تیوال نمایش کافکا با من سخن بگو
S3 : 13:50:47
  ۰۶ دی تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: قطب الدین صادقی
: مرجان آقانوری، سونیا فاروقی، دنیا گفتاری، شهزاد وجدانی و نوید نوروزی

گروه طراحی
: فرشید حیدری
: نیوشا صادقان
: سارا بلبلی
: کیوان اسماعیلی
گروه کارگردانی
: کیوان اسماعیلی
: منصور حسین‌زاده
: دانیال اربابی
: نوژان مقدس
: الهه رنجبری
: هومن نخبه‌زعیم
: حسن مجذوبی
فرانتس کافکا به تن خویش، همراه با چهار زن که نماد خواهران و عشق های ناکام اویند، از صفحات کتابی گام در صحنه می گذارند که شکواییه ایست بلند و مالامال از رنج، سرکوب، حسرت و طغیان او علیه پدری خودکامه که اینک در تابوت خفته است، غافل از آنکه ....

مکان

تهران، خیابان وصال شیرازی بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه فرهنگی بهنام، پلاک ۳
تلفن:  ۰۲۱۸۸۹۶۳۹۴۷

گزارش تصویری تیوال از نمایش کافکا با من سخن بگو / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت روزهای تازه، از یکشنبه ۵ تا سه شنبه ۷ اسفند، به کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی و ... آغاز شد.
مهرداد نوروزی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آنجا مردمانی هستند، فکرش را بکنید!
مردمانی که نمیخوابند!
و چرا نمیخوابند؟
چون خسته نمیشوند!
و چرا خسته نمیشوند؟
چون دیوانه اند!
مگر دیوانه ها خسته نمیشوند؟
دیوانه ها چطور میتوانند خسته شوند!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، چهارشنبه ۱۷ و پنجشنبه ۱۸ بهمن، به کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در این زمانه ی چنین بی خدا تنها چاره شاد بودنه..
کلمه ای جا نیفتاده؟
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
❤❤❤
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
دم شما گرم
به همچنین

ببینیمت که خستگی یه جا در بره
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متن قوی و بازی فوق العاده ی آقای نوروزی و طراحی صحنه و گریم و نورپردازی عالی... تنها چیزی که بهش نقد دارم درک نویسنده از درونگرایی هست که بحثش طولانیه! و ضربه زدن های مکرر که مناسب فضای کوچک سالن نبود. خداقوت میگم به تمامی گروه. عالی بودید
مختار بایزیدی و الهه مبینی این را خواندند
حانیه تیموریان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
-راستش رو بخوای نسل ما تا دلت بخواد فساد رو میشناسه اما قدرت جوانی رو از یاد برده
-دلیلش اینه که شماها فردا رو نمیشناسید و به اون اعتقاد ندارید
-خودت همیشه به من گفتی زیستن اعتقاد میخواد!
-بله و بی اعتقادی بزرگترین خیانت جوانها به خودشونه
-بیشتر از هر وقت دیگه ای حس میکنم ما قهرمان نیستیم پدر، ما قهرمان نیستیم! اعتراف میکنم ریشه ی نکبت ما بی مسئولیتیه و به رغم عذابی که می کشیم همه مون از دم یه مشت فاجعه زده ی مضحکیم
مختار بایزیدی و امیر این را خواندند
الهه مبینی، آذرمهر و حانیه تیموریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بی شک نمایش کافکا با من سخن بگو یکی از بهترین آثار قطب الدین صادقی به شمار می رود، متنی روان و قوی به همراه یک کارگردانی درست در فضای اکسپرسیونیسم.
همچنین بازی نوید نوروزی در نقش کافکا و درمیان بازیگران خانم ، بازی شهزاد وجدانی قابل تقدیراست.
نور پردازی، موسیقی و فضاسازی درست نیز نقطه ی قوت نمایش به شمار می رود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از یکشنبه ۷ تا سه شنبه ۹ بهمن، به کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت روزهای تازه از چهارشنبه ۳ تا جمعه ۵ بهمن، به کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی و ... آغاز شد.
صدف اسمعیل پور این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باید حتما نمایش
#کافکا_با_من_سخن_بگو را دید
فرانتس کافکا به دوست نزدیک خود ماکس برود وصیت کرده بود که تمام آثار او را نخوانده بسوزاند. ماکس برود از این دستور وصیت‌نامه سرپیچی کرد و بیشتر آثار کافکا را منتشر کرد و دوست خود را به شهرت جهانی رساند.
اما در نمایش کافکا_با_من_سخن_بگو
انگار دکتر صادقی جای ماکس برود را گرفته بود اما با تفصیری از دل نوشته های جامعه امروزی به زبان یک فیلسوف تئاتر با حفظ اصالت کافکا .
نویسنده در این متن واقعیت جامعه ایران را به تصویر می کشد تصویری از خشنوت ها و دروغ های روز مره .انگار ان سوی سردرد ها .افسردگی ها و تنهایی کافکا به نوعی بازگو می شود
در این متن نشانه های آثار کافکا، رمان کوتاه مسخ (Die Verwandlung) و رمان محاکمه به چشم می خورد و گاهی احساس می شود  رمان ناتمام قصر می خواهد پایان یابد طوری که فضای متن به سمت فرا ... دیدن ادامه » واقع گرایانه می رود فضاهایی که در داستان‌های کافکا زیاد پیش می‌آید .
اما در پایان نمایش وقتی در داخل تابوت کتاب ها می بینیم انجا مخاطب غافلگیر می شود و انجا خواهیم دید که کافکا تکرار می شود هرچند پایان نمایش اساس افرینش صادق هدایت را به تصویر میکشد البته نزدیکی آثار کافکا و صادق هدایت غیر قابل انکار است .
و این از دید بنده یعنی قدرت دکتر صادقی در نگارش و کارگردانی این نمایش.
به جرات می توانم بگویم این نمایش جز بهترین ها بوده است و باید حتما آن را دید .
نوشته ای از سوران حسینی از مخاطبان خوب تئاتر
سلام از بازی شما در شاهدین اعدام لذت بردیم
۳۰ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"کافکا با من سخن بگو" آموزشگاهی است درباره رابطه، خانواده، پرورش فرزند، جامعه، زورگویی و... که تماشاگر را به اندیشه وا می دارد. اما سخن گفتن از این نمایش بدون ستایش از "نوید نوروزی" بیهوده است. ورود او به صحنه چنان افسونگرانه است که چاره ای ندارید مگر افتادن در دام او و چه خوش جادوگری است او، تا پایان در بند او هستید با خشنودی و آسودگی. نمونه ای می آورم: در صحنه ای که می گوید:"من آنقدر در خود فرو رفته ام که نمی توانم چیزی بگویم." بازیگری با بلندای نزدیک به 2 متر، چنان چون آکاردئنی خود را فشرده کرده، که انگار این ماییم که زیر فشارهای روانی، توانایی گفتگو با دیگران را از دست داده ایم. بازی دیگر بازیگران نه در تراز آقای نوروزی، اما کمابیش خوب است. کارگردانی کار، بسیار درخشان است، به ویژه طراحی حرکت بازیگران و جابجایی رقصان کلاه و دفتر. چینش ... دیدن ادامه » صحنه و برگزیدن لباسها در هماهنگی با نیازمندی کار است گرچه لباس بازیگران زن به خاطر پویایی نقششان، پس از چندی کج و کوله می شود و به برازندگی آغاز نمایش نیست.
در اینجا دوست دارم که دو نکته را بازگو کنم: 1.روز 20 دی، نمایش به هنگام و سر ساعت آغاز شد که برای من در تماشاخانه شانو، نخستین بار بود و امیدوارم که این چنین بماند. 2.گرچه سپاس بازیگر از کارگردان، کاری شایسته است اما در رورانس نمایش، آقای نوروزی به گونه ای از کارگردان کار سپاسگزاری کردند، که نپسندیدم. باور دارم که در هر کاری، بزرگی هر دو سو باید پاس داشته شود. کاش آقای صادقی، کارگردان فرهیخته، این را هم به شاگردان خود یادآوری کند.
در پاسخ به درخواست گفتگوی پدر:
من آنقدر در خود فرو رفته ام که نمی توانم چیزی بگویم.
مهدی (آرش) رزمجو این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نکات شنیدنی فراوان دارد، مملوّ از خشم در دنیای به هم ریخته مردی که در قالب چندین مبادله تعویضی بین مرد، پدرش و چهار زن مطرح زندگی‌ آشفته‌اش، در جوار تابوتی از کتاب به صحنه آورده شده

مرد همان پسریست که فقط می‌خواهد یک نویسنده باشد، گر چه خشمگین و گله مند و بسی‌ تند و بلند، اما عملکرد قدرتمندانه و مسلط بازیگر مرد از نکته‌های دیدنی‌ این کار است

`و به این ترتیب راه عبور بیماریهای روانی‌ باز شد، آن جا مردمانی هستند که نمیخوابند`
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از یکشنبه ۲۳ تا سه شنبه ۲۵ دی، به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی و ... آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۱۹ تا جمعه ۲۱ دی، به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی، دنیا گفتاری و ... آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو و دنیا گفتاری این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن این نمایش را به خصوص برای دیدن بازی بی نظیر نوید نوروزی به شدت توصیه می کنم. انتخاب او برای این نقش بسیار بجا و عالی و بازی اش نفسگیر بود. بازی ای از سر دل و جان، گویی که آخرین بازی یک بازیگر عاشق بر روی صحنه است و سرنجام قرار است بر همان صحنه جان دهد.
از بازی ها که بگذریم، باید گفت که صادقی تلاش کرده تا فریاد و دردی را که در نامه های کافکا به پدرش جاریست را عینیت ببخشد. کافکایی که همه عمر زیر سایه پدر بود و همه نوشته هایش واکنشی بود به پدرش.
اگرچه نشان دادن فریادهای فروخورده نویسنده ای بزرگ و پر استعداد نباید دلچسب و گوارا باشد ولی به نظرم سبکی که کارگردان انتخاب کرده مانع نزدیک شدن تماشاگر به کافکای رنجورمان می شود. تماشاگر مجالی برای تفکر و همدردی زیر بار این همه عصبیت و فریاد را ندارد.
زیباترین بخش های نمایش جاهایی است که این عصبیت و درد ... دیدن ادامه » کمی کاسته می شود و اندک خوشی و عشق تصویر می شود. فصل پایانی نمایش زیبا و تاثیر گذار و از نقاط قوت کار بود.
پر واضح است که عینیت بخشیدن به درد و فریاد فرو خورده ای که مجال آزاد شدن پیدا کرده، سبک کنونی کارگردان را می طلبد ولی این خطر وجود دارد که تماشاگر را مرعوب کند و یا پس بزند. به نظرم انتخاب نورپردازی و موسیقی بهتر در غنای بیشتر کار موثر می بود. اشکال دیگر اینکه کاش بدون ذکر نام آثار کافکا، آن بخش مورد نظر بیان و اجرا می شد و این اجازه به تماشاگر علاقه مند به آثار کافکا داده می شد تا ارجاعات را خود کشف کند و از این کشف ها بیشتر لذت ببرد. خلاصه اینکه اجرا قوی تر از متن بود. در کل باید گفت که نمایش بسیار خوبی بود و از دیدنش بسیار مفتخرم.
پ ن. باید بگم که اولین تجربه ام در شانو بود. نمایش با تاخیر ده دقیقه ای آغاز شد که به نظر عادی است. اما حضور دو عکاس در میان تماشاگرها بسیار ناراحت کننده بود. نمی دانم از شانس ما عکاسی از نمایش به این شب افتاده بود یا روند معمول همه اجراهاست. به جز این عکاسی که جاهایی صدای شاتر حواس پرت کن می شد، باید گفت که اجرای خوبی بود.
ممنونم بابت این نوشته‌ی کامل و پرمغز... تقریبا همه‌ی اون چیزی که لازمه کسی راجع به نمایش بدونه که تصمیم بگیره این کارو بره یا نه رو نوشتید!
۲۰ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ دی، به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی، دنیا گفتاری و ... آغاز شد.
دنیا گفتاری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش کاری از قطب الدین صادقی از پنجشنبه ۶ تا دوشنبه ۱۰ دی‌ماه همینک آغاز شد.
ایمان قندی، saeid86 و دنیا گفتاری این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید