تیوال نمایش خاک و تاج
S2 : 08:19:29
خرید بلیت
۴۰,۰۰۰ تومان
  ۳۰ آبان تا ۲۹ آذر
  ۱۸:۰۰
  ۱ ساعت
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

: گیتی صفر زاده
: زهرا صبری
: سعید اَبک، فهیمه باروتچی

: گلچهر دامغانی، زهرا صبری
: رفعت هاشمی، مرضیه سرمشقی
: فرناز مرتضوی
: حداد حیدری
: علی کوزه گر
: مهدی آشنا
: محسن ولیحی
: هایده حسین زاده

- برداشتی از «هملت» و «مکبث» شکسپیر

گزارش تصویری تیوال از نمایش خاک و تاج / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» عروسک ها بهتر از انسانها حرف می زنند

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
حظّ بصری به سبکِ زهرا صبری عزیز!
.
اوّل بگم که تماشای خاک و تاج برای هر تماشاگر پیگیر تئاتر، مخصوصن علاقه مند به نمایشنامه های شکسپیر واجبه دیگه!
زهرا صبری یکی از هنرمندان واقعیِ دنیای تئاتر این مملکته که بسیار متین و شریف و بی حاشیه، نمایش های درجه یکی رو روی صحنه میبره!
کارهایی چشم نواز، گوش نواز، پر از خلاقیت در عین سادگی و پر از مفهوم های ناب و عمیق به دور از ادا و اطوار و تکلّف ساختگی!
.
خلاصه ش که به نظرم با رعایت موارد زیر به تماشای این اثر بنشینید و عمیقن لذت ببرید:
1.مطالعه هملت و مکبث شکسپیر (در صورت مطالعه قبلی، مرور دوباره نیز توصیه می شود!)
2. چشم ها و گوش هایی شش دانگ و با تمرکز بالا
3. حس زیبایشی مستعد برای برانگیختن (زیبایی شناسی بالا)
4. ذوق و آمادگی ذهنی به میزان لازم
5. تماشای نمایش و حظ بردن ...
.
صداها و افکت هارو هم بسیار دوست داشتم ... دیدن ادامه » من و فضاسازی به نحو احسن انجام شد.
با آرزوی موفقیت و تولید بیشتر آثاری این چنین ناب از این گروه محترم و عزیز
دیروز که دیالوگ ماندگار این نمایش رو نوشتی، مشتاق و منتظر نقد و نظرت بودم
آثار خانم صبری از آثار فاخر تئاتر ایران است، صحنه چشم نواز نمایش (منو نمی بره) در ذهنم حک شده
سعید آبک و فهیمه باروتچی هم که بازیگر و عروس گردانهای شناخته شده ای هستند و خانم باروتچی ... دیدن ادامه » در زمینه نقالی هم فعالیت می کنند
۱۵ آذر
خیلی ارادت دارم رضا خان تهوری عزیز
دقیقن همینطوره که میفرمائین و باید خوشحال بود از حضور و فعالیت این دوستان دیگه
امیدوارم شما هم از تماشای نمایش حظّ فراوان ببرین.
۵ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درنهایت هیچکس و هیچ چیز بالا نمیمونه، همه میرن بالا که بیان پایین... پادشاه، شمشیر، ماه...
همه می‌خوان از اون زیر خودشونو ببرن بالا، ولی «دار» هممممه رو «می‌کشه» پایین... آخرش جای همه شون اون پایینه، زیر خاک...

____________________________

آنچه که از نظر بصری دیدم جذاب و گیرا و دوست داشتنی بود، خیلی،
اما مدام داستان را گم میکردم، برداشتم این بود که با تعدادی داستان کوچک در مورد شاه های مختلف رو به رو هستیم که سرنوشت همه شان یکی است، مردن/کشته شدن.
یکی دوتا از داستان ها را بلد بودم (هملت و مکبث)، و بقیه را نه، و این ایراد را به خودم می‌دیدم که کم کاری و کم خوانی از خودم است، و این اشکال اجرا نیست، اشکال من است.
اما الان در کامنت ها دیدم که دوستان گفته بودند همه ی کار داستان مکبث و هملت بوده، معادلات به هم خورد.
لطفا راهنمایی کنید :دی
عزیزم، بجز مکبث و هملت، داستان دیگری نبود.
فقط برشهایی از این دو نمایشنامه انتخاب شده بود
۱۲ آذر
نفیسه جان دوتا بلیط فرمالیته دارم،بریم زیراکس ببینیم؟!
۱۲ آذر
هوم؟
۱۲ آذر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خاک وتاج پکیجی است دیدنی که همه فاکتورهای آن با وسواس و فکر انتخاب شده است.
کار پُر است از اِلمانهای خلاقانه :
- ضرباهنگ شانه بر فرش و ایجاد انتظار برای شنیدن داستان
- فرش بافته ای حاوی داستان
- رشته هایی برای زمینه و پلتفرم کار
- عروسک گردانی و بازیگری توامان بدون دیالوگ
- عروسکهای دو سویه
- تغییر زاویه دید در تغییر راوی
- ماه و دیو
- خاک و تاج
- ...
نمایش همانطور که به روشنی در خلاصه بیان شده است برگرفته از نمایشنامه های هملت و مکبث است. داستان دیگری وجود ندارد یک روایت هر بار از زوایای مختلف توسط راوی های مختلف بیان می شود. روایت ها نیز با مرگ راوی و با ترجیع بند " من مُردم" پایان می گیرد.
وسوسه ، جاه طلبی ، توطئه ، خیانت ، قتل ، دروغ ، جهالت... و مرگ ، نیستی ، فناپذیری و بازتکرار آن در همه جوامع و همه تواریخ دغدغه کارگردان است که به خوبی به ... دیدن ادامه » صورت گزینشی و مینیمال از هردو داستان استخراج و به سانِ شهرزاد قصه گو بیان می کند. استفاده از فرش ضمن ایرانی کردن کار، نمادی است دال بر قصه بافی و همچنین اشاره به بافتن جنایت به قرمزی خون که درهم تنیده می شود و نقشی می زند از بدی ، کینه و عداوت. تارهایی از هوسرانی ، پودهایی از دروغ – جفا و پنهان کاری- خیانت و اشتباه
درپایان نمایش نیز همچون ابتدای کار، عنصر خاک، به عنوان نمادی از بازگشت و مرگ را می بینیم . غباری که ازین خاک بر تاریخ می نشیند با برداشتن فریم از بین رفته و دیدی عمیق و واقع گرایانه را با صورتکی نیمه ، روبه روی تماشاگرمیگذارد.
اگرچه ریتم کار در یک سوم انتهایی تاحدی کند می شود و این به دلیل تکرار داستانها بدون تغییر در هیجان و بالا و پایین شدن قصه است ولی چشم نوازی حرکات بازیگران ،عروسکها، نور پردازی زیبا و موسیقی شنیدنی این کسالت را می پوشاند.
خاک و تاج هرچند به نسبت نمایش پیشین زهرا صبری، پُر رمَق تر محسوب نمی‌شود اما نمایشی است قابل تامل و دلنشین که حرفش را نرم و لطیف ، رویاگونه و خلاقانه بیان می کند.
خرید بلیت این نمایش، به کارگردانی زهرا صبری و با بازی سعید آبک، فهیمه باروتچی با تخفیف روزهای نخست آغاز شد.
به به خانم صبری :)
امیدوارم برداشت نو و جذابی باشه
۲۸ آبان
به دلیل ساعت نمایش ، منتظر پنجشنبه ام
۰۴ آذر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید