تیوال فیلم حوض نقاشی
S3 : 14:14:54
خـریــــد
۳,۰۰۰ تومان
 بها: ۳,۰۰۰ تومان
: مازیار میری
: حامد محمدی
: شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصایی، الهام کردا
: منوچهر محمدی
: محمدآلادپوش
: آتوسا قلمفرسایی
: مریم هژیروند
: مهرداد میرکیانی
: ساسان نخعی
: علی نیکرفتار
 
مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
بازیگران فوق العاده بودن ولی موضوع اش رو دوست نداشتم
کیمیا TAV، raha azimi و تایماز موسی زاده این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هم شهاب حسینی این سال ها رو دوست دارم و هم نگار جواهریان همه ی سال ها رو. اما بیایید کمی رک باشیم. نگار جواهریان از پس نقش برنیومده. شهاب حسینی هم که شانس آورده و بازی افتضاح اولیه ش رو با پیدا کردن الگوش (شان پن) ترمیم کرده.
در کل یه فیلمنامه‌ی حروم شده.
کیمیا توکل نیا، آرزو، علی سلطانی راد و مهسا این را خواندند
حمیدرضا فرهنگی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم خیلی خوب بود و چیزایی هم که بقیه می گن کم داشت به نطرم جالبش کرده بود تو زندگی واقعی خیلی چیزا اینجوریه...
من خیلی لذت بردم. و به نظرم بازی شهاب حسینی بهتر بود هر چند که واقعا خوب بودن.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم خیلی خوب بود و چیزایی هم که بقیه می گن کم داشت به نطرم جالبش کرده بود تو زندگی واقعی خیلی چیزا اینجوریه...
من خیلی لذت بردم. و به نظرم بازی شهاب حسینی بهتر بود هر چند که واقعا خوب بودن.
manimoon، baharinbahar، بهناز فوائدی و نیما اردلان این را خواندند
شیوا اکبری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه چیزی کم داشت !
انگار تو داستان یه چیز دیگه باید اتفاق می افتاد که نیفتاد ! داستان کم بود ، شاید هم پردازش !
یه چیزایی اومده بود بعد ول شده بود ، فاز اون خانوم ناظم و شوهرش اصن معلوم نبود ، یا اونجا که می گه عمه ام زنگ زده بود چیکار داشت ؟ و بعد هیچی ! اصن انگار یه جمله ی اضافی بود

شهاب حسینی به نظرم خوب نبود . فکر می کردم شاید اگر از یه بازیگر ناشناس استفاده می شد بهتر بود ولی بعد گفتم پس چطوریه که بازیه نگار جواهریان برام خوبه و به دلم میشینه ؟

سکانسی که از شهاب حسینی از پشت شیشه دست های نگار جواهریان رو می بوسه به نظرم بهترین سکانس این فیلم بود
نمی دونم ، من نمی تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم ، مرسی که نظرتونو در میون گذاشتید باهام
۱۱ شهریور ۱۳۹۲
با نظرتون راجع به شهاب حسینی موافقم.خیلی موافقم.
بازی نگار جواهریان هم به نظر من کمی بهتر بود.شاید به این خاطر که حواسش بود تا جائی که میتونه باور پذیر نشون بده پیش بره.
۱۲ شهریور ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فقط میتونم بگم شهاب حسینی یه جاهایی کنترل کاراکتر از دستش در میرفت ، نگار قویتر بود.
کیارش این را خواند
تایماز موسی زاده و کیمیا توکل نیا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
داستان جالبی داشت ولی بازی ها می تونست قوی تر و پررنگ تر باشه
شادی بهرامی و نیکا پاکی این را خواندند
تایماز موسی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من فیلم را در جشنواره دیدم و رای ضعیف دادم . البته شاید باید متوسط می دادم ولی به خاطر سختی که برای دیدن فیلم تحمل کردم خیلی ناراحت بودم. فیلم صحنه های خوبی داشت که بعضی تکراری و بعضی جدید و خوش ساخت بودند.فیلم خلاهای فیلمنامه ای هم کم نداشت
سوال من از دوستانی که از فیلم خوششان آمده این است: فیلم بازیهای خوبی داشت یا نداشت , صحنه های خوبی داشت یا نداشت و... . خوب که چی؟ این فیلم اصلا برای چی ساخته شده بود. واقعا دیدن یا ندیدن آن چقدر فرق می کرد. الان که چند روز و یا ماه از دیدن فیلم می گذرد و به آن فکر می کنید چه حسی دارید؟ اگر بازهم تاثیر خوبی روی شما دارد و برروی رفتارتان با دیگران و احساساتتان به دیگران تاثیر خوبی می گذارد, خوب برای شما فیلم خوبی بوده و خوش به حالتان.
در ضمن بعد از دیدن فیلم یکی دو دقیقه ایستادم و رای دادن دیگران را نگاه کردم. بالای 90 ... دیدن ادامه » در صد خانمها رای عالی به فیلم می دادند و بین آقایان یکی دو نفر رای عالی می دادند. البته پیش بینیش را می کردم ولی ایستادم تا مطمئن شوم. تحلیلش با شما.
sana p، علی رضا و امیرحسین مطلبی این را خواندند
آقا دمت گرم، ما هم تو جشنواره برای دیدن فیلم خیلی سختی کشیدیم! تازه بهمون گفتن این سختی تقصیر خود عوامل فیلمه که اکران بلیط مارو گرفتن و برای مسئولین حوزه خصوصیش کردن! ( سینما فرهنگ)
۲۳ مرداد ۱۳۹۲
اما در مورد فیلم، حق میدم بهتون، اما باهاتون موافق نیستم، کما اینکه رأی خوب انداختم.
ببینین از دید من الزامی نیست هر فیلمی یه چیزی به آدم اضافه کنه، یه حرفی بزنه، آدم ازش یاد بگیره؛
این فیلم حرف خاصی نداشت، توی بعضی نقاط، ضعف داشت. بازی کمتر از انتظار ... دیدن ادامه » شهاب حسینی، عدم کشش لازم داستان، و همینطور سطح کارگردانی کمتر از انتظار مازیار میری (در قیاس با سعادت آباد) اما درش آرامش جریان داشت! بعد فیلم، آدم ملتهب نبود (اتفاقی که الان در سینماهامون خیلی رایج شده!) آدم با یه روحیه خوب از سالن میومد بیرون؛ به عبارت بهتر "حال آدم خوب میشد."
البته چند نقطه قوت هم داشت که نباید نادیده گرفت، بازی خوب نگار جواهریان (که تکراری نبود هرچند چندین نقش با این ویژگی ها بازی کرده، اینجا بدون من و طلا و مس) و طراحی صحنه خوب آتوسا قلمفرسایی که به حق سیمرغ رو هم گرفت.(هرچند جایی خوندم که کمی اغراق شده بود و بی راه هم نمیگفت اما خود فیلم هم میطلبید اغراق آمیز باشد) و البته فیلمبرداری بسیار خوب محمد آلادپوش.
ببخشید طولانی شد، ولی باید توضیح مبسوط می دادم.
۲۳ مرداد ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با احترام وحیرت فراوان از تقدیر بیش از حد و اندازه برخی از دوستان از بازی آقای شهاب حسینی و احترام فراوان به شخصیت این بازیگر جوان
معتقدم سهم زیادی از این اقبال عمومی که نصیب بازی آقای شهاب حسینی شده،آمار کم چنین نقشهائی در فیلمای سینمای ما و نتیجتا عدم امکان قیاس است .عامل دوم،متأسفانه همان قدرت کم حافظه تاریخی و فراموشی همیشگیست که دامنگیر اغلب ماست.کم بودن چنین نقش هائی در سینمای ما نباید شیفتگی و مجذوبیت کاذب در مواجهه ناگهانی با آنها ایجاد کند و سطح توقعمان را از چنین بازی هائی کاهش دهد.
بی شک،بازی در نقش یک معلول ذهنی،استعداد،تجربه،تلاش،تحقیق وانرژی زیادی میطلبد.ولی واقعا چه چیزی در بازی آقای شهاب حسینی اعم از حرکات دست و صورت،فرم دهان و خنده و مهمتر از آن حس درگیری و زندگی باخودِ یک معلول ذهنی به چشم میاید.اگر از بازیگران آماتور هم ... دیدن ادامه » بخواهیم به زعم خود، لحظه ای نقش یک معلول ذهنی را بازی کنند.چیزی مشابه همین حرکات از قبیل تا کردن بیش از حدِ مچ و آرنج دست و پائین آوردن چانه بدون باز کردن دهان و بستن پلکها با حالت آرام و بدتر از همه دویدن با حالتی بچگانه از آنها سر خواهد زد.
ولی آیا این همه کافیست که این بازی را متفاوت بنامیم.و اگر چنین کردیم جفا در حق بازی اکبر عبدی در فیلم مادر نکرده ایم؟ بازی پرویز فنی زاده را در تنگسیر به فراموشی نسپرده ایم؟بنظر میاید،نه ما که مسئولین سینمائی هم از فراموشی آن همه نبوغ بدمان نمیاید. دیدن بازی عبدی در فیلم مادر، یک لحظه نمیگذارد که به اکبر عبدی بازیگر فکر کنی.اسماعیل را در تنگسیر باور میکنی.این به غایت بزرگان بازیگری با استعداد شگرف خود به نقش معلول ذهنی در سینما اعتبار بخشیدند و بازی آن را از حد رایج آن در سینما که بیشتر شبیه نمایش های دانش آموزی بود صد پله ارتقاء دادند و البته کار را برای خیلیها مشکل کرده اند.
ضمن ادای احترام مجدد برای شخصیت بزرگ آقای شهاب حسینی که یقیناً مجذوب چنین تعاریفی نخواهند شد و هنوز راه درازی را برای خود متصورند،به احترام استعداد،نبوغ و ارزش والائی که بزرگانی مثل فنی زاده و عبدی به نقش آفرینی های متفاوت و بدیع به سینمای ایران داده اند از جا برمیخیزیم.
چندجای سخن شما ایراد دارد
1- بازیگر آماتور میتواند لحظه ای یا چند دقیقه ای خل بازری دربیاورد اما در طول یک فیلم 90 دقیقه ای نمیتواند تمامی آن حرکات را مو به مو تکرار کند و شب که به خانه میرود و صبح که برمیگردد سر صحنه یک معلول دیگر تحویل دوربین میدهد
2-مقایسه ... دیدن ادامه » بازی های آقایان عبدی و فنی زاده با شهاب حسینی کمی دور است...شما همه اینها را فقط معلول ذهنی میبینید در حالی که شخصیت و نقش هر کدام با هم فرق دارد و مسلما نحوه بازی هرکدام نیز متفاوت است.
3-نقش معلول ذهنی در سینمای ما کم نیست...در بسیاری از فیلمها میخواهند به یک نفر بخندند یک نقش معلول ذهنی هم اضافه میکنند که این علاوه بر اهانت به معلولین جامعه نشان میدهد که هرکسی از پس بازی در نقش یک معلول ذهنی بر نمی آید...برای مثال فیلم گشت ارشاد.

در نهایت من تایید میکنم که بازی شهاب حسینی به آن شدت خاص نبود که مثال زدنی باشد...در این نقش فقط بازی بهروز وثوقی در سوته دلان مثال زدنی است و بس
درود بر شما
۱۶ مرداد ۱۳۹۲
ضمن تشکر از شما آقای کیارش

ازیادآوری بازی بهروز وثوقی در سوته دلان سپاسگذارم.
۱۷ مرداد ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمیدونم جرااین سینما به این وضع افتاده وانقدرتوقعها از این سینماکم شده بازیهای تکراری تقلید از.شون بن درفیلم من سام هستم روحت شادحاتمی بزرک
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از آن فیلم هایی بود که بعد از تماشایش دلت می خواست ساعت ها خیره در پیاده رو ها قدم بزنی ...
چقدر نامِ حوضِ نقاشی به فیلم می آمد ...
چقدر احساس بازی شهاب حسینی و نگار جواهریان دلنشین بود ؛ ...
چقدر سادگیِ علاقه ی بین رضا و مریم دوست داشتنی بود ،
نگاه هایشان ، معصومیتشان ؛
آن بوسه ی رضا به انگشتانِ مریم از پشتِ شیشه ...
اون صحنه فوق العاده بود..:)
دقیقاً موافقم اسم "حوض نقاشی" خیلی به فیلم میومد. و خیلی جاهاش از نمادِ حوض استفاده شده بود... شاید بشه گفت حتی تو تمامی سکانسها... مثل صحنه شستن پاهای تاول زده ی رضا تو تشتِ آب ... تزیینِ پیتزا... دیوار آبیه پشت پنجره ی مدرسه سهیل ... دیدن ادامه » که رضا بهش تکیه داده بود... و حتی تو سکانس آخرش که دوربین از نمای بسته ی حوض بالا و بالاتر میرفت و کل شهر رو نشون داد که یه حالت دایره واری داشت و مثل تهِ یه حوض پر از ماهی ریز ریز.. انگار میخواست بگه همه ی زندگیه ماها هم مثل یه حوض نقاشیه.....
واقعنم اگه دقت کنیم دقیقاً همه مون زندگیمون حوضه نقاشیه..
و فرمول هم اینه که کافیه فقط بسازیم.
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
به نظرم یکی از بهترین سکانس های فیلم زمانی بود که مادر (مریم) به مدرسه سهیل میاد و معلم اونو به دفتر میبره و سهیل در این حین رفتار مسئولان مدرسه با مادرش را میبینه که دلسوزی اونا برای مادرش سهیل را ناراحت میکنه
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی ها فوق العاده بود.................................
نگارجواهریان همیشه فوق العاده ست عاشق بازی این هنرمندگرانقدرم
فیلم متوسطی بود از لحاظ داستان ولی خوشحالم که سینمای ایران یک نیم نگاهی به این قشر از جامعه مون کرد.نا گفته نماندگفتگو های پر تامل و تاثیرگذاری داشت با این حال امیدوارم که تماشاچیان عزیز در دام "خطالی عاطفی" نیوفتاده باشند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مریم:چرا زدیش رضا؟ .......رضا:من باباشم...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عالی بود....عالی......مخصوصا شهاب حسینی....صحنه ی پشت پنجره....کلی گریه کردم با این فیلم..
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فقط میتونم یگم عالی بود..عالی..خصوصن پشت پنجره کلاس مونولوگ رضا عالی بود..
سکانس پشت پنجره خیلـی خوب بود.
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا زدیش رضا ؟؟؟
چرا زدیش ؟؟؟
عالی بود ... بی نقص و فوق العاده لطیف ...
بازی شهاب حسینی قابل تقدیره
با دیدن این فیلم روحم تازه شد و به کارگردانی دقیق آقای میری ایمانم بیشتر از قبل شد.
خیلی دوست داشتم فیلم و بازی شهاب حسینی عالی بود