آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش شاه لیر
S3 : 11:10:48 | com/org
از آبان ۱۳۹۷
۱۸:۰۰
بها: ۷۰,۰۰۰، ۶۰,۰۰۰ و ۴۰,۰۰۰ تومان
شاه لیر یا لیر شاه، یکی از بزرگترین و ارزنده‌ترین نمایشنامه های تراژیک ویلیام شکسپیر است . شاه لیر شخصیت اصلی این نمایشنامه است که سه دختر دارد و پس از تصمیمی نابخردانه سرزمینش را تنها بین دو دخترش، تقسیم می کند. این تصمیم لیر بر اساس باور کردن تملق و چاپلوسی دو دختر بزرگتر و عدم پذیرش صداقت و شجاعت دختر کوچکتر گرفته شده است، که در نتیجه به تبعید دختر کوچکتر، جنگ میان دو دختر دیگر و دیوانه شدن خود او می‌انجامد.


›› فروش اینترنتی بلیت در دیگر سایت‌های محترم انجام می‌شود

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر (عج)، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
تو از من نگهداری میکنی ؟؟؟؟؟
برای اینست هنگامی که زاده میشویم اشک و فریاد میزنیم چون که پای به تماشای مجمع بزرگ دیوانگان گذاشتیم.
تراژدی سترگ لیرشاه
شاهکار شکسپیر
هبوط از قله های نخوت و خودخواهی و خودکامگی
حرص و طمع و آز بال های این سقوط خواهد بود
پدری پیر ، شاهی خودکامه که سال های سال به چایلوسی اطرافیان خو گرفته است و آن ها را باور کرده بود اینبار دست قضا و سرنوشت و آسمان اسباب آوارگی و دیوانگی او ... دیدن ادامه ›› را فراهم کرد
همه چیز در تعادل اولیه است ( شاه ، دختران جاه طلب ، کنت باوفا، اطرافیان باوفا، ادموند حریص و منتقم ، ادگار و گلاستور ساده دل و زود باور و ........) فاجعه آغاز شد ( تملق نکردن و عدم تبعیت دختر کوچک کوردلیلا) همه چیز بهم ریخت ، آسمان و زمین ، کاخ و کوخ ، پسر و پدر ، برادر و برادر ، خواهر و پدر ، خواهر و خواهر ،شوهر و زن و....... دیوانگی ، آوارگی ، فرار ، تبعید ، خیانت و .......
و در انتها همه به تعادل ثانویه رسیدند ، همه مردن و فرشته مرگ بر آنها رسید
این است تراژدی سترگ شکسپیر ( تعادل اولیه - فاجعه - نبرد و مبارزه با تقدیر و سرنوشت و آسمان - تعادل ثانویه ) که همیشه زور سرنوشت و آسمان بیشتر بوده است.
اما لیرشاه دکتر دلخواه
دکتر دلخواه هم اینجا و هم در مفیستو نشان داد که چقدر توانا است در استفاده کردن درست از تعداد زیادی بازیگر ، در جایگیری ها ، تقارن صحنه و حضور و ورود و خروج هاشون ، و چقدر درست و به اندازه میتواند از موسیقی استفاده کند
اضافه کردن بخش پیش مقدمه که در متن اصلی نبود هم به نظرم خلاقانه بود ، اما جاهاییکه خودشون در طول نمایش برای پررنگ تر کردن بعضی نقش ها اضافه کردند کاملا مشخص بود که از جنس ادبیات شکسپیر نیست
اولش استفاده همزمان از اسلحه و شمشیر و باتوم و طراحی بعضی لباس ها رو ضعف کار میدونستم اما فهمیدم عمدی در کار بوده و شاید قصد این بوده که زمان رو از نمایش گرفته شود
اما بازی ها
وای رحیم رحیم رحیم نوروزی عزیز و دوست داشتنی که جادو میکند با نگاه و بدن و بیانشون و بی شک یکی از بهترین باریگرهای تاتر ایران هستند
استاد مهدی سلطانی عزیز که واقعا لقب استاد برازنده شون هست و چه استادانه این نقش سخت رو خلق کردند نقشی پر از ظرافت و پیچیدگی ( بی شک حضور این دو سطح کار رو بالا کشید)
دلقک ( ناصر عاشوری ) ، ادگار ( محمد علی اکبری ) ، کنت ( صادق ملک ) عالی و درخشان بودند
اما در مورد بهاره رهنما فقط میتونم بگم چرا اخه ایشون ؟ رو چه منطقی ؟ :) و بازی بعضا بعضی از چهره ها نیز ضعیف بود که اسم نمیبرم
و اما موسیقی کار
مگه میشه اسم استاد مشایخی باشه و جز خلق اثری بی نظیر انتظار دیگری داشته باشیم
در مورد دکور هم با توجه به تعدد موقعیت و طولانی بودن زمان نمایش نمیتوان تو این سالن از دکور خاصی استفاده کرد ( وحدت باشه میشد) و بهترین نوع دکور همین بود ساخت دکور با ادم ها و نور و صدا
در اخر لیرشاه کاری هست که ارزش دیدن رو خیلی داره
خسته نباشید به این گروه پرجمعیت و خوب