تیوال نمایش در خواب دیگران
S3 : 03:18:38
  ۱۵ بهمن تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان

: نادر برهانی مرند
: فرهاد امینی
: (به ترتیب حروف الفبا) حمیدرضا آذرنگ، پانته آ بهرام، علی سرابی، فریدون محرابی

: نوید بهتویی
: مانا یزدانی امیری
: سینا افشار
: فرهنگ سرخوش
: امین رهبر
: هادی عامل
: آوا فیاض
: امیر خدامیخلاصه داستان
در این داستان خانواده ها چهارنفره اند.عصرگاهِ یکی از روزهایِ یکی از سالهایِ تقویم،تهران به خواب دیگران می رود.رادیو هم حتما روشن است و شاید بیانیه ای هم در کار باشد.خواب گردی می کنیم و ... 

اخبار وابسته

» فریدون محرابی "در خواب دیگران"

» علی سرابی "در خواب دیگران"

» حمیدرضا آذرنگ به تازه ترین نمایش نادر برهانی مرند پیوست.

مکان

اقدسیه (موحد دانش)، بعد از چهارراه آجودانیه، دومین کوچه سمت چپ، کوچه نیلوفر، پلاک ۳، سالن همایش دیپلماتیک اکو


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
***سه اجرای پایانی ***
«در خواب دیگران»
دوشنبه ۲۴ ، چهارشنبه۲۶ و پنج شنبه ۲۷ اسفند ماه
خرید بلیط tik8.com
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای شرکت در مسابقه فقط تا پایان همین هفته فرصت باقیست:

گروه اجرایی این نمایش در نظر دارد مسابقه یادداشت نویسی برای دانشجویان برگزار نماید.
شرایط:
-یادداشت ها می توانند تحلیل،خوانش یا توصیفى از نمایش باشند.
-به دو نفر اول برگزیده هر نفر یک عدد ربع سکه بهار آزادى تعلق خواهد گرفت.
-لازم به ذکر است دانشجویان تمامى رشته ها مى توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
-اعلام نتایج و اهداى جوایز روز ٢٤ اسفند ماه همزمان با اختتامیه نمایش خواهد بود.
-داوران این مسابقه یک نفر از اعضاى کانون ملى منتقدین،یک نفر از اعضاى منتقدین خانه تئاتر و نادر برهانى مرند هستند.
تحلیل در خواب دیگران: تحلیل دقیق از مناسبات و ساخت مایه های نمایشی موجود در اثر که با استناد به خود اثر انجام شده باشد.
خوانشی از در خواب دیگران: نوشته هایی که به صورتی علمی و دقیق به خوانش در خواب دیگران ... دیدن ادامه » از مناظر نشانه شناسانه، جامعه شناختی و ساختارگرایانه انجام شوند.
توصیفی از خواب دیگران: دریافتهای شخصی و سلیقه ای و تاثیر هایی که از تماشای در خواب دیگران در مخاطب شکل گرفته باشد.
علاقمندان مى توانند نوشته های خود راحد اکثر در دوهزار کلمه تا ساعت ١٢ شب جمعه ١٤ بهمن ٩٤ در صفحه اینستاگرام خودشان گذاشته و پیج گروه تئاتر معاصر را به آدرس @moaser_theater_group روى آن تگ کنند.مطالبی که از فضای یک پست اینستاگرام بیشتر هستند ،بخش اولیه در آن پست قرار گیرد و متن کامل به آدرس moasertheatergroup@gmail.com ایمیل شود.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
نماینده اجرایی محترم عکس دکور نمایش در تیک است؟ سپاس‌
۱۲ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آنقدر به نرمی از تکرار تاریخ این مملکت روایت می کند که پس از پایان اجرا می توان به احترام ایستاد و بی وقفه تشویق کرد.
مجتبی مهدی زاده و ریحانه این را خواندند
اشکان حامد غلامشاهی و آوا فیاض این را دوست دارند
واقعا نمایشنامه با نهایت زیرکی نوشته شده بود.
نادر برهانی مرند همیشه ما رو با نمایشنامه هایی که مینویسه شگفت زده میکنه.
همانجور که با کارهایی که کارگردانی میکنه، همه رو سورپرایز میکنه.
هنوز از لذت تماشای مرگ فروشنده، از نادر برهانی سرشار بودیم که، ... دیدن ادامه » با اجرای در خواب دیگران بار دیگر ما رو به نهایت ها رسوند.
۰۸ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برخی از هنرمندانی که تا کنون به تماشای "در خواب دیگران" نشسته اند (بدون ترتیب): رویا تیموریان،مسعود رایگان،حسن فتحی،حسین پاکدل،مسعود فروتن،رضا گوران،امیر جعفری،ریما رامین فر،هدایت هاشمی،افسانه ماهیان،هوشنگ گلمکانی،بیتا فرهی،لیلا زارع،کاظم هژیر آزاد،حسین مسافر آستانه،محمد علی ابطحی،ابوب آقاخانی،دکتر عطا الله کوپال،فارس باقری،رضا بابک،احمد مهران فر،سید علی صالحی،هانا کامکار،رحیم نوروزی،دکتر شیرین بزرگمهر،بهرام ابراهیمی،جلیل فرحاد،محید حمزه،علی میلانی،امیررضا یاراحمدی،بیوک میرزائی،محید جعفری،نیما قپانوری،بهرام سروری نژاد،رضا کشاورز
مینا این را خواند
علی اصغر شیرازیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به مدت دو روز ؛ تخفیف دانشجویی نمایش "درخواب دیگران" تمدید شد

آرتنا: نمایش "در خواب دیگران" با توجه به استقبال دانشجویان از تخفیف 50% این نمایش ،این تخفیف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 اسفند ادامه خواهد داشت

به گزارش «آرتنا»، نمایش "در خواب دیگران" با توجه به استقبال دانشجویان از تخفیف 50% این نمایش در روزهای 3و 4 اسفند ماه،این تخفیف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 اسفند ادامه خواهد داشت. دانشجویان برای استفاده از این تسهیلات باید به صورت حضوری به گیشه مراجعه کرده و با ارائه کارت دانشجویی نسبت به خرید بلیت اقدام نمایند
همچنین گروه اجرایی این نمایش در نظر دارد مسابقه یادداشت نویسی برای دانشجویان برگزار نماید.
شرایط:
-یادداشت ها می توانند تحلیل،خوانش یا توصیفى از نمایش باشند.
-به دو نفر اول برگزیده هر نفر یک عدد ربع سکه بهار آزادى تعلق خواهد گرفت.
-لازم به ذکر است دانشجویان تمامى رشته ها مى توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
-اعلام نتایج و اهداى جوایز روز ٢٤ اسفند ماه همزمان با اختتامیه نمایش خواهد بود.
-داوران این مسابقه یک نفر از اعضاى کانون ملى منتقدین،یک نفر از اعضاى منتقدین خانه تئاتر و نادر برهانى مرند هستند.
تحلیل در خواب دیگران: تحلیل دقیق از مناسبات و ساخت مایه های نمایشی موجود در اثر که با استناد به خود اثر انجام شده باشد.
خوانشی از در خواب دیگران: نوشته هایی که به صورتی علمی و دقیق به خوانش در خواب دیگران از مناظر نشانه شناسانه، جامعه شناختی و ساختارگرایانه انجام شوند.
توصیفی از خواب دیگران: دریافتهای شخصی و سلیقه ای و تاثیر هایی که از تماشای در خواب دیگران در مخاطب شکل گرفته باشد.
علاقمندان ... دیدن ادامه » مى توانند نوشته های خود راحد اکثر در دوهزار کلمه تا ساعت ١٢ شب جمعه ١٤ بهمن ٩٤ در صفحه اینستاگرام خودشان گذاشته و پیج گروه تئاتر معاصر را به آدرس @moaser_theater_group روى آن تگ کنند.مطالبی که از فضای یک پست اینستاگرام بیشتر هستند ،بخش اولیه در آن پست قرار گیرد و متن کامل به آدرس moasertheatergroup@gmail.com ایمیل شود.
علی اصغر شیرازیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

به گزارش هنرآنلاین، نمایش "در خواب دیگران" در نظر دارد مسابقه یادداشت نویسی برای دانشجویان برگزار نماید.

شرایط:
-یادداشت‌ها می‌توانند تحلیل،خوانش یا توصیفى از نمایش باشند.
-به دو نفر اول برگزیده هر نفر یک عدد ربع سکه بهار آزادى تعلق خواهد گرفت.
-لازم به ذکر است دانشجویان تمامى رشته‌ها می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
-اعلام نتایج و اهداى جوایز روز ٢٤ اسفند ماه همزمان با اختتامیه نمایش خواهد بود.
-داوران این مسابقه یک نفر از اعضاى کانون ملى منتقدین،یک نفر از اعضاى منتقدین خانه تئاتر و نادر برهانى مرند هستند.

تحلیل در خواب دیگران: تحلیل دقیق از مناسبات و ساخت مایه‌های نمایشی موجود در اثر که با استناد به خود اثر انجام شده باشد.
خوانشی از در خواب دیگران: نوشته‌هایی که به صورتی علمی و دقیق به خوانش در خواب دیگران از مناظر نشانه شناسانه، جامعه شناختی و ساختارگرایانه انجام شوند.

توصیفی از خواب دیگران: دریافتهای شخصی و سلیقه ای و تأثیرهایی که از تماشای در خواب دیگران در مخاطب شکل گرفته باشد.

علاقمندان ... دیدن ادامه » می‌توانند نوشته‌های خود راحد اکثر در دوهزار کلمه تا ساعت ١٢ شب جمعه ١٤ بهمن ٩٤ در صفحه اینستاگرام خودشان گذاشته و پیج گروه تئاتر معاصر را به آدرس @moaser_theater_group روى آن تگ کنند.مطالبی که از فضای یک پست اینستاگرام بیشتر هستند ،بخش اولیه در آن پست قرار گیرد و متن کامل به آدرس moasertheatergroup@gmail.com ایمیل شود.

نمایش"در خواب دیگران" روزهای دوشنبه و سه شنبه 3 و4 اسفند ماه به دانشجویان تمامی رشته‌ها 50% تخفیف می‌دهد.دانشجویان برای استفاده از این تسهیلات باید به صورت حضوری به گیشه مراجعه کرده و با ارائه کارت دانشجویی نسبت به خرید بلیت اقدام نمایند.

"در خواب دیگران" به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 20 در تالار شمس (اقدسیه) به روی صحنه می‌رود.فروش اینترنتی این نماش در سایت www.tik8.com صورت می‌گیرد.

پانته آ بهرام،حمید رضا آذرنگ،فریدون محرابی و علی سرابی بازیگران "در خواب دیگران" هستند که در خلاصه آن آمده : "در این داستان خانواده‌ها چهارنفره‌اند.عصرگاهِ یکی از روزهایِ یکی از سال‌های تقویم،تهران، به خواب دیگران می‌رود.رادیو هم حتماً روشن است و شاید بیانیه ای هم در کار باشد.خواب گردی می‌کنیم و ... ."

این نمایش کاری از گروع تئاتر معاصر است و سایر عوامل عبارت‌اند از : فرهاد امینی (دراماتورژ) ، نوید به تویی (طراح صحنه) و مانا یزدانی امیری (طراح لباس)،فرهنگ سرخوش،محمدرضا جدیدی (موسیقی و طراحی صدا)خسرو اشتری (طراح پوستر و بروشور)،هادی عامل (دستیار کارگردان و مدیر تولید)،امین رهبر (دستیار کارگردان و برنامه ریز)،امیر خدامی (عکاس)،آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی)
رضا تهوری این را خواند
تینا نظرکرده، پیمان لسان و علی اصغر شیرازیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود فراوان
تمام تاریخ ما خوابی است که دیگران دیده اند. راوی آرزو می کند تهران از این خواب بیدار شود.
خیلی لذت بردم از این اجرای زیبا. این کارگردانی دقیق و بازی های عالی و بی نقص. جناب ابرشیر و سرکار خانم ثانی هم حق مطلب رو از دیدگاه تاریخی و روانشناسانه بیان کردند. پاینده باشید.
درود جناب وکیلی ارجمند
چه اشاره ی خوبی ،ایکاش تهران از خواب بیدار شود ...
۰۳ اسفند ۱۳۹۴
ممنونم از توجه و لطف تان جناب وکیلی گرانقدر
۰۳ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف ویژه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نمایش"در خواب دیگران" روزهای دوشنبه و سه شنبه 3 و4 اسفند ماه به دانشجویان تمامی رشته‌ها 50% تخفیف می‌دهد.

دانشجویان برای استفاده از این تسهیلات باید به صورت حضوری به گیشه مراجعه کرده و با ارائه کارت دانشجویی نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

این نمایش که از 15 بهمن در تالار شمس (اقدسیه) به روی صحنه رفته است تا کنون میزبان هنرمندانی چون حسین پاکدل،دکتر شیرین بزرگمهر،امیررضا یاراحمدی،کاظم هژیر آزاد،محمدعلی ابطحی،بیوک میرزائی،مجید جعفری،جواد پیشگر،بهرام افشاری،نیما قپانوری بوده است.

"در خواب دیگران" به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 20 در تلار شمس (اقدسیه) به روی صحنه خواهد رفت.فروش اینترنتی این نماش در سایت www.tik8.com صورت می‌گیرد.

پانته ... دیدن ادامه » آ بهرام،حمید رضا آذرنگ،فریدون محرابی و علی سرابی بازیگران "در خواب دیگران" هستند که در خلاصه آن آمده : "در این داستان خانواده‌ها چهارنفره‌اند. عصرگاهِ یکی از روزهایِ یکی از سال‌هایِ تقویم،تهران، به خواب دیگران می‌رود.رادیو هم حتما روشن است و شاید بیانیه‌ای هم در کار باشد.خواب گردی می کنیم و ... ."

این نمایش کاری از گروع تئاتر معاصر است و سایر عوامل عبارتند از : فرهاد امینی (دراماتورژ) ، نوید به تویی (طراح صحنه) و مانا یزدانی امیری (طراح لباس)،فرهنگ سرخوش،محمدرضا جدیدی (موسیقی و طراحی صدا)خسرو اشتری (طراح پوستر و بروشور)،هادی عامل (دستیار کارگردان و مدیر تولید)،امین رهبر (دستیار کارگردان و برنامه ریز)،امیر خدامی (عکاس)،آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی).
تینا نظرکرده این را دوست دارد
چرا دیگه بلیط فروش تو تیوال عرضه نمیشه؟البته به نظر تقریبن در مورد تمام نمایش ها صدق میکنه :(
۰۴ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان نمایش "در خواب دیگران" فقط تا 15 اسفند ادامه دارد.
وحید مقدم این را خواند
تینا نظرکرده و علی اصغر شیرازیان این را دوست دارند
من دوس داشتم ببینم ولی دوستانی که تماشا کردن راضی نبودن.
۰۱ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خون و برف و ژسه ...تیتر فردا بود که نذاشتن چاپ بشه....

ـ

آخه ما هم باید از حماقت این ملت سهم ببریم دیگه!

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت حسین پاکدل برای نمایش "در خواب دیگران":

ساعتِ بی‌خواب

با دیدن نمایش جادویی‌ی"درخوابِ دیگران" اثر نادر برهانی مرند ناخودآگاه یادِ ساعت‌های دست‌ساز و قدیمی‌ی سوئیسی افتادم. از نوع بزرگ و دیواری‌ی آن؛ زیبا، دقیق و بادوام. این‌جا هر چیز به اندازه است با کارکردی بی‌عیب و نقص، برای سنجشِ تاریخ. هر قطعه با ظرافت از قبل طراحی شده است. هر یک مناسبِ وظیفه‌ای که بر دوش دارد و دستِ‌آخر، درست همان جایی قرار می‌گیرد که باید. نمایش در سه مقطع سیر می‌کند و ما را برای حضور در مراسم با شکوهِ خواب‌دیدنی چند پهلو دعوت می‌کند. سه زمان، سه تراژدی و سه حادثه سرنوشت‎سازِ تاریخِ معاصر را با نخی نامرئی- زندگی تک‌تکِ خانوده، متصل به سوزن هدایتگرِ پدربزرگ- چنان ماهرانه می‌دوزد به هم و وصلِ ذهنِ ما می‌کند که همه دلخواسته وارد جهانِ این خوابِ ... دیدن ادامه » نادر می‌شویم. "نادر" همه را در خواب هم بیدار می‌کند. سفری اودیسه‌وار به بزمِ عبرت، در زمانی جغرافیایی اما دنباله دار و همیشگی. پدر بزرگِ نمایش مثل پاندول این ساعت در زمان‌های متفاوت و گاه موازی و اغلب نامتوازن گیر افتاده و درگیر یک فراموشی مزمن و واگیردارِ همگانی مدام بر بستر خاطره غلت می‌خورد. به تبع او مخاطب و شخصیت‌ها هرکدام مجبورند در این رؤیای سنگین، او را به خود آورند. ولی اوست که با پس و پیش کردن زمان و مکان، باز ساز خود را می‌زند ولی نه ناکوک، که از اتفاق کو‌کِ‌کوک. رجعت مدام به نشانه‌هایی آشنا تا تلنگری باشد بر خوابِ آشفته‌ی معاصرِ ما. در سه پرده همراه می‌شویم با خانواده‌ای منسجم، که بر مبنای ذهنیتِ خالقِ اثر در زمان توقف نمی‌کنند؛ هیچکدام. در فاصله شصت سال هنوز تازگی و طراوت دارند، همراهِ واقعیتِ زمان‌اند ولی کهنه نمی‌شوند. به‌ویژه پدربزرگ که بیش از هشتاد سال را در دم، زنده می‌بیند و دیگران مجبورند قاعده بازی او را به رسمیت شناخته، دمسازِ ذهنِ او شوند. صحنه سه وجهی است اما نه از این بابت که زاویه دیدِ مار را تغییر دهد بلکه از آن رو که این خوابِ تودرتو و لایه‌لایه را باور کنیم. سیاحت در ساحتِ سه مقطع زمانی و سه حادثه بزرگ- کودتا، تحولات انقلاب و حوادث بعد از انتخابات. و هر بار از این خانواده کسی گم می‌شود. رضا، گوینده‌ رادیو که صبح کودتا پیام دولت ملی مصدق را می‌خواند و غروب حاضر به خواندن متن فرمایشی‌ی کودتاگران نمی‌شود. مهیارِ جوان و ستوان ارتش، که غروب انقلاب به عنوان راننده و آجودانِ مخصوص، همراه فرمانده بلندمرتبه پادگان نمی‌شود. و عصمت، بانوی روزنامه نگارِ جدی و باتبحر که در شلوغی‌ها گم می‌شود. عجیب آن‌که در این سیرِ مدام همه هستند ولی گم‌اند. اما همراه آنان در این خوابِ عمیق و کشدارِ تاریخی "ما" تازه پیدا می‌شویم، در قامت یک‌یک اعضای این خانواده. "درخوابِ دیگران" یک تئاتر تنها نیست، رمان بزرگی است، فشرده و دیدنی. دانشکده‌ی درک است. آموزشگاه نویسندگی و کارگردانی است. کلاس درسی فراهم است برای فهم بازیگری؛ بخصوص بازیگری‌ی متقاطع و درهم. این که بر صحنه چهار بازیگر خُبره هم‌زمان و در چهار جهت ظاهراً مخالف ولی در خدمت درام بازی کنند. در این نمایش، همه چیز مثل ساعتی بی‌خواب، کار می‌کند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"درخواب ِدیگران ، روانکاوی ِلاکانی "

"درخواب دیگران" پیش از آنکه نمایشی سیاسی و یا روایتگر رویدادهای تاریخی باشد ،نمایشی روانکاونه با محوریت ِنظریه های فرویدی و لاکانی ست ..
آنجا که بحث اصلی بر ناخوادگاه شخصیت های داستان و دروجهی دیگر ،تماشاگر، بنا میشود که براساس ساختار زبانی ناخوادگاهِ مورد نظر لاکان ست ..
از صدا که بعنوان ِگوینده ی داستان گرفته تا نشانه های زبانی موجود دردیالوگ ها ، تا آئینه ای که در دکور و بعنوان در بکار گرفته شده تا پرده ای که فاصله ی امر نمادین و واقعی ست و تا پیرمردی که خاطرات را مرور وبیان میکند، همه تاکید برتئوری های روانکاوانه لاکان در موضوع ناخوادگاه ست
در طی رشد، نشانه‌ها یا تصاویر صوتی ،خاطرات و آرزوها مجموعه‌ای را می‌سازند که همانند یک متن، ناخودآگاه ما را می‌نویسد، آنچه در ناخوادگاه ما شکل گرفته بزعم لاکان "گفتمان دیگری " ست که دسترسی به امر واقعی در ما را دور از امکان میکندگویی ما این نمادها را به وجود می آوریم، آنها را به دیگری منتقل می کنیم، در آنها غوطه می خوریم، و سرانجام آنها را از خاطر می بریم تا در وقتی دیگر بکارشان گیریم.

"درخواب دیگران" اطلاعاتی از رویدادهای جاری از زبان کارکترها بیان میشود که میتواند حکم نشانه یا دال را داشته باشد تماشاگر به حافظه ی تاریخی خود رجوع میکند و به مدلول خود میرسد وقایع و نتیجه را کندوکاو میکند پروسه ی دستگیری ها و در خاتمه خبر نهایی...آنجاکه هریک از کارکترها زبان ناخوادگاه میشود و میگوید " همین لحظه را قبلا دیده بودم تو اجازه نمیدهی من گوشی تلفن را بردارم" اما اجازه ی برداشتن گوشی به او داده میشود امکانی ست که نویسنده میخواهد این رابطه ی رویتن شده را برهم بزند وبااین روش به مخاطب نیز امکان دهد از ناخوادگاه خود فراتر رود و از بازیهای ِذهنی مدون دال هادور شود و طبق آنچه لاکان میگوید دیگری خود را گم کند وکنار بگذارد

مجرمیت ِگوینده ی رادیویی که یک خبررسان ست ، راننده ای نظامی که وظیفه اش را انجام داده و خبرنگاری که حتی دریک روزنامه ی سیاسی قلم نمیزند ، اینها داده هایی ست که دال ذهنی مخاطب را نشانه میگیرد اما وقتی خبر فرجام انها باز میماند نویسنده میخواهد مخاطب بر مدلول خود فائق آید و از بازی های ذهنیِ دیگران دورشود .

متن دارای پیچیدگی منحصر به خود ست و استفاده از قالبِ اتفاقات تاریخی و اجتماعی برای بروز تئوری روانکاوی ِ دیگری لاکان اگرچه مناسب ست و این خود نیز بازی زبانی ست که ذهن تماشاگر را درگیرکند اما به نظر میرسد وجه بیانی آن بسیار پنهان ست وآنچنان که باید نمادعینی برای هر مخاطبی ندارد و درنهایت ،تکراری از سه واقعه در سالهای متمادی را نشان میدهد که شبیه هم شروع وپایان میبابند( اگرچه به نوعی همین پنهان بودن که البته با پنهانیت ناخوادگاه نیز همسوست ،نوعی ویژگی بحساب آید ..)
جدای از موارد فنی واجرایی ، درخواب دیگران بجهت خوانش ِروانکاوانه اش برای من دلپذیر بود ..

آرزوی موفقیت های بیشتر برای جناب برهانی مرند وگروه اجرایی

نیلوفرثانی ... دیدن ادامه »
16 بهمن94
نیلوفر بانوی نازنین ، چه توضیحات دقیق و مفیدی. دوست دارم این کار رو ببینم حتما :)
۲۶ بهمن ۱۳۹۴
ارزیابی.
۰۳ اسفند ۱۳۹۴
درود میناجان متوجه منظورتون نشدم ...ارزیابی از چه نظر؟
۰۳ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
((تقلیل گرایی تاریخی؟))
"درخواب دیگران" ،سه مقطع مهم تاریخ معاصر ایران( کودتای 28 مرداد1332،انقلاب1357و وقایع سال1388) به زندگی یک خانواده طبقه ی متوسط شهری تسری داده و کنش ها و واکنش های آنها و نهایتا سرنوشت آنها را بررسی می کند. به نظر می رسد نمایشنامه نویس با این جابه جایی های زمانی حول یک خانواده واحد با عناصر مشترک در طول مقاطع حساس تاریخی می خواهد تفسیری (البته زیبایی شناسانه) از نوعی تکرار تاریخی اوضاع در شرایط اجتماعی سیاسی طبقه متوسط ایرانی بدهد. طبقه ای که در ادبیات سیاسی ،طبقه ی پرسش گر، اثرگذار و تغییر دهنده باید باشد و در طی این مقاطع نبوده و سرنوشتی مشترک آنها را در مقاطع مختلف به یکدیگر پیوند می دهد.
اما آیا این نمادگرایی در تکرار عناصر نمایش(شخصیت ها و اشیاء) طی دوره های در حال روایت و تاکید بر عناصر مشترک در این سه قصه تفسیر کننده ... دیدن ادامه » شرایطی است که برهانی مرند تلاش دارد فرموله واجرایی اش کند ؟ آیا این عناصر کافی و جامع است؟ پدربزرگ نماد حافظه ی فراموش کار تاریخی ملت است با انبوهی از اعتقادها و چارچوب های سخت جان و فرسوده... مرد نان آور خانواده طبقه ی متوسط که در رسانه همسو با سیستم همکاری می کند، نماد محافظه کاری و نادیده انگاشتن تنش و کنش های فرزند جوان و همسرش(زن) است...رادیو ،رسانه ملی ،ترانه ، روزنامه .....
آیا این تسری در طول این مقاطع تاریخی با درون مایه های تقریبا مشترک نوعی تقلیل گرایی در تفسیر مضامین تاریخی -جامعه شناختی و حتی روانشناختی جامعه معاصر ایران نمی باشد ؟ به نظر می رسد متن در تدارک قالب بندی کلی است و دلایل اشتراکات سرنوشت تاریخی را در چند عامل محدود فرو می کاهد ..اگر این خصیصه احساس و القا نمی شد قابلیت لذت از آن هم به مراتب بیشتر فراهم می آمد.
در عین حال در خواب دیگران ، نقش زنان و جوانان در عرصه تحول خواهی تاریخ معاصر ایران خوب دیده شده است..
**
در این اجرا نوعی شتاب زدگی به چشم می آید بازی ها شتاب زده نیستند اما فاقد روح اند
به کارگیری ویس اور راوی کل (زن -مادر دهه 80شمسی) که به واسطه ی ضبط رمان صوتی در استودیو ، ماجراها را روایت می کند و خود قصه ی سوم را تکمیل می کند، شیوه ی بسیار کارشده و تکراری است .. ماجراها تعریف می شود ، اجرایی نمی شوند.. و همین تاثیرگذاری نمایش را کمتر می کند
**
با توجه به نامناسب بودن سالن شمس و چینش صندلی ها در باکس های جانبی، انتظار می رود میزانسن ها و طراحی صحنه طوری صورت گیرد که عدالت بصری برای همه ی تماشاگران رعایت شود ،که نشده.
اردشیر گرانقدر، سلام و روز خوش
ممنون از توضیحات خوبت در خصوص نمایش و ممنون که با ما به اشتراک گذاشتی.
از محتوای کلامتون حس میکنم که خیلی کار رو دوست نداشتین و راضی کننده نبوده .
البته من قصد داشتم این نمایش رو ببینم و صد البته نظر دوستان خوبی چون شما ... دیدن ادامه » قطعا در تصمیم گیری من موثر خواهد بود . :))
۲۶ بهمن ۱۳۹۴
بسیار نقد شما را دوست داشتم و به نظر من بسیار نزدیک است.
۰۴ اسفند ۱۳۹۴
جناب سلیمانی عزیز ممنون که خواندید و خوشحالم که نظرمان به هم نزدیک بود
۰۵ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مثل همیشه ایده و قصه ایی جذاب از جناب آقای برهانی مرند...این نمایش با توجه به امکانات سالن به بهترین نحو توانست جان اثر را بازگو کند.بازیهای خیلی خوب و جذاب ... کارگردانی درست و حساب شده بدون هیچگونه اغراق و خودنمایی...و یک متن شاهکار..که همه در کنار هم توانستن این نمایش خوب را بر روی صحنه ببرند..
شادی بهرامی و مهدی حسین مردی این را خواندند
آوا فیاض و علی اصغر شیرازیان این را دوست دارند
سپاس از تشریف فرماییتون
۲۶ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"از پشت پنجره که نگاه کنی همه چی تکراری و عبثه ولی وسط گود که باشی حس میکنی داری تازه ترین قصه زندگیتو مینویسی..." قصه تمام شر و شورهایی که با دلیل اما نه با استدلال شعله ور شد و هیچگاه به نتیجه ای میخواست نرسید و محکوم به تکرار در نسل بعد است. حمیدرضا آذرنگ همان فراموشی تاریخی ایران است که هیچ یک از فجایع را جدی نگرفت و به مسجد سپه سالار چشم دوخت. کانسپتی بسیار قوی و جذاب که میتونست خیلی جذابتر از اینی که هست به ما منتقل بشه اما نشد. شاید هم اگر برأی ردیف کنار (A) دوره ١٣٣٢ چیزی بیش از نمایشی رادیویی میبود و پرده ای مزاحم ما نبود کمتر سقف را گز میکردیم و از میانه کار به افتخار دستیابی به ارتباط بصری هم نائل نمیشدیم. نمایشی که برای من حالاحالاها جا برای تأمل داره اما لذت نبردم. جا داره خسته نباشید بگم به آقا نوید به تویی که یک تنه لذت این نمایش رو ... دیدن ادامه » خاموش کرد. بازیهای بالطبع عالی، هر چهار نفر، و ابهامات تمام نشدنی. خسته نباشید :)
"کانسپتی بسیار قوی و جذاب که میتونست خیلی جذابتر از اینی که هست به ما منتقل بشه اما نشد"

خانم لنکرانی با این فرمایش شما موافقم با این توضیح که به نظر بنده به جز ستون و پرده عناصر دیگر نیز در جای خود قرار نداشتند و عوامل دیگری همچون: نورپردازی که نه ... دیدن ادامه » به کمک فضای نمایش آمد و نه چشم بیننده را هدایت کرد. میزانسن که فراموش کرده بود برای باکس های A و D بلیت فروخته شده و ساکنین باکسهای میانی نیز اکثراً شاهد رژه ای منظم از چپ به راست و بالعکس بودند. نقش آفرینی هایی که مکانیکی و دیکته شده بدون انتقال هیچ حسی گویی مجبورشان کرده باشند بر صحنه حاضر شوند و بهترینشان همان فروشنده بود که اینک آقاجون خطاب میشود. متن که وقتی خود جناب برهانی مرند نویسنده آن بوده و آقای امینی دراماتورژی کرده و باز آقای برهانی برند کارگردانی و به صحنه برده مثل فرزندی که میان مشاجره پدر و مادر به هر گوشه کشیده شده و حیران گشته هربار چشم می گشود خود را سمتی می یافت و دست آخر با صدور مانیفست خواست هرکس تا پایان چیزی عایدش نشده دست خالی بیرون نرود! و دیگر نواقص که به زعم حقیر در بلاتکلیفی و عدم پختگی اثر نقش بسزایی ایفا نمودند.
روحش شاد مؤذن زاده اردبیلی که اگر نماز اول وقتمان میسر نکرد لااقل خوب می گریاندمان.

بنده نیز تصور می کنم امشب دو سه ایدۀ خوب همچون حافظۀ تاریخی مردمان را در یک نمایش نامطبوع شاهد بودم.
پوزش می طلبم که ذیل مطلب شما زیاده سخن راندم.
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
مینا خانم گرامی متشکرم از مشارکت شما
احتمالی که طرح فرمودید قابل بررسی ست و بله امکان دارد در این دست به دست شدن متن، اندیشۀ پشت اثر غامض شده باشد. خوشحال خواهم شد پس از تماشای نمایش نیز دوستان خود را از نقطه نظرات خود بهره مند فرمایید.
و ممنونم اگر تذکری که ... دیدن ادامه » ذیل مطلب خانم ثانی خطاب به بنده نگاشته اید را بمنظور حفظ پیوستگی مباحث آن تاپیک حذف نمایید. ( با حرکت موس بر روی مطلبی که درج نموده اید گزینه حذف نمایان می شود)
مجدداً سپاسگزارم.
۲۷ بهمن ۱۳۹۴
با پوزش فراوان ببخشید. انجام شد.
۲۷ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من طرف اونایی ام که طرفداریشونو چماق نمی کنند بکوبند تو سر مردم.....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سال های سال می گذرد .. کودتا و شلوغی و تظاهرات ..
و این داستان ها مانند خوابی که قبلا دیده بودیم ، تکراری وار اتفاق می افتند و می افتند ...
و فقط می گوییم ، این صحنه را من در خواب دیده ام ..
و هیچوقت ماهی ها در حوض خانه امان به آرامی شنا نخواهند کرد !!!
مرسی از نمایش .. لذت بردیم مخصوصا از بازی ها
مرسی که اومدید
۱۹ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از کارهای خوب که به داستان و بازیها و کارگردانی و صدابرداری و دکور و فضا سازی میشه نمره عالی داد

انقد سه زمان داستان خوب به تصویر کشیده شده بود که جای هیچ سوالی نبود.. ا

گر قسمتهایی که برای عوض کردن دکور نبود،‌ رو حذف میکردیم منم تو خوابشون میموندم و بیرون نمی اومدم و همونجا میرفتم پیش انیس خانوم..

آقای آذرنگ انقد خوب بود و من دیر فهمیدم؟

اما...
کاش فکری به حال صندلیهای تالار شمس بکنن،‌یا حداقل امکان خرید بدون صنلی و نشستن رو تشکچه رو بذارن،‌حیفه واقعا که به حاطر کمر درد ناشی از صندلیهای بد نخوایم تیاترهای بعدی رو ببینیم (تو قبلیها انقدر بد نبود!)
سپاس از تشریف فرماییتون
۱۹ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی دوست داشتنی با بازی بسیار خوب جناب آذرنگ و بانو پانته آ بهرام
چه شب آروم و خوبی بود جناب حسین مردی گرامی .. ضمنا پایان نمایش پیدات نکردم :)
۱۹ بهمن ۱۳۹۴
ارادت دارم دوست عزیز ، واقعاً همین طور بود
متاسفانه پایان نمایش ندیدمتون
۱۹ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان پیش فروش بلیت این نمایش در سایت tik8.com آغاز شده.
رضا تهوری، پیمان لسان و تینا نظرکرده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید