تیوال نمایش عجایب المخلوقات
S3 : 17:54:10
امکان خرید پایان یافته
  ۱۴ شهریور تا ۰۱ مهر ۱۳۹۵
  ۲۱:۱۵
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان

: رضا ثروتی
: (به ترتیب الفبا) علی باقری، بهرام تیغ نورد، نواب ثریا، مهدی رضایی، بیژن سراجی، نادر فلاح، مهشاد مخبری، آذین نظری، فرزین نوبرانی، نویدهدایت پور
: مهرداد بهاالدینی

: رضا ثروتی
: شیما میرحمیدی
: فرید فرزیان پور، حمیدرضا کشورپژوه، ژوبین عسگریه
: هومن نصیری (با تشکر از بامداد افشار، هادی ثابت، پدرام حاجباشی، کاوه ستاری)
: رضا بهجت
: ماریا حاجیها
: مرتضی اتابکی
: علی کوزه گر
: محمدصادق زرجویان
: محمدصادق زرجویان، حانیه زاهد
: بهنود محمدی پور
: مریم نراقی
: فرزین نوبرانی
: عرفان چوخیده
: ماریا حاجیها، مریم سالاروند
: بهمن صنیعی
: علی ژیان
: گروه جارچی
: فیلم نیوز
: سحر آشتیانی، غزل عباسی
: سحر آشتیانی
: رضا رضایی
: فاطمه شامحمدی
: محمدرضا پناهی، علیرضا پناهی، بردیاخاوری نژاد، سید امیرحسین دریاباری


- پیشکش به حضورِ استاد محمدرضا شجریان

با سپاس ویژه از بازیگرانی که در اجراهای پیشین، این نمایش را همراهی نموده اند:
مرتضا اسماعیل کاشی، اصغر پیران، الهه بخشی،پانته‌آ پناهی‌ها، یاسر خاسب، سینا رازانی، رامینسیاردشتی،فرشید شایسته، شیما میرحمیدی، دایانا فتحی و مجید بهرامی

- با قطعاتی از دوُرژاک، بتهوون، موتسارت

راه‌های ارتباطی با تماشاخانه پالیز: اینستاگرام / کانال تلگرام

شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش عجایب المخلوقات / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹
تلفن:  ۸۶۰۳۷۵۱۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
پاییز پالیز

من دیگر با دروغگو هام کاری ندارم
دروغگوهای من
شلوارهای سرمه ای می پوشند
رکابی های آبی
در تابستان عینکِ دودی می زنند
روی نیمکتِ پارک ها می نشینند
و مردمک هایشان در لحظه
به چند جهت می چرخد
در زندگی به دنبال حقارتی ها می گردند
مثلن
خُرد کَردنِ پای پیرزنی با زنبیلِ حصیری
مردی که نمی تواند بدون چنگ اندازی به دیوارها و درخت ها راه برود
دختر بچه ای که دست مادرش را گم می کند
... دیدن ادامه » و آنها که از فرط بی کاری در پارک منتظرند
و آنها که روی نیمکت های آهنی در انتظار طعمه نشسته اند
دست بریده ی درختی را نشانش می دهند که کرم ها تمام خونش را مکیده اند

دروغ گوهای من
وقتی حرف می زنند
دست هاشان از شدت هیجان می لرزد
شب هنگام
پیش از خواب
صدای شاپَرَکان را می شنوند
شاپرکانی که از گرسنگی نور
سَر بر شیشه های پشتِ پنجره می کوبند
ناله هاشان را می شنوند
ناله هایی که از سینه های ابریشمیشان بالا می آید
دروغ گوهای من از پنجره رو بر می گردانند
نور را خاموش می کنند
و با دهان باز و خُرناسِ خرس
به خواب می روند.


از دفتر "جیغ و خمیازه" - رضاثروتى

یادداشت رضا ثروتی پس از تصمیمات گرفته شده در جلسه رسمی با آقای رحمت امینی، رئیس شورای مرکز هنرهای نمایشی و رأی به جبران خسارتهای وارده توسط علی پالیزدار، مدیریت مجموعه پالیز و عدم پاسخگویی آن مدیریت محترم!!

علی پالیزدار در جلسه ای رسمی مرکز هنرهای نمایشی با پذیرش اشتباهات خود و نشر اکاذیب در رسانه ها موافقت کرده اند و اتهامات خود را پذیرفتند و از گروه اجرایی و شخص رضا ثروتی عذرخواهی کردند و قرار بر این شد که به علت آنکه یک ماه دیرتر از وعده ی افتتاح سالن، توانستند مجوز فنی مجموعه را از مرکز بگیرند و سپس به خاطر نداشتنِ مجوز اماکن از سوی مرکز هنرهای نمایشی بازخواست شدند و از شروع اجراها توسط آقای شفیعی رییس مرکز هنرهای نمایشی تنها ده روز به آنها مهلت داده شد که مجوز رسمی اماکن را بگیرند تا از فعالیت سالن جلوگیری نشود، ایشان موفق به کسب مجوز اماکن نشدند و به این علت با سه بهانه ی جعلی سعی در انداختن توپِ تقصیر از زمینِ خود؛ به گروه نمایشی کردند!
در ابتدا با بیانِ دروغ ممیزی کار بدونِ اخطاریه ی مرکز، سپس با پیشنهادِ به تعویق انداختن اجراها برای بالا بردن کیفیتِ کار تا اخذِ مجوز اماکن و در انتها با اتهام دروغین ضرب و شتم ایشان توسط رضا ثروتی و هتاکی به بازیگران نمایش در طول اجراها بدونِ هماهنگی با مرکز هنرهای نمایشی، اجرای دو اثر نمایشی مکبث و عجایب المخلوقات را متوقف کردند و بدونِ پاسخی به گروه، پس از گذشتِ یک هفته و اخذِ مجوزِ اماکن در مصاحبه ای با هنرآنلاین توقف اجراها را به علت خستگی کارکنان مجموعه قلمداد کردند و سپس پیش از جلسه رسمی با آقای رحمت امینی در مرکز هنرهای نمایشی که قرار بر تمکین هر یک از طرفین به رای ایشان بود، مصاحبه ای را با خبرگزاری تسنیم انجام دادند که مصاحبه ی پیشین خود را نقض کرده و با سلسله ی دروغ های دیگر و اتهامات به رضا ثروتی و گروه اجرایی ش دلایل توقف را مواردی اعلام کردند که تنها یک ساعت پس از انتشار آن مصاحبه در تسنیم، حرف ها و سخنان خود را در آن مصاحبه ی دروغین با خبرگزاری منتسب به سپاه پاسداران نقض کردند و از رضا ثروتی عذرخواهی نموده و با توجه به درخواست مطرح شده از سوی جناب رحمت امینی؛ رییس شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی؛ علنی کردن این عذرخواهی را به شکل مصاحبه ای صادقانه و واقعی و نشرِ روایتِ حقیقی این ماجرا و پوزش طلبیدن از تماشاگران و مرکز هنرهای نمایشى به خاطر جعلیات دروغینی که به آنها نسبت داده و خود مختارانه در امور ممیزی و توقف اجرا شرکت کرده اند و بسیاری از موارد دیگر که با توسل به دروغ و اتهام به گروه اجرایی و کارگردان نمایش ها، برای تبرئه خود و مجموعه به خاطر اخذ غیرقانونی هفتاد میلیون تومان از تهیه کننده قبلی نمایش، جهتِ تکمیل ساخت سالن تماشاخانه پالیز در حالیکه مجوز رسمی اداره اماکن را دارا نبوده اند و به دروغ به گروه نمایشی پانزدهم مرداد ماه را برای افتتاح سالن پالیز پیشنهاد می دادند و این امر بسیار بعد از قول و قرار کتبی و شفاهی خود صورت گرفته است؛ می بایست از گروه اجرایی نمایش های مکبث و عجایب المخلوقات که نزدیک به هفتاد نفرند و تا بیش از دو هفته هنوز نتوانستند حق قانونی خود را برای توقف اجراها دریابند و عدمِ اعاده ی حیثیت از شخصِ رضاثروتى که با نشراکاذیب بر علیه او به ایشان هتک حرمت نموده و با انتشار مصاحبه ها در رسانه ها، اتهامات دروغینِ بسیاری را به ایشان نسبت دادند و می بایست پس از جلسه با جنابِ رحمت امینی؛ می بایست با عذرخواهی رسمی از کارگردان و تماشاگران و مرکز هنرهای نمایشی و گروه اجرایی نمایش ها، به این بازی تلخ و کودکانه در ابتدای افتتاح مجموعه پالیز؛ پایان دهند. سپس با جبران یک ماه دیرکرد؛ برای شروع اجراهای مکبث و عجایب المخلوقات از زمان مقرر پانزدهم مردادماه تا تاخیر یک ماهه که در تاریخ چهاردهم شهریور ماه صورت گرفته است و سپس تعلیقِ پانزده روزه ی اجراها در حالیکه چهارشب از اجرای عمومی این نمایش ها گذشته بود، بدونِ نقصانی از سمتِ گروه و فقط و تنها به علت نداشتن مجوز اماکن و سپس مصاحبه های دروغین و فرافکنی های آماتورگونه به کار خود در آن مجموعه ادامه می دهند و نه تنها یک ماه و پانزده روزِ تعلیقِ خود مختار نمایش را به قراردادِ پیشینِ خود تا پانزدهم دی ماه اضافه نمی کنند، امری که بدیهی ترین اتفاق برای خسرانِ وارد کرده به گروه تلقی می شود. با وجود این خواسته ی طبیعی و مسلم، مدیریت آن مجموعه تعداد روزهای قرارداد قبلی خود را نیز تقلیل داده و به طرزِ بی شرمانه ای تمامی قول و قرارهای خود را انکار می کنند و با گروه های دیگرو تهیه کننده ی پیشین گروه که به علتِ بی اخلاقی از ادامه ی فعالیت در گروه نمایش مکث کنار گذاشته شده است؛ عقدِ قرارداد برای اجراهای دیگر توسط کارگردان هایی که پیش از این حواشی اسمی از اجرای آنها در مجموعه به گوش نخورده بود، با توسل به قرارداد با تهیه کننده قبلی نمایش آقای نورالدین حیدری ماهر؛ از ابتدا ایده ی رپرتوار نمایش های مکبث، عجایب المخلوقات و فهرست را که از پرفروش ترین اجراهای دهه ی گذشته تئاتر ایران بوده اند را که برای استقبال تماشاگران و رونق سالن از آنها دعوت به عمل آورده بودند را انکار کرده و حاضر نیستند پس از تمامی این خسارات مادی و معنوی و اخلاقی و انسانی؛ حتی حاضر به گفتگو و تعامل با کارگردانِ نمایش ها نیستند؛ حال گروه اجرایی از اهالی سرزمینِ مسکوتان سوال می کند؛ آیا شخصی پاسخ دهنده به این فجایعِ مسکوت مانده که در تاسیسِ قارچ گونه ی سالن های خصوصی صورت می پذیرد و آیا زمانی که مدیریت این سالن ها برای چپاول بی رحمانه ی تئاتری ها؛ به دست نااهلان و بی سوادان می افتد، سازمان و یا مرکزی حاضر به پاسخگویی و شکایاتِ مطرح شده توسطِ گروه های نمایشی به این مدیرانِ پوشالی هست؟! نیست؟!

رضاثروتى

ـــ
لینک گفتگو

>>> http://yon.ir/1BU9

ــــــــــــــــــــــــــــ
لیلى شجاعى، علی صمیمی و آنا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در سکوت متهم، قضاوت نکنید تئاتری ها

فایل صوتی مربوط به جلسه ی رسمی در مرکز هنرهای نمایشی در ارتباط با حواشی توقف اجرای نمایش مکبث و عجایب المخلوقات در تماشاخانه پالیز

با حضور رئیس شورای نظارت و ارزشیابی جناب آقای رحمت امینی و مدیر تماشاخانه پالیز آقای علی پالیزدار، رضاثروتی، پیمان قدیمی و مهرداد بهاالدینی
لازم به ذکر است این فایل صوتی با تصمیمی جمعی ضبط گردیده و برای روشنگری و شفاف سازی برای اذهان عمومی ارائه می گردد.

برای دانلود و گوش دادن فایل صوتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

>>> http://yon.ir/k1mL
_________________________

بیانیه ی گروه تئاتر مکث

... و ما گروه هفتاد نفره ی نمایش های عجایب المخلوقات و مکبث در حیرانی سکوت کرده ایم تا ببینیم مدیریت این مجموعه بالاخره روایت واقعی را چه زمانی بیان خواهد کرد، تا آن روز به هیچ وجه مهم نیست که این هفتاد نفر انسانی که درگیر این دو پروژه هستند و یک ماه دیرتر از وعده ی مقررافتتاحیه مدیران سالن پالیز در پانزدهم مرداد ماه صورت گرفت و با وجود آمادگی گروه برای اجرای آن دو نمایش از همان تاریخ؛ به دلایل نرساندن تجهیزات سالن از لحاظ فنی و ناتوانی در کسب مجوز از سوی مرکز هنرهای نمایشی؛ تاخیری یک ماهه را بی پرداخت جریمه و حتی بیان عذرخواهی رسمی از سمت و سوی مدیریت دست به فرافکنی های پی در پی زدند و به جای عذرخواهی از گروه نمایش با نشر اکاذیب؛ سعی در جبران کم کاری های خود و انداختن تقصیرات بر گرده ی کارگردانی ست که بیش از یک ماه تلاش شبانه روزی در آن مجموعه، نهایت همکاری را با مدیریت و اعضای فنی آن محیط فرهنگی داشته است.
حالا ... دیدن ادامه » هم که بیش از ده روز توقف و سکون این مجموعه؛ هر روز مصاحبه ای دروغین و جعلی را صورت می دهند تا با توجیه بی تجربگی و نداشتن مجوز اماکن، پیکان حملات را نه به سمتِ خود که به دروغ و با بهانه های جعلی؛ مثلِ ناکارآمدی گروه اجرایی و هتاکی های کارگردان و ممیزی های مرکز هنرهای نمایشی قلمداد کنند. حال بعد از ارتکاب تمام این اشتباهات، مدیریتِ مجموعه پالیز چرا به جای جبران این بی برنامگی ها، با گفتن نخستین دروغ خود را مجبور می کند تا با چیدمان مکرر دروغ های پیاپی؛ جبران مافات کند.
چرا و چگونه یکبار با عذرخواهی از تماشاگران و گروه نمایش و کارگردانی که از او برای افتتاح سالن پالیز دعوت به عمل آورده است؛ با دروغ های پیاپی و اتهامات وقیحانه و بی سند و مدرک و شاهدینی حقیقی و حقوقی، ایشان را با واژگان ضارب و بی اخلاق و بی ادب حواله داده اید به رسانه ها و با انتشار اکاذیب؛ در آغاز فعالیت این مجموعه آغازی غیرحرفه ای و غیرانسانی را سر لوحه ی کار قرار دادید.

تنها و فقط و تنها فقط با قیاس این دو مصاحبه از علی پالیزدار به عنوان مدیر سالن تئاتر پالیز در فاصله ای سه روزه، می توان بی هیچ سخنی برای رفع اتهام از سمت گروه، پی به این فرهنگِ دروغ و ریاکاری برد. امیدواریم بیش از این با وحود گذشت و سکوت و حیرانی گروه نمایش، به زودی زود مدیریت مجموعه با بیان عذرخواهی و انتشارِ روایات واقعی و بی شک حقیقی ماجرا، به این بازی غیرحرفه ای و غیر اخلاقی پایان دهد و با انتشار رسمی این عذرخواهی مدیریت مجموعه پالیز بتواند به درستی از هفتاد انسانی که تنها به خاطر نداشتن مجوزهای فنی سالن و مجوز اداره ی اماکن و سر آخر تعلیق مجوز اجراهای تماشاخانه پالیز از ادامه فعالیت ها این مجموعه از سوی مرکز هنرهای نمایشی، با وجود تعهدات قبلی برنامه های شغلی و پروژه ها و قراردادهای آینده عوامل این دو اثر نمایشی را به علت تصمیم گیری های اشتباه و سیاست های بی شرمانه، دچار اختلال و زیان های جبران ناپذیر کرده اید. امید که به زودی زود با انتشار اخبار واقعی و جلب رضایت از کارگردان این دو اثر که با اتهامات و هتاکی های پی در پی مدیریت این مجموعه از ادامه اجراها در آن مکان صرف نظر کرده است و شکایاتی مستند را به مرکز هنرهای نمایشی ارائه داده است، امیدواریم مدیریت این مجموعه با صداقت و شهامت از بازگویی حقیقت؛ نهراسند تا با بازگشایی و از سر گرفتن دوباره ی اجراهای این دو اثر نمایشی موفق که از بهترین آثار تئاتری دهه های اخیر در داخل و خارج از کشور هستند، شروعی موفق را برای جذب تماشاگر در تماشاخانه پالیز؛ رقم بزنند.



http://honaronline.ir/Pages/News-77225.aspx

http://tasnimnews.com/fa/news/1395/06/27/1188791

خودتان قضاوت کنید
علی صمیمی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
...و ما گروه هفتاد نفره ی نمایش های عجایب المخلوقات و مکبث در حیرانی سکوت کرده ایم تا ببینیم مدیریت این مجموعه بالاخره روایت واقعی را چه زمانی بیان خواهد کرد، تا آن روز به هیچ وجه مهم نیست که این هفتاد نفر انسانی که درگیر این دو پروژه هستند و یک ماه دیرتر از وعده ی مقررافتتاحیه مدیران سالن پالیز در پانزدهم مرداد ماه صورت گرفت و با وجود آمادگی گروه برای اجرای آن دو نمایش از همان تاریخ؛ به دلایل نرساندن تجهیزات سالن از لحاظ فنی و ناتوانی در کسب مجوز از سوی مرکز هنرهای نمایشی؛ تاخیری یک ماهه را بی پرداخت جریمه و حتی بیان عذرخواهی رسمی از سمت و سوی مدیریت دست به فرافکنی های پی در پی زدند و به جای عذرخواهی از گروه نمایش با نشر اکاذیب؛ سعی در جبران کم کاری های خود و انداختن تقصیرات بر گرده ی کارگردانی ست که بیش از یک ماه تلاش شبانه روزی در آن مجموعه، نهایت ... دیدن ادامه » همکاری را با مدیریت و اعضای فنی آن محیط فرهنگی داشته است. حالا هم که بیش از ده روز توقف و سکون این مجموعه؛ هر روز مصاحبه ای دروغین و جعلی را صورت می دهند تا با توجیه بی تجربگی و نداشتن مجوز اماکن، پیکان حملات را نه به سمتِ خود که به دروغ و با بهانه های جعلی؛ مثلِ ناکارآمدی گروه اجرایی و هتاکی های کارگردان و ممیزی های مرکز هنرهای نمایشی قلمداد کنند. حال بعد از ارتکاب تمام این اشتباهات، مدیریتِ مجموعه پالیز چرا به جای جبران این بی برنامگی ها، با گفتن نخستین دروغ خود را مجبور می کند تا با چیدمان مکرر دروغ های پیاپی؛ جبران مافات کند. چرا و چگونه یکبار با عذرخواهی از تماشاگران و گروه نمایش و کارگردانی که از او برای افتتاح سالن پالیز دعوت به عمل آورده است؛ با دروغ های پیاپی و اتهامات وقیحانه و بی سند و مدرک و شاهدینی حقیقی و حقوقی، ایشان را با واژگان ضارب و بی اخلاق و بی ادب حواله داده اید به رسانه ها و با انتشار اکاذیب؛ در آغاز فعالیت این مجموعه آغازی غیرحرفه ای و غیرانسانی را سر لوحه ی کار قرار دادید.

تنها و فقط و تنها فقط با قیاس این دو مصاحبه از علی پالیزدار به عنوان مدیر سالن تئاتر پالیز در فاصله ای سه روزه، می توان بی هیچ سخنی برای رفع اتهام از سمت گروه، پی به این فرهنگِ دروغ و ریاکاری برد. امیدواریم بیش از این با وحود گذشت و سکوت و حیرانی گروه نمایش، به زودی زود مدیریت مجموعه با بیان عذرخواهی و انتشارِ روایات واقعی و بی شک حقیقی ماجرا، به این بازی غیرحرفه ای و غیر اخلاقی پایان دهد و با انتشار رسمی این عذرخواهی مدیریت مجموعه پالیز بتواند به درستی از هفتاد انسانی که تنها به خاطر نداشتن مجوزهای فنی سالن و مجوز اداره ی اماکن و سر آخر تعلیق مجوز اجراهای تماشاخانه پالیز از ادامه فعالیت ها این مجموعه از سوی مرکز هنرهای نمایشی، با وجود تعهدات قبلی برنامه های شغلی و پروژه ها و قراردادهای آینده عوامل این دو اثر نمایشی را به علت تصمیم گیری های اشتباه و سیاست های بی شرمانه، دچار اختلال و زیان های جبران ناپذیر کرده اید. امید که به زودی زود با انتشار اخبار واقعی و جلب رضایت از کارگردان این دو اثر که با اتهامات و هتاکی های پی در پی مدیریت این مجموعه از ادامه اجراها در آن مکان صرف نظر کرده است و شکایاتی مستند را به مرکز هنرهای نمایشی ارائه داده است، امیدواریم مدیریت این مجموعه با صداقت و شهامت از بازگویی حقیقت؛ نهراسند تا با بازگشایی و از سر گرفتن دوباره ی اجراهای این دو اثر نمایشی موفق که از بهترین آثار تئاتری دهه های اخیر در داخل و خارج از کشور هستند، شروعی موفق را برای جذب تماشاگر در تماشاخانه پالیز؛ رقم بزنند.

فاجعه ی مقوله ای به اسم خبرگزاری!

بی شرمانه تر از اشاعه ی دروغ و افترا آنهم توسط یک خبرگزاری، کلاهبرداری در روز روشن است. دروغهای اجتماعی حالتهای مختلفی دارد که در سالهای گذشته به کرات شاهد آن بوده ایم. گوشهامان پر است از روسیاهی برف و روسفیدی ذغال. کُشنده تر از این گندآب دروغ و ناراستی عادت و بی تفاوتی ما نسبت به این مقوله است.
مثالى به روایت هزار شاهد عینی:
چندی پیش علی پالیزدار مدیر سالن تازه تاسیس پالیز در خبرگزاری تسنیم گفت و گویی را منتشر کرد که در آن عوامل فنی و نقصانهای تاسیساتی این تماشاخانه را از عمده دلایل توقف دو نمایش مکبث و عجایب المخلوقات به کارگردانی رضا ثروتی بر شمرده بود و در آن از رفع این کاستی ها تا ده روز آینده خبر داده بود. اما در کمال ناباوری و تنها به فاصله ی سه روز بعد از انتشار این گفت و گو یادداشت دیگری در همان لینک سایت قرار گرفت. یادداشت دیگری از علی پالیزدار که اینبار در آن مدعی شده بود دلیل توقف این دو نمایش بی حرمتی و هتاکی رضا ثروتی به تماشاگران و غیر حرفه ای بودن گروه اجرایی این دو نمایش بوده است. هرچند که باور این موضوع در ابتدا سخت است اما واقعیت این ماجرا تلختر از شنیدن یک دروغ تا به این حد آشکار است. این تناقض آشکار خبر از یک چیز می دهد. یا خبر اول دروغ و کذب بوده و یا یادداشت دوم سراسر هوچى گرى و فرافکنى. قضاوتش با شما. اما براى روشنى عمق فاجعه و طنز ماجرا دو مثال آورده مى شود.

مثال اول:
فرض بگیرید در پخش زنده شاهد شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی بعد باشید و بلافاصله در برنامه خبر ورزشى شبکه یک، خبر پیروزی دوازده به یک ایران در برابر اسپانیا را بشنوید و بعدش یک نفر روى تصاویر گلهاى آلمان به برزیل در جام جهانى قبل مدام با آوازش از شما بخواهد پیروز و مردانه بر طبل شادانه بکوبید! چه کار می کنید؟ یا بستگان نزدیک آقا یا خانم گوینده خبر مورد عنایت کلامی شما قرار می گیرند یا بستگان درجه یک آقا یا خانم صدا و سیما و یا خود تلوزیون در اثر اصابت گوشی موبایل، گلدان و یا ریموت کنترل دچار سانحه می شود.

مثال دو:
فرض کنید در خبرگزاری تسنیم خبر درگذشت یک شخصیت سیاسی یا هنری را می خوانید و لینک آن را برای دوستتان ارسال می کنید. در ادامه ی پیام هم برای دوستتان کلی ابراز اندوه و تسلیت کنید. بعد از آن ببینید دوستتان پیام شما را با کلی بد و بیراه پاسخ مى دهد. به علت اینکه دوستتان وقتی پیام را بازکرده و روی لینک خبر کلیک کرده با خبر ازدواج سوم آن شخصیت سیاسی و هنری و یا با فواید غذایى کله پاچه و سیراب و شیردان مواجه شده است.
تا اینجای کار درد و سوزش را می شود با یک بی حسی مقطعی از بین برد اما بی حس وقتی بی اثر می شود که بدانید هم خبرگزاری تسنیم و هم تماشاخانه پالیز و مدیریت آن همه وابسته به یک ارگان نظامى خاص هستند.
امیدوارم هرچه زودتر این مشکلات مرتفع شود و ما مجددا شاهد کارهای خوب جناب ثروتی و گروه اجرایی حرفه ای ایشان شویم. مطمئن هستم که جملگی اهالی تئاتر هنوز در شوک اتفاقات و خبرهای این دو نمایش هستند و همه منتظر از سرگیری اجرا. موفق باشید
۳۱ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا ثروتی: به تهران بازگشتم و تا یک ساعت دیگر به جلسه ای طاعونی در مرکز هنرهای نمایشی می روم که گویا باید مجبورم کنند که سکوت کنم و حقیقت را بیان نکنم. اما به این کلماتِ مقدس؛ در متن بالا قسم که تئاتر برای من همه ی زندگی ست؛ اما شاید با تمام شورم به زندگی؛ دلم بخواهد که مرگ را در آغوش بگیرم و یا هجرت کنم یا به شغل دیگری مشغول شوم؛ زیرا که چشمه برای تشنگیِ ببرها کم است. زیرا در سرزمینی که مزدِ گورکن از بهای آزادی آدمی بیشتر است؛ تن به ذلت های کاذبِ تئاتری نمی دهم و شهرت و اعتبارم را هر چند بی مقدار و هر چند اندک و بی مایه با صدها اتهامِ تلخِ مسکوت گذاشته از سوی من برای رفعِ اتهام؛ کوله بارم را می بندم یا به نانوایی می روم که نانوای خوبی شوم یا مثل پدربزرگم در روستا به کشاورزی مشغول می شوم و گاه مجموعه شعرهایی مثل سهراب؛ در ستایش طبیعت و خدا می نویسم و ... دیدن ادامه » چشم می بندم به دستِ آنهایی که گردنم را بُریدند و گردن بُرند و گردن برانند و باز هم گردن می بُرند تا ابد...خدایا به کلماتِ خسروی خوبان؛ خسروی شکیبا قسم؛ که شاید بعد از این جلسه؛ من هم تئاتر را ترک کنم و با همه ی کارها و طرح های نیمه تمام و آرزوهای به صحنه نیامده؛ تئاتر مقدس را به کناری بگذارم و به صنعتِ حیوانی سینما و تلویزیون بروم و پول را مصلحت قرار دهم و فقط خدا می داند اگر زنده بودم ، شاید؛ شاید... روزی برگردم؛ شاید وقتی دیگر شکوفه های جوانی ام ریخته باشند، برگردم و حالا چشم بر هنر ببندم و چشم بر شهود الهی ببندم و یا دستان خدا را پس بزنم و کفرِ نعمت کنم به بهای مزدِ ناچیزِ آدمی. باقی همه سکوت است و بس ...
خب چه خبر؟!
ما از وجود این دردانه تیاتر محروم شدیم یا نه؟
۲۸ شهریور ۱۳۹۵
مرسی از ابراز همدردیت ملک :)))
۲۹ شهریور ۱۳۹۵
نه خب شما یک لحظه تیاتر ایران رو بدون رضا جان در نظر بگیر )
۲۹ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به ٱگاهی می‌رسد اجرای این نمایش لغو شده‌است. خریداران محترم می‌توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت و نام صاحب کارت، بلیت خود را لغو فرمایند.
آقای ثروتی در صفحه ی شخصی شون گفتن از یکشنبه ی آینده در تالار حافظ اجرای این نمایش دوباره شروع میشه و البته نوشتن که برای خرید بلیط میتونیم به تیوال مراجعه کنیم. آیا هنوز امکان خرید فراهم نیست؟
۲۵ شهریور ۱۳۹۵
درود بر شما
منتظر اعلام نهایی و قطعی گروه محترم هستیم.
۲۵ شهریور ۱۳۹۵
متشکرم
۲۷ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا ثروتی:

من پاسخی به متنِ نیما دهقانِ عزیز نخواهم داد اما از همه ی تماشاگرانِ گرامی که در طی این دو شب با تاخیر واردِ سالن های نمایشِ مکبث و جاودانگی شدند؛ با همه ی وجودم عذرخواهی می کنم و از این واقعه که در سالنی تازه تاسیس صورت گرفته است و به جبرِ امکاناتِ سالن و کم کاری گروه ِاجرایی با تاخیر تماشاگران از کارها دیدن کرده اند؛ بی نهایت شرمسارم

اما تنها یک درخواست از بازیگرانی که در طی این اجراها تَرکَم کرده اند یا من ترجیح دادم چند صباحی از آنها دور باشم؛ دارم. اینکه خواهشمندم که جوابِ سوالی را که نیما دهقان در مصاحبه خود از آنها کرده است را بدهند، اگر سکوت کنند؛ دیگر تا به انتهای عمرِ هنری ام با آنها کار نخواهم کرد..


امروز در خبرگزاری تسنیم؛ مطلبی با عنوانِ "سقوط آقای دو قطبی نزدیک است/ بالاخره تئاتر مقابل ثروتی ایستاد"

نیما دهقان در واکنش به رفتار غیرحرفه‌ای رضا ثروتی در ایجاد اختلال در نمایش «جاودانگی» سقوط هنری این کارگردان را پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، نمایش «جاودانگی» به کارگردان نیما دهقان از روز یکشنبه در حالی اجرای خود را آغاز کرده است که با مشکل عجیب و بدیع در تئاتر ایران مواجه شده است. در حالی که طبق برنامه اعلام شده قرار بر آن بوده نمایش رأس ساعت 21 در سالن سمندریان ایرانشهر روی صحنه برود، به دلیل تأخیر هر روزه نمایش «مکبث» رضا ثروتی در تماشاخانه پالیز و مشترک بودن موزیسین هر دو کار، نمایش «جاودانگی» با تأخیرهای یک ساعته آغاز می‌شود. این مسئله موجب شده است گیشه و ارزش هنری اثر تازه نیما دهقان از منظر مخاطب و البته گروه اجرایی دچار خدشه شود.

نیما دهقان در گفتگو با تسنیم درباره این وضعیت عجیب گفت: «چند روز پیش از اجرا، آقای ثروتی را دیدم. چون فرشاد فزونی قرار بود پیش از اجرای من سرکار «مکبث» ثروتی حضور داشته باشد، من و ثروتی به عنوان دو همکار و دو مرد به توافق رسیدیم که کار مکبث رأس ساعت 19 شروع ‌شود و کاری که 80 دقیقه است، 20:20 تمام ‌شود. با فرض اینکه کار با ده دقیقه مواجه شود،‌ کار می‌تواند ساعت20:30 پایان یابد. از سالنی که «مکبث» اجرا می‌شود تا تماشاخانه ایرانشهر کلاً ده دقیقه راه است. یعنی فرشاد فزونی می‌توانست با آرامش هم سرکار ثروتی باشد و هم کار ما.» وی درباره این توافق تئاتری افزود: «ما بر همین مبنا و توافق کار کردیم. توافق دو تئاتری که مبنایمان توافقی هست که به عنوان دو آرتیست و همکار انجام شد اما گویا اخلاق نزد ثروتی جایی ندارد.

نیما ... دیدن ادامه » دهقان در واکنش به رفتار غیرحرفه‌ای رضا ثروتی در ایجاد اختلال در نمایش «جاودانگی» سقوط هنری این کارگردان را پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، نمایش «جاودانگی» به کارگردان نیما دهقان از روز یکشنبه در حالی اجرای خود را آغاز کرده است که با مشکل عجیب و بدیع در تئاتر ایران مواجه شده است. در حالی که طبق برنامه اعلام شده قرار بر آن بوده نمایش رأس ساعت 21 در سالن سمندریان ایرانشهر روی صحنه برود، به دلیل تأخیر هر روزه نمایش «مکبث» رضا ثروتی در تماشاخانه پالیز و مشترک بودن موزیسین هر دو کار، نمایش «جاودانگی» با تأخیرهای یک ساعته آغاز می‌شود. این مسئله موجب شده است گیشه و ارزش هنری اثر تازه نیما دهقان از منظر مخاطب و البته گروه اجرایی دچار خدشه شود.

نیما دهقان در گفتگو با تسنیم درباره این وضعیت عجیب گفت: «چند روز پیش از اجرا، آقای ثروتی را دیدم. چون فرشاد فزونی قرار بود پیش از اجرای من سرکار «مکبث» ثروتی حضور داشته باشد، من و ثروتی به عنوان دو همکار و دو مرد به توافق رسیدیم که کار مکبث رأس ساعت 19 شروع ‌شود و کاری که 80 دقیقه است، 20:20 تمام ‌شود. با فرض اینکه کار با ده دقیقه مواجه شود،‌ کار می‌تواند ساعت20:30 پایان یابد. از سالنی که «مکبث» اجرا می‌شود تا تماشاخانه ایرانشهر کلاً ده دقیقه راه است. یعنی فرشاد فزونی می‌توانست با آرامش هم سرکار ثروتی باشد و هم کار ما.»

وی درباره این توافق تئاتری افزود: «ما بر همین مبنا و توافق کار کردیم. توافق دو تئاتری که مبنایمان توافقی هست که به عنوان دو آرتیست و همکار انجام شد اما گویا اخلاق نزد ثروتی جایی ندارد.

کارگردان «جاودانگی» درباره آنچه در این شب رخ داده است، اذعان داشت: روز نخست اجرای من به قدری با تاخیر شروع شد که به جای 21 شب، ساعت 22:40 اجرا را شروع کردم. روز دوشنبه هم نمی‌دانم چرا اجرای ثروتی به قدری با تأخیر آغاز شد که من مجبور شدم اجرایم را ساعت 21:40 شروع کنم. دو شب است که کل گروه و حتی فرشاد فزونی با اضطراب و عصبانیت کار را شروع می‌کند. این لطمه بزرگی به روحیه کار می‌زند. اگر این را بتوانیم هضم کنیم، دو شب است که به تماشاگر خودمان توهین می‌کنیم. کار آقای ثروتی باعث شده است بازخوردی منفی از کار من در بین مخاطبان ایجاد شود که نیما دهقان کارش را با تأخیر شروع می‌کند و حرفهایی که زده می‌شود.

وی نقبی به قرار تئاتری خود با ثروتی زد و گفت: «اگر از روز اول مرد و مردانه می‌گفت چنین مشکلی وجود دارد سعی می‌کردم مشکل را حل کنم؛ ولی نمی‌دانم چرا این شخصیت دو قطبی چیزی نگفت.»

کارگردان «خنکای ختم خاطره» خطاب به کارگردان «فهرست» گفت: «رضا جان اگر من جای تو بودم و به جای ساعت 19 شب، 21:30 اجرایم را شروع می‌کردم، زنگ می‌زدم و می‌گفتم اجرا را با تأخیر شروع کردیم. در جریان باش. از او نمی‌خواهم از من عذرخواهی کند، از او می خواهم به مخاطب نمایش من و مخاطب تئاتر احترام بگذارد و از آنها عذرخواهی کند اما گویا اصلاً برایش مهم نیست. جالب است این توهینها و بی‌احترامی از جانب وی ادامه دارد. از بازیگرانش گرفته تا مخاطب تئاتر. همگی باید به اشکال مختلف مورد توهین رضای ثروتی قرار بگیرند.»

وی خطاب به ثروتی گفت: «تو بازیگرهای خوبی که در کنارت بودند و به واسطه آنان تبدیل به رضا ثروتی شدی را از دست دادی. آنان دیگر در کنار تو نیستند. از همین جا اعلام می‌کنم که سقوط تو شروع شده است؛ چون تو بعد از پنج کار، بازگشتی زدی به تکرار دو اثر خودت.»

ثروتی که سال گذشته در نمایش «فهرست» پس از اجرا به برخی از چهره‌های شاخص تئاتری توهین می‌کرد و آنها را در قالب فایلهای صوتی در فضای مجازی منتشر می‌کرد، مورد انتقاد دهقان قرار گرفته است.

کارگردان «جاودانگی» در دفاع از جامعه تئاتری گفت: «این کار «فهرست» نیست که دیگر بتوانی به هر کسی که می‌خواهی توهین کنی. اگر هنرمندان به تو چیزی نمی‌گویند و سکوت می‌کنند به دلیل اخلاق و ایمانی است که در وجودشان نهفته است و پاسخ به تو نوعی شرم و کسرشان محسوب می‌شود؛ زیرا جایگاه افکار تو پایین تر از تفکر یک هنرمند است.»

وی رفتار ثروتی با مخاطبان نمایش «جاودانگی» را یک اشتباه ارزیابی کرد و اظهار داشت: «با این کارت به تماشاگران یک گروه توهین می‌کنی. اگر اخلاق نداری کار تئاتر نکن. قبل از اینکه یک تئاتری خوب باشی باید یک انسان با اخلاق باشی که متاسفانه رضای ثروتی تو آن را نداری.»

رضا ثروتی که اثر «مکبث» در جشنواره دانشجویی پای خود را به عرصه حرفه‌ای گشود، این روزها مورد انتقاد هنرمندان تئاتری است. دهقان در این باره توضیح می‌دهد: «چند نفر از دوستان صمیمی تو که با آنان بزرگ شدی و باعث شدن دیده شوی در کنار تو ایستادند؟ مرتضی اسماعیل کاشی کجاست؟ چرا کنارت نمی‌آید؟ یادت می‌آید با مکبث در جشنواره دانشجویی با او دیده شدی و در کارهای بعدی در کنارت بود؟ چرا کنارت نیست؟

با نورالدین حیدری ماهر چه کردی؟ چرا بازیگران نمایش عجایب المخلوقاتت یکی پس از دیگری ترکت کردند.»

وی افزود: «ای رهگذر! با یک توهم بادکنکی طی چند سال به اینجا رسیدی؛ ولی بدان این بادکنک با سوزنی منهدم خواهد شد. برایم سخت است به این بیاندیشم تو به جوانان و علاقه‌مندانی تدریس تئاتر می‌کنی که اولین درس تئاتر که اخلاق است را خود نمی‌دانی و بلد نیستی.»

وی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کنونی و جایگاه ثروتی توضیح داد: «هر جا می‌نشینم می‌بینم به تو توهین می‌کنند. امروز فهمیدم که چرا به تو توهین می‌کنند. من تا سه روز پیش به عنوان هنرمند از تو دفاع می‌کردم و در این دو روز سکوت کردم. پیشمان هستم که بین بسیاری از تئاتری‌ها که ناراحت نباشید و از آنان خواستم به نگاهت احترام بگذارند. آیا نگاهت بی‌احترامی است؟ نگاهت به این نیست که یک گروه را آزار می‌دهی و به تماشاگرانش توهین می‌کنی؟ تا چه زمانی می‌خواهی به این روند ادامه دهی؟»

وی به کنایه درباره داستان مهاجرت ثروتی و سروصداهایش در سال گذشته خاطرنشان کرد: آیا کسانی که باعث رشد تو شدند حاضرند در یک مصاحبه از تو دفاع کنند و بگویند نیما دهقان اشتباه می‌گوید؟ اگر من مزخرف می‌گویم تو که قرار بود مهاجرت کنی، چرا در ایران ماندی؟»

وی اشاره به پخش و انتشار صدای هنرمندان در فضای مجازی توسط ثروتی نیز گفت: «شاید شخصیت آقای ثروتی دوقطبی است؛ چون هر گاه او را می‌بینم با من رفتار خوبی دارد. ولی کارهایی که انجام می‌دهد چیز دیگری است.»

دهقان در پاسخ به این سوال که وضعیت نمایش در چه حالی است، تصریح کرد: «مجموعه ایرانشهر مرا مجبور کرده است که ده شب روی صحنه رویم که به معنای اجرا نرفتن است. اگر برای ثروتی تماشاگران مهم است، برای من هم مهم است. حضور فرشاد فزونی به قدری برای من مهم است که شخصاً او را خودروی شخصی از تماشاخانه پالیز به ایرانشهر می‌برم و ثروتی این را نمی‌فهمد. او با این کارش اعصاب فرشاد فزونی را به‌هم‌ ریخته است.»

رضا ثروتی رو چهار تا بازیگر ، رضا ثروتی نکردن ... بلکه همون چیزی اونو تبدیل به رضا ثروتی کرد که اصغر فرهادی و یا شهاب حسنی رو به این جایگاه رساند . اگر رضا ثروتی رو چیزی که این آقا فرموند به این جایگاه رسونده ، چه بهتر که سقوط کنه البته چیزی که باعث میشه یه ... دیدن ادامه » نفر در مورد رضا ثروتی اینطوری بنویسه فقط و فقط جایگاه اونه ... میدونم نویسنده مطلب بالا در آرزوی داشتن نام و توانایی رضا است ... اتاق ورونیکا رو هیچکس نمیتونه اینقدر زیبا بسازه به طوری که تماشاگر رو چند روز در اون داستان غرق کنه ... خیلی دوست داشتم میدونستم این دوست عزیز آیا تا حالا اتاق ورونیکا رو دیده ؟؟؟؟
به نظره من به عنوان یه تماشاگر ، کسی میتونه حتی در مورد رضا ثروتی صحبت کنه که در حد و اندازه های اون باشه .
مثله اینه که من برم در در مورد بازی شهاب حسینی حتی اظهار نظر کنم ... این کاره من میتونه از بازی طنزه من خنده دار تر باشه
من اینجا برای استاد عالیقدر رضاثروتی آرزوی موفقیت دارم و درمورد متن بالا برای نویسنده اش سکوت اختیار میکنم
۲۱ شهریور ۱۳۹۵
مستر کتابچی اول اینکه به شما ربطی نداره آرزوی من چیه

دوما امثال شما از چوب خشک بت ساختند

سوما اینبار که مطلب می گذارید کسی رو مخاطب قرار ندید


متوجه شدین؟
۲۳ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من به نمایندگی از همه تماشاگران عصبانی که روز گذشته به تماشای این نمایش نشسته اند از دست انرکاران این نمایش تقاضا دارم با رعایت اصول حرفه ای تمام کمال مبلغ اخذ شده که کم هم نبود را به خریداران عودت نمایند تا شاید در آینده با توضیح قانع کننده تری از ثروتی باز هم به تماشای کارهایش بنشینیم
به آگاهی می‌رسد امکان خرید این نمایش در روز ۲۱، ۲۲‌ و ۲۳‌ شهریور ساعت ۱۳‌روز سه شنبه ۱۶ شهریورماه فراهم می شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد امکان خرید این نمایش در روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه فراهم شد.
گروه جارچی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد دانشجویان علاقمند به تماشای این نمایش می‌توانند از گیشه تماشاخانه پالیز بلیت‌ دو روز نخست (۱۴ و ۱۵ شهریور) این نمایش را با ۳۰٪ تخفیف دانشجویی دریافت نمایند.
Elaheh Eli و گروه جارچی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد امکان خرید بلیت سه روز نخست نمایش عجایب المخلوقات، روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ساعت ۱۲ ظهر فراهم می شود.
من بلیط روز 21 ام رو خریداری کردم وخبر کنسل شدن بلیط برای من نیامد و من از کرج کلی راه رو برای دیدین نمایش رفتم و متوجه شدم که کنسل شده و هنوز مبلغ پرداختی بلیط ها به حسابم بر نگسته؟؟؟
ومهمترین سوالم اینه که انقدر یک نمایش باید بی برنامه باشه که بلیط روزی ... دیدن ادامه » رو بفروشه که قرار کنسل بشه اصلا شاید شخصی اون روز تلفن همراهش خاموش باشه که البته بماند که من اصلا پیام لغو شدن نمایش رو نگرفتم.
به هر حال امیدوارم دیگه پیش نیاد.
۲۲ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید