در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | صادق وفایی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 06:50:27
 

فعال هنری

 ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۸
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
صادق وفایی (channel5885)
درباره نمایش آوینیون i
سلام به دوستان. به خاطر امیر جوشقانی رفیقم اومدم این کار رو دیدم و خیلی راضی هستم. توی جمع بازیگرا بچه‌های دانشگاه خودمون (هنر) رو هم دیدم و خوشحالم که دارن کار می‌کنن. اجرا، عالی بود و همون دیشب که اومدم به دو نفر علاقه‌مند تئاتر پیشنهادم کردم. اما درباره متن و ایده نکته‌ای دارم.

ایده اقتباس از مکبث و ارتباطش به مراسم زار و اهل هوا در جنوب قبلا توسط ابراهیم پشت کوهی استفاده شده و طی دهه‌های گذشته آقای پشت کوهی رسما ته‌دیگ این ماجرا رو درآورده بنابراین در وهله اول وقتی چنین سوژه‌ و موضوعی رو برای کارتون در نظر گرفتید طبیعتا با این مساله مواجه بودید که باید کار جدید و قصه متفاوتی رو جلوی روی تماشاگر بذارید. خب این‌کار با قصه خود بازیگرای کار و ایده به اجرا رسوندن یه نمایش انجام شد اما ابتر موند چون در لحظات اوج کار که رسما مراسم زار بود، به‌جای همراهی شدید و تاثیرپذیری داشتم به این فکر می‌کردم که این‌نمایش برای چی اجرا می‌شه؟ آیا برای زنده نگه داشتن میراث معنوی ایرانی؟ زنده نگه داشتن مکبث و شکسپیر؟ یه اجرا درباره به اجرا بردن تئاتر و سختی‌هاش؟ در اون لحظات که گودرزی و جوشقانی و عساکره عرق می‌ریختن من اون‌قدر تحت تاثیر قرار نگرفتم چون چند صحنه پیش‌تر وقتی گودرزی سر جوشقانی رو حین تمرین فشار می‌داد و داشتن زارگیری رو تمرین می‌کردن این‌اتفاق افتاد. داشتم فکر می‌کردم این‌همه فشار و تحملش برای چی وقتی ما قبلا این رو دیدیم؟ بنابراین سوال مهمی که در پایان نمایش توی ذهنم شکل گرفت این بود که هدف از اجرای آوینیون چی بود؟ چاق و چله‌تر کردن ایده‌های ابراهیم پشت کوهی؟ یه کار جدید یا ارج‌نهادن به مراسم زار چون در اون لحظات رسما داشتید مراسم زار و جن‌گیری رو انجام می‌دادید و فکر کردم این‌کار نقیض حرف شخصیت کارگردان (گودرزی) یه. چون خودش گفت ما اینجا تیاتر انجام می‌دیم و فیگور ... دیدن ادامه ›› می‌گیریم

ایده استفاده از مدیا و به ویژه فیلمبرداری در راهروهای تیاتر شهر رو راستش در کارهای امیررضا کوهستانی دیده بودیم و به همین خاطر کمی توی ذوقم خورد اما به خوبی در بافت اجرای شما جذب شده بود.

در مجموع همون‌طور که گفتم اجرا عالی بود ولی با متن و ایده کمی مشکل داشتم و برای همه تون آرزوی موفقیت و درخشش بیشتر دارم. دمتون گرم به ویژه امیروی کلاس توصیفی تحلیلی بچه‌های فوقِ کارگردانیِ دانشگاه هنر
سلام جناب وفایی. ممنون که به تماشای اجرای ما نشستید.
درباره ایده نمایش باید عرض کنم احتمال این که یک نفر تو ایران داستانی بنویسه و یک کارگردان تو آمریکا همون داستان رو فیلم کنه، بدون اینکه از کار هم خبر داشته باشند، کم نیست. چه برسه به اینکه دو کارگردان در یک جغرافیا و در یک محیط کاری، به یک ایده مشترک فکر کنند. هر چند که ایده آوینیون مربوط به سال ها قبل تر از اجرای مشابه بوده. در هر صورت ایده تکراری نمیتونه دلیل بر کار نکردن روی اون ایده باشه.
نکته دیگه اینکه ما حرف ها و کارهای کارگردان نمایش رو تایید یا تکذیب نمی‌کنیم. احتمالا ایشون هم کارگردانی مثل همه کارگردان های دیگه است که برخی اوقات عملش در تناقض با حرفشه.
سپاس از این که خیلی دقیق و موشکافانه اجرای رو تماشا کردید🍀🍀
۰۲ مهر ۱۴۰۲
صادق وفایی (channel5885)
ابوالفضل قاضی
سلام جناب وفایی. ممنون که به تماشای اجرای ما نشستید. درباره ایده نمایش باید عرض کنم احتمال این که یک نفر تو ایران داستانی بنویسه و یک کارگردان تو آمریکا همون داستان رو فیلم کنه، بدون اینکه از ...
خسته نباشید. در ادامه صحبت هامون خودم روی دوتا از متن های شکسپیر کار اقتباس رو انجام دادم که یکی شون مکبثه. با یکی از سالن دارها که درباره اجرا در اون سالن صحبت می کردم گفت آقا اقتباس رو فعلا رها کن و متن تالیفی درباره مولفه های فرهنگی خودمون بیار. / این رو گفتم تا کمی معاشرت کنیم و کمی درد دل هم کرده باشم وگرنه کارتون عالی بود و در کامنت قبلی درباره ش بحث کردم. منظورم از این کامنت ادامه دادن قبلیه نبود. در هر صورت متن و ایده شما از صفر تا اون نقطه ای که توی اجرا دیدم خیلی زحمت و تلاش برده. پس بازم می گم خسته نباشید و دمتون گرم
۰۲ مهر ۱۴۰۲
صادق وفایی
خسته نباشید. در ادامه صحبت هامون خودم روی دوتا از متن های شکسپیر کار اقتباس رو انجام دادم که یکی شون مکبثه. با یکی از سالن دارها که درباره اجرا در اون سالن صحبت می کردم گفت آقا اقتباس رو فعلا ...
حرف های و بحث های ما نهایتا درد و دلی بیش نیست. البته که من با عزیز سالن دار مخالفم و قاطعانه میتونم بگم بهترین آثار نمایشی ما اقتباسی از آثار ادبی بوده و البته کیفیت اقتباس هم در کیفیت اجرا تاثیر داره. دم شما گرم. ایشالا این مکالمه به زودی برعکس اتفاق بیفته🍀🍀
۰۳ مهر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
صادق وفایی (channel5885)
درباره نمایش بَغَل i
تنها نکته مثبت کار زحمت بازیگرها بود. درباره کار قبلی آقای تاراج گفته بودم این ساختار مونولوگ محور و در آخر برقراری اتصال بین شون کم کم جواب نمی ده. متن برای آقای تاراج بود و ای کاش این متن شون که ضعیف تر از متن های دیگه شون بود حداقل توسط خودشون کارگردانی میشد. طراحی و کارگردانی کار خوب نبود. «خسته نباشید» اصلی رو باید به بازیگرا و گروه موسیقی گفت. البته بی رحم نیستم. به کارگردان هم خسته نباشید می گم ولی، هم متن هم کارگردانی خیلی باگ داشت. مجالی اگر بود میشه مفصل بحث کرد.
کهبد تاراج (kahbodtaraj)
ممنونم از لطف شما
ممنون که به تماشا ما نشستین
🎭
درود بر نقد شما
۰۳ شهریور ۱۴۰۱
کهبد تاراج
ممنونم از لطف شما ممنون که به تماشا ما نشستین 🎭 درود بر نقد شما
🙏🙏
۰۴ شهریور ۱۴۰۱
لبخند بدیعی
ممنون ... که به تماشا نشستید
😉🙏
۰۴ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
صادق وفایی (channel5885)
درباره نمایش پروین i
تنها چیزی که در این کار بهش فکر نشده بود، متاسفانه احترام به تماشاگر و مخاطب بود.
علاوه بر فرمایش شما، برای خود خانم پروین اعتصامی هم احترامی قائل نشده بودند.
۱۶ خرداد ۱۴۰۱
صادق وفایی (channel5885)
مریم تحریری
علاوه بر فرمایش شما، برای خود خانم پروین اعتصامی هم احترامی قائل نشده بودند.
یکی از سوال هام بعد از خروج از سالن این بود که چه طور باید به خانم نرگس محمدی این پیام رو برسونیم که برای بازیگری ساخته نشده. یکی دیگه از مسائلی هم که با دوستان مطرح کردیم این بود که وقتی کارگردان سهمیه اجرا توی تئاتر شهر رو داره معلومه دلش برای کار نمی سوزه. ما به سختی تا پایان صحنه دوم تحمل کردیم و در تاریکی بین صحنه ها زدیم بیرون که به بازیگرها بی احترامی نکرده باشیم.
۱۸ خرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر

تماس‌ها

shhemmat@gmail.com