تیوال فیلم سال دوم دانشکده من
S3 : 01:22:32
امکان خرید پایان یافته
: رسول صدرعاملی
: پرویز شهبازی
: سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش خلق
: مسعود ردایی
: هومن بهمنش
: عبدالله اسکندری
: آتوسا قلمفرسایی
: مصطفی خرقه‌پوش
: منصور شهبازی
: سیدمحمود موسوی‌نژاد
: کریستف رضاعی
: جواد مطوری
: آرش آقابیک
: مریم تخت‌کشیان
مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند...

اخبار وابسته

» بزرگ شدن و بلوغ بی دلیل


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یک فیلم فارسی در دهه 90 خورشیدی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا در عجبم که چی میشه که پرویز شهبازی چنین فیلم نامه ی ضعیفی نسبت به کارهای قبلی خودش می نویسه و رسول صدرعاملی با اون سابقه ی فیلمسازی , اینقدر دم و دستی و بی حال و تلویزیونی کارگردانی می کنه ... دو تا ربات شدن نقش های اول فیلم , فیلمی کند و ملال آور و بی سر و ته ...
مهراد هدایت و سپیده این را خواندند
نیلوفر ثانی، امیر مسعود، علی ابراهیم، محمد مهدی و نرگس این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه بازی خوبی داشت بازیگر دختر فیلم..
چقدد سکانس خواب/کابوس دیدن رو دوست داشتم..

اصن باورم.نمیشد برم این فیلم رو ببینم و.خوشم بیاد..اونم فیلمی از صدرعاملی..
Samira، سپهر، نرگس و سپیده این را خواندند
امیرمسعود فدائی، فرزاد جعفریان و حسین این را دوست دارند
من تو جشنواره دیدم.دوسش نداشتم خیلی.یه کار معمولی بود اما بازی خوب بود.قبول دارم
۴ روز پیش، سه‌شنبه
مسخره باز معبود سینمایی منه :))
یه فانتزی خوش رنگ و لعاب
شاااااااااپوووووووررر :)))
۳ روز پیش، چهارشنبه
امیر مسعود جان زمان جشنواره خیلی ازش حرف زدیم،من که پاکشون کردم:) ولی یه پست بود فکر کنم مال سعید زادمهر بود اگه خواستی از برگش پیدا کن،بخون..من اون پست رو خیلی دوست داشتم و باهاش موافق بودم..

امشب نظرتو بگو پس نرگس جونم ❤


ای جوووووووونم با اون معبودت ... دیدن ادامه » :)))) اصن هرچی فرزاد بگه :)))
۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سال دوم دانشکده من در تمام سطوح فیلم عقیمی است طرح داستانی فیلم با مایه هایی چون مرز اطمینان در روابط دوستانه؛ تقابل و کلنجار تعهد، هوس و نیاز در روابط با جنس مخالف و از همه مهمتر پی ریزی لغزش دختری که در ابتدا متعهد تصویر میشود به دختری مایل به زیر پا گذاشتن تعهداتش در مناسبات دوستانه و عاشقانه و باز متنبه شدنش نیاز به روایتی با ظرافتها و کش و قوسهایی پیچیده تر و عمیق تری است که فیلم با سکته های روایی ای که دارد نمیتواند هیچ کدام از این تم ها را به تکامل برساند. بنابرایبن فضای برزخی و تکان دهنده ای که باید مخاطب را درگیر هر کنش و واکنش کاراکترها کند شکل نمیگرد در عوض همان فاصله ای که در شروع فیلم بین مخاطب و کاراکترهای فیلم وجود داشته در پایان هم چندان کم نمیشود. در نهایت فیلمی که اگرچه در ایده هایش سرکش به نظر میرسد حاصلش زیادی محافظه کار و رام ... دیدن ادامه » است.
امیر مسعود، امیر و رویا این را خواندند
سپهر، نیلوفر ثانی، منوچهر و نرگس این را دوست دارند
"سال دوم دانشکده من در تمام سطوح فیلم عقیمی است"
چه جمله ی کاملی..
۱۷ مهر
البته مثل اکثر فیلمهای سینمای این روزهای ما...
۱۷ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

سال دوم دانشکده من تازه‌ترین فیلم رسول صدرعاملی در مقام کارگردان بعد از ۹ سال پس از ساخت فیلم در انتظار معجزه است. این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از پرویز شهبازی است و از ۹۰۰ نفر تست گرفته شد که در نهایت ۲۲ نفر بازیگر و ۲ چهره جدید به سینما معرفی شدند

هیچکاک بزرگترین و متعهد ترین کارگردانی است که از مفاهیم روانشناختی فروید استفاده کرده است و افرادی که با روانکاوی فروید آشنا هستند تاثیرش را در آثار هیچکاک همچون روانی، پنجره پشتی و.. مشاهده می کنند.

صدرعاملی هم مشخص است در تازه ترین اثرش از این نگاه بی بهره نبوده.

کشمکش بین تعهد، لغزش علاقه از جمله مفاهیمی است که در تازه ترین ساخته صدرعاملی قابل برداشت است.

داستان دو دوست به نام آوا و مهتاب که به صورت گروهی از دانشجویان از تهران به اصفهان سفر می کنند و در این بین اتفاقاتی را تجربه می کنند

مهتاب همانند همه انسان ها دختری است در چالش و تقابل بین سه ساخت شخصیتی انسان به نام فرامن، من،. نهاد...

نهاد و امیال ناخودآگاه (هوس) و تقابلش با فرامن (وجدان) در شخصیت مهتاب قصه اصلی فیلم مورد نظر ماست اما متاسفانه درین زمینه به خوبی پرداخته نشده به گونه ای که سیر تحول اخلاقی مهتاب گاها غیر منطقی است.

داستان ... دیدن ادامه » روایی منطقی ندارد اما از طرفی توجه به مفاهیم روانکاوی همچون (سکانس خواب دیدن بعد از درگیری بین هوس و وجدان مهتاب*) در این اثر قابل احترام است.

سینمای ایران نیازمند ویژه در زمینه شخصیت پردازی توسط روانشناس و شخصیت شناس است چرا که امریست بسیار تخصصی و یکی از مهم ترین ارکان یک فیلم در کنار فیلمبرداری، طراحی صحنه، گریم و.. شخصیت پردازی مناسب است و قطعا درین زمینه روانشناس شخصیت بهترین گزینه است.

امتیاز 2.7 از 5


*بنا به رویکرد فروید خواب و رویا یکی از راه های شناخت ناخودآگاه و افکار انسان است.
محمدرضا دانش، امیر، حمیدرضا مرادی، علی جباری و سپیده این را خواندند
جهان، imaral و منوچهر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید