آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال فیلم خانه پدری
S3 : 12:38:03 | com/org
این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار ) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
به نظر من فیلم خوبی بود طوری روایت شد که ذهن من به سمتی بره که هر کاری هم که دختر کرده باشه لایق این طور کشته شدن نیست و به همین خاطر دلیل کشتن دختر توسط پدر بیان نشد تا تماشاگر تمرکز کنه روی جنایت پدر از طرفی کلا فیلم فاقد احساس گرایی است پدر و پسر همونطور که کارگردان در نشست فیلم گفت به ذات قاتل نیستند و به خاطر باورهای غلط مرتکب این قتل شدند. قربانی کردن دختر در این فیلم در چند نسل نشون داده میشه که اولیش همون کشتن ملوک بود و در نسل های بعد هم به طرق مختلف اتفاق افتاد. نوع روایت در چند نسل مختلف برام جذاب بود البته نکات زیادی وجود داره که در نقد های مختلف بهش اشاره شده در نهایت خسته نباشید میگم به آقای عیاری و همکارانشون
چرا کشتن ملوکو؟ بی آبروییه چی بود؟ چرا مهران رجبی در هنگام قتل ، پشیمانی از قتل ، غرور از ستایش شدن بابت قتل ، ناراحتی از فوت همسر ، بزرگ خانواده شدن کلللن حالت چهره اش همون عکسِ سرقبرش بود؟ قاشقه چرا نیافتاد از دست مهدی هاشمی؟ حداقل اون دختره تهش بیخیال شهاب حسینی میشد! تنها مشکلش این بود که نمیاد یه جا که زیرش جنازست زندگی کنه؟ براش مهم نبود با چه خانواده ی مشکل داری داره ازدواج میکنه ، ژنتیک داغون
ژنتیک داغون :)))))))
الهی بمیرم چه زجری کشیدی:)))
۱۹ آذر ۱۳۹۸
ضمن احترما به نظر شما من معتقدم که اخلاق، رفتار و کردار انسان ها بیشتر اکتسابی هست تا موروثی و اثر جامعه رو بیشتر می دونم تا ژن. چه بسا در خانواده ای فرهیخته و سالم، فرزندی با خصوصیات اخلاقی متفاوت پرورش پیدا کنه. در مورد این فیلم دلیلی نمی بینیم که اگه پدر بزرگ خانواده در 100 سال پیش با توجه به جو آن زمان مرتکب قتل دخترش شده، حالا نوه اش (ناصر) هم به طور ژنتیکی اون خصلت رو داشته باشه.
البته در مورد بازی بازیگران در این فیلم حرف و سخن زیاد هست. من هم یادداشت مختصری تهیه کرده بودم که متاسفانه به دلیل مشغله نشد نهایی کنم. بله بازی شهاب حسینی هم حین کندن قبر و خارج کردن بقایای استخوان ها مناسب نیست (مثل پدر یرزگ در زمان قتل و دفن دخترش) که البته حتما خواست کارگردان بوده. البته این صحنه و خونسردی ناصر را نامزدش ندید و فقط ما به عنوان تماشاگر دیدیم.
۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام
این که چرا ملوکو کشتن به نظرم مد نظر نیست چون هر دلیلی هم داشته باشه سزاوار این مدل کشته شدن نیست و به نظرم کارگردان اینو میخواست بگه.
در مورد قاشق مهدی هاشمی واقعا موافقم، چرا نیفتاد؟؟؟ اصلا چرا برنجی که روی قاشق بود نریخت؟؟؟؟ اصلا که چی که با یک قاشق از سر سفره بلند شد؟؟؟؟
اما اینکه دختره تهش به خاطر این مساله بیخیال شهاب حسینی بشه موافق نیستم چون پدرش در بچگی یک اشتباهی کرده نباید به خاطر اون از پسر جدا شد پسر (شهاب حسینی) باید به صورت مجزا آنالیز بشه که آیا همون تفکرات رو داره و به درد زندگی میخوره یا نه
۰۴ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یادمه توی فیلم "دو زن" تهمینه میلانی، هربار یه بلایی سر نیکی کریمی میومد مامانش می گفت: "حالا مردم چی می گن؟!"
خانه پدری هم اتحاد چند نسل ست برای پنهان کردن خون+آبروداری
اینقدر سر این فیلم داستان درست شد که توقع دیدن فیلمی خیلی متفاوت با صحنه های خیلی وحشتناک داشتم. اما فیلم معمولی بود.
ظاهرا توقیف به دلیل دخترکشی توسط خانواده بوده. خب مگه نمی کشن؟ مگه این ناموس پرستی ها و جهل ها همین الان سال 2019 که یه سری دارن میرن مریخ، اتفاق نمیفته؟
اما در مورد فیلم، معمولی بود و حتی گاهی شلخته. گرچه زلالی داستانگویی آقای عیاری رو داشت. بازی ها یکدست نبود.
خط اصلی داستان و اتفاقی که افتاده بود درگیر کننده و عمیق بود اما نحوه مطلع شدن افراد (در طول سالها) از قتل، دارای چالش نبود.
در مورد صحنه قتل (که ظاهرا بعدا سانسور شده یا کم شده اینو نمی دونم)، دردناک بود که باید می بود، اما همزمان یاد این جمله افتادم، " آنقدر عزا بر سرمان ریخته اند که فرصت زاری نداریم." و این برام از اون صحنه دردناکتر بود.



سوالم اینه
چرا صحنه خواهر کشی توسط برادر نوجوان در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده بی اشکال بود و هیچ سر و صدایی نکرد
ولی در مورد این فیلم انقدر جنجالی شد؟
۱۶ آذر ۱۳۹۸
به خاطر اینکه پدر این خانواده مذهبی بوده و تعزیه اجرا میکرده کل مشکل همین بود و بس وگرنه اگر یک آدم غربزده بود!!! کل خانواده را هم میکشت نه تنها توقیف نمیشد بلکه توسط نهاد های خودی مورد تشویق و ستایش قرار میگرفت.
۱۶ آذر ۱۳۹۸
بخاطر شیوه پرداخت آقای عیاری به این قتله. اجزای صحنه و اکت ها و رفتار پدر و پسر و مهمتر از همه مشغولیتشون به کار یومیه طوریه که انگار مراسم دختر کشون جزو آیین ماست.
اینجا با دقت همه جزئیات نشون داده میشه و این کشتار اساس فیلمه ولی قتل خواهر تو مغزها فرع داستانه.
۱۶ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم خانه پدری یه فصل ابتدایی ملتهب و تاثیرگذار داره و بعد از اون تقریبا فیلم تموم میشه! یعنی اگه یه راوی تعریف میکرد که بعدا این اتفاقها می افته و اینجوری میشه خیلی با اون چیزی که دیدیم فرقی نمیکرد متاسفانه. آقای عیاری تمام انرژیشون را برای همین فصل گذاشتن که البته جواب هم داده.
قصه مرغ سر کنده ایه که برای جون دادن اینور و اونور میپره و بال و پر الکی میزنه (ملوک از لحظه ورود انگار مرده) تا وقتی جونش کامل از بدن بره و آرام بگیره(خوابیدن ملوک در گور).
بیان نامفهوم بازیگر نقش ملوک - من فکر میکردم گنجور رو صدا میکنه دفعه دوم فهمیدم میگه کلب جون- و گریه هاش اتفاقا صحنه ها رو باورپذیر کرده.
فیلم فضا سازی ها و چیدمان خوبی داره و طراحی صحنه اون چشم گیره. سیر تحول آرایشها و لباسها، برق و لامپها و سایر وسایل خونه در حد یه کلاس درسه. جزییات خیلی مهم بوده بطوریکه دیوار خونه روبروی در ورودی رو طی سالهای سپری از کاهگلی به نما سنگ نشون میده.
ادرار کردن دختر و دیالوگی که پدر میگه: مگه موال نداریم مگه اینجا جای این کارهاست! بسیار بجا و سنجیده بود و در تناقض عملی که نه زیرزمین جای قتله. هر چند فکر میکنم اگر پدر واقعا مذهبی بود اولین کاری که بعد از این قصه ها میکرد آب کشیدن اون محل بود.
همینطور من نفهمیدم وقتی کسی داخل خونه نباشه در خونه چطور باز میشه؟ چرا در فقط کلون داخل داشت و این کلون نه از بیرون بازشدنی بود نه سمت بیرون قفل و آویز ... دیدن ادامه ›› داشت!
نکته عجیب در این فیلم اینه که هیچ اتفاقی برای محتشم نه بعد از ارتکاب قتل و نه سالهای بعدش نمی افته! مگر میشه نوجوانی که در محیط مملو از خشونت زندگی نکرده و یکباره چنین فجیع مرتکب قتل بشه بعد هیچ احساس وحشتی نکنه حالت تهوع نداشته باشه بالا نیاره بره بعدش راحت رفو کنه قالی رو بتونه شبها راحت بخوابه و ...!؟ انگار کشتن هم برای پدر خانواده و هم برای فرزند یک کار معمولی بوده که همش انجامش میدن. این قتل هیچ تاثیری روانی بر شخصیت محتشم در طول سالیان نداره.
به گفته متولیان فیلم قراره شر این اتفاق رو در طول سالها ببینیم که فقط مرگ مادر میتونه شر باشه وگرنه دادن دختر محتشم به مرد مسن تر از خودش که اقدام به خودکشی میکنه در اون سالها عادی بوده و اگر قتلی هم نبود این اتفاق ممکن بود یا سکته محتشم در پیری که طبیعی هست وقتی که پسرش میگه یه بارم سکته رد کرده بوده. یا عروس نشدن خواهر محتشم که باز هم بخاطر زالی و چهره ای که داشته در اون سالها طبیعی بوده. یا دست بزن داشتن پسرعموی الاف
همه این اتفاقات اگر قتلی هم نبود بخاطر فرهنگ غلط ما قابل انجام بوده!
بقیه سالها (سکانسهای بعدی) هم که بنظرم قابل توجه نبودن و تنها نکته برجسته اون بازی خوب مهدی هاشمی در پیری هست و تفاوت کلاس بازی ایشون با مهران رجبی که در فصل پیریش عکس العملهاش از فصل جوانیش کم نداشت و حتی سریعتر راکشن نشون میداد.
همچنانکه نفهمیدم چرا مهدی هاشمی اون قاشق پر رو دستش گرفته بود و با خودش همه جا میبرد؟
دیروز آخرین روز اکران بود و من به هر ضرب و زوری خودم را رساندم سینما تا خانه پدری را از دست ندهم. اما هر لحظه که گذشت با خودم تکرار می کردم واقعا کیانوش عیاری این فیلم را ساخته؟ به غیر از بازی مهدی هاشمی بقیه بازیها به جرات بد بود حتی در مورد بعضیها می توانم بگویم افتضاح... بازیگر نقش ملوک در سال هزار و سیصد و هشت شمسی با دماغ عملی و لبهای تزریقی !!!!!!!!! هیچ حسی در من برانگیخته نکرد. صاحب چنین سکانسی باشی و .... حیف واقعا. از مهران رجبی هم نگویم... در مورد روند داستان چیزی نمی گویم چون احتمال می دهم که تیغ سانسور اینطور مثله اش کرده که بی سر و ته می نمایاند و سطحی. درهرحال من فیلم را دوست نداشتم و اصلا تاثیر خاصی هم بر من نگذاشت چون خیلی کلیشه و خیلی قابل حدس بود روند فیلم و هیچ حرف تازه ای نداشت. البته که اینها نظر شخصی من است که منتقد سینما هم نیستم ابدا ...
قااااشقه واقعن چی بود! یکدونه برنج هم نمیافتاد !
۱۹ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نیمه اول فیلم همه بازیها بد بود.نیمه دوم همه بازیها خوب بود تقریبا. این وسط دیدن فیلم حتی فقط برای مقایسه بازی مهدی هاشمی و مهران رجبی میارزه. مهران رجبی اصلی ترین شخصیت فیلمه و مهمترین نقشو داره و فکر کنم بیشترین زمان بین بقیه بازیگرا تو فیلم دیده میشه. بسیار سطحی و بد هست بازیش متاسفانه.نه خشونتو میتونه برسونه.نه ناموس پرستی رو.نه احساس به زنشو ... خلاصه بسیار انتخاب اشتباهی بنظر میاد واسه این نقش و چقدر حیف... خیلی حیف
از طرف دیگه مهدی هاشمی نقش تقریبا کوتاهی تو فیلم داره و یه جایی تو فیلم هست که سکته مغزی میکنه. چون یک بار کسی که سکته مغزی میکنه رو از نزدیک دیدم اومدم اینجا بنویسم.عالی بازی میکنه ایشون.مطمعنم یا از نزدیک این صحنه رو دیده یا مفصلا راجع بهش تحقیق کرده یا ... خیلی دمت گرم
مهران رجبی مثل همیشه بد یا شاید بیشتر از بد
امیرمسعود فدائی، امیر، سپیده، M... و پیمان علیزاده این را خواندند
سینا برخوردار و Negin Fooladi این را دوست دارند
در کل انتخاب اشتباهی برای این نقش بود، بر خلاف هاشمی ها.
۰۶ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چی شد که انقدر بد شدیم ؟!
چی شد به جایی رسیدیم که انقدر راحت در حق همدیگه جنایت میکنیم ؟!
چرا الآن باید جایی وایسیم که بگیم : خجالت میکشیم از اسمِ آدم وقتی هیچ بویی از انسانیت نبردیم ؟!
چه طور شد که تبدیل شدیم به موجوداتی که راحت بهم ظلم میکنیم ، حق زندگی کردنو از هم میگیریم بدونِ اینکه ذره‌ای احساس عذاب وجدان داشته باشیم ؟!
خیلی راحت دل میشکونیم ...
توو چشمای کسی که دوسمون داره نگاه میکنیم و حسشو نادیده میگیریم ...
جوابِ آدمایی که صادقانه از تهِ قلبشون بهمون ابراز علاقه میکنن رو با بی اعتنایی میدیم ...
اینه انسانیت ؟!
اینه ادعای اشرفِ مخلوقات بودن ؟!
جوابِ دوست داشتنو با دل شکوندن دادن ؟!
جوابِ مهربونی رو با بی‌معرفتی دادن ؟!
نه ؛
ما فقط از انسانیت ... دیدن ادامه ›› اسمشو داریم
ما انسان نیستیم
انسان بودن لیاقت میخواد
باید به یه درجه‌ای رسیده باشی که دیگه نتونی انقدر راحت جنایت کنی
انقدر راحت ظلم کنی ...
دل بشکونی ....
تهمت بزنی ....
قضاوت کنی ....
.......
انسان بودنو باید یاد گرفت
باید درک کرد
باید دوست داشت
باید به زندگی کردن اهمیت داد
باید به زندگی کردن عشق ورزید
آره ؛
انسان بودن سخته
قضاوت نکردن سخته
دل نشکوندن سخته
راحت ظلم نکردن در حق دیگران سخته
ولی ؛
“زندگی زیباست ، تماشاییست
چرا زیبا نمی‌بینیم ؟!
چرا گاهی به پای این همه خوبی نمی‌شینیم ؟!
چرا با هم نمیخندیم ؟!
مگر دنیا چه کم دارد ؟!
ببین این آسمان آبی‌است
ببین دنیای ما آکنده از پاکی‌است
و خوبی تا ابد پاینده می‌ماند
تو باور کن
همین کافی‌است “
امان از آبرو داری
امان از نداری
امان از فقر
امان از رکود اقتصادی
امان از حرص و طمع
امان از جای صد دشنه میان چین پیراهن
۰۲ آذر ۱۳۹۸
با احترام نگین جان من فکر میکنم سر منشا بسیاری از فجایع فقر باشه حداقل تجربه این رو نشون داده
۱۹ آذر ۱۳۹۸
من بااینکه فقرمشکل ایجاد میکنه موافقم ماهرو جان اما هممون یه نیروی برتری داریم اسمش عقله واقعن خیلی جاها اگر فقر یکدونه مشکل ایجاد میکنه ، بی فکر عمل کردن اون یکدونه مشکل رو صدتا میکنه
۱۹ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم منو یاد داستان های کوتاه هدایت و جلال وجمالزاده مینداخت، با این تفاوت که کمی بی هدف و بی سر و ته بودم
شایدم هدف و سر و ته اش رو زده بودن :)
۳۰ آبان ۱۳۹۸
در بازبینی بعدی فیلم صحنه هایی اضافه خواهد شد که پدر لامذهب خانواده تحت تاثیر فرهنگ منحط غرب و شبکه های مجازی و دسترسی به اینترنت جهانی دست به این جنایت میزند
۳۰ آبان ۱۳۹۸
آقای جباری :))))
۳۰ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شب جمعه سانس نیمه شب میگیری با خودت فکر میکنی این زامبی های فرهنگی احتمال زیاد جای دیگه مشغول هستند! در آرامش بشینی فیلم ببینی اما زهی خیال باطل کل فیلم چهار تا جوون بیشعور علیرغم تذکر چندباره یه ضرب حرف زدند . واقعا برای خودم متاسف شدم که هم دوره این جماعت بی نزاکت و فاقد تربیت هستم .
زامبی های فرهنگی اصطلاح خوبی بود جناب جباری! از فیلم راضی بودید؟
۲۵ آبان ۱۳۹۸
من ردیف های جلو میشینم تا از دستشون خلاص شم
۲۶ آبان ۱۳۹۸
پس بدشانسی من هست آقای دانش این سری اتفاقا ردیف جلو گرفته بودم
۲۶ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چه قدر قشنگ و ساده نشون داد که جهل و تعصب کورکورانه نسل به نسل تا سال ها منتقل میشه.... و مخالفین این چند ساله اکران فیلم چه قدر قشنگ مهر تایید رو کوبیدند روی این مساله :)
و حیف از سانسور چند باره این فیلم
۲۵ آبان ۱۳۹۸
الان سانسور داره؟
۲۵ آبان ۱۳۹۸
من که نسخه قبلی را ندیدم ولی در یک مورد دیگر کسی متوجه نمیشود که پدر خانواده تعزیه خوان بوده است و به طور کلی نشانی از مذهبی بودن در این خانواده دیده نمیشود الا حجاب از اول همینجور بوده یا بعد از سانسور به این صورت درآمده باید از کسانی که نسخه اصلی را دیده اند پرسید
۲۵ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ده‌هاهزار(شایدم صدها)هزار از فرهنگ‌دوستان! ایرانی درین سالها در فجازی به وجود شوخی(و لابد نبود عناصر تراژیک)در فیلمهای کمدی اعتراض غیرمنطقی(1) کرده‌اند و ناخواسته تبدیل شده‌اند به بخشی از سیستم سانسور...اما تعداد کسانی به توقیف خانه‌پدری اعتراض کرده اند به صد نفر هم یحتمل نخواهد رسید...و همین دلیل ایجاد و هم تداوم آنچه که امروز هست، هست...
1:دلیل غیرمنطقی بودن غالب اعتراض‌ها اینه که مدعیان مستهجن بودن هزارپا یا مورفیا خرگیوش..قاعدتا باید بتونن ده تا از کمدیهای امسال هالیوود رو مثال بزنن که جنس شوخیهاش از نظرشون مستهجن نیست که نمی توانند.(این بمعنای ارزشمند یا شاهکار بودن کمدیهای پرفروش ما نیست،صرفا یادآوری این هست که هر فیلمی مطابق با ژانر خودش باید مورد قضاوت قرار بگیره)
چه خوب که این فیلم رفع توقیف شد البته مشخص نیست دوباره ممیزی و سانسور شده یا نه
امیرمسعود فدائی، Captain و اشکان آرونی این را خواندند
رعنا*، celine و پروشات این را دوست دارند
شده متاسفانه....وضعیت دهشتناکی هست
۲۲ آبان ۱۳۹۸
صد البته فارغ از ضعف یا قوت کار هر چیزی را که خودی ها منع میکنند من که جز غیر خودی ها هستم حتما سعی میکنم ببینم
۲۳ آبان ۱۳۹۸
دوستان بیانیه کانون کارگردانها رو لطفا بخونید که این رفع توقیف رو به "دستاورد بزرگ سینمای ایران" مفتخر کردند!!!
۲۳ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چهارشنبه 1 آبان رفتم دیدم و همکارام رو هم بردم. جای تأسف که دوباره توقیف شده این فیلم. فیلمی مستند وار که از نفس نمی‌افته. خانه‌ای که انگار همه‌ی اهالی‌اش مثل اون عموی شیرین‌عقل از درخت انجیری که سال‌ها اونجا ریشه دوونده خوردن. پدری که بعد از سرطان حنجره و کمرنگ شدن صدا هم همچنان قلدری می‌کنه. پسری که از قربانیان زنجیر خشونت بوده و چشمش به دست خونیِ پدر. زنانی که لیترالی در قبرستان زندگی می‌کنن.
چیزی که از عجیب بودنش کم نمی‌شه این فکت هست که برای دهه‌ها و قرن‌های متمادی مردسالاری حکم رونده در این مملکت، ولی تاب شنیدن 'یک' صدای ناهمساز با امر حاکم رو نداره
انگار این قصه رو کیانوش عیاری از کره‌ی مریخ آورده! شخصاً از مادربزرگم که متولد 1304 بود، قصه‌ی ناپدید شدن هم‌بازی دوران کودکی‌ش رو بارها شنیدم. برخوردهای مردان فیلم خانه‌ی پدری که رفته رفته از صدا و ابهت‌شون کاسته می‌شد هم هر روز در جامعه به راحتی قابل ردیابیه. تلخ اینه که گزارشی از زن‌ستیزی و زن‌کشی به بهانه‌ی خشونت علیه زنان! توقیف می‌شه :|

آقای عیاری چقدر تو انسان و هنرمند شریفی‌ هستی، نه عجب که فیلم‌هات در توقیف می‌مونه.


آتشِ ناکامیِ دوران نمی‌سوزد مرا
بیشتر دلسرد از اوضاعِ دنیا می‌شوم.
در قسمتی از فیلم زن ستمدیده به مرد ظالم میگه:ر چرا نمیمیرید شما؟؟
چه تلخ فیلم به بهانه خشونت علیه زن ها توقیف شد
این قسمت تو ذهن منم مونده،امیدوارم رفع توقیف شه،ازین فیلمهاست که باید دیده شه
۰۶ آبان ۱۳۹۸
امیدوارم کوتاه نیایند
۰۷ آبان ۱۳۹۸
حیف
۰۸ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شاید باید خیلی دیوانه ی فیلم و سینما باشی که کاری که من انجام دادم رو بکنی،ده سال فیلم کیانوش عیاری توقیف بود و هربار نذاشتن که دیده شه و اینبار یک هفته از اکرانش میگذشت و شک نداشتم دوباره برش میدارن اما تقریبا تمام شبهایی که شهادت نبود و سینما باز شیفت بودم تا نیمه شب،امروز بعد از سر کار تصمیم داشتم برم که خوندم توقیف شد،تمام سینماها رو چک کردم و دیدم دو سانس پردیس کوروش بازه،با تپ سی سریع رفتم،گفتم نهایت پخش نمیشه که شد!
واقعا نمیفهمم علت توقیف این فیلم رو،اگر خشونت بده که خشونت این فیلم خیلی خیلی کمتر از فیلم نرگس آبیار یا به وقت شام حاتمی کیا بود،داستان چند نسل از یه خانواده که درگیر قتل ناموسی پدربزرگ هستن اونم قتلی که زمان قبل از انقلاب اتفاق افتاده چه ایرادی داره؟چون مرد مذهبی هست مشکله؟مگه فیلم هالیوودی که پدر مسیحی هست با این مضمون خشونت خانگی کم ساخته شده؟اتفاقا فیلم پیشرفت زنان نسلهای بعدی رو که به این خونه وارد میشدن نشون میداد،دنبال قصه ی بدبختی زنان فقط نبود،رشد و اعتراض و تلاش اونها و بهتر شدن اوضاعشون با گذر زمان رو نشون میداد.کجای این فیلم سیاهنمایی و ضد مذهبی هست؟داستان یه قتل خانوادگی رو با توقیف مکرر خود توقیف کننده ها سیاسی میکنن.چرا به خودشون میگیرن ؟!طرز فکر غلط از باورهای غلط ریشه میگیره،از حق دونستن یه فرد

خوشحال شدم اینبار موفق به دیدنش شدم و باعث افتخاره دیدن فیلم کیانوش عیاری،تلخ اما قوی ساخته شده بود و نفرین زمین و نفرین گذشته ای که یه خاندان رو رها نمیکرد با قصه ای عالی نشون داده بود و کاش کارگردان نپذیره که سکانس اول حذف شه که با حذف شدنش چیزی از فیلم نمیمونه.
عزیزم ❤
گفتم خوشت میاد :)
۰۶ آبان ۱۳۹۸
شبیه صادعقه خورده ها نیستید ولی مشخص بود دست بالا هجده سال داری
هنوز قدرت حدس زدنم رو از دست ندادم
:)
۰۶ آذر ۱۳۹۸
:)
۰۶ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چه بر ما رفته ؟
چه بر ما هچنان می رود ؟

فیلم از لحاظ پارامترهای سینمایی ضعف داشت که البته هیچ بعید نیست متاثر از توقیف طولانی مدت و اصلاحات اون باشه.
اما محتوا بسیار قابل تامل بود.
1: حتما این فیلمو ببینید.
2: حتما به موقع برسید (چون سکانس اول مهمترین بخش فیلم به نظرم.)

همیشه وقتی وارد خونه های قدیمی میشدم، حس خوبی داشتم، از این به بعد شاید دیگه اون حسو نداشته باشم، شاید به اینم فکر کنم ، چه داستان هایی ساکنین این خونه داشتند.

لوکشین این فیلم خانه موتمن الطبا است که بازدید عمومی هم داره در واقع منزل پدر فرهاد در سریال شهرزاده
۰۴ آبان ۱۳۹۸
نصفه دیدید دیگه،
(خشونتشو ندیدید)
تو لینکی که گذاشتم تا حدودی هست به جز قسمت کُشتنش.
۰۶ آذر ۱۳۹۸
حس خوبتون رو به خونه های قدیمی از دست ندید
این فیلم خیلی مریض بود
۰۷ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلمنامه، بازیها ،گریم و کارگردانی ضعیف بودند از دید من.
بازی نازنین فراهانی و مهران رجبی بسیار ضعیف!
دلیل استفاده از بازیگری با بینی عمل کرده و لبهای تزریق شده برای نقش ملوک در اوایل قرن حاضر رو متوجه نشدم به هیچ عنوان!!!!

خودم هم باورم نمیشه راجع به فیلم کیانوش عیاری دارم این مطالب رو می نویسم!

ولی متأسفانه فیلم ضعیفی بود، بر خلاف تصور خودم و آنچه تا به امشب راجع به فیلم خونده و شنیده بودم.

کار رو ندیدم
ولی وقتی عکسا و تیزرها رو دیدم از انتخاب همچین بازیگری برای همچین نقشی خیلی تعجب کردم
۰۴ آبان ۱۳۹۸
من هم نظر شما رو داشتم
۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینکه اگر یه بازیگر بد انتخاب شده باشه، دلیل بر بد بودن اثر میشه ؟؟؟؟!!!
۰۳ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید