تیوال | رضا بهکام درباره نمایش فالش خوانی در چهارراه فخرآباد: تئاتری روایی با سه زاویه دید متفاوت که در انتها و به
S3 : 09:31:14
تئاتری روایی با سه زاویه دید متفاوت که در انتها و به موازات لوث شدن پرونده از حقیقت رخ داده پرده بر نمی دارد و با ابهامی فزاینده به اتمام می رسد که این روند پایانبندی مبتنی بر حقیقت که ممکن است انتزاعی باشد بر زیبایی های متن می افزاید؛

متن نمایش اگر چه در ابتدا کلیشه ای به نظر می رسد ولی با پرداخت خوب لایه های داستان و وجود سه زاویه دید مختلف آن را در ورطه خطی بودن و کسالت مخاطب از قصه گویی یک سویه نجات می دهد ضمن آنکه کارکرد اجتماعی این نمایشنامه در جهت روند آگاهی بخشی جامعه در مسیر عدم ارتکاب جنایتی چون اسیدپاشی بسیار بالاتر از ده ها کنفرانس و سمینار و درج خبر است؛

روند تزریق اطلاعات به مخاطب مناسب ولی شاید تعلیق موجود در متن درام زود رخ داد (خودکشی مادر بر اساس روایت دختر در اثر آن رویداد)؛

بازی های درخشان که پیشتر بازی جناب هادی احمدی را در اپیزود دوم "برخورد جسم سخت به سر" از سجاد داغستانی عزیز سال قبل شاهد بودم و با توجه به قابلیت فراوان طنز بودن بازی این عزیز در لایه های روایت نمایشنامه تضادی از جنس بازی ایشان با ٢ بازیگر محترم دیگر در صحنه شاهد بودیم که علاوه بر خنده گرفتن واقعی (نه تصنعی) از مخاطب در دل یک درام تلخ که خود اتفاقی نو یا حداقل کمتر دیده شده است و باعث دلنشین شدن کار بر صحنه و برای مخاطب است؛

آکسسوار مینیمالیستی صحنه و عدم وجود دکور تمرکز مخاطب را بر بازی ها و متن روایی متمرکز می کرد؛

استفاده از نورهای اسپات برای منولوگ کوتاه متهم در ابتدا و انتهای نمایش و روند نور دهی به صحنه در خدمت تنش در اثر و خلق روایت هاست؛

وجود موزیک متن در ژانرهای Dark Ambient و Drone با شدت صوتی پایین و ویدئو وال تک رنگ سیاه و سفید بر شدت تنش صحنه می افزود و استفاده از آن برای اطلاع دهی خطی در مورد محل های وقوع جرم و یا اطلاعات دادن در مورد مبحث حقوقی قضایی قسامه و معرفی کامل موسیقی های مورد استفاده در کار مناسب و به جا بود؛

بهای پرداختی برای بلیط بسیار مناسب بود و در این وانفسای اقتصادی با این سالن فاخر بسیار اتفاق سنجیده و انسانی است که از طرف این تیم شریف مقتضی شده است؛

تنها ... دیدن ادامه » نقدی بر ٢ بخش اثر است که عرض می کنم :
اول آنکه کارگردان محترم اثر می توانست کارکرد تصویری بالاتری از ویدئو وال انتهای صحنه بگیرد و با نمایش تصویری لوکیشنهای محل روایت و واقعه از ظرفیت های بصری نمایش استفاده بیشتری کند؛

و دوم استفاده از موزیک در ژانر Black Metal انتهای اثر در بدنه نمایش نمی نشست و خانم ویولن نواز نیز بسیار کوتاه ملودی مورد اشاره بازیگر زن در حین روایت متن را نواخت و نیاز بود که بیشتر در صحنه تک نوازی کنند و با موزیکی که پیشتر بیان کردم بهتر سینک (همزمان) می شد.

همیشه سالن حافظ را دوست دارم و سبک بلک باکس آن و عمق آن برایم جذاب است ولی ای کاش فکری به حال صندلی های فرسوده آن می شد و روند نوسازی آن زودتر رخ می داد چون برای اجراهای بیش از ٦٠ دقیقه غیر قابل تحمل می شود؛

در انتها از جناب هادی احمدی و تیم خوبشان برای خلق این درام اخلاقی کمال تشکر را دارم و بسیار لذت بردم.
سپاسگزار از نظراتتون و نگاه دقیقتون
۶ روز پیش، چهارشنبه
جان دلید آقا ❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️
۶ روز پیش، چهارشنبه
لینک موزیک حتمن به زودی در همین صفحه به اشتراک گذاشته می‌شه
۶ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید