تیوال فیلم محدوده ابری
S2 : 19:18:00
: روح‌الله سهرابی
: کاوه آشنا، عباسعلی خلیلی، نگار دوستی، ایمان ذوالفقاری راد، اسماعیل زارعی، سیدجواد حسینی
: ذبیح اله رحمانی
: عارف نامور
: روح‌الله سهرابی، مهدی حسینی وند
پیرمردی به هنگام رفتن به مطب دکتر در فضای مه آلود مسیر گم می‌شود.

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
محدوده ابری


اپیزود ١ : در مه ====> مدت زمان : '٢٥ دقیقه
اپیزود ٢ : در برف ===> مدت زمان : '٢٠ دقیقه
اپیزود ٣ : دریـا ===> مدت زمان : '٣٠ دقیقه

اپیزودهایی با محوریت مکانهایی با چگالی سنگین در جذب مخاطب منطبق بر حادثه محرکی در دل طبیعت در شروع داستان ها؛
حلقه اتحاد ٣ اپیزود علاوه بر لوکیشن هایی در محدوده ابری مبتنی است بر رهایی انسان ماشینی در طبیعت و استفاده ابزاری او از مسیرها و چالش های پیش رو که گاهی تا سرحد مرگ پیش می روند...
فیلم برداری های بسیار زیبا با پَن هایی (حرکت دوربین در سطح افق) به یادماندنی و ثبت کارت پستالی لحظاتی با شکوه در قاب تصویر .
کنش های دراماتیک و قالباً با حادثه محرکی در دل طبیعت و بدون دخالت انسانها و ماشینها ...

[ شاید طبیعت هم از دست قماش آدمیزاد و تغییرات زیست محیطی و یا پلیدی های درونش به ستوه آمده و دست انتقام می گشاید. ]

اپیزود یک : با بازی درخشان پیرمردی همراه هستیم که با بهره مندی از فلش بک پیش آگاهی از مرغابی سر بر جاده نهاده تعلیقی شکل می گیرد تا مخاطب علاوه بر زیبایی تصاویر بوم مانند، قصه را نیز دنبال کند و البته نقش جزییات در صداها و صدابرداری خوب از دیگر صفات ممیزه این اپیزود است.

در ... دیدن ادامه » اپیزود دوم : اگرچه با کوهستانی پوشیده از برف طرف هستیم که علاوه بر زیبایی تصویری نوید از ورود در مسیر سفیدی وحشت طبیعت را می دهد ولی با تدوین غیرخطی از طرف کارگردان مواجهه می شویم که با فلش بک و یا فلش فورواردهایی عامدانه خط ساده روایت را مخدوش می کند و در انتهای اپیزود با گنگی روایت روبرو هستیم.

اپیزود سوم : مبتنی بر درامی زوجیتی است و البته بر اساس حلقه وصل کننده ٢ قسمت قبلی فیلم ، طبیعت و فضای حاکم ناتورالیستی بخش مهم ایفاگر روایت دلهره آور قصه است که در پایان اثر با تکنیک تصویری جابجایی هویتی غافلگیری جذابی را برای مخاطبین رقم می زند.

نوع نگاه سازنده فیلم و خط روایت داستان با وجود سادگی و جذابیتهای تصویری گاهی از شیوایی روایی دور می شود.

در کل با تمام فراز و فرودهای اثر ، در حوزه سینمای تجربی اثری لذت بخش را شاهد هستیم و بهره مندی از طبیعت و کارکرد دراماتیک آن بر تیپ های داستان ما را به نگاهی کمتر پرداخته شده در سینمای ایران معطوف می کند.