تیوال نمایش مضحکه‌ی «جنگنامه‌ی غلامان» تقلید در یک مجلس
S3 : 10:25:12
امکان خرید پایان یافته
  ۱۸ مهر تا ۲۴ آبان
  ۱۸:۰۰
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان

: بهرام بیضائی
: محسن حسینی
: (به ترتیب ورود به صحنه) مرجان صادقی، فاطمه صارمی، الهه مونسی، شقایق سرسختی، مریم آشوری، لیلی جنیدی

: وحید مهدی‌زاده
: ساناز اسلامی
: عبد آتشانی
: سینا ییلاق بیگی
: محمد حسین درباغی فرد
: محمد حسین درباغی فرد، رضا سیدآبادی، ناصر ارباب
: احمد بابائیان، مصطفی جمالی، محمد حسن درباغی فرد، حمید برنا، فرزاد چوپانی، محمد کیالها
: رضا خضرایی
: مسلم رضایی
: محمد صادقی
: علیرضا هدایتی
: وحید مهدی زاده و محسن حسینی
: محسن حسینی
: ساناز اسلامی، شکوفه درویش اولادی و آزاده محتشم
: آژانس زیگما ٨
: خشایار حسامی
: دکتر میردامون میر

هزار حیله برانگیخت حافظ از سر فکر         در آن هوس که شود آن نگار رام و نشد

مضحکه ی «جنگنامه ی غلامان» اثر بهرام بیضائی تقلیدی در یک مجلس درباره سه سیاهان: الماس، مبارک و یاقوت که به خدمت ارباب خود یا به روایت نویسنده « پهلوانان پوشالی» یعنی ببرازخان، شیرباش خان و اژدرخان در آمده که از سطل‌های آب آنها در نبودشان، نگهداری کنند. زیرا پهلوانان مدام دن‌کیشوت وار با دشمنان خیالی خود در جنگ، نبرد و هراسند.

شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش مضحکه‌ی جنگنامه‌ی غلامان تقلید در یک مجلس / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» ادای احترام تمام قد به هنر سترگ نمایش در ایران

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر (عج)، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
مثل تیاتر استاد نوروز پینه دوز، در انتهای نمایش همه چی مشخص شد و عالی بود. کلیه ی نقشها توسط خانمها اجرا می شد و نهایت تلاششون رو کردند.
قشنگ ترین پوستری که به دست تماشاچی داده شده، مربوط به این تیاتر بود. بی نظیر بود و کلی خوشحال شدم. اوریگامی بود که قابلیت باز شدن داشت و دلم نمی اومد بازش کنم از بس زیبا بود و فکر پشت طراحی پوستر معرفی نمایش بود. تشکر بسیار از کارگردان و طراح این پوستر که به تماشاگر احترام گذاشته بودن. نوازنده ی همراه نمایش، بسیار نقش موثری بر حس تماشاچی داشتند و ازشون تشکر می کنم.
امیرمسعود فدائی و فرشته این را خواندند
لیلا مظاهری و Negin Fooladi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بدی خواب های خوب اینکه راست نیستن....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوشمزه ای بود!!!
نمک سه سیاه قصه
شیرینی عشق و وصال عاشق و معشوق
تلخی واقعیت های جامعه ایرانی
شوری تکراری بودن و نامفهوم بودن بعضی از قسمت های نمایش

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

ماجرای سه سیاه بانام های الماس یاقوت و مبارک که سطل های آب را برای سه پهلوان بنام های ببراز ، شیرباش ، اژدر نگهبانی میدهند . در میان سور و سات جنگ ، ماجرای عشق ترگل و معروف مطرح میشود و در پایان یاقوت و مبارک چهره خود را از سیاهی پاک میکنند و مشخص میشود ترگل و معروف تحت تعقیب هستند .
نمایشنامه در قالب مضحکه و دارای ماجرای روایی ساده است با دیالوگها و موقعیت طنز .
تراژدی اجرا حضور ۶ دختر برای بازی نمایش است . همه نقشها را دختران بازی میکنند و این هیچ ایرادی ندارد . بازی هر سه سیاه در نوع خود قابل قبول و حتی عالی است . سه نقش مرد پوش برای ایجاد شخصیتهایی متفاوت تمام تلاش خود را کرده اند ولی نمایش با عدم باورپذیری روبروست . چشم اسفندیار اجرا عدم ارتباط با تماشاچی است . از نقطه شروع ، ارتباط با تماشاچی شکل نگرفته و هر چقدر حرکات و رفت و آمد بازیگران ... دیدن ادامه » بیشتر میشود ارتباط کمتر برقرار میگردد .
نمایش با ایجاد ارتباط شکل میگیرد . در تعزیه و پرده خانی بین مخاطب و گروه اجرا ارتباط برقرار است و مخاطب با اینکه میداند آخر ماجرا چیست با چگونگی اجرا به دیدن نمایش می نشیند . استفاده از سکوی دایره ای نمایشهای تخت حوضی را یادآوری میکند ، با طنز و مضحکه و شور و نشاط با این حال نوع چینش صندلی ها برای تماشاچی یک سویه است ( سالن قشقایی) ولی میزانسن ها دایره وار . پس یکی از عوامل عدم ارتباط انتخاب سالن اجراست . موسیقی در ایجاد فضاسازی خوب و بی ادعا بود . ریتم نمایش خوب ولی استفاده از ۶ صدای دختر صدای نازیبایی از این سمفونی بوجود می آورد .
بزرگترین نقدی که از نمایش میتوان گرفت کمبود سکوت و مکث است . آدمها تند تند حرف میزنند ، بدون اینکه صدای زنانه یشان که صداسازی شده به گوش مخاطب برسد .
نمایشی که قابل پیشبینی است ایرادی اساسی دارد . سه نفر نوبت به نوبت می آیند تا یک دیالوگ را سه جور متفاوت بگویند حال چکار باید کرد تا نفر سوم و یا دیالوگ سوم قابل پیشبینی نباشد ؟ خلاقیت در میزانسن ها به ندرت دیده میشود با اینکه پیداست تمرین زیاد ، چیزی از ارزشهای بازیگران جوان کم نکرده . طراحی پوستر و بروشور عالی و خلاقانه است استفاده از پرده و ویدئو هم جالب بود .
برای گروه نمایشی آرزوی موفقیت دارم .
#محمد_خداوردی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشنامه که مال بیضایی ست و حرفی درش ندارم. چون بی‌ نهایت بهش علاقمندم.
بازیها عالی بود. دست مریزاد میگم بهشون خصوصا بازیگران نقش سه غلام که با داشتن این همه دیالوگ با سبک بیضایی و اون همه حرکت بدون حتی یک تپق و با تسلط زیاد اجرا کردند.
طراحی لباس خیلی خوب بود. دکور در خدمت نمایش. موسیقی زنده خوب بود.
با عرض تشکر فراوان از محسن حسینی کارگردان و دراماتورژ اثر و همه ی عوامل.
خرید بلیت این نمایش نوشته بهرام بیضائی و به کارگردانی محسن حسینی با بازی مرجان صادقی، فاطمه صارمی، الهه مونسی، شقایق سرسختی، مریم آشوری، لیلی جنیدی همینک آغاز شد.
محمد مهدی رودگر و میترا شریفی این را خواندند
unknown2000 این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید