تیوال پرفورمنس وجود
S3 : 11:24:04
پرفورمنس حرکتی (بوتو)
  ۲۶ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد
  ۲۰:۱۵
  ۵۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: بهزاد غلامی
: (اجراگر) بهزاد غلامی
: بهزاد غلامی

: محبوبه محمدی
: مهدی عباسی
: بهزاد غلامی
: حامد خلیلی
: بابک حقی
: سونیا سرلک، شیرین نادری، شراره رضایی
: سحر وزین خواه
: معین قوی
: خانه نمایش دا

کانال تلگرام خانه نمایش دا

"وجود" انسان را به تصویر می کشد و او را در میان انبوه قضاوت ها از تنش می میراند. و در این وجود و عدم وجود تنهایی انسان متبلور است .


- از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۲ سال خودداری نمایید.
شهر:
تهران

آواهای وابسته

مکان

میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، کوچه ۶/۱ پلاک ۶۶، خانه نمایش دا
تلفن:  ۸۸۰۱۶۰۷۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
مسائلی وجود داره که نمیشه به سادگی در موردشون حرف زد و شاید حتی صحبت کردن در مورد اونها چندان جذاب یا تاثیرگذار نباشه!
اینطور وقتها بنظرم پرفورمنس یک روش جذاب برای بیان اون حرفهاست!
من ارتباط چندانی با رقص بوتو نمیگیرم معمولا ولی بنظرم طراحی این اجرا و تسلط بازیگر روی بدن و اجرای حرکات بسیار خوب بود و طراحی نور بسیار راضی کننده، خصوصا نور صحنه پایانی که باعث تاثیرگذاری روی مخاطب میشد. و فکر میکنم اگر موسیقی مناسبتری انتخاب شده بود به جذابیت کار بسیار کمک میکرد، البته این سلیقه شخصی هست.
سکوت و همراهی تماشاگران هم عالی بود، دم همگی گرم
چه خوب کردی درباره اش نوشتی مریم جان
۳۱ خرداد
در اولین فرصت تماشایش می کنم... ممنون از معرفی ات رفیق
۳۱ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من مخاطب رقص بوتو نیستم انگار چون این کارو دوست ندشتم و سلیقه من نبود بیان عریان موضوعات تابو. فضای مالیخولیایی تنهایی انسان، جنایت، دنیوی بودن تمام وود بشر از ویژگی های این کار بود و من سردرد گرفتم برخی از مشخصه های مشترک اجراهای بوتو عبارتند از:
- به کار بردن موضوعات تابو.
- فضاهای پوچ یا اغراق گرا.
- اسلوموشن به حد خارق العاده ای تحت کنترل.
- بدنهای تقریبا عریان و نقاشی شده به رنگ سفید .
- چشمان به فراسو چرخان و چهره کج و معوج.
- شکل های گروتسک.
- اجرا کردن با یا بدون تماشاگر.
- سبک بدون سبک به تعداد رقصندگان بوتو سبک بوتو وجود دارد.
بوتو نامی است که به نوعی از اجرا اطلاق می گردد که می تواند به عنوان گونه ای از رقص معاصر ژاپنی لحاظ شود.
برتو طغیانی معلول از ویرانی اجتماعی و سیاه بخشی باقی مانده پس از جنگ جهانی بود و از طرفی منطبق بود بر واکنش که ... دیدن ادامه » در مقابل نهادهای وقت رقص ژاپن صورت گرفته بود. نهادهائی که تاتسومی هیجیکاتا بنیانگذار بوتو آن ها را اسیر تقلید می دانست تقلید از غرب از سوی دیگر واز "نو" معروف ترین شکل از تیاتر سنتی موزیکال بر اساس هیجیکاتا وضعیت آن زمان رقص را به خاطر سطحی گرایی و گسترش تمایل به روایت گری قویا مورد انتقاد قرار داد.
بوتو درخلال جست وجوی یک حافظه جمعی یا منحصر به فرد به موضوعات و مولفه های بنیادین خود دست یافت: مرگ، شهرت، پویائی و ارتعاشات.
ممکن است خالصا مفهومی(کانسپچوال) باشد، بدون هیچ حرکتی. بوتو در ابتدا در ژاپن مورد تخطئه قرار گرفت. اولین اثر هیجیکاتا در ۱۹۵۹ یک رسوائی خوانده شد و او به لحاظ اجتماعی مطرود شد. این هنر اجرائی بعدها در غرب به طور چشمگیری مورد استقبال واقع شد. به ویژه دراروپای دهه ۷۰) بوتو سرانجام به عنوان یک گرایش هنری علاقه مند به جست وجوی هویت ملی در ژاپن دهه ۸۰ مورد تحسین و اقبال واقع شد. تا دهه ۹۰ نسل جدید بوتوی ژاپنی را با منابع فرهنگی سراسر دنیا مرتبط ساخت. امروزه بوتو رقصی است که در پهنه عالم اجرا می شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد اجرای این پرفورمنس از بهزاد غلامی تمدید و خرید بلیت سانس‌های تازه (دوشنبه ۲۰ تا جمعه ۲۴ خردادماه) همینک آغاز شد.
رضا غیوری و شبنم یگانه این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این پرفورمنس، کاری از بهزاد غلامی با اجرای محدود ۳ شب از پنجشنبه ۲۶ تا شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید