تیوال فیلم هت‌تریک
S3 : 15:32:34
: رامتین لوافی
: صابر ابر، همایون ارشادی، ماهور الوند، پریناز ایزدیار، امیر جدیدی
: مجید مطلبی
: مرتضی هدایی
: هایده صفی یاری
: وحید مقدسی
: امیر حسین قاسمی
: محسن نصرالهی
: مارال جیرانی
: سعید ملکان
: حسین متحد
: ندا آصف
: سعیده دلیریان
: محمد بدرلو
: مسعود مومنی
: مهدی بدرلو
: علی کریم
یه عبارت بی‌مزه هست که می‌گه آدم‌ها یه دفعه تغییر نمی‌کنن، این ماییم که دیر به دیر نگاشون می‌کنیم...

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
هت تریک فیلم خوب و قابل قبولیه. در خصوص سرعت توالی اتفاقات و ارائه اطلاعات تازه که گره‌ها و تنش ها رو نمایان میکنه،برخلاف نظر یکی از دوستان بنظرم ریتم بسیار خوبه و اتفاقا در کلیت فیلم اگر نگاه کنیم فیلم با یک شتاب یکسانی اوج میگیره. شاید نماها و کلوزآپ های فیلم تا پیش از تصادف باعث کندی ریتم در ابتدا شده اما بنظر میاد تمام اینها تمهیدات کارگردان در نزدیک کردن ما به شخصیت ها بوده ؛ از تردید های شخصیت ماهور الوند در موندن توی مهمونی تا نگاه‌های پر از شک زن فرزاد( پریناز ایزدیار) به مکالمه‌های فرزاد با تلفنشو همینطور مکالمات با هیجان و اضطراب فرزاد( امیر جدیدی) با تلفن و با همایون ارشادی. تمام این ها زمینه‌هایی رو برای ماجراهایی که در خونه اتفاق میافته و روشن شدن نقاط پنهان نگه‌داشته‌شده هر کدوم از اون آدمها فراهم میکنه.
بنظرم سکانس ماقبل پایانی ... دیدن ادامه » امیر جدیدی مقابل اون مغازه تلویزیون فروشی بسیااررر سکانس خوبیه اما من با سکانس پایانی که شخصیت زن ظاهرا توی تونل داره رانندگی میکنه و ما نمیدونیم این همون تونلی هستش که اونا ازش عبور کردن یا نه و اینکه نگاه بهت زده و غم انگیز زن دقیقا بخاطر چیه مشکل داشتم. بنظرم حتی با نیت یک پایان باز، این حجم از ابهام برای این قصه ای که از نظرم به خوبی تا قبل این نقطه روایت شده بسیار بد و حیف بود و نمای خیلی گنگیه.
فیلم ضمنا از بازیهای خیلی خوب و به اندازه ای برخورداره.
سپیده، علی جباری و Negin Fooladi این را خواندند
امیر مسعود، امیررضا، علی د و جهان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هت تریک فیلمی است که به نوعی دنباله روی سبک اصغر فرهادی بوده است فیلم با یک داستان ارام که همان مهمانی است شروع می شود .شروع به معرفی شخصیت ها می کند و در نهایت اولین ضربه و اولین گره فیلم که همان تصادف است پیش می آید .به طور کلی گره های فیلم یکی بعد از دیگری اتفاق می افتد و شاید یکی از ضعف های فیلم ضرباهنگ این گره ها باشد که این قدر سریع اتفاق می افتد که تماشاچی سردرگم می شود و البته خیلی از این گره ها ابتر می ماند مثلا هرگز تا اخر فیلم ماجرای تصادف فاش نمی شود و نا دیده گرفته می شود .شاید اگر این فیلم بازیگران خوبی را دور خود جمع نمی کرد دیده نمی شد اما انصافا بازی خوب بازیگران باعث شد که کش دار بودن فیلم کمتر آزار دهنده باشد .هت تریک روایت گر دو رابطه است یکی رابطه امیر جدیدی و پریناز ایزد یاز که زن و شوهری هستند که مدت ها از ازدواجشان میگذرد و امیر ... دیدن ادامه » جدیدی به خوبی توانسته نقش یک آدم تن لش و تنبل را ایفا کند و همسرش سالهاست که او را تحمل می کند و این روزها بچه ای در راه است که می تواند نوید زندگی بهتر باشد اما در نهایت رابطه با شکست مواجه می شود و دیگری رابطه بین صابر ابر و ماهور الوند که اگرچه با پنهان کاری های بسیار و کودکی که سر و کله اش یکهو پیدا می شود و نشان جدایی است در نهایت با چیده شدن سفره شام و گلی که توسط ماهور الوند از گلدان شکسته دوباره به گلدان جدید منتقل می شود و او در حال اب دادن است نشانگره جان گرفتن و ریشه زدن دوباره رابطه است .
در نهایت فیلم پایان بندی خوبی دارد که در واقع بیانگر احساس غمار بازی است که غماری را برده و عشقش را باخته است .این حس متضاد می تواند اوج کار باشد
شما جایی رو میشناسید که نقد فیلم انجام بشه؟من خیلی دوس دارم با همچین گروه هایی باشم
۲۰ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم خوبی نبود به نظرم
فیلم نامه خوبی نداشت اما بازیگرای خوبی داشت که خوب هم بازی کرده بودند. اتفاقات فیلم خیلیاش غیر منطقی بود به نظرم توی صحنه تصادف یک برخورد شدید اتفاق میفته که حتی مسیر ماشین منحرف نمیشه و از سرعتش هم کم نمیشه و کمی جلوتر به اصرار پریناز ایزدیار امیر جدیدی ماشینو نگه میداره بعد صابر ابر میگه من میرم ببینم چی شده از ماشین پیاده میشه بدون اینکه به پشت سرش نگاه کنه میره جلوی ماشینو میبینه بعد دست خونیشو میاره بالا نشون میده ... خب با این سرعت شما به هر چیزی بزنی انسان یا حیوون انقدر سریع سپر ماشین خونی میشه؟؟؟؟!!!!!! بعد پریناز ایزدیار خونو میبینه حالش بد میشه پیاده میشه بعد میاد با یک حالت مضطرب و عصبانی و هیجانی میگه من میرم ببینم چی شده و در ماشینو میکوبه بعد از چند دقیقه برمیگرده و با آرامش کامل میشینه تو ماشین یکم آب میخوره ... دیدن ادامه » بعد با یک چهره آروم به امیر جدیدی میگه چرا حرکت نمیکنی ... خب چی شد؟؟؟؟ چرا چیزی نگفت که چی شده؟ چرا هیچ کس ازش نپرسید که رفتی چی دیدی؟ چه اتفاقی افتاده بود؟ بعد اون حالت اضطراب و ترس چی شد که یهو از بین رفت؟؟؟ بعد رفتن جلوتر میگن بریم یه جا جمع شیم در موردش تصمیم بگیریم و یه فکری بکنیم ... خب چرا جمع شین؟ هر کی بره خونه خودش خب
بعد تو خونه پریناز ایزدیار به صابر ابر میگه بچه فلان فامیل تصادف کرد کدوم بیمارستان بردنش بعد زنگ میزنه به همون بیمارستان میپرسه که کسیو آوردن اونجا یا نه .... خب مگه قراره هر بچه ای تصادف میکنه ببرنش همون بیمارستان که این انقدر مطمئن زنگ میزنه به اون بیمارستان؟؟؟؟ بعدم بیمارستان میگه یه پیرزن آوردن بعد اینا میرن تو فاز که آره ما به یه پیرزن زدیم خب آخه یعنی چی؟؟؟؟
آخر فیلم صابر ابر و ماهور الوند این همه از هم دروغ و پنهان کاری پیدا میکنن با هم دعوا میکنن بعد به دقیقه نرسیده با هم آشتی میکنن چجوری میشه آخه....؟؟؟؟

اینا چند نمونه بود که به ذهنم اومد

این که کارگردان هر چند دقیقه یه دروغ و پنهان کاری جدید رو میکرد و یه اتفاق جدید رو نشون میداد جالب و هیجان انگیز بود اما در کل فرم خوبی نداشت
یاسمن این را خواند
ماهرو رستمی، علیرضا آمیزطبع، نرگس، زهره مقدم، Sajad... و جهان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آیا به چیزی که به عنوان فیلمنامه نوشتید باور دارید ؟ ! ؟


یک تصادف بعد کشمکش های انحرافی در آخر هم برنده گنج در شرط بندی

من به چیزی که شما نوشتید و ساختید هیچ باور ندارم
عباس الهی، سپیده و رضا بهکام این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با توجه شنیده ها از فضای فیلم با سختگیری به دیدن فیلم هتریک رفتم اما تا حدودی راضی کننده بود به خصوص هوشمندی فیلمساز در اندازه نگه داشتن و زیادی به ورطه سندرم داد و بیدادهای های چند نفره در یک لوکشین نیافتادن و یا به جز مواردی در تله تشدد بحران آفرینی در راستان مسیر رو شدن پنهانکاری ها قرار نگرفتن و در عوض فیلم از بحران بیرونی ابتدایی تصادف به سمت بحران اجتماعی و رفتاری کاراکتر اصلی میرود تنها کاراکتر فیلم که پرداخت بهتری دارد و امیر جدیدی هم با هوشمندی نقش چنینی آدم یلخی و رو مخ را بازی میکند. اما به نظر من کستینگ فیلم چندان خوب نیست و انتخاب ماهور الوند برای نقشی که به سنش نمیخورد و صابر ابر در همان شمایل کلیشه ای زیادی جدی که متناقض است با آنچه در فیلم باید باشد به ضرر فیلم است. پایان فیلم هم پایان جذابی است که احساس متناقض بردن شرطبندی ای که ... دیدن ادامه » اقدامش وجاهت فردی کارکتر فرزاد را به شدت زیر سوال برده است به خوبی پرداخت شده و اجرای جدیدی در این سکانس سخت عالی است.
در سینمایی که من فیلم رو دیدم فیلم سوءتفاهم هم در سانسی دیگر اکران داشت. قرار داشتن این دو فیلم در کنار یکدیگر خودبه خود جشنواره پارسال را به ذهنم آورد که چطور فیلم هتریک توسط هیات انتخاب رد شده و فیلم آشفته حال و پوچی مثل سوءتفاهم در جشنواره پذیرفته میشود! واقعا این گزینشها را نمیتوان با هیچ نوع معیار سینمایی توجیه کرد.
امیر مسعود این را خواند
زهره مقدم، سپهر، سیما لواسانی و ماهرو رستمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفانه اصلا فیلم خوبی نبود،هدف خاصی نداشت و پایان فیلم بدتر از کل فیلم بی مفهوم بود.
حمیدرضا مرادی و زهره مقدم این را خواندند
R 0 y a این را دوست دارد
بنطرم پایانش قابل قبول بود...باتوجه به برد و باختی که در قمار بدست اومد....
۰۸ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کم کم باید به بی پایان بودن فیلم های ایرانی عادت کنیم.
سرعت فیلم پایین بود و چندین بار وسط فیلم ساعتم رو نگاه کردم.
بازی های بهتری از بازیگرهای فیلم دیده بودیم و بازی ها هم در سطح متوسطی بود.
در کل ۲.۵ از ۵
نیما نیک، حمیدرضا مرادی و حسین این را خواندند
بهترین بازی جدیدی
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
به نظرم ماهور الوند از بقیشون بهتر بود و امیر جدیدی هم خوب بود ولی بازی های بهتری هم داشته.
۰۵ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خارج خونه مالی نیست، تو خونه پلنگه
ME EN PIERE


......................
بیرون موشه
تو خونه پلنگه
عاطفه گندم آبادی و سپیده این را خواندند
farhad riazi، علی ابراهیم و sanazpch این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید