازی ها توی ذوق می زد و حتی اشکال در زمان فیلم که شاید خیلی مهم به نظر نیاید اما در تمام یک ساعت فیلم برای من آزار دهنده بود (حادثه ی اصلی فیلم در ... دیدن ادامه » واقعیت در تاریخ 23 بهمن 1380 رخ داد اما کوچه بی نام در همین سال های 92_93 خودمان میگذرد و این از موبایل هایی که به راحتی در دست همه شخصیت ها قرار گرفته و برخی دیالوگ های دیگر مشخص می شود؛ ایرادی که با اندکی دقت برطرف می شد).
اما محتوای فیلم، چیزی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت. درست است که خیلی از ما ممکن است در اطراف خود، چنین خانواده ها و افرادی را سراغ داشته باشیم اما همه ما که کمی از سینما و نگارش فیلمنامه سردرمی آوریم، می فهمیم که کجا نویسنده و کارگردان از روی دلسوزی و برای حل معضلی یا طرح سوالی فیلمی ساخته و کجا قصد تمسخر دارد و تحقیر. به نظر من کوچه بی نام فیلمی است توهین آمیز نسبت به قشر مذهبی جامعه و هرچقدر تلاش میکنم به خودم بقبولانم چنین نیست و یا کارگردان چنین نیتی نداشته، مجاب نمی شوم. حتی اگر هم اشتباه میکنم، اما بر مخاطب چنین تاثیری دارد و این امر نه تنها حس خودم در طول تماشای فیلم بود، بلکه پوزخندها و خنده های گاه و بیگاه برخی از تماشاچیان، تایید کننده آن است.
اختلاف نظر و عقیده در خیلی از خانواد ها بین والدین و فرزندان وجود دارد اما ای کاش این فیلم، به دور از نگاه متعصبانه و تمسخرآمیز سعی در طرح دلسوزانه ی آن می داشت.
فیلم سوم: کوچه‌ی بی‌نام
شروعی خوب و پایانی ناامیدکننده
امتیاز من: دو از پنج
کارگردان: هاتف علیمردانی

علیمردانی به دو قسم سینما علاقه دارد: اولی سینمای کودک است و دومی(که به نوعی اولی هم به آن متصف می‌شود) را شاید بتوان سینمای خانواده نام‌نهاد. پیش‌ترها از علیمردانی «یک فراری از بگبو» را دیده بودم؛ فیلمی که هر چند تلاش داشت دوران جدیدی برای سینمای کودک رقم بزند اما ضعف‌های فرمال عدیده‌اش تلاشش را ناکام گذاشته بود. «به خاطر پونه» که فرهاد اصلانی و هانیه توسلی در آن بازی می‌کردند، وقتی دو سال پیش در جشنواره اکران شد مرا به هاتف علیمردانی امیدوار کرد و متاسفانه سال پیش به دلیل یک اشتباه ساده «مردن به وقت شهریور» او را از دست دادم(هر چند عمده‌ی ریویوها سخن خوبی از این فیلم به گوش نمی‌رساندند). به هر حال، فیلم اخیر علیمردانی با وجود تمام اشکالات ... دیدن ادامه » فرمالی که هنوز دست و پاگیر اوست و شاید هم هیچ‌گاه حل نشود، فیلم متوسط و قابل تماشایی است. فیلمی که باز هم دغدغه‌های خانواده‌محور علیمردانی (بر خلاف حجازی منفی نگر) را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم داستان دو خانواده در کوچه شهید بی‌نام است که جایی در جنوب شهر زندگی می‌کنند. آن‌ها دچار معضل بزرگی در درون خود می‌شوند و حاج مهدی که معتمد خانواده و محله است، راه را در تعامل در درون خانواده می‌داند...

نیمه‌ی اول فیلم علیمردانی قابل توجه است. شروع، گره آغازین و نقطه اوج اول که تا سکانس درخشان «خبر مرگ» ادامه می‌یابند و مجهز به بازی‌های قدر فرهاد اصلانی،باران کوثری و پانته‌آ بهرام هستند، ما را به ادامه‌ی فیلم بسیار مشتاق می‌کند. دغدغه‌های فیلم‌نامه نویسی و داستانی نیز خودشان را بدون جلف‌بازی‌های معمول و شعارهای دهان پرکن به تصویر می‌کشند. فیلم با بهره‌گیری از موسیقی قابل قبول و فیلم‌برداری بدون تکلف، تمام توان خود را به کار برده تا به فیلمی استاندارد و محبوب گیشه تبدیل شود. کوچه‌ی بی‌نام از آن داستان‌گوهایی است که فقط می‌خواهد داستان کاملن ایرانی خودش را روایت کند و این تلاش، با تمام کاستی‌هایش قابل ستایش است.

با این حال، نیمه‌ی دوم فیلم پاشنه آشیل آن است. پرداخت‌های خوب شخصیت‌ها از دست می‌روند و خرده‌اتفاقات اضافه، فیلم را به حاشیه می‌کشاند. پایان داستان اسف‌بار و بسیار کلیشه‌ای به انجام می‌پذیرد؛ خوب بود علیمردانی از چنین کلیشه‌ی قابل حدس هندی‌ای پرهیز می‌کرد. علاوه بر این، بعضی از شخصیت‌های کلیدی (مانند دختر کوچک حاج مهدی) تا آخر نیز پرداخت ملموسی نمی‌یابند و رها در فیلم‌نامه، به این سو و آن‌سو می‌پلکند. کوچه‌ی بی‌نام، حداقل برای من، جزو حیف‌شده‌های جشنواره‌ی امسال است؛ فیلمی که می‌توانست قدرتر به پرده بیاید. امیدوارم علیمردانی کم‌کم به سینماگر متبحری تبدیل شود.
هاتف علیمردانی خیلی سعی کرد تا فیلمی شبیه فیلم های اصغر فرهادی بسازد اما قدرت وتوان این کارنداشت.
۱۴ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید