تیوال تیوال
T1 : 09:53:57

«تیوال» یک شبکه اجتماعی تنیده با یک بستر تجاری است که در آن کاربران در محور زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک و محصولات وابسته به آن‌ها ارتباط می‌یابند. مثلا یکی از زمینه های بنیادی تیوال، سینما است. کاربران علاقه‌مند به سینما با هم محتوای این بخش را می‌سازند و به گفتگو می‌پردازند. محتوایی همچون محصولات و اخبار  این زمینه، دیدگاه ها، نقد و بررسی آثار، پرسش‌ و پاسخ و نظر سنجی از دیگر کاربران. پر نهایت تیوال روی برنامه‌ها و آثار این زمینه‌ها به ارایه برگه اختصاصی اطلاعات، تخفیف‌های ویژه، فروش اینترنتی بلیت، رزرو صندلی و... می‌پردازد.

قوانین فعالیت در تیوال | نظر هنرمندان درباره تیوال | گفتگوی ویدیویی با مدیر تیوال |  آشنایی بیشتر »

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید

 

سلام..من اشتباها به جای 50 تومان؛ 500 تومان اعتبار خریدم..امکان بازگشت پول به حسابم وجود نداره؟؟
یاشار داوری منزه این را دوست دارد
درود بر شما
با پشتیبانی تیوال تماس حاصل نمایید شما را راهنمایی خواهند کرد.
با سپاس
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیف پول الکترونیک تیوال
» برندگان قرعه‌کشی هفته پنجم کیف پول تیوال، معرفی شدند
... دیدن متن »

سلام
همچنان قرعه کشی و جوایز پرداخت با کیف پول تیوال ادامه داره. طبق روال قبل این هفته هم به سه نفر هر یک ۲ بلیت یک نمایش تقدیم میشه.  برنده‌های این هفته سرکار خانم هدی لواسانی، جناب سعید زادمهر و جناب نوید پژنگ هستن که هر کدوم برنده دو بلیت «بنگاه تئاترال» در زمان دلخواه شدن که امیدواریم از دیدن این نمایش لذت ببرن.

حامی جوایز این هفته گروه محترم  نمایش «بنگاه تئاترال» و مجموعه محترم «سنگلج» هستن که از همین تریبون ازشون سپاسگزاری می‌کنیم :)

با کیف پول تیوال هم راحت تر و هم سریعتر میتونید بلیت بخرید، حالا بماند که از تخفیف‌های خوبی هم بهره‌مند میشی. امیدواریم برنده بعدی شما باشید.

درباره سامانه کیف پول
۳ روز پیش، يكشنبه
سلام دوستان

من برای روز پنج شنبه ساعت ٨ ، ٢ تا بلیط در ردیف ٧ صندلی ٥ و ٦ بنگاه تئاترال دارم که چون نمیتونم برم میخوام اگر کسی بلیط رو خواست پیام بده لطفا

samix62@yahoo.com

ممنونم
۲ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره سامانه کیف پول
کیف پول الکترونیک تیوال
» برندگان قرعه‌کشی هفته چهارم کیف پول تیوال، معرفی شدند
... دیدن متن »

سلام
همچنان قرعه کشی و جوایز پرداخت با کیف پول تیوال ادامه داره. طبق روال قبل این هفته هم به سه نفر هر یک ۲ بلیت یک نمایش تقدیم میشه.  برنده‌های این هفته سرکار خانم ثمین صدرنژاد، سرکار خانم زینب حضوری و جناب هومن سخنگو هستن که هر کدوم برنده دو بلیت «نمایش هملت، تهران ۲۰۱۷» در زمان دلخواه شدن که امیدواریم از دیدن این نمایش لذت ببرن.

حامی جوایز این هفته گروه محترم  نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» و مجموعه محترم «شهرزاد» هستن که از همین تریبون ازشون سپاسگزاری می‌کنیم :)

با کیف پول تیوال هم راحت تر و هم سریعتر میتونید بلیت بخرید، حالا بماند که از تخفیف‌های خوبی هم بهره‌مند میشی. امیدواریم برنده بعدی شما باشید.

سلام من از بخش افزایش اعتبار خرید کردم ولی رسیدی دریافت نکرده ام در صورت امکان توضیح دهید.
۶ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵-۱۳۵۷» کتابی پژوهشی به نویسندگی روح‌الله جعفری درمورد دوره‌ای درخشان از تئاتر ایران است.
» گروه هنر ملی با تئاتر ایران چه کرد؟
... دیدن متن »

عباس جوانمرد از دل رکودِ بعداز کودتا تئاتر غیرحکومتی را بیرون کشید. متن علی حاتمی پای تله‌تئاتر را به تلویزیون باز کرد.
گروه هنر ملی به سرپرستی عباس جوانمرد که آغازگر بخشی از جریان‌های نوین نمایش ایرانی بوده در این کتاب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، تولید اولین تله‌تئاتر و ۳ دهه فعالیت مستمر ازجمله افتخاراتی است که به نام گروه هنر ملی ثبت‌شده و روح‌الله جعفری، نویسنده کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان» در این پژوهش مفصل از آنها یادکرده است.
در گفتگو با جعفری، درباره پروسه این پژوهش، نکاتی که روی آنها دست گذاشته، گفتگویش با چهره‌های برجسته گروه هنر ملی و دشواری‌هایی که درراه این پژوهش ۱۲ ساله داشته، گفتیم و شنیدیم.
روح‌الله جعفری، درباره آغاز پروسه پژوهش کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵-۱۳۵۷» که در دوازدهمین مجموعه تئاتر ایران در گذر زمان در انتشارات افراز منتشر شده است، گفت: «سال ۸۲ وقتی وارد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی شدم، از همان ابتدا به دنبال موضوعی برای پژوهش به عنوان پایان‌نامه این مقطع از تحصیلم بودم. برای من جریان‌هایی که در دوره‌های پیشین موفق بودند و باعث شکل گرفتن نمایش ملی ما در ادوار گذشته شدند، موضوعی جذاب بود. عده‌ای از این هنرمندان و گروه‌ها توانسته بودند جریان‌ساز شوند و اتفاق‌های مفید و قابل قبولی را برای بدنه تئاتر ایران به ارمغان بیاورند و من به دنبال شناسایی، کشف و رسیدن به تحلیل این چیستی و چرایی هنر آن‌ها و تأثیری که از خود به جای گذاشتند، بودم. در ضمن، به دنبال پیدا کردن این سؤال بودم که راز موفقیت آن‌ها در حفظ و نگه داشتن گروه‌های نمایشی (به عنوان مثال: گروه هنر ملی)، آن‌هم برای بیش از دو دهه چه بوده است.»
جعفری ادامه داد: «وقتی با پژوهش، پاسخ این سوال را یافتم، آن وقت به عنوان یک مدل می‌توانستم آن را به زمان معاصر پیوند دهم و به دنبال این باشم که چرا گروه‌ها و جریان‌های هنری، آن‌هم از جنس نمایشی، نمی‌توانند عمر طولانی و مفیدی داشته باشند؟ و بعد از مدتی کوتاه از ادامه فعالیت بازمی‌مانند و مضمحل می‌شوند. با توجه به بررسی اولیه‌ا‌م در این پژوهش، متوجه شدم که یکی از این گروه‌هایی که در دهه‌های گذشته، تأثیر به‌سزایی در پیشرفت هنر نمایش ایرانی داشته، گروهی بوده به اسم «هنر ملی» به سرپرستی استاد عباس جوانمرد که در سه دهه ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی با صلابت به کار خود ادامه داده است و با مطالعه‌ای که کردم، به سمت شناسایی این مهم رفتم.»
این منتقد و پژوهشگر تئاتر با بیان این‌که ابتدا جست‌وجو کرده تا کشف کند که چه اسناد و مدارک و چه صحبت‌هایی از این گروه به جا مانده که بتواند به آن‌ها رجوع کند، گفت: «با بررسی کتاب‌های مختصری که درباره تاریخ تئاتر ایران نوشته شده و مطالب محدودی که در این حوزه وجود داشت، متوجه شدم با اطلاعات ناچیزی درباره فعالیت‌ها، اجراها و برنامه‌های گروه هنر ملی که تقریباً نزدیک به صفر است، روبه‌رو هستم؛ چراکه فرهنگ ما فرهنگی شفاهی است و در دل تاریخ، از یک جایی به بعد، نسبت به مکتوب کردن اطلاعات و کتابت آن‌ها بی‌توجه بوده‌ایم و این غفلت برای ما و در همه ابعاد، جبران‌ناپذیر بوده است. لذا تا زمانی که شروع به این پژوهش کردم، نگاه پُرعمق و سیستماتیکی به فعالیت‌های گروه هنر ملی نشده بود.»
جعفری با اشاره به این‌ نکته که زمانی که این پژوهش را آغاز کرده، عباس جوانمرد و همسرش نصرت پرتوی در کانادا بودند و عملاً دیدار حضوری با آن‌ها برایش ممکن نبوده است، گفت: «تصمیم گرفتم کار جمع‌آوری اطلاعات را در دو حوزه به صورت کتابخانه‌ای و انجام مصاحبه با اعضای گروه هنر ملی دنبال کنم. در این زمینه به اکثر کتابخانه‌هایی که آرشیو مجلات و روزنامه‌های قبل از انقلاب در آن‌ها موجود بود، مراجعه کردم. زمان زیادی نزدیک دو الی سه سال به صورت مستمر به کتابخانه‌های مختلف می‌رفتم و ساعت‌های طولانی، دوره‌ها و مُجلّدهای مختلف را مطالعه می‌کردم تا بتوانم مطلبی درباره این گروه پیدا کنم.»
این استاد دانشگاه، بخش دیگر از کارش در این پژوهش را شناسایی افرادی دانست که در گروه هنر ملی عضو بودند، و آن را هم‌زمان با پژوهش کتابخانه‌ای که انجام داده است، دانست و گفت: «زمانی که من شروع به این تحقیق کردم، عده‌ای از هنرمندان عضو این گروه، فوت کرده بودند. برای این پیدا کردن اعضای گروه، زمان زیادی صرف کردم، چون هرکدام در یک گوشه‌ای از ایران و جهان بودند. به عنوان مثال، استاد عباس جوانمرد و همسرش نصرت پرتوی در کانادا بودند، محمود دولت‌آبادی در تهران به سر می‌برد، کامران نوزاد و همسرش آذر فخر در امریکا بودند و... بنابراین، زمان زیادی صرف شد تا به صورت حضوری و یا تلفنی سوال‌هایم را با آن‌ها در میان بگذارم و مصاحبه‌ها، یکی پس از دیگری انجام شد. البته مُجاب کردن افراد برای مصاحبه هم خود پروسه‌ای طولانی داشت، ولی خوشبختانه وقتی از نیّت کار مطلع می‌شدند، همکاری صمیمانه‌ای با من کردند و در همین جا از تمامی عزیزانی که در طی این سال‌ها پاسخگوی سؤال‌های من بودند، تشکر می‌کنم.»
جعفری، استاد عباس جوانمرد را آغازگر بخشی از جریان‌های نوین نمایش ایرانی خواند و با اشاره به ساعت‌ها گفت‌وگوی تلفنی خود با او و همسرش نصرت پرتوی، گفت: «بعد از مدتی تصمیم گرفتم سؤال‌هایم را مکتوب کنم و برای استاد جوانمرد بفرستم که حدود ۲۰۰ صفحه و بیش از ۸۰۰ سؤال طرح شد که با پست به کانادا برای ایشان فرستادم و وقتی هم به ایران آمدند، به صورت رودررو صحبت کردیم و سؤال‌های دیگرم را پرسیدم. هم‌زمان اعضای دیگر گروه هنر ملی را شناسایی و با آن‌ها گفت‌وگو کردم و سعی کردم تجربه‌های نظری و عملی این هنرمندان را در این پژوهش و در کتاب منتقل کنم.»
این نمایشنامه‌نویس و کارگردان با بیان این‌که به‌طور هم‌زمان، کار کتابخانه‌ای، یعنی خواندن و مطالعه نقدها و یادداشت‌ها و جمع‌آوری آن‌ها را توأمان با انجام گفت‌وگوها درباره فعالیت‌های گروه انجام ‌داده است، گفت: «اگر غیر از این می‌بود، کفه‌ی دیگر این ترازو، یعنی رسیدن به چشم‌انداز روشنی از فعالیت‌ها و تأثیر این گروه بر تئاتر معاصر ایران، نمی‌توانست آن سنگینی و وجاهت لازم را داشه باشد. وقتی ابعاد این پژوهش تا حدودی برایم شکل گرفت، از قبل مؤمن‌تر بر این مسأله شدم که موضوعِ پژوهشیِ مناسبی را دستمایه کار قرار داده‌ام. چرا؟ چون گروه هنر ملی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، به عنوان اولین گروه نمایشی، توانسته بود به صورت غیردولتی و غیرحکومتی، به احیای تئاتر در ایران بپردازد و از سال ۱۳۳۵، شکل رسمی به خود گرفته و اعلام موجودیت کند. این گروه با اجرای نمایش تک‌پرده‌ای «محلل»، نوشته و به کارگردانی استاد عباس جوانمرد، خود را به جامعه فرهنگی و هنری و نمایشی آن زمان معرفی می‌کند. لذا گروه هنر ملی توانسته با ایمان به کاری که داشته، یعنی معرفی فرهنگ و هنری که برآمده از آداب و رسوم و ارزش‌ها و اخلاق و اعتقادات مردم جامعه خود است، شروع به کار کند؛ پس این مسأله‌ی مهمی است که در آن فضای اختناق که حاکم بر جامعه بوده، یک گروه غیردولتی بتواند شکل بگیرد و بخشی از جریان تئاتر ایران را به درستی به مردم و مهم‌تر به دنیا برای اولین‌بار معرفی کند و سه دهه با صلابت به کارش ادامه دهد.»
جعفری به این موضوع اشاره کرد که «مسأله دیگری که باعث شد متوجه شوم، موضوع پژوهش‌ام را درست انتخاب کرده‌ام، این بود که گروه هنر ملی برای اولین‌بار تعدادی از جریان‌های نوین نمایشی را در ایران پایه‌گذاری کرده است» و ادامه داد: «گروه هنر ملی برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ میلادی (۱۳۳۹ شمسی)، نمایش «بلبل سرگشته» را به عنوان یک نمایش ایرانی در دنیا معرفی می‌کند و موفق می‌شود آن را در فستیوال بین‌المللی تئاتر ملل در تئاتر «سارا برنار» اجرا کند. این گروه در سال ۱۹۶۵ میلادی هم نمایش‌های «غروب در دیاری غریب»، «قصه ماه پنهان» (هر دو نوشته بهرام بیضایی) و «آلونک» (نوشته کوروس سلحشور) که هر سه را استاد جوانمرد کارگردانی کرده، برای بار دوم در همان فستیوال و در همان سالن اجرا می‌کند و فرنگی‌ها را بیش از پیش با شکلی دیگر از نمایش‌های ایرانی آشنا می‌کند. این دستاورد بزرگی برای تئاتر ایران است که به نام گروه هنر ملی در تاریخ ثبت شده است.»
کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» ادامه داد: «تازه بعد از این در نیمه دوم دهه ۴۰ است که گروه‌هایی مثل کارگاه نمایش، به کارگردانی آربی اوانسیان به فستیوال‌های مختلف دعوت می‌شوند.»
بعد از کودتا جریان‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به رکود و سکون و انجماد رسیده بودند و  گروه هنر ملی اولین جرقه تئاتر غیردولتی و غیرحکومتی پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را برای احیای تئاتر در ایران زد.
او یادآور شد: «در این پژوهش، اولین جرقه تئاتر غیردولتی و غیرحکومتی پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، راجع به احیای تئاتر در ایران، مورد کنکاش قرار گرفته است. از پس این جرقه، بارقه‌های امیدآور دیگری در آپارتمان شاهین سرکیسیان، بانی اصلی گروه (که پس از سه سال نام «گروه هنر ملی» را در سال ۱۳۳۵ برای خود انتخاب کرد) ظهور کرد. بعد از کودتا، جریان‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به رکود و سکون و انجماد رسیده بودند. عده‌ای که جستجوگر و پرسشگر بودند، متوجه می‌شوند فردی به نام شاهین سرکیسیان در ایران است و او را پیدا می‌کنند و به آپارتمانش می‌روند و سه سال در همان آپارتمان، روی متون ترجمه‌شده فرنگی، کار و مطالعه می‌کنند. آن‌ها بعد از سه سال در بزنگاهی تصمیم می‌گیرند که رأی‌گیری کنند تا نمایش‌ ایرانی کار کنند یا نمایش فرنگی؟ در نهایت، افراد حاضر در آن آپارتمان، رأی به کار روی متون و نمایش‌های ایرانی می‌دهند و از آن‌جا پایه اولیه گروه هنر ملی شکل می‌گیرد.»
جعفری درباره یکی دیگر از ابعادی که در این پژوهش به آن پرداخته است، گفت: «سرآغاز شکل‌گیری اندیشه نمایش ملی ایران با نگارش نمایش تک‌پرده‌ای «محلل» به‌وسیله عباس جوانمرد و به کارگردانی خود او در باشگاه دانشگاه تهران بوده که از اهمیت بسیاری برخوردار است.»
او آن‌چه در بررسی این پژوهش در نظر گرفته است را چنین شرح داد: «این پژوهش شامل چگونگی روند رو به رشد حرکت گروه هنر ملی در عرصه هنر نمایش است که بسیاری از جریان‌های هنری را آغاز کرده و فرصت به‌کارگیری آن را برای دیگر فعالان هنرهای نمایشی فراهم کرده است. این گروه، اولین‌بار بعد از کودتا، با اجرای سه نمایش تک‌پرده‌ای «محلل»، «مرده‌خورها» و «افعی طلایی» در سال ۱۳۳۶ با همکاری اداره‌ کل هنرهای زیبا و شرکت نفت، عازم مناطق نفت‌خیز می‌شود و باعث آشنایی مردم شهرستانی با هنر نمایش ایرانی می‌شود؛ این اتفاق مبارکی برای تئاتر ایران است، چراکه بعد از کودتا که چراغ هنر نمایش ایران رو به خاموشی و افول رفته بود، در سال ۱۳۳۶ به‌وسیله این گروه، یک‌بار دیگر روشن شده و جانی تازه به خود می‌گیرد.»
کارگردان نمایش «تماشاچی محکوم به اعدام» خاطرنشان کرد: «گروه هنر ملی در سال ۱۳۴۲ با اجرای نمایش «پهلوان اکبر می‌میرد» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی استاد جوانمرد، با توفیقی که در جذب تماشاگران مشتاق به دیدن آثار نمایش ملی، در جشنواره نمایش‌های ایرانی که به مناسبت افتتاح تالار دولتی ۲۵ شهریور، راه‌اندازی شده بود، به دست ‌آورد، توانست اولین گروهی باشد که بعد از جشنواره به اجرای عمومی این برنامه بپردازد. اهمیت اجرای خلاقانه این نمایش، در موضوع آن و نگاه نقادانه‌ای است که نسبت به شرایط حاکمیت وقت دارد و کارگردانی آن نیز  مثال‌زدنی بوده است.»
عباس جوانمرد اولین نمایش تلویزیونی را با نام «شهر آفتاب، مهتاب» نوشته علی حاتمی ضبط می‌کند و این اولین تله تئاتری است که از تلویزیون ملی ایران پخش شده و موجب آشنایی مردم با هنر نما‌یش می‌شود.
جعفری، درباره تعداد دیگری از دستاوردهای گروه هنر ملی که برای اولین‌بار، به وسیله این گروه برای تئاتر ایران به ارمغان آمده است، گفت: «هم‌زمان با افتتاح تلویزیون ملی ایران در سال ۱۳۴۶، عباس جوانمرد اولین نمایش تلویزیونی را با نام «شهر آفتاب مهتاب» نوشته علی حاتمی ضبط می‌کند و این اولین تله‌‌تئاتری است که از تلویزیون ملی ایران پخش شده است و موجب آشنایی بیشتر مردم با هنر نمایش می‌شود. همچنین گروه هنر ملی برای گسترش دامنه کارهایش، ازجمله کارهای تجربی‌اش در سال۱۳۴۹، محل تمرین خود را در اداره برنامه‌های نمایش، تبدیل به سالنی به نام خانه نمایش گروه هنر ملی می‌کند که بعد از انقلاب، عبارت «هنر ملی» از آن حذف می‌شود. این اتفاقی بسیار مهم بوده که گروهی برای تجربه خود و یا ایجاد زمینه برای تجربه دیگر همکاران، محل تمرین خود را تبدیل به سالن نمایش می‌کند.»
او با بیان این‌که به‌وسیله گروه هنر ملی است که بها دادن به نمایش ایرانی هویت پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: «نمایشنامه‌نویس ایرانی در آن زمان محدود بود، اما در سال ۱۳۳۹ با راه‌اندازی اجرای زنده نمایش‌های تلویزیونی در تلویزیون ایران که به همت و پشتکار استاد عباس جوانمرد، این مهم به وقوع پیوست و تا سال ۱۳۴۵، هم ادامه پیدا کرد، این جریان توانست نویسندگان علاقه‌مند به نوشتن آثار دراماتیک را شناسایی و پرورش دهد و از این طریق، نمایشنامه‌نویسان زبردستی به عرصه هنرهای نمایشیِ ایران معرفی شدند، ازجمله بهرام بیضایی، نصرت پرتوی، کوروس سلحشور، ناصر شاهین‌پر، اکبر رادی، بیژن مفید، پرویز صیاد، علی نصیریان و... تک‌ تک این نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان تاثیرگذار دهه‌های بعد شدند که هنوز تعدادی از آن‌ها با جدیّت کار خود را دنبال می‌کنند و این دستاورد بزرگی است که با ایجاد یک جریان و بسترسازی مناسب برای کشف و ظهور استعدادها، هم نویسنده و کارگردان و هم فعال نمایشی و هم مردم را به جریان نمایش، علاقه‌مند کرد. لذا برای اولین بار مردم از قاب تلویزیون با نمایش‌های ایرانی و ترجمه‌شده، آشنا ‌شدند.»
نویسنده کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵-۱۳۵۷» گفت: «سال ۱۳۵۲ گروه هنر ملی برای اولین‌بار به عنوان تنها نماینده ایران در فستیوال تئاتر جهان سوم که در شهر شیراز و در جنب هشتمین جشن هنر شیراز برگزار شد، با نمایش‌های «غروب در دیار غریب» و «قصه ماه پنهان» شرکت می‌کند و بخشی دیگر از جریان نمایش ایران را به مخاطبان کشورهای آسیایی و اروپایی معرفی می‌کند.»
جعفری با ذکر برخی از فعالیت‌ها و اقدامات مفیدی که گروه هنر ملی در تاریخ تئاتر معاصر ایران از خود به یادگار گذاشته، اظهار داشت: «اما در این سال‌ها، متأسفانه خدمات وزین هنری و شایسته گروه هنر ملی به جریان تئاتر ایران، مورد غفلت قرار گرفته و به بوته فراموشی سپرده شده و این پژوهش می‌کوشد با معرفی و تجزیه و تحلیل تمامی فعالیت‌ها و اقدامات و خدماتی که این گروه داشته، آن دیده‌ نشدن را که طی این سال‌ها به طور عمد و غیرعمد بوده، جبران کند و در این صورت است که می‌توان از دستاوردهای گروه هنر ملی برای پیشرفت هنر نمایش ایران استفاده کرد.»
در گروه هنر ملی علاوه بر این‌که کار فرهنگی و هنری انجام می‌شد، انتقال نگاه سالم و منزّه و عقلانی و همچنین انتقاد از خود را نیز سرلوحه کار خود قرار می‌داد. در واقع، گروه از خود شروع می‌کند و با معنا بخشیدن به این که یک خانواده واحد است، گام آغازین را در این راه برمی‌دارد تا بتواند این نگاه را به جامعه هم منتقل کند. به عنوان مثال، بهزاد فراهانی و فهمیه رحیم‌نیا در همین گروه با همدیگر ازدواج می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند.
این منتقد و پژوهشگر، در معرفی یکی دیگر از ابعاد این پژوهش، علاوه بر شناسایی و کشف و ثبت جریان‌های تأثیرگذار گروه هنر ملی بر هنر نمایش ایران، گفت: «علاوه بر آن‌چه که ذکر آن رفت، باید اضافه کرد که چطور یک گروه می‌تواند طی سه دهه فعالیت، با خلاقیت، پشتکار، قدرت و صلابت به کار خود ادامه دهد. در حفظ و ادامه این راه، نگاه منزّه و به دور از آلودگی استاد جوانمرد، به عنوان سرپرست و کارگردان گروه و دیگر اعضا و همکاران آن نسبت به پدیده هنر و کشف چیستی و چرایی آن و اینکه نقش هنر نمایش در روشنگری افکار عمومی جامعه چیست، بسیار مهم است که از لابه‌لای گفت‌وگوها و مطالب جمع‌آوری شده، می‌توان به تصویر درستی از این سؤال رسید. در گروه هنر ملی علاوه بر این‌که کار فرهنگی و هنری انجام می‌شد، انتقال نگاه سالم و منزّه و عقلانی و همچنین انتقاد از خود را نیز سرلوحه کار خود قرار می‌داد. در واقع، گروه از خود شروع می‌کند و با معنا بخشیدن به این که یک خانواده واحد است، گام آغازین را در این راه برمی‌دارد تا بتواند این نگاه را به جامعه هم منتقل کند. به عنوان مثال، بهزاد فراهانی و فهمیه رحیم‌نیا در همین گروه با همدیگر ازدواج می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند. این مدل و نگاهی که استاد عباس جوانمرد در گروه دنبال می‌کند، نگاهی پاک و به دور از آلودگی به هنر است که می‌توان به عنوان یک الگو برای حفظ کردن یک گروه از آن استفاده کرد.»
جعفری با اشاره به خط‌مشی‌ اصلی گروه هنر ملی که منسجم نگه داشتن و ایجاد انگیزه برای کار و تولید کالای فرهنگی بین اعضای آن و در قالب هویت دادن به گروه است، گفت: «امروز تئاتر ما با این آسیب روبرو است که گروه‌ها فقط به معنای یک اسم و یک لوگو هویت دارند و نه بیشتر، و در طول ماه و سال نمی‌بینید که اعضای آن گروه کنار هم باشند؛ پس در بهترین شرایط، فقط اثری روی صحنه می‌آورند، اما از صلابت و صمیمیت برخوردار نیستند و این مسئله را مخاطب می‌فهمد. اما گروه هنر ملی با تبیین این خط‌مشی و اجرایی کردن آن که افراد باید در گروه فعالیت و کار کنند و در غم و شادی یکدیگر شریک باشند، نمایش‌هایی را روی صحنه آورد که با صلابت و قدرتی شعف‌برانگیز با مخاطب ارتباط برقرار می‌کرد و این رابطه دوطرفه بسیار منسجم و تنگاتنگ بود. به همین علت، بعد از گذشت چند دهه از اجرای این نمایش‌ها، خاطره درخشان تأثیر این آثار در ذهن مخاطبان آن، همچنان ثبت مانده است.»
کارگردان نمایش «اسب‌های پشت پنجره» با اشاره به لزوم بررسی و تجزیه و تحلیل فعالیت همه گروه‌ها و جریان‌های تئاتری ایران در دهه‌های گذشته، به نتایج مثبت این کار اشاره کرد و گفت: «اولاً با برداشتن این گام بزرگ به دایرة‌المعارفی برای شناسایی و استفاده کردن از تجربه‌های مفید و سازنده که به رشد جریان هنر نمایش در ایران می‌انجامد، دست پیدا خواهیم کرد و از سوی دیگر، با ثبت تاریخ تئاتر معاصر، جلوگیری از موازی‌کاری در بسیاری از زمینه‌ها می‌شود و سوم این‌که دیگر شیفته‌وار مدعی این نخواهیم بود که آغازگر همه جریان‌هایی که از ذهن‌مان خطور می‌کند، ما هستیم. امیدوارم با ثبت و پژوهش این تجربه‌های نظری و عملی اساتید، هنرمندان و دست‌اندرکاران هنر نمایش، بتوانیم گام‌های بعدی و محکم‌تر را برای توسعه همه‌جانبه هنر نمایش در ایران برداریم.»
پژوهشی که ۱۲ سال زمان برد و بیش از ۲۵۰ ساعت برایش مصاحبه انجام شد.
جعفری درباره زمانی که برای انجام این پژوهش و نگارش آن صرف شده، گفت: «برای انجام این پژوهش، بیش از ۱۲ سال زمان گذاشتم و این یعنی بعد از آن که در سال ۱۳۸۶، توانستم در رشته کارگردانی نمایش، با نمره ۲۰ در مقطع کارشناسی ارشد از پایان‌نامه‌ام دفاع کنم و فارغ‌التحصیل شوم، همچنان کارم روی این پژوهش را تا سال ۹۵ ادامه دادم. در واقع، موضوع نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد من، همین پژوهش مذکور بود که بعد به طور گسترده‌تری آن را ادامه دادم.» 
نویسنده کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵-۱۳۵۷» با اشاره به برخی از موانع و مشکلاتی که در این پژوهش، پیش رو داشته است، ادامه داد: «یکی از موانع این بود که این پژوهش به صورت فردی انجام شد و باید برای به دست آوردن تک‌تک مصاحبه‌ها و یا پیدا کردن نقدها و یا عکس‌ها و بروشورها و... باید چراغ به دست می‌گرفتم و در تاریکی و در فضایی که پُر از هیچ بود، حرکت می‌کردم. بنابراین، رسیدن به نتیجه مطلوب که از جنس واقعی و نه تصنعی و ساختگی باشد و همچنین پیدا کردن این حجم از اطلاعات و اسناد، زمان‌بر بود که با پشتکار توانستم این کار را به نتیجه برسانم. اما اگر چنین پژوهش‌هایی به صورت گروهی دنبال شود و مرکز و پژوهشگاهی داشته باشیم که متمرکز روی تاریخ شفاهی تئاتر معاصر ایران و تحلیل همه‌جانبه آن کار کنند، می‌توان مدیریت زمان را در دستور کار قرار داد و در زمان کمتر، به خروجی قابل قبولی دست یافت. هزینه این پژوهش تماماً به عهده خود من بود و در این راه، هیچ نهاد و یا سازمان دولتی و خصوصی، کوچکترین حمایتی از آن نکرد.»
جعفری با اشاره به ثبت و ضبط بیش از ۲۵۰ ساعت مصاحبه گفت: «برای آگاه شدن از صحت و سقم مباحث و موارد گفته شده برای یک موضوع، با چند نفر از اعضای گروه و یا همکارانی که در آن برنامه حضور داشتند، صحبت کردم. یکی از آسیب‌‌هایی که پژوهشگر در این جنس از پژوهش با آن روبه‌رو است، این است که شیفته‌وار به سراغ آن موضوع می‌رود و برای دوری از این شیفتگی باید یک موضوع را از زوایای مختلف و با افراد مختلفی که در آن موضوع به طور مستقیم در ارتباط بوده‌اند،  آن را طرح کرد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.»
باید از آرشیو صداوسیما استفاده می‌کردم که فقط سه جلسه و به صورت بسیار محدود این اتفاق افتاد. ضرورت کار پژوهشی در سازمان عریض و طویل صداوسیما تعریف نشده است.
نویسنده کتاب «فرهنگ، تئاتر و فراغت» یادآور شد: «در این بیش از ۱۲ سال، چند نفر از اعضا و همکاران گروه هنر ملی فوت کردند و از میان ما رفتند. جای خالی عزیزان ازدست‌رفته (محمود استادمحمد، کوروس سلحشور، اسماعیل داورفر، خسرو شکیبایی، رضا کرم‌رضایی، حسین کسبیان، محمدرضا کلاه‌دوزان، جمشید لایق، محمد هدایت نوری، رکن‌الدین خسروی، جعفر والی، داود رشیدی، عزیزالله هنرآموز) را نمی‌توان به آسانی در عالم هنر نمایش پُر کرد، اما در این پژوهش، خوشبختانه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و تجربه‌های عملی آن‌ها درباره برخی از وقایع طرح شده و مرتبط با گروه هنر ملی، عیناً انعکاس یافته، چراکه حضور مستقیم در آن واقعه داشته‌اند.»
جعفری ادامه داد: «تا هر چه زود، دیر نشده باید قدر هنرمندان و افراد نخبه‌ای که در میان ما هستند را دانست و از آن‌ها دلجویی کرد و آن‌ها را مورد تکریم قرار داد. باید شرایط مناسبی را برای آن‌ها فراهم کرد که تا زمانی که در قید حیات هستند، تجربه‌های نظری و عملی آن‌ها ثبت و ضبط شود. با انجام این کار مهم می‌توان به تولید اندیشه پویا در جامعه کمک کرد. این عزیزان، سرمایه‌های معنوی یک جامعه به حساب می‌آیند که برای ارزش و تأثیری که از خود بر جامعه می‌گذارند، قیمت مادی نمی‌توان تعیین کرد و متصور شد.»
این پژوهشگر و محقق یادآور شد: «برای کامل‌تر شدن این پژوهش باید از آرشیو صداوسیما استفاده می‌کردم که فقط سه جلسه و به صورت بسیار محدود این اتفاق افتاد. به دلیل این‌که متأسفانه ضرورت کار پژوهشی در سازمان عریض و طویل صداوسیما تعریف نشده، این همکاری با من صورت نگرفت. صداوسیما باید به عنوان سازمانی که متکی بر خواسته و اراده مردم است، بها دادن به امر پژوهش را در دستور کارش قرار بدهد که این اتفاق تا به حال کمتر افتاده است.»
جعفری در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با اشاره به مشکلات جمع‌آوری اطلاعات برای انجام چنین پژوهشی گفت: «چون اطلاعات به صورت دیجیتال در اکثر حوزه‌ها، به خصوص در بخش پیایندها ثبت نشده است، محقق یا پژوهشگر باید به صورت سنتی برود و منابع را بگیرد و شروع کند به ورق زدن تک‌تک برگ‌های آن که این مسئله هم انرژی و زمان زیادی را هدر می‌دهد و هم اصل منبع و یا منابع را با تهدید مستهلک شدن روبه‌رو می‌کند. به عنوان یک آسیب این نقیصه باید هرچه زودتر برطرف شود و بسیار به جا و نیکو است که سرمایه‌گذاری لازم در این قسمت صورت بگیرد و این اسناد و مدارک و منابع به صورت دیجیتالی بایگانی و ثبت شوند و در اختیار محققان و پژوهشگران گذاشته شود. باید هرچه سریع‌تر و تا دیر نشده است به فکر احیا و احصای این گنجینه‌ها و آرشیوهای مختلفی که در اختیارمان است، باشیم، چون آرشیو در همه زمینه‌ها به مثابه گنجینه، حافظه‌ و شناسنامه یک ملت است که چراغ راه پژوهشگران و محققان برای روشن کردن زوایای پنهان و آشکار تاریخ در آینده و برای رسیدن به فردایی روشن است.»
نویسنده کتاب «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» درباره نقش و تأثیر و بها دادن به امر پژوهش در جامعه گفت: «با پژوهش کردن، حال جامعه خوب می‌شود؛ چراکه بسیاری از گره‌های کور، بازمی‌شود و دُمل‌های چرکینی که مُلتهب شده‌اند، درمان پیدا می‌کنند و این به معنای قدر دانستن و ارزش دادن به جایگاه و حفظ کرامت انسان‌ها است که در تمامی جوامع پیشرفته، به این مهم بها داده می‌شود.»

سارا صادقیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره سامانه کیف پول
کیف پول الکترونیک تیوال
» برندگان قرعه‌کشی هفته سوم کیف پول تیوال، معرفی شدند
... دیدن متن »

سلام
همچنان قرعه کشی و جوایز پرداخت با کیف پول تیوال ادامه داره. طبق روال قبل این هفته هم به سه نفر هر یک ۲ بلیت یک نمایش تقدیم میشه.  برنده‌های این هفته آقای مهدی غلاملو، آقای ابوذر مجاهدین و خانم مهشید علوی. هستن که هر کدوم برنده دو بلیت «نمایش سه خواهر» در زمان دلخواه شدن که امیدواریم از دیدن این نمایش لذت ببرن.

حامی جوایز این هفته گروه محترم  نمایش «سه خواهر» و مجموعه محترم «پالیز» هستن که از همین تریبون ازشون سپاسگزاری می‌کنیم :)

با کیف پول تیوال هم راحت تر و هم سریعتر میتونید بلیت بخرید، حالا بماند که از تخفیف‌های خوبی هم بهره‌مند میشی. امیدواریم برنده بعدی شما باشید.

میترا و شکوه حدادی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
چرا قسمت پیشنهاد تیوال( تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند) در نسخه جدید وجود ندارد
من بسیاری از تئاترهای با کیفیتی که دیدم از پیشنهاد های تیوال بود و با حذف آن احساس شک نسبت به تئاتر های موجود دارم
ممنون می شوم اگر به نسخه جدید اضافه شود
محمدرضا دانش این را دوست دارد
درود بر شما
البته توقف موقت ارایه برچسب پیشنهاد تیوال وابستگی به نسخه تازه آن نداره و فرآیندی مستقل است. تصمیم داریم ساز و کارهای ارایه این پیشنهاد را بهبود و بلوغ بیشتری بخشیم و سپس فعالیت آن را از سر گیریم تا نزد کاربران عزیزمان همچون شما که به این ... دیدن ادامه » پیشنهاد اعتماد می‌کنند سربلند باشیم.
۱۶ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره سامانه کیف پول
کیف پول الکترونیک تیوال
» برندگان قرعه‌کشی هفته نخست کیف پول تیوال، معرفی شدند
... دیدن متن »

طبق قولی که داده بودیم هر هفته از میان همراهان خوب تیوال که خریدهاشون رو به روش پرداخت از کیف پول انجام میدن سه نفر به قید قرعه انتخاب میشن و هدایایی بهشون تعلق می‌گیره. برنده‌های این هفته خانم نیکا کاویان، آقای فریبرز محسنی و آقای  پویان اکرم الدین هستن که هر کدوم برنده دو بلیت نمایش پپرونی برای دیکتاتور در زمان دلخواه شدن که امیدواریم از دیدن این نمایش لذت ببرن.

حامی جوایز این هفته گروه محترم  نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» و مجموعه محترم «پالیز» هستن که از همین تریبون ازشون سپاسگزاری می‌کنیم :)

با کیف پول تیوال هم راحت تر و هم سریعتر میتونید بلیت بخرید، حالا بماند که از تخفیف‌های خوبی هم بهره‌مند میشی. امیدواریم برنده بعدی شما باشید.

خیلی عالیه...صرفه جویی در وقت و هزینه! با تشکر از تیوال
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ممنون بابت گزینه کیف پول......تخفیف هایی که در نظر گرفتید خوبه از اون بهتر سرعت در پرداخت و گرفتن بلیط هست ،خصوصا برای تیاترهای پرفروش ،که دقایق ابتدایی باز شدن سانس ها کاربران زیادی به سایت مراجعه میکنن.......فقط درباره گزینه های شارژ بهتر هست مبالغ کمتر هم قرار داده بشه و یا گزینه ای که مبلغ شارژ رو بشه وارد کرد،مثل کیف پول جیرینگ.......
یاسمن پورمهران و الهه الف این را خواندند
پوریا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
بابت این امکان جدید که برای کاربرانتون فراهم کردید، بسیار ممنونم.
سرعت پرداخت نسبت به شیوه معمول انقدر سریع بود که شک کردم واقعا خرید بلیط ها کامل انجام شده یا نه!!
⁦:-)⁩
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام ببخشید چ جوری میتونم شارژ کنم و اعتبار بگیرم؟
درود در پروفایلتون گزینه ی "کیف پول " هست که با کلیک کردن گزینه های شارژ برایتان قابل مشاهده ست .
۰۳ خرداد
علاوه بر روشی که بانو ثانی لطف کردن و نوشتن، می‌توانید در زمان خریدتان در مرحله نمایش پیش‌فاکتور و پرداخت، همزمان هم کیف خود را شارژ کنید و هم بخشی از شارژ را برای آن خرید خاص خرج کنید.
۰۳ خرداد
ممنووونم از توضیحاتتون
۰۳ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هنرهای تجسمی تیوال در مسیر تحول
» آغاز فعالیت بخش هنرهای تجسمی تیوال
... دیدن متن »

دوستان و همراهان ِ هنرمند خانواده‌ی تیوال

در آغاز راهمان در سال ۹۶، با شادباش سال، اخباری خوش را به شما همراهان ِ همیشگی هنر نوید دادیم. زمان آن فرارسیده که بخشی از وعده‌ی خویش درباره پوشش جنبه‌های گوناگون هنر را جامه عمل پوشانیم. 

مفتخریم به اطلاع برسانیم گروه فرهنگی هنری تیوال در آستانه‌ی برداشتن گامی نوین در مسیر هنرهای تجسمی است.
در امتداد این سفر ِ هیجان انگیز شما اعضای جامعه‌ی هنر، همسفرانمان و حمایت و همراهیِ پرمهرتان، توشه‌ی راهمان خواهد بود.
باشد که با همیاری شما خوبان، به گونه‌ای در خور در خدمت هنرهای تجسمی باشیم.

هنر بر احوالتان مانا 

جهت آگاهی از جزییات فعالیت‌های پیش رو با ما همراه باشید.

» کانال تلگرام هنرهای تجسمی تیوال: artiwall@
» صفحه‌ی رسمی اینستاگرام هنرهای تجسمی تیوال: artiwall

 

با درود و سپاس
تقاضامندیم برنامه های بیشتری از گالری ها ونمایشگاه هارا پوشش بدید .. آثار بسیارمهم و ارزشمندی به معرض دید گذاشته میشوند اما در تیوال هیچ اثر و یا اطلاعی از انها نیست ...
۲۱ ارديبهشت
با سلام و عرض تبریک
حرکت بسیار خوبیه که گالری گردی و بازدید از آثار تجسمی به برنامه هفتگی مردم اضافه بشه و با آثار هنری تجسمی آشنایی پیدا کنن و از نزدیک آثار هنری رو بازدید کنن . در واقع اگر این فرهنگ سازی بشه که مردم در برنامه هفتگی خودشون بازدید از ... دیدن ادامه » گالری های هنری که اتفاقا هیچ هزینه ای هم نداره بگذارند کمک میکنه که هم سواد بصری جامعه بالا بره و اینقدر مردم و هنرمندان تجسمی و آثار تجسمی از هم دور نباشن و حتی شاید به مرور زمان فرهنگ سازی بشه که مردم به جای پوسترها، عکس ها ، مجسمه های بی محتوا و دور از فرهنگ ما و نقاشی های کپی و دست چندم که قیمتشون گاها به اندازه آثار هنری اوجینال هنرمندان جوان هست رو خریداری کنن . این یه بازی برد ، برد حساب میشه . هم اقتصاد هنرهای تجسمی رونق میگیره و هم مردم صاحب اثر هنری میشن که اورجینال و منحصر به فرد خواهد بود و چه بسا که ارزش افزوده هم داره و یه سرمایه گذاری به حساب میاد . اگر دوست داشتین من شاید بتونم تو این زمینه با شما همکاری کنم .. چه مشورتی و چه کمک برای تامین محتوا . اگر دوست داشتین سوابق من رو بدونین میتونین تو گوگل اسم من رو سرچ کنید .
۰۲ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بلیت کنسرت ارکستر سمفونیک تهران (با رهبری شهرداد روحانی)
پنجشنبه 24 فروردین طبقه همکف ردیف 11 دارم اگه کسی میخواد پیام بده
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه اتفاقی برای نسخه‌ی iOS افتاده؟ اگر ممکنه بررسی کنید چون لینک صحیح نیست و می‌گه این اپلیکیشن وجود نداره. اگر جداگانه برای دانلود لینگ بدید هم خوبه.
Ashvini و علیرضا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیوال
» سال نو، خدمات نو!
... دیدن متن »

یک سال دیگه رو کنار هم در آسمون هنر گشتیم. افتخار بزرگیه برای تیوال که همراه خنده‌ها، اشک‌ها و اندیشه شماست در لحظه‌های ظریف نفس‌کشیدن در هوای هنر
در سال ۹۵ با معرفی، پوشش و تقدیم بلیت برترین و گسترده‌ترین طیف برنامه‌های هنری کنار شما بودیم و آنچه نیاز بوده در این چهار سال فراهم کردیم تا در سال ۹۶ مهمترین امکانات و خدمات تیوال را رونمایی کنیم...

منتظر خبرهای هیجان‌انگیز باشید و کبکتون خروس‌خون شه ایشالله

با سلام و عرض خسته نباشید بابت خدمات و فعالیت های خوبتان. اما چنانکه در این خبر قید شده است آنچه نیاز بوده در سایت فراهم نشده، بنا به قولی که داده بودید ابتدا در اردیبهشت 95 و بعد که صورت نگرفت در شهریور 95 قرار بود بخش کتاب در سایت تیوال راه اندازی شود که ... دیدن ادامه » این مهم انجام نپذیرفت. این بخش می تواند به یکی از مهم ترین بخش های تیوال تبدیل گردد چنانکه کتاب یک منبع اصلی و مورد نیاز برای همۀ هنرمندان است. پاسخ و توضیح دیگری هم مبنی بر راه اندازی این بخش به ما که مخاطب دائم سایت هستیم و طالب و خواستار راه اندازی این بخش بودیم داده نشد. البته ناگفته نماند در ذیل درخواست بنده زمانی که در سایت مطرح شد بسیاری از مخاطبان ثابت و اهل قلم تیوال نیز مُهر تأیید زدند و آنها نیز خواستار راه اندازی بخش کتاب بودند.
به هر حال امیدوارم این مهم در سال 96 انجام پذیرد و بخش کتاب نیز در کنار تئاتر، سینما، ادبیات و هنرهای تجسمی در سایت تیوال راه اندازی شود. این اقدام می تواند خون تازه ای را در رگ های این سایت فرهنگی به جریان اندازد و مباحث جدیدی را از قبیل نقد کتاب به راه اندازد که جریان های خوبی خواهد بود به علاوۀ اینکه هر کس یک آرشیو از نام و توضیحات کامل کتاب هایی که می خواند در سایت تیوال ویژۀ خود و با امکان رؤیت دیگران خواهد داشت مانند بخش تئاترها و فیلم های دیده شده اش.
۲۵ اسفند
درود بر شما
از دگرگونی زمان‌بندی بخش‌هایی از توسعه تیوال آگاهیم و امیدواریم آن‌را به دلیل پویایی ایده‌ها و گستردگی ابعاد پروژه بدانید... امیدواریم در ادامه بیش از پیش رضایت شما و کاربران عزیزمان را برآورده سازیم.
۰۱ فروردين
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام امروز 5 بلیط برای نمایش شعله 2 داشتم که با اینکه ساعت 5 از کرج راه افتادیم و نهایت سعی در انتخاب مسیرهای کم ترافیک را کردیم ولی ساعت هشت و بیست دقیقه رسیدم که اجازه ورود به سالن را به دلیل نوع چیدمان صحنه ندادند و هر چه خواهش کردیم بی ثمر بود هم هزینه کردیم هم وقت گذاشتیم و هم خسته و نا امید برگشتیم . متآسفم که سالنهای نمایش در پر ترافیک ترین منطقه شهری است و .......
محسن قربانی این را خواند
زهره عمران و ناصر احمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همکاری تیوال با پین تا پین
» تخفیف ۵۰.۰۰۰ تومانی رزرو هتل برای تیوالی‌ها
... دیدن متن »

طی همکاری دو جانبه تیوال و پین تا پین، اعضای خانواده محترم تیوال می‌توانند تا ۱۳۹۶/۱/۳۰ از خدمات این سایت با تخفیف ۵۰.۰۰۰ تومانی بهره‌مند شوند. برای بهره‌مندی از این تخفیف نخست باید در سایت پین‌ تا پین ثبت نام نموده و پس از انتخاب هتل مورد نظر خود کد تخفیف pintapinhotels را وارد نمایید.

*
توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از تخفیف ۵۰.۰۰۰ تومانی مبلغ خدمات مورد نظر شما باید دست کم به میزان ۲۰۰.۰۰۰ تومان باشد.

» وب سایت پین تا پین
ساده اش می‌شود از مبدا تا مقصد. منظور از پین، نقطه‌ای است که روی نقشه علامت گذاری شده. که معمولاً دو جایی است که سفری شروع و تمام می‌شود. پس یعنی از "الف" تا "ی" سفر. ما در سال ۹۴ و به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه اینترنتی ایران شروع به کار کردیم. اسم مان را گذاشتیم پین تا پین، تا هدف نهایی مان همیشه جلوی چشم‌مان باشد: اینکه باید از الف تا ی سفر را به صورت کاملاً آنلاین پوشش دهیم. یعنی از لحظه ای که به فکر سفر می افتید، تا لحظه ای که سفرتان تمام می شود، پین تا پین کنار شماست. ما ماجراجویی را دوست داریم، اما فکر می کنیم اقامت بخش اساسی هر سفر است و هر کسی با هر توان مالی، باید بتواند در کمترین زمان برای سفرش برنامه بریزد و اقامتگاه مناسبش را رزرو کند.

چرا پین تا پین:

  •  گستردگی هتلها و اقامتگاهها
  • تضمین پایین ترین قیمت
  • امکان مقایسه و بررسی دقیق هتلها
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همکاری تیوال و نماوا
» اشتراک رایگان یک ماهه نماوا برای تیوالی‌ها
... دیدن متن »

طی همکاری دو جانبه تیوال و نماوا اعضای خانواده محترم تیوال می‌توانند به مدت یکماه از خدمات سایت نماوا بصورت رایگان بهره‌مند شوند. اعضای تیوال می‌توانند از روز ۱۳۹۵/۱۲/۴ تا ۱۳۹۵/۱۲/۳۰، کلمه namava.ir به شماره ۱۰۰۰۷۲۰۷۷۷ ارسال نموده و کد هدیه اشتراک یکماهه خدمات سایت نماوا را دریافت نمایند.

معرفی وب سایت نماوا

 نماوا، یک وب سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال با قابلیت تنظیم هوشمندانه کیفیت نمایش با سرعت اینترنت است که به همه کاربران با سرعت های مختلف اینترنت این امکان را می دهد تا از این وب سایت به راحتی فیلم تماشا کنند. کاربران نماوا می توانند در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از تلفن همراه، کامپیوتر شخصی، تبلت و تلویزیون هوشمند از تماشای سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود با حداکثر کیفیت ممکن لذت ببرند. در حال حاضر بیش از 1200 محتوا در سایت نماوا به صورت فیلم، مستند و سریال های روز دنیا به همراه دوبله اختصاصی در اختیار کاربران این سایت قرار گرفته است.

 
اپلیکیشن های نماوا:

  • همچنین کاربران نماوا با دریافت اپلیکیشن نماوا (اندروید) می توانند هر‌‌زمان و هرمکان و با هرسرعت اینترنت، از تماشای آنلاین فیلم و سریال بر روی گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی خود لذت ببرند.
  • وب‌سایت نماوا با راه اندازی اپلیکیشن اندروید تی وی (Android TV)  این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که دیگر برای تماشای آنلاین فیلم‌ها خود را محدود به نمایشگرهای کوچک موبایل، تبلت و لپ تاپ نکنند.  این اپلیکیشن بر روی تلویزیون هوشمند سونی قابل نصب می باشد.

نحوه استفاده از کد یک ماه اشتراک رایگان نماوا

  •  ابتدا در نماوا از طریق این لینک ثبت نام نمایید.
  • در بخش عضویت بر روی دکمه آبی رنگ «ثبت نام کاربرانی که از سرویس شاتل استفاده نمی کنند» کلیک نمایید
  • پس از ورود به سایت نماوا، فلش کنار نام کاربری مشترک را انتخاب نمایید
  • در کادر باز شده روی گزینه "کارت هدیه" کلیک کنید
  • در کادر نمایش داده شده کد تخفیف خود را وارد نمایید.
فیلم ها و سریال های خارجی دوبله هستن یا زبان اصلی؟
۰۹ اسفند
بعد از وارد کردن کد ایا نیاز به خرید اشتراک هست؟
۱۶ اسفند
خیلی ممنون بابت این هدیه.خوش بحال اونایی که سرعت اینترنتشون بالاست.بیشتر میتونن استفاده کنن و البته راحت تر..
۱۶ اسفند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همکاری با تیوال
» همکاری با تیوال در بخش پشتیانی و محتوا
... دیدن متن »

تیوال در نظر دارد به منظور گسترش بخش پشتیبانی و محتوای خود تعدادی از علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه را جذب نماید. دوستانی که تمایل به همکاری در این زمینه را دارند فایل خام رزومه را از اینجا دریافت نمایند و تکمیل شده‌ی آن را به نشانی job@tiwall.com ایمیل نمایند.

با سلام
لطفا بفرمایید به چه تخصصی نیاز دارید و شرایط کار به چه شکلی هست
۲۶ بهمن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با همراهی و اعتماد هنرمندان و هنردوستان
» عبور از مرز یک میلیون بلیت هنری خریداری‌شده از تیوال
... دیدن متن »

با همراهی چندین ساله هنردوستان و هنرمندان با فعالیت‌های پیوسته و پویای تیوال در معرفی، تبلیغ، تولید محتوا و فروش اینترنتی بلیت برنامه‌های زمینه‌های مختلف هنری تیاتر، موسیقی، و سینما، بلیت‌‌های خریداری‌شده از تیوال از مرز یک میلیون گذشت!

این افتخار بزرگ را بیش از غرور، مسوولیتی بزرگتر از پیش در این راه می‌دانیم و امیدواریم شایسته این اعتماد باشیم. 

به همین مناسبت، پیشنهاد می‌کنیم مصاحبه هفته‌نامه «شنبه» با محمد عمروآبادی، بنیانگذار و مدیرعامل تیوال را در اینجا مطالعه کنید!

افتخار بدون جایزه چه فایده ای داره :دی
۱۲ بهمن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان برای سانس 19:30 امشب جمعه 24 دی نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه یک بلیط خارج ازظرفیت اضافه داریم. اگر کسی مایل بود با این شماره تماس بگیرید. 09123616413
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان یک بلیط اضافه برای سانس 19:30 نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه داریم. اگر کسی مایل بود با این شماره تماس بگیره. 09123616413
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام دوستان من دو تا بلیط برای احرای دیابولیک رومئو و ژولیت ردیف جلو فردا شب پنجشنبه دارم. در صورت تمایل برای خرید تماس بگیرید.
مهرداد میرزایی.
09129318751
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کنسرت گروه سروش به سرپرستی دکتر مسیح افقه و با آواز سعید عابد در ۱۸ دی تالار حافظ شیراز
سعید این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره همکاری تیوال و اسنپ
خبر خوب برای هنردوستان
» آغاز همکاری تیوال و اسنپ
... دیدن متن »

برای علاقمندان فرهنگ و هنر خبر ویژه‌ای داریم؛ اسنپ و تیوال همکاری جذابی را آغاز کردند. برای مدت محدودی شما برای رسیدن به محل اجرای برخی از برنامه‌های هنری تیوال (شامل همه برنامه‌های جشنواره‌های فجر) می‌توانید از سرویس سفارش خودروی اسنپ تا ۵۰ درصد تخفیف تا سقف ۱۰٫۰۰۰ تومان استفاده کنید.

برای دریافت این تخفیف شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- بلیت کنسرت، تئاتر و برنامه فرهنگی مورد نظر را از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت تیوال خریداری کنید.

۲- از فعال بودن اینترنت و GPS تلفن همراه هوشمندتان مطمئن شوید.

۳- در صورتی که برنامه مذکور دارای تخفیف اسنپی باشد، حدود دو ساعت مانده به آغاز برنامه، برای شما یک پیام حاوی لینک تخفیف اسنپی از سوی تیوال ارسال می‌شود.

۴- پس از لمس لینک دریافتی به اپلیکیشن اسنپ هدایت می‌شوید و به صورت خودکار مبدأ و مقصدتان به محل برگزاری برنامه فرهنگی مشخص شده است. همچنین تا ۵۰ درصد از هزینه سفر شما (تا سقف ۱۰٫۰۰۰ تومان) از مبلغ نهایی سفرتان کسر شده است..

اسنپ و تیوال برای شما سفر فرهنگی خوبی را آرزو می‌کنند.

آفرین بر اسنپ و درک تیوال ،
این همکاری ، به نفع کاربر و تماشاگر هست.
مخصوصا برای خانم ها که مشکل ساعات رفت و آمد و هزینه آن ، حضورشان را در سالن های نمایش با مشکل مواجه میکرد.
امیدوارم ادامه دار باشد ....
۱۹ آذر
اسنپ روی گوشیم نصبه و نمایشی که دوشنبه رفتم هم واس این طرح تبلیغ کرده بود
اما نه در زمان رفت و نه برگشت پیامکی نیامد!
۱۵ دى
سلام
من روز چهرشنبه میخوام از این سرویس اسنپ استفاده کنم. ولی میترسم هیچ پیامی نیاد از اسنپ/
۲۲ اسفند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
تازگی جای علامت 'تیک' و 'به علاوه' در مورد دنبال کردن کاربران عوض شده. یعنی افرادی که دنبال میکنم با 'به علاوه' و افرادی که دنبال نمیکنم با 'تیک' نشان داده میشوند. لطفن این مشکل را برطرف کنید.
وحید هوبخت این را خواند
بهنام [شاهین] باقری این را دوست دارد
درود بر شما
سپاس از آگاهی رسانی شما... مساله به تیم فنی ارجاع داده می‌شود.
۲۶ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رونمایی شد
» آغاز به کار بخش ویدیوی تیوال
... دیدن متن »

در ادامه گسترش همه‌جانبه امکانات تیوال در دوره برپایی گام به گام نسخه دوم آن، بخش ویژه ویدیوی تیوال بهره‌برداری شد.

هر ویدیو همزمان در برگه برنامه مربوط به خود و دیوار زمینه هنری مربوطه نمایان می‌شود. با این الگو همزمان با مطالعه روزانه دیوار تیوال، تازه‌ترین تیزرها و ویدیوهای مورد علاقه خود را نیز از دست نخواهید داد.

همچنین بخش رادیو اینترنتی آوای تیوال نیز به این سیستم تازه مجهز شد تا تیوال در عمل هر چهار بازوی رسانه‌ای در چشم انداز خود (خبر، عکس، صوت و ویدیو) را یکپارچه در اختیار کاربران گذارد.

این بخش را در نشانی tiwall.com/videos خواهید یافت. امیدواریم لذت ببرید!

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود

یک پیشنهاد: اگر ترتیبی داده بشه که بتونیم رسیدهای خرید رو با استفاده از نام نمایش جستجو کنیم خیلی بهتر و راحتتره... بارها شده که دنبال رسید یکی از نمایشها بودم ولی کد پیگیری رو نداشتم چون پیامک رسید رو پاک کرده بودم. ممنون میشم اگر چنین امکانی در قسمت جستجوی رسیدها اضافه بشه...

سپاس :))
وحید هوبخت این را خواند
زهره عمران و بهنام [شاهین] باقری این را دوست دارند
درود بر شما
اگر منظور شما را فهمیده باشیم، چنین امکانی همینک در تیوال وجود دارد. اگر خریدهای خود را نیز به صورت لاگین انجام داده باشید، در پایین بخش خرید هر برنامه، تنها رسید خریدهای همان برنامه زیر عنوان «خریدهای پیشین این برنامه» لیست می‌شود.
۲۵ مهر
درود بر گروه همیاری عزیز،

ممنونم بابت پاسخ. متاسفانه من این امکان رو در بخش رسیدها پیدا نکردم. بالای این صفحه این جمله نوشته شده:

"می‌توانید با کد پیگیری، رسید خود را بیابید:"
زیر این جمله نوشته شده "کد پیگیری*" و یک باکس هست که وقتی اسم نمایش ... دیدن ادامه » رو تایپ میکنم نمایش مورد نظر رو پیدا نمیکنه...

در مورد «خریدهای پیشین این برنامه» هم که فرمودید، این امکان بخاطر برداشته شدن دکمه خرید نمایشهای پیشین در دسترس نیست.
۲۵ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به به مبارکا باشه . انشاله تولد 40 سالگی تون رو جشن بگیرید . به همه بچه های تیوال تبریک میگم و آرزوی بهترین ها رو براتون دارم . بیزینستون پر رونق باد و دلتون همیشه شاد .
۲۵ شهريور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیاری مهربان از زمان آپدیت نسخه جدید یک مشکل کوچیک در سایت وجود داشته ک فک میکردم در آینده برطرف میشه ولی همچنان باقی مونده و اون مشکل کوچیک اینکه تعداد نمایش های خواسته شده من در حال حاضر 13 نمایش هستش ولی عددی که در گوشه بالا سمت چپ در قسمت خواسته ها قرار گرفته عدد 2 می باشد.
بهنام [شاهین] باقری این را دوست دارد
درود بر شما
در واقع این عدد اشتباه نیست بلکه منظور از آن کل تعداد خواسته‌ها نیست (که چندان کاربردی هم شاید نباشد) بلکه نمایانگر تعداد خواسته‌های رو به پایان است.
۲۰ شهريور
درود بر شما
ممنتون از پاسختون .. من با توجه به کاربردی که اون عدد در نسخه قبلی داشت فکر میکردم در نسخه جدید هم وظیفه اون عدد مثل قبله.. البته به قول شما چندان کاربردی هم نبود... ولی الان که وظیفه جدیدش رو فرمودین به نظر کاربردی تر شده...
۲۱ شهريور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیوال چهارساله شد!
چهارم شهریورماه ۱۳۹۵، افتخار همقدمی با صدها هزار نفر که با کمک تیوال به برنامه‌های هنری و گردشی مورد علاقه خود راه یافتند به چهار سال رسید.

در چهارمین سال کاری، با تلاشی بی‌وقفه اپلکیکیشن‌های موبایل تیوال در سه بستر اندروید، آیفون و ویندوزفون، روبات تلگرامی پیشرفته تیوالبات با امکانات کسب اطلاعات کامل و خرید مستقیم بلیت درون تلگرام و در نهایت نسخه ۲.۰ سایت تیوال با طراحی مدرن و امکانات هیجان‌انگیز، بخشی از دستاوردهای این سال بود.

همه این‌ها گام‌های نخست ما در چشم‌اندازی بسیار بزرگ است، که شایسته شان شما کاربران و شرکای تجاری تیوال باشد.

مرسی که هستید :-)
۰۶ شهريور
افتخار ابلاغ نخستین تبریک نصیب حقیر شد
صمیمانه تبریک می‌گویم تیوالِ فخیمه و معزز
۰۶ شهريور
خسته نباشید
به امید هرچه بهتر و موفق تر ِروند فروش ، اطلاع رسانی و همیاری ِهنری وحرفه ای ِتیوال ...
۰۷ شهريور
تولدش مبارک. به امید موفقیت بیشتر
۰۸ شهريور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با همراهی صدها هزار نفر
» تیوال چهار ساله شد!
... دیدن متن »

چهارم شهریورماه ۱۳۹۵، افتخار همقدمی با صدها هزار نفر که با کمک تیوال به برنامه‌های هنری و گردشی مورد علاقه خود راه یافتند به چهار سال رسید.

در چهارمین سال کاری، با تلاشی بی‌وقفه اپلیکیشن‌های موبایل تیوال در سه بستر اندروید، آیفون و ویندوزفون، روبات تلگرامی پیشرفته تیوالبات با امکانات کسب اطلاعات کامل و خرید مستقیم بلیت درون تلگرام و در نهایت نسخه ۲.۰ سایت تیوال با طراحی مدرن و امکانات هیجان‌انگیز، بخشی از دستاوردهای این سال بود.

 همه این‌ها گام‌های نخست ما در چشم‌اندازی بسیار بزرگ است، که شایسته شان شما کاربران و شرکای تجاری تیوال باشد. 

مرسی که هستید :-) 

عیر از هنر که تاج سر آفرینش است
دوران هیچ منزلتی پایدار نیست

دوران منزلت هنری تیوال پایدار
۰۹ شهريور
سپاس از بودنتون با همه سختی هایش
۰۹ شهريور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام ، من برنامه رو دانلود کردم اما وقتی میخوام نصبش کنم این ارور رو میده

http://academyit.net/uploads/2016/08/1471991999Unknown-Source5.jpg

لطفا راهنمایی کنید
بهنام [شاهین] باقری این را خواند
Settings > Applications > Unknown sources
تیکش رو بزنین
۰۳ شهريور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
خواسته های گذشته رو هم لطفا فعال کنید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جز معدود ارگان ها و سایت هایی هستین که برای ویندوزفون هم برنامه را منتشر کردین !!
واقعا ممنونم )
محمد عمروابادی و میلاد زندی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید