تیوال فیلم کلاشینکف
S3 : 15:55:25
: سعید سهیلی
: رضا عطاران، پولاد کیمیایی، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پورعرب، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی، فرهاد اصلانی، شهرام حقیقت‌دوست، جواد عزتی، اندیشه فولادوند

: سعید سهیلی، مهدی محمدنژادیان
: فرشاد محمدی
: سپیده عبدالوهاب
: بابک کریمی
: محسن دارسنج
: بهروز معاونیان
: ناصر چشم‌آذر
خلاصه داستان: داستان در مورد جوان سربازی است که خواهرش مورد آزار و اذیت افرادی ناشناسی قرار می‌گیرد و وی با شنیدن این خبر، با سلاح کلاشنیکفی که به منظور حفاظت از یک بانک تحویل وی داده شده است، ترک پست کرده و به منظور انتقام‌گیری از این افراد، در پی آنها می‌شود.

گزارش تصویری تیوال از فرش قرمز فیلم کلاشینکف‎ / عکاس: محمدرضا بهشتیان

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
کلاشینکف فیلم خوبی نشده است با اینکه قصه ای متحورانه همراه با قهرمان دارد!
انتخاب لوکیشنها بسیار دقیق و بجاست و در نوع خود منحصر بفرد که نشان از آگاهی و شناخت سازندگان از چنین محیطهایی دارد. دکور و تزئین صحنه ها بشکلی هوشمندانه انتخاب شده هر چند گافهایی هم وجود دارد مثل دو تلویزیونی که در خانه رضا کلاش فیلم نشان میدهند. تا بحال در هیچ فیلمی عکسهای فردین و فرهاد و شریعتی بعنوان قهرمانان مورد علاقه یکشخص درکنارهم بتصویر کشیده نشده بود!
تعدد شخصیتهای فرعی فیلم و خرده داستانهایشان نقطه ضعف فیلم شده است و بجای آنکه بکمک قصه اصلی بیاید باعث دور شدن از آن و به بیراهه کشاندن ذهن تماشاگر شده و بیننده نمیتواند با آنها ارتباط برقرار کند، حال آنکه قصه های این کاراکترها بعضن بی سرانجام رها میشود و ماحصل کار طولانی شدن مدت فیلم و خستگی تماشاگر است.
قاب بندیها ... دیدن ادامه » و نماها در بخش ابتدایی فیلم استادانه و در بخش پایانی معمولی و کمی سر دستیست که این توازن فیلم را برهم زده است تفاوت آشکار این دوبخش را میتوان درفیلمبرداری و اجرای صحنه های رویارویی و زد و خورد ابتدایی و انتهایی فیلم بوضوح مشاهده کرد. هرچه ریتم فیلم در ابتدا تند و با ضرباهنگ مناسب با قصه پیش میرود در بخش پایانی کند و کشدار است. بدتر از همه پایان فیلم است که روح سرباز آخر و عاقبت همه شخصیتها را بیان میکند و حتی گره های گنگ داستان را باز میکند !
بازی ساعد سهیلی و رضا عطاران خیلی خوب و روان است و انتخاب بازیگران در نقشهای فرعی بالا و پایین دارد بطور مثال جمشید هاشم پور در حضور چند دقیقه ایش موثر و جواد عزتی در کل داستان هدر رفته است.
سهیلی در دیالوگ نویسی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و برگ برنده این فیلم جملات قصار و دیالوگهای بجاییست که در سراسر فیلم شاهد آن بوده ایم.
و اما توقع از سهیلی بعد از ماجراهای گشت ارشاد این بود که بقول خودش سیلی ای را که خورده به همان کسانی بزند که گشت ارشاد را جمع کردند! همان لباس شخصی ها و لباس خاکی ها که کلاشینکف نشان اقتدارشان است وگرنه هیچ بچه باقر آبادی دوست ندارد کلاشینکف بدست بگیرد مگر به توفیق اجباری! کما اینکه این "نکبت و نحسی" را ناموس خود میداند و اگر چه نمیتواند از ناموس حقیقییش حمایت کند تا ته مرگ پای این ناموس قلابی و شوم و ارمغانش میایستد و هر آنچه که او برایش مقدر میکند گردن میدهد و اسیر اوست. آری کلاشینکف خونریزترین و مرگبارترین سلاح جهان است اما مگر میشود دست ما باشد؟ مگر دوست داریم باختیار بدست بگیریم؟ شاید کسی مثل رضا کلاش باشد که هنوز موهایش را مدل موهای فردین میزند و مرام فردینی دارد در رویای رابین هود شدن برای بچه های خیابان بخواهد سلاح بدست بگیرد اما همه ما حتی بچه های محروم باقر آباد که خسته از سختی روزگار و بدی مردمان و زور زورگویان و تدبیر غلط مدیران و بی مسوولیتیه مسوولان و اصلن ماندن در زیر پونس نقشه تهران، همه، با همه عصبانیتمان باز هم از کلاشینکف بیزاریم.
اگر ماتیلدای حرفه ای اسلحه دوست دارد و میخواهد اسلحه بدست بگیرد، عطیه کلاشینکف نمیداند اسلحه چیست و در دستش میگذارند!
کاش سهیلی چنان جسارت داشت که قصه جوان لباس خاکی رنگی را بتصویر میکشید که کلاشینکف بدست میگیرد و ...
نقد جالب و خواندنی بود...مرسی..
فقط بعضی جاها خیلی موافق نظرات نبودم..
مثلن وقتی میگین فیلم جملات قصار و دیالوگ های به جایی داره...
به نظر من در هر باری که توی این فیلم جمله و دیالوگ خاصی گفته میشه توی ذوق مخاطب میخوره...و بدجوری شعاری براش در نظر گرفته میشه...و ... دیدن ادامه » هر بازیگری که یه جمله خاصی میگه با خودش انگار داره میگه عجب دیالوگی گفتما..و دیالوگ نمیشینه رو شخصیت...
البته این فقط نظر منه...:)
۳۰ مرداد ۱۳۹۳
به این میگن نقد...
قوت و ضعف در کنار هم
مرسی آقای 7 جولای.

یه جاهایی رو منم مخالفم ولی صرفا نظر شخصیه.
۳۱ مرداد ۱۳۹۳
مرسی دوست عزیز..
بنده هم با دوستانی که بعضی جملات و صحبت ها رو وقیحانه دونستن هم عقیده نبودم...
۳۱ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کلاشینکف

من دیروز این فیلم رو دیدم. انتظار زیادی از فیلم نداشتم. تقریباً می‌دونستم با چه فیلمی می‌خوام روبه‌رو بشم.
ولی این فیلم حتی ضعیف‌تر از اون چیزی بود که انتظار داشتم.

با دیدن بخش‌های اول فیلم (حدوداً ده پونزده دقیقه‌ی اول) با خودم گفتم که این فیلم من رو راضی می‌کنه. فیلم خیلی خوب شروع می‌شه. ریتمش تنده. صحنه‌هاش قشنگه. مکان‌هایی که تو فیلم هست به شدت جذابه. نوع فیلمبرداری و قاب‌بندیش فوق‌العاده‌ست. اون اوایل بود که با خودم فکر می‌کردم من به این فیلم امتیاز 3 از 4 رو می‌دم.

ولی همین‌طور که فیلم جلو می‌رفت از علاقه‌ی من بهش کمتر می‌شد. فیلم هی شلوغ شلوغ‌تر می‌شد. با ورود عطاران به فیلم، تقریباً فیلم از دست رفت. نه اینکه عطاران بد باشه. نه. (من که عاشق رضا عطارانم)... ولی کاملاً مشخص بود که فیلمساز چرا عطاران رو وارد بازی کرده. فقط به دلیل جذب مخاطب! چون رضا عطاران هیچ ربطی به اون نقش نداشت. و هیچ دلیل منطقی نمی‌شه آورد که چرا عطاران باید اون نقش رو بازی بکنه...

رضا عطاران اخیراً تو هر فیلمی که بازی می‌کنه اینقدر قوی و خاصه که دیگه نمی‌شه بازیگر دیگه‌ای تو اون نقش تصور کرد. مثلاً همون شخصیتش رو توی "طبقه حساس" یا "رد کارپت" تصور کنید. کسی رو بهتر از عطاران توی اون شخصیت‌ها پیدا می‌کنید؟ یا همینطور نقشش توی "دهلیز" یا "اسب حیوان نجیبی‌ست" و ...
ولی تو این فیلم من هر کسی رو می‌تونم جای عطاران بذارم. اصلاً این نقش به درد عطاران نمی‌خورد. مثل این می‌مونه که ماشین بنز بخرید ولی با سرعت 30 کیلومتردرساعت باهاش برونید...

از این چیزها که بگذریم... کلیت فیلم به شدت شلخته و بی‌هدفه. اصولاً همه‌ی فیلم‌های جناب سهیلی اینطوریه. یعنی اصلاً انسجام و چفت‌وبست لازم رو نداره. و این باعث این می‌شه که من هیچ‌کدوم از کارهاشون تو ذهنم نمی‌مونه در مورد چی بود. اینقدر که این‌ور و اون‌ور می‌زنه توی فیلم.

چیزی که مشخصه اینه که سعید سهیلی برای فیلم‌هاش زحمت می‌کشه. لوکیشن‌ها و صحنه‌های خوبی برای فیلمش پیدا می‌کنه. از بازیگرهای معروف برای نقش‌های فرعیش استفاده می‌کنه. سعی می‌کنه توی فیلم‌هاش از عدالت اجتماعی حرف بزنه. اصلاً می‌خواد توی فیلم‌هاش کلی حرف خوب بزنه...
ولی ... دیدن ادامه » متاسفانه نمی‌تونه یه فیلم خوب و شسته‌و‌رفته بسازه. و این دلیلش سهل‌انگاریش نیست. نمی‌تونه. یعنی به نظر توان ساختن یه فیلم منسجم رو نداره... یا شاید هم نوع فیلمسازیش اینطوریه و خودش آگاهانه به این سمت می‌ره!

موضوع کلی فیلم خیلی موضوع جذابیه. اینکه یه سرباز در حال خدمت بر اثر مسائلی عصبی بشه و با اسلحه‌ای که دستشه، راه بیفته تو شهر. با این موضوع یه فیلم پرانرژی و جذاب عالی می‌شد ساخت، که متاسفانه این موضوع خیلی راحت به هرز رفت.

خلاصه مطلب؛
مشکل اصلی این فیلم نداشتن داستان منسجم و شلخته بودنشه. و اینکه انگار اصرار داشت یه حرف‌هایی رو به زور بزنه. خیلی از دیالوگ‌های فیلم گل‌درشت و خارج از کادر بود. کاملاً تو ذوق می‌زد (با اینکه حرف درستی بود).

حرف آخر؛
همونطور که گفتم اوایل فیلم تو ذهنم بود که به این فیلم امتیاز 3 از 4 بدم. فیلم که تموم شد وقتی از سینما می‌اومدم بیرون با خودم گفتم: 2 از 4 (در حد فقط دیدن)... ولی امروز که زمان گذشت به این نتیجه رسیدم که این فیلم امتیاز 1 از 4 حقشه. یعنی دوست نداشتم.

دلم لک زده واسه دیدن ِ یه فیلم خوب
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
باز هم ممنون...
۱۰ شهریور ۱۳۹۳
در ضمن 2 جشنواره ی خیلی خوب "فیلم کوتاه تهران" و "جشنواره مستند سینما حقیقت" به شکل رایگان به ترتیب در تاریخهای 22 الی28 مهرماه و 9الی 16 آذر برگزار خواهد شد که متاسفانه طبق روال سالیان اخیر استقبالی هم ازشان نمی شود.
۱۰ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ما از اوناییم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهش بگو تو این دنیا نزنی میزننت، نخوری میخورنت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
من گفتم دله دزدی نه .. وگرنه دزدی اعتبار ماست
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جماعت نزول خور یه چیز دیگه س... پولش گوشت میشه به تن آدم


:)))
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا موقع تزریق انسولین (عادل فکر میکرد رضا معتاده و داره مواد مخدر تزریق میکنه):
این انسولینه!
مرض ندارم که بزنم!
مرض دارم که میزنم!
مرضه قند!!!
موتور سوار دیوار مرگ خطاب به رضا:
روزگار همه رو میچرخونه ما رو یه ذره تند تر.
ساعد سهیلی: کوله مهم نیست اون چیزی که توشه برام مهمه!
عطاران: انقدر چیز چیز نکن
عادل: اگه چیزچیز نکنم بعداً باید جیزجیز کنم.
رضا: فعلا که داری ویز ویز میکنی!!

3> 3> 3>
دیالوگ با مزه ای رو انتخاب کردی ستاره جان
۰۴ مرداد ۱۳۹۳
آدمو یاد متروپل میندازه!!!
۰۴ مرداد ۱۳۹۳
یاد آهنگ چیز افتادم :))
۱۶ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا کلاش (رضا عطاران) : تو این دنیا اگه نزنی میزننت اگه نخوری میخورنت!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ماها از اون دسته آدمایی هستیم که بدنیا اومدیم ، ولی دنیا به ما نیومده!
چقد کلیشه ای
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
پس هرشب مشق کن این جمله رو شاید نتیجه داد
۲۳ مرداد ۱۳۹۳
تواناییش بود چشم.
۲۵ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینجا قسمت فروش بلیط سینما نداره مگه ؟
اینجا نداره ولی سینما تیکت داره و امتیازم میده برای خریدت که باعث تخفیف های بعدی میشه
۰۶ مرداد ۱۳۹۳
کاش هینجا میذاشتن
۲۷ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از سعید سهیلى تنها فیلم چهار انگشتى رو دوست داشتم...به نظرم سعید سهیلى کارگردانیه که خیلى سعى مى کنه مسعود کیمیایى باشه!!!!!علت فارسى بودن فیلماش هم همینه!اما اصلا موفق نیست مخصوصا استفاده کردن از پسراش ساعد و سینا تو فیلماش باعث مى شه فیلم ضعیفتر هم بشه!اینکه کیمیایى از پسرش تو فیلماش استفاده مى کنه نه به خاطر اینکه پسرشه به خاطر اینه که حس نقشو خوب درک مى کنه و واقعا بازیش خوبه!اما ساعد و سینا از نابازیگر هم تصنعى ترن و اصلا بازیشون باورپذیر نیست
نمى دونم حتى شاید اینکه چهارانگشتى رو دوست داشتم و به دلم نشست هم به خاطر بازى خوب اندیشه فولادوند و بهرام رادان و جمشید آریا بود.
به هرحال اما تصمیم دارم این فیلمو ببینم....
کیمیا TAV، علی ژیان، نگاه سهرابی، مینا ابراهیمی، کامران م. و سعید این را خواندند
farzam gh این را دوست دارد
با نظرتون در مورد بازی پولاد کیمیایی (حس نقشو خوب درک مى کنه و واقعا بازیش خوبه) موافق نیستم
۰۲ مرداد ۱۳۹۳
با نظرتون در مورد مقایسه پیروی کارگردان از مسعود کیمیاییسم !!!!! کاملا موافقم و این جریان دامنگیر شماری از کارگردان دیگر نیز شده است. اما در مورد دفاع از مسعود کیمیایی و پسرش که در نوشته های شما بود بسیار متعجبم. بنظرم ساعد سهیلی همانقدر مصنوعی است که پسرجان ... دیدن ادامه » کیمیایی و در مقیاسی بزرگتر فیلم کلاشینک همانقدر فیلم فارسی بود که مترو پل.
۱۳ مرداد ۱۳۹۳
آخ آرههههه روژین وجدانا منم اونجاش این مدلی فکر کردم. دروغ چرا:)))
۲۸ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"کلاشینکف" رو دیدم
فیلم خیلی معمولی ای بود
صحنه های خنده داری بود که البته بعضی هاش از دل قصه داستان نیومده بود
از یه جای به بعد انگار فیلمنامه نویس یادش رفت موضوع چی بوده
در حالی که ایده اولیه می تونست جذاب باشه
بازی ها معمولی بود
در مجموع فیلمی بود که به یه بار دیدنش می ارزید.

manimoon..
کیمیا توکل نیا، طاها، نیلوفر ثانی، تی تی و فیزول این را خواندند
پوپک شغفی و mahka این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
افتی محسوس نسبت به گشت ارشاد ... فیلم به شدت با ضعف فیلمنامه مواجه است...در طول فیلم به این فکر میکردم که قصه در تهران رخ میدهد یا تگزاس...اتفاقات بزرگ و مهم خیلی ساده جلوه داده شده مثلا سرقت مسلحانه به سادگی آب خوردن.. اسلحه کشیدن در بازار میان جمعیت.. گویی هیچ پلیسی درین شهر نیست...اما برگ برنده فیلم رضا عطاران است...او یک تنه بار فیلم را به دوش میکشد و مخاطب را روی صندلی نگه میدارد...شوخی های به جا و به موقع...کاراکتر دوست داشتنی که میتوان او را یک رابین هود بامزه خطاب کرد...جواد عزتی درین فیلم هیچ کاره است...عزتی بازیگریست که حضورش در یک فیلم می تواند به شدت تاثیر گذار باشد اما در اینجا هدر رفته ... اما ساعد سهیلی..درست است که بواسطه پدر ...پسر شد شمع هر مجلس اما جنم بازیگری را در او میتوان یافت....فیلمبرداری فیلم درخور توجهست..
در نهایت شما با یک فیلم متوسط ... دیدن ادامه » با رای میانه طرف هستید که ارزش یکبار دیدن را حتما دارد...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر شوخی ها و طنز این فیلم را در نظر نگیریم فیلمی بسیار شلوغ و درهم و خط داستانی بسیار ضعیف و به شدت کلافه کننده روبرو هستیم تنها دلیلی کخ ممکنه شما رو جذب این کنه که تا آخر بشینین شوخی ها و حرف های رضا عطاران ممکنه باشه وگرنه با تعقیب و گریز ها و عملا کش دادن داستان و هندی بودن فیلم دلیلی برای نشستن تا انتها ندارد.
درکل فیلم رو از نظر داستان و روند به هیچ عنوان دوست نداشتم تنها به جهت شوخی ها به نظرم ارزش دیدن داره ولی هیچوقت نمیتونه به عنوان یه فیلم خوب یاد بشه
البرز ملک پور و محمدرضا دانش این را خواندند
شبنم، زینب کاسب، رها، سپهر امیدوار و mahka این را دوست دارند
شما رو به خدا از شوخیهای فیلم دفاع نکنید.
حدس می زنم هنوز فرهنگ ما آنقدر تغییر نکرده که در کنار خانواده این شوخیها را بشنویم و خیس عرق نشویم.
۲۰ بهمن ۱۳۹۲
حرف شما کاملا درست هست منظور بنده این بود که شاید تنها جذابیت این فیلم همین بود.
یعنی حرفی برای گفتن نداشت و بسیار سردرگم و پراکنده با گریز های کلیشه ای و مسخره و اشکالات بسیار دیگر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک فیلم بیمار و پرمرض
من خودم اصلا مخالف آزادی بیان نیستم ولی آیا هر حرفی را می توان زد؟
آیا به فیلمی که علنا از دزدی مسلحانه از یک نزول خور به نفع بچه های بی سرپرست حمایت می کند, رسما می گوید امید خیلی از آدمهای مظلوم جامعه به اسلحه است و دیوانه وار اسلحه به یک دختر بچه هشت ساله کر و لال می دهد و با آن یک آدم (ظالم) را می کشد بایستی اجازه اکران داد؟
این اولین بار است که من موافق اکران یک فیلم نیستم
بگذریم از مشت و لگدهای تهوع آور و شوخیهای رکیک جنسی که با تشویق مخاطبین فهیم سینما همراه می شد (التبه نمایش این شوخیها خیلی هم بد نبود, چرا که نشان داد بعضی از "هنرمندان" محبوب کشور ما در خلق یک اثر هنری چه ظرفیتهای بالقوه ای که ندارند)
کاملا باهاتون موافقم
۰۵ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمی به قصد گیشه به هر قیمت
ملغمه ای از چند ژانر
فیلمنامه ای شلخته و سردرگم ، شخصیتهای بی تاثیر و تعریف نشده ، استفاده از طنزهای سخیف ( که متاسفانه دارد عاملی برای تضمین فروش فیلم ها می شود)،تغییر لحن ناشیانه و سخره آمیز فیلم ،بازی تصنعی بازیگران و ... نتیجه اش فیلمی می شود که شعور مخاطب را به بازی گرفته است 5.از5
...و یکی دو شوخی بسیار سخیف.
۲۰ بهمن ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متوسط...
چیزی که خیلی پسندیدم این بود که ادا و اطوار نداشت و ژست روشنفکری نیز! در حد خودش، حرفی رو که میخواست بزنه، نسبتن تونست که بزنه!
فیلمِ "کلاشینکف" سعید سهیلی افتضاح بود..سخیف به معنایِ واقعی کلمه..پر از شعارهای مسخره و بی اثر , شوخی هایِ مبتذل , دیالوگ هایی که فقط در فیلمفارسی ها پیدا میشه...نه قصه جذابی وجود داشت نه شخصیت پردازی..فیلمسازی که تمام دغدغه ش نشون دادنِ لات بازی و تارِ سیبیل و املت و پیاز باشه بهتر از این فیلم نمیسازه..باورم نمیشه که یه آدم انقدر بتونه سطح سینما رو هم در فرم و هم در محتوا پایین بیاره و فیلمِ بی ارزشی مثِ کلاشینکف بسازه..اگر رضا عطاران نبود نمیشد تحمل کرد.
در یکی دو صحنه شوخی هاش جوری بود که واقعا زننده بود.
۱۸ بهمن ۱۳۹۲
به نظر من تمام شوخی هاش زننده بود..بسیار فیلم کثیفی بود
۱۸ بهمن ۱۳۹۲
سعید سهیلی واقعا آدم مریضیه. همه این رو از وقتی که غوغا اکران شد فهمیدند... تنها فیلمی که آرزو می کردم توقیف شه

۰۵ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید