تیوال نمایش بعضی وقتها خوبه که آدم چشمهاشو ببنده...!
S3 : 16:17:38
  ۱۵ شهریور تا ۲۲ مهر ۱۳۹۰
  ۲۰:۰۰
 بها: ۱۰,۰۰۰ تومان

: نسیم ادبی نیما رییسی، شهره سلطانی، سیامک صفری، رحیم نوروزی، آناهیتا همتی

: نورالدین حیدری ماهر
: سیاوش تهمورث
: آرش نجفی نسب، مجید حیدری
: فرهنگ سرخوش
: محمدرضا پناهی
: اختر تاجیک
: محمد گودرزیانی
: جواد پولادی
: یوسف رستمی

داستان این نمایش درباره یک مهمانی است که سه زوج جوان در آن حضور دارند اما در این مهمانی اتفاقی می افتد ...

شهر:
تهران

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
رحیم نوروزی موقر بود و آروم-نسیم ادبی رو دوست دارم پر از انرژی بود،اما پرداختی از این دو شخص نبود که ارزش بودنشون رو بیشتر بفهمم،سیامک صفری همچنان درحال درجا زندنه،نیما رئیسی انقدر تبلیغات تلوزیونی رو گویندگی کرده که وقتی رو صحنه حرف می زنه من یکی خنده ام می گیره،حیف بیشتر از اینها توانایی داره نمی دونم چش شده بود تو این کار!
پوستر افتضاح بود
طراحی صحنه و لباس هم همینطور
سیاوش طهمورث رو من هیجان انگیز تر تصور می کردم!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهتر نبود این نمایشو به یه سالن دیگه اختصاص میدادن...انتظار بیشتری داشتم از بزرگای تئاترمون...
بارز ترین نکته اجرای این اثر تنها بداهه هایی بود که گهگاه از زبان سیامک صفری شنیده می شد . نمایشنامه واقعا جای کار داشت واین اصلا خوب نیست . با توجه به آثاری که از آرش عباسی خواندم مطمئن هستم که میشد برای "بعضی وقتها خوبه که آدم چشمهاشو ببنده...! " وقت بیشتری گذاشت . بازی بازیگران کار چشم گیر نبود و با دیدن بیلبورد این کار ، انتظار بیشتری از نمایش داشتیم . البته در این هم شکی نیست که این فقط نظر شخصی ماست و نمیخوایم نظرات خودمون رو به بقیه سنجاق کنیم . از سیامک صفری با آن عظمت " رمولوس کبیر " توقع بالاتری داشتیم و دلم نمیخواست یک دوربین هندی کم و مشتی بداهه بشود تنها ابزار به رخ کشیدن بازی او . البته این نکته هم کاملا مشهود بود که فضای نمایش و البته نوع شخصیت سازی های قصه قطعا دست بازیگران را بسته بود. نکته قابل تامل دیگر این بود که سالن اصلی میتوانست محل ... دیدن ادامه » اجرای آثار دیگری باشد که فضای بزرگتری برای اجرایشان لازم دارند . این اثر نیازی به این حجم دکور و آن همه شی فیگوراتیو که فقط محض پر کردن فضا را دارد نداشت . کاملا مشخص بود که سیاوش تهمورث عزیز برای پر کردن فضا دست به دامان کلی میز و صندلی و دیوار و ستون و تابلو و آباژور و... شده بود . بطور کلی ضمن یادآور شدن این مسائل باید گفت که هرجا چراغی برای تئاتر روشناست باید از بهانه ی روشن ماندن آن تقدیر کرد . برای خاطر همین تقدیر از سیاوش تهمورث و تیم اجرایی اون قطعا لازم است و ما نیز از این قاعده مستثنی نخواهیم بود و از اجرای خوبشان سپاسگذاری میکنیم . باز هم تاکید داریم که این نظر شخصی ما بود و فقط و فقط یک گفتگوست. نظر دوستان هنرمند دیگر نیز قابل تامل و احترام است .
درود
ای کاش این کار در سالن چهارسو یا سایه اجرا می شد.
ای کاش اصلا اجرا نمی شد....!
۰۹ مهر ۱۳۹۰
دقیقا .... !
باید یکم فضا کوچکتر بود و بازیگرها به هم نزدیکتر میشدند که روابط ِ شخصیت ها قابل ِ لمس تر میشد
۰۹ مهر ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نام خدا

سلام

من دیشب (6 مهر) این کار رو دیدم

به نظر من
1- این نمایش کپی به شدت مسخره ای از فیلم بسیار خوب سعادت آباد (مازیار میری) بود که از 13 مهر ماه قراره اکران بشه

2- بازی ها کاملا متوسط و در بعضی قسمتها بد بود (البته متن هیچ جای کاری برای بازیگران نگذاشته بود)

3- دیالوگهای بداهه بازیگران برای صمیمی تر کردن فضا کاملا رو بود و البته ناکارآمد!

4- در این کار چیزی به نام کارگردانی ندیدم!! (شاید من چیزی از تئاتر نمی فهمم)

در ... دیدن ادامه » پایان آرزو میکنم که دیگر استاد سیامک صفری و رحیم نوروزی عزیز را در کارهای اینچنینی نبینم.

یاعلی
به نظر می رسد که سیامک صفری دیگر ان توجه گذشته را در انتخاب نقش هایش ندارد و بسیار حیف است که تئاتر هایی این چنین نام او را خدشه دار کند .
۰۷ مهر ۱۳۹۰
من نمایشو ندیدم . ولی به نظر میرسه هر جا کمیت از حد خودش خارج بشه حتی در کیفیت کار هم اثر میگذارد. بازیگرانی چون صفری با گذشت زمان بایستی در انتخاب اثار و پذیرفتن نقش سختگیر تر شوند و وسواس بیشتری بخرج دهند وگرنه براهی خواهند رفت که خیلی از بازیگران تئاتر ... دیدن ادامه » و سینما بدان دچار شدند .حداقل اگر هم اصرار یا اجباری دارند بگذارند برای تلویزیون ، چون انجا به هر حال وسوسه انگیز تر است و معمولا انچه از شواهد ( سایر بازیگران ) بر میاید نمیشه مقاومت زیادی کرد.
۰۷ مهر ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رو دیدم

بنظرم کار خیلی ضعیفی نبود بازی بازیگران هم خوب بود مخصوصا خانم سلطانی ولی انتطار بیشتری از کارگردانی

داشتم موضوعش هم زیاد جالب نبود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ضعیف ترین کار ایرانی امسال رو دیدم. با کارگردانی ای که باعث بهت تماشاچی میشد وقتی تماشاچی می فهمید قراره بخنده اما از شدت لودگی (‌ در عوض طنز ) به نشانه تاسف سر تکون می داد. نمایشنامه بسیار سطحی و بی محتوا در عین اینکه سوژه خوب بود. بدون نقطه اوج، ریتم و ...

باعث دلسردی بود...
اینهم نشونه اینه که بازیگر و کارگردان قابلی وقتی مدتی در وادی تلویزیون و سینمای سطحی حضور بهم رساند نتیجه ای اینچنین پیدا میکند .این نگرانی در مورد بسیاری دیگر نیز وجود داشته و رخ داده . از امیر جعفری بگیرید تا حسن معجونی و محمد رضا جوزی :http://www.naqshineh.net/Farsi/Htmls/Inframes/about%20us%20infarmes/naqshineh.net-about%20us%20-%20mohammad%20reza%20jozie%20-%20frsi-inframe.htm
۳۰ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از آقای طهمورث انتظار بیشتری داشتم
مریم قجر، آرش رستمی و ساسان زرافشان نیا این را خواندند
حسن علیزاده این را دوست دارد
اینهم نشونه اینه که بازیگر و کارگردان قابلی وقتی مدتی در وادی تلویزیون و سینمای سطحی حضور بهم رساند نتیجه ای اینچنین پیدا میکند .این نگرانی در مورد بسیاری دیگر نیز وجود داشته و رخ داده . از امیر جعفری بگیرید تا حسن معجونی و محمد رضا جوزی :http://www.naqshineh.net/Farsi/Htmls/Inframes/about%20us%20infarmes/naqshineh.net-about%20us%20-%20mohammad%20reza%20jozie%20-%20frsi-inframe.htm ... دیدن ادامه »
و بسیاری دیگر.
۳۰ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من برای فردا این تاتر رو رزرو کردم اما الان که نظرا رو دیدم پشیمون شدم و میخوام لغو کنم

میخواستم از دوستان بپرسم واقعا این نمایش ارزشه دیدن نداره؟؟

چون خودم فکر میکردم با وجود این بازیگرا و این کارگردان باید کار جالبی باشه

تا پایان این هفته هم فقط میتونم تاتر برم و بعد از اون وقت دیدن نمایش رو زیاد ندارم

ازتون میخوام راهنماییم کنید


ساسان زرافشان نیا این را خواند
من شخصا هر زمان که به خاطر وجود بازیگرای خاص سراغ یه کار رفتم از همیشه بدتر بوده . نمیدونم چرا این جوریه ولی همیشه برام اتفاق افتاده.
۲۸ شهریور ۱۳۹۰
مرسی
۲۸ شهریور ۱۳۹۰
مهردادجان . با فرصت های محدودی که هر یک از ما داریم و زمانی را که باید برای علایقمان تقسیم بندی کنیم و اختصاص دهیم بنظرم نمیشه به سراغ هر اثری رفت . بایستی دست به انتخاب زد . (البته بگذریم از انتخاب های تصادفی واستثنائی ).
۲۹ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چقدر دارید درباره این کار بد نقد می کنید. شاید توقع سینمایی دارید ازشون اگر تئاترو 10 بار ببیند هر دفعه متفاوت با بار دیگه هستش و این موضوع باعث زیبایی اون میشه.
بیان این جور داستان ها با وجود مسائلی که در ایران هست سخته اونم با بازیگرای مطرح و اینم بدونیم دسته کارگردان برای بیان و نشان دادن موضوع خیلی بسته است.
درباره تئاتر شاید نکته منفی اون موزیک بود واقعاً کم بود و می تونست با اون جالب تر شه بارها.بازی ها خیلی هماهنگ بود و یکدست.شهره سلطانی از همه بهتر بازی کرد . و ضعیف ترین آناهیتا همتی بود.
تکیه کلام ها و حرف هایی که زده می شد همانطور که اول تئاتر هم بیان شد می بایست برای یه جمع مضحک و بی ادب باشه چون خودشونم موقع فیلم برداری گفتن فحش ندیم .... البته این کار در برخی از مواقع برای این بود که تماشاچی یه کم بخنده و روند تئاتر خسته کننده نباشه مثلاً ... دیدن ادامه » تشبیه سیگار به دوپینگ یا لعنت فیس بوک و .....
کلا من که لذت بردم و نسبت به نمایش هایی هم که امسال دیدم کار بدی نبود .کمی منصف باشیم...
سلام
کار رو ندیدم..
ولی به نظر من پوستر هر کاری ویترین کاره.

این پوستر اصلا خوب نیست..
نه سوژه داره نه ایده نه اجرا نه جذابیت بصری.
(خانم و آقا هم که تفکیک شدند!)

پوستر به نظر میاد سریع زده شده. با نقدایی که از دوستان خوندم، حس میکنم برای اجرا هم همین اتفاق افتاده باشه.
درود !
موافقم ! پوستر این نمایش به لحاظ شکل و ساختار بصری اش ضعیف بود ( از بابت ترکیب بندی و نحوه ی قرار گرفتن عناصر تصویری و نوشته ها به اون شیوه ی سردستی و کلیشه ای )و مخصوصن اینکه در سالن اصلی به نمایش در میاد و پوستر کار رو بیلبورد بزرگ روبروی مجموعه ... دیدن ادامه » تئاتر شهر هم قرار میگیره و شناسنامه ی تصویری خوبی برای اثر نیست .
۲۴ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از آقای طهمورث انتظار بیشتری داشتم...ایشون تو نشست خبری که 13 شهریور برگزار شده بود گفتن" اشتباهی که تو کارگردانی خیلی از کارگردانا دیدم اینه که اجازه می دن بازیگرا چیزی که قبلاً بودنو دوباره روی صحنه اجرا کنن و خودشون رو تکرار کنن" و این صحبت باعث شد که من برم تا بازیهای متفاوتی از بازیگرا ببینم...اما متاسفانه اینطور نبود...سیامک صفری همون بازیهای همیشگی خودش رو داشت...
خندون تماشاچی سخت ترین کاره...و متاسفانه سعی میشد که با فحش این کارو انجام بدن...بازی نیما رئیسی خوب نبود...صدای بازیگرا به ما که ردیف 8 نشسته بودیم به طور واضح نمیرسید...و بدترین قسمتش این بود که قصه خیلی زود لو رفت {البته برای من و چندتا از دوستانی ذکر کرده بودن}
تنها قسمتی که من رو تحت تاثیر قرار داد...قسمتی آخر بود که خانم سلطانی همه چیز رو گفت...و من فقط خیره به سیامک صفری بودم...مردی ... دیدن ادامه » که زنش رو دوست داشت درحالی که زنش نه... مردی که یه دفعه فرو ریخت...سیامک صفری همیشه قابل تحسینه....و منتظرم یه بازی متفاوت ازش ببینم چون بی نهایت قبولش دارم...بازی نسیم ادبی و شهره سلطانی هم دوست داشتم...و چون هر کار تئاتری سختی های خودش رو داره...باید به گروه خسته نباشید بگم...
من هنوز نمایشو ندیدم .
به نقد و نظری بر خوردم در لینک زیر :

http://jazirehdarkahkeshan.persianblog.ir/post/280/
بعضی وقت ها خوبه که آدم "دهنشو" ببنده و چیزی نگه..
و فقط بگه که از این همه "نام" انتظار بیشتری می رفت..
کار رو دیشب دیدم ،باید بگم که نمایشنامه ایده خوبی داشت که در پرداخت هدر رفت !!کار فست فودی تمرین شده این از نداشتن میزانسن وبالانس نبودن بیان و بدن بازیگران کاملن نمایان بود...
بازی های رحیم نوروزی و نسیم ادبی خوب بود فقط ...کار هم 60 دقیقه است نه 80 دقیقه
در کل یاد فیلم سعادت اباد افتادم و دیدن نمایش رو پیشنهاد نمیکنم!!

کاش یاد بگیریم برای کار ضعیف الکی دست نزنیم
خانوم قجر دیشب شما رو زیارت نکردیم اومده بودید؟؟
۱۷ شهریور ۱۳۹۰
دست نزدن تنها فید بک سریعیه که تماشاگر میتونه ابراز داره. هرچند من اینو بخصوص برای تئاتر های به اصطلاح حرفه ای پیشنهاد میکنم . در مورد تئاتر های دانشجوئی و تجربی که عده ای عاشق تئاتر گرد هم امده اند و در حال تجربه اندوزی اند و چه بسا راه درازی در پیش دارند ... دیدن ادامه » و تنها مشوقشان عشق و علاقه وافرشان به این هنراست و دیگری همین تشویق تماشاگران، من خودم دلم نمیاید با این فید بک توی ذوقشان بزنم. ولی تئاتر حرفه ای( که یک پا مدعی هستند ) حسابشان جدا ست و نباید بی دلیل و از سر اکراه دست زد و تشویق کرد.
۱۷ شهریور ۱۳۹۰
حق با شماست آقای نخعی، باید تجدید نظر کنم!
۱۷ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من به این نمایش خندیدم.
در بعضی صحنه ها به گستاخی بازیگران در کلام و اجرا خندیدم ، اما افسوس که هر بار خنده بر لبهایم خشک شد و حس پوچی بر من غلبه کرد.
شاید به واقع مقصود جناب تهمورث ایجاد همین حس پوچی در مخاطب بود.
اما به چه قیمتی؟؟
دوست داشتم بعد از این نمایش نگاه عمیق تری به این مساله در جامعه داشتم . اما متاسفانه این نمایش با برخی ساختارشکنی ها مانع از این امر میشد .
در حین تماشای نمایش حس خوبی نداشتم.
یا سطح فکری من خیلی پایینه و یا ....
اما به اعتقاد من با توجه به اینکه آشکار کردن واقعیت های جامعه در صحنه تئاتر ضروریه ، پس باید به اینگونه موضوع ها پرداخته بشه اما در عین حال تئاتر موظفه که بدی رو بد و خوبی رو خوب تصویر سازی کنه .
من حس کردم در طی اجرای نمایش بسیاری از ارزش ها ضد ارزش و بسیاری از پستی ها ارزش تلقی شد.
با آرزوی موفقیت برای همه دوستان ... دیدن ادامه »
برقرار باشید
"من حس کردم در طی اجرای نمایش بسیاری از ارزش ها ضد ارزش و بسیاری از پستی ها ارزش تلقی شد"
خانم الهه، میشه کمی توضیح بدهید چه ارزش هائی و چه پستی هائی ؟ مثالهائی از نمایش میفرمائید ؟ راستش من هنوز نمایشو ندیدم.
۱۷ شهریور ۱۳۹۰
درود بر جناب نجفی
این نمایش پیرامون مسائل ومعضلات روز جامعه بود. معضلاتی که بشر رو به سمت پوچی میبره.
اما چه بسا تکلیف نمایش و قصه با تک تک قضایا روشن نبود.
نظر شخصی من این هستش که خود این نمایش در دیالوگ ها و حرکات بسیاری از مشکلاتی که گریبان جوان امروز رو گرفته رو رواج میداد.
انتخاب با شماست . شاید شما از دیدن این نمایش لذت ببرید.
این نظر شخصی بنده بود.
به هر حال تجربه دیدن این نمایش خالی از لطف نبود!!!!!!!!
اما به قول آقای تاراج:

کاش ... دیدن ادامه » یاد بگیریم برای کار ضعیف الکی دست نزنیم


۱۷ شهریور ۱۳۹۰
خانم الهه سماواتی .ممنون از توضیحاتتون. فکر میکنم تا حدودیمتوجه شدم. بیان بعضی از ناهنجاری ها به قصد بیان دردها صورت میگیرد ولی نحوه بیانش بگونه ای میشود که قبح ان ناهنجاری را هم ازبین میبرد. به عنوان مثال ( و در یک سطح ابتدائی اش ) یاد برنامه مهران مدیری ... دیدن ادامه » در دهه هفتاد میافتادم که میخواست دیالوگهای برخی جوانان را نقد کند نمایش کوتاهی را تهیه کرده بود بدین مضمون که بعد از دیدن یک تابلو نقاشی در حالی که سر وکله اش کاملا کف الود شده بود ازپشت تابلو امد و بیرون وگفت :‌" کف کردم " از اونموقع این تکیه کلام بیشتر رونق گرفت در بین جوانان بجای انکه اثر باز دارنده داشته باشد . یک سری رسانه ها هم که به همین ترتیب به این دیالوگ گوئی دامن میزنند ( به طور اخص مجریان صدا و سیما)واینچنین است که این واژه ها خیلی عادی از زبان همه حتی دانشجویان ادبیات فارسی و ...نیز به گوش میخورد ( از قبیل پایه ام و ...).
اگر فرصتی دست دهد شاید نمایش را ببینم ( اگر سایر نمایشها فرصت دهد )
۱۹ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوبه آنقدر دوستان بد تعریف میکنن حداقل زمان اجراش کوتاهه....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدم یه عده از دوستان بر اساس نظر دیگران که دوست نداشتن خوشحالن که کار رو ندیدن. گفتم پس اگه واقعا بعضی ها صرفا با حرف دیگران تصمیم می گیرن بچه کار کنن بگم که من این کار رو خیلی دوست داشتم. مشکل ما اینه که به تئاتر رئالیستی عادت نکردیم. از تئاتر یک تصویر همیشگی داریم که نمی خوایم شکسته بشه. این ایراد نداره که ما آدم معاصر رو با دغدغه های روزمره و پوچ امروزی که وقتی لبی تر می کنه و کمی کله اش گرم میشه دست به عقدگشایی می زنه رو روی صحنه ببینیم.چرا انتظار داریم فقط با آدمای فیلسوف و روشنفکر روبرو بشیم. یه نگاه به مهمونی های خودمون بندازیم. یه نگاه به روابط دوستانه خودمون بندازیم.....اگه هر کس می تونه اعتقادش رو اینجا بگه من باید بگم کمتر کاری تا این اندازه روی من تاثیر گذاشته بود فارغ از چندتا بازی خیلی بد ولی این نگاه بیش از اندازه رئال تهمورث برام جداب ... دیدن ادامه » بود
من کار های رئال رو دوست دارم مخصوصا از نوع سینماییشو مثل چهارشنبه سوری ولی به نظرم این کار نتونسته بود خودش به عنوان به کار رئال جابندازه. خیلی مصنوعی بود
۱۷ شهریور ۱۳۹۰
من با موضوعات رئالیستی در تئاتر نه تنها هیچ مشکلی ندارم سرکار خانم بلکه بسیار هم موافقم! به عقیده ی من هم تئاتر فقط هملت و آنتیگون و ... نیست! ولی وقتی اجرا بسیار بد است بهتر به نظر می آید که خیلی به این موضوع ربط پیدا نکند! اجرای ضعیف این تئاتر با بازی های ... دیدن ادامه » بدش (در بیشتر موارد) قطعاً نمی تواند جوابگوی نیاز تماشاگر باشد!
۱۷ شهریور ۱۳۹۰
ba nazare gita khanom movafegham
۲۰ شهریور ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمی دونم چی بگم دیگه دارم واقعا سطح توقعم رو پایین میارم و از این به بعد هر بار که می خوام برم کاری رو ببینم قول حداکثر لذت 20 درصدی از کار رو به خودم می دم ، من از این نمایش فقط بازی خانم سلطانی رو قبول داشتم مابقی ... به خصوص بازی خانم همتی که واقعا یک فاجعه بود .به نظر من نوشته بروشور با کار همخونی نداشت اصلا در دو جهت متضاد یا اصلا دور از هم بود .
در کل زیر حد انتظار بود
خواهش می کنم اینقدر راجع به کار توضیح ندین....!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید