تیوال فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟
S3 : 13:21:11
: فرزاد موتمن
: امیر عربی
: فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی، شیوا کریمی، عمار تفتی، شبنم فرشادجو، علیرضا ثانی فر، امیرحسین فتحی، آناهیتا درگاهی
: بهرام بدخشانی و مرتضی غفوری
: ژیلا ایپکچی
: سعید عصمتی
: جهانگیر میرزا جانی
: میشا جودت
: رشید دانشمند
: فرهاد کی نژاد
: علی جناب
: علی جناب
: سعیده دلیریان
: بهمن صمصامی راد
: مریم نراقی
صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است...

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟ / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟ | عکس فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟ | عکس فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟ | عکس

اخبار وابسته

» نشست نقد وبررسی فیلم سینمایی «اخرین بار کی سحر رادیدی؟» با حضور عوامل، در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد

» درنشست نقد و بررسی «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» عنوان شد: موتمن: شاید باورتان نشود هنوز فیلمم را ندیده ام

» مراسم فرش قرمز «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» برگزار شد/شلوغ ترین سانس کاخ جشنواره تا بدین جای کار

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
می توانست خیلی بهتر باشد. نمی دانم چرا اینقدر شعار می داد. واقعا تو سینما راه دیگری برای انتقال مفاهیم نیست. فیلم خوب بسازی خیلی بهتر شعارت منتقل می شود تا اینکه فیلم ضعیف بسازی و مدام شعار بدهی.
فائقه معتمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پرویز (سیامک صفری ) : ما حاشیه نشینیم ، شما پلیس شهر نشینایی ،ما باید بزنیم تو سر خودمون ........!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی سیامک صفری و ژاله صامتی قابل تقدیر است. فریبرز عرب نیا نیز جزئیات و ریزه کاری های خوبی را در این بازی اش به نمایش گذاشت که حاصل سال ها تجربه و آموختن اوست. اما در پایان فیلم جای سوال اینجاست که چرا یک سرگرد دایرۀ جنایی که سال هاست با جرم و جنایت سر و کار دارد باید تا این حد از فرجام پرونده ای که در دست دارد و سرنوشت سحر به هم بریزد و احساساتی شود! خلآیی در فیلمنامه وجود دارد که نمی تواند این حالت سرگرد را در پایان فیلم توجیه کند و ارتباط و رشتۀ الفتی که بین او با این قربانی به وجود آمده را به نمایش گذاشته و دلیل کافی و لازمی را برای آن فراهم آورد.
از فیلمبرداری خوب این فیلم نیز نباید غافل شد اما در زمینۀ نورپردازی دقت لازم صورت نگرفته است. از آنجایی که به راحتی نمی توان حدس زد که چه کسی عامل اصلی غیبت سحر بوده است، تعلیق ایجاد شده در فیلم و تم معمایی ... دیدن ادامه » و جنایی آن خوب از آب درآمده. یکی از صحنه های ضعیف فیلم آنجایی است دوست سحر با خواهرش در خانه شان دربارۀ او گفتگو می کنند. در این سکانس رابطۀ برادر و خواهری به خوبی ترسیم نمی شود و اگر کسی تنها همین قسمت از فیلم را ببیند گمان می کند که پسری با دوست دخترش در حال بحث و جدل است.
فائقه معتمدی و روح اله این را خواندند
ضعف فیلم بنظر من شخصیت پردازی است.بازی کاراکترها درشروع فیلم من مخاطب را همراه نمی کرد انگار از نیمه های فیلم تازه تکلیف خود را شناختند .من دیروز فیلم را دیدم و پس از آن جلسه نقد هم برگزار شد.در مورد دوگانگی نور مشخص شد فیلمبردار در نیمه فیلم عوض شده.اتفاقا ... دیدن ادامه » نقد شما به کاراکتر احساسی سرگرد هم از سوی منتقد جلسه مطرح شد به این شکل که نیازی به بازگو کردن احساس شخصی سرگرد پرونده به حوادث نبود.
۱۶ مهر ۱۳۹۷
خیلی ممنون از به اشتراک گذاشتن نظرت بیتا جان. جای ما در آن جلسه خالی.
۳۰ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمی که در حد جشنواره نبود اصلا و واقعا به درد سینمای خانگی میخورد ......
بعضی لحظه ها و صحنه ها بی جهت طولانی و کشدار و خسته کننده ..ژاله صامتی میتونست بهتر باشه و بازی سیامک صفری خوب بود .
و باز هم به این نتیجه رسیدم در ایران فیلم های پلیسی خوب ساخته نمیشه!
Amélie و روح اله این را خواندند
رومینا خلج هدایتی، رها سخایی، navidjahan و فرشید بزرگنیا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تب تعلیق به موتمن هم رسید. فیلمنامه جمع و جور و بدون حاشیه. بازی عرب نیا خوب و بی نقص. ژاله صامتی هنر بازی تاتری خودش رو رخ میکشه.
شاید من اگه جای موتمن بودم یه سکانس هایی رو حذف میکردم ولی باز هم بنظرم ایراد عمده ای به فیلم وارد نیست. هم تماشاگر رو راضی کرد و هم ایراد فاحشی نداشت.
فیلمنامه ای جنایی که هم میخئاد با تعلیق باشه و هم اصرار موتمن رو تقاطعی بودن فیلمنامه. به شخصه معتقدم بازی ها خوب بودن و فیلم خوب دراومده بود.
هم برای فیلم خوب (و نه خیلی خوب)دیدن و هم برای سرگرمی دیدن فیلم اکیدا توصیه میشود.
سعید زادمهر، نسیم ح، وحید مقدم، Amélie و روح اله این را خواندند
رضا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پدر متعصب! خانواده فروپاشیده! حرف مردم، قتل ناموسی،‌مهاجرت، مسافرکش متجاوز،‌ اجرای ابلهانه قانون،‌ خودسری،‌ قاچاق کالا،‌ فرار از سربازی، پلیس فتا حواسش به همه جا هست، مشکلات دانشگاه، ‌دکل دزدی،‌ ماجرای قتل دانشجوی دختر در پل مدیریت و ...
تا وسطای فیلم خیلی خوب بود. فکر کنم از وسط به بعد همزمان با ساخت فیلم،‌ فیلم‌نامه هم نوشته‌شده بود!!!
طرح موضوع ناکارآمدی قانون که در چند جای فیلم بهش پرداخته شده بود، خیلی خوب بود.
موضوع اهمیت دادن به حرف مردم خوب بود ولی نوع واکنش مردم در مورد یه دختر بی‌گناه! ‌(به روایت فیلم) ‌اغراق‌آمیز بود. دلیل فرار از خدمت سهراب منطقی نبود. سیامک صفری بیشتر به یک قاتل زنجیره‌ای شبیه بود تا یه پدر متعصب. رفتار خواهر پارسا و تزریق اطلاعات به‌صورت قطره‌چکانی به فیلم طوری که در آخر فیلم معلوم شد او از ابتدا همه‌چیز ... دیدن ادامه » را می‌دانسته،‌ باورپذیر نبود.
بیشتر شبیه به یه فیلم تلویزیونی بود...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میشه ما تو ژانر پلیسی معمایی فیلم نسازیم؟؟
آخ گفتی
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
اگر هم نقد شما وارد باشه، خوب یک شبه که نمی‌شه ره صدساله رو رفت! نیازه که فیلم ساخته بشه و بیننده و منتقد چکش‌کاریش کنن تا بالاخره یه روزی یه فیلم خوب تولید بشه.
۱۸ بهمن ۱۳۹۴
اقا رضا اخه باید ذره ای پیشرفت هم دیده بشه که امیدوار بود
داورامون هم خیلی سرخوش تو بخش های اصلی کاندیدش میکنن طرف فک میکنه واقعا خوب نوشته و ساخته
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید