آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش چشم هایی که مال توست
S3 : 02:47:04 | com/org
امکان خرید پایان یافته
۲۰ مرداد تا ۰۳ شهریور ۱۳۹۲
۲۰:۳۰
۵۰ دقیقه
بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

ماجرای زنی است که پس از به دنیا آوردن فرزندش، شوهرش او را ترک کرده و تماشاگر شاهد واگویه های زن خواهد بود که لحظاتی به صورت ذهنی با همسر جدا شده اش هم گفتگویی می کند.  

توجه فرمایید درب ها راس ساعت 19.30 بسته خواهد شد.

همراه با پذیرایی از تماشاگران محترم.

رزرو تلفنی: 09388093899


مکان

خیابان فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی، چهار راه دکتر حسابی، باغ موزه ی هنر ایرانی، سالن کهن دیار
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
این نمایش تمدید نمی شود؟
حامد جوشقانی این را خواند
سما خانم این نمایش برای بار سومه که داره اجرا می شه

مولوی

باروک

باغ موزه

قیمت بلیطشم از هفت تومن رسید به چهل و پنج تومن
۲۸ شهریور ۱۳۹۲
آقای سیاوش بلیط رو از کجا باید تهیه کنم؟
۲۹ شهریور ۱۳۹۲
هفت تومن ارزش داشت ولی 45 تومن اصلن فکرشم نکن!

مگه هنوزم اجرا می ره؟

فکر می کنم تموم شد دیگه

البته نگران نباشید. بعید نیست دو ماه دیگه تو سالن همایش های بین المملی باقیمت بلیط صد هزار تومن همینو اجرا بره :)
۳۰ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ظاهرا این نمایش بیشتراز حیث قیمت بلیط غوغا بپا کرده تا خود نمایش.
من موفق به دیدن این کار نشدم ولی از دوستانی که نظرهتشون رو خوندم متشکرم بخاطر آگاهی بخشی.
پنجشنبه این نمایش رو تماشا کردم.

شوربختانه عوامل محترم این نمایش اثبات کردن که نه تنها در فضای مجازی که در دنیای واقعی هم برای تماشاگران احترام و ارزشی قائل نیستن:

- بیش از 80 دقیقه تأخیر در شروع، بدون ارائه هیچ توضیح یا عذرخواهی. برای منِ صریح الهجه پذیرش چنین تأخیری باورنکردنی بود، گویی قورباغه پخته شده بودم. جالب این که اکثر قریب به اتفاق تماشاگران پیشتر از تأخیر اطلاع داشتن و اغلباً با تأخیر حضور پیدا کردن.
- اجراء کاملاً به دوستان و نزدیکان خانم رهنما اختصاص داشت و 50 صندلی اول رزرو بودن. احتمالاً فقط 1-2 میز تماشاگر عادی بودن. شایسته تر بود که یک اجرای غیرعمومی به نزدیکان عوامل اختصاص داده می شد.

نمایش "چشم هایی که ... مال توست" مونولوگی از واگویه های روزمره، عمدتاً بی ارزش و سطحی "نغمه"، زن میان سال و عمیقاً عاشق ایست که پس از تولد فرزندش، توسط ... دیدن ادامه ›› همسرش "فرهاد" به دلیل بیم از درگیر شدن در زندگی عادی و موقعیت جاذب شغلی در فرانسه با وعده تأمین مالی کامل او و فرزندشان به صورت ناگهانی ترک می شه. فرهاد پس از مدتی با زنی فرانسوی به نام "ژولی" ازدواج می کنه. این جدایی نغمه رو که با گذشت 5 سال هنوز عمیقاً و جنون آمیز عاشق مونده و لحظه ای از عشقش غافل نمی شه، دچار وهم، روان پریشی، افسردگی، خستگی و احساس عدم خوشبختی کرده.

داستان ساده و خطی و مربوط به زمان حال است. نمایش نامه مملو از حرف های پرکمیت و کم کیفیت ست که با عجله در 50 دقیقه بیان می شن، گویی نویسنده ای سطحی نگر، خاله زنک و پر حرف به وسیله بازیگر در حال درد دل با تماشاگره. تماشای این نمایش به مصاحبتی گرم و صمیمی اما تهی و بی ثمر می مونه. به اعتقاد من ضعف دیگر نمایش نامه در دراماتورژی و فقدان پیچ داستانی بود که ادامه تماشا از نیمه اجراء رو بلاتوجیه و کسالت آور می کرد. نمایش نامه علارقم فراهم بودن شرایط با موفقیت از غرق شدن در فمینیسم می رهه اما گاهاً گرفتار مرد سنتی ایرانی-هراسی میشه.

با آگاهی از سبک مونولوگ این نمایش، نوع ارتباط بازیگر با تماشاگران رو مبتدی دیدم. خانم ادبی باید با ابتکار مانع از تبدیل شدن نمایش به "قصه گویی" (ایستادن تقریباً ثابت بازیگر روی صحنه و بازگویی داستان برای تماشاگران) می شدن. تعویض پرده ها هم با افزودن یک مورد لباس مثل شال و تور عروسی به بازیگر مبتدی بود.

بازی خانم رهنما در قالب امن همیشگی اش، بدون تغییر و نوآوری، روان، مسلط و باورپذیر بود.

چهره پردازی وجود نداشت و خانم رهنما با آرایش پیش از نمایش اجراء کردن.
به نظر نمی رسید موسیقی طراحی شده باشه و به آهنگ تأثیرگذار "هفته خاکستری" فرهاد اکتفا شده بود.
انتخاب آقای حسینی برای صدای فرهاد به جا بود. نقش او در فیلم "سوپر استار" به ذهن متبادر می شد.
طراحی صحنه کاملاً بی ارتباط با نمایش و از سر باز کنی بود و بیشتر با تالار کهن دیار و غرفه های باغ موزه هنر ایرانی هماهنگ بود تا نمایش.

سالن کهن دیار واقع در باغ موزه هنر ایرانی که با این نمایش افتتاح شده تقریباً از هر حیث غیراستاندارد است و بیشتر به تالار پذیرایی شبیه است تا سالن تئاتر. محل استقرار تماشاگران بدون شیب و صندلی ها اطراف میزهای غذاخوری و با فاصله زیاد از صحنه قرار گرفتن.

حضور طولانی و مکرر و احوال پرسی های خانم رهنما با تماشاگران پیش از شروع نمایش به فضاسازی و باورپذیری نمایش آسیب می زد و کاملاً غیرحرفه ای بود.

برخلاف تجربه دوستان تیوال، طبق وعده پذیرایی شایسته ای (شیرینی، انواع میوه و آب میوه) صورت گرفت.

در انتها خانم رهنما با بیان این که این نمایش رو برای دخترشون نوشتن، نمایش رو به او تقدیم کردن و آرزو کردن که هیچ وقت عاشق نشه!

حضور جناب مهندس مهرعلی زاده، شهرام ناظری و هومن سیدی جالب توجه بود.
آقای مصوری با شناختی که از خواندن نقدها و نظرات جنابعالی بعنوان یک مخاطب فهیم تئاتر از شما حاصل کردم ، از شما تعجب می کنم که چرا با اینهمه گفتگو که بین کاربران تیوال در خصوص عدم ارج نهادن به حقوق مخاطب ازسوی عوامل این تئاتر و تماشاخانه هایی از این دست (که البته فقط اسم تماشاخانه را یدک می کشند) باز به دیدن این نمایش رفتید.آیا انتظار دیگری جز این داشتید که تماشاچیان از اقوام و همراهان بازیگر و کارگردان باشند؟آیا بواقع تماشاچی جدی و علاقه مند هنر نمایش،برای چنین کارهایی اینهمه هزینه می پردازد؟
۰۲ شهریور ۱۳۹۲
احمد عزیز
زمانی میتوانیم برای کسی احترام قائل شویم که در کنار مردم بماند...نه اینکه برای حفظ منافع شخصی خود تغییر رنگ بدهد!!!
البته ایشان سیاست مدار نیستند و ما هم انتظاری نداریم که مایه نجات مردم باشند.
اما اگر از این دید (سیاسی) به قضیه نگاه میکنید کامل بنگرید که امثال رامین پرچمی به زندان هم رفتند اما سایرین به سرعت در سریالهای تلویزیونی هم دیده شدند...درود بر شما
۱۵ شهریور ۱۳۹۲
سلام، چطوری احمدجان؟
پارسال دوست، امسال آشنا.
هیچ راه تماسی ازت ندارم ها
۲۱ مهر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
قیمت بلیط این نمایش توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 450.000 ریال به 250.000 ریال کاهش پیدا کرد.

شوربختانه عوامل محترم این نمایش نه در قیمت گذاری تجدید نظر کردن و نه توضیحی ارائه کردن، اما برای من در این مورد خاص هدف مهم تر از وسیله است بنابراین به تماشای این نمایش خواهم رفت.

اجرای نمایش با بلیت 45 هزارتومانی/ شهرداری برای کاهش قیمت وارد عمل شد

قیمت 45 هزار تومانی بلیت نمایش "چشم‌هایی که مال توست" مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر آن داشت که برای پیگیری کاهش قیمت آن ... دیدن ادامه ›› وارد عمل شود.

شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اجرای نمایش "چشم هایی که مال توست" با قیمت بلیت 45 هزار تومان که رقمی غیرمتعارف برای بلیت تئاتر است به خبرنگار مهر توضیح داد: باغ موزه هنر جزو سالن های تئاتری محسوب نمی‌شود اما فضایی دارد که در آن قابلیت اجرای نمایش به شکل محیطی وجود دارد. نمایش "چشم هایی که مال توست" به کارگردانی نسیم ادبی نیز اولین نمایشی است که در این فضا اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این سالن تئاتری که "کهن دیار" نام دارد و به تازگی راه‌اندازی شده است جزو سالن‌های تئاتری زیر نظر شهرداری به حساب نمی‌آید اما مجوز اجرای نمایش در این سالن از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صادر می شود، بنابراین چون در باغ موزه هنر تا به حال نمایشی اجرا نشده است خود گروه نمایش به شکل خصوصی اقدام به اجرای کارشان در این محل کرده اند و چون این تالار نیز مکانی خصوصی برای اجرا به حساب می آید ما فقط مجوز اجرای این نمایش را صادر کرده ایم.

کارگردان "پوتین های عمو بابا" متذکر شد: خود گروه نمایش "چشم هایی که مال توست" با هماهنگی که با مسئولان باغ موزه هنر و سالن کهن دیار داشته اند رقم بلیت 45 هزار تومانی را برای اجرای این نمایش در نظر گرفته اند. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هیچگاه به دنبال درآمدزایی نبوده است و همه نمایش‌هایی که تا به حال زیر نظر این سازمان اجرا شده اند قیمت بلیتی متعادل و بین 10 تا 15 هزار تومان داشته اند. این مبلغ معادل قیمت بلیت های نمایش در مجموعه تئاتر شهر است و حتی به اندازه قیمت بلیت های ایرانشهر هم که 20 هزار تومان است، نیست.

این مدیر تئاتری در پایان عنوان کرد: به نظر می رسد مسئولان باغ موزه هنر با بخشنامه ها و هزینه های مصوب ما در شهرداری آشنایی نداشتند که این مبلغ بلیت نامتعارف را برای اجرای این اثر نمایشی در نظر گرفته اند. سازمان فرهنگی هنری شهرداری این مسئله را پیگیری می‌کند تا بلیت این نمایش نیز متناسب با مکان های دیگر تئاتری فروخته شود.

نمایش "چشم هایی که مال توست"به کارگردانی نسیم ادبی و نویسندگی بهاره رهنما نمایشی تک پرسوناژ است که با بازی بهاره رهنما برای چهارمین بار است که در تهران روی صحنه می رود.

این اثر نمایشی از 20 مرداد ماه تا سوم شهریور هر شب ساعت 19:30 با مدت زمان 50 دقیقه در سالن کهن دیار واقع در خیابان فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی، چهار راه دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی، سالن کهن دیار اجرا می شود. بهای بلیت این نمایش 45 هزار تومان است که به اعضای سایت تیوال با 25 درصد تخفیف و بهای 34 هزار تومان فروخته می شود.

تماس‌ها برای گفتگوی خبرنگار مهر با بازیگر و کارگردان این اثر نمایشی برای شنیدن نقطه نظرات آنها درباره این نمایش و قیمت بلیت آن بی‌نتیجه مانده است.
همیشه همینطوره...
تئاتری که باید قیمت بلیتش 8 تومن یا نهایتاً 10 تومن باشه رو میگن 45 تومن... و بعد میارن میکنن 25 تومن...
و حالا یه سری ذوق‌زده میشن که چه خوب قیمتش اومد پایین... و میرن که ببینم چی بوده که قیمتش رو گفته بودن 45 تومن!

دوست عزیز به نظر شما 25 تومن قیمت معقولیه برای بلیت این تئاتر؟
من اینطور فکر نمیکنم.
۳۱ مرداد ۱۳۹۲
آقای بهرنگ تکیه بر دیوار نمناک نوشته و کارگردانی غلامحسین دولت آبادی بود فقط بازیگرا اسم و رسم نداشتن..باور کنید من به حداقل ها رضایت نمیدم اینطوریم دیگه نیستم
مرسی بابت پیشنهادتون راستش ارسباران برای من بد مسیر بود و هست ..باید ایرانشهر میرفتم اونم بیشترش چون دیروقت تموم میشد نرفتم ..ایشاالله اگه فرصت بشه کار آینده آقای یعقوبی میرم میبینم
۱۳ شهریور ۱۳۹۲
با سپاس از شما خانم غیاثیان، البته منظور از رضایت دادن به حداقل ها، بهای مربوط به نمایش واسه گروه های تازه کار بود. اما اگه بخوام در مورد نظر شما صحبت کنم، می تونم بگم خیلی وقتا ما داریم به حداقل ها رضایت میدیم، چیز عجیبی هم نیست، چون کار خوب این روزا واقعا کم شده. و علاوه بر اون خود من به شخصه از گروه های تازه کار انتظار آنچنانی ندارم. همین که یه نمایشنامه نسبتا خوب رو با بازی های نسبتا خوب و ایده های کمی خلاقانه کارگردانی ببینم کافیه تا ازشون راضی باشم.
البته شما که در ابتدای سخن شمشیرتون رو واسه یعقوبی از رو بستید :)) اما امیدوارم کار بعدیش هم رضایت بخش باشه و شما هم ببینید و راضی باشید. چند روز پیش یک نمایشنامه ازش خوندم به نام نوشتن در تاریکی که در سال 89 هم اجرا کردتش، ازش خیلی لذت بردم. بهتون پیشنهاد می کنم بخونیدش. در سایت خودش هم متنش هست.
۱۳ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به هر حال به شخصه ترجیح می‌دادم دلیل قانع‌کننده‌ای برای قیمت بلیط بشنوم تا اینکه قیمت بلیط پایین بیاد.
دقیقا همینطوره.
۰۳ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من این نمایش و دیدم . نمایش بدی نبود.
اما بلیطش واقعا گرونه... خبری از پذیرایی که نبود نمیدونم شاید منظورشون از پذیرایی نامه ای بود که گذاشتن وسط میزمون...
از تصویر شهاب حسینی هم ما که چیزی ندیدیم شاید باید تصویرشو تو ذهنمون تصور میکردیم...
شاید باید برم دوباره نمایش و ببینم....!!!!!
سخت نگیرید خانم آبان دخت، به هر حال گروه باتوجه به کثرت عوامل و قیمت پایین و عملا" مجانی بلیت و همچنین با در نظر گرفتن اینکه کلا" تا حالا در هیچ کجای دیگه اجرا نرفتن و هنوز هزینه‌ها یر به یر نشده، از لحاظ مالی به شدت در مضیقه هستند و احتمالا جهت خرید تیتاپ برای تماشاگران مقداری پول کم آوردن. به هر حال ما هم باید درک کنیم دیگه.
۲۷ مرداد ۱۳۹۲
از دست شما آقای اژدری :-) چه می توان گفت،هیچ!
۲۷ مرداد ۱۳۹۲
استدلال قانع کننده تر از این؟؟:))
۲۸ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
وقتی میراث انقلاب لنین و تروتسکی می شود روسیه ی امروز (مهد و پاتوق ثروتمندان)

میراث برتولت برشت ها هم که رسوا کننده فاشیسم بود به این روز میفته


چاقوی ظریف جراحی(تئاتر) که میتونست درمان کننده ی تبعیض و بسیاری اندوه ها باشه

اینگونه ازش استفاده میشه


این چند خط رو هم نوشتم برای اینکه بی تفاوت نبوده باشم


به درختی برخورد
زیر آن خانه اش را ساخت
از درخت عصایی تراشید
عصا ... دیدن ادامه ›› سرنیزه اش شد
سرنیزه تفنگش شد
تفنگ توپخانه اش شد
توپخانه بمبش شد
بمب بر خانه اش فرو افتاد و
درخت را از ریشه درآورد
و او کنارش ایستاد و بهت زده نگاه کرد
اما بیدار نشد...

ارنست یاندل

در تاریخ 17 مردادماه درباره این تئاتر نظری گذاشته بودم که توسط گروه محترم همیاری سایت، به دلیل آنچه آنرا "به کارگیری ادبیات و واژه های نا محترمانه نسبت به دیگران" نامیدند، حذف گردید، متن نظر مورد اشاره را به همراه کامنت های آن مجددا در زیر می آورم، با این تفاوت که سانسورهای مورد نظر تیوال را در آن لحاظ نموده ام(با استفاده از عدد 25 به سبک محمد یعقوبی عزیز):
----------------------------------------------------------------------------------------------------

چهل و پنج تومن؟!!!! اونم فقط واسه یک تئاتر مونولوگ پنجاه دقیقه ای؟!!! واقعا چه فکری کردن پیش خودشون؟!! یاد اون حکایتی افتادم که معروف شد به داستان قیمت بیست و پنج!
خطابم به دست اندر کاران محترم این تئاتره که البته تعدادشون از تعداد بندهای یک انگشت هم کمتره: اگر به فکر بیست و پنجیدن مردم هستید، ردای تئاتر بیست و پنجتون نیست. البته خب بیست و پنجیدن پست مدرن هم انگار یه روش جدیده! (متاسفم که مجبور شدم انقدر صریح و تند بگم، هم برای نسیم ادبی خیلی ارزش قائلم و کارهاشو دوست دارم هم بهاره رهنما، کاش با این قیمت تخیلی و بیست و پنج گراییشون ارزششون رو برای مخاطبشون انقدر پایین نمیاوردن. همین)
۱۷ مرداد
نیلوفر ثانی ، امیرحسین ضیایی ، بیتا نجاتی ، شکوه حدادی و حامد امیدی این را خواندند
روح اله کریمی ، مائده امینی ، عارف ، سارا ، امید رستگار ، ... دیدن ادامه ›› شادی امامی ، n_gh، سارا تهرانی ، حاج حسام ، علی اژدری ، پرهام مداح ، غزاله کهن دل ، یگانه کربلایی ، سارا س ، آذر کیخایی ، سیاوش حیدری ، مقداد ساداتی ، پیام طامه ، بهنام دارابی ، مائده قلی بیکیان ، زهرا غیاثیان ، مهسا علی پور ، سپهر امیدوار و سیاف این را دوست دارند

بیتا نجاتی
گمان می کنم علت قیمت بالای بلیط، سالن نمایش باشه.به نظرم برای جلب مخاطب بیشتر هم که شده، باید کارگردان و تهیه کننده بدنبال سالنهای ارزانتر باشندچراکه تئاتر ،چه بعنوان هنر و چه حتی تفریح، بطور عمده خواستگاه قشر متوسط جامعه است.
۱۷ مرداد

بهرنگ
بیتا خانم نجاتی، حتی اگر دلیلش اینی باشه که شما گفتید، از نظر من به هیچ عنوان توجیه مناسبی نیست، اون هم برای چنین تئاتری که سایر هزینه هاش نسبت به تئاترهای دیگه مینیممه و داره برای چندمین بار اجرا میره!
۱۷ مرداد

بیتا نجاتی
بهرنگ عزیز،امیدوارم خانم ادبی این نوشته ها را بخوانند و فکر دیگری برای قیمت بلیط این نمایش بکنند.
۱۷ مرداد

بهرنگ
متاسفانه من بر خلاف شما چندان امیدوار نیستم. فعلا که دارند در حق اعضای تیوال لطف میکنند و با تخفیف برای سه روز اول، اون هم برای 25 نفر اول، بلیط 34 تومنی عرضه می فرمایند. من به شخصه شرمنده این همه بذل و بخشش این بزرگواران هستم.
۱۸ مرداد

امید رستگار
:O جیزِز !!!
فقط خدا کنه تئاتر هم آروم آروم جزء سرگرمی های قشرِ مرفهِ جامعه نشه...
19 مرداد

حامد امیدی
این حرف امید جان کلی ناامیدی داره ها :
""فقط خدا کنه تئاتر هم آروم آروم جزء سرگرمی های قشرِ مرفهِ جامعه نشه...""
چه زود با حضور بازیگران سینما در تئاتر ، تئاتر راهشو کج کرده و داره میره دنبال سینما
اینجور باشه یه چند وقت دیگه باید بیاییم از بابا گلی به جمالت اینا تشکر کنیم که هنوز نمایش را زنده نگه داشته اند
20 مرداد
مرسی از ابتکار جالبت بهرنگ جان:)

فقط یه مورد: محمد یعقوبی برای فرار از سانسور ازعدد 25 استفاده میکنه در نمایش هاش و نه 65. استفاده از عدد 25 هم در واقع طعنه و کنایه است به اصل 25 قانون اساسی ایران که به ممنوعیت سانسور اشاره دارد!

۲۵ مرداد ۱۳۹۲
بله... من هم موافقم با نظر شما.

البته این بلای خودسانسوری گریبانگیر خیلی از فیلمسازهای ما هم شده... و بعضی از اونها رو از یه فیلمساز جسور به فیلمسازی خنثی تبدیل کرد.

امیدوارم شما به این بلا مبتلا نشید و منتقدی خنثی نباشید.

همچنان جسور باشید. عاقلان حامیتان خواهند بود! :)
۲۶ مرداد ۱۳۹۲
خب البته فیلمسازها بدلیل اینکه در جامعه حقیقی با محدودیت ها و خط قرمزهای بیشتر فعالیت می کنند گاهی به قول شما در اثر برخوردهای بیرونی جسارتشون رو از دست میدن و خنثی میشن، خوشبختانه این محیط مجازی اینگونه نیست و آزادی بیان و احترام به نظرات و سلایق دیگران در سطح و اندازه بالاتر و والاتری وجود داره، هرچند که گاهی هم محدود میشه متاسفانه، مثل مواردی که اخیرا مشاهده کردیم، ولی باز هم دلیلی بر افکار بسته و انکاری بر پویایی و ظرفیت بالای تیوال عزیزمون نیست. در محیطی که همه (از کاربرانش گرفته تا گردانندگانش) دغدغه های ارزشمند فرهنگی دارند مسلما انتقادات همدیگه رو میپذیرند، و با دست یاری به دست هم دادن، در کنار هم به پیشرفت همدیگه کمک می کنند.
۲۶ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تأسف برانگیزه که تا این لحظه عوامل محترم این نمایش برای کاربران یکی از مهم ترین وبگاه های تئاتری کشور احترام و ارزش قائل نشدن و به اعتراضات پاسخ ندادن.

دوستان گرامی،

با توجه به پاسخ های جناب آقای عمروآبادی به نظر می رسه که خوشبختانه ضرورت دقت، بی طرفی و شفافیت بیشتر در مدیریت تیوال توسط گروه همیاری ادراک شده. همچنین تیوال تبیین کرده که نقشی در تصمیم گیری در حوزه قیمت گذاری نداره.

پیشنهاد می کنم جهت اعتراض به قیمت بالای این نمایش، به وظیفه اجتماعیمون عمل کنیم و این نمایش رو تا تجدید نظر عوامل محترم آن در قیمت گذاری، یا حداقل ارائه توضیحات تحریم کنیم.
من که هیچ ضرورتی برای دیدن این تئاتر نمی‌بینم...
چون این تئاتر جزِ علاقه‌مندی‌های من نیست، و اگر قیمت بلیتش 5000 تومان هم بشه، من نمیرم و نمی‌بینم...

خلاصه‌ی مطلب اینکه این تئاتر اصلا برام اهمیتی نداره که تحریم کنم یا نکنم!
۲۴ مرداد ۱۳۹۲
وظیفه اجتماعی رو به شایستگی گفتید جناب مصوری. کاملا موافقم.
۲۵ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آخه اگه کارگردانش و نویسندش مثلاً بهرام بیضایی بود من حاضر بودم بدم این پولو...
بازی خانم رهنما خوبه ولی کارگردانی و نویسندگیشون فکر نکنم خیلی منحصر به فرد باشه که بابتش 45 تومن هزینه بکنیم...
خوب نیست که واقعاً هنر رو با پول سنجید..اما اینجا یه کم هم بحث تجربه هست...یه کم بحث اینکه چرا همش بالای شهر اجرا میشه؟ و اینکه به قول یکی از دوستان آیا این تئاتر رو حاضرند به خاطر بچه های قشر متوسط که من باشم با قیمت 5000 تومن یا 8000 ( بدون پذیرایی ) رو صحنه ببرند؟!...
بازیش هم خوب نیست...
۲۳ مرداد ۱۳۹۲
@ امیرحسین ضیایی :
درود.منظور من به طور کلی بود.چون خودشون کارگردانی هم می کنن.
۲۴ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من که پذیرایی ندیدم جز یه شربت آب قند ، کار خوب بود بازی خوب بود متن خوب بود اما نه در حد 45 تومن !
چهل و پنج تومننننننننننن؟!!!!!! برای چشمهایی که مال توست اونوقت؟!!!!!!!!
من این نمایشو در باروک دیدم ولی اگر هم ندیده بودم به هیچ وجه حاضر نبودم این قدر براش هزینه کنم. ترجیح میدم چهل و پنج تومن رو بدم برم تور یک روزه ی غار یخ مراد با صبحانه و ناهار و پذیرایی بین روز.
چه خوش برگشتید. نگرانتان بودیم بانو:)
۲۲ مرداد ۱۳۹۲
علی اژدری عزیز درست میگه. اتفاقا من هم دو سه روز پیش که برای پسران آفتاب چند خطی مطلب گذاشته بودم داشتم به همین موضوع فکر می کردم که چرا مدتیه یکسری از دوستان کم پیدا هستند؟ همیشه جای خالی بعضی ها حتی اگه خودشون هم نخوان بیش از اندازه مشهوده.
۲۲ مرداد ۱۳۹۲
چه عرض کنم :))
در هر صورت چه خوبه که هنوز شماها هستین، حضورتون غنیمته. شاید بتونید نهنگها رو دوباره به آب هل بدین.

بازم مرسی:)
۲۲ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درود به یاران تیوال
هرگز پیش نیومده برای دوستی یا رضایت یک گروه یا چون فروش یک اثر در تیوال هست در جایگاه دست اندرکاران سایت تصمیمی بگیریم یا با استثنا روالی رو دگرگون کنیم تا جایی که پایبندی به اصل "آزادی اندیشه به شرط احترام" در یکی دو مورد که نقدهایی منفی درباره یک اثر که فروش آن نیز به عهده تیوال بود نوشته شده بود موجب گلایه هنرمندان بسیار عزیز آن اثر از ما نیز شد که برای هدف مهم و تحولی که در فرهنگ و هنر دنبال می کنیم از استواری ما کم نکرد.

اینجا به عنوان یک کاربر حقیقی که این نمایش رو در تماشاخانه باروک دیدم و بسیار از آن لذت بردم می نویسم و نه دست اندرکار تیوال...

من متوجه دلسوزی کاربرانی که از گرانی بهای بلیت نمایش گله مندند هستم و خود من هم به صورت کلی موافق سنگینی بهای بلیت تئاتر نیستم... (هرچند درجه ای از آن را برای خصوصی سازی و استقلال آن لازم می بینم) اما چند نکته به ... دیدن ادامه ›› نظرم می رسه:

- بهای بلیت یک نمایش رو لزوما کارگردان، بازیگر یا نویسنده آن اثر تعیین نمی کنه و شرایط و محل اجرا تاثیر تعیین کننده در آن دارند.

- این نمایش پیش از این با بهای پایین جاهای دیگری اجرا شده و همینک برای مخاطبان دیگری و با روش متفاوتی اجرا می شه، به نظرم ما حق داشتیم در یکی از اجراهای پیشین نمایش را تماشا می کردیم و حق داریم همینک آن را تماشا نکنیم اما نوشتن تند و با ادبیات نامناسب (منظورم هرگز نقد و نوشتن محترمانه نظر درباره خود اجرا یا بهای آن نیست) تنها به جرم اینکه در این تماشاخانه به عنوان یک اجرای چندباره بهایی برای آن در نظر گرفته شده منصفانه نیست.

- گروه محترم لطف داشتند و برای همه اجراها تخفیف 25% رو برای فروش اینترنتی در نظر گرفتن

پیشنهاد من این که اگر بهای بلیت براتون مشکل جدی ایجاد نمی کنه این اجرا رو از دست ندید :-)
جناب عمروآبادی ارجمند، هدف و حرکت شما در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ و هنر در این مرز و بوم بسیار ارزشمند و شایان تقدیره. به عنوان یک علاقمند به هنرهای نمایشی به شخصه تئاتر و تیوال رو جزئی جدایی ناپذیر از هم میدونم که علاوه بر اینکه هر دو موجب پیشرفت هم می شوند سبب ساز ارتقای فرهنگ در سطح جامعه و افزایش دامنه هنردوستان و اطلاعات اونها هم هستند. چه خوب بود که تیوال هم این نقش رو همچون گذشته بی طرفانه ایفا می کرد و با حذف نظرات انتقادی چندین کاربر، قیچی سانسور به دستش نمی گرفت. "آزادی اندیشه به شرط احترام" که شما فرمودید اولین اصل در رفتار و گفتگوی متمدنانه ست، اما این که این شرط احترام رو چگونه تعبیر کنیم شاید در نظر افراد مختلف، متفاوت باشه. نظراتی که حذف شدند نه از دید من بلکه از دید بسیاری از کاربران تیوال نامحترمانه نبودند، گواهش هم شمار بالای پسندیدن ها و کامنت هایی بود که به این نظرات اختصاص یافته بود. کاش به این مورد هم دقت میشد که این سانسور در واقع بر مبنای همون اصل، بی احترامی به تمام این افرادی بود که اون نظرات رو پسندیده یا در موردش گفتگو کرده بودند (که در واقع قیمت نامتعارف این تئاتر رو عدم احترام به مخاطبان میدونستند). موضوع زمانی پررنگ تر میشه که میبینیم در همین جامعه کوچک تیوال که گاها بدلیل رفتار توهین آمیز یا غیر مودبانه برخی کاربرانش سایر کاربران به او تذکر میدن و خواهان تجدید نظر در لحن و گفتارش میشن، حتی یک کاربر ... دیدن ادامه ›› هم هیچ گونه اعتراضی به این نظرات حذف شده نداشت، این به این معناست که کسی چنین برداشتی نداشت که بی احترامی ای صورت گرفته، و برعکس با اون انتقادات (هرچند تند اما نه توهین آمیز به زعم اونها) موافق هم بودند و گرنه نه در کامنت ها تایید میکردند و نه میپسندیدند. حال اینکه دست اندرکاران این تئاتر از این نظرات و کامنتهای انتقادی ناراضی باشند کاملا طبیعیه. چه پسندیده بود که در پاسخ، جوابیه ای رو منتشر کنند که در اون به ذکر دلایل این بهای غیرمعمول و غیر معقول بلیط تئاترشون و سایر توضیحاتی که داشتند بپردازند، اما اینکه بی هیچ توضیحی خواستار حذف نظرات مخالف بشن، خودش بی احترامی دیگری به مخاطبین بود که متاسفانه تیوال هم (هرچند با نیت مثبت رعایت احترام) در نقش عامل، مهر تاییدی بر اون گذاشت. ای کاش تیوال دوست داشتنی وارد این بازی نمیشد و با مدیریت صحیح این موضوع همچون گذشته، بی طرفی خودش رو همچنان حفظ میکرد، و اگر احساس میکرد جایی بی احترامی ای صورت گرفته به جای تیغ سانسور در دست گرفتن، مراتب اعتراضش رو در کامنت ها اعلام میکرد.
با پوزش از زیاده گویی، وجودتان سبز و بردوام.
۲۲ مرداد ۱۳۹۲
کامنت خانم محمدی در پاسخ به آقای عمروآبادی در صفحه نمایش"چشم هایی که مال توست" موجود است.13 امین کامنت.
۲۵ مرداد ۱۳۹۲
محمد عمروابادی (mohammad)
به هیچ عنوان کامنت ایشون مغایر قوانین نبوده، در هنگام توسعه سایت گاه و موقت ممکنه مشکلاتی پیش بیاد که نمونش رو درباره کامنت های میانی حدود دو ماه پیش داشتیم که بعضی نظرها نمایش داده نمی شد. ممکنه کامنت شما خانم محمدی هم به دلیلی در اون زمان نشون داده نشده... لطفا دوباره بررسی کنید. ضمن این که وقتی پاسخ من به شما هست دلیلی برای حذف نوشته شما نیست :-)
۲۵ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جان؟45000 تومان؟چرا؟کسی میدونه چرا؟
همراه با پذیراییه دوست عزیز. شاید خوراکی هاش بیشتر از خود نمایش
بتونه تماشاگر جلب کنه!
۲۰ مرداد ۱۳۹۲
فقط میشه گفت "خنده‌داره"...
فقط همین/-
۲۱ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نکنه ایشون هم قصد دارند مثل اون بازیگر مردمی کشورمون ... که البته درحال حاضر تو کشورمونم نیستن وضع مالی بازیگرا رو تغییر بدن و بگن که تئاتر حقش خیلی بیشتر از ایناس؟؟؟
همه چیز که پول نیست خانم ادبی
من به شخصه از زمانی که اجراهای تئاترشهر افزایش 30 تا 50 درصدی داشته بلیت هاش خیلی کمتر از قبل میتونم برم به تماشای کارها بشینم. تازه از 10 12 تومن رسیده به 15 تومن وضعیت اینه
با اینکارتون خیانت میکنید به هموطنتون...
این نمایش برای چهارمین بار که روی صحنه می رود .توی فرهنگسرای نیاوران .ارسبارن .باروک .الان هم باغ موزه هنر ایرانی .تئاتر قبلی هم توی سالن باروک 25 تومن بود
۲۰ مرداد ۱۳۹۲
اونجا هم پذیرایی داشت؟
به نظرتون این منصفانه هستش که 20 تومن رو هم برای پذیرایی درنظر بگیریم و 25 تومن بلیت برای نمایشی که 4 بار روی صحنه رفته و مونولوگ و این تعداد عوامل هستش؟
نمیگم چرا داره بهشون زیاد میرسه
اما این گروه میاد یک اجرا هم با بهای 5000 تومان بزاره برای بار پنجم تو یک سالن ارزان قیمت؟
۲۱ مرداد ۱۳۹۲
بهای بلیط در نیاوران 10,000 تومان بود که البته چند روز هم تخفیف داشت , میشد 8,000 تومان...
اجرای ارسباران هم همین حدود بود...
۲۱ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آقا من میگم بریم چون احتمالا اون پذیرایی رو از رستوران لوکس طلایی سفارش دادن همین طوری بریم رستوران گرون تر تموم میشه بلاخره یه فکری کردن پیش خودشون که اینقدر گرون گذاشتن دیگه
درسته که هنر قیمت نداره و تا هر چه قدر هم هزینه کنید کمه ولی واقعا ؟!! 45 هزار تومان؟؟!

والا من که نمیدونم...

امیدوارم خودشون بدونن...


انگار تورمم اینجا تاثیر گذاشته
?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
۱۷ مرداد ۱۳۹۲
این والله برقی بود که بعد از دیدن قیمت از سرم کوچ کرد
۱۷ مرداد ۱۳۹۲
دود رد بسیار هستم !!!
۱۸ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید