تیوال فیلم آباجان
S3 : 21:22:49
 بها: ۱,۵۰۰، ۱,۸۰۰، ۲,۰۰۰ و ۲,۵۰۰ تومان
: هاتف علیمردانی
: فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، فریبا متخصص
: هاتف علیمردانی
: حسین جعفریان
: امیر ادیب پرور
: کامیاب امین عشایری
: مهرداد میرکیانی
: محمود خرسند
: افشین عزیزی
: محمد لطفعلی
: نسیم سید علیخانی
: علی نیک رفتار
داستان این فیلم در دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها روایت می‌شود. علیمردانی خود تهیه‌کنندگی فیلم جدیدش را بر عهده گرفته است.

کیفیت ۴۸۰: ۱.۵۰۰ تومان
کیفیت ۷۲۰: ۱.۸۰۰ تومان
کیفیت ۱۰۸۰: ۲.۰۰۰ تومان
کیفیت ۱۰۸۰ (HQکیفیت بالا): ۲.۵۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نشست فیلم آباجان / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» "آباجان" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود

» نگاهی به فیلم  فیلم "آباجان" ساخته هاتف علیمردانی

» نشست «آباجان» در برج میلاد / برشی از یک زندگی تجربه‌شده


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اینکه به دهه شصت و حال و روز مردم بینوا پرداخته شده بود و بنوعی ادای احترام به همکلاسیها و آباجان بود خوبه ولی من که ترک نیستم خیلی از کلماتو نفهمیدم و یجورایی بهم برخورده بود.لهجه ها هم خوب در نیومده بود.
خیلی از کلماتو نفهمیدید؟...!!...خارجی حرف نزدن تا اونجایی که من میدونم
۱۳ فروردین ۱۳۹۶
ببخشید آخه ترکی هم حرف نزدن...فکر کنم نسخه ای که شما دیدین نسخه ترکی بوده:))
۱۳ فروردین ۱۳۹۶
با سلام. آقای علی ابراهیم من هم ترک هستم و حرف خانم/آقا تقعدی رو قبل دارم برادر من. در سکانس های زیادی از فیلم زبان ترکی استفاده شده بود و من داشتم به این مساله فکر میکردم که خوانایی این فیلم برای بیشتر کسانی که ترکی بلد نیستن افت خواهد کرد. ضمن این که با ... دیدن ادامه » توجه به مکان فیلم که در "زنجان" در نظر گرفته شده بود، لهجه ترکی مناسبی نداشتن. ترکی هر منطقه یک لهجه ای داره که به وضوح مشخص میکنه برای کجا هست، در حالی که در این فیلم اصلا نمیشد درک کرد که این ها ترک زنجان هستن. این یعنی یا مشاوری در این زمینه نداشتن یا بازیگرها این قابلیت ادا رو نداشتن. به هر حال یک ضعف هست. البته این مواردی که مطرح کردم صرفا انتقادات سازنده بود برای کارگردان اثر تا در کارهای بعدی دقت بیشتری به خرج بده و صرفا بر جذابیت های بصری تکیه نداشته باشه.
با تشکر
۲۴ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آباجان فیلمی است که حسابی تو ذوقم زده و عصبانیم کرده اولین چیزی که مرا عصبانی میکند زرنگ بازی جناب فیلساز در سو استفاده از یک سری فاکتورهای مضمونی و ساختاریست که توی یکی دو فیلم مطرح چند سال اخیر به کار گرفته شده این سوءاستفاده آنقدر واضح است که نیازی نیست اسمی از آن فیلمها آورد. دومین دلیل عصبانیتم به بازی گرفته شدن یک هنرمند درجه یک سینمای ایران یعنی فاطمه معتمدآریا در چنین بازار مکاره ای است طوری که متاسفانه در چند جای فیلم من بی اختیار به نوع بازی خارج از حد واقع نمایی معمتمدآریا خندیدم!
در این ملغمه ی تصویری خط سیر کلی روایت از کجا و چگونه شروع میشود و ادامه می یابد؟ پیرنگ اصلی و خرده پیرنگهای فرعی کدامها هستند؟ و چه کارکردی در پیش برد روایت دارند؟ آخر از فیلمی که سی دقیقه طول می کشد تا با فشار آوردن به مغزت متوجه نسبت فامیلی شخصیتهایی ... دیدن ادامه » که از اول فیلم با هم در ارتباط هستن شوی توقع داشتن انضباط روایی امری غریب است. در نهایت اینگونه میتوان چندین خرده روایت دیگر هم به فیلم افزود و از همانهایی هم که هست کم کرد واقعا مگر فرقی میکند؟ فیلمساز که قطعا توانایی به سرانجام رساندن فیلمی با خرده روایتهای مقطع و رها شده را ندارد یک باره یک بمب می اندازد وسط مدرسه تا با تحریک احساسات رقیقه مخاطب، سرش را شیره بمالد.
امتیاز:۳
سالی یک فیلم بسازی و نویسنده و تهیه‌کننده و کارگردان هم باشی.
بیشتر ادای دین بود تا فیلمی که سر و شکل داشته باشد.
taghaodi، عاطفه جنابی و سارا توسلی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بالاخره بازی فاطمه معتمد آریا خوب بود یا مصنوعی؟ بعضی ها میگن شانس اول سیمرغ بقیه میگن به شدت مصنوعی. اینقدر تفاوت در نظرها برام جالبه.
بنده در دسته دوم هستم
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
اول باید ببینید کاراکتر آباجان چه هویتی داره، آبا جان از اساس بی هویته، شما فهمیدید چه ویژگی ای داره؟ صبوره؟ طنازه؟ روشنفکره؟ پرخاشگره؟ کاراکتر ابهام داره، و این ابهام از جانب نویسنده است... این استایلی که معتمد آریا برداشته بود توی ارائه شخص می خواد ... دیدن ادامه » چی رو برسونه.. و...
بازیش خوب نبود چون اولا با اون جغرافیای زمانی و مکانی انس نگرفته بود، از یه فارس خواستن ادای یک پیرزن ترک رو دربیاره (که البته بازم نقص تو فیلمنامه بود که معلوم نبود کی فارسی حرف بزنه کی ترکی و تکه کلام و سلوک رفتاریش چه طور باشه) و در کل شخصیت باورپذیری نبود، مشکل هم از فیلمنامه بود هم از معتمد آریا
تا الان توی نقش اول کسی رو فکر نکردم اما توی مکمل معتقدم هادی حجازی فر لایق سیمرغه
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
تا الان از بین فیلم هایی که من دیدم لیلا حاتمی در رگ خواب و مریلا زارعی در زیر سقف دودی خیلی خوب بودند و لایق هستند که حتما" کاندید سیمرغ بشن. از بین مردها هنوز نظری ندارم. البته من اکثر فیلم ها رو ندیدم.
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فاجعه تاریخ سینمای ایران بدون شک . فیلمی پر از اشکال ، پر از بداهه ، بدون فیلنامه درست و حسابی ، با بازی های فاجعه خصوصا معتمد اریا که هر وقت دوست داشت فارسی حرف میزد و هر وقت دوست داشت شیرازی و هر وقت دوست داشت تهرانی که باعث خنده مردم در سینما شده بود . از اون فیلمهایی که با داد و بیداد های الکی میخواد فیلمنامه ضعیفش رو پر کنه . متاسفم برای خودم که وقتم پای این فیلم هدر رفت . 2 از 10
فرانک غلامپور و taghaodi این را خواندند
علی ابراهیم و شادی صیرفی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی فیلم تموم شد و از سینما خارج میشدیم به نظرم فیلم متوسطی میومد اما هر چی که ازش میگذره بیشتر به بی سر و ته بودنش اضافه میشه.
فیلم قراره زندگی مادری رو به تصویر بکشه که خبر شهادت فرزندش رو باور نداره و امیدوار به بازگشت پسرش از جبهه ست اما انقدر خرده داستان بی ربط وارد ماجرا میشه که عملا پیرنگ اصلی گم میشه
با تمام احترام به پیشگاه هنر خانوم معتمد آریا باید بگم بازی ایشون هم فوق العاده مصنوعی بود
امتیاز 3 از 10
اگه سینمای هاتف علیمردانی علی الخصوص کوچه بی نام رو دوس داشته باشین این فیلم هم دوست خواهید داشت
فیلم ۷۵ دقیقه هم بیشتر نبود

بازی بازیگرا مخصوصا خانوم معتمد اریا هم واقعا خوب بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید