تیوال فیلم استرداد
S3 : 10:18:22
: درام - تاریخی 
:  علی غفاری
: محسن آقا علی اکبری - بنیاد سینمایی فارابی
: حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قایمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی پور، صالح میرزا آقایی، علی رام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان بخش، منصور چراغی پور و ...
:  علیرضا طالب‌زاده

: محمود کلاری
:  بهرام دهقان

: ایرج رامین‌فر
: حسن زاهدی
:  محمدرضا درویشی

: طهورا ابوالقاسمی
: محسن بابایی
: علاالدین پژهان
: مهدی ابراهیم‌زاده
: مانفرد اسماعیلی
: مجید یاسر
: حسن لبافی
: علی نظری
: سحر جزایری
: سحر مصیبی، امیر حسین جبه داری
: محمد ابراهیمیان، اکبر مشکینی، مهران ممدوح، امیر محمدی
: حسن ناحی
خلاصه داستان: فیلم "استرداد" به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسایلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به نظر من که حرکت نویی بود در صنعت سینمای امروز ایران....
من خوشم اومد، هم داستان خوب و قوی و کشنده ای داشت که بر پایه ی واقعیت بود هم فیلم برداریه خوبی داشت.
پیشنهاد میکنم ببنید، اردش دیدن دارد.
Fatima_bahrami و میلاد این را خواندند
raha azimi و رهام این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفم. اما این فیلم چیزی نداشت. موضوع که ظاهرا شیدا از نظر تاریخی محل بحث افرادی آنهم با چارچوب های متفاوت ذهنی می باشد. فاقد هر گونه ارتباط و در گیر نمودن ذهن مخاطب. من واقعا نمی دانم این فیلم برای چه ساخته شده بود.آیا ما یک فیلم تاریخی دیدیم؟ کیف انگلیسی را بیاد بیاوریم.سریالی تلوزیونی. آنهم شاید از نظر تاریخی با حرف ها و حدیث ها. اما واقعا اطلاق عنوان تاریخی به کیف انگلیسی شهامت کمتری طلب نمی کرد؟
کیمیا توکل نیا و طاها این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی آقای فرخ نژاد عالی بود.
manimoon، مهدیه محمدی و طاها این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کشته شدن سربازای قطار به شدت مصنوعی بود. مثل ماست وایساده بودن نگاه می کردن!
از اونجا که ازین قسم فیلم ها تو سینمای ایران خیلی کمه، خوب بود. فیلم برداری هم که معلومه وقتی محمود کلاری مدیر باشه چی میشه گفت؛ حرف نداشت.
همون معدود سکان های عاشقانه به شدت بد بود!
در کل خوشحالم که دیدمش.
الهه الف و یاسمن این را خواندند
محبوبه تهمتن و مهدی حسین مردی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمبرداری بی نظیر به خصوص صحنه ی حرکت قطار در کوه و نماهای زیبای کاخ تماشای فیلم رو لذت بخش ساخت ...
نکته ی اصلی تجربه بیست ساله جناب غفاری در کارهای فاخر تاریخی(البته در ایران نسبت به بقیه فاخرند!) بود...
انتخاب بازیگران برای نقش های مورد نظر در حد متوسط و میتونست عالی تر هم باشه(به غیر از اقای فرخ نژاد واقای تشکر)...
در ایفای نقش اقای فرخ نژاد هم چیز بدیع و تازه ای حس نکردم اما بازیشون همیشه برام دوست داشتنی بوده وهست...جناب تشکر هم به شدت عالی گریم شده بودند و باور پذیر و منطقی! بازی کردند قابلیت انعطاف فراوانی نسبت به ایفای نقش در قالب های مختلف دارند...
در نهایت اینکه بسیار زیاد ارزش دیدن داشت...!!!
الهه الف این را خواند
سید روح الله مختاری، فرزاد شهاب و raha azimi این را دوست دارند
متوجه این قسمت از نظرتون که راجع به تجربه ی بیست ساله در کارهای فاخر تاریخی جناب غفاری است نمیشوم!میشه بیشتر توضیح بدید؟
۰۹ دی ۱۳۹۲
به شدت میخوام با شما موافق باشم
نظرتون کاملا درسته
اما با اون تیکه که چیزی در آقای فرخ نژاد حس نکردم موافق نیستم،ناراحتم کرد
ولی در هر صورت مرسی
۰۹ دی ۱۳۹۲
خواهش میکنم اقای مختاری...
7 جولای عزیز داستان هیچ سند و مدرک واقعی نداره!!یعنی الکیه!
یگانه:)
۰۹ دی ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بچه ها سلام
بازم اومدم درباره ی فیلم دیگه نظر بدم .اونم فیلمی نیس جز استرداد
فیلم خیلی خوبی بود .مخصوصا اینکه راجع به یه موضوع تاریخی ساخته شده بود .همه چی اعم از صحنه های عاشقانه (یه کمی) و صحنه های تیراندازی و جلوه های ویژه خیلی خوب بود .بنده حقیر بهتون پیشنهاد می کنم که تا این فیلم از روی پرده برداشته نشده برید و ببینید .
فیلم دارای فیلنامه خوب و تصویر برداری و همچنین کارگردانی قابل تقدیری بود .
بازی ها هم بدک نبود ولی دو نفر خیلی خوب بودن یکی حمید فرخ نژاد عزیز و بهنام تشکر که واقعا هم نقش بهش میومد و هم خیلی خوب گریمش کرده بودن .دقیقا خود زاهدی بود .
امیدوارم از توضیح بنده کمترین راضی بوده باشید .
بازم ممنون تیوالی های عزیز
مصطفی بیگ محمدی، الهه الف، یاسمن و ف.پ این را خواندند
سارا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من با سه نفر از همکارانم این فیلم رو تماشا کردم...هر کدوم یه سن و سلیقه ای داشتیم اما همه راضی بودیم از وقتی که گذاشتیم.
بازی ها،تصویربرداری،لوکیشن ها و فضا سازی ها،و البته گره داستان شیرین بود.

در هر حال مطمئنم کار اونقدر بد نبود که مثل بعضی دوستان به حال کسایی که خوششون اومده تاسف بخورم...اصلا ما نخوایم کسی دلش برای ما بسوزه کدوم رو انتخاب کنیم؟!!!
((( می‌خواهم ببینم دیدم دوست داشتم دوست نداشتم)))
الهه الف و مصطفی بیگ محمدی این را خواندند
عباس تقی خانی، ف.پ و سارا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تصویر برداری خوب نبود، فوق العاده بود !
الهه الف این را خواند
عباس تقی خانی، سارا و احمدرضا خاکی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روابط شخصیّت‌ها در استرداد نیمه‌کاره و الکن است. سرهنگ تکین در یک مثلّث عشق مادری-وطن‌پرستی-وظیفه‌شناسی قرار دارد. امّا یکی از این سه خط، به پیش‌برد داستان کوچک‌ترین کمکی نمی‌کند. دو ضلع دیگر، با شعارهایی که فیلم‌ساز می‌دهد، با هم در تناقض قرار می‌گیرند. معرّفی چهار پرسوناژ دیگر، در قالب مطالعه‌ی پرونده‌ی آن‌ها، به صورت مختصر و در حدّ چند ثانیه انجام می‌شود. این‌ها، متریال کافی را برای شناخت شخصیّت در اختیار بیننده نمی‌گزارد. وقتی شخصیّت به بیننده معرّفی نشود، خدمت یا خیانت او هم نمی‌تواند جذّابیّتی برای مخاطب داشته باشد یا او را غافل‌گیر کند.


بخشی از یادداشتم بر «استرداد»:
http://cinephilic.blogfa.com/post/65
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من امروز این فیلم رو دیدم. خیلی خوب بود برای سینما ایران کار متفاوتی بود.توصیه میکنم حتما ببینید
الهه الف، منا رجبیه فرد، یاسمن و ف.پ این را خواندند
فاطمه نخستین آصف و سارا این را دوست دارند
فیلم زیبایی است
۱۸ آذر ۱۳۹۲
خیلی متفاوته در کنارش یه کم زیباست...
۰۳ دی ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چیزی جز اظهار تاسف ندارم.
متاسفم که مردم ما، صنعت و هنر سینمای ما، بازیچه‌ی دستان جماعتی شده‌اند که تا توانسته‌اند از ادراک پاک و خام‌مان سود برده‌اند، و تازه خودمان هم نفهمیده‌ایم.
بازی‌های قابل‌توجه - به جز چند مورد خاص - کارگردانی قابل قبول، فیلم‌نامه‌ای خوب، تصویربرداری ِ عالی و استفاده از امکانات دیپلماسی، همه و همه در خدمت نتیجه‌گیری نادرست، دور از واقعیت و غلط.
مطمئن باشید، پنجاه سال آینده هم فیلمی در مورد سه‌‌هزار میلیارد خواهند ساخت. آن روز مشخص می‌شود چه کسی نگران مردم بوده، و چه کسانی نگران هستند...
گرچه آینده‌گان برای ساخت فیلم به اندازه‌ی کافی سوژه دارند، که ممکن است هزارموردش از قلم بی‌افتد...
۱۳ آذر ۱۳۹۲
سپاس از توجه و وقتی که می گذارید...
نمی دانم اصلا امکان پذیر هست یا نه اما به نظرم بهتر است بدون جهت گیری برای بار دوم فیلم را ببینید، که اگر نقاط قوتی دارد به خاطر دید منفی کلی از چشمتان دور نماند.
۲۰ آذر ۱۳۹۲
ادعای فهمیده بودن و کنترل ناخود آگاه را ندارم ولی تلاشم دقیقا همین است.
۲۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
و مثل همیشه.."همیشه پای یک زن در میان است"
این فیلم هم از این قاعده مستثنی نبود
چه می شه گفت
بالاخره یکی باید باشه که کارا رو خراب کنه یا اون طور که دلش می خواد پیش ببره
داستان جذاب روایت نشده بود
فیلم برداری و شات ها عالی بودن و بی نقص
با اینکه یه جوری تا آخر فیلم کنجکاو بودم که ته فیلم چی می شه ولی فقط از روی کنجکاوی بود نه کشش و جذابیت روایت
از اون فیلمایی است که اگر این بخش از تاریخ رو می دونستم دیگه هیچ گونه دلیلی برای دیدن فیلم نداشتم
الهه الف، وحید سکوت، امید رستگار، sanaz m.barin و یاسمن این را خواندند
کاوه ت و morago morago این را دوست دارند
خوبیش اینه که یه روایت جدید از تاریخ رو میبینید نه تاریخ اتفاق افتاده رو!
۱۲ آذر ۱۳۹۲
بذار اعلام کنن ١٠ درصدش رو پس میدیم بعد ٧٠ میلیون صاحاب پیدا میشه. اصلا هر چی گند مشاهده میشود مربوط به دوره ی مادها و دایناسورها و ماموتهاست. وگر نه ما همه گلیم.
۱۲ آذر ۱۳۹۲
نصف بیشتر تاریخ یه توهم ذهنی ای بیش نیست و اتفاق نیفتاده..مثل داستان همین فیلم..
۱۴ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
والا چی بگم؟!!
من فقط یه سوال از دست اندکاران این فیلم دارم!
اینکه این 5 میلیاردو کجای این فیلم خرج کردین؟!!
الهه الف، غزاله کهن دل، سمانه کهربائیان و یاسمن این را خواندند
morago morago، س ب و بیتا علیزاده این را دوست دارند
هنوز فیلم رو ندیدم. اما شاید دستمزد بازیگران فرنگی اش!
۰۸ آذر ۱۳۹۲
یا مثله....


همین آمریکا که چندین ساله هیــــــــــــچ غلطی نمیتونه کنه.. :)))))
۱۶ آذر ۱۳۹۲
:) :))))

۱۶ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصلا از این فیلم خوشم نیومد. یک فیلم کاملا معمولی (به جز فیلمبرداری محمود کلاری) که با این فیلمنامه برای تلویزیون مناسب تر بود. صحنه های اکشن هم که در حد فیلم های دهه 60 و اوایل دهه 70 بود.
در طول فیلم تقریبا همه به مملکت و مردم خیانت میکنن به جز شخصیت روزنامه نگار مذهبی (و البته شخصیت اول فیلم). وقتی چند میلیارد پول مفت برای همچین فیلمی هزینه میشه باید هم پیامش این باشه.
وااااااااااااای!! مخصوصا اونجاش که قطار بین دو تا تونل وایساده بود و سربازا رو می کشتن... چقد مصنوعی بود :)))))))))
۰۹ آذر ۱۳۹۲
من نقدی در خصوص فیلمهای مهرجویی سعی کرده ام بنویسم و اینکه چرا فکر میکنم چه خوبه که برگشتی ایشان در راستای سینمای خودشان کاملا با صحت و سلامت پرداخته شده است. خوشحال میشوم اگر وقت کردید در خصوص آن نظر خود را به من بگویید.
۱۷ آذر ۱۳۹۲
راستش رو بخواهید این فیلم رو هنوز ندیدم. ولی این فیلم رو حتما می بینم. با کمال میل. خیلی ممنون که بنده رو قابل دونستید.
۱۷ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر از تکنیک فیلمبرداری به روز {البته بدون استفاده از مدلسازی} و مناظر بعضا بکر و شات های حرفه ای بگذریم میتوانم بگویم با مخلوطی از روابط چپ اندر قیچی عاشقانه - مادر - میهن پرستانه ای روبرو هستیم که کمابیش در تلویزیون بصورت جداگانه همیشه نشان داده میشود. فرخ نژاد را مثل همیشه دوست داشتم چرا که کارگردانی غیر حرفه ای هم نتوانسته بود در خیلی از سکانسها او را هم کلیشه کند.
دوبله غیر حرفه ای "غزل" این احتمال را تقویت میکرد که علت استفاده از یک هنرپیشه غیر ایرانی در این نقش کارکرد فرار از حجاب اجباری را داشته که خب خوب است اما نه به هر قیمتی.
مکثهای بین دیالوگها متناسب با سرعت وقایع نبود ضمن اینکه به نظر می آمد فیلم در برخی جاها شبیه به روایت فتح میشود جایی سیمرغ و جایی دگر شاه خاموش.
امیدوارم این جناب مستطاب فرخ نژاد هم کمی به خود بیاید و بفهمد دوستش ... دیدن ادامه » داریم.
به هر حال خوب بود برای متلک وضع موجود با خوراندن ایدئولوژی یوتوپیایی صدا و سیما.
فیلمنامه حتی نتوانسته بود اتفاقات را به هم متصل کنه؛
داستان فیلم پر از تناقض بود.
شاید کارگردان فکر کرده چون پول زیادی خرج فیلمش داره میشه هر چیزی رو باید به داستان اضافه کنه.
۲۹ آبان ۱۳۹۲
:) تعجب بنده هم از همین بود و علت غیر حرفه ای ای که به آن دادم. شاید بهتر بود میگفتم بی مبالاتی، چون بقول شما بعضی جاها اینکار به روشی انجام شده بود که اصلا جلب توجه نمیکرد. اما از آنجا که بیمبالاتی صفت شخصیست و به من ارتباطی ندارد و در ادبیاتم هم نباید وجود ... دیدن ادامه » داشته باشد چرا که سطح نقادی را به شدت به سمت دعوای محاوره ای پیش میبرد و نتیجه ی آن غیرحرفه ای شدن کار میشود.
۱۱ آذر ۱۳۹۲
دوست عزیز ف.پ.
همونطور که گفته بودم دوباره این فیلم رو دیدم و خیلی خوب بود چون با دقت به نکاتی که گفته بودم نگاه کردم و خوشبختانه یا بدبختانه درست بوده قضاوتم و نظر کلی من در خصوص این فیلم هنوز تغییری رو به بهتر شدن نکرده است.
با تشکر.
۲۵ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"سرنوشت یه سرباز تیر و تفنگه "


اگه عکاسی رو دوست دارید
اگه به تاریخ معاصر علاقه دارید
اگه می خواین یه فیلم خوب ببینید
و اگه عاشق خاک وطن هستید..

فیلم " استـــــرداد" رو ببینید
کجای این فیلم به تاریخ معاصر میپرداخت؟
۱۲ آذر ۱۳۹۲
با سلام و احترام .. اول می خواستم بحث کنم .. اما بعد گفتم بی خیال... " نوشتم اگه به تاریخ معاصر علاقه دارید " .. !! نقد شما رو خوندم .. قاب احترام هست.. در خصوص بودجه و اینا کاری ندارم .. چون این فیلم برای من ، دیدن تصاویر زیبا، نورپردازی های خوب، صحنه پردازی های ... دیدن ادامه » دلنشین بود... یه پیشنهاد دارم که در خصوص تحریف که فرمودین، کارهای علی حاتمی رو چی می نامید...
۱۳ آذر ۱۳۹۲
تحریف؟
۱۳ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمی عالی با بازی هایی عالی...فیلمببرداری و طراحی صحنه و فیلمنامه هم عالی و بی نقص
توصیه میکنم حتما ببینید
واقعا همینطوره من هم بسیار لذت بردم از دیدن این فیلم
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید