تیوال فیلم ایران برگر
S3 : 19:31:44
: مسعود جعفری جوزانی
: مسعود جعفری جوزانی، محمدهادی کریمی
: علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهرانفر، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، فریبا متخصص، فتح‌اله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج، هادی کاظمی، حمیدرضا حیات، محمدرضا هدایتی، سیاوش چراغی پور، هاشم روحانی، میرطاهر مظلومی، اکبر رحمتی، صادق توکلی، رادمهر کشانی، سیروس میمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کریم پور، بهرام افشاری، رضا عشقی، سعید دلیری، محمد صادق پور، سمیه نجوم، سودابه گودرزی
: فتح الله جعفری جوزانی
: تورج منصوری
: نیما جعفری جوزانی
: حسن زاهدی
: مهین نویدی
: اصغر‌نژاد ایمانی
: مجتبی متولی
: توماج گودرزی
: امیر عابدی
: رضا جعفری جوزانی
: حسین فناییان
: ماندانا اویسی
: مجید غفاری
: مهدی ابراهیمی
: حمید محمودی
: علی بخشی، حامد مرتضایی، هاله فروزنده
: علی اعرابی
: علیرضا حیدری، حامد مصلایی، ندا حسن‌پور، طوبی نصراللهی، محمد‌پور شریف، البرز ملک‌پور
: اصغر رحمانی
خلاصه داستان: داستان فتح‌الله خان و امرالله خان است که بر سر انتخابات شورا‌ها در یک روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند.



گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم ایران برگر

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» رامتین شهبازی: ایران برگر نگاهی کمیک به مسایل معاصر دارد

» مسعود جعفری جوزانی: «ایران برگر» کسی را تمسخر نمی کند

» جعفری جوزانی: «ایران برگر» را دوبار ببنید

» ایران برگر در سینما فرهنگ به سانس اضافه رسید

» دغدغه‌ی انسانی؛ نقطه مشترک فیلم‌های جعفری‌جوزانی


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
"ایران برگری" که به خورد ما دادن! گوشت نداشت یه چیز عجیب و غریب با کلی مواد اضافی و چاشنی بیخود بود که خیلی بی مزه و بی نمک شده بود و عجیب سر دلم مونده!!!
با اینکه موقع تولید این فیلم با حضور عوامل فکر میکردم یه اتفاق خوب خواهد افتاد باید اعتراف کنم از این بدتر نمیشد!
اساسا دوست ندارم بهش فکر کنم چون تا حالا فیلمی به این بیربطی درباره حوادث و اتفاقات افتاده در فیلم ندیده بودم. فیلمنامه پر از چراهایی که جواب نداره. بعبارت دیگه نویسنده هروقت و هرطور که بخواد میتونه قوانین موجود در جامعه رو برداره حتی اگه سه بار تمدید شدن انتخاب شورا باشه تا عقد کردن دختر بدون اجازه پدر!؟ اینا گل درشتاشه تا بماند رابطه ها و حوادث اتفاق افتاده تو فیلم.
انتخاب بد بازیگران و کلی شخصیت الکی که فقط زمان فیلم و حجم دیالوگها رو اضافه میکنه و کارکردی نداره مثل حمومی با ... دیدن ادامه » بازی مظلومی و شاگردش و دیوژن لر و اونهمه پادو و پیشکار و ندیمه !؟
عجیب اونکه بر خلاف دوستان در سانسی که من در سینما کوروش روز شنبه دیدم با اینکه سالن پر بود صدای خنده کسی جز تو صحنه رویارویی زنهاو مردها و موقع نطق امراله خان و یکی دو صحنه دیگه شنیده نشد و سکوت تماشاگرا در مدت طولانی فیلم نشون از درک و فهم اونها از چیزی بود که باسم کمدی بهشون ارائه میشد بماند عده ای وسط فیلم رفتن!
مساله اصلی من این بود که فیلم چجور کمدیه! طنز موقعیته، رفتاره، اغراقه، شوخیه کلامیه، هجوه، پس چرا کسی خندش نمیگیره اینبار حتی به فحش دادنا و توهین کردنا!؟
فکر میکردم قراره هجویه باشه بر "کارگران مشغول کارند" و "اخراجی ها" ولی ملغمه ای بود که چیزی نبود!
تنها حسنای فیلم صدای شهرام ناظری رو تیتراز پایانی و عدم اعتراض جامعه لر زبان به این فیلم در تحریم اونه وقتیکه هادی کاظمی میخواد لری حرف بزنه با زبون شاهگوش صحبت میکنه و محسن تنابنده موقع نطق با لهجه نقی معمولی سخنرانی میکنه! و ...
امیدوارم با توجه به کارنامه آقای جوزانی در فیلمهای تاریخی و حماسی "کوروش کبیر" اثری شاخص بشه وگرنه همون بهتر که ساخته نشه!
روستای مورد نظر نشانی از کشورمان بود ، عشق مورد اشاره شما هم نمادی از مهجور بودن عشق در جامعه است . انتظار شما از فیلم بیشتر مناسب آثاری است که مضمون جدی دارند و نه یک اثر طنز ، اتفاقاً اکثر سکانس های فیلم خیلی دقیق بود ، به عنوان مثال گروه خبرنگاران که ... دیدن ادامه » می توان آن ها را به ناظرین خارجی تعبیر کرد با فرضیات خود حرکات مردی را که مورچه در شلوارش وارد شده به عنوان رقصی آیینی تصور می کند و در ادامه فیلم نیز اکثر اتفاقات کاملا حساب شده بود .
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم نامه 0 از 10

ضعف فیلنامه در این فیلم به حدی است که احساس می کنم آقای جوزانی با ساخت این فیلم نامه به نوعی به مخاطب ایرانی توهین کرده است .
تمامی شخصیت ها در سطح میگذرند و هیچ شخصیتی عمق ندارد . شخصیت ها و کارکرد آن ها در قصه و هم چنین باور های فوق سیاسی آنها پرداختی نشده و به گزاف نویسنده سعی دارد با احمقانه و سطحی نشان دادن جامعه ای از یک روستای پر خانوار (که ظاهرا نماد جامعه ایران است ) دو شخصیت فتح الله و امرالله که خان های آن روستا هستند را منفور نشان دهد و شخصیت محبوب خود "آقا مدیر" که از آن شخصیت هم دررک درستی نداریم و هیچ چیزی از آن نمی دانیم را به عنوان نماینده در انتخابات خیالی نویسنده به مردم تحمیل کند . بنده هم بسیار از شخصیت خود آقای کریمی خوشم میادو او رو بسیار دوست دارم اما متاسفانه او به شکل غیر قابل قبولی نویسنده ضعیفی ایست و یک بار دیگر عدم تمرکز و ناشی گری او در بیان دیالکتیکی درام خود و پناه آوردن به یک سری خرده قصه بی ربط به نصفه قصه ای که به طور علیلانه تعریف کرده مثل قصه ی رومیو و ژولیتی حمید عسگری و سحر ج.جوزانی را می بینیم . او در فیلم نامه " ساکن طبقه ی وسط " هم همین ناشی گری و ابراز بدون پرداخت خرده قصه ها را لحاظ کرده که البته " ساکن طبقه وسط " بسیار فیلم بهتری است . تنها هدف نویسنده می تواند همین مساله بالا که به گزاف قضاوت برای مردم بوده باشد که در آن هم موفق و به جای این که شخصیت آقا مدیر را مردم بپذیرند و او را دوست داشته باشند رای مخاطبان کسی است که بازی بهتری داشته است و این تنها نشنگر بدی و بدون کاربرد بودن فیلم نامه است .


کارگردانی 6/10
این فیلم در حوزه کارگردانی به نسبت کمدی های ضعیف هم سطح خود بسیار بهتر است و ما دکوپاژ های اصولی و صد البته زیبایی را در فیلم می بینیم اما کادگردانی اش هم در حد ستاندار جهانی که هیچ در حد فیلم های خوب سینمای خودمون هم نیست .
بازیگری 10/5.5

محسن طنابنده 8/10
علی نصیریان 4/10 ( تقصیر استاد نیست فیلم نامه ای شخصیتی ندارد تا استاد آن را خلق و اجرا کند . )
سحر ج.جوزانی 9/10
احمد مهران فر 6/10
حمید گودرزی 4/10
هادی ... دیدن ادامه » کاظمی 0/10(بازی او در این فیلم چه فرق می میکند با دیگر شخصیت هایش در سایر فیلم ها و یا اصلا با شخصیت واقعی خودش ؟ )
نتیجه : فیلم بدی نیست اما جایش در مدیوم تلوزیون است نه سینما .
علی جعفریان ، بیا جلو منو بگیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴
علیرضا مگه چی شده ؟ کمی به خودت مسلط باش





فیلم ساکن طبقه وسط یک فیلم فلسفی و از هیچ نظر با ایران برگر قابل قیاس نیست حتی اگر نویسنده هر دو یکی باشد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ناتوانی یا توهین؟
ایران برگر به نقل از مسعود فراستی
فیلم بدی است؛ بسیار بد. از یک فیلمساز معتبر و محترم. یک کمدی سخیف است که اجتماعی می‌نماید، که نیست. سعی بسیار دارد که ما را یاد برخی حوادث انتخاباتی‌مان بیندازد و آن را به نقد بکشد، که نمی‌تواند. فیلم گویی در ناکجاآباد می‌گذرد و زمانش هم. بیشتر ما را یاد «برره» می‌اندازد – منهای توان و شوخی‌های مدیری – و اخراجی‌های 3 و ابتذالش.
چرا؟ فیلمساز، کمدی ساز نیست. در شخصیتش اصلا کمدی نیست. شوخ‌طبعی درونی‌اش، نوعی عرفانی است که به کمدی تبدیل نمی‌شود. دستیار نویسنده‌اش هم مطلقا کمدی نمی‌فهمد؛ شعار چرا. شعار‌های اخلاقی و ایدئولوژیک.
کمدی، سخت است، خیلی سخت. شاید سخت‌ترین ژانر سینماست و کمدی موقعیت سخت‌تر از همه. کمدی، اکتسابی نیست. درونی و ذاتی است. رشد فرهنگی و اجتماعی بسیار می‌خواهد، نه فقط ... دیدن ادامه » رشد و تربیت فردی. کمدی، ظرفیت بالای فردی و بویژه اجتماعی می‌طلبد. دموکراسی اجتماعی جدی و نهادینه می‌خواهد، که ما نداریم. ما با خیلی‌ها و خیلی چیزها نمی‌توانیم شوخی کنیم‌؛ خط قرمز‌ند. همین نتوانستن‌ها و خط قرمز‌های افراطی است که به جوک‌های اس‌ام‌اسی تبدیل می‌شوند و سرریز. کمدی با جدی‌ترین وجوه حیات اجتماعی و فردی انسان و معضلات آن سر و کار دارد.
کمدی، آگاهی شجاعانه و تیز می‌خواهد نسبت به فساد‌های اجتماعی و گوش شنوا و تربیت شده.
کمدی، فرهنگ می‌خواهد و تمرین بسیار. تمرین نقد و پذیرش آن. کمدی فرهنگ انتقاد از خود می‌خواهد.
کمدی، فردیت می‌خواهد و خلق این فردیت روی پرده، قهرمان کمیک لازم دارد – که ما نه قهرمان تراژیک داریم و نه کمیک - فردی درگیر عدم تطابق با فرهنگ و جهان پیرامون خویش که ماجرا‌های خنده‌آورش، اساسا از عدم توانایی‌اش در همگامی با جامعه‌اش نشأت می‌گیرد. اغلب فرد – قهرمان – مورد نظر تمایل بسیار دارد عضوی از جامعه شود. ترکیبی از معصومیت – و حالت کودکانه – آرمانی‌اش با بی‌تفاوتی جامعه، او را از موفقیت دور نگه می‌دارد. پس کمدی، کودکی زنده می‌خواهد نه ادای آن.
کمدی، حیات می‌خواهد؛ حیات کمیک. دیدن و تجربه کردن مدامش.
کمدی را باید در حیات اجتماعی و فردی به رسمیت شناخت، آزادش کرد تا در بگیرد. رشد کند و اثر بگذارد. اگر کمدی را تجربه نکنیم و نشناسیم، به لودگی می‌افتیم و توهین؛ به خود، و به جامعه.
واقعا فیلم مزخرفی بود. می شد اسمشو گذاشت پایتخت 4 تازه اونم با اغماض.
۲۱ بهمن ۱۳۹۳
قیاس سریال با فیلم اصلا قیاس درستی نیست
ایران برگر فیلم متوسطی بود که وقتی به اسم کارگردان نگاه می کنیم فیلم ضعیفی بود اما پایتخت سریال خوبی بود
۰۷ فروردین ۱۳۹۴
من با آقاى حیدرى موافقم و در مورد فیلم هم باید بگم این فیلم به این شدت که آقاى محمدى نقد کردن بد نیست حالا چون از لهجه خاصى استفاده میشه اسمش توهین نیست
۰۸ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"این همه هیاهو برای هیچ"

این تعریف ویکی پدیا از کارگردان است:
مسعود جعفری جوزانی (زادهٔ ۱۸ آذر ۱۳۲۷ در ملایر) کارگردان و فیلمساز ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا است. او کار سینمایی را با کارگردانی فیلمهای کوتاه آغاز کرد.
از دیگر فعالیت‌های وی تدریس در دانشگاههای ایران و مدیریت مؤسسه «جوزان فیلم» است. وی مجوز تدریس مادام‌العمر در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو را دارد.

نمیدانم چگونه حس و حال فوق العاده بد خود را پس از دیدن این فیلم سخیف بیان کنم,متاسفانه فیلمی که فکر میکردم در جشنواره فجر امسال در بخش سودای سیمرغ برگ برنده است تبدیل به بدترین فیلم کارگردانی است که تدریس کارگردانی هم میکند!!!
این فیلم نه حرف صریحی را به طور شفاف بیان می‌کند و نه قصه‌ای نقل می‌کند,فیلم یک دور همی ... دیدن ادامه » به تمام معناست,یه تعداد بازیگر دور هم جمع میشوند میروند به یک جای خوش آب و هوا و بدون فیلمنامه به شکل دورهمی توی سر هم میزنند ,فیلمبرداری میکنند و اسمش را میگذارند فیلم!!
قصه مجموعی از ضعفهای ساختاری,شوخی های یخ و درنیامده,لهجه های خنده دار,طراحی صحنه و لباس بی ربط,لودگی های فراوان و...هست.
محسن تنابنده,هادی کاظمی,تاحمد مهرانفر متاسفانه فقط یک تیپ تکراری خلق کرده اند.در واقع فیلم یک کلیشه شبیه به سریالهای آبکی صدا و سیماست که نه اثری از کارگردانی درآن دیده میشود,نه فیلمنامه,نه بازیگری...
جناب جعفری جوزانی کارگردانی که سه گانه خوب (جاده های سرد,در مسیر تندباد و شیر سنگی)را در کارنامه دارد,اینگونه فیلم نمیسازد...قدر خودت را بیشتر بدان آقای کارگردان!

تشکر ویژه از رسانه میلی که یک پاپاسی مالیات نمیدهد,به هیچکس جواب پس نمیدهد,پول پرویز پرستویی و سایر بازیگران را نمیدهد و هزاران نمیدهد دیگر ولی برای اعتلای فرهنگ و هنر لودگی و مسخرگی و تنزل سطح سلیقه مخاطب از هیچ کوششی فروگذار نیست. تا جایی که مردم پس از دیدن این فیلم آرای پسندیدم و خیلی پسندیدم را وامدار ایشانند.
تعریف هایی که ارائه دادید منو یاد "چه خوبه که برگشتی" انداخت. به همون بی سرو تهی و به همون اندازه دور همی؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۳
ممنون از یادداشتنون،چقدر اثر سخیفی بود:(
۱۵ فروردین ۱۳۹۴
دقیقا همینطوره خانم خدابخش,این فیلم حیف وقت و پوله.
۱۵ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر جز دسته کسانی هستید که اعتقاد دارند فیلم با درونمایه طنز نیازی به قصه و پرداخت مناسب ندارد و اصلا اینگونه فیلمها نیازی به نقد جدی ندارد و باید از دریچه فان و تفنن وبا دیده اغماض به اشکالات آنها نگریست پیشنهاد من تماشای کامل این فیلم است ولی اگر جز دسته کسانی هستید که به وجود برخی اصول رایج در یک فیلم اعتقاد دارید و لذت تماشای یک فیلم چه طنز و غیرطنز را در رعایت این اصول می دانید و از جهتی دیگر به واسطه نام جعفری جوزانی به دنبال تماشای اثری متفاوت و غیرکلیشه در این نوع ژانر با همان صلابت کارهای دیگر او هستید باید عرض کنم که این فیلم توقع شما را برآورده نخواهد کرد شاید بهترین عبارتی که درباره این فیلم میتونم بگم اینه : یک مجموعه کپی پیست شده از موقعیت ها و نقشهای کلیشه شده بدون ساختار و پرداخت مناسب
نمره 2.5 از 5