تیوال نمایش هویت پروانه‌های مرده
S3 : 19:15:43
  ۱۷ فروردین تا ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
  ۱۸:۰۰
  ۱ ساعت
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: احمد سلگی
: سها آردم، آیدا توتونچی، مهران میری (مهمان از گروه پاپتی ها)، امیرمسعود واعظ تهرانی

: حسین صحرایی
: نسا قلی‌پور
: مهدی طالقانی
: محمدعلی فاموری
: دکتر نغمه ثمینی
: کیوان ساکت اف
: حسنا بابی نی
: میترا سیدی
: رضا بهاروند
با سپاس از اشکان خیل نژاد
: سارا اعلمی، نهال آغاز، امیررضا رنجبران
: کریم شعری
: حمید وحیدی نسب، مازیار درخشانی، امید قدمی
: فاطمه صفیری، نهال آغاز
: نوید آغاز
: مریم رودبارانی
: میترا سیدی
: علیرضا حسینی، فرید حسینی

شماره رزرو : ٠٩١٩٦٧٤٩١٢٥


اثر برگزیده هجدهمین جشنواره تیاتر دانشگاهی
نامزد دریافت تندیس بهترین کارگردانی، بهترین نمایش‌نامه و بهترین بازیگری زن از هجدهمین جشنواره تیاتر دانشگاهی

شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش هویت پروانه‌های مرده / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از افتتاحیه نمایش هویت پروانه‌های مرده / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» اجرای نمایش «هویت پروانه های مرده» تمدید شد

» هویت پروانه های مرده، جان گرفت

» «هویت پروانه‌های مرده» از ۱۷ فروردین ماه به روی صحنه می رود.

» هویت پروانه های مرده بر صحنه ی تالار مولوی

» پوستر رسمی نمایش هویت پروانه‌های مرده رونمایی شد.

آواهای وابسته

مکان

خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی
تلفن:  ۶۶۴۱۹۸۵۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
حضور چهار بازیگر پرتوان و اکتیو و خلاق در صحنه که مطمئنا با تمرین و تکرار فراوان و کارگردانی مسلط آقای احمد سلگی به این حد از اجرا رسیدند و بدون طراحی خاص صحنه و لباس تونستند چنین زیبا از زحمات و سختی های کار را بیان کنند، ستودنی است و شاید هنرمندان و هنرجویان تئاتر درک بهتری داشته باشند و همزاد پنداری کنند

"چرا اومدی تئاتر کار کنی؟"

این سوال شاید دغدغه عظیمی از هنرمندان و هنرجویان زحمت کش تئاتر باشه

ولی شاید من دنبال جواب ابن سوال نباشم


من تماشاگر عادی تئاتر که میام ساعتی ی اثر دراماتیک ببینیم ی قصه ببینم یک فکر و اندیشه ببینم شاید با دیدن این نوع تئاترها راضی از صحنه بیرون نرم ولی مطمئنم در آینده کارهای بزرگی از این گروه پرتلاش به روی صحنه میاد . خسته نباشید
ما بازیگر نمایشی هستیم که تا 60 ثانیه دیگه شروع می شه
ما بازیگر نمایشی هستیم که تا 60 ثانیه دیگه تموم میشه
.
.
.
ما بازیگر نمایشی هستیم که
تا ابد
ادامه داره
...
نمایشی که تا ابد ادامه داره ...
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
بله بله
تا ابدالاباد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به دلیل استقبال تماشاگران و محدودیت اجرا در سالن مولوی

«هویت پروانه های مرده» تنها با 10 اجرای دیگر در تئاتر باران دوباره به روی صحنه می رود

لینک برگه جدید نمایش :‌ http://www.tiwall.com/theater/hoviyyateparvanehhayemordeh3

خرید بلیت سه روز نخست اجرا با ۴۰٪ تخفیف آغاز شد

لینک خرید اینترنتی : http://www.tiwall.com/store/hoviyyateparvanehhayemordeh3

اثر برگزیده هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی

از ۱۳ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر باران
لیلى شجاعى و سعید زادمهر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به نمایش «هویت پروانه‌های مرده»
از پست‌مدرنیسم تا سانتی‌مانتالیسم


یک نمایش دانشجویی در یک سالن مشهور به پاتوق دانشجویی. نمایشی درباره فضایی نسبتاً دانشجویی در باب یک هنر کاملاً دانشجویی. همه چیز در پیرامون اثر با مفهوم دانشجو گره خورده است. حضور در جشنواره دانشجویی و استقبال اثر از جانب دانشجویان؛ اما چه چیزی نمایش احمد سلگی، کارگردان جوان تئاتر را در دانشجویی بودن برجسته می‌کند. برای رسیدن به پاسخ این اثر خوش‌ساخت را می‌توان در چند بند با مدخل‌هایی متفاوت تشریح کرد:

1- ریتم سریع: بدون شک مخاطب با دیدن « هویت پروانه‌های مرده» حس می‌کند سوار بر یک خودروی پر سرعت، در فضای سالن به چرخش درآمده است. فضایی برای تنفس وجود ندارد. بازیگران مدام جای خود را عوض می‌کنند و هر یک در دیگری حلول پیدا می‌کند. مخاطب گیج و منگ، مبهوت می‌شود که کی به کی است. البته این برای چند دقیقه نخست است. فرم نمایش به همان سرعت اجرا، مخاطب را آموزش می‌دهد.
ریتم تند نمایش کارکردی هیجان‌انگیز دارد. این هیجان بارها و بارها تشدید می‌شود؛ همانند صحنه کافی‌شاپ و دخترکی که مدام سفارش‌ها را برمی‌شمرد. البته تنها این تندی در کلام نیست، در حرکات نیز بروز پیدا می‌کند، مثل کوبیدن صندلی‌های فایبرگلاس در هم یا افتادن‌های مکرر.



ریتم تند «هویت پروانه‌های مرده» به حفظ ساختار کمک می‌کند؛ یعنی اگر نمایش از نفس بیافتد، برای مخاطب تبدیلی به یک چیز نامفهوم می‌شود. سلگی برای رسیدن به این رابطه، بازی خوبی از بازیگرانش گرفته است و این حس خوب بودن را باید در تغییر مدام لحن، حرکت و ژست آنان جستجو کرد. به مثال‌ها نقبی بزنیم و به جایی برویم که یکی از بازیگران دختر از نقش دختر کافه‌چی به زن لوند و سپس عاشق دلخسته اصطلاحاً شیفت – تغییر موضع – می‌دهد.

2- خرده روایت/کلان روایت: جایی در نمایش یکی از بازیگران، موقعیت زمانی نمایش را نقطه عطف روایت می‌خواند و تاکید می‌کند که پس از این عطف روایی، نمایش به پایان نزدیک می‌شود. این تعریف که پس از گذشت تقریباً دو سوم نمایش بیان می‌شود، شکل کلاسیکی از روایت دراماتیک است و تقریباً همان فرمی است که با اسامی چون فرایتاگ در تئاتر و سیدفیلد در سینما می‌شناسیم.

نکته ... دیدن ادامه » قابل توجه آن است که در نمایش «هویت پروانه‌های مرده» این فرم روایی یک کلان‌روایت در نظر گرفته می‌شود. این کلان‌روایت برای آثار قصه‌گوی سه پرده‌ای و پنج پرده‌ای انتخاب می‌شود که طبق یک تعریف ساده داستان از نقطه A به B سپس C و در نهایت به D ختم می‌شود. سلگی سعی می‌کند این ساختار را بشکند. او از یک روایت منفرد استفاده می‌کند. حتی می‌توانیم بگوییم که نمایش واجد پیرنگ اصلی هم نیست. در عوض نمایش مملو از خرده روایت‌هاست. از همین رو است که نمی‌شود یک خلاصه منسجم از نمایش بیان کرد.

یکی از مهمترین عوامل شکسته شدن کلان‌روایت جابه‌جایی شخصیت‌هاست. نمایش فاقد شخصیت‌های ثابت است؛ این در حالی است که طبق تعریف و شرح بازیگران، نمایش داستان عشقی مثلثی است. این مثلث بر پایه چهار بازیگر شکل می‌گیرد و هیج قطعیتی در اینکه کدام بازیگر کدام نقش را به عهده دارد وجود ندارد.

3- نمایشنامه علمی: گفتن این سخن که «هویت پروانه‌های مرده» اثر علمی است گزاف است؛ ولی تلاشی برای رسیدن به برخی المان‌های آن شده است. با این حال گفتن این حرف که احمد سلگی با آگاهی قصد خلق نمایشنامه‌ای علمی داشته نیز گزاف است.

«هویت پروانه‌های مرده» با چند مورد ریز به گونه نمایش‌های علمی نزدیک شده است. بدون توضیح مفصلی درباره این گونه می‌تواند به خلاصه گفت، نمایشنامه علمی اثری است که فرم یا محتوای آن با مباحث علمی غیرعلوم انسانی ارتباط داشته باشد، همانند آثار تام استوپارد.

نمایش در چند جا و البته با تکرار، مفاهیم چون اثر پروانه‌ای، تقسیم میتوز، بیماری سرطان و ... را شرح می‌دهد. این مفاهیم در ساختار نیز نمود دارد، من جمله اثر پروانه‌ای. الگوی مادری که می‌توان برای نمایش یافت نمایشنامه تحسین شده «زیرکی» است و البته تا حدودی «آرکادیا».


4- پست‌مدرنیسم: نمایش احمد سلگی به شدت وابسته به جهان پست‌مدرن است. شکستن کلان رویات برای رسیدن به خرده‌روایت – با خوانش لیوتاری – می‌تواند گام مهمی در رسیدن به رویه پست‌مدرنیسم باشد. در کنار این باید از عدم قطعیت موجود در اثر حرف زد که در وجوه شخصیت‌پردازی تعبیه شده است. ریتم تند نمایش نیز وابستگی خاصی به نگرش پست‌مدرنیسم دارد.

حتی ورود دادن مباحث علمی به اثر برآمده از پست‌مدرنیسم است. این را باید در شکل اجرا نیز قرار داد. مخاطب با یک اثر رئالیستی مواجه نیست. همه چز ساختگی پیش‌می‌رود. آدم‌ها فاقد هویت ثابت هستند. برای مثال نمی‌توانید نقش بازیگری به یک بازیگر اطلاق دهید. استفاده از فاصله‌گذاری‌های مکرر در دل نمایش نیز به رویه پست‌مدرنیسمی ارتباط پیدا می‌کند.

تا اینجا اثر سلگی، اثری است پویا و جذاب که در آن رگه‌های فکر و اندیشه نیز یافت می‌شود. شما را به تامل می‌اندازد؛ اگر فرصتی برای تنفس بگذارد. به دنبال روش‌های تازه‌ای در اجراست و بازیگرانش توان معقولی برای ارائه آن قرار می‌دهند. با این حال پست‌مدرنیسم اثر تا جایی مخدوش است. نخست از همان جایی شروع کنیم که تعریف اثر است، شکستن کلان روایت.

اگرچه به نظر می‌رسد سلگی در «هویت پروانه‌های مرده» یک کلان روایت مرسوم را زیر سوال برده است؛ اما باز هم از آن پیروی می‌کند. برای روشن شدن این گونه فکر کنید که مخاطب در همان ابتدای نمایش می‌دانست بر سر شخصیت‌های چه رخ داده است و حال به دنبال ادامه اثر می‌نشست، آیا به اثر خدشه‌ای وارد می‌شود؟ بدون شک خیر؛ چرا که در شکل روایتی انتخاب شده برای اثر دیگر قصه‌گویی محلی از اعراب ندارد و این فرم اثر است که قصد خودنمایی دارد. دیگر قرار نیست داستان را از نقطه A به B بریم؛ همه چیز یک آشوب است. منطق این آشوب نیز منطبق با همان اثر پروانه‌ای است.

سلگی برای روایت خود در نهایت نقطه D کلاسیکی انتخاب می‌کند و برای شکل‌گیری این نقطه D به سراغ داستانی سانتی‌مانتالیسیم می‌رود. به آثار پست‌مدرن مشهور رجوع کنیم و ببینیم آیا در میان آنان آثاری ملودرام می‌یابیم. ذهن نگارنده چیزی نمی‌جوید و متوجه آن است که اصولاً جهان پست‌مدرن به دنبال معماست تا داستان عاشقانه‌ای که در سطح رخ می‌دهد یا همچون آثار مدرن غور در احوالات درونی یک شخصیت. شاید رسالت تئاتر پست‌مدرن رسیدن به ایده‌آل‌های برشت نباشد؛ ولی بدون شک گریه کردن مخاطب برای مرگ یک پسر سرطانی نیز هدف چنین نمایشی نیست. البته این یک عیب نیست؛ بلکه یک پیشنهاد برای بهترین دیدن اثر است.

هویت پروانه های مرده؛
پروانه هایی که هنوز در حصر اوهام و همهمه های ذهنی اسیرند و بال پرواز ندارند.
دیشب به تماشای نمایش نشستم و گرچه این جریان سیال ذهنی بیشتر به دغدغه ها و صدای ذهنیات دهه 70 میپرداخت، اما گاهاً همراه این گروه شدم و تصاویر خلق شده خلاقانه را تجسم کردم .
آنچه که قابل تقدیر است، اجرای دست خالی این عزیزان ( از جهت فقدان آکسسوار خاص و پیچیده) و به دنبال آن انتقال مفاهیم ذهنی و بصری به مخاطب است و اینقدر در این امر موفق عمل می کند که مخاطب، از لذت درک این مفاهیم محظوظ می شود.
یکی از مواردی که از لحظه ورود به سالن توجهم را جلب کرد، استفاده از نخهای کاموا ، دور تا دور صحنه اجرا بود که به مثابه تارهای تنیده پیله به دور پروانه های از پیله درنیامده می ماند و بیربط به نام نمایش نبود؛
"" پروانه های مرده""
آری،
پروانه هایی که در پیله ... دیدن ادامه » تنیده شده از صداهای ذهنی و سوالات بی جواب اسیرند و با بلاتکلیفی از عدم یافتن پاسخ مناسبی برای چراهای گوناگون خود، قدرت شکافتن پیله خود را ندارند....
و محکومند به مرگ....
مرگی تدریجی....
ـــــ پـــرنـــد ــــــــ
درود بر نگاه تیزبین شما
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
سپاس از حضور گرمتون، کیان گرانقدر
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هویت پروانه‌های مرده، اجرایی که نباید آن را از دست داد!

فرهنگ > هنر - مینا صیادی: «هویت پروانه‌های مرده» به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی، نمایشی است که این روزها در سالن تئاتر مولوی به اجرا درمی‌آید.

این نمایش کار خود را از 17 فروردین امسال شروع کرده و تا جمعه 3 اردیبهشت اجرا خواهد داشت. «هویت پروانه‌های مرده» که در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی شرکت کرده و به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود، در سه بخش کارگردانی، نمایشنامه‌ و بهترین بازیگر زن نیز، نامزد دریافت تندیس شده بود.

کارگردان این اثر، احمد سلگی، «هویت پروانه‌های مرده» را روایتسیالذهنچهاربازیگرقبلازشروعیکنمایش معرفی می‌کند. همچنین نگارش این نمایش که از تابستان 93 آغاز شده بود، همگام با تمرین‌های گروه اجرایی و به صورت کارگاهی در طول پروسه یک سال و نیمه به اجرای ... دیدن ادامه » عموم رسید.

این نمایش که با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شما شده است، تاکنون میزبان هنرمندانی چون نغمه ثمینی، سعید اسدی، حمید پورآذری، صابر ابر، افسانه ماهیان، علی‌اکبر علیزاد، الهام کردا، غزاله معتمد، رضا سرور و ... بوده است.

لینک خبر :‌ http://hamshahrionline.ir/details/331083/Culture/Artnews
سعید زادمهر، حسین پوریعقوب، علی سعیدیان و سوگند کرمی این را خواندند
عباس الهی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حس دیدن کارخوب رو هیچوقت با هیچ چیزی عوض نمیکنم. نمایش "هویت پروانه های مرده" به زیبایی جریان حرکت سیال ذهن رو به نمایش گذاشته، تجربه ی حرکت ذهن در گذشته مسئله جدیدی نیست، اما اجرایی با این دقت واقعا کار کم نظیریه و چقدر با ظرافت تمام جریان ذهن رو به بیننده منتقل میکنه.
اینکه وقتی فکر میکنیم گاهی بیننده ایم، گاهی خیال پردازی میکنیم، گاهی صحنه هایی رو تکرار میکنیم و ...
تا پایان این نمایش فکر میکنم چند اجرای دیگه بیشتر باقی نمونده و خوشبختانه در این روزهای آخر گویا دو اجرایی هم شده. بسیار این کار رو دوست داشتم و معتقدم کارهایی از این دست در طول سال شاید یک یا دوبار بیشتر اتفاق نیوفتند .
دیدنش رواز دست ندهید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگردان «هویت پروانه های مرده»:
طرح دغدغه‌ دهه هفتادی‌ها/ بازیگران قبل اجرا به چه فکر می‌کنند

احمد سلگی کارگردان نمایش «هویت پروانه های مرده» با اشاره به اینکه در این نمایش دغدغه‌های نسل دهه ۷۰ از زبان چند بازیگر تئاتر مطرح می شود درباره فضاسازی بصری این اثر نمایشی سخن گفت.

احمد سلگی کارگردان نمایش «هویت پروانه های مرده» که این روزها در تالار مولوی روی صحنه است به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نمایش تا امروز بازخوردهای مثبتی داشته است و حتی تا چند روز آینده تمام بلیت های کار پیش فروش شده اند و «هویت پروانه های مرده» تا جمعه سوم اردیبهشت ماه در تالار مولوی روی صحنه خواهد بود.

وی درباره انتخاب نام نمایش بیان کرد: «هویت پروانه های مرده» به افرادی که به سمت تئاتر کار کردن می آیند اما با مشکلات زیادی روبرو هستند، اشاره دارد و حتی در نگاه کلان تر این نام می تواند به نسلی اشاره داشته باشد که فهمیده نمی شوند. در واقع «هویت پروانه های مرده» به دیالوگ پایانی نمایش نیز اشاره دارد که یکی از کاراکترها می گوید «شما نمی توانید پروانه های مرده را بفهمید.»

سلگی درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش قصه مشخص و روایت خطی ندارد چون به شکل همزمان ۶ - ۷ قصه را روایت می کند. چند بازیگر تئاتر منتظرند تا ۶۰ ثانیه دیگر پرده باز شود و روی صحنه بروند اما آنها در این ۶۰ ثانیه ای که در نمایش ۶۰ دقیقه به طول می انجامد به همه چیز فکر می کنند جز نمایشی که قرار است در چند لحظه دیگر در آن بازی کنند. در این نمایش روابط سیال ذهن این چند بازیگر و تفکراتشان را مرور می کنیم.

وی یادآور شد: در «هویت پروانه های مرده» ذهن درگیر افرادی که تئاتر کار می کنند و اینکه چرا این بازیگران چند لحظه مانده به اجرای کارشان هنوز برای روی صحنه رفتن آماده نیستند از خودِ نمایشی که قرار است کار کنند مهمتر است. در این نمایش هم دغدغه و مشکلات تئاتری ها و هم نسل دهه ۷۰ که خودم نیز جزوشان هستم، مطرح می شود.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش عنوان کرد: علاوه بر مفاهیم مطرح شده در نمایش، تلاش ما این بوده که به تکنیک اجرا و نگارش نمایشنامه همچون تکنیک های جابه جایی و فرم پیچیده اجرا نیز توجه داشته باشیم تا کار جذاب باشد و حتی اگر مخاطبی از محتوای کار خوشش نیامد جذب فرم آن شود.

وی ... دیدن ادامه » متذکر شد: در این نمایش ایده ما حذف تمام عناصری است که به درام کمک می کند بنابراین لباس، نور و صحنه پردازی را از نمایش حذف کردیم و تنها بازیگر است که به عنوان فرمانروای صحنه بر اثر حکومت می کند.

وی در پایان درباره فضاسازی نمایش گفت: با همفکری که با طراح صحنه نمایش داشتیم تصمیم گرفتیم به جای طراحی دکور یک فضای بصری برای کار در نظر بگیریم. البته این فضا کمکی به فهم محتوای نمایش نمی کند چون در این اجرا ما آنقدر تعدد لوکیشن داریم که نمی شد دکور خاصی برای آن در نظر گرفت. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با یک فضاسازی بصری ذهن مخاطب را برای ورود به فضای ذهنی کاراکترها آماده سازیم.

«هویت پروانه‌های مرده» نامزد دریافت تندیس بهترین کارگردانی، بهترین نمایشنامه و بهترین بازیگری زن از هجدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی بوده است و تا سوم اردیبهشت ماه هر روز ساعت ۱۸ در تالار مولوی میزبان علاقه مندان خواهد بود. در این نمایش بازیگرانی همچون سها آردم، آیدا توتونچی، مهران میری، امیرمسعود واعظ تهرانی ایفای نقش می‌کنند.
پرند محمدی این را خواند
مریم اسکندری، پیمان لسان و سوگند کرمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت سانس های ویژه برای این نمایش فراهم گردید.
نوید آغاز، عباس الهی و محمد شفائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مدت های طولانی است که به سینما امیدی ندارم، گاه و بیگاه اما به تماشای تیاتر ها می روم در این رفت و آمد ها اما یک اصل را خوب یاد گرفته ام، نمایشی که تبلیغ آن رفت روی بیلبورد کنار بزرگراه، یا مثلا قبل از اجرا شد نمایش ویژه یک سایت معروف، یا آقا و خانم بازیگر به نامی نشستند برایش به به و چه چه راه انداختند به احتمال خیلی زیاد یک ریگی به کفش مبارکش افتاده آن هم ریگی بزرگ و آزار دهنده... آخر تیاتری ها کجا پول اینهمه تبلیغات را دارند... بگذریم... برسیم به این پروانه های بی ادعا و دور از آنطور وصله ها، بی راه نبوده که این نمایش عناوینی نظیر اثر برگزیده هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، نامزدی دریافت تندیس بهترین کارگردانی، بهترین نمایش‌نامه و بهترین بازیگری زن از هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را یدک می کشید. دوستش داشتم، هرچند که بواسطه علایق شخصی ترجیح ... دیدن ادامه » می دادم متن نمایش کمی عمیق تر و آزار دهنده تر می بود و البته که مقصر این تقاضا هم کسی نیست جز خود آقای نویسنده عزیز، ایشان اشاره به مفاهیمی کرده که آدم را قلقلک می دهد برای بیشتر و بیشتر آلوده شدن در داستان... خیلی منتظر خواهم بود تا ببینم دغدغه های ایشان طی سال های آتی به کجا کوچ خواهد کرد... در پایان اصلا نمی توانم نگویم که اجرای بازیگران علی رغم جوان بودن بسیار چشمگیر و دقیق بود... امیدوارم روزی برسد که پروانه ها نمیرند و هویت آنان بشود همانی که دلشان برایش پر می کشد... برای همه گروهی که برای این نمایش عمر خرج کرده اند آرزوی موفقیت دارم...
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت دو اجرای پایانی این نمایش فراهم گردید.
محمد شفائی این را خواند
نوید آغاز این را دوست دارد
یعنی تمدید نمیشه؟
۲۹ فروردین ۱۳۹۵
دوست عزیز امکان تمدید در این سالن با توجه به بلیت فروشی اجراهای آینده وجود نداره
۳ روز پایانی هفته نمایش ۲ اجرایی شده که اطلاعات کامل و بلیت فروشی تا فردا در همین صفحه قرار میگیره
۳۰ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای نمایش «هویت پروانه های مرده »به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی به دلیل استقبال قابل توجه تماشاگران تا جمعه سوم اردیبهشت ماه در تالار مولوی تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی ، اجرای نمایش «هویت پروانه های مرده» به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی که در تالار مولوی روی صحنه می رود به دلیل استقبال قابل توجه تماشاگران تا جمعه 3 ردیبهشت ماه به اجرای خود ادامه می دهد.

«هویت پروانه های مرده» در یک هفته ابتدایی اجرای خود به اندازه ای با استقبال روبرو شد که تعداد تماشاگران آن بیش از حد و تعداد صندلی‌های سالن بود.

«هویت پروانه‌های مرده» که اثر برگزیده هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است، در ساعت ۱۸ و با مدت ۶۰ دقیقه در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

در این نمایش بازیگرانی همچون سها آردم، آیدا توتونچی، مهران میری، امیرمسعود واعظ تهرانی ایفای نقش ... دیدن ادامه » می‌کنند.

تا کنون هنرمندانی نظیر نغمه ثمینی، سعید اسدی، افسانه ماهیان، صابر ابر، الهام کردا، هوشنگ قوانلو،حمیدرضا پور آذری و...به تماشای این نمایش نشسته اند.

این نمایش نامزد دریافت تندیس بهترین کارگردانی، بهترین نمایش‌نامه و بهترین بازیگری زن از هجدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی است. سایر عوامل این نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: رضا بهاروند، طراح صحنه: حسین صحرایی، طراح لباس: نسا قلی‌پور، عکاس و ایده پرداز پوستر: مهدی طالقانی، طراح گرافیک: محمدعلی فاموری.
فروش حضوری هم داره سالن؟
۲۹ فروردین ۱۳۹۵
سلام خانم حدادی نازنین
سخن اول : خیلی دلم براتون تنگ شده و امیدوارم هرچه زودتر ببینمتون .
دیروز این کارو دیدم ( همون خارج از ظرفیت)
کار خوبی بود و خیلی دوستش داشتم.
بنظرم این 4 جوان عزیز نشون دادند که یک تیاتر میتونه فارغ از داشتن سوپراستارهای تیاتر کاری ... دیدن ادامه » بسیار زیبا و دلنشین و حرفه ای باشه .
واقعا بشون تبریک می گم . و اینکه وقتی از سالن میای بیرون و قیافه همه راضی و پرانرژی هست ، بسیار حس خوبی است .
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
سلام مریم عزیز و مهربانم
من هم بسیار مشتاق دیدارتانم
مدت مدیدی است که دیداری تازه نکرده ایم
انشاالله به زودی زود ببینمتان

مریم جان ما هم با سایر دوستان دیروز آنجا بودیم ، چطور ندیدمتان ؟
من که برای دومین بار آمده بودم ، آنقدر که این اجرا لذتبخش و دیدنی بود .

کاملابا نظرت موافقم
کاری ... دیدن ادامه » بس دلنشین ، حرفه ای و تحسین برانگیز
کاری نو ، بکر و تاثیرگذار
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت برای روز پنج شنبه ۲ اردیبهشت ماه فراهم گردید.
نوید آغاز، هاشمی و رضا آزادی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من پریشب این کار رو دیدم و بسیار زیاد لذت بردم! باید به خاطر این متن خوب و کارگردانی عالی آقای سلگی به ایشون تبریک گفت که از دل یک کار دانشجویی نمایشی در بالاترین استاندارد حال حاضر تئاتر ایران تولید کرده اند. بازی های این کار علیرغم اینکه خیلی پر چالش بودند به خوبی توسط بازیگران محترم این تئاتر اجرا شدند و تونستند که فضای کار رو خیلی خوب به تماشاگر منتقل کنند.
به همه توصیه میکنم که اگر این کار رو ندیده اند، از فرصت باقیمانده استفاده کرده و حتما ببینند ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
معمولا وقتی از همه ی آدم هایی که هستند نا امید میشی ،به آدم هایی که نیستن امیدوارم میشی...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گاهی فکر میکنم کاش بعضی نمایش ها صبح اجرا میشدند.صبح زود...

بیدار میشدیم مثلا میرفتیم سالن بزرگ مولوی،
خودمان را دو دستی تقدیمشان میکردیم،
میگفتیم آقا بی زحمت اندازه ی دو هفته شارژش کنید...
یک ساعت بعد خودمان را تحویل میگرفتیم و تا محل کار و تحصیل و زندگی پرواز میکردیم...



.مرسی از همگی:)
سلام دوستان
آیا این کار فروش خارج از ظرفیت هم دارد؟
یعنی وقتی بلیط های تیوال برای امروز تمام شده است.آیا امیدی هست که بتوانیم حضوری بلیط بخریم؟
محمد لهاک این را خواند
سلام دوست عزیز
بله
هر روز ۴۵ دقیقه پیش از اجرای نمایش بلیت های خارج از ظرفیت در گیشه به فروش می رسد
۲۷ فروردین ۱۳۹۵
تشکر تشکر:)
۲۷ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
احمد جان سلگی عزیز و گرامی

نویسنده و کارگردان خلاق ، با اخلاق و خوشفکر و ...

مطمئن باش دیگر رهایت نمی کنم
و منتظر کارهای برجسته تر و زیباترت خواهم ماند

با این اجرا توقع ما را از خودت و مسئولیت خود را در قبال مخاطبانت بسیار فراتر بردی

همه به انتظار خواهیم نشست
حتی انتظاری طولانی

آینده ای درخشان در انتظارت ست

موفق باشی
... دیدن ادامه »
و اما بازیگران پر تلاشش

امیر مسعود جان واعظ تهرانی چه خوش درخشیدی

سها آردم عزیز و گرامییم عالی بودی

مهران جان میری بازییت فوق العاده زیبا بود

آیدای توتونچی عزیز و نازنینم بازییت بسیار زیبا و دلنشین بود

و با سپاسی فراوان و ویژه از همه ی عوامل این اثر دلنشین و جذاب

آرزومند سالی سرشار از تئاتر هایی اینچنین دلچسب و تحسین برانگیز هستم .







پروانه هایی که بی صدا می آیند

ولی پروازشان شگفت انگیز است

و چه غوغایی به پا می کنند

دیدنیست

دیدنی
واقعاً چه غوغایی به پا کردند بانو!
۲۷ فروردین ۱۳۹۵
مهسا جان دقیقا" همینطور است
و این اجرا بسیار فراتر از یک تئاتر دانشچویی بود و عزیزان هنرمندمان در این نمایش توانستند در تمام لحظات به نحو احسن در انتقال احساسشان به مخاطبان خود موفق عمل کنند .

چه تاثیرگذاری حیرت انگیزی
حقیقتا" باعث افتخارند ... دیدن ادامه » .
۲۹ فروردین ۱۳۹۵
شکوه عزیز


با شما موافقم
۳۱ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینقدر از دیدن این اجرا به وجد آمدم

اینقدر خوشحالم که شروع دیدن نمایش ها رو در سال جدید ، با این اجرا آغاز کردم

که نمی تونم احساسم را پنهان کنم و دائما" می خواهم اونرو به اشتراک بگذارم

دلم می خواد همه ببینند این گروه تئاتری جوان چطور یک ساعت شما را محو متنی جذاب و بازیهایی حیرت انگیز و زیبا می کنند ،
که شما به هیچ عنوان گذر زمان را احساس نمی کنید .

دوستش خواهید داشت مطمئم
چه جوش و خروشی....
مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم...دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم
دیدۀ سیر است مرا جان دلیر است مرا...زهرۀ شیر است مرا زهرۀ تابنده شدم
۲۶ فروردین ۱۳۹۵
خواهش می کنم کیان عزیز و گرامییم
از شما می آموزیم

از خواندن دلنوشته هایتان لذت می بریم و یاد می گیریم

سپاسگزارم
هم تیوالی ی عزیز و اندیشمند
و در عین حال ناپیدایمان

شما کی رخ می نمایید...
۲۶ فروردین ۱۳۹۵
بنده نوازی می فرمایید بانو. قدردان مهرتانم.
۲۶ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید