آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال | دیوار
S3 : 21:13:48 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
کیومرث پوراحمد: ارتقای سینمای کودک نیازمند اراده است | عکس کیومرث پوراحمد: ارتقای سینمای کودک نیازمند اراده است
کیومرث پوراحمد گفت: در دهه ۶۰ و ۷۰ برای توسعه و گسترش سینمای کودک و نوجوان اراده وجود داشت و امروز باید تصمیمات درجهت ایجاد یک سینمای متفکر و درست باشد.به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کیومرث پوراحمد؛ کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران که آثاری ماندگار را در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به ثبت رسانده، گفت: باید پذیرفت که دهه ۶۰ و ۷۰ دوران کارگردان‌سالاری بود اما امروز دوره صاحب‌سینماسالاری است! کارگردان‌سالاری یعنی تفکرسالاری، اما صاحب‌‌سینماسالاری، پول‌سالاری ...
دیدن ادامه ››

کیومرث پوراحمد گفت: در دهه ۶۰ و ۷۰ برای توسعه و گسترش سینمای کودک و نوجوان اراده وجود داشت و امروز باید تصمیمات درجهت ایجاد یک سینمای متفکر و درست باشد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کیومرث پوراحمد؛ کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران که آثاری ماندگار را در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به ثبت رسانده، گفت: باید پذیرفت که دهه ۶۰ و ۷۰ دوران کارگردان‌سالاری بود اما امروز دوره صاحب‌سینماسالاری است! کارگردان‌سالاری یعنی تفکرسالاری، اما صاحب‌‌سینماسالاری، پول‌سالاری است. برخی از تهیه‌کنندگان. پخش‌کننده هم شده‌اند و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه کسی فیلم بسازد و چه کسی نسازد. او تصریح کرد: در دهه ۶۰ و ۷۰ اراده‌ای برای گسترش سینمای کودک و نوجوان وجود داشت اما امروز این اراده وجود ندارد و تصمیمات درجهت ایجاد یک سینمای متفکر و درست نیست. امروز اراده بر این است که فقط بخندی و تفکر تعطیل است. به همین علت، فیلمفارسی‌های گذشته در حال تکرار شدن هستند و البته در این سال‌ها اندکی هم کمدی‌های خوب ساخته شده‌اند. کارگردان «بی‌بی چلچله» با اشاره به برگزاری آنلاین سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: به نظر می‌رسد زمانی که جشنواره به صورت آنلاین برگزار شود، تعداد مخاطبان بیشتر می‌شوند چون در این شرایط دیگر نیازی به رفت و آمد ندارند. البته سالن سینما با هیچ چیز قابل مقایسه نیست اما در ایران بهترین سینمای ما به اندازه کشوری مانند ترکیه هم استاندارد نیست. کارگردان «قصه‌های مجید» توضیح داد: در ۵۰ سالی که کار کردم هیچ فیلمی را با تصمیم قبلی نساختم؛ تمام کارها دلی بوده است او اظهار داشت: سوژه، وجود من را به سمت خود می‌کشد. در «قصه‌های مجید» هم تصمیم قبلی وجود نداشت که بخواهم موضوع خانواده و کودک را با هم تلفیق کنم و در واقع کار را دلی انجام دادم‌. پوراحمد افزود: در زمان اکران فیلم «تیغ و ترمه» انتقادهای زیادی به من شد و حتی گفتند: «تو شخصیتی مانند بی‌بی را ساخته‌ای و حق نداری یک مادر بد را در فیلمت نمایش دهی» اما سی سال از «قصه‌های مجید» می‌گذرد. مگر می‌شود همان آدم سابق باشیم؟ من دیگر حتی آدم ده سال پیش هم نیستم. من زمانی جزو طبقه متوسط جامعه بودم اما احساس می‌کنم، روز به روز کیفیت زندگی‌ام کمتر می‌شود. کارگردان «اتوبوس شب» با اشاره به اهمیت فیلمنامه، بیان کرد: قصه همیشه مهم است. اگر یک فیلمنامه بد به دست استیون اسپیلبرگ هم بدهید، نمی‌تواند معجزه کند و فیلم خوب بسازد. فیلمنامه‌نویس باید باسواد باشد و سینما را بشناسد. او از شخصیت‌های محبوب خود و اولین فیلم کودکی که به خاطر دارد، گفت: اولین فیلمی که دیدم و یک کودک قهرمان آن بود، فیلم «چهارصد ضربه» از فرانسوا تروفو بود. شخصیت محبوب من در کارتون «پلنگ صورتی» و در کاراکترهای عروسکی «کلاه قرمزی» است. این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا کار جدیدی در حوزه کودک و نوجوان دارد یا خیر؟ عنوان کرد: من فیلمی به نام «آوازه‌خوان» دارم که در سال ۵۷ ساختم و میان‌مدت و ۴۵ دقیقه‌ای بود. بعد از انقلاب فیلم را در جشنواره‌ای داخلی به نمایش گذاشتم و جوایز مهمی را نیز کسب کرد اما بعد توقیف شد. من هم فقط یک نسخه از آن دارم. چند شب پیش که به همراه دوستی مجدد فیلم را تماشا می‌کردم به نظرم رسید که سوژه خوبی است اگر داستان آن در همان سال ۵۷ دوباره ساخته شود که در این صورت فیلمی شیرین و نوجوانانه می‌شود. در فکر ساختن این فیلم هستم. در پایان باید بگویم که تنها خواسته ما به عنوان فیلمساز این است که ما رها کنند و کاری به کارمان نداشته باشند

پویا این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد | عکس فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر همراه با یادداشتی از حسین مسافرآستانه منتشر شد.فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد. حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به مناسبت انتشار فراخوان این رویداد چنین نوشته است: «سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را در حالی پیش رو داریم که حال‌واحوال زمین چندان خوب نیست و انسان در همه جای این کره خاکی روزگار سختی را تجربه می‌کند. روزگاری که پیش از این، تاریخ معاصر کمتر به خود دیده است. پیش‌تر از این بسیار شاهد بودیم که هرگاه عرصه زندگی بر انسان تنگ آمد و بشر در شداید و بحران‌های زندگی گرفتار شد و ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به مناسبت انتشار فراخوان این رویداد چنین نوشته است:

«سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را در حالی پیش رو داریم که حال‌واحوال زمین چندان خوب نیست و انسان در همه جای این کره خاکی روزگار سختی را تجربه می‌کند. روزگاری که پیش از این، تاریخ معاصر کمتر به خود دیده است.

پیش‌تر از این بسیار شاهد بودیم که هرگاه عرصه زندگی بر انسان تنگ آمد و بشر در شداید و بحران‌های زندگی گرفتار شد و استیصال، یاس و افسردگی بر او چیره شد این هنر بود که با جلوه‌گری هرچه تمام‌تر امید را به ارمغان آورد و احوال جامعه را بهبود بخشید. جشنواره تئاتر آوینیون یکی از نمونه‌های بارزی است که جامعه مایوس و افسرده فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم را با احیاء روحیه امید، به زندگی و تلاش برگرداند.

اهمیت و نقش هنر به ویژه تئاتر (به دلیل ارتباط رویاروی بیشتر)، در شرایط بحران‌زا بیشتر از هر زمان دیگری نمود پیدا می‌کند.

این دوره از جشنواره در حالی برگزار می‌شود که مردم در شرایط سخت کرونایی زندگی می‌کنند، در این میان عده‌ای هستند که جلوه‌ای تاریخ‌ساز از شکوه انسانیت را به نمایش می‌گذارند. کسانی که تحت عنوان مدافعان سلامت با گذشتن از جانشان آفریننده لحظات زیبایی از انسانیت هستند.

در جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر، هنرمندان نیز با تاسی از جامعه محترم پزشکان، پرستاران و دیگر عزیزان درگیر در حوزه درمان (مدافعان سلامت) در همین روزگار سخت با حضور در صحنه‌های تئاتر و براساس رعایت تمام شرایط با آفرینش لحظات زیبایی از انسانیت آثاری را به نمایش خواهند گذاشت که خاطره‌ساز خواهد شد و در جهت ایجاد امید و حال خوب مردمان شریف این کشور، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

طبیعی است که حال‌وهوای برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر نسبت به تمام دوره‌های پیشین متفاوت خواهد بود. شکل برگزاری (چگونه برگزار شدن) جشنواره تابعی از شرایطی است که ستاد ملی کرونا اعلام خواهد کرد.

قطعا بهره‌مندی از فضای مجازی بخشی از فعالیت ستاد برگزاری این دوره از جشنواره خواهد بود و همچنین چگونگی استفاده از فضای فیزیکی (سالن نمایش یا فضای باز) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدنظر است. به هر صورت آن‌چه مهم است این است که تئاتر در چنین شرایطی رسالت حضور موثرتر برای همراهی و همدلی و ایجاد روحیه مقاومت و نشاط  را دارد و هنرمندان علیرغم دشواری‌های پیش رو در انجام این رسالت فرهنگی و هنری همراه مردم خواهند بود.»

نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در یک بخش «رقابتی» (مسابقه‌ بزرگ تئاتر فجر) و یک بخش «غیر رقابتی» (بخش ویژه) اجرا خواهند شد و حداکثر ظرفیت پذیرش آن‌ها به ترتیب ۳۲ و ۲۵ اثر خواهد بود. بخش خیابانی نیز با پذیرش حداکثر ۳۵ نمایش برگزار خواهد شد.

در بخش خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر بخشی ویژه تحت عنوان «سرباز انقلاب» در نظر گرفته شده است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و همچنین تکریم و پاسداشت مقام شامخ سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری و حمایت بنیاد شهید و ایثارگران برگزار خواهد شد.

پیش از این فراخوان بخش‌های «مسابقه نمایشنامه‌نویسی» و «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شده بود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.  

فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر پیوست خبر شده است.  

فراخوان_بخش_نمایش‌های_خیابانی.pdf

فراخوان_بخش_نمایش‌های_صحنه‌‌‌ای.pdf

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)؛ نمایش های تئاتر شهر سوم مهر ماه اجرایی ندارند | عکس به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)؛ نمایش های تئاتر شهر سوم مهر ماه اجرایی ندارند
نمایش های به صحنه رفته در تالار های قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر روز پنجشنبه سوم مهر ماه اجرایی ندارند. به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر روز پنجشنبه سوم مهر ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرایی ندارند. هم اکنون نمایش های «بیداری» به کارگردانی  داود دانشور در تالار قشقایی و «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیر دلفانی در تالار سایه تئاترشهر روی صحنه هستند. نمایش «بیداری» به نویسندگی ژولیان گارنر و کارگردانی داود دانشور که از روز یکشنبه شانزدهم شهریور ماه با بازی (به ترتیب ...
دیدن ادامه ››

نمایش های به صحنه رفته در تالار های قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر روز پنجشنبه سوم مهر ماه اجرایی ندارند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر روز پنجشنبه سوم مهر ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرایی ندارند.

هم اکنون نمایش های «بیداری» به کارگردانی  داود دانشور در تالار قشقایی و «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیر دلفانی در تالار سایه تئاترشهر روی صحنه هستند.

نمایش «بیداری» به نویسندگی ژولیان گارنر و کارگردانی داود دانشور که از روز یکشنبه شانزدهم شهریور ماه با بازی (به ترتیب حروف الفبا) رضا امامی، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و فرزانه نشاط خواه اجرای خود را در تالار قشقایی آغاز کرده،  ساعت 19:30 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان به صحنه می رود.

«بیداری» روایت یک معلول ذهنی است . او در اثر جرمی که مرتکب شده در زندانی تحت مراقبت و توسط سرزندانبان تحت آموزش قرار می گیرد تا اینکه یک اتفاق و خشونتی که بر او اعمال می شود موجب می گردد تا سرزندانبان او را برای مدتی به یکی از روستاهای اطراف شهر منتقل کند تا به زندگی طبیعی بازگردد اما آشنایی معلول ذهنی در روستا با یک زن اتفاقاتی را رقم می زند که پس از چند ماه موجب شگفتی می شود.

نمایش «بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی و کارگردانی امیر دلفانی هم از روز سه شنبه هجدهم شهریور ماه اجرای خود را در تالار سایه شروع کرده است.

نمایش «بین یه عالمه ماهی» روایت کوچ پنج خانواده جنوب کشور است که در دهه 40 شمسی به پایتخت کوچ می کنند. در این نمایش که ساعت 19 با مدت زمان 60دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان  به صحنه می رود، خشایار قائد رحمتی، مهدی یگانه، امیر دلفانی و ایمان عبدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

پویا این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جشنواره نور برلین
<شهر برلین هر سال به شهری مملو از هنر نورپردازی تبدیل می‌شود. نمایش‌های هنری نورپردازی بر روی بناهای شناسه شهری، بناهای تاریخی، ساختمان‌ها و مکان‌های شهر برلین زیبایی خاصی ...
دیدن ادامه ››

<شهر برلین هر سال به شهری مملو از هنر نورپردازی تبدیل می‌شود. نمایش‌های هنری نورپردازی بر روی بناهای شناسه شهری، بناهای تاریخی، ساختمان‌ها و مکان‌های شهر برلین زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. امسال نیز حدود یکصد اثر هنری، پایتخت این کشور را غرق نور و رنگ کرده‌اند تا همگان را به همدلی، مدارا و همبستگی در دوران کرونا فرابخوانند.

عکس: دویچه وله



جشنواره نور برلین | عکس جشنواره نور برلین | عکس جشنواره نور برلین | عکس جشنواره نور برلین | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش غرب حقیقی i
اولین اجرای نمایش اولین اجرای نمایش "غرب حقیقی" به کادر درمان بیماران کرونایی تقدیم شد
آیین افتتاح نمایش غرب حقیقی با حضور همایون ارشادی و نمایندگان کادر درمان ای سی یو بیماران کرونایی روز گذشته برگزار و امید سعیدپور این اجرا را به محافظان سلامت مردم تقدیم کرد.همایون ارشادی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که با امضا پوستر نمایش غرب حقیقی این اجرا را افتتاح کرد در سخنانی کوتاه از تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر که با حضورشان چراغ سالن‌های تئاتر را در این روزهای دشوار روشن نگاه داشته و از هنرمندان حمایت می‌کنند قدردانی کرد.این هنرمند ادامه داد: چندین ماه است که برای دیدن تئاتر نیامده بودم. به دلیل تصویربرداری کار جدیدی که مشغول آن هستم از خانه خارج می‌شوم ...
دیدن ادامه ››

آیین افتتاح نمایش غرب حقیقی با حضور همایون ارشادی و نمایندگان کادر درمان ای سی یو بیماران کرونایی روز گذشته برگزار و امید سعیدپور این اجرا را به محافظان سلامت مردم تقدیم کرد.

همایون ارشادی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که با امضا پوستر نمایش غرب حقیقی این اجرا را افتتاح کرد در سخنانی کوتاه از تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر که با حضورشان چراغ سالن‌های تئاتر را در این روزهای دشوار روشن نگاه داشته و از هنرمندان حمایت می‌کنند قدردانی کرد.

این هنرمند ادامه داد: چندین ماه است که برای دیدن تئاتر نیامده بودم. به دلیل تصویربرداری کار جدیدی که مشغول آن هستم از خانه خارج می‌شوم و همین نکته باعث شد که پس از ماه‌ها به سالن تئاتر بیایم. شرایط سختی است اما باید زندگی کرد. خوشحالم که همه شما آمده‌اید و از هنرمندان حمایت می‌کنید.

ارشادی با اشاره به این که روزگاری پیش از کرونا در تهران ۱۲۰ نمایش روی صحنه بود از اجرای تئاتر ابراز خوشحالی کرده و افزود: جای خوشحالی دارد که گروه‌هایی از دیگر شهرهای ایران برای اجرا به تهران بیایند. هر شب ۱۲۰ نمایش در تهران اجرا می‌شد اما کمتر نمایشی به شهرهای دیگر می‌رفت. اتفاق خوبی است که از شهرهای دیگر برای اجرای تئاتر به تهران می‌آیند.

او تاکید کرد: ما به این تبادل هنری نیاز داریم و لازم است تا آثار یکدیگر را ببینیم و تجربه‌های تازه را شاهد باشیم.

امید سعیدپور کارگردان نمایش غرب حقیقی در پایان اجرا، ضمن قدردانی از همایون ارشادی ، اجرای اول این نمایش را به کادر درمان بیمارستان امام خمینی و پرستاران بخش ای سی یو بیماران کرونایی در این بیمارستان تقدیم کرد.

نمایش غرب حقیقی با بازی محمد چرختاب، امید سعیدپور و بیتا ازادی ، کارگردانی امیدسعیدپور و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی همه روزه ساعت ۱۸.۳۰ در سالن تئاتر مستقل روی صحنه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

علی جباری این را خواند
پویا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره فیلم کشتارگاه i
نامزدی جایزه کیم جی سوک برای «کشتارگاه» در جشنواره بوسان | عکس نامزدی جایزه کیم جی سوک برای «کشتارگاه» در جشنواره بوسان
فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی، در نخستین حضور بین المللی، در بخش پنجره ای به سینمای آسیا در بیست و پنجمین جشنواره فیلم بوسان به نمایش در می آید. به علاوه، این فیلم یکی از شش اثر منتخبی است که در این دوره جشنواره بوسان، برای دریافت جایزه کیم جی سوک رقابت می کند. جایزه کیم جی سوک به یاد پایه گذار و برنامه ریز فقید بوسان که یکی از علاقمندان و حامیان سینمای ایران بود و در سال ۲۰۱۷، در زمان برگزاری بازار بین المللی فیلم کن، در هتلی در این شهر در جنوب فرانسه دار فانی را وداع گفت، به منظور شناسایی و تجلیل از استعدادهای سینمای آسیا راه اندازی ...
دیدن ادامه ››

فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی، در نخستین حضور بین المللی، در بخش پنجره ای به سینمای آسیا در بیست و پنجمین جشنواره فیلم بوسان به نمایش در می آید. به علاوه، این فیلم یکی از شش اثر منتخبی است که در این دوره جشنواره بوسان، برای دریافت جایزه کیم جی سوک رقابت می کند. جایزه کیم جی سوک به یاد پایه گذار و برنامه ریز فقید بوسان که یکی از علاقمندان و حامیان سینمای ایران بود و در سال ۲۰۱۷، در زمان برگزاری بازار بین المللی فیلم کن، در هتلی در این شهر در جنوب فرانسه دار فانی را وداع گفت، به منظور شناسایی و تجلیل از استعدادهای سینمای آسیا راه اندازی شده است. گفتنی است عباس امینی که در سال ۲۰۲۰ میلادی عضو هیات داوران بخش نسل ها در جشنواره بین المللی فیلم برلین بود، تا کنون با فیلم های «والدراما»، «هندی و هرمز» و «من اینجا نیستم» در جشنواره های متعددی چون برلین و شانگهای حضور داشته است. فیلم «کشتارگاه» با جانشینی تهیه کننده و سرمایه گذاری علی طلوعی در نبراس پیکچرز تولید شده است و شرکت ایریماژ پخش بین المللی آن را به عهده دارد. شایان ذکر است فیلم «مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی، تهیه کنندگی جمشید محمودی و پخش بین المللی شرکت پرشیا فیلم نیز در جمع شش نامزد دریافت این جایزه حضور دارد.

 

علی جباری، پویا و حدیث سیدی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نشست تخصصی بررسی چهار دهه تئاتر دفاع مقدس در تئاتر شهر | عکس نشست تخصصی بررسی چهار دهه تئاتر دفاع مقدس در تئاتر شهر
به دعوت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، هوشنگ توکلی و دکتر قطب‌الدین صادقی، یکم مهرماه در تئاتر شهر طی یک نشست پژوهشی افت‌وخیزهای تئاتر دفاع مقدس را بررسی می‌کنند.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، هوشنگ توکلی یکی از شخصیت‌های مدیریتی و تاثیرگذار در ابتدای انقلاب اسلامی و دکتر قطب‌الدین صادقی، پژوهشگر تئاتر و نویسندۀ چندین نمایش شاخص در حوزۀ دفاع‌ مقدس، سه‌شنبه یکم مهرماه در سالن مشاهیر تئاتر شهر به افت‌وخیزهای بدو فعالیت تئاتر دفاع مقدس می‌پردازند.اجرای این جلسه که قرار است به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ با ...
دیدن ادامه ››

به دعوت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، هوشنگ توکلی و دکتر قطب‌الدین صادقی، یکم مهرماه در تئاتر شهر طی یک نشست پژوهشی افت‌وخیزهای تئاتر دفاع مقدس را بررسی می‌کنند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، هوشنگ توکلی یکی از شخصیت‌های مدیریتی و تاثیرگذار در ابتدای انقلاب اسلامی و دکتر قطب‌الدین صادقی، پژوهشگر تئاتر و نویسندۀ چندین نمایش شاخص در حوزۀ دفاع‌ مقدس، سه‌شنبه یکم مهرماه در سالن مشاهیر تئاتر شهر به افت‌وخیزهای بدو فعالیت تئاتر دفاع مقدس می‌پردازند.
اجرای این جلسه که قرار است به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ با مدعوین برگزار شود، توسط دکتر مهرداد رایانی مخصوص صورت می‌گیرد.
این نشست پژوهشی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به مناسبت چهل سالگی آغاز حماسۀ دفاع‌ مقدس و همچنین چهل ساله شدن تئاتر دفاع‌ مقدس برگزار می‌شود.

نشست مذکور راس ساعت ۱۷ یکم مهرماه در سالن مشاهیر تئاتر شهر آغاز می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

علی جباری این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 آغاز بازدید مدیرکل هنرهای نمایشی از تماشاخانه‌های خصوصی | عکس آغاز بازدید مدیرکل هنرهای نمایشی از تماشاخانه‌های خصوصی
مدیرکل هنرهای نمایشی روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه با حضور در تئاتر مستقل تهران، تماشاخانه نوفل لوشاتو، پردیس تئاتر شهرزاد و تماشاخانه مهرگان ضمن بازدید، با مدیران این تئاترهای خصوصی گفت‌وگو کرد.به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با همراهی رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و محسن حسن‌زاده مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی به ۴ تماشاخانه خصوصی رفت و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه‌ها قرار گرفت.قادر آشنا در این بازدید ۳ ساعته ضمن دیدار از ظرفیت‌های موجود در این ۴ تماشاخانه ...
دیدن ادامه ››

مدیرکل هنرهای نمایشی روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه با حضور در تئاتر مستقل تهران، تماشاخانه نوفل لوشاتو، پردیس تئاتر شهرزاد و تماشاخانه مهرگان ضمن بازدید، با مدیران این تئاترهای خصوصی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با همراهی رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و محسن حسن‌زاده مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی به ۴ تماشاخانه خصوصی رفت و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه‌ها قرار گرفت.

قادر آشنا در این بازدید ۳ ساعته ضمن دیدار از ظرفیت‌های موجود در این ۴ تماشاخانه خصوصی با مدیران آن‌ها گفت‌وگو و بر حمایت از تئاترهای خصوصی تاکید کرد.
مدیرکل هنرهای نمایشی از فعالیت تماشاخانه‌های خصوصی در شرایط شیوع ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: تلاش شما برای روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر بسیار ارزشمند است. بنده هم به صورت مستمر پیگیر طرح‌های حمایتی از گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی هستم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.
آشنا ظرفیت تئاترهای خصوصی را یک فرصت برای فضای فرهنگ و هنر کشور برشمرد و ادامه داد: وجود این ۴ تماشاخانه در کنار مجموعه‌های دولتی هویت ویژه‌ای به این منطقه از شهر داده و اثرگذاری این موضوع در آینده بیشتر به چشم می‌آید.
در این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی در جریان مشکلات این تماشاخانه‌ها قرار گرفت و تأکید کرد بنا بر بضاعت و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از جریان تئاتر خصوصی کشور حمایت خواهد کرد.

طبق برنامه‌ریزی روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، بازدید مدیرکل هنرهای نمایشی از تماشاخانه‌های خصوصی در روزهای آینده و به تناوب ادامه خواهد داشت.

پویا و علی جباری این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
«عشق قرنطینه نمی‌شود» با آتنه فقیه‌نصیری و تینو صالحی | عکس فیلم کوتاهی درباره کرونا«عشق قرنطینه نمی‌شود» با آتنه فقیه‌نصیری و تینو صالحی
آتنه فقیه‌نصیری و تینو صالحی به عنوان بازیگران نقش‌های اصلی به فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» کارگردانی ژینوس پدرام پیوستند. به گزارش مشاور رسانه‌ای این پروژه، فیلمبرداری فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» به نویسندگی و کارگردانی ژینوس پدرام که پیش از این بازی فهیمه رحیم‌نیا و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا در لوکیشنی در شمال تهران آغاز شده بود با پیوستن آتنه فقیه‌نصیری و تینو صالحی به عنوان بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم ادامه می‌یابد. فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» ...
دیدن ادامه ››

آتنه فقیه‌نصیری و تینو صالحی به عنوان بازیگران نقش‌های اصلی به فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» کارگردانی ژینوس پدرام پیوستند. به گزارش مشاور رسانه‌ای این پروژه، فیلمبرداری فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» به نویسندگی و کارگردانی ژینوس پدرام که پیش از این بازی فهیمه رحیم‌نیا و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا در لوکیشنی در شمال تهران آغاز شده بود با پیوستن آتنه فقیه‌نصیری و تینو صالحی به عنوان بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم ادامه می‌یابد. فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» براساس طرحی از آرش دهقان شاد نوشته شده است که تمی عاشقانه دارد و داستان آن به حال و هوای شیوع ویروس کرونا مرتبط است. 
عوامل سازنده فیلم کوتاه «عشق قرنطینه نمی‌شود» عبارتند از: نویسنده وکارگردان و تهیه کننده: ژینوس پدرام، طرح فیلمنامه: آرش دهقان شاد، دستیار اول و برنامه ریز: سعید سیری، مجری طرح: وحید مشاری، مدیر تولید: جواد راهزانی، مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، طراح صحنه و لباس: امین جهانی، گریم: وحدت سرچونی، صدابردار: هادی بهشتی، منشی صحنه: پونه خامین، عکاس: حسین حاجی بابایی، مدیر روابط عمومی: زهرا نجفی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: مجید خادمیان، ساخت تیزر: علی بوستانی، فیلم پشت صحنه: غزاله عبدلی‌فر و مدیر تدارکات: پژمان ذوالقدری.

پویا، celine و علی جباری این را خواندند
امیرمسعود فدائی و سارا_ز این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دبیر جشنواره سینماحقیقت در رادیو گفت‌وگو: "سینماحقیقت"؛ مهمترین رویداد مستند در غرب‌آسیا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ محمد حمیدی مقدم با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه "تقاطع فرهنگ" در تکمیل سخنان مجری برنامه که از سابقه درخشان او در آثار موفق تلویزیونی نظیر "سینمایک" و سینماچهار" سخن گفت، اظهار کرد: آن برنامه‌ها بسیار کمک کننده بود و این مسیر را تا امروز ادامه داده‌ام. حمیدی مقدم در ادامه سینماحقیقت را مقوله‌ای جدا از فعالیت حرفه‌ای خود دانست و گفت: بنده دبیر این جشنواره هستم و مدیرعاملی مرکز گسترش ممکن است برای هر فرد سینمایی اتفاق افتد. وی خاطرنشان کرد: مهم اینست که سینماحقیقت بدون نگاهی جانب دارانه، تاثیری شگرف از ابتدای شکل گیری ...
دیدن ادامه ››

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ محمد حمیدی مقدم با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه "تقاطع فرهنگ" در تکمیل سخنان مجری برنامه که از سابقه درخشان او در آثار موفق تلویزیونی نظیر "سینمایک" و سینماچهار" سخن گفت، اظهار کرد: آن برنامه‌ها بسیار کمک کننده بود و این مسیر را تا امروز ادامه داده‌ام. حمیدی مقدم در ادامه سینماحقیقت را مقوله‌ای جدا از فعالیت حرفه‌ای خود دانست و گفت: بنده دبیر این جشنواره هستم و مدیرعاملی مرکز گسترش ممکن است برای هر فرد سینمایی اتفاق افتد. وی خاطرنشان کرد: مهم اینست که سینماحقیقت بدون نگاهی جانب دارانه، تاثیری شگرف از ابتدای شکل گیری تا امروز داشت و بازخوردی خوب در میان مستندسازان بعنوان جامعه هدف از آن خود کرده است. حمیدی مقدم تولد و رشد "سینماحقیقت" را در مسیری درست و صحیح ارزیابی کرد و افزود: هیچ جشنواره‌ای در جهان به سیری نهایی نمی‌رسد و نمی‌توان ادعا کرد که دیگر جای رشدی برای خود متصور نیست. دبیر جشنواره سینماحقیقت افق‌های پیش رو را گسترده دانست و گفت: ما باید این افق‌ها را در حوزه بین الملل هدف قرار دهیم و بی اغراق "سینماحقیقت" را مهم ترین جشنواره مستندِ منطقه می‌دانم. حمیدی مقدم این ویژگی را در اظهارات سایر اهالی فن مثال زد و افزود: این جشنواره تعامل خوبی با حوزه خارجی داشته و رفت و برگشت‌های عالم مستند، این جشنواره را بعنوان رویدادی موثر شناسانده است. وی "سینماحقیقت" را مهم ترین دریچه برای عرضه فیلم مستند در وضعیت فعلی کشور معرفی و ابراز امیدواری کرد چهاردهمین سال که گذر از دوران بلوغ این جشنواره است، به زودی به درختی تناور تبدیل شود تا در بُرد بین الملل و تاثیرگذاری منطقه‌ای به رشد و زیبایی شناسی در نقاط همجوار و استراتژیک و دارای اهمیت برای ما منتج گردد. حمیدی مقدم اضافه کرد: امروزه هر یک از افراد جامعه در مقام یک مستندساز عرض اندام می‌کنند و این مستند، جهان را احاطه کرده است. مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اقبال عمومی به جشنواره‌های مستند را نیز بر اساس همین وضعیت تعریف کرد و گفت: مخاطب امروز به ذاتِ واقعه و خبر نیاز دارد و تحریف را بر نمی‌تابد. به عقیه حمیدی مقدم اخبار بزک کرده دیگر جایگاهی نداشته و مخاطب خواستار دریافت اطلاعات بی هیچ پیرایه‌ای است و این مهم، موجب بروز و ظهور مستند در همه جای دنیا و اقبال عمومی گشته است. وی با بیان این مطلب افزود: وضعیت جشنواره امسال بر مبنای بلاتکلیفی جهانی فرق کرده است و فراخوان ما نیز به سمت برپایی آنلاین میل داشت. حمیدی مقدم یادآور شد: اقبال مردم از شکل نمایش‌های اینترنتی فزونی یافته؛ درحالیکه تا دو سه سال گذشته نمی‌توانستیم نسبت به نفوذ سینما به خانه‌های مردم تصوری داشته باشیم. وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری جشنواره تصمیم دارد پرچم سینمای مستند را بالا نگه دارد و آن را حفظ کند؛ چراکه جامعه (مستندسازان و مخاطبان) نیازمند شادابی و نشاط از نوع جشنواره است و با همه سختی‌ها، برگزاری آنلاین جشنواره ارزش والایی داشت و در این بین، همه دنیا از تجربیات یکدیگر بهره برده‌اند.

خبر
درباره فیلم کوتاه مگرالن i
فیلم کوتاه مَگرالِن بهترین فیلم جشنواره لیف آف کانادا شد | عکس فیلم کوتاه مَگرالِن بهترین فیلم جشنواره لیف آف کانادا شد
فیلم کوتاه «مگرالن» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی لیفت‌آف کانادا شد.به گزارش روابط عمومی، فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی لیفت‌آف کانادا را از آن خود کرد. همچنین آریو متوقع نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری در این دوره از جشنواره شد که اواخر سال میلادی جاری برای دریافت این جایزه با ۱۱ فیلمبردار دیگر از سراسر جهان به رقابت خواهد پرداخت. برگزیدگان این جشنواره که در این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو هفته همزمان با سپتامبر ۲۰۲۰ به صورت ...
دیدن ادامه ››

فیلم کوتاه «مگرالن» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی لیفت‌آف کانادا شد.
به گزارش روابط عمومی، فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی لیفت‌آف کانادا را از آن خود کرد. همچنین آریو متوقع نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری در این دوره از جشنواره شد که اواخر سال میلادی جاری برای دریافت این جایزه با ۱۱ فیلمبردار دیگر از سراسر جهان به رقابت خواهد پرداخت. برگزیدگان این جشنواره که در این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو هفته همزمان با سپتامبر ۲۰۲۰ به صورت آنلاین برگزار شد؛ در بخش های مختلف با دریافت جوایز و تندیس در این دوره معرفی شدند. مریم زارعی که با اولین تجربه فیلم سازی اش در یازدهمین دوره این جشنواره حضور داشت، دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کانادا است و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه دارد. فیلم کوتاه «مَگرالِن» داستان خانواده ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین ها ماشینی برای خود ساخته اند که در آن روزهایشان را می گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می شود و ...
عوامل فیلم عبارتند از : بازیگران: آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف پور و منصور نصیری، دستیار کارگردان: حامد عزیزی، طراح صحنه و لباس: آرام موسوی، فیلمبردار: آریو متوقع، تدوینگر : پویان شعله ور، منشی صحنه: مهرآفرین محمدبیگی، مدیر تولید: امیر مرسلی، صدا گذاری: حسن شبانکاره، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، سیجی آرتیست: محمد جمشیدی، طراح گریم: سینا کلانی، مدیر رسانه ای: باران بن‌یاسین، صدابردار: احمد صابری، دستیار صحنه: محمد باباخانلو، دستیاران فیلمبردار: اردلان معتمدی، مصطفی ساجدی معین، بهنام مرسلی و علی مرجوعی، دستیار لباس: مهدیه مطهری، عکاس: پرهام عاشوری، فیلمبردار پشت صحنه: محمد نعمتی، اهنگساز: فرهاد خسروی، اپراتور دوربین: سهیل ملکی، مهدی نوروزی، سینه موبیل: الهیار حیدری، مسئول فنی: محمد فرقدانی و مدیر ترابری: عباس نوردی. گفتنی است، شبکه جهانی جشنواره فیلم لیفت‌آف (LIFT OFF GLOBAL NETWORK) در 11 شهر مختلف جهان به میزبانی لندن، سیدنی، منچستر، ملبورن، آمستردام، برلین، تورنتو، توکیو، پاریس، نیویورک و لس آنجلس برگزار می شود. این جشنواره رویداد مستقل سینمایی است که به منظور کشف استعدادهای جوان و مردمی در سطح بین‌المللی فعالیت میکند. همچنین مخاطبان این جشنواره به فیلم‌های برتر امتیاز خواهند داد و در نهایت چهار داور بازبینی فیلم‌های برگزیده را معرفی خواهند کرد که این برگزیدگان در اکران عمومی معرفی خواهند شد.

پویا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید مهلت شرکت در دو بخش از هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک | عکس تمدید مهلت شرکت در دو بخش از هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک
مهلت ارائه تقاضا و ارسال طرح برای دو بخش «ایده‌های نو» و «نمایش عروسکی در فضای مجازی» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک تمدید شد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، طبق اعلام ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک پیرو تغییر تاریخ و شیوه برگزاری جشنواره مهلت ارسال تقاضا برای دو بخش «ایده‌های نو» و «نمایش عروسکی در فضای مجازی» تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شد. متقاضیان می‌تواننداز پنجم مهرماه با مراجعه به تارنمای جشنواره به نشانی https://tehranmobarak.theater.ir/  و بارگذاری ...
دیدن ادامه ››

مهلت ارائه تقاضا و ارسال طرح برای دو بخش «ایده‌های نو» و «نمایش عروسکی در فضای مجازی» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک تمدید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، طبق اعلام ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک پیرو تغییر تاریخ و شیوه برگزاری جشنواره مهلت ارسال تقاضا برای دو بخش «ایده‌های نو» و «نمایش عروسکی در فضای مجازی» تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شد.

متقاضیان می‌تواننداز پنجم مهرماه با مراجعه به تارنمای جشنواره به نشانی https://tehranmobarak.theater.ir/  و بارگذاری مدارک لازم، تقاضای خود را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

پویا این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش مرگ مشکوک i
«مرگ مشکوک» به کارگردانی ساشا کشوادی در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه می‌رود. | عکس «مرگ مشکوک» به کارگردانی ساشا کشوادی در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.
به گزارش ایلنا، «مرگ مشکوک» عنوان نمایشی است به کارگردانی ساشا کشوادی که از ۱ تا ۲۳ مهر ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم پذیرای علاقه‌مندان به هنر نمایش است. کارگردان نمایش در یادداشتی نوشت: به‌دلیل حال بد این روزهای تئاتر به‌خاطر ویروس کرونا و انصراف خیلی از گروه‌های تئاتری بابت اجراهای عموم، احساس کردم در این روزهایی که حال تئاتر و هنرمندان این عرصه تعریفی ندارد، قدمی بردارم و کار مرگ مشکوک را بسازم. مرگ مشکوک طنزی اجتماعی و متنی پر پرسوناژ است که دلیل اصلی انتخاب این متن حضور تعداد بالای بازیگرها بود با وجود سختی‌هایی که در عرصه تولید این‌گونه ...
دیدن ادامه ››

به گزارش ایلنا، «مرگ مشکوک» عنوان نمایشی است به کارگردانی ساشا کشوادی که از ۱ تا ۲۳ مهر ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم پذیرای علاقه‌مندان به هنر نمایش است.

کارگردان نمایش در یادداشتی نوشت: به‌دلیل حال بد این روزهای تئاتر به‌خاطر ویروس کرونا و انصراف خیلی از گروه‌های تئاتری بابت اجراهای عموم، احساس کردم در این روزهایی که حال تئاتر و هنرمندان این عرصه تعریفی ندارد، قدمی بردارم و کار مرگ مشکوک را بسازم. مرگ مشکوک طنزی اجتماعی و متنی پر پرسوناژ است که دلیل اصلی انتخاب این متن حضور تعداد بالای بازیگرها بود با وجود سختی‌هایی که در عرصه تولید این‌گونه اجراها وجود دارد، تصمیم بر این بود که حال تعداد بیشتری از هنرمندان را روی صحنه خوب نگه داریم. در این روزهایی که ساخت یک کار توجیه اقتصادی ندارد تهیه‌کننده کار خانم انوشه زاهدی با علم به اینکه قطعا ضرر مالی خواهد داد پای این کار ایستادند تا اجرای این نمایش حال تعدادی هنرجو و هنرمند را خوب نگه دارد. نویسنده این متن مهدی ملکی است و نام قدیم متن آقاذبیح بود که در ۶ جشنواره جایزه اول نویسندگی را دریافت کرده است.

عواملی که این اثر نمایشی را همراهی می‌کنند عبارتند از:

نویسنده: مهدی ملکی، کارگردان: ساشا کشوادی و تهیه‌کننده: انوشه زاهدی

بازیگران: محمد شعبانپور، سعید حسین‌خانی، مبینا کلاته، بهناز سبحانی، پگاه الله‌وردی، مسیح یوسفی، شایان تارخ، محمد اسماعیلی، زینب نجفی، مهرناز حسینی، مهدی رشیدی، احسان کلابی، محمدرضا حسنی، پرستو بازیار، فاطمه نوروزی، احمد بیستونی، امیرمحمد احمدی، سپهر عطایی، علیرضا موسوی، سحر جوکار، مریم قلی‌نژاد، رومینا اطمینان، آروین فلاح، ایمان تارخ، یاسمن عیسی‌زاده، رضوان عباسی، نازنین تنهایی، نیما ثبوتی، مستانه ایثار، رضا مردی، پارسا فرجاد‌منش، سعید بداغی، کارن رضایی معین، امیرعلی مهذب، ترانه چهرازی، فاطمه طاهری، آروین صبوری.

دستیار کارگردان: محمد شعبانپور، مشاور تبلیغات: امیر تیموری، مدیر رسانه: محمد حسین عبداللهی، مدیر پروژه: سعید حسینخانی، مدیر روابط عمومی: امیر ابوالحسنی، طراح نور: ایمان نظری، طراح لباس: پگاه الله‌وردی، طراح صحنه: مهدی ملکی، موسیقی: آروین صبوری، منشی صحنه: مسیح یوسفی، طراح پوستر: بهمن عزیزی، طراح گریم: زینب علیخانی، مجریان گریم: زینب علیخانی، یاسمن عیسی زاده، ترانه چهرازی، دستیاران لباس: رومینا اطمینان، مائده محبی، دستیار صحنه: محمدامین قاسمی، آرزو ابراهیم‌وند، علی جعفری، عکاس: احسان کلابی.

در خلاصه نمایش آمده است: پس از مرگ مشکوک نگهبان باغ وحش، بازپرس از میان حیوانات به‌دنبال قاتل می‌گردد.

یاد آور می‌شود مجموعه تئاتر دیوار چهارم به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ واقع شده است.

محمد مجللی و پویا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش غرب حقیقی i
آقامیلاد طیبی این را خواند
رویا کاظمی و پویا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پرندگان در ادبیات ایران | عکس پرندگان در ادبیات ایران
منطق‌الطیر عطار رو خیلی‌هامون می‌شناسیم. داستانی که گروهی از پرندگان برای رسیدن به سیمرغ از هفت مرحله عبور می‌کنن و تنها برخی از اونا موفق به ملاقات کردن سیمرغ میشن. از مفهوم داستان که بگذریم به جز سیمرغ، پرندگانی که توی داستان اسمی ازشون برده شده نه  تصور ذهنی نویسنده از اونا بوده و نه از گونه‌های افسانه‌ای و خیالی بودن. پرندگانی مثل «دراج»، «بوتیمار»، «فاخته» و حتی «هما» که در داستان هستن جزو گونه‌هایی به حساب میان که هنوز هم توی ایران زیست می‌کنن و با کمی دانش و شناخت از اونا به راحتی می‌تونیم ...
دیدن ادامه ››

منطق‌الطیر عطار رو خیلی‌هامون می‌شناسیم. داستانی که گروهی از پرندگان برای رسیدن به سیمرغ از هفت مرحله عبور می‌کنن و تنها برخی از اونا موفق به ملاقات کردن سیمرغ میشن. از مفهوم داستان که بگذریم به جز سیمرغ، پرندگانی که توی داستان اسمی ازشون برده شده نه  تصور ذهنی نویسنده از اونا بوده و نه از گونه‌های افسانه‌ای و خیالی بودن. پرندگانی مثل «دراج»، «بوتیمار»، «فاخته» و حتی «هما» که در داستان هستن جزو گونه‌هایی به حساب میان که هنوز هم توی ایران زیست می‌کنن و با کمی دانش و شناخت از اونا به راحتی می‌تونیم توی طبیعت پیداشون کنیم. البته این موضوع فقط به منطق‌الطیر مربوط نمیشه و بیشتر پرنده‌هایی که توی کتاب‌های قدیمی ایران اسمی ازشون برده شده جزو گونه‌های ایران به حساب میان و در طبیعت کشورمون یافت می‌شن. اگه کار اساتید ادبیات شناخت مفاهیم شعر و داستان و ... هست یه عده‌ای هم هستن که بهشون «پرنده‌نگر» میگن و کارشون هم شناسایی و پیدا کردن پرنده‌های مختلف توی مناطق طبیعیه. پرنده‌نگری یه تفریح خیلی خاص و هیجان‌انگیزه که همیشه آدم رو برای پیدا کردن پرندگان بیشتر، ناخودآگاه به طبیعت می‌کشونه. ولی برای انجامش یه سری آموزش و شناخت اولیه از پرندگان نیاز هست.

اگر شما هم مشتاق آشنایی با این فعالیت جذاب هستید می‌تونید در وبینار «پرنده‌نگری به زبان ساده» که ۹ مهرماه برگزار می‌شه و مدرس اون آقای «حامد موسوی» رییس باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان هستن، شرکت کنین.

برای ثبت نام کلیک نمایید.

امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تئاتر خیابانی بدون واسطه با توده‌های جامعه ارتباط می‌گیرد | عکس یک پژوهشگر تئاتر: تئاتر خیابانی بدون واسطه با توده‌های جامعه ارتباط می‌گیرد
اکبرلو در رادیو گفت‌وگو گفت: متاسفانه رزومه‌های مرتبط با حضور در تئاترهای خیابانی برای اهالی و فعالان این حوزه مهم تلقی نمی‌شود و اکثر فعالان به نمایش‌های داخل سالن اهمیت می‌دهند. برنامه "پرده آخر" با موضوع تئاتر خیابانی، در ارتباط تلفنی با دکتر منوچهر اکبرلو (مدرس دانشگاه، پژوهشگر و مولف) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. منوچهر اکبرلو در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: تولیدکننده و فعالان تئاتر خیابانی نباید دست از کار بکشند. وی افزود: پژوهشگران و نظریه‌پردازان تئاتر زمانی دست به کار می‌شوند که فعالان حوزه‌های مختلف ...
دیدن ادامه ››

اکبرلو در رادیو گفت‌وگو گفت: متاسفانه رزومه‌های مرتبط با حضور در تئاترهای خیابانی برای اهالی و فعالان این حوزه مهم تلقی نمی‌شود و اکثر فعالان به نمایش‌های داخل سالن اهمیت می‌دهند.

برنامه "پرده آخر" با موضوع تئاتر خیابانی، در ارتباط تلفنی با دکتر منوچهر اکبرلو (مدرس دانشگاه، پژوهشگر و مولف) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
منوچهر اکبرلو در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: تولیدکننده و فعالان تئاتر خیابانی نباید دست از کار بکشند.
وی افزود: پژوهشگران و نظریه‌پردازان تئاتر زمانی دست به کار می‌شوند که فعالان حوزه‌های مختلف کارهای خود را انجام دهند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ما برای تولید یک اثر نمایشی نباید منتظر تعریف بمانیم، چرا که هر اثری در بستر تاریخ مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این که نمایشگران باید با توجه به نیاز و خواسته‌ی خود کار کنند، توضیح داد: تئاترهای مختلف زمانی دسته‌بندی یا مکتب‌گذاری می‌شوند که سال‌های متمادی به روال فعالیتی و اجرای خود ادامه دهند.

منوچهر اکبرلو با اشاره به جایگاه تئاتر خیابانی در بدنه نمایشی کشور، اظهار داشت: ‌ اکثر فعالان تئاتر بدنه تصور می‌کنند که تئاتر خیابانی سریع به تولید می‌رسد و فرآیند پیچیده‌ای ندارد و با این نگاه، این نوع از تئاتر را در بخش‌های فرعی قرار می‌دهند.
وی افزود: ذهنیت ساده‌پندارانه از سوی مدیران باعث می‌شود تا تئاتر خیابانی جایگاه جدی و مهم خود را نداشته باشد.
این پژوهشگر تئاتر اضافه کرد: متاسفانه رزومه‌های مرتبط با حضور در تئاترهای خیابانی برای اهالی و فعالان این حوزه مهم تلقی نمی‌شود و اکثر فعالان به نمایش‌های داخل سالن اهمیت می‌دهند.
وی با بیان این که تئاتر خیابانی بدون واسطه با توده‌های جامعه ارتباط می‌گیرد، عنوان کرد: برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب با ذات تئاتر مانوس است.

منوچهر اکبرلو با اشاره به این که بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی روزِ جامعه می‌توانند در قالب تئاتر خیابانی ارائه شوند، اضافه کرد: تئاتر خیابانی می‌تواند موضوعات و مشکلات جامعه را در بازه‌های زمانی کوتاه و بروز به مردم منعکس کند.
وی با بیان این که مدیران فرهنگی به تاثیر و اهمیت تئاتر خیابانی توجه داشته باشند، تاکید داشت: تئاتر خیابانی با تکیه بر مخاطب خود و وضعیت جامعه مساله‌سازی می‌کند و با مساله‌های موجود در جامعه، نمایش را پیش می‌برد.

این پژوهشگر تئاتر تاکید داشت: نگاه نمایش‌گر تئاتر خیابانی به نگاه عموم مردم نزدیک است، در حالی که نگاه یک بازیگر تئاتر صحنه‌ای ممکن است زاویه‌ای متفاوت از بطن مردم را داشته باشد.

منبع: سایت رادیو گفتگو


 

نیلوفر ثانی، آقامیلاد طیبی و پویا این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنوارۀ ملی تئاتر «سردار آسمانی» | عکس تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنوارۀ ملی تئاتر «سردار آسمانی»
مهلت ارسال آثار به دومین جشنوارۀ ملی تئاتر «سردار آسمانی» تمدید شد. به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، با توجه به درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد فرهنگی مهلت ارسال اثر در این جشنواره تمدید شد.بر این اساس فرصت ارسال اثر در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای تا ۱۲ مهرماه و در بخش نمایش‌نامه‌نویسی تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.لازم به ذکر است علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار و متون خود  به پایگاه رسمی اطلاع رسانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس  مراجعه نمایند. دومین جشنوارۀ ملی تئاتر «سردار ...
دیدن ادامه ››

مهلت ارسال آثار به دومین جشنوارۀ ملی تئاتر «سردار آسمانی» تمدید شد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، با توجه به درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد فرهنگی مهلت ارسال اثر در این جشنواره تمدید شد.
بر این اساس فرصت ارسال اثر در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای تا ۱۲ مهرماه و در بخش نمایش‌نامه‌نویسی تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار و متون خود  به پایگاه رسمی اطلاع رسانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس  مراجعه نمایند.

دومین جشنوارۀ ملی تئاتر «سردار آسمانی» به مناسبت پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان‌الله تعالی‌علیه) به همت ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دی‌ماه سال جاری در استان کرمان برگزار خواهد شد.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حمایت قطره چکانی وزارت ارشاد از تئاتر استان‌ها | عکس یک پژوهشگر هنرهای نمایشی انتقاد کرد؛ حمایت قطره چکانی وزارت ارشاد از تئاتر استان‌ها
دبیر پژوهشی جشنواره تئاتر مقاومت از وضعیت اسفبار بودجه تئاتر استان‌ها انتقاد کرد و گفت: ما از منظر بودجه استانی و کمک وزارت ارشاد در سطح بسیار پایین هستیم. جهانشیر یاراحمدی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "تقاطع فرهنگ" رادیو گفت‌وگو استقبال از جشنواره تئاتر مقاومت را نسبت به دوره گذشته مناسب تر ارزیابی کرد و از رشد ۷۵درصدی شرکت کنندگان خبر داد. به گفته این پژوهشگر تئاتر، جامعه آماریِ پژوهش در عرصه هنر صحنه ناچیز قلمداد می‌شود و در عین حال امسال بی آنکه سفارش مقاله‌ای دریافت گردد، اجازه‌ای صادر شده است تا روند ارسال آثار سیری طبیعی را طی کند و خوشبختانه استقبال ...
دیدن ادامه ››

دبیر پژوهشی جشنواره تئاتر مقاومت از وضعیت اسفبار بودجه تئاتر استان‌ها انتقاد کرد و گفت: ما از منظر بودجه استانی و کمک وزارت ارشاد در سطح بسیار پایین هستیم.

جهانشیر یاراحمدی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "تقاطع فرهنگ" رادیو گفت‌وگو استقبال از جشنواره تئاتر مقاومت را نسبت به دوره گذشته مناسب تر ارزیابی کرد و از رشد ۷۵درصدی شرکت کنندگان خبر داد.
به گفته این پژوهشگر تئاتر، جامعه آماریِ پژوهش در عرصه هنر صحنه ناچیز قلمداد می‌شود و در عین حال امسال بی آنکه سفارش مقاله‌ای دریافت گردد، اجازه‌ای صادر شده است تا روند ارسال آثار سیری طبیعی را طی کند و خوشبختانه استقبال نسبت به دور قبل بهتر بوده است.
یاراحمدی از پذیرش ۳۸ چکیده مقاله توسط هیئت انتخاب آثار خبر داد و گفت: اصلِ مقالات در مهرماه داوری شده و منتخبین نهایی وارد میدان می‌شوند.

دبیر پژوهشی جشنواره تئاتر مقاومت از تصمیم خود برای مکان برپایی این جشنواره به رادیو گفت‌وگو خبر داد و گفت: در تلاش هستم سمینار را در تهران برگزار نکنم و مکان برپایی را به یکی از استان‌ها انتقال دهم و در حال پیگیری این قضیه هستم.
یاراحمدی همچنین این تصمیم را بسته به شرایطی دانست که کشور در حوزه کرونا به خود خواهد دید و تصمیم نهایی را به آینده نزدیک موکول کرد.
وی بوشهر را اولویت برپایی این سمینار معرفی و تاکید کرد در این زمینه در حال تلاش هستیم.

یاراحمدی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: می‌توانم ساعت‌ها برای علاقمندان جامعه تئاتر از تلاشِ آن‌هایی که در دور افتاده ترین نقاط کشور تئاتر را زنده نگاه می‌دارند، روضه‌ای مفصل بخوانم.
این نمایشنامه نویس ادامه داد: بنده در استانی در کنار خلیج فارس زندگی می‌کنم و آن سوتر در جزیره خارک و نقطه صفر مرزی کشور، یکی از فعال ترین مناطق در حوزه تئاتر قرار گرفته است.

یاراحمدی از کوتاهی دست این هنرمندان گمنام و پر تلاش کشور از بودجه‌ها گلایه کرد و گفت: تئاتر استان‌ها از دو جهت متضرر می‌شود که اول به فصل ۵بودجه استانی باز می‌گردد و بخشی هم بودجه‌های حمایتی است که باید از سوی وزارت ارشاد تزریق شود که ما از هر دو سمت، در مرحله‌ای پایین قرار داریم.
وی از عدم بازگشایی تئاتر در استان‌ها در شرایط کرونا خبر داد و افزود: نمایشی در هیچ جای کشور اجرا نشده است.

یاراحمدی یادآوری کرد: روند اجراهای عمومی در بوشهر طی دوسه سال گذشته بسیار خوب بود و رزرو سالن تا چند ماه تمدید می‌شد ولی متاسفانه با وضعیت قرمز و تداوم آن در استان بوشهر، [تئاتر این استان بسیار تحت الشعاع قرار گرفت].
این پژوهشگر تئاتر دراماتیک افزود: هفته گذشته نامه بازگشایی سالن‌ها را با رفت و آمد بسیار و اصرار شخصی، دریافت کردم تا برای تمرینات در اختیار گروه‌ها قرار گیرد. چنانچه از یک اسفند ماه تا امروز هیچ اثر تئاتری در استان بوشهر روی صحنه نرفته است.
یاراحمدی همچنین در خصوص آینده تئاتر این استان گفت: بر اساس صدور فراخوان، از همه شهرستان‌ها درخواست کردیم اگر سالن‌ها به شکل عمومی باز نشدند، حداقل آن‌ها را برای تمرین در خدمت گروه‌ها بگذارند.

منبع: سایت رادیو گفتگو

آقامیلاد طیبی و پویا این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کارگاه ساخت گره چینی؛ بوشهر
هنر گره چینی چوب برای ساخت در و پنجره با شیشه‌های رنگی یکی از دست سازه‌های زیبا و سنتی است که در بوشهر قدمتی دیرینه دارد. خانه‌های قدیمی و عمارت‌های بافت تاریخی شهر مزین به ...
دیدن ادامه ››

هنر گره چینی چوب برای ساخت در و پنجره با شیشه‌های رنگی یکی از دست سازه‌های زیبا و سنتی است که در بوشهر قدمتی دیرینه دارد. خانه‌های قدیمی و عمارت‌های بافت تاریخی شهر مزین به این هنر بی نظیر بوده و زینت بخش کوچه‌ها و محله‌های شهر است. استاد محمدرضا رحیمی این حرفه را از پدر خود آموخته و یکی از معدود نجارانی است که در راستای حفظ و تداوم این هنر و صنعت قدیمی فعالیت دارد.

عکس: افسانه جعفری / خبرنگاران



کارگاه ساخت گره چینی؛ بوشهر | عکس کارگاه ساخت گره چینی؛ بوشهر | عکس کارگاه ساخت گره چینی؛ بوشهر | عکس کارگاه ساخت گره چینی؛ بوشهر | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
نمایش «محشر» به زودی روی صحنه می رود | عکس نمایش «محشر» به زودی روی صحنه می رود
بعداز اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج و سینما ماشین، سازمان هنری رسانه ای اوج سراغ نمایش بزرگ میدانی «محشر» رفت. به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، نمایش بزرگ «محشر» به مدت ۲۰ شب در دو سانس در پارکینگ بزرگ پارک ارم اجرا خواهد شد. این نمایش طرحی از موسسه مُحرم است و توسط موسسه مهنا که پیش از این نمایش های بزرگ میدانی همچون «شب های آفتابی»، «ستاره صبح» و «فصل شیدایی» را اجرا کرده، روی صحنه می رود. نمایش بزرگ «محشر» به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با مشارکت شرکت ارم سبز وابسته به بنیاد مستضعفان، تهیه کنندگی علیرضا ...
دیدن ادامه ››

بعداز اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج و سینما ماشین، سازمان هنری رسانه ای اوج سراغ نمایش بزرگ میدانی «محشر» رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، نمایش بزرگ «محشر» به مدت ۲۰ شب در دو سانس در پارکینگ بزرگ پارک ارم اجرا خواهد شد.
این نمایش طرحی از موسسه مُحرم است و توسط موسسه مهنا که پیش از این نمایش های بزرگ میدانی همچون «شب های آفتابی»، «ستاره صبح» و «فصل شیدایی» را اجرا کرده، روی صحنه می رود.
نمایش بزرگ «محشر» به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با مشارکت شرکت ارم سبز وابسته به بنیاد مستضعفان، تهیه کنندگی علیرضا کوهفر و کارگردانی صادق فتاحی به اجرا می‌رسد.
در این نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ در دو سانس پذیرای  تماشاگران مردمی در پارک ارم (تهران) باشد.
 سایر عوامل اصلی عبارتند از:
طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی، طراح لباس: شادی رستگار، طراح جلوه‌های ویژه میدانی:رضا ترکمان، طراح صدا: حمید حسین خانی ، طراح حرکت: علی براتی، روابط عمومی: محمدجواد توسلی.

 علاقمندان می توانند برای ثبت نام حضور در نمایش و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.namaticket.com مراجعه فرمایند.

پویا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید