تیوال نمایش بیرون پشت در
S3 : 22:06:21
  ۲۴ آذر تا ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: ولفگانگ بورشرت
: سیامک گلشیری باتشکر از لطفعلی سمینو، معصومه رضایی و عباس شادروان

: ایمان اسکندری
: توماج دانش بهزادی ،ایمان اسکندری
: عبدالرضا نوروزی

: توماج دانش بهزادی(بکمان)، رزگار خاطری(دیگری)، پوریا سلطان زاده(سرهنگ)، حمید حبیبی فر(کرامر)، حامد سلطانی(خواننده اپرا)، مهتاب جورابچی(مدیر تیاتر)، نعیمه دوستی(دختر)، سهراب دانش بهزادی(رودخانه البه)، علیرضاقنبری (پیرمرد)، مرجان نادرزاده(زن)

: توماج دانش بهزادی

: کاملیا غزلی
: آرش فصیح
: رضا حیدری
: سارا اسکندری
: آیدین الفت
: ایمان اسکندری
: آرمین خیردان
: آرمین خیردان ، امیر رضاییان
: گروه پراکسیس
: امیرحسن نوری
: آرش فصیح
: نگارمحمدی ،حامد سلطانی
: روژین افشار
: مهسا سلیمانی پور
: رضا موسوی
: محمدرضا ایمانیان
: علیرضا حسینی ،فرید حسینی
: نیلوفر ریاحی فرد، غفور مکی نصیرایی، محمدرضا فرجی
: رویا مرادی
: سارا اسکندری ، ثمین سالک
: ماهرخ سلیمانی پور، مهسا سلیمانی پور و رزیتا خانیان
: آیدا آسترکی، امیرعباس حاتمی
: ثمین سالک
: داتیس اسکندری
: امیر والی
: استودیو نوای شهر پارسیان
: صبا ندایی
: امیر رضاییان ، عرفان فرشی زاده
: شرکت شهر صدای پارسیان
: امیرحسین باباییان، احمد باباییان، سامان قوچانی
: رضا موسوی، سینا عدلی

: کاملیا غزلی (cameliaghazali@gmail.com)

تندیس ویژه سی و سومین جشنواره تیاتر فجر بخش مسابقه بین الملل
تندیس بازیگری مرد ( توماج دانش بهزادی) بخش مسابقه بین الملل
تندیس طراحی صحنه (ایمان اسکندری) بخش مسابقه بین الملل
برگزیده طراحی لباس (گروه پراکسیس) بخش مسابقه بین الملل
کاندید بهترین کارگردانی بخش مسابقه بین الملل
کاندید بهترین موسیقی بخش مسابقه بین الملل


* جوایز:
- جایزه ویژه سی و سومین جشنواره تیاتر فجر



| تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند |
برچسب «پیشنهاد تیوال» بنابر شاخص‌هایی شامل کیفیت اثر اعطا شده و تجاری یا سفارشی دریافت نمی‌شود

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیرون پشت در (سری دوم) / عکاس: آزاده مشعشعی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیرون پشت در (سری نخست) / عکاس: آزاده مشعشعی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیرون پشت در (سری دوم) / عکاس: بابک حقی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیرون پشت در (سری نخست) / عکاس: بابک حقی

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، سالن حافظ
تلفن:  ۶۶۷۵۶۰۴۳


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
نمایش «بیرون پشت در» نوشته ولفگانگ بورشرت به کارگردانی ایمان اسکندری از ۶ خرداد ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.


سایت خبری تئاتر: نمایش «بیرون پشت در» که دوم اردیبهشت ماه به دعوت کمپانی اشتاتس تیاتر در کالسروه آلمان روی صحنه رفته بود از ۶ خرداد هر شب ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

توماج دانش‌بهزادی، مهران امام‌بخش، حسین کشفی، بهرنگ شگرف‌کار، حمید حبیبی‌فر، سهراب دانش‌بهزادی، علیرضا قنبری، متاب جورابچی، نعیمه دوستی، عماد قرهی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «بیرون پشت در» که دو سال پیش در سالن حافظ روی صحنه رفته بود، جایزه اول بازیگری مرد، جایزه اول طراحی صحنه، جایزه اول طراحی لباس و جایزه ویژه سی‌ و سومین جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد. گریم نمایش «بیرون پشت در» نیز به ... دیدن ادامه » عنوان گریم برگزیده سال ۹۳ از سوی انجمن گریم و ماسک انتخاب شد.

نمایشنامه «بیرون پشت در» یک روز پس از مرگ بورشرت یعنی ۲۱ نوامبر سال ۱۹۴۷ میلادی روی صحنه رفت. این اثر نمایشی راویتگر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده اند اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آنها به وجود آمده، زندگی از کشته شدن در جنگ برایشان تلخ تر شده است.
نیلوفر ثانی و پرندیس این را خواندند
بیتا نجاتی این را دوست دارد
به همه یاران همیشگی هنر نمایش پیشنهاد می کنم این نمایش را ببینید.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
از دیدن این نمایش بسیار لذت بردم . فوقا لعاده خوب بود . امیدوارم همیشه موفق باشید و ما شاهد این موفقیت ها و اجرای نمایش های تازه شما باشیم . حقیقتا bravo bravo bravo ... فکر نمی کردم چنین نمایش سختی در ایران قابل اجرا باشد. آفرین بر کارگردانی عالی این نمایش و گریم ... دیدن ادامه » های عالی. خوشحالم که قبل از اتمام اجرا ، موفق به دیدن این نمایش شدم. اگر اجازه بدهید بگویم : " بچه ها مرسی . دستتون درد نکنه. "
۱۹ تیر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من فکر میکردم خیلی وقته پیش یکسری مسائل تو تیوال تمام شده اما میبینم یازم همون حرفها ادامه داره...
مثل : دوست گروه و فامیل و عوامل و...
فقط بگم منظورم با فرد خاصی نیست و کلی گفتم...
آدم دلگیر میشه از این حرفها و لذت میبره از نظر و نقد...
وحید هوبخت و محمد لهاک این را خواندند
آرمین محفوظی و مرضیه این را دوست دارند
"آدم دلگیر میشه از این حرفها و لذت میبره از نظر و نقد..." ؟!!!
تمام این حرفها یا نظره یا نقد. شما بالاخره دلگیر میشی یا لذت می بری از این نظرات و انتقادات؟!
۱۲ اسفند ۱۳۹۳
من هم با سیامک عزیز موافقم. گرچه به گروه های نمایشی و خصوصا کارگردان حق می دهم در برابر بی انصافی ها و حرف‌های مخرب و حاشیه هایی که گاه در پست های مخاطبین شاهدیم،دلگیر شوند ولی در شرایط کنونی به نظرم، شکیبایی بهترین راهکار است.
۱۳ اسفند ۱۳۹۳
ممنونم خانم نجاتی و آقای قلی زاده عزیز
بله حق با شماست
۱۳ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
و بالاخره پایان نمایش بیرون پشت در 14 اسفند
ممنونیم از استقبال گرمتان
تمام شما تیوالیها و تمامی تماشاگرانی که لطف کردند و نمایش ما رو دیدن
بازهم از همه سپاسگذاریم
"سپاسگزار" ، نه "سپاسگذار".
۱۲ اسفند ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید
بسیار خوشحالم که شب آخر تونستم این اجرا را ببینم. یکی از بهترین اجراهایی بود که تا به حال دیدم. برای اولین بار احساس کردم که بازیگر نقش بازی نمی کنه و خود همان شخصیت هست. از آقای توجاج دانش بهزادی سپاسگزارم. من فقط محو اجرای ایشان ... دیدن ادامه » بودم. باور نکردنی بود ۹۰ دقیقه بازی نفس گیر و پر تحرک. صدا گذاری عالی بود.از همه عوامل ممنونم به خاطر یک شب فراموش نشدنی
۱۵ اسفند ۱۳۹۳
با تمام وجود ازتون می خوام که این کار رو یک بار دیگه روی صحنه ببرید و ناراحتم که فقط یک بار تونستم ببینمش.

و باز هم می گم که یکی از بهترین کارهایی بود که در چند سال اخیر دیدم. هنوز بعد از ۴-۵ روز قسمت های مختلف نمایش به ذهنم میان!
۱۷ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیرون پشت در؛ بررسی تبعات جنگ در دنیای مانکن‌ها

هنر > معاصر - همشهری آنلاین:

نمایش «بیرون پشت در» نوشته ولفگانگ بورشرت و به کارگردانی ایمان اسکندری که به تبعات بعد از جنگ از نگاهی تجربی می پردازد از 25 بهمن ماه در تالا حافظ اجرای مجدد خود را آغاز کرده است.
به گزارش مهر؛ ایمان اسکندری کارگردان این اثر درباره دراماتورژی که روی این نمایش برای اجرای عمومی انجام داده است گفت: نمایش «بیرون پشت در» یکی از شناخته شده ترین نمایشنامه های نوینی است که در آلمان نوشته شده است. این اثر نمایشی درباره تبعات جنگ است و سربازان بازمانده از این موقعیت را به تصویر می کشد. این نمایش شرایط امروز جوامع بشری را به نمایش می گذارد بنابراین دراماتورژی که روی اثر انجام گرفته در راستای نزدیک کردن نمایش به فضای امروزی جوامع بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که این متن را برای اجرا انتخاب کردم نزدیک بودن نمایشنامه به فرم های ذهنی من بود. در این نمایش هم از تئاتر حرکتی و فیزیکال استفاده شده و هم در آن عاطفه و کلام جریان دارد. از آنجایی که معمولا در تئاترهایی که بر پایه حرکت استوار هستند عاطفه و کلام جای خودش را به جلوه های عجیب و غریب بصری می دهد در این نمایش تلاش کردیم متن، جریان اصلی خودش را طی کند و از بیان منطقی دیالوگ ها و عواطف انسانی فاصله نگیرد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: اجرای صحنه ای این نمایشنامه کار دشواری است و حتی خود بورشرت نویسنده نمایشنامه نیز عنوان کرده که نمایشنامه اش قابلیت اجرا ندارد. در اجرای این نمایش تلاش کردم تماشاگر را وارد یک خواب و رویا کنم و تفکرات و انتقاداتی را که تبعات جنگ به همراه دارد در جامعه امروزی به تصویر بکشیم. این نمایشنامه محتوا و نگاهی جهان شمول دارد اما مساله اصلی در نمایش برای من جنگ نیست بلکه رفتن جامعه به سمت مانکنیزم است.

این کارگردان جوان تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: در واقع در دنیای امروز همه ما داریم تبدیل به مانکن و سازه می شویم و تکنولوژی بر ما غلبه کرده است. در دنیای امروز همه افراد موبایل و تبلت به دست هستند. برای زیر سوال بردن این مساله حتی صحنه نمایش ما یک کت واک فشن است و همه چیز در این دنیا روایت می شود. جهانی که ما آدم ها شکل داده ایم جهان تکنولوژی است و گاهی ندای چنین جهانی بلندتر از صدای آدمی شده است. در واقع صداهای ما دارد هر روز بلندتر می شود اما در عین حال این صدا هر روز پوچ تر هم می شود و بسیاری از مسائلی که روزی ارزشمند بودند دارد به ضد ارزش تیدیل می شود.

اسکندری در پایان صحبت هایش بیان کرد: مطمئنا این اجرا از شیوه رئالیستی فاصله زیادی دارد اما نمی توان گفت که شیوه اجرای آن از کدام مکتب وام گرفته شده است چون به هرحال من تحصیلات تئاتری دارم و از پیشینه ای برخوردارم و به مجموعه مکاتبی نیز علاقمند هستم بنابراین ناخودآگاه علایق شخصی ام در شیوه اجرایی این نمایش وارد شده اند که نمی توان نام خاصی بر آن نهاد اما مطمئنا این نمایش اثری تجربی است.

نمایشنامه ... دیدن ادامه » «بیرون پشت در» یک روز پس از مرگ بورشرت یعنی 21 نوامبر سال 1947 میلادی روی صحنه رفت. این اثر نمایشی روایتگر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده اند، اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آنها به وجود آمده، زندگی از کشته شدن در جنگ برایشان تلخ تر شده است.

توماج دانش بهزادی، رزگار خاطری، پوریا سلطان زاده، حمید حبیبی فر، رضا پورخلیلی، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، سهراب دانش بهزادی، علیرضا قنبری، وحید ملکی، میلاد حسینی، درناسادات رهنمایی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
.... و زنان جوان با چشمانی مشتاق ب زندگی که از من میپرسند پدر من کجاست برادر من کو پسر من کجاست .... بیا و مسولیت این یازده نفر رو هم از من بگیر من نمیتونم. بکمان جزو اسطوره ها و الگو های زندگی ما شد بعد از بازی درخشان و بینظیر جناب توماج دانش بهزادی در این نقش اقای دانش بهزادی شما واقعا لایق تقدیر و جوایز خیلی بیشتر از این که از شما بعمل امده هستین باید سر تعظیم فرو اورد به اینهمه هنر , انرژی و احساس .شبی تکرار نشدنی برای ما ساختید شما و همکارانتون از همه تون سپاس گزاریم .
به آگاهی می رسانیم تخفیف وفاداری تیوال برای این برنامه فعال شد:
خریداران پیشین نمایش های "بیرون پشت در (اجرای پیشین)"، "هم هوایی (اجرای تالار حافظ)" و "ننه دلاور (اجرای تالار حافظ)" می‌توانند از ۳۰٪ تخفیف و بهای ۱۴.۰۰۰ تومان بهره‌مند شوند.
گروه همیاری عزیز!
با سلام؛
منظور از خریداران نمایش ننه ی دلاور همون نمایش "ننه دلاور بیرون پشت در" به کارگردانی سجاد افشاریان هست؟ و اگر بله؛ کد تخفیف وفاداریمون رو از کجا باید بگیریم؟
ممنون :)
۰۳ اسفند ۱۳۹۳
بله خریدم و دیدم کا رو..بسیار بسیار عالی بود..فقط یک سوال اینکه در برشور از خواننده اپرا نام برده شده که همان مرد چتر به دست است ولی اپرایی نمیخواند؟چرا حذفش کردند؟
۰۸ اسفند ۱۳۹۳
من هم همین سوال رو دارم :)
۰۹ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگردان نمایش «بیرون پشت در» مطرح کرد:
تئاتر این روزها آدرس غلط می‌دهد

تاکید کارگردان برای حضور بازیگران چهره گاهی از عدم اعتماد به توانایی‌اش نشات می‌گیرد. این روش که اگر فلان بازیگر را بیاوریم؛ فروش نمایش قطعی است برای من پذیرفتنی نیست.
ایمان اسکندری که با اجرای نمایش «بیرون پشت در» سه تندیس جشنواره سی و سوم تئاتر فجر را بدست آورد؛ درباره شروع مجدد اجرای عمومی این نمایش در تالار حافظ گفت: اجرای عمومی «بیرون پشت در» یکشنبه - 26 بهمن - آغاز شد و بر اساس گفتگوها هفده اجرای دیگر خواهیم داشت. به این ترتیب باتوجه به تعداد اجراهای عمومی نمایش پیش از برگزاری جشنواره تئاتر فجر درنهایت کار با حدود پنجاه اجرای عموم به پایان می‌رسد.

این هنرمند جوان که سال گذشته به دلایلی از اجرای نمایش «بیرون پشت در» در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی منصرف شد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا خاطرنشان کرد: الان یک سال از این ماجرا گذشته و اصلا عصبانی نیستم؛ چون اتفاقی افتاد که موجب تغییر نگرش در من شد.

اسکندری تصریح کرد: از مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی راضی هستم که به من سالن ندادند و کاری کردند تا بدون حضور در این جشنواره دیده شوم و استقلال کامل خود را از تمامی مناسبات تئاتری حفظ کنم.

او با بیان اینکه برای دریافت سالن حافظ سه سال انتظار کشیده است؛ اظهار کرد: درآماتورژی و نگارش متن را از چند سال قبل آغاز کردم اما درنهایت زمانی شرایط اجرای عمومی نمایش فراهم شد که موفق شدیم حضور روی صحنه «بیرون پشت در» را در جریان جشنواره تئاتر فجر نیز تجربه کنیم. درنهایت هم سه تندیس بخش بین‌الملل این رویداد را از هیات داوران دریافت کردیم.

کارگردان «آنتروپی احساسات» به حضور هفت بازیگر تازه‌کار در نمایش «بیرون پشت در» اشاره کرد و گفت: این هفت بازیگر برای اولین بار حضور روی صحنه را تجربه کردند به یکی از ویژگی‌های کار ما بدل شدند. من هم از تلاش آنها راضی هستم و فکر می‌کنم باتوجه به وضعیت موجود بهترین روش کار کردن با چنین بازیگرانی است. چون با تمام توان و انرژی در تمرین‌ها حاضر می‌شوند.

او افزود: متاسفانه تئاتر ما این روزها وارد مناسبات غلطی شده و فرمول‌های خاصی را پیشنهاد می‌دهد. من به هیچ وجه علاقه ندارم از روش‌های موجود پیروی کنم و این علاقه را از نخستین نمایش نشان دادم.

اسکندری ... دیدن ادامه » تصریح کرد: به نظرم بازیگرانی که در کنار ما اولین تجربه خود را پشت سر می‌گذاشتند؛ خیلی بهتر از بسیاری چهره‌های شناخته شده زمان و انرژی گذاشتند. این اتفاق شاید با حضور افراد شناخته شده و چهره رقم نمی‌خورد و قطعا وضعیت تغییر می‌کرد.

برگزیده کارگردانی جشنواره تئاتر فجر به تاکید بعضی کارگردانان برای استفاده از بازیگران چهره اشاره کرد و گفت: گاهی چنین تاکیدی از عدم اعتماد کارگردان به توانایی‌اش نشات می‌گیرد. این روش که اگر فلان بازیگر را بیاوریم فروش نمایش قطعی است نگاه نادرستی به نظر می‌رسد و حداقل برای من پذیرفتنی نیست.

او ادامه داد: گرچه نمی‌توان منکر اهمیت مسائل اقتصادی شد اما این مسئله نمی‌تواند به هدف تبدیل شود بلکه اصل چیز دیگری است. حقیقت آنچه باید روی صحنه اتفاق بیفتد برای من و گروه اهمیت بیشتری داشت؛ چنانچه شاهد بودیم توماج دانش بهزادی یک سال وقت خود را صرف تمرین کرد.

اسکندری اظهارات بعضی مدیران درباره بی‌نیازی تئاتر به حمایت‌های دولتی را اشتباه دانست و گفت: چنین گفته‌ای خیانت به تئاتر است چون دولت طبق قانون وظیفه دارد با پرداخت کمک هزینه‌ به گروه‌های نمایشی از تئاتر حمایت کند. آنچه گاهی باعنوان حرکت به سوی تئاتر خصوصی به گوش می‌رسد فقط برای رفع مسئولیت است.

این کارگردان در انتها بیان کرد: اگر کمپانی‌های تئاتر خصوصی داشته باشیم و چرخه صحیح اقتصادی تئاتر با حمایت دولت شکل بگیرد آن زمان می‌توانیم درباره واگذاری درآمد به گروه‌ها صحبت کنیم. اما اینکه شرایط را به سمت حضور چهره‌ها برای جذب تماشاگر و فروش سوق دهیم پذیرفتنی نیست.

نمایش «بیرون پشت در» هر شب ساعت 19:30 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.
تندیس ویژه سی و سومین جشنواره تئاتر فجر بخش مسابقه بین الملل
تندیس بازیگری مرد ( توماج دانش بهزادی) بخش مسابقه بین الملل
تندیس طراحی صحنه (ایمان اسکندری) بخش مسابقه بین الملل
برگزیده طراحی لباس (گروه پراکسیس) بخش مسابقه بین الملل
کاندید بهترین کارگردانی بخش مسابقه بین الملل
کاندید بهترین موسیقی بخش مسابقه بین الملل
فقط تا 12 اسفند ساعت 19/30
سلام جناب فصیح پس چرا توی برگه ی تیوال زده تا 27 اسفند؟کدوم درسته؟من برنامه ریزی کردم!.جدا تا 12 اسفنده؟؟؟؟؟
۲۸ بهمن ۱۳۹۳

.بسیار بسیار عالی بود..فقط یک سوال اینکه در برشور از خواننده اپرا نام برده شده که همان مرد چتر به دست است ولی اپرایی نمیخواند؟چرا حذفش کردند؟
۰۹ اسفند ۱۳۹۳
خانم نسیم نسیمی عزیز
حذف نشدند. یکهو بدون هیچ دلیلی ایشان نخواستند تشریف بیارند سر اجرا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۰۹ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجراهای تازه این نمایش از سر گرفته شده...
دیدن این کار رو به همه دوستان بشدت توصیه میکنم!

بعد از دیدن کار پیش بینی کردم که توماج دانش بهزادی جایزه بهترین بازیگر مرد رو بگیره که خدا رو شکر همینطور شد. زحمتی که برای این نقش کشیده شده بینظیر و قابل ستایشه.

پشیمون نمیشید :)
بسیار بسیار زیبا بود واقعا لذت بردم ، ممنون از آقای اسکندری عزیز برای این کار زیبا و پر از ایده های زیبا و ممنون از همه بازیگران برای اجرای فوق العاده شان.
"بیرون پشت در" به عنوان اولین اثر اجرای عموم یافته ی ایمان اسکندری(اگر اشتباه نکنم)، نمایشی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، اجرایی مملو از نشانه های یک اثر سورئال و فرم گرا.
این نمایشنامه یکی از مهمترین آثار بورشرت است چرا که شخصیت اصلی نمایش (بکمان) قرابت بسیار با وی دارد. اثری که یاداور می شود هر کجا و هر زمان در جایی جنگ است و در این بین بکمان های بیشمار خسته از ویرانی، هیچگاه این پیکار در ذهنشان تمام نمی شود. اینان بارها و بارها مسئولیت مرگ بی گناهان را با خود حمل کرده اند و سنگینی این بار، پاهایشان را خم کرده و کمرشان را شکسته. با پایان جنگ در جهان عینی اطراف نیز جایی برای گذاشتن این بار بر دوش دیگری نیست! پس بگو مگوهای مکرر با دیگری های ذهن آغاز می شود. بکمان نمی تواند جور دیگر، مانند دیگری اش جهان را بنگرد، برای او هنوز جنگ ادامه ... دیدن ادامه » دارد، اینچنین است که عینک ضد گازش را رها نمی کند، وی جهان را در جنگ می بیند، جهانی که پس از یورش و دفاع، اکنون با محصول جنگ ادامه دارد: زنان ِ بی شوهر، کودکان از دست رفته، مادران و پدران ِ در حسرت دیدار فرزند خفته ی ابدی و مردان جوان ِ بی زن، بی فرزند، بی پدر و مادر، بی خانه، بی تخت...مردانی که در راه وطنی رفته اند که اکنون همه ی درهایش به رویشان بسته است و دردناک تر اینکه هیچ کس هم پشت آن درها منتظرشان نیست. حتی مرگ هم نمی پذیردشان...رودخانه هم بکمان را پس می زند! خدایگان مرگ در این زمانه بیشتر بلعیده و فربه تر شده و در مقابلش، خدایگان هستی، پیرمردی است که تنها فغان از دست دادن ِ کودکان بی گناه سر می دهد بی آنکه قادر به انجام کاری باشد!
توماج دانش بهزادی قطعا ستاره ی این اجراست و توانایی اش در نحوه ی بیان و استفاده از بدن آشکار است، باقی عزیزان نیز با کمی بالا و پایین از عهده ی این نقش های پیچیده برآمده اند. طراحی صحنه ساده اما بسیار کاربردی است و پلان ضربدری آن برایم یاداور نشان اس اس ارتش آلمان نازی بود. صدا و موسیقی از عناصر پررنگ و تاثیرگذار اثر و بسیار یاری کننده در انتقال حس و خلق مکان و زمان است، طراحی نور و لباس هم قابل توجه است (خصوصا در مورد کرامر با بازی دوست داشتنی ایشان) هر چند در مورد نورپردازی با گشودن درها، نور برای مخاطب آزار دهنده بود اما یحتمل کارایی این نوع نورپردازی به معایبش سنگینی می کند.
نکته ای که به نظر می توانست در بهبود اثر یاری بخش باشد، مسئله ی "هجم صدا" ست. بیرون پشت در، نمایشی با کاراکترهای متعدد، موسیقی، تحرک و البته سکون های به جاست. مملو از قاب های زیبا که نشانگر توانایی بصری قوی جناب اسکندری عزیز در خلق این قاب هاست. اما هجم صدا بیش از ظرفیت ِ من ِ مخاطب بود، شاید استفاده از سکوت های بیشتر، کلام کمتر، یا اجرای آن در چند پرده با توجه به مدت زمان ِ نه چندان اندک آن، مفید واقع می شد که حداقل فرصتی برای استراحت ذهن مخاطب و تفکر در باب آنچه پیش آمده فراهم شود. چرا که ارائه اطلاعات از حجمی که بیشتر شود، قدرت ِ تاثیر گذاری اش کمتر و کمتر می شود. برای مثال در بخش مواجهه ی بکمان با مسئول تیاتر نیز سخنان ضبط شده ی این بانو که در هنگام آوازشان پخش می شد چندان واضح نبود و از بخش های پرهیاهو و نه چندان مفید اثر به شمار میامد.
در نهایت واضح است اجرای بیرون پشت در، نشانگر دغدغه مندی ذهن هایی است که قصد به تکرار افتادن نداشته و حاصل تلاش و زمان بسیاری است که این گروه جوان و خلاق در ارائه ی آن به کار برده اند و باید بیشتر دیده شود و امید است فرصت بیشتری برای دریافت نظر مخاطب داشته باشد. باشد که در آینده شاهد آثار بیشتر و رو به تکامل از ایشان باشیم.
با احترام و عرض خسته نباشید
شنبه 27 دی
آخرین اجرای نمایش " بیرون پشت در "
تالار حافظ
ساعت 20/30
خرید بلیت از هم اکنون
رومینا خلج هدایتی و ارجان این را خواندند
علی کریمی( کاکتوس ) و مهدیه رضایی این را دوست دارند
تمدید میشد کاش. اقلا تا 30 ام
۲۸ دی ۱۳۹۳
جناب حسینی محترم یک سئوال داشتم دراجرای جشنواره چه نمایش جناب اسکندی وچه نمایشهای دیگر عزیز زان باید تممی عوامل نمایش حضور داشته باشند .منظورم حتی تهیه کننده بطور نمونه نمایش خود شما .؟
۲۸ دی ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"بیرون پشت در " در جشنواره تئاتر فجر ...


به گزارش روابط عمومی نمایش " بیرون پشت در " ، با اعلام اسامی نمایش های بخش مرور سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نام جدیدترین نمایش ایمان اسکندری نیز در بین اسامی دیده می شود .


گفتنی است که این نمایش پس از پایان اجرای عموم خود در تالار حافظ ، اجرایی ویژه در جشنواره تئاتر فجر خواهد داشت .

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری دکتر اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تخفیف جلسه‌ی نقد تیوال
- تیوال و گروه نمایش، اجرای روز ۲۰ دی ماه(شنبه) با ۲۵٪ تخفیف و بهای ۱۵.۰۰۰ تومان در نظر گرفت است که دوستان پس از تماشای نمایش می‌توانند نقد‌ها و نظرهای خود را جهت مطرح کردن در گفتگوی ویژه‌ی این نمایش در برگه‌ی همین نمایش به اشتراک بگذارند
بیتا نجاتی و ارجان این را خواندند
علی کریمی( کاکتوس ) این را دوست دارد
مرسی و خسته نباشید
۱۷ دی ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
** فراخوان نقد تیوال + تخفیف ویژه 25% **

همه علاقه مندان عزیز از سوی گروه محترم این نمایش و تیوال دعوت هستند به تماشا و نوشتن نظر و نقد آن در برگه تیوال این نمایش. بر اساس نقد و نظر تماشاگران محترم گفتگوی ویژه ای از سوی تیم رادیو اینترنتی آوای تیوال با کارگردان محترم انجام خواهد شد.

همچنین برای تسهیل تماشای کاربران عزیز، اجرای روز شنبه 20 دی ماه با 25% تخفیف روی صحنه میرود:
http://www.tiwall.com/store/bironposhtedar2
همیاری عزیز برای این چند روز پایانی هم اگر مقدور بود تخفیفات تمدید بشه عده ای سپاسگزار خواهند بود
۲۱ دی ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرایی برای مجید بهرامی با حضور هنرمندان

به گزارش روابط عمومی نمایش ، اجرای ویژه هنرمندان نمایش " بیرون پشت در " شنبه شب سیزدهم دی ماه با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر نمایش در تالار حافظ بروی صحنه رفت .
گفتنی است که در پایان اجرا توماج دانش بهزادی به نمایندگی از همه گروه اجرایی از حضور همه هنرمندان تشکر کرد و اجرا به مجید بهرامی هنرمند درگذشته تئاتر تقدیم شد .
منیژه محامدی ، مهوش افشار پناه ، محمد اسکندری ، خسرو شهراز ، دکتر مهمدرضا خاکی ، اکرم محمدی ، ملک جهان خزایی ، سینا کرمی ، علی احمدی ، نوشین تبریزی ، رضا فیاضی ، محمد رضا مالکی ، شیوا خسرو مهر و تعداد زیادی از فعالین و پیشکسوتان تئاتر در این اجرا حضور داشتند .
در پایان همه مهمانان با گروه اجرایی عکسی به یادگار گرفتند .
ارجان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بررسی تبعات جنگ در دنیای مانکن‌ها/ تماشاگر وارد خواب و رویا می‌شود

گفتگوی خبرگزاری مهر با ایمان اسکندری کارگردان نمایش بیرون پشت در

نمایش «بیرون پشت در» نوشته ولفگانگ بورشرت و به کارگردانی ایمان اسکندری که به تبعات بعد از جنگ از نگاهی تجربی می پردازد از 24 آذرماه در تالا حافظ اجرای خود را آغاز کرده است.
ایمان اسکندری کارگردان این اثر درباره دراماتورژی که روی این نمایش برای اجرای عمومی انجام داده است به خبرنگار مهر گفت: نمایش «بیرون پشت در» یکی از شناخته شده ترین نمایشنامه های نوینی است که در آلمان نوشته شده است. این اثر نمایشی درباره تبعات جنگ است و سربازان بازمانده از این موقعیت را به تصویر می کشد. این نمایش شرایط امروز جوامع بشری را به نمایش می گذارد بنابراین دراماتورژی که روی اثر انجام گرفته در راستای نزدیک کردن نمایش به فضای امروزی جوامع بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که این متن را برای اجرا انتخاب کردم نزدیک بودن نمایشنامه به فرم های ذهنی من بود. در این نمایش هم از تئاتر حرکتی و فیزیکال استفاده شده و هم در آن عاطفه و کلام جریان دارد. از آنجایی که معمولا در تئاترهایی که بر پایه حرکت استوار هستند عاطفه و کلام جای خودش را به جلوه های عجیب و غریب بصری می دهد در این نمایش تلاش کردیم متن، جریان اصلی خودش را طی کند و از بیان منطقی دیالوگ ها و عواطف انسانی فاصله نگیرد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: اجرای صحنه ای این نمایشنامه کار دشواری است و حتی خود بورشرت نویسنده نمایشنامه نیز عنوان کرده که نمایشنامه اش قابلیت اجرا ندارد. در اجرای این نمایش تلاش کردم تماشاگر را وارد یک خواب و رویا کنم و تفکرات و انتقاداتی را که تبعات جنگ به همراه دارد در جامعه امروزی به تصویر بکشیم. این نمایشنامه محتوا و نگاهی جهان شمول دارد اما مساله اصلی در نمایش برای من جنگ نیست بلکه رفتن جامعه به سمت مانکنیزم است.

این کارگردان جوان تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: در واقع در دنیای امروز همه ما داریم تبدیل به مانکن و سازه می شویم و تکنولوژی بر ما غلبه کرده است. در دنیای امروز همه افراد موبایل و تبلت به دست هستند. برای زیر سوال بردن این مساله حتی صحنه نمایش ما یک کت واک فشن است و همه چیز در این دنیا روایت می شود. جهانی که ما آدم ها شکل داده ایم جهان تکنولوژی است و گاهی ندای چنین جهانی بلندتر از صدای آدمی شده است. در واقع صداهای ما دارد هر روز بلندتر می شود اما در عین حال این صدا هر روز پوچ تر هم می شود و بسیاری از مسائلی که روزی ارزشمند بودند دارد به ضد ارزش تیدیل می شود.

اسکندری در پایان صحبت هایش بیان کرد: مطمئنا این اجرا از شیوه رئالیستی فاصله زیادی دارد اما نمی توان گفت که شیوه اجرای آن از کدام مکتب وام گرفته شده است چون به هرحال من تحصیلات تئاتری دارم و از پیشینه ای برخوردارم و به مجموعه مکاتبی نیز علاقمند هستم بنابراین ناخودآگاه علایق شخصی ام در شیوه اجرایی این نمایش وارد شده اند که نمی توان نام خاصی بر آن نهاد اما مطمئنا این نمایش اثری تجربی است.

نمایشنامه ... دیدن ادامه » «بیرون پشت در» یک روز پس از مرگ بورشرت یعنی 21 نوامبر سال 1947 میلادی روی صحنه رفت. این اثر نمایشی روایتگر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده اند، اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آنها به وجود آمده، زندگی از کشته شدن در جنگ برایشان تلخ تر شده است.
توماج دانش بهزادی، رزگار خاطری، پوریا سلطان زاده، حمید حبیبی فر، رضا پورخلیلی، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، سهراب دانش بهزادی، علیرضا قنبری، وحید ملکی، میلاد حسینی، درناسادات رهنمایی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«بیرون پشت در» نوشته ولفگانگ بورشرت و کارگردانی ایمان اسکندری از 24 آذر ماه ساعت 20:30 در تالار حافظ روی صحنه رفته است.

لینک : http://www.mehrnews.com/news/2448264/بررسی-تبعات-جنگ-در-دنیای-مانکن-ها-تماشاگر-وارد-خواب-و-رویا-می-شود — at ‎تالار حافظ‎
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شماره های رزرو و هماهنگی :
09359299659
09199538052
آیدا طاهرزاده و وحید هوبخت این را خواندند
ارجان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید