تیوال نمایش لکه
S3 : 16:28:36
امکان خرید پایان یافته
  ۱۸ آبان تا ۰۷ آذر ۱۳۹۳
  ۱۷:۳۰
  ۵۰ دقیقه
 بها: ۱۲,۰۰۰ تومان

: امیر گیل
: غزل نعیمی
: آیدا صادقی، دانیال خجسته، شب بو طوفانی

: غزل نعیمی
: سیاوش میری
: امیر عالمی
: پریسا نکوقدم
: آیدا فرشادی
: اشکان فرامرزی
: سیاوش خوش روز
: مهدی پارسی، شقایق کامیار
: مهدی پارسی
: افسانه رضایی
: امیرحسین بهبهانی نیبا، مهدی پارسی
: ‌محمد حق جو
: تهران تیاتر

برنده ی جوایز کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی نور و کاندیدای بهترین اثر از چهاردهمین جشنواره تیاتر تجربه
با نگاهی به نمایشنامه ی پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی، نوشته ی ماتیی ویسنی یک، ترجمه ی تینوش نظم جو
جهت ارتباط با گروه لکه نام ونام خانوادگی خود را به شماره 10001531 پیامک نمایید

شماره رزرو: 09369065706

گزارش تصویری تیوال از نمایش لکه / عکاس: آرزو بختیاری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش لکه / عکاس: مهدی اسماعیلیان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» "لکه" شنبه به روی صحنه می رود

» یاداشت سیروس همتی درباره نمایش لکه

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان
تلفن:  ۸۸۳۱۰۴۵۷، ۸۸۳۱۰۴۵۸


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دوستان عزیز سلام و ممنون از لطف، محبت، دلگرمی و انرژی همیشه خوبتون... و عذر می خوام بابت تاخیر، مدتی به اینترنت دسترسی نداشتم...
امیدوارم همیشه کارهای گروه ما رو دوست داشته باشین، امیدوارم کار به کار پیشرفت کنیم و نظراتتون همیشه سازنده و پر انرژی برامون باقی بمونه...
امیدواریم مخاطبامون بیشتر بشن و کیفیت کارمون بهتر...
امیدواریم اتفاق های بهتر در راه باشه...
لالایی مون رو هم با کیفیت بالا می تونین از ساند کلود بشنوین و دانلود کنین...
و کار بعدی گروه هم کار دانیال خجسته ی عزیز قطع دست در اسپوکن، از 11 دی ماه در سالن استاد انتظامی به روی صحنه می ره...




سلام خانم نعیمی. خسته نباشید. امکانش هست لالایی رو یه جای دیگه هم آپلود کنید ؟
۰۷ دی ۱۳۹۳
خانوم نعیمی سلام
ممکنه لطفا با من تماس بگیرید
danial.moh3ni@yahoo.com
09198195535
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
- بگو دلم میخواد آزارت بدم ...
- دلم نمیخواد آزارت بدم
- ها ؟
- دلم میخواد ... دلم میخواد واسم حرف بزنی
- چی ؟
دلم میخواد بگی ... دخترا بیشترن یا پسرا ؟!؟
نمیدونم !
دلم میخواد بگی که ، عکس درخت توی آب با خودش یکیه یا نه ؟!؟
نمیدونم !
دلم میخواد بگی که ... چرا ماه سر داره ولی دست و پا و شکم نداره ؟!؟
- بس کن
- دلم میخواد ... نازم کنی ...
- چی ؟ من که به اندازه کافی بهت غذا دادم ... برات کافیه
- کافی نیست دورا ... من میترسم و دلم میخواد تو نازم کنی ...
- نه ... نمیتونم چون منم میترسم
- ... دیدن ادامه » پس اگر نازم نمیکنی بیا بریم با هم بازی کنیم

دورا فرزند خیالی اش در کابوس تجاوز جنگ را، که سوار دوچرخه است هُل میدهد ...

- منو ببین ... یووهوو
- فکر نمیکنی یه کم داری تند میری ؟
- فکر نمیکنم ... مطمئنم خیلی دارم تند میرم ...
- خب یه کم آروم تر برو ...
- چرا ؟
- چون میخوری زمین ...
- نمیخورم زمین ... من عاشق سرعتم ... فقط وقتی که خیلی تند میرم باد میخوره توی صورتم ... یه سوال دورا !
به نظر تو با این میشه پرواز کرد ؟

کودک به زمین میخورد ...

- نشد که پرواز کنی ...
- نشد که پرواز کنم ...
اول اولش صدای ضجه ها رو شنیدم ... بعد صدای سرود ملی کشورشون که فاتحانه میخوندن ... بعد صدای ضجه های زنا و بچه ها ... بعد صدای توپ و تانک و مسلسل ... بعد صدای ... این همه صدا برای من زیاده دورا ... دیگه نمیخوام به هیچ صدایی گوش بدم ... من لعنتی فقط دلم میخواد تو واسم آواز بخونی ... همین !

http://bit.ly/12gUsGd

تقریبا 10 سال پیش بود؛ پس از تماشای فیلم "لاک پشت ها هم پرواز میکنند" از بهمن قبادی، جانم سوخت ... موسیقی بی بدیل حسین علیزاده در اون فیلم غوغا کرد و از دلِ "آگرین"، نوای لالایی سر داد، از غمی بی پایان ...

http://bit.ly/1zFzI5Z

http://bit.ly/1rFmcRk

شب آخر ، اجرای آخر لکه؛ و چقدر شب خاطره انگیزی بود ... شبی که نمایش لکه ، غمی سنگین و قدیمی رو برای من دوباره زنده کرد.
با عرض تبریک و خسته نباشید به غزل نعیمی، آیدا صادقی، اشکان فرامرزی و گروه هنرمند این نمایش، موفق باشید.

ننگ بر جنگ ...
ممنون از شما جناب صحراپور عزیز . :)
۰۹ آذر ۱۳۹۳
مهدی عزیز ممنونم از نوشته ات...
لالایی ها عالی بودن...
۱۴ آذر ۱۳۹۳
خواهش میکنم شادی جان؛
خوشحالم که خوندی و دوست داشتی :)
۱۴ آذر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
http://theatrnet.com/News%5C16696%5C%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF
«لکه» شنبه هم به روی صحنه می رود

گروه نمایش «لکه» که این روزها مشغول اجرای عموم در تماشاخانه استاد انتظامی است، ضمن عرض تسلیت شهادت امام زین العابدین ، به اطلاع می رساند که نمایش لکه روز شنبه یکم آذرماه به روی صحنه می رود.





به گزارش تئاتر نت، آیدا صادقی، دانیال خجسته و شب بو طوفانی در «لکه» به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین اشکان فرامرزی آهنگساز، امیر عالمی طراح لباس، مهدی پارسی مدیر اجرا، افسانه رضایی دستیار کارگردان، سیاوش می‌ری مشاوره و اجرای دکور، پریسا نکو قدم مشاوره و اجرای لباس و محمد حق جو به عنوان مدیر روابط عمومی با گروه همکاری می‌کنند
نمایش لکه هر روز تا 7 آذر ساعت 17:30 در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می رود
جهت ارتباط ... دیدن ادامه » با گروه نام ونام خانوادگی خود را به شماره 10001531 پیامک نمایید
http://theatrnet.com/News/16605/تقدیم-اجرای-نمایش-لکه-به-مجید-بهرامی
تقدیم اجرای نمایش «لکه» به مجید بهرامی
اجرای شب گذشته نمایش «لکه» به زنده یاد «مجید بهرامی» تقدیم شد.






به گزارش خبرنگار تئاتر نت، گروه نمایش «لکه» که این روزها مشغول اجرای عموم در تماشاخانه استاد انتظامی است، ضمن تسلیت درگذشت هنرمند جوان کشورمان مجید بهرامی، اجرای هفتم خود در روز یکشنبه را به این هنرمند محبوب اهدا کردند، محمد حق جو (مدیر روابط عمومی) نمایش لکه در این باره گفت: هنرمندان یکی پس از دیگری میروند ولی صحنه همچنان باقیست و خاطراتشان همیشه بر روی صحنه به یادگار می ماند.



گروه نمایش «لکه» درگذشت هنرمند جوان و محبوب کشورمان «مجید بهرامی» را به جامعه تئاتر، هنر و مردم تسلیت عرض نموده و برای خانواده محترم ایشان از خداوند متعال صبر و شکیبایی آرزومند است.

... دیدن ادامه »

مرحوم مجید بهرامی از بازیگران خوش ذوق و محبوب کشورمان بود. و در روزهایی که این هنرمند جوان در بستر بیماری روزهای سختی رو سپری می کرد، عیادتها و پیگیری مردم و مسئولین، نشان از علاقه آنها به او را نشان میداد.



به گزارش خبرنگار تئاتر نت، نمایش «لکه» هر روز تا 7 آذر ساعت 17:30 در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می رود و علاقمندان می توانند جهت خرید اینترنتی بلیط این نمایش از طریق سایت تئاتر نت اقدام نمایند.
لکه به زنده یاد «مجید بهرامی» تقدیم شد
هنرمندان یکی پس از دیگری میروند ولی صحنه همچنان باقیست
گروه نمایش «لکه» که این روزها مشغول اجرای عموم در تماشاخانه استاد انتظامی است، ضمن تسلیت درگذشت هنرمند جوان کشورمان مجید بهرامی، اجرای هفتم خود در روز یکشنبه را به این هنرمند محبوب اهدا کردند
محمد حق جو (مدیر روابط عمومی) نمایش لکه بیان نمود: هنرمندان یکی پس از دیگری میروند ولی صحنه همچنان باقیست وخاطراتشان همیشه بر روی صحنه به یادگار می ماند،

مرحوم مجید بهرامی از بازیگران خوش ذوق و محبوب کشورمان بود. و در روزهایی که این هنرمند جوان در بستر بیماری روزهای سختی رو سپری می کرد، عیادتها و پیگیری مردم و مسئولین، نشان از علاقه آنها به اورا نشان میداد. اما باخبر شدیم که ایشان متأسفانه روز شنبه 24 آبان‌ماه بر اثر بیماری سرطان به رحمت خدا رفتند. پس وظیفه ... دیدن ادامه » خود دانستم که از طرف اعضای گروه نمایش «لکه»، درگذشت هنرمند جوان و محبوب کشورمان «مجید بهرامی» را به جامعه تئاتر ،هنر و مردم تسلیت عرض نموده و برای خانواده محترم ایشان از خداوند متعال صبر و شکیبایی آرزومندیم. ضمناً اجرای هفتم این نمایش در روز یکشنبه را به زنده یاد مجید بهرامی تقدیم می کنیم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کوبانی ...

تنها یک سرزمین برای همه ی بی سرزمینی های ما وجود دارد و آن رحم مادر است. سرزمینی که آسوده در کیسه ی آب آن بی هیچ دغدغه ای از جنگ و مبارزه همچون ماهیان قرمز، آزادانه به حیات خود ادامه میدهیم و شناوریم! انتخابی در کار نیست که صید به دنیا آمدن شویم و تبدیل شویم به ماهی مرده هایی زمخت و بدقواره که اسممان مشخصا از رسممان نشات نمیگیرد. تصمیم با صاحب تنگ ماهی است که جنین بودن ما را چگونه دریاب. شاید ما فرصت پا گذاشتن از جسدگاهی به جسدگاهی دیگر را هیچگاه نداشته باشیم. ما حاصل رنجیم. رنجی که خود شاید از یک لذت جنسی متولد نشده و پیدایش بر میگردد به شکسته شدن تنگ آب. تجاوز به همان وطن شیشه ای که ترک بر میدارد ولی شکسته نمیشود! تجاوز حریم نمی شناسد، چه میخواهد وسعت خاک باشد، چه میخواهد تنگ محدود آب. و هیچ زمانی آن روح زخم خورده مام میهن شفا نمی یابد. ... دیدن ادامه » ولی ما روحمان را از آن تنگ میگیریم. از درد های یک زن رنجور. هر تولدی از پس تولدی دیگر اتفاق می افتاد تا ما نفهمیم فرزندان عشقیم یا نفرت.
نمایش"لکه" با اقتباس از نمایشنامه "پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی" به پیکر زنان نحیفی میپردازد که در نبرد تن به تن با جسم خود به سر میبرند. شکم زنان این نمایش ( دورا و کیت ) برای آنان ناخواسته به میدان مبارزه ای مبدل شده است، برای یکی بیماری روان رنجوری، منتج شده از یک رابطه افسار گسیخته و برای دیگری صندوقچه ای برای مرور روزانه یادداشت های خونین جنگ! برای یکی دردی درونی به ارمغان آورده و برای دیگری دردی بیرونی. دردی مشترک از روح زنانه ظریف و در عین حال مقاوم. اینبار ننه دلاور، فرزندش را به قتلگاه خود خواسته نمیفرستد! شکم این دو زن ایمن ترین کشورهای این دنیای جنایت زده است.
غزل نعیمی کارگردان نمایش به خوبی توانسته است به دور از شعار زده گی تنها به روایت رئال گونه یک داستان اکتفا نکند و با روی آوردن به اکسپرسیونیسم تئاتری، مسئله جنگ و تاثیر آن بر زنان را با دید خود از دنیا برای تماشاگر رونمائی کند. شخصیت آیدا صادقی ( دورا ) با توجه به استفاده و انتخاب این فرم اجرایی توانسته ارتباط قویتری نسبت به شب بو طوفانی ( کیت ) با تماشاگر ایجاد کند و در قلمرو ابراز انگیزه های روحی و روانی شخصیت دورا موفق عمل کرده است. کثرت تصاویر تکان دهنده و اوج گیرنده ی آنی در این نمایش بر پایه وفاداری اجرا به شیوه اجرایی اش کاملا مشخص و نمایان است. تضاد دردناک دورا و کیت است که آنها را با گفتگویی مصالحه جویانه به هم پیوند میدهد، در بحبوحه جنگ تنها آشتی پذیری فکری و عقیدتی میان دو زن مبارز شکل میگیرد.
چه آنجا که دورا در کابوس شبانه ای به زمین خوردن فرزند نامشروع خود از دوچرخه را که او را به سر گیجه واداشته با انعکاسی از سقط جنین بر شکم آهنی اش بر نمیتابد و نگران حال او میشود و چه آنجا که پاره های کنده شده از بدن زخم خورده دورا را کیت جمع آوری میکند و چه آنجا که دورا پس از وضع حمل، کودکان خیس بی پدر را بر درازای تاریخ برای خشک شدن می آویزد، همه و همه نشان از سمبل های حزن انگیز و احساسی است که هر خواننده ای را به تامل نسبت به تصاویر ارائه شده وا میدارد. آن چیزی که این نمایش را بسیار تاثیر گذار میکند، روی آوردن به بیان های ذهنی است تا عینی تا جائیکه تخیل تماشاگر را آزادانه درگیر میکند. طراحی صحنه با بکارگیری آینه های تمام قد، میزانسن های ناب خلق را میکند که دودلی ها و دوگانگی ها دورا را واگویه میکند، گویی که دورا نمیخواهد خود را به تنهایی و به غیر از باری که به دوش کشیده ( تحمیل شده) در آیینه ببیند.
موسیقی به شدت تکان دهنده این نمایش است که به آن هویت فرا کشوری و سرزمینی میدهد، دیگر کیستن و کجا بودن با این موسیقی مطرح نیست. خودش به تنهایی ایجاد شرایط میکند. موسیقی است که مرزهای سرزمینی را که میسازد از یوگوسلاوی و بوسنی و کردستان و ... پیش میبرد و کلید روح تماشاگر میشود.
دورا : کشور من اون مادریه که میبنه اونیفورم پسرش یه دگمه کم داره. با عجله دگمه رو میدوزه و بعدش پسرش رو خاک میکنه.

| آریو راقب کیانی تماشای این نمایش را "به شدت" پیشنهاد می کند |
سپاس از این نگاه ، نظر و قلم بی نهایت زیبا و سلیستان. خیلی لذت بردم و یاد گرفتم.

۲۵ آبان ۱۳۹۳
آریو جان ممنون که هستی
قلمت جاودان

شاد وخندان باشی دوستم :)
۰۴ آذر ۱۳۹۳
خواهش میکنم هانیه عزیز، شرمنده میکنی ... حضور سبز شما هم مستدام، مانا باشی :)
۰۵ آذر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سه نمایش در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران

نمایش های «لکه»، «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» و «بالکن» از18 آبان در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه رفتند.





به گزارش تئاتر نت به نقل از ایرنا، تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران در دو هفته پایانی آبان و هفته نخست آذر به طور هم زمان میزبان سه نمایش های «لکه»، «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» و «بالکن» است.


نمایش «لکه» به کارگردانی غزل نعیمی و نویسندگی امیر گیل روایتی از تاثیر جنگ بر زندگی زنان است و به گفته کارگردان این نمایش، متن آن با اقتباس از نمایشنامه «پیکر زن هم چون میدان نبرد در جنگ بوسنی» اثر ماتئی وینسی یک به نگارش درآمده است.


نمایش «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» به نویسندگی و کارگردانی امیر احمد قزوینی اقتباسی از اسطوره ی پیگمالیون است و به زندگی و رابطه ی عاطفی یک مرد نقاش و همسرش می پردازد.

... دیدن ادامه »

نمایش «بالکن» به نویسندگی و کارگردانی بهروز سالمی نیز به روابط دوستانی قدیمی می پردازد که پس از مدت ها دوباره گردهم آمده اند.


نمایش های «لکه»، «آب، آیینه و اثر پیگمالیون» و «بالکن» از 18 آبان تا 7 آذر به ترتیب از ساعت17:30 45/18 و 20 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می روند
شکوه حدادی، manimoon و فرهنگ عمرانی نوا این را خواندند
مجتبی مهدی زاده و مریم خیابانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مروری بر اجرای نمایش لکه به کارگردانی غزل نعیمی:
یک "لکه" درخشان دیدنی
در پشت بام خانه هنرمندان
محمدعلی محمدی (م.ریحان)


1- اطلاع رسانی ناقص و نادرست می‌تواند هر موفقیتی به ویژه یک فعالیت موفق هنری را قربانی پیش داوری‌های منفی کند و در مورد یک نمایش تاتر حداقل خسران چنین اتفاقی، انصراف تماشاگران جدی از دیدن خود اثر خواهد بود. نمایش "لکه" به کارگردانی خانم "غزل نعیمی" مصداق مناسبی برای تاکید بر اهمیت شیوه خبررسانی است.
خبرهای مقدماتی درباره اجرای این اثر فاخر نمایشی درخانه هنرمندان، برداشتی کاملا فمنیستی را از نمایشی که صرفا درباره یک زن آزرده از تجاوز مردان نظامی است القا می‌کند حال آن که "لکه" نه یک اثر فمنیستی و نه حتی یک اثر ضد جنگ است بلکه در دل اشارات ضد جنگ خود خطر فروپاشی معیارهای بشری و قربانی شدن کل بشریت را به تلخی تمام یادآوری می‌کند.
2- غزل نعیمی با نمایش لکه و بازیگرانش - آیدا صادقی، دانیال خجسته، شب‌بو توفانی - در چهاردهمین جشنواره تاتر تجربه برنده جوایز بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی نور شده و خانم صادقی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نیز بوده است.
نمایش بر اساس ترجمه‌ای از یک اثر بوسنیایی با نگارش مجدد امیر گیل شکل گرفته و همه ویژگی‌های کیفی آن، بار دیگر تولد نسلی از جوانان غیر مقلد و آشنا به فلسفه وجودی هنرهای نمایشی را نوید می‌دهد.
3- تمام جهان معاصر،‌عرصه شرایط رقابت غیر جوانمردانه و شبه جنگی است که "تجاوز" را با "رقابت" یکی می‌کند و حاصل آن آمادگی مستمر همسایگان قدیمی برای تبدیل شدن به دشمنان جدید است.
ماجرای قطعه قطعه شدن کشور یوگسلاوی با توجه به موقعیت فوق‌العاده استراتژیک آن در اروپا، بهترین دستاویز تاکید بر شرایط جاری جهانی است که "غریزه" را بر صدر اولویت‌های منفعت جویانه می‌نشاند و "باور"های عمیق را آنچنان فرو می‌کشد که له شدن آنها امری بدیهی به نظر بیاید.
حالا به عنوان یک جمله معترضه پیشنهاد می‌کنم شکل واژه "لکه" را با "له" مقایسه کنید و آنگاه ادامه این مطلب را بخوانید:
4- نویسنده بوسنیایی متن اصلی - ما تنی ویسنی‌یک - فرض مطلقی را دنبال می‌کند که البته چندان صحیح و کامل نیست. او می‌گوید:
جنگ‌های قدیمی جنگ عقیده‌ها و باورها و ایدئولوژی‌ها بودند اما جنگ‌های امروزی صرفا جنگ عقده‌ها و غریزه‌های نفسانی هستند.
این ... دیدن ادامه » مقایسه طبعا دقیق نیست اما خوشبختانه نویسنده اصراری بر دنبال کردن چنین بحثی ندارد و صرفا این موضوع را دنبال می‌کند که جنگجویان امروز ]در سایه اصالت تجاوزگری به عنوان نوعی ایدئولوژی مدرن که اتهام تناقض بنیان‌کنی را متوجه مدعیان تشکیل دهکده جهانی می‌کند[ به دنبال راهی برای سیراب کردن عطش کشتارند. بی‌هدف و تنها برای لذت می‌جنگند و دست به بازی‌های وحشتناک می‌زنند.
شخصیت اصلی نمایش که به نمایندگی از کل بشریت - ونه صرفا ملت بوسنی - قربانی این وضعیت معرفی می‌شود، همه این وضعیت را حاصل خلاء‌های دوران کودکی اعلام می‌کند حال آن که خود وی نیز تربیت یافته همین دوره و همین نظام تربیتی خلاء آفرین است، اما هیچ‌گونه میل به تجاوزگری و قربانی کردن دیگران در وی دیده نمی‌شود، بلکه درعین تنفر از تجاوز پنج نفره سربازان مهاجم که یکی از آنها همسایه قدیمی و دوست همسر این زن بوده است به فرزند نامشروعی که در جریان همین تجاوز در بطن وی کاشته شده ابراز دلبستگی می‌کند و این ابراز دلبستگی به"نسل آینده" بشریت به عنوان فرزند "نسل حاضر" است.
در واقع تفاوت جامعه معاصر باجامعه سنتی و باور محور و عاطفه ‌باور قدیمی، در قالب همین تعلقات فطری به نمایش در می‌آید زیرا در تاتر اساساً می‌توان زن را نماینده فطرت بشری معرفی کرد و هر شخصیتی که خلاف این عمل کند، نافی قاعده کلی نیست.
حاصل خشونتی که جهان معاصر، شکل ظاهری آن را در قالب فجایع بوسنی و شقه شقه شدن یوگسلاوی سابق تجربه کرده و اکنون شاهد تجربه‌های متعدد مشابهی از همین دست - با تکیه نظریه‌پرداران کشتار بر تجارب یوگسلاوی، عراق و افغانستان - است، طبعاً شقه شقه شدن همه بشریت خواهد بود که نویسنده متن اصلی حدود دو دهه قبل آن را پیش‌بینی کرده و با خلق این اثر به اقدام پیشگیرانه فرهنگی علیه بانیان حملات متجاوزانه تحت عنوان "حملات پیشگیرانه" همت ورزیده است.
5- این احساس که نیمی از خودت مورد تجاوز نیمی دیگر قرار گرفته و فرزند در حال رشد در بدن زن، ایفا‌گر چنین نقشی شده است، مضمون بیرونی جنگ را به امری کاملا درونی و فراجغرافیایی تبدیل می‌کند تا زمینه تعمیم آن به کل بشریت و کل آینده بشری (نه تنها ادامه قرن حاضر و قرن بعدی) را فراهم سازد و محور این هشدار تاکید بر قربانی شدن معصومیت مادرانه و تلاش پردرد زن قربانی شده برای غلبه بر این احساس است.
در واقع قهرمان نمایش در جریان منازعات تلخ خود با جنین ناخواسته‌اش مقابله با احساس فروپاشی بشریت و تناقض‌های خودواقعی با خود ایده‌ال بشر معاصر را به نمایش می‌گذارد که وجهی از آن نیز مقابله من بالغ با من کودک یا کودک درون و مقاومت معصومانه آن در برابر آلایش‌های تجاوز محور و خطر نهادینه شدن آن به عنوان یک مکتب اخلاقی (؟!) است.
6- در خلال نمایش با اشاراتی فمنیستی مواجه می‌شویم که به سرعت از این ویژگی فاصله می‌گیرند و تبدیل به روایت عدم توجه زن و مرد به درون یکدیگر و نیازهای متقابل یکدیگر و دوری آنها از فلسفه هم‌افزایی رابطه عاطفی زن و مرد - به عنوان مکمل و حامی همه جانبه یکدیگر - می‌شوند.
این تاکید نیز لایه دیگری از شقه شقه شدن بشریت و تبدیل هم افزایان به هم ستیزان را پیش چشم تماشاگر قرار می‌دهد که البته به قدر کافی شفاف نیست.
تعارض "نیاز به مهرورزی" با "عادت به قهرورزی" و شناساندن غلبه "غریزه حیوانی" به عنوان عامل اصلی این تعارض، نکته‌ای است که نمایش "لکه" با همه پراکندگی‌های میانی، به خوبی از عهده بیان آن بر می‌آید و حاصل کار تاکیدی کاملا ملموس بر ضرورت بازآفرینی "فطرت بشری" و خلق بشریت فطری جدید در بطن بشریت سرخورده، تجاوزگر و در عین حال قربانی تجاوز کنونی است که به خوبی در "ناخودآگاه" تماشاگر نفوذ می‌کند و او را به برخوردی احترام‌آمیز با جنینی که مادرش عاطفه بشری و پدرش جنگ و تجاوزگری است وامی‌ دارد.
7- با شخصیت زن دومی نیز در نمایش "لکه" مواجه می‌شویم که به نظر می‌رسد نقش وی در متن ایرانی کمرنگ‌تر از متن اصلی شده است. این زن امریکایی ایرلندی که منادی عادی شدن تجاوز در سایه "اصالت رفاه" است، تمایل دارد فرزند زن بوسنیایی را به فرزندی بپذیرد و با فرهنگی که در آن اسم‌ها فقط اسمند و هیچ معنایی ندارند بزرگ کند.
این هم نمادی از تمایل فرهنگ غالب کاپیتالیستی برای تجاوز به آینده بشریت در قالب صورت‌های کاملا دلسوزانه است که سابقه قبلی زن امریکایی ایرلندی - بازیابی اجساد نیمه جان برای اهدای اعضای آنها به اجساد نیمه جان دیگر - اهمیت کمرنگ شده آن را یادآوری می‌کند و دقیقا در برابر اصرارهای اوست که زن بوسنیایی به تصمیم نهایی برای نگه داشتن فرزند ناخواسته و تربیت وی با ویژگی‌های مغایر خصلت‌های پدر یا پدرانش می‌رسد.
اینجاست که یک تنگ بلور حاوی ماهی قرمز به صحنه اضافه می‌شود و حرف از باران به میان می‌آید تا میل به فروشستن گذشته و حال و شناور شدن در آینده دلخواه در تماشاگران به اوج برسد.
فضایی که کودک آینده در آن ممکن است سرما بخورد، زمین بخورد و با انواع آسیب‌های جسمی مواجه شود. اما هیچ یک از اینها مهم نیست. مهم بازی کردن زیر باران است که همه چیز را می‌شوید و احساس "بالیدن" به انسان می‌دهد، احساسی مهم‌تر از خود "باران"، خود "امنیت" و خود "بودن".
8- نمایش لکه بدون داشتن پایان مشخص، در اوج استمرار خود و در حالی که به نظر می‌رسد تبدیل به منظومه‌ای با ابیات زیبا ولی تکراری شده است به پایان می‌رسد و این یعنی کسی حق ندارد، هیچ پایانی از سوی خود برای معارضه معصومیت‌های درون باتلخی‌ها و آلایش‌های بیرون بنویسد، زیرا ترسیم هر پایان متاثر از چالش باورها و ناباوری‌ها، زیبایی تصور استمرار معصومیت خواهانه حیات بشری را مخدوش می‌کند.
اجرای نمایش لکه درخانه هنرمندان تا پایان دهه اول آذرماه ادامه دارد واز دست دادن چنین فرصتی به راستی حیف خواهد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دورا: می آن، می ریزن، می گیرن، می برن... تو هم باید به بازی شون تن بدی! بازی تهاجم، تصاحب، تملک...
نام پدر: جنگ


کودکانی که گوش هایشان آشناست به فریاد ها و و ناله هایی که در وجود مادرهاشان با آنها تغذیه شدن و به امید دیدن ماه بی دست و پا ،درخت و رودخانه ، فارغ از چه رنگی بودنشان تنها به پشتوانه داشتن" مادر" پیله رویای پروانگی شان را پاره کردند.
بیخبر از خراش مادرها و زن ها و دخترها که با یک جیغشان عمیق تر میشود و بر تحمل دردشان می افزاید.
زنهایی که تنها به نام مقدس مادر بودنشان ملزم به قبول کودکی هستند هرچند ریشه در نفرت و بی ریشگی داشته باشد.
مادر است دیگر غده سرطانی از جنس تف و لعن و نفرت هم که باشد با عشق بارورش خواهد کرد .

سالها میگذرد از زنجیره جنگها و نابودی مردانو نوزادگان جنگ و دخترانی در آرزوی لباس سفید عروسی در سرزمینمان و سرزمینشان و سرزمینها.
سالهاست سرخی سیلی جنگ بر صورت "دورا "ها و "کیت" ها نمایان است.
و سالهاست بیزاری از تولد در وجود فرزند جنگ ، تمام خلقت و هستی را زیر سوال میبرد و" لکه" دار میکند دامن مادران را.

"لکه "نماینگر زایش دو زن از دو دیار که تنها نقطه مشترکشان جنگ بود. یکی از وجودش خاطرات مرگ و نابودی سرزمینش به ازای پیروزی و دیگری زایش کودکی منفور از سرود فاتحان جنگ .

و تصویرهای فریمی و خلاقانه کارگردان غزل نعیمی.

بازی ... دیدن ادامه » خوب و باور پذیر گروه بویژه آیدا صادقی عزیز .

دیالوگهای خوب و خوش وزن و قابل تامل امیر گیل.

و موسیقی کُردی که نوای سوزناکش به روح و قلبت نفوذ می کرد و لالایی گرمی بود برای فرزندان مام میهن. ممنون اشکان فرامرزی.

مشتاقتر شدم واس دیدن کار :)
۲۱ آبان ۱۳۹۳
مینای نازنین بی نهایت لطف داری و خوشحالم که خوب خوندیم.
پایدار باشی بانو :)
۰۳ آذر ۱۳۹۳
ماهور جان همیشه نگاه و احساست زیباست.
۱۶ آذر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

*لکه ننگِ جنگ*

جنگ رو باید طعمش رو چشیده باشی تا بتونی ازش بنویسی ؛جنگ رو باید درش باشی و با ذره ذره و بند بند وجودت حس کنی تا بتونی اونو به تصویر بکشی و روایت کنی.
جنگهایی که مردان آنرا شروع می کنند ادامه می دهند و به پایان می رسانند ولی زنها در اون بیشترین آسیب رو می بیینند . زنها دلتنگ مردانشان میشوند مردها ادامه می دهند زنها لالایی هاشان بوی زجه میدهد و مردان به پایان می رسانند و زنها بارها را به دوش میکشند باری از جنس جور کردن نان سفره برای کودکی از هم آغوشی (یا جنس ) زن سرزمین و سرود آزادی دشمن است.و این است سرنوشتی نانوشته برای زنان جنگ.....

هنوز هم تصویر لرزش دستان مادرم و صدای بهم خوردن دندانهایش و بغل کردن من و برادر 3 ساله ام در حیاط خلوت خانه در زمان موشک باران (اسفند 1366) در ذهنم نقش بسته.
راستی هیچ با خود فکر کرده اید منشاء بیماریهای عجیب ... دیدن ادامه » و غریب اینروزهای مادران سرزمین مون بی تردید جنگ سختی است که گذرانده اند!!!
.
.
.
دورا: کشور من تصویر اون سرباز شوخ هیجده ساله ای رو داره که مثل پاکت های شیر روی گردنش خط چین کشیده و نوشته : از اینجا بِبُرین...

در روایت جنگ پرهیز از شعار یکی از مهمترین اصول است ، "لکه" در برخی لحظات به این سمت حرکت می کند.طراحی صحنه و تصویر سازی یکی از بارزترین ویژگی این نمایش است (با اینکه 3 کار در این سالن به اجرا می رود و مطمئنا دست طراح صحنه و کارگردان بسته است) طراحی صحنه به شکل خلاقانه ای صورت گرفته است.آیدا صادقی بعد از نمایشهای "تهران_بلگراد" و"P2" تاتر رو به داشتن یک بازیگر خوب امیدوار می کنه.

خسته نباشید به خانم نعیمی و گروه
آیدا صادقی و صدای شنیده نشده هزاران مادر ..
۲۱ آبان ۱۳۹۳
حسام الدین گرامی لذت بردم از نوشته ات و خوشحالم که به تماشای نمایش رفتم... طراحی خوبی داشت و روی متن خوب کار شده بود...
راستی زمستان 66 موشکباران تهرانو منم یادمه.. اون موقع چیز زیادی از تهدید موشک و از سایه مرگ درک نمی کردم.....اما حالا در دوران صلح ! در این ... دیدن ادامه » شهر تهدید آب و هوا آلوده و پارازیت و..... کم از اون سایه شوم ندارد....
مرسی دوست خوبم
۲۹ آبان ۱۳۹۳

@ابرشیر:ممنون ابرشیر عزیز از ابراز لطفت بسیار سپاسگزارم دوست خوبم
۰۲ آذر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز آخرین روز تخفیف بلیط لکه است... ما منتظرتونیم...
سه شنبه، 20 آبان 93
منم منتظر دیدن روی ماهت و کارتون هستم :)
دلم براتون خیلی تنگ شده :(
۲۰ آبان ۱۳۹۳
چشم
۲۱ آبان ۱۳۹۳
ممنون از توجه و لطفتون آقای شجاع عزیز... چشمتون هم بی بلا :-)
۲۲ آبان ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت نویسنده ی لکه در روزنامه ی شرق

روایت یک ویرانی
امیرگیل
در دوره‌های تاریخی مختلف جهان، نقش و حضور زنان در متن و محدوده جغرافیای جنگ، آثار و علایم پاک‌نشدنی‌ای را بر پیشانی تاریخ به‌جا گذاشته. «لکه» داستان همین آثار و علایم است. داستان جنگ زنان است در حریم جنسیت زنانه‌شان؛ مبارزه برای دفاع از تن و مبارزه برای دفاع از هویت و اصل حضورشان (زنانگی)... زنانگی، آنان را به شکلی تحمیلی در گارد و موضع دفاع قرار داده است. در جنگ، مردانی که در خطوط مقدم جبهه‌اند، مبارزه را داوطلبانه انتخاب می‌کنند و گاهی انتخابی جز نبرد ندارند. اما زنانی که در خانه می‌مانند بدون اینکه اسلحه‌ای به دست بگیرند، غیرداوطلبانه در حال مبارزه‌اند؛ مبارزه برای حفاظت از خود که در جنگ به یغما نروند؛ مبارزه برای دفاع از شرافت خود، تا به غنیمت گرفته نشوند، تمام مبارزه‌شان ... دیدن ادامه » برای آن لحظه‌ای رقم می‌خورد که در دفاع شکست نخورند چرا که اگر در آن لحظه کذایی شکست بخورند اما زنده بمانند، چیزی در کنه وجودشان از آن لحظه بیمار باقی می‌ماند، مثل خراشی که در سنگ کنند در روان زن حک می‌شود؛ نقطه‌ای به‌جا مانده از لحظه شکست که میراث‌اش، آرامش جسمانی و رضایت روانی زن را تا ابد تهدید می‌کند. چیزی به‌سان لکه، به مانند خون، در کف دستان لیدی مکبث. چیزی چغر و سمج که روح و روان و زنانگی زنان را می‌سابد، می‌سابد، می‌سابد، اما پاک نمی‌شود، با هیچ متاعی پاک نمی‌شود. « لکه» از یکی از این زنان می‌گوید؛ یکی از آنانی که تا پایان عمر نه می‌توانند مادران خوبی برای فرزندان خود باشند و نه شهروندی موثر و مثبت در فردای جامعه‌شان... لکه، روایت یک ویرانی است.
«لکه» (با نگاهی به نمایشنامه پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی نوشته ماتئی ویسنی‌یک)
کارگردان: غزل نعیمی، بازیگران: آیدا صادقی، دانیال خجسته و شب‌بو طوفانی، آبان و آذر93، خانه هنرمندان ایران، سالن استاد انتظامی، ساعت
http://www.theater.ir/fa/news.php?id=43024
اجرای ویژه خبرنگاران و عکاسان نمایش «لکه»

نمایش «لکه» به نویسندگی امیر گیل و کارگردانی غزل نعیمی، یکشنبه ۱۸ آبان ماه، ویژه خبرنگاران و عکاسان به صحنه می‌رود.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، این اثر در چهاردهمین جشنواره تئا‌تر تجربه به اجرا در آمده است و جوایز بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی نور را کسب کرده و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین اثر شده است.

آیدا صادقی، دانیال خجسته و شب بو طوفانی در «لکه» به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین اشکان فرامرزی آهنگساز، امیر عالمی طراح لباس، مهدی پارسی مدیر اجرا، افسانه رضایی دستیار کارگردان، سیاوش می‌ری مشاوره و اجرای دکور، پریسا نکو قدم مشاوره و اجرای لباس و محمد حق جو به عنوان مدیر روابط عمومی با گروه همکاری می‌کنند.

نمایش «لکه» از ۱۸ آبان آغاز می‌شود و به ... دیدن ادامه » مدت سه هفته در تماشاخانه‌ انتظامی واقع در خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. همچنین علاقه‌مندان برای خرید بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. جهت ارتباط با گروه نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۱۰۰۰۱۵۳۱ پیامک کنید.
manimoon این را خواند
وحید هوبخت، ماهور ابراهیمی و مجتبی مهدی زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای ویژه خبرنگاران و عکاسان نمایش «لکه»

نمایش «لکه» به نویسندگی امیر گیل و کارگردانی غزل نعیمی، یکشنبه ۱۸ آبان ماه، ویژه خبرنگاران و عکاسان به صحنه می‌رود.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، این اثر در چهاردهمین جشنواره تئا‌تر تجربه به اجرا در آمده است و جوایز بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی نور را کسب کرده و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین اثر شده است.

آیدا صادقی، دانیال خجسته و شب بو طوفانی در «لکه» به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین اشکان فرامرزی آهنگساز، امیر عالمی طراح لباس، مهدی پارسی مدیر اجرا، افسانه رضایی دستیار کارگردان، سیاوش می‌ری مشاوره و اجرای دکور، پریسا نکو قدم مشاوره و اجرای لباس و محمد حق جو به عنوان مدیر روابط عمومی با گروه همکاری می‌کنند.

نمایش «لکه» از ۱۸ آبان آغاز می‌شود و به مدت سه هفته در تماشاخانه‌ ... دیدن ادامه » انتظامی واقع در خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. همچنین علاقه‌مندان برای خرید بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. جهت ارتباط با گروه نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۱۰۰۰۱۵۳۱ پیامک کنید.
http://www.theater.ir/fa/news.php?id=43024
manimoon این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید


«لکه»دار شدن تماشاخانه انتظامی

نمایش «لکه» از 18 آبان‌ ماه در تماشاخانه انتظامی روی صحنه می‌رود.

به گزارش عرش نیوز،‌ این نمایش به نویسندگی امیر گیل و کارگردانی غزل نعیمی در چهاردهمین جشنواره‌ی تئاتر تجربه به اجرا درآمد و جوایز بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی نور را کسب کرد.

نمایش «لکه» که در جشنواره تئاتر تجربه نامزد دریافت جایزه بهترین اثر هم شده بود،‌ روز یکشنبه (۱۸ آبان‌ ماه)، ویژه عکاسان و خبرنگاران اجرا می‌شود.

آیدا صادقی، دانیال خجسته و شب‌بو طوفانی در «لکه» به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین اشکان فرامرزی (آهنگساز)، امیر عالمی (طراح لباس)، مهدی پارسی (مدیر اجرا)، افسانه رضایی (دستیار کارگردان)، سیاوش میری (مشاوره و اجرای دکور)، پریسا نکوقدم (مشاوره و اجرای لباس) ومحمد حق‌جو (مدیر روابط عمومی) با این گروه ... دیدن ادامه » همکاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ نمایش «لکه» که حول محور زن و جنگ می‌گذرد و قصه زنی را روایت می‌کند که در جنگ مورد تجاوز قرار گرفته است،‌ از ۱۸ آبان به مدت سه هفته در تماشاخانه‌ انتظامی واقع در خانه‌ هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.
manimoon و اسماعیل حسینی این را خواندند
زهره شاداب، آذرنوش و ماهور ابراهیمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دورا : زن، زایش، زاد و ولد. زن باید بزاید! زن سرزمین من کارش بچه پس انداختنه!
:((((((
۰۷ آبان ۱۳۹۳
آقا میثم بزرگوار تلخ و شیرین میریم . دیدن نمایش غزل جون باهم خیلی خوب خواهد بود.
۱۴ آبان ۱۳۹۳
بله ماهور خانوم
مطمئنم که در کنار دوستان خیلی هم شیرین می شه
اما منظورم کلیت نمایش بود.
راستش چند وقته هر چی می بینم تلخه. بیشتر نمایش ها نیمه خالی لیوان رو نشون می دن در حالی که ما نیمه خالی رو توی همه جا داریم می بینیم و دوست داریم توی سالن نمایش، به ... دیدن ادامه » زندگی امیدوار بشیم.
۱۴ آبان ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

آغاز پیش فروش نمایش لکه با تسهیلات ویژه
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):پیش فروش اینترنتی نمایش «لکه» به کارگردانی غزل نعیمی که قرار است آبان ماه در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا شود؛ از 1آبان باتسهیلات وی‍ژه آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی نمایش، پیش فروش اینترنتی نمایش «لکه» به نویسندگی امیر گیل وکارگردانی غزل نعیمی از 1آبان با تسهیلات وی‍ژه در سایت «تیوال» آغاز شد.

بر اساس این خبر علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند بلیط این نمایش را که با قیمت 12000 هزار تومان عرضه می شود، فقط برای 4 روز نخست اجرا با تخفیف ویژه و با قیمت 10000 هزار تومان خریداری نمایند.

به گزارش مدیر روابط عمومی نمایش "لکه" اجرای این اثر از 18 آبان آغاز می‌شود و به مدت سه هفته در تماشاخانه‌ انتظامی واقع در خانه‌ی هنرمندان ایران به اجرا می‌رسد.

متن اثر را امیر گیل بر اساس نمایشنامه‌ پیکر زن همچون میدان نبرد، نوشته ی ماتئی ویسنی یک و ترجمه ی تینوش نظم جو نوشته است و کارگردانی آن به عهده غزل نعیمی است.

این اثر در چهاردهمین جشنواره تئاتر تجربه به اجرا در آمده است و جوایز بخش های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی نور را کسب کرده و نامزد دریافت جایزه ی بهترین اثر شده است.

آیدا ... دیدن ادامه » صادقی، دانیال خجسته و شب بو طوفانی در لکه به ایفای نقش می پردازند و دیگر عوامل عبارتند از: آهنگساز: اشکان فرامرزی، طراح لباس: امیر عالمی، مدیر اجرا: مهدی پارسی، دستیار کارگردان: افسانه رضایی، مشاوره و اجرای دکور: سیاوش میری،
مشاوره و اجرای لباس: پریسا نکو قدم.
مدیرروابط عمومی : محمد حق جو

نعیمی درباره اجرای خود می گوید: " نمایش حول محور زن و جنگ می گذرد و قصه زنی است که در جنگ مورد تجاوز قرار گرفته است.ما به شکل کارگاهی پیش رفتیم و طرح های من با همکاری گروه پخته شد.
نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان
شماره رزرو: 09369065706


خرید آنلاین : http://www.tiwall.com/theater/lakeh
الهام، فاطمه و مجتبی مهدی زاده این را خواندند
محمد حق جو و حامد افتخاری این را دوست دارند
جناب حق جو ممنون که با اخبار این نمایش شوق دیدنش رو بیشتر میکنید.
۰۷ آبان ۱۳۹۳
درود بر شما حامد جان
منتظر حضور گرم وسبز شما هستیم
امیدوارم که از کار خوشت بیاد
۰۸ آبان ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیر روابط عمومی نمایش "لکه" اجرای این اثر از 18 آبان آغاز می‌شود و به مدت سه هفته در تماشاخانه‌ی انتظامی واقع در خانه‌ی هنرمندان ایران به اجرا می‌رسد.

متن اثر را امیر گیل بر اساس نمایشنامه‌ی پیکر زن همچون میدان نبرد، نوشته ی ماتئی ویسنی یک و ترجمه ی تینوش نظم جو نوشته است و کارگردانی آن به عهده ی غزل نعیمی می‌باشد.

لازم به ذکر است این اثر در چهاردهمین جشنواره ی تئاتر تجربه به اجرا در آمده است و جوایز بخش های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی نور را کسب کرده و نامزد دریافت جایزه ی بهترین اثر شده است.

آیدا صادقی، دانیال خجسته و شب بو طوفانی در لکه به ایفای نقش می پردازند و دیگر عوامل عبارتند از: آهنگساز: اشکان فرامرزی، طراح لباس: امیر عالمی، مدیر اجرا: مهدی پارسی، دستیار کارگردان: ... دیدن ادامه » افسانه رضایی، مشاوره و اجرای دکور: سیاوش میری، مشاوره و اجرای لباس: پریسا نکو قدم.

نعیمی درباره ی اجرای خود می گوید: " نمایش حول محور زن و جنگ می گذرد و قصه ی زنی است که در جنگ مورد تجاوز قرار گرفته است."

وی در باره ی شیوه‌ی شکل گرفتن کار افزود: "ما به شکل کارگاهی پیش رفتیم و طرح های من با همکاری گروه پخته شد."
غزل نعیمی و مجتبی مهدی زاده این را خواندند
محمد حق جو این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش «لکه» در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می شود.

غزل نعیمی، کارگردان نمایش «لکه» در گفتگو با کافه آرت، عنوان کرد: سال ۹۱، نمایش «لکه» را در چهاردهمین جشنواره تئاتر تجربه، اجرا کردیم و موفق به دریافت جوایز طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی نور و کارگردانی شدیم. همچنین این نمایش، کاندید بهترین اثر نیز شد.
نعیمی در ادامه افزود: البته نمایش «لکه» نسبت به اجرای قبلی خود، تغییراتی کرده است. در این مدت، گروه رشد هایی داشته است و تغییراتی در متن و اجرا پیش آمده است.
کارگردان نمایش «لکه» در خصوص چگونگی شکل گیری متن این نمایش خاطر نشان کرد: آقای امیر گیل، با نگاهی به نمایشنامه «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی»، نوشته ماتئی ویسنی یک و ترجمه تینوش نظم جو،نمایشنامه «لکه» را نوشت.البته متن این نمایشنامه نسبت به نمایشنامه «پیکر زن همچون میدان ... دیدن ادامه » نبرد در جنگ بوسنی»، بسیار متفاوت است. چرا که آقای گیل در تمرینات، حضور داشت و با همکاری و همفکری دیگر اعضای گروه و توسط آقای گیل، متن را تغییر دادیم.
غزل نعیمی در مورد تغییرات بازیگران نمایش «لکه» عنوان کرد: اصولا معتقدم گروهی که نمایشی را اجرا می کند، نباید تغییر کند، اما برای اجرای نمایش «لکه»، دچار مشکلی شدیم . یکی از بازیگران این نمایش ناچار شد برای اجرای تئاتر به خارج از کشور سفر کند و در نتیجه خانم آیدا صادقی جایگزین ایشان شد. ما یک گروهیم که مدت ها است در کنار یکدیگر کار تئاتر می کنیم، اما هنوز نامی برای گروهمان در نظر نگرفته ایم.
غزل نعیمی در مورد برنامه های آینده خود گفت: شب بو طوفانی، دانیال خجسته و امیر گیل، برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر، متن فرستاده اند، اگر نمایشنامه ای انتخاب شود، با همکاری اعضای گروه، آن را برای اجرا آماده می کنیم. البته من نیز تصمیم دارم نمایشی اقتباسی از سوزان سانتاگ را برای اجرا آماده کنم. با نویسندگان گروه، امیر گیل و شب بو طوفانی، صحبت های اولیه آن را انجام داده ایم تا ببینم چه پیش می آید.