آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال فیلم جان‌دار
S3 : 13:22:21 | com/org
بها: ۵,۱۰۰ تا ۷,۰۰۰ تومان
بخدا اگه یه بار دیگه بگین شام چی شد، غذا چیه، همین وسط خودم رو دار میزنم که غذاخوردن یادتون بره. بابا از گشنگی نمردین که؟؟

گزارش تصویری تیوال از اکران مردمی فیلم جان‌دار / عکاس: فاطمه تقوی

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم جان‌دار / عکاس: آرمین احمری

... دیدن همه عکس‌ها ››

اخبار

›› آدمهایی که منفعل نیستند

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
بهزاد
درباره فیلم جان‌دار i
فیلم قابل احترامی بود
شاید نقش خیلی از بازیگرا تکراری بود و عادت به دیدنشون تو این نقش ها داریم ولی آقای عزتی متفاوت تر بودن و جای تحسین داره
تو فیلم ماجرای نیمروز 1و2 هم ثابت کرده بودن قابلیت نقش های جدی و متقاوت رو دارند
نمیخوام در مورد فیلم چیزی بگم چون از همه نظر فیلم متوسطی بود. اما واقعا حرفه ای نیست که دو بازیگر اینقدر دارای فیلم مشترک هستند. یعنی کارگردان نمیتونه بازیگر دیگه ای انتخاب کنه یا مجبوره؟
به نظر من بازی خانم کوثری در این نقش به هر چه باور پذیر تر نشدن این کاراکتر کمک کرده بود. چرا یک بازیگر دیگه انتخاب نکرده بود کارگردان؟ چرا ایشون؟
جان‌دار رو واقعا دوست داشتم، همه عالی بودند... حامد بهداد که توی چندکار اخیرش نشون داده این تغییر رویه‌ی زندگی‌اش واقعا روی خروجی بازیگری‌اش هم اثر گذاشته و من واقعا لذت بردم.
فیلم خوبی بود، پایان‌بندی خوبی داشت... به زندگی واقعی نزدیک بود، خیلی‌ها نمی‌بخشن. تعداد اونهایی که نمی‌بخشن به نسبت اونهایی که می‌بخشن خیلی بیشتره.
گالنا
درباره فیلم جان‌دار i
بازیهایی بسیار خوب از همه بازیگران(حتی محمد صادق ملک عزیز با اون نقش کوتاه)، فیلمنامه خوب، کارگردانی بسیار خوب...فقط نامه انتهای فیلم رو دوست نداشتم که اونم خیلی شخصی و سلیقه ای هست البته...نمی دونم چرا احساس می کنم صدای جمال و موضوع نامه بعدا اضافه شده به فیلم!
ماهرو رستمی
درباره فیلم جان‌دار i
اول از همه این رو بگم که خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم که کار دو تا کارگردان داره متاسفانه در کشور ما کمتر این موضوع به چشمی میخوره و این یک اتفاق فرخنده برای سینما ما بوده خوشحالیم مضاعف شد وقتی برادرم گفت که این دو عزیز هم کلاسیهاش بودن و با ی حساب سر انگشتی همون لحظه فهمیدم که کارگردان های جوان 25 26 ساله هستند و این خیلی خوبه که در کشوری که بازیگر های 50 ساله هنوز ترجیح میدن نقش نوعروس و تازه داماد باشن اما خدایی نکرده اجازه فعالیت به جوان تر ها ندن دو تا جوون فیلم اولی این فیلم رو ساختن .
جان دار یک ملودرام به سبک غالب ملودرام هایی است که این روزها در سینمای ایران به چشم می خورد فارغ از این که عاری از خلاقیت خاصی است رسالت خود را در ساخت این کلیشه به خوبی انجام داده است .فیلم با یک اتفاق فرخنده مثل عقد و جشن شروع می شود و شما به طور ناخود اگاه و پیروی از کلیشه ها میدانی که اولین گره به زودی رخ می نماید .گره ها یکی بعد از دیگری می ایند و ذهن مخاطب را همراه با خود تا پایان فیلم می برند .
فیلم نامه مثل غالب فیلم نامه های ایرانی دچار ضعف است و آنطور که باید و شاید منسجم و پخته نیست .فیلم برداری کار خوب و قابل قبول است و بازی بازیگران با توجه به سبقه آن ها بسیار خوب است .خانم معتمد آریا هرگز شما رو غافلگیر نمیکند چون همیشه عالی است و مخاطب به این عالی بودن عادت کرده است .حامد بهداد توانسته بعد از قصر شیرین کمی تا قسمتی از نقش کلیشه ای خود فاصله بگیرد و جای خود را به جواد عزتی بدهد .امیدوارم جواد عزتی سریع تر از این کلیشه فاصله بگیرد .در کل من دیدن این فیلم را به آن هایی که سخت گیر نیستند پیشنهاد میکنم .
فیلم بدی نبود . ولی انتخاب بازیگر ها به نظرم به درستی انجام نشده بود
۱۰ دی ۱۳۹۸
ممنون از کامنتتون
۱۲ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جز پایان بندی بقیه را دوست داشتم

امیرمسعود فدائی، M...، پویا فلاح و سپیده این را خواندند
گالنا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دیروز یک فیلم خوب دیدم، پس لازم دیدم که در دفاع از این فیلم خوب پاسخی به برخی اظهارات عجیب بدم:
1. ساختن فیلم از روی پرونده های دادگاه ها نه تنها اتفاق بدی نیست که به نظر بنده ثواب هم هست. انباشت پرونده های مشابه روی میز بازپرسان و قضات اظهر من الشمس بوده و گواه بی سوادی مردم از مسائل حقوقی می باشد.
2. واژه سیاه نمایی تبدیل به کلیشه ای ترین روش برای اعلام عجز در نقد یک فیلم شده. واقع بین که باشیم قطعا گوشه و کنار که نه، در هر نقطه از این جامعه که دقیق بنگریم، اتفاقات تلخ و تاریک، بسیار میابیم. از فیلم چه می خواهیم؟ خندیدن به هر قیمتی، امید با توسل به هر دروغی، خوش بینی حتی تا مرز رویاپردازی و ... این ره که ما می رویم به کجاست؟
3. کاش به فیلم و سینما فقط به عنوان یک پدیده سرگرم کننده نگاه نکنیم یا دست کم کاش فیلم را دقیق نگاه کنیم و بعد اظهارنظر کنیم. برچسب پایان باز به فیلم جان دار زدن جای حیرت دارد، کارگردان تکلیف چه چیزی را باید روشن مینمود که ننمود؟
امیرمسعود فدائی، M... و سپهر این را خواندند
پویا فلاح، فاطمه، نورا احمدی، نرگس و فهیمه این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سینمای ایران تبدیل شده به دیدن دعواهای مختلف آدم‌ها بر روی پرده سینما
یعنی هر وقت به سینما می رویم می دانیم چه چیز در انتظار ماست ، ده نفر دور هم جمع می شوند و ساعت‌ها با هم دعوا می کنند .
سینما گران ایران تبدیل به آدم‌هایی شدند که ناخواسته آمپول ناامیدی و افسردگی را در رگ جامعه تزریق می کنند ،
واقعا کافیست ، باور کنید تاریخ انقضاء این سبک فیلم ها به سر رسیده است اینکه یک پرونده دادگاه را بیاوریم و چند صحنه دعوا در آن بگنجانیم و آخر داستان را ندانیم چطور باید تمام کنیم ....این یک فاجعه است ،
در سینمای ایران خیلی وقت است که واژه امید ، عشق ، قهرمان ، .... مرده است ، سینماگران ما مهره های شطرنجی هستند که ناخواسته سیاست های موجود در جامعه را گسترش می دهند ...... یعنی کنترل شادی در مردم و یادآوری بدبختی به آنها ، جامعه ای که یک برنامه ورزشی هم می تواند مسئولینش را نگران کند


پویا فلاح، فهیمه و سوسن نوری این را خواندند
امیرمسعود فدائی، 7 جولای، س محمدی و Someone این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به نظرم کلا فیلمنامه از وسط ول شده بود. یکی از بی‌ربط‌ترین و بدترین‌ فیلم‌هایی که دیدم بود.
امیرمسعود فدائی و سپیده این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
celine
درباره فیلم جان‌دار i
حسم مثل حسی بود که بعد از دیدن ابد و یک روز داشتم.

روند روایت داستانو دوست داشتم، با تیتراژ ابتدایی شاد وارد فضای فیلم شدیم، کم کم شخصیتهارو شناختیم و با داستان همراه شدیم و با بغض سالنو ترک کردیم.برخلاف نظرهایی که خوندم من پایان بندی کارو دوست داشتم.
من فیلم رو جشنواره دیدم...کلا خوشم نیومد!
الان هرچی فکر میکنم پایانش یادم نمیاد، میشه بهم بگی سکانس اخر چی بود؟
۰۴ دی ۱۳۹۸
آقای فلاح:
یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایانِ.
۰۴ دی ۱۳۹۸
کاملا به جا بود
۰۴ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فاطمه درخشان
درباره فیلم جان‌دار i
«روایت بی‌جان»
منتشر شده در هنرنت

در سالهای اخیر فضای سینمای ایران با سبک­ داستان پردازی و فیلم سازی روبرو بوده است که وجه بارز آن، ارائه روایتی واقع گرایانه و گاه با رویکردی پست مدرن و چندصدایی است. در این نوع سبک فیلمسازی، شخصیت پردازی ها از سویی مبهم و از سوی دیگر واقعی است و در عین روایتِ جریان روتین و قابل لمس زندگی، غافلگیری های متعدد در بطن آن، مخاطب را دچار شوک های متعدد می کند. از دیگر ویژگی های مهم این سبک، پایان بندی های خاص از جمله باز بودن پایان آن است، گویی از ابتدایِ داستان، ذهن مخاطب با دریافت انواع محرک ها و مضامین مختلف به گونه ای هدایت می شود که وجود پایان باز و گاه غمگین به همراه کشف حقیقت، تنها راه خلاصی وی از این آشفتگی و فشارهای ذهنی می شود. در اکثر فیلم های متعلق به این سبک مخاطب به عنوان قضاوت کننده، خود پایان داستان را روایت خواهد کرد. از جمله مضامین مهم در این آثار می توان به موضوعاتی نظیر خیانت، دروغ، پنهان کاری، قضاوت، غیرت و از این دست مفاهیم اشاره کرد. آثار فیلمسازانی نظیر فرهادی، کاهانی، بنی اعتماد و … در این نوع سبک فیلمسازی جای دارند. تلاش های بسیاری برای فیلم سازی در این سبک شده است که همه به یک اندازه موفقیت آمیز نبوده اند.

«جان دار» از جمله آثاری است که بر اساس چنین سبک فیلمسازی ساخته شده و به عنوان اولین ساخته ی دو کارگردان جوان، اثری قابل توجه است. برخی عناصر سبک فیلم ... دیدن ادامه ›› سازی فرهادی در این فیلم دیده می شود. فیلم با تیتراژ ابتدایی و اولین صحنه که مجلس عروسی را نشان می دهد آغاز شده و به سرعت در صحنه های ابتدایی اتفاق ناگوار را به مخاطب عرضه میکند ولی در ادامه به تدریج وی را با شخصیت ها، ارتباطات و پیچیدگی های مناسبات میان آنها آشنا می کند.

ضرب آهنگ روایتگری فیلم، آرام است. در نقطه ای که اولین و مهم ترین ضربه داستان که فاجعه ای ناگهانی ست، اندازه شوک وارد شده و فاجعه بار بودن آن به اندازه ای نیست که مخاطب را دچار تشویش کند. با گذشت زمان لایه های میانی و پنهانِ داستان و نسبت پرسوناژها و ویژگی های آنها به تدریج آشکار شده و اتفاقات و گره های بعدی داستان به ترتیب و آرام در مقابل مخاطب قرار می گیرد. به همین خاطر نقطه قوت جان دار، میتواند ریتم فیلمنامه ی آن باشد که با فرمی آرام و سکانس های کوتاه بیننده را با خود همراه می کند اما در پرداختن به شخصیت ها ناتوان است؛ شخصیت هایی که گاه با روال واقع گرایانه فیلم در تضادند و بیشتر به نمونه ایده آل شبیه هستند تا شخصیت های واقعی.

جان دار داستان مناسبات افرادی ست که به واسطه وابستگی های عاطفی که میان آنها وجود دارد، درگیر مسائلی می شوند که روابط خانوادگی آنها را با چالش روبرو می کند. مخاطب با داستان های مختلف و متعددی روبرو می شود که از زاویه دید شخصیت های مختلف فیلم روایت می شود. افرادی که علاوه بر مشکل اصلی که متوجه همه آنهاست، هر یک به تنهایی درد و رنجی را به دوش می کشند. به طوریکه در طراحی صحنه، نوع گریم و سایر ارکان ظاهری فیلم نیز این رنج و به نوعی زشتی داستان دیده می شود. مانند بسیاری از فیلم هایی که به نمایش مسائل و آسیب های اجتماعی می پردازند و به نوعی کلیشه تبدیل شده اند.

در فیلم جان دار نیز مانند بسیاری از فیلم های سینمای ایران به مفاهیم محدود و پرتکراری نظیر غیرت، ناموس، صداقت، اخلاق، قتل و قصاص در بستری که همواره چالش میان سنت و مدرنیته و مناسبات حاکم بر آن وجود دارد، پرداخته می شود. همین تکرار در مفاهیم و محتوی، کشش داستان را کم می کند، چرا که مخاطب می تواند روال و اتفاقات بعدی فیلم را حدس بزند. شاید همین امر باعث شده تا سازندگان برای گریز از دام کلیشه و ایجاد تمایز، پایان بندی برای فیلم طراحی کنند که خارج از پیش بینی تماشاگر باشد. اما در نهایت مخاطبان با پایان بندی نامناسب، ناقصی روبرو می شوند، که در کل رضایت آنان را برای ارزیابی جان دار، به عنوان فیلمی خوب در سبک فیلم های اخیر که توصیف شد، جلب نمی کند.

فاطمه درخشان

گروه نقد هنرنت
لینک مطلب: https://www.honarnet.com/?p=6569
اگرچه دیالوگها بیش از حد توضیح می دادند و از بدنه کار بیرون میزد ولی قصه خوبی داشت؛
یک نمایش ٣ پرده ای کلاسیک ماجرامحور که محرکه داستان در دقیقه ٣٠ رخ داد(قتل برادر یاسر) و عطف یک که در دقیقه ٤٥ به بار نشست (کاشت خودزنی قاتل توسط برادرش نعیم و تلاش بر تحریف دادگاه) و شرط سقط بچه توسط مسعود برای اَسما بواسطه رضایت دادن(عطف ٢) و النهایه اوج درگیری ها و نتیجه گیری.
قصه پرکششی بود که چرایی های زیاد در هر پلان به روابط علت و معلولی مشخصی می رسید؛
انقدر که دیالوگها بر سر جر وبحثها تلف میشد به راز زن دوم و مشخص کردن خواهر و برادرهای ناتنی نپرداخت و پرده سوم بواسطه خروجی اطلاعات زیاد و دیالوگهای پینگ پنگی با گیجی از روابط خواهر و برادرها به پایان رسید و برخی منطق ها بر اساس طرح زن دوم برای پدر خانواده پایه منطقی درستی نداشت بطور مثال چرا برادر کوچک خانواده که با اسما ناتنی بود و با برادر قاتلش تنی بود سنگ اسما را به سینه میزد برای آنکه به خانه شوهر برود و مواردی از این دست که نیاز به یک پرداخت مجدد داشت.
در کل فیلم قابل احترامی بود و پیشتر از این ٢ کارگردان ٢ فیلم کوتاه دیده بودم و به نظرم اولین تجربه بلندشان بوده که خیلی خوب بود و تبریک بهشون.
به به بهکام عزیز نبودین یه مدت :)
۰۳ دی ۱۳۹۸
موافقم ؛مساله مادر ناتنی درست در فیلم مطرح نشد به نوعی وصله ناجور شد همونطور مساله بارداری اسما ؛فیلمنامه نویس از طرح این دو موضوع قصد داشت منافع هرکدوم از طرفین (ثریا و اسما) رو در قبال نجات جان جمال به تصویر بکشه.
راستی جناب بهکام پاراگراف دومتون رو اصلاح کنید :قتل مسعود نه قتل یاسر.
۰۴ دی ۱۳۹۸
بله دو مورد اشاره شده درست است.
۰۴ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فهیمه
درباره فیلم جان‌دار i
فیلم جان دار
دیشب این فیلمو دیدم و خیلی خیلی لذت بردم
با اینکه از همون اول فیلم، ماجرا تقریبا مشخص بود ولی منو کاملا میخکوب کرده بود
اصلا از تماشاشون سیر نمیشدم انگار
ازین فیلمایی بود که دوست داشتم تا ته زندگیشونو همینجوری ببینم و فیلم تموم نشه
استاد معتمدآریا و مسعود کرامتی که هیچ... اصلا حرفی برای گفتن باقی نمیذارن
ولی حامد بهداد و جواد عزتی هم یه بازی کاملا متفاوت داشتن به نظرم
علی شادمان م که یه استعداد فوق العادست...
در کل فیلمو بسیار دوست میداشتم
از شبی که فیلم رو دیدم تا الان، وقتایی که هیچ کاری نمی‌کنم و به فکر فرو میرم ناخودآگاه صحنه‌هایی از فیلم میاد تو ذهنم. اصلا بحث خوبی و بدی فیلم نیست، شاید من زیادی با فیلم درگیر شدم. نمی‌دونم.
اینکه مادر تمام تلاششو می‌کنه تا پسرشو نجات بده و نمی‌تونه عذابم میده. اینکه پدر باید بین مرگ یه فرزند و بدبختی یه فرزند دیگش، یکی رو انتخاب کنه دیوونم می‌کنه. مگه انتخاب از این دردناک‌تر هم هست؟ اصلا میشه اسمشو گذاشت انتخاب؟ نمی‌دونم.
نوع روایت فیلم برام جذاب بود. جالب بود برام اینکه بعد از قتل می‌فهمیم که برادر مقتول عاشق اسما بوده نه خود مقتول یا اینکه لابلای دعوای خونوادگی متوجه میشیم که پدر خونواده دو بار ازدواج کرده و مادر وحید و اسما فوت کرده و مادر خونواده، در واقع مادر نعیم و جماله.
پ.ن: خودم رو بیشتر از همه به جمال شبیه می‌دونم مخصوصا جایی که داره نامه‌ای که به مادرش نوشته رو می‌خونه. اونجا با شنیدن بعضی کلمات حس کردم که خودم دارم حرف می‌زنم. اگه صد تا خواسته از خدا داشته باشم قطعا اولیش اینه که زودتر از خونوادم بمیرم چون می‌دونم که بعد هرکدومشون زندگیم بی‌معنی میشه. حتی فکر اینکه فقط یکیشون نباشه دیوونم می‌کنه و همین‌الانشم با گفتنشون اشک تو چشام جمع شده. فقط دلم می‌خواد قبل مرگم اونقدری فرصت داشته باشم که به خونوادم بگم این خواسته خودم بوده و این بهترین انتخاب همه عمرمه.
فاطمه
درباره فیلم جان‌دار i
فیلم خوبی بود و حسابی درگیرم کرد
تک تک بازیگرا خوب بودن
پایان شم دوست داشتم
ولی شخصیت پردازی جا داشت که بهتر باشه
اینم بگم که فیلمبرداریش رو اصلا نپسندیدم
نرگس
درباره فیلم جان‌دار i
امروز با مامان قرار بود تئاتری بریم که دیر رسیدیم و موند برای روز دیگه،ازونجا که نیاز داشتیم از دنیای اطراف دور شیم رفتیم سینما به انتخاب من فیلم جان دار،نمیدونم شاید از دید خیلیها این فیلم پرداختن به موضوعی تکراری باشه اما من جور دیگه دیدمش.
یاسر گرداننده ی بازی بود،تنها کسی که از ابتدا دروغ نگفت یاسر بود،تنها کسی که پای چیزی که میخواست ایستاد اما در عین حال دروغ نگفت یاسر بود و تنها کسی که پای کاری که کرده تو خانواده ای منسجم از بیرون و از هم پاشیده از درون،جمال بود.
یاسر اومد وارد اون خانواده شد تا بگه همتون اگر عزیزتون رو بگیرن ،اسما یا عشقتون رو ازتون بگیرن شبیه من میشید ،نه تنها شبیه که به مراتب زشت تر،همه تون حاضرید اخلاقیات رو زیر سوال ببرید،دروغ بگید و برای هم نقشه بکشید،پس ببینید با یاسر چه کردید با تحقیرها و توهین ها
شخصیت یاسر خیلی عجیب بود برام،خیلی.باید ازش کامل بیزار میشدی اما سکانسی که اسما روبروش ایستاده بود یاسر یه چیز دیگه بود،بیرون یاسر پر از سگ بود و قلدری و کثافت اطراف محل کارش اما درون یاسر چیز دیگه بود،یه عاشق تحقیر شده که حتی حواسش بود بی اجازه نزدیک یار نشه.یاسر آدمی بود که اومده بود به اون خانواده نشون بده شما برعکس یاسر بیرونتون قشنگه،قشنگ حرف میزنید،قشنگ میخندید،قشنگ زندگی میکنید اما درونتون به مراتب سیاه تر از منه فقط فرصت پیش نیومده نشونش بدید و جمال تنها برنده ای بود که از این بازی خارج شد...

شخصیت پردازی نقش یاسر برای من خیلی جالب بود،کمتر کسی جرات میکنه از وسط فیلمی با موضوعی شاید تکراری چنین قصه ای جدا کنه.از اون فیلمها بود که دلم میخواد بهش بیشتر ازین فکر کنم.
بیشتر از فیلم نظر شما رو دوست داشتم.
یادش بخیر،چند روز بعدش ذهنم درگیر این شخصیت بود
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دومین فیلمی بود این شب ها خیلی پسندیدم . موضوع خوب, پیام های انسانی و از همه مهم تر بازی های عالی و درجه یک . فیلم کاملا یکپارچه و منسجم بود و بازی های تک تک بازیگران کار رو دوست داشتم و به دلم نشست و خیلی حیف شد که این فیلم به سودای سیمرغ راه پیدا نکرد. خانم معتمدآریا گوهر سینمای ایران هستن و توی این فیلم واقعا سنگ تموم گذاشته بودن . جواد عزتی و علی شادمان و گیتی قاسمی هم بی نظیر بودن. پایان بندی فیلم به نوعی حامل پیام اصلی فیلم بود , اینکه هر کسی مسئول اعمال و کارهای خودشه ... کارگردان های این فیلم هم مثل خیلی از فیلم های شریف دیگه , نشون دادن که میشه فیلم اجتماعی ساخت بدون اینکه ذره ای سیاه نمایی کرد( قابل توجه سعید روستایی).
یاسمن
درباره فیلم جان‌دار i
امروز این فیلم رو دیدم، واقعا انتظار داشتم با این تعداد بازیگر ستاره حداقل یه کار خوش ساخت ببینم، اتفاقا کارگردان و یکی از بازیگران فیلم هم بودن که قبل از شروع فیلم صحبت کردن و اعتقاد داشتن کم لطفی شده در حق فیلمشون و در سودای سیمرغ نیست ....
ار این موضوعات که بگذریم ، سوژه فیلم به شدت کهنه و نخ نما شده ، قتلی که به دلایلی اتفاق افتاده و حالا عمدی یا سهوی بودنش در ادامه داستان سوژه کارگردانه، فیلنامه ای که واقعا حرفی برای گفتن نداشت، والا ما تا آخر نفهمیدیم ارتباطات خانوادگی اینارو، از یه طرف میگفتن ۷ سال مادری کرده ، از یه طرف میگفتن مادر اَسما هوو بوده، از یه طرف کارای پدره برای پسرس بیشتر شبیه دشمن ها بود ........
یا اون صحنه دادگاه که اوج فضاحت بود، یعنی قبل از اینکه جمال اعتراف کنه خودزنی کردم، آلت جرم کجا بودش؟ اثر انگشتی ؟ تحقیقاتی ؟؟!!! واقعا دادگاهامون انقدر کشکیه!!!
در بخش بازیگری هم فاطمه معتمدآریا که خب همیشه با استانداردهاش از یه سطحی پایین تر نمیاد و خوبه ، حامد بهداد هم قابل قبوله، به نظرم بدترین بازی فیلم برای باران کوثریه که وقتی داداشش و میخوان اعدام کنن هیچ حالتی تو چهرش نیست، نه معلومه برادرش و دوست نداره، نه معلومه شوهرش و دوست داره، انقدر خنثی بود گاهی به روابط فامیلیشون شک میکردی !!!
در کل به نظرم حتی با همین سوژه واقعا میشد این فیلم بهتر دربیاد
برام خیلی عجیبه هنوز تو ۸ فیلم برتر مردمیه و قسم حذف شده.......
اگر بخوام امتیاز بدم ۳ از ۱۰
انچار من و شما دو تا فیلم کاملا متفاوت رو دیدیم....
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ساختار روایی فیلمنامه جان دار از نوعی است که در چند سال اخیر فیلمهای زیادی شبیه اش ساخته شده پس زمانی که فیلم با عروسی و شادی شروع میشود منتظر بحرانی در ادمه هستیم و بعد این بحران قرار است جرقه ای برای برملا شدن نوعی عقده گشایی و اختلافات ریشه دار شود در مجموع جان دار به جز پایان بندی پیشرفت روایی سازمان یافته ای دارد و کمتر دچار دست انداز میشود اما کاراکتری که قتل را مرتکب شده دچار تناقض است در واقع قبل و بعد از قتل به نظر آرام تر از آن است که در آن دعوا بی مهابا تیزی بکشد. پدر فیلم هم زیادی عاقل اندر سفیه نشان میدهد که بپذیریم او سالها قبل زن دومی به خانه اش آورده باشد. دختر هم آنچنان که باید ازدواجش را جدی نمی پندارد تا از خودگذشتگی اش تاثیر بیشتری داشته باشد. کارگردانی فیلم به اندازه و روان است دیالوگ نویسی ها هوشمندانه است و بازی ها در سطح خوبی قرار دارد هر چند استفاده از جواد عزتی در این نوع نقش کم کم دارد کلیشه میشود. فیلمنامه نویسان فیلم هر چقدر تلاش کردند گره هایی مرعوب کننده طراحی کنند ظاهرا تلاش چندانی برای گره گشایی و جمع کردن فیلم نکردند. و پایان فیلم نه باز بلکه رها است. گویی مخاطب باید منتظر قسمت بعدی سریالی باشد. این الکن ماندن پایان بندی عیار فیلم را تا حد قابل توجه ای پایین آورده