آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال فیلم‌تئاتر نام همه مصلوبان عیسی است
S3 : 05:08:34 | com/org
خـریــــد
٪۳۰ تخفیف
بها: ۱۰,۰۰۰ تومان
تهران- دهه بیست -سالهای التهاب سالهای خط کشی های مختلف سیاسی- ناصری جوان روزنامه نگار عاشق سینما درگیر عشقی غریب می شود عشقی که در کنار التهابات سیاسی چالشی غریب پیش روی وی و همراهانش رقم می زند.

 

 

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
niloofar.Lotus (niloofar.lotus)
درباره نمایش نام همه مصلوبان عیسی است (برگه وابسته) i

93/02/01 - 11:48

دو کتاب از ایوب آقاخانی توسط نشر موغام وارد بازار شد

انتشارات موغام دومین مجموعه شعر ایوب آقاخانی را با نام «مکاشفه مؤخر» و همچنین دو نمایشنامه «نام همه مصلوبان عیسی است» و «رویاهای رام نشده» را در یک جلد منتشر کرد.

ایوب آقاخانی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر که به تازگی دو نمایشنامه‌اش توسط نشر موغام منتشر شده، در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: از کار با این ... دیدن ادامه ›› ناشر بسیار راضی‌ام، چون سلیقه و فرهنگ نشر آثار هنری در مدیریت آن وجود دارد و برای بدیهیات با این ناشر چانه نمی زنم.

وی ادامه داد: متاسفانه ناشرین دولتی به خروجی ارزان فکر می‌کنند و همین امر باعث می‌شود من نوعی به فکر چاپ مجدد آثارم توسط ناشران خصوصی بیافتم. «نام همه مصلوبان عیسی است» قبلا توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده بود اما فکر کردم نیاز مبرم به سلیقه‌ای بهتر در ارائه آن به مخاطبان دارم. نتیجه شد چاپ مجدد آن در کنار اثر دیگر وابسته به تاریخ معاصر ایران یعنی «رؤیاهای رام نشده» در قالب دو نمایشنامه همراه که امیدوارم در این ترکیب و شکل جدید بیشتر خوانده شود.

به گزارش فارس،‌ تاکنون از این نمایشنامه نویس، جدا از نمایشنامه‌هایش، پژوهش، ترجمه فیلمنامه، داستان و شعر توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است.


نشر موغام نیز که سال گذشته بخاطر چاپ مجموع نمایشنامه‌های این نویسنده (در دو جلد با نام‌های عصر امروز و عصر دیروز) در هفتمین جشن ادبیات نمایشی جزء فعا‌‌ل‌ترین ناشران در حوزه چاپ نمایشنامه شناخته شد. به تازگی دومین مجموعه شعر ایوب آقاخانی را با نام «مکاشفه مؤخر» و همچنین دو نمایشنامه «نام همه مصلوبان عیسی است» و «رویاهای رام نشده» را در یک جلد منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
سید علیرضا معصومی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حامد امیدی (aragorn)
درباره نمایش نام همه مصلوبان عیسی است (برگه وابسته) i
اجرایی که با تمامی کاستی هاش برام لذت بخش بود
ایده خوب کار همون اول باعث شد که کاستی های بسیار کار نتواند لذت بردن از کار را به انزجار تبدیل کند
ایده ایوب آقاخانی برای این کار جالب بود به روز رسانی یک واقعه که مباحث دینی مسیحی و مقداری اسلامی در نوع روایتهای آن اختلاف ایجاد کرده است .
تبدیل آن واقعه به یک روند رئال در عصر جدید به شخصه برام جالب بود اما ای کاش ایوب آقاخانی در نمایش این تئاتر کمی بیشتر مکاشفه کده بود و از لایه های سطحی گذر می کرد و به مباحث عمیق تر کار میرسید و با عبورهای گذرا بار فلسفی کار را نمی کاست

به شخصه با استفاده از سینما و تلویزیون در تئاتر نمیتونم کنار بیام و از نظر من کارهایی که از این دست به اصطلاح ابتکارات میزنند سطح کار خودشونو پایین میارند اما نوع انتخاب تکه فیلم ها در روند داستان بود و نه باعث خروج از سیر نمایش می شد و نه به آن کمکی میکرد چون این موضوع در ذهن مخاطبش اصلا تداعی کننده اون فیلم ها نبود
البته فیلم پخش شده در پایان اجرا با بدسلیقگی تمام به کلیت کار وصله شده بود و باعث شد که تمام حس سنگینی که حتی بر من بی احساس مقداری چیره شد از بین برود ... دیدن ادامه ›› و ناراحت از سالن خارج بشوم که هرچه موضوعش منو جذب کرد تکه فیلم آخر پراند

ایوب آقاخانی در ذهن من به عنوان بازیگر خوب زین بعد تداعی خواهد شد اما هنوز در مورد نویسندگی و کارگردانی ایشان زودست برای ثبت تصویر
محیا پارسائی، امید رستگار، بیتا نجاتی و niloofar.Lotus این را خواندند
زهرا غیاثیان، مریم و بهرنگ این را دوست دارند
اجرای خود ایوب آقاخانی بهترین بخش کار بود
( من برای اولین بر اجرای ایوب آقاخانی را میدیدم)
۱۹ شهریور ۱۳۹۲
دقیقا موافقم با اینکه نمایشنامه به عمق نرفته بود و در سطح موضوع مونده بود. به عبارتی جسارت کافی رو نداشت. سپاس از نقدتون جناب امیدی.
راستی اگه بازی ایوب آقاخانی عزیز در "نویسنده مرده است" رو میدیدید چی می گفتید!
۲۰ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
"ع.ناصری"

خیلی‌ ساده و روان بود

پسری که قربانی می‌شه...

برای هیچی‌...

برای اینکه نظر یه ظالمو عوض کنه؟؟

برای اینکه می‌خواد تغییر کنه و تغییر بده؟؟

مثل خیلیا یه دیگه قربانی شد

جالب بود مخصوصا آخرش....

به خاطر ... دیدن ادامه ›› اینکه اعدامش کردن!!!

اصلا اگه اون قاتل بود ....

با این حال کسی‌ رو کشت که مرگش به نفع همه بود مخصوصا حاکمیت

چرا اعدام شد؟؟

واسه ما عادی شده که یه شخصه یک کاریو بکنه و راحتی‌ اعدام شه


و حتی فکر نمی‌کنیم چرا؟؟؟

به چه جرمی‌؟

ساده بود اما نیاز به یکم دقت داشت

و این سادگیش جالب بود

همین عشقش به نجاری و سینما و روزنامه نویسی

همین عشقش به زندگی‌ سادش

و

موسیقیش به نظرم خیلی تاثیر گزار بود

در کل ارزش دیدن رو داشت
"عشق به زندگی ساده"
قشنگ گفتین ...
۱۵ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رسانیم نمایش "نام همه مصلوبان عیسی است" روز دوشنبه 11 شهریور ساعت 20:30 با تحفیف 50 درصدی (با قیمت 10هزار تومان) برای اعضای تیوال اجرا خواهد داشت.
برگه فروش: http://www.tiwall.com/store/crucified
فرهادی و پانته‌آ کبریایی این را خواندند
حامد حسینیان برزی، بهرنگ و مهرناز توکلی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این وضعیت هنــرمند نمیخواد غیرتـــمند میخواد ....

" این تنهــا یک نظر شخصی بعنوان یک مخاطب ست "

بر تارک این نمایش نام ایوب آقاخانی و بازیگرانی بنام میدرخشد واین خود انگیزه ی وسوسه باری ست برای به تماشا نشستن
بروشور زیبا ،بازیهای نسبتا خوب ، دکور دوست داشتنی ، نمایش تکه های فیلم های قدیمی ، نورپردازی وموسیقی زیبا همه وهمه نتوانست ضعف بزرگی را پنهان کند که متن داستان ست ....

از سوژه هایی که میتواند با پردازش خوب ، ظهور خوبی داشته باشد اما با خلاصه گویی نویسنده اعتبارش هدر میشود ، دلم ... دیدن ادامه ›› میگیرد .....
روزنامه نگاری مبارز که مصائب بسیاری را متحمل میشود را تنها باید از لابه لای حرف راویان و دیالوگهای بازیگران بفهمیم و دریابیم
تنها چند برش، چند صحنه ی حاشیه ای نمیتواند حق مطلب را ادا کند ...
روایتهای داستان تاحدودی جذاب و کمک کننده ست اما بیش از ان (از نظر من ) خسته کننده و لطمه زننده ست ...( انقدر که احساس کردم بیشتر نمایش خوانی ست )
راستش را بخواهید انتظارم از نویسندگی و کارگردانی ایوب آقا خانی بشدت در برابر انتظارات بازیگریش کاهش یافت
این انتظاری بود که از کسی که میتواند بازی تئاتر را خوب درک، حس و منتقل کند چندان دور نبود اما براورده نشد ...
کاش شدت رنج و رسالت و بی گناهی ها بیشتر نمایش داده میشد نه فقظ با مشابهت اسامی..
کاش بیشتر میتوان حس کرد " نام تمام مصلوبان عیسی ست " چرا که نه تنها در سیاست بلکه بسیارند کسانی که این چونین با حیله ،خیانت و بی رحمی از صحنه ی زندگی محو میشوند ...
کاش بیشتر عیسی گونه میشد ....
کاش از دیدن این تئاتر تاثیر بیشتری میدیدم و لذت بیشتری میبردم


نیلوفر ثانی
علارغم اینکه من پرده آخر و خیلی دوست داشتم و نمایش و به دو قسمت تقسیم میکنم پرده آخر و بقیه نمایش
کاملا با نقدتون موافقم ...بر عکس بعضی دوستان کاملا منصفانه و درست نوشتید
۰۶ شهریور ۱۳۹۲
درود به زهراغیاثیان عزیز و اقای عمرانی
موافقم باهردو دوست عزیز اما جناب عمرانی جدای از ممیزی مهم پردازش خوب بروی سوژه ست وقتی قرارست مصائب به صورت روایتی بیان شود این یعنی از خط ممیزی گذشته ست ونویسنده میتواند بجای تعریف ان از زبان راویان (که خود شیوه ای در اجراست اما باید بخش مناسب به این قسمت واگذار شود) بنوعی نمایشگر ان بشکل اجراباشد ...
با احترام به آقای ایوب خانی ،متاسفانه گاهی فکرمیکنم تئاتر وسیله ای شده ست برای پرکردن لیست های فعالیت حرفه ای و رزومه های کاری ....اگر با دقت و وسواس بیشتری بروی موضوعات و اجرا و متن وانتخاب ها کارشود مطمئنا هم مخاطب تئاتر راضی تر خواهد بود وهم غنای این هنر بیشتر خواهد شد... باسپاس
۰۸ شهریور ۱۳۹۲
ایوب آقا خانی * (اصلاح در متن فوق)
۰۹ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نیکا زاهدی (nika.z)
درباره نمایش نام همه مصلوبان عیسی است (برگه وابسته) i
مریم: این زبون روزنامه نگاریته، من زبون نجاریتو بیشتر دوس دارم
این نمایش روز دوشنبه 11 شهریورماه ساعت 20:30 اجرا می گردد.
فاطمه بای این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک نمایش بی ادعا و ساده و البته دلنشین. متن و شخصیت ها فاقد پیچیدگی های مرسوم بودند و شاید حتا درست تر باشه که به جای شخصیت بگم تیپ ها، چون متن تلاشی برای شخصیت پردازی انجام نداد. موسیقی کار رو دوست داشتم. خصوصن زمانی که اولین بار مریم مجد شروع به صحبت میکند، موسیقی پس زمینه یک قطعه از شوپن است، شوپن برای یک خانمی که در جوانی دوستش داشته این قطعه را نوشته، منظور این که انتخاب بسیار هوشمندانه ای بود برای آن بخش. در پایان هم، اسلحه و پول و گل رز همه در برابر نجاری ناصری به هم پیوستند و بر کف زمین پخش شده اند که کنایه ی جالبی به جلوه های مختلف دنیوی داشت و ناصری که مسیح وار از تمامی این ها عبور کرد و به دنبال هدف والای خودش رفت. اما دو نکته در خصوص نظرات همتیوالی های عزیز: اول اینکه من هم مثل خیلی از دوستان دیگه با فیلم های پخش شده در طول نمایش ارتباط برقرار نکردم. دوم اینکه ریتم کار به نظرم کند نبود، متناسب بود.
اسلحه و پول و گل رز کف زمین پخش شده اند؟
عجب پس کلا نمایش ودگرگون کرده
من اوایل اجرا رفتم این خبرا نبود
۰۴ شهریور ۱۳۹۲
بله همونطور که خانم همتی پارسا گفتند، در صحنه ی ماقبل آخر این سه تا روی زمین باقی می مونند. البته شاید من بیش از حد لازم بهش توجه کردم و اصلن تعمدی در کنار هم قرار دادن اون سه تا کارگردان نداشته!
۰۵ شهریور ۱۳۹۲
حتما داشتن ...ایراد در خوانش من بود آقای سرابی لفظ پایان باعث شد اشتباه فکر کنم ..عذر میخوام دفه دیگه قول میدم بیشتر حواسم و جمع کنم
۰۵ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نام همه مصلوبان عیسی است.

من این تئاتر رو دوست نداشتم.
امشب رفتم و این تئاتر رو دیدم. از اینکه این کار رو کردم راضی نیستم. به نظر من تئاتر خوبی نبود و نتونست من رو راضی کنه، حداقل در این حد که بگم خب سرم رو گرم کرد. نه، برای من در این حد هم نبود.

موضوع کلی این تئاتر شاید موضوع خوبی بود ولی اصلا پرداخت نشده بود. به همین علت موضوعی کاملا سطحی و بدون هیچ عمقی به نظر می‌اومد. شاید این تئاتر می‌خواست که حرفایی هم بزنه، ولی خب نمی‌تونست، چون روش کار نشده بود. ریتم داستان بسیار کُند و خسته‌کننده بود. با اینکه مدت این نمایش زیاد نبود ولی در طول نمایش خسته شدم، و دوست داشتم زودتر تموم بشه. هیچ شخصیت‌پردازی‌ای در این داستان صورت نگرفته بود. و حتی چند به‌اصطلاح شخصیتی که در طول نمایش حاضر شدن کاملا اضافی بودن، و اصلا ضرورتی به حضور آنها دیده نمی‌شد.

بازی بازیگرها هم معمولی بود. یعنی کاری هم نمی‌تونستن انجام بِدَن. اصلا نقش‌ها ظرفیتی برای یه نقش‌آفرینی خوب نداشتن.

و از همه بدتر، فیلم‌هایی ... دیدن ادامه ›› که در طول نمایش پخش می‌شد، بود. من که اصلا نمی‌تونم با چنین کاری توی یه تئاتر ارتباط برقرار کنم. به نظر من اگه یه تئاتر، تئاترِ قوی‌ای باشه نیازی نداره از سینما کمک بگیره. این بدترین کار ممکنه، که در طول یه تئاتر قسمتهایی از یه فیلم رو پخش کنن. حالا اگه تئاترِ مستند باشه اشکالی نداره، ولی توی یه تئاترِ غیرمستند، این کار خیلی بد و ناخوشاینده، و اُبُهت تئاتر رو از بین می‌بره...
و بدترین شکل این کار هم، در صحنه‌ی پایانی این نمایش صورت گرفت... زمانی که بعد از صحنه‌ای احساسی، قسمتی از یک فیلم پخش شد و در انتها «The End»... این بدترین کارِ ممکن بود!
در طول این نمایش همیشه صدای ریزی از صحبت‌کردن و صدای فیلم و شلیک گلوله و غیره به عنوان پس‌زمینه‌ی کار شنیده می‌شد، که برای من بسیار آزاردهنده بود.

فقط یه چیز تو این تئاتر برام جالب بود و اونم اسمِ این نمایش بود...
که جواب سوالیه که در آخرین صحنه، مریم مجد می‌پرسه...
کسی میدونه اسم ناصری چی بود؟

حرف آخر؛
اگه این نمایش کار یه گروه جوون بود که تازه این کار رو شروع کرده بودن، شاید می‌گفتم که فقط «دیدم»، ولی این کار، کارِ ایوب آقاخانی بود - که من خییییییییییییلی دوستش دارم- ، پس مجبورم بگم که «دوست نداشتم». چون از ایوب آقاخانی خیلی بیشتر از این انتظار داشتم.
همیشه وقتی اسمِ ایوب آقاخانی می‌اومد با خودم می‌گفتم که خب حتما من باید برم و تئاترش رو ببینم...
ولی بعد از دیدن این تئاتر، دیگه تردید خواهم داشت. حتما دیگه مثلِ قبل فکر نخواهم کرد.


امیدوارم دیگه همچین کارهایی و در این سطح از ایوب آقاخانی نبینیم!
مارال عظیمی (mazimiz)
درباره نمایش نام همه مصلوبان عیسی است (برگه وابسته) i
من امشب مصلوب شدم و نمایش را دوست نداشتم.

موضوع نمایشنامه خیلی معمولی و تکراری بود و شاید تنها چیزی که کمی جالبش میکرد،شیوه نگارش و کاربرد واژه‌های مناسب بود که منجر به شنیدن تعداد انگشت‌شماری دیالوگ خوب شد.

بازیها معمولی بود و به شخصه فقط بازی خاخام را دوست داشتم..لزوم حضور بعضی شخصیتها مثل خاخام و همکار ع.ناصری در نشریه را متوجه نشدم،چرا که اصلا در طول نمایش حضور نداشتند و فقط در شروع و پایان روایت کوتاهی گفتند!

موسیقی کار خوب بود..و دکور را دوست داشتم.
همزمانی پخش بخشهایی از فیلمهای قدیمی هم برای من خوشایند نبود،چرا که انتخابها ارتباطی به موضوع نمایش و صحنه‌ها ... دیدن ادامه ›› نداشت.

تنها چیزی که نظرم را جلب کرد،پایان نمایش بود که حس داشت و درون واقعی شخصیتها را خوب نشان داد.

با اینکه از آقای آقاخانی کارهای خوبی دیدم،اما این یکی خوب نبود.
به هر حال خسته نباشند و به امید کارهای بهتر.

افسوس بزرگی که برای این نمایش خوردم در صحنۀ پایانی بود. صحنۀ پایانی صحنه ای بود که هر یک از شخصیت های نمایش با تأکید گذاری نور حرف های خود را دربارۀ شخصیت اصلی «ناصری» در مقابل بازپرسی که دیده نمی شد و در طرف تماشاگر فرض شده بود می گفتند. صحنه ای بود همراه با بار عاطفی بالا که در نقطۀ طلایی صحنه اتفاق می افتاد، احساسات تماشاگر را بر می انگیخت و تمام حواس او را با خود همراه می کرد. اگر در همین جا و پس از گفتگوها نمایش پایان می یافت بسیار بهتر بود و به نظر بنده آن صحنۀ پخش فیلم در آخر نمایش کاملا زاید بود، زیرا با موزیک شاد و فضای منبسطی که داشت به کل آن تأثیر خوب و اثر گذار پایان نمایش را از بین برد و با خود زدود.
موسیقی نمایش از نقاط قوت آن بود. در ضمن با دیدن کار به یاد این بیت از محمدعلی بهمنی افتادم که:
وحشت نشسته به هر برگِ این کتاب / تاریخ را ببین که چه تکرار می شود!
دقیقا این نکته ای بود که منم یادم رفت در نظرم بنویسم!آن " The End " آخر و موسیقی آن ،سنگینی صحنه آخر را برای من نیز خیلی کم کرد و به قول معروف از سر پراند و آرزو داشتم پس از دیالوگ مریم مجد نمایش تمام شود که نشد.
۳۱ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
انوشا: من تا آخر مُریدتم..........



من از بیگانگان هرگز ننالم، که با من هرچه کرد آن آشنا کرد....
کار قشنگی بود......
 با سلام 
جمعه ١٨ مرداد این کار رو دیدم.اولین کاری بود که از ایوب آقاخانی و تیمش می دیدم و باید بگم که راضی بودم و از کار خوشم اومد..بازی ها خوب بود....موسیقی فضای سنگینی رو بین پرده های نمایش ایجاد می کرد و اون فیلم های کلاسیک هم به غرق شدن در فضای نمایش کمک می کرد....فکر نمی کردم که داستان کار اینگونه باشه و با اینکه آمیخته ای از تاریخ،دین و روابط عاشقانه بود ولی فکر می کنم که گروه در پرداختن به این مفاهیم کنار هم که کار مشکلی هم هست موفق بودند.در کل می تونم بگم خوبی هاش بر عیب هاش می چربید(همچین خوب هم می چربید) و از دیدن کار لذت بردم و تحت تاثیر قرار گرفتم،
و مسلما ایوب آقاخانی و تیمش به لیست کسانی که سعی می کنم کارهاشونو دنبال کنم اضافه شدند..
با آرزوی موفقیت برای ایوب آقاخانی و تیمش که حسابی هم سرشون شلوغه و این طور که تو بروشور نوشته بودند ٢ تا کار دیگه هم در آینده ازشون خواهیم دید... 
من نمایش " نام همه مصلوبان عیسی است " را دیروز دیدم ... با توجه به اینکه از قبل هیچ اطلاع و آشنایی با موضوع داستان و زمان تاریخی آن نداشتم و حتی اینکه داستان نمایش مربوط به دوران دهه 20 در ایران باشه ، از این بابت کاملا غافلگیر شدم ... چون فکر می کردم یک رمان خارجی است ... به همین دلیل احساس کردم حال و هوای نمایش من را به یاد کار پلکان استاد رادی انداخت . ...
به نظر من خمیر مایه و مضمون نمایش قوی و فکر شده بود و نوعی روایت تاریخی ، که به صورت ترکیبی با باورهای ادیان الهی مسیحت ، یهودیت و باز تاب آن در ایران که تابع اسلامیت است در یک دوران و دهه تاریخی خاص ...
همچنین در عین روانی و سادگی در باطن داستان با یک قالب استعاره و ایهام و ایجاز در استفاده از نام های مر تبط با ادیان اشاره شده حاوی رساندن نوعی پیام معنوی و سمبلیک به شنونده و تکرار شدگی تاریخ و اتفاقات تاریخی به تماشاچی بود ...
در ظاهر هم ترکیب تکنیک تصویری با نمایش فیلم های خاطره انگیز و تاثیر گذار تاریخ سینما و یاد آوری هنر پیشه های معروف آن دوران و بردن تماشاگر به آن روزگار باورپذیری زمان روایت نمایش را بیشتر به تماشاچی القاء می کرد ...
استفاده از تکنیک نمایش نامه خوانی هم حس و حال رمانتیک و خیالی داستان را تقویت و تاثیر احساسی نمایش را بیشتر جلوه ... دیدن ادامه ›› داده بود ...
به نظر بنده نحوه روایت داستان سازی جا داشت بیش از این مورد توجه قرار گیرد و ارتباط بین شخصیتهای داستان و نوع بازی گیری از آنها در نوشتن نمایشنامه ، حرکات بصری و دیالوگها از پختگی وعمق بیشتری بر خوردار باشد ...
دکور خوب و دلنشین و آرام بخش، بازی بازیگرها قابل قبول ، و بخش نمایش نامه خوانی عالی بود ...
با سپاس و خسته نباشید به ایوب آقاخانی ، بازیگران و ...
بادرود من ازدیدن نمایش لذت بردم .درام تاریخی وعاشقانه ی نام همه مصلوبان عیسی است منو برد به خاطرات دوران جوانی ... والبته فیلمهایی که درخلال نمابش ومرتبط به داستان پهش میشد مزید برعلت شد تا من که به همراه دوستی هم دوران به تماشا نشسته بودیم قطره اشکی. برگوشه چشمانمان نشست. بتزی زیبای ناهیدمسلمی درنقش مادر قابل تحسین بود البته بازی های همه فوق العاده دلنشین بود .سپاس ازایوب آقاخانی ویارانش
هیچ چیز به زیبایی و خلوص آن حس نابی نیست که از هنر می‌بریم، قطره‌ای اشک یا لمحه‌ای لبخند...
۱۸ مرداد ۱۳۹۲
گروه همیاری (support)
آقای حصارکی
ضمن احترام به حق شما و همه کاربران برای نقد چه مثبت و چه منفی در تیوال که از اساس برای همین هدف طراحی شده است خواهشمندیم از به کارگیری واژه های نامحترمانه نسبت به دیگران در تیوال جدا خودداری فرمایید.

نظر شما بنا به بند ۱ قوانین سایت از دید عموم پنهان شد.
۲۳ مرداد ۱۳۹۲
ضمن احترام به حق شما و همه کاربران برای نقد چه مثبت و چه منفی در تیوال که از اساس برای همین هدف طراحی شده است خواهشمندیم از به کارگیری واژه های نامحترمانه نسبت به دیگران در تیوال جدا خودداری فرمایید.
۲۳ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مادر:صدسال تنهایی رو به گرده میکشم اما بهم بگن زنده س ... همینم خوبه ... همینم خوبه
بادرود من ازدیدن نمایش لذت بردم .درام تاریخی وعاشقانه ی نام همه مصلوبان عیسی است منو برد به خاطرات دوران جوانی ... والبته فیلمهایی که درخلال نمابش ومرتبط به داستان پهش میشد مزید برعلت شد تا من که به همراه دوستی هم دوران به تماشا نشسته بودیم قطره اشکی. برگوشه چشمانمان نشست. بتزی زیبای ناهیدمسلمی درنقش مادر قابل تحسین بود البته بازی های همه فوق العاده دلنشین بود .سپاس ازایوب آقاخانی ویارانش
علیرضا شیخ بیات این را خواند
محمد بذلی و niloofar.Lotus این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سیاف (msjalali)
درباره نمایش نام همه مصلوبان عیسی است (برگه وابسته) i
یه چیزه لعنتی کم داشت! فاصله 10 کیلومتری ایرانشهر رو تا خونه ام رو تخت گاز می رفتم و همه اش اینو به خوذم می گفتم. نمایش نامه همه ... اولین مشکل اش در ارجاعات به شدت و به شدت آشکارشه که لذت کشف نمادها، استعاره ها و نشانه ها رو از تماشاگر می گیره و همه چیز در سطح انجام می شه: اسم نمایش، اسم پروتاگونیست (ع.ناصری)، مریم مجد (مریم مجدلیه)، یحیی پژوهنده (یحیی تعمید دهنده)، آنوشا (یهودا)، اسم مغازه اش (مساوات) و ... . متاسفانه خیلی همه چیز رو بازی می شه که گاهی حتی کسل کننده می شه. مضمون نمایش (مهاجرت یهودی های ساکن ایران به اسرائیل و بازی های سیاسی پشت اون) هم خوب پرداخت نمی شه و همون تصویر کاریکاتور گونه از یهودی های صهیونیست رو اینجا شاهدیم. مسعود کیمیایی عزیز در شاهکارش -سرب (1367) همین مضمون رو به بهترین شکل به تصویر می کشه: یاده مرحوم هادی اسلامی بخیر که سر امین تارخ داد می زنه و بهش می گه: (تو یهودی نیستی، داد می زنی که یهودی نیستی) . بدترین چیز پرداخت شخصیت ناصری بود که به جای صلح طلب و نوع دوست بودن، بیشتر بزدل و منفعل نمایش داده شد. جدا از همه غرهایی که زدم، ازش تا حدی لذت بردم و چیزی هم که راجع به نمایش دوست داشتم، کستینگ کار و بازی بازیگرها بود
جناب سیاف جسارتا: "یاد" مرحوم هادی اسلامی بخیر .
با سپاس از نقدتون.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲
خواهش می کنم، درست می گید یکی دو جای دیگه ام اشتباه تایپی شده، ولی در کل یاد اون عزیز بخیر
۱۸ مرداد ۱۳۹۲
بله البته من این فیلم رو ندیدم اما دیالوگی که گفتبد منو یاد این شعر پروین اعتصامی میندازه که میگه:

واعظی پرسید از فرزند خویش
هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟

صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت،هم کلید زندگیست

گفت:زین معیار اندر شهر ما
یک مسلمان هست،آن هم ارمنیست!
۱۸ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شنبه این نمایش رو تماشا کردم. این یک نمایش درام و سیاسی ست که آقای آقاخانی در مقام نویسنده اون در اوج ظرافت و زیرکی دهه اول سلطنت محمدرضا پهلوی هم زمان با پایان جنگ جهانی اول و آغاز شکل گیری کشور اسرائیل رو با زندگی عیسی مسیح (از طریق رستاخیز مسیح در کالبد شخصیت ناصری و تشابه سازی درگیری های درونی یهودیان جهان و گم گشتگی های قومی و مذهبی درون ایران با اختلاف عقاید حواریون) پیوند می زند. شخصیت بی غل و غشی، آرام و تاحدودی کاریزماتیک ناصری به تشابه شخصیت او با مسیح کمک می کرد. این تشابه سازی در انتخاب نام شخصیت ها هم مورد توجه بوده، مثلاً نام مریم مجد تشابهی از Mary Magdalene مهم ترین زن نزدیک به مسیح پس از مریم مقدس است.
نمایش نامه با توازن مطبوعِ ترکیب جذابیت و محتوا نه موجب کسالت آوری داستان نسبتاً خطی نمایش می شد و نه دل تماشاگر را از هیجان می زد. نمایش نامه مملو از دیالوگ های ماندگار مرکب از فلسفه، سیاست، ارزش ها و اخلاقیات آینه ذهن پیچیده و فرهیخته آقای آقاخانی ست.
به نظر من نمایش نامه در مطرح کردن سینما در کمک به شخصیت پردازی ناصری ناموفق بود.

صحنه بندی پخته و تغییر پرده ها با فلش بک های نزدیکان ناصری به طور Seamlessly صورت می گرفت. من نتونستم با بریده فیلم های کلاسیک که در میان پرده ها پخش می شد ارتباط برقرار کنم. شاید بهتر بود نوع نجاری ناصری با توجه به روحیات او لطیف تر (مثل شخصیت Aidan در سریال Sex and the city) نمایش ... دیدن ادامه ›› داده می شد.

بازیگران ارتباط نزدیکی با نقش ها برقرار کرده بودن و تسلط اطمینان بخشی داشتن، آقای وقارکاشانی با بازی چهره وجدآور و عمیق، آقای دهقان نسب و ابراهیمی که بی دغدغه خوب بازی کردن، آقای نفر با خلاقیت تحسین برانگیز در کمک به شخصیت پردازی نقش خاخام، آقای آقاخانی که در ابتدا به غلط بیش از حد ساده و غیر Theatrical به نظر می آمد و خانم شیرمحمدی که تجربه اول تئاتریشون بود ولی به خوبی نقش زنی بدنام اما عاشق پیشه رو بازی کردن.

استفاده پرحجم از موسیقی و انتخاب موسیقی بجای آقای مهاجری به خوبی در تغییر پرده ها به مدد کارگردان آمده و به ارزش های نمایش اضافه می کرد. صدای رادیو (یا چیز دیگری) در پیش زمینه اوایل نمایش رو نپسندیدم و در حکم Noise بود.

برخلاف همیشه که طراحی صحنه مینیمالیستی رو می پسندم تصور می کنم طراحی صحنه این نمایش باید پُر تر می بود و بیشتر به اون پرداخته می شد (شاید شلوغ تر بودن صحنه با پیچیدگی های داستان هم افزایی ایجاد می کرد). طراحی لباس و چهره پردازی خوب بود. نورپردازی به ویژه در پرده آخر گرم و دلنشین بود.
آقای مصوری عزیز،مثل همیشه نقد جامعی نگاشته اید.
فکرکنم صدای رادیویی که می فرمایید درطول نمایش بصورت نویز پخش می شد، صدای فیلمهای درحال نمایش در سینما مولن روژ( کنار مغازه ناصری) بود.
بریده فیلمهای کلاسیک که در تعویض پرده ها، نمایش داده می شد، بی ارتباط به مضمون آن صحنه نبود.مثلاً صحنه های فیلم موسیو وردو، اشاره به زندگی مردی که مرتکب قتل می شود و زندگی اش دستخوش تغییرات دراماتیک می شود.صحنه های فیلمهای کاترین هپبورن و اسپنسر تریسی که "مریم مجد" پیشتر از "ناصری" می خواهد به دیدن آن فیلم بروند(می دانیم که مریم مجد عاشق ناصری شده و فیلم هم ، فیلم عاشقانه است و آن دو بازیگر نیز چه در فیلمهای دوران خود چهدر زندگی واقعیشان عاشق هم بودند ولی بهم نرسیدند.) و درپایان ،فیلم گذرگاه تاریکی با بازی همفری بوگارت و لورن باکال،پس از صحنه صحبتهای "مریم مجد" که بدنبال یافتن "ناصری" و کشف اسم واقعی اوست. همفری بوگارت برای فرار از دست کسانی که در تعقیبش هستند (درطول فیلم صورت او ... دیدن ادامه ›› را نمی بینیم)با تغییر چهره و هویت ، در پایان فیلم به نزد معشوقه اش بازمی گردد و زندگی جدیدی با هم آغاز
می کنند که بیان سرنوشت دو کارکتر نمایش است.همانطور که می دانید سرنوشت حضرت مسیح اینگونه بود که خداوند او را به آسمان‏ها برد و یهودیان فردی شبیه به عیسی(ع) را به صلیب کشیدند.
۱۶ مرداد ۱۳۹۲
شرمنده می کنید آقای مصوری،من هم چندان آشنایی با سینمای کلاسیک ندارم ولی دیدن این سکانسها منو علاقه مند کرد بعد از تماشای نمایش ، به جستجوی فیلمها بپردازم.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲
آخه این چه طرز حرف زدنه شاید که چه عرض کنم قطعا اشتباه تایپی بوده
یه روزم ممکنه برای خود شما پیش بیاد!!!!!!!
۲۳ مرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید