تیوال فیلم آبنبات چوبی
S3 : 22:28:23
: محمد حسین فرحبخش
: علی‌ اصغری - بر اساس داستانی از کامران قدکچیان
: رضا عطاران، میلاد کی‌مرام، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، کریم امینی، نگار عابدی، صفا آقاجانی، شقایق فراهانی
: روزبه رایگا
: مستانه مهاجر
: آریا عظیمی‌نژاد
: بابک اخوان
: حجت اشتری
: گلناز گلشن
: ایمان امیدواریخلاصه داستان: داستان فیلم درباره دختران فراری است...

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم آبنبات چوبی / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از فرش قرمز فیلم آبنبات چوبی / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

فیلم آبنبات چوبی | عکس فیلم آبنبات چوبی | عکس فیلم آبنبات چوبی | عکس

اخبار وابسته

» نشست خبری فیلم "آبنبات چوبی"/فرحبخش: فیلم را بیش از مردم برای مسئولان اقتصادی ساخته ام

» عوامل تازه ترین ساخته فرحبخش روی فرش قرمز کاخ جشنواره

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
من بطور خلاصه میگم شخصیت سازی بدون شخصیت پردازی!
یا اصلا بهتر بگم! اسم سازی بدون اسم پردازی!! مثل خود اسم فیلم...

راستی، اونی که توی قبر نگین خاک شد، کی بود؟
به گمانم خود نگین بود، داستان رو پس و پیش روایت می‌کرد، ولی انقد بد که باید کارآگاه‌بازی در میاوردم!
۰۴ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آیا هر مجموعه صوتی و تصویری نیازمند نقد است؟
به نظرم نه.
Positron و یاسمن این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از بدترین فیلمهایی که در زندگیم دیدم !!
پویا امین لاری این را خواند
ماکان ش. بابکی، مینا و Positron این را دوست دارند
کابر گرامی خودآزاری داشتی این فیلم را رفتی ؟ با بازیگر مدلینگ ش.
۰۷ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی رغم تلخی و سیاهی فیلم، خوبه که جامعه با این واقعیت ها کنار بیاد و خودش رو اصلاح کنه...

انتخاب آقای عطاران برای این نقش، بسیار هوشمندانه هست برای اثرگذاری در ذهن مخاطب
شادی بهرامی این را خواند
پویا امین لاری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آب نبات گرم

آب نبات چوبی میخواهد معمایی باشد که خود طراح آن نمیداند که آن را چگونه طرح کند و وقتی جواب را به تماشاگر نشان میدهد، من من کنان و با اما و اگر همراه است. میخواهد با چرخش هر از گاهی دوربین فیلمبرداری در ماشین که به صورت اتفاقی تداعی گر صحنه فیلمبرداری بینظیر در ماشین ( car scene ) فیلم Children of Men ( فیلمی که در سال 2006 ساخته شده است ) است، تریلر باشد و حس انتظار رعب آور را برای تماشاگر به ارمغان آورد که نمیتواند. میخواهد با تدوین نا مرتبط و احتمالا هدف دار سکانس ها و با به هم چسباندن فلش بک ها و فلش فوروارد ها، به فرم جدید برسد ولی چون فیلمنامه ای با ساختار قوی همانند 21 Grams را ندارد، خود فیلم و عوامل فیلم دچار فراموشی از سکانس های قبلی و بعدی به هم چسبانده شده میشوند. میخواهد جنایی باشد و رستگاری یک bad man ( آدم منفی ) را در گوتین دستانی که مرتکب قتل ... دیدن ادامه » شده را به وسیله آسانسور به تصویر بکشاند، ولی فرجام سازی این صحنه تماشاگر را ناخود آگاه یاد فیلم The Departed ( که آن هم در سال 2006 ساخته شده است ) می اندازد. میخواهد یک درام اجتماعی- خانوادگی با رویکرد آسیب شناسی دختران فراری باشد، ولی خودش از دست خودش آسیب میبیند و عاصی میشود و مشخص نیست به کدام ناکجا آبادی فرار میکند.
رضا عطاران در نقش فرهاد اگر چه یکبار دیگر در نقش کارکتری جدی در فیلمی دیگر ظاهر میشود، ولی قطع یقین میداند که هیچ گاه جدیت او در این فیلم به پای فیلم دهلیز بهروز شعیبی نمیرسد و خود را اسیر دیالوگ های شعاری و دم دستی فیلمنامه ای میبند که از قضا نویسنده فیلم نامه ( علی اصغری ) نویسنده فیلمنامه دهلیز نیز بوده است و تا توانسته از نوشتن دیالوگ های کلیشه ای ابایی نداشته است. دیالوگ هایی کاملا مستقیم که انگار کارگردان فیلم میخواهد آن ها را جهت آگاهی رسانی اجتماعی از رو برای مخاطب قرائت کند.
درباره شخصیت ها ، شخصیت سازی ها ، شخصیت پردازی ها ، شخصیت شناسی و تیپ شناسی های این فیلم همین قدر کافی که تک تک پرسوناژ های این فیلم در نمای باز دوربین از بالای پیاده های شلوغ و خیابان های ترافیک گرفته شهر گم شده اند ولیکن آدرس فیلم آب نبات چوبی را در جیب خود دارند تا به نشانی مقصد رسانیده شوند و چنانچه مرده اند دوباره زنده شوند و چنانچه نمرده اند از قلم زنده ها جا بمانند. کاش منشی صحنه یکبار سرنوشت کارکترها را با خود از روی فیلمنامه مرور میکرد، که فیلم اینگونه سطحی در ژانر علمی-تخیلی قرار نمیگرفت.


پی نوشت : "فرحبخش: راه نجات سینما، ساخت آثار مردمی و حرفه‌ایست."

http://www.hamdelidaily.ir/index.php?year=1395&month=05&day=31&category=12&;

http://www.hamdelidaily.ir/?newsid=17053

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

با دیدن آب نبات چوبی فهمیدم در فیلمسازی اشکالی ندارد که چندین شخصیت با داستانهای خودشان ول معطل باشند در فیلمنامه، و نیازی نیست که مخاطب بداند این شخصیتها اساسا چه کارکرد و علت حضوری دارند. این که مهرداد چه زخم چهارساله ای بر قلبش داشت که فقط در یک صحنه سیگار کشید و اسمش را گذاشتند حضور هنرمندانه؟ این که مستانه که (پلنگ!) بود، اساسا که بود؟ این که نگین کی مرد و چرا مرد؟ اینکه مارال با بچه ی فرهاد (مسعود) در شکمش، چرا میخواست با مهرداد فرار کند؟ اینکه رابطه ی جدید فرهاد (مسعود) با چه کسی بود و اصلا کلا چه ربطی به داستان داشت؟ اینکه..... .....

فهمیدم که غیرخطی کردن و جابجایی زمان در فیلمها کار خیلی ساده ای است که جناب فرحبخش به خوبی آن را بلدند!

فهمیدم که اسم بیربط و خوشمزه را میتوان برای یک فیلم انتخاب کرد و بلامانع است..حتی میشد اسمش آش شله قلمکار باشد.

فهمیدم که ما جوانها همه یک ریگی به کفش داریم و بلد نیستیم اصلا سالم زندگی کنیم. فهمیدم که مادرها در زمان مشکلات بزرگ فقط بلدند گریه کنند.

میدانستم کپی از صحنه های فیلمهای خارجی اشکال ندارد که مطمئن شدم.




دیالوگ ماندگار: شما برو داخل!!

دقیقا چرا بلیتت رو نفروختی؟!!!!!
۱۶ بهمن ۱۳۹۴
خودم رو عرض می‌کردم که با وجود چنین نظراتی در تیوال، پریروز رفتم و فیلم رو دیدم! :(
۰۶ مهر ۱۳۹۵
فقط استاد قریشی به نظر من ! بی نظیرن در حدی که چندباری تاسف خوردم به پول نداشته ام تا بازیگر بشم !!!!
۰۶ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرحبخش
همین اسم کافیه که سطحش معلوم بشه
یعنی داریم بدتر از بازی سحر قریشی؟؟!!
ای کاش امثال عطاران یا اصلانی یا ... با همچین کارگردانایی با همچین متنایی کار نکنن
Amélie و شادی بهرامی این را خواندند
نسیم ح، آذرنوش، روح اله، مهدی حسین مردی، الناز آقاجانی و Positron این را دوست دارند
فیلم مستانه که قشنگ بود اون هم مال همین کارگردان بود.
۲۸ مرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک فیلم حسین فرحبخشی وار ، از جنس فیلم های قبلش ، خیانت ، رابطه جنسی ،دوستی های پنهانی، قتل بی رحمانه ، سیاهه سیاه،نساز اینجور فیلمارو برادر من نساز ، خسته نمیشی آخه ؟ آقای پرهیزکاری ام خوبه اون نمره هارو دادن ...جناب کارگردان شمارو هم دوست ، مهربون باش با ما.:-*
مینا، سین الف، Amélie و شادی بهرامی این را خواندند
روح اله و الناز آقاجانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید