تیوال فیلم ماهورا
S2 : 20:35:46
: حمید زرگرنژاد
: ساعد سهیلی، کامران تفتی، بهاره کیان‌افشار، داریوش ارجمند، سعید آقاخانی، میترا حجار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان و مالک سراج
: علیرضا جلالی
: مرتضی غفوری
: ماکان رضایی‌پور
: کاوه ایمانی
: شهرام خلج
: محمد عفراوی
: بهزاد آدین
: مرضیه آذری
در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می‌شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می‌دزد.
دسته‌بندی:
خانوادگی
سبک:
جنگ

گزارش تصویری تیوال از اکران مردمی فیلم ماهورا / عکاس: آرمین احمری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست پرسش و پاسخ فیلم ماهورا / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست فیلم ماهورا در دو قدم تا سیمرغ / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» یادداشت لاله محمودی درباره فیلم ماهورا

» اکران فیلم ماهورا" با حضور عوامل درسینما هویزه مشهد

ویدیوهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
ماهورا فیلم خوبی بود.
ماهیت ژانر دفاع مقدس بخصوص.زمانیکه قراره در پارامترهای هنری قرار بگیره یه ذره برام کسل کنندست.
این کسل شدن وقتی اضافه بشه به لهجه ی فاجعه بار بازیگرای فیلم که حتی بلد نیستن درست حرف بزنن و صدای خنده افراد حاضر در سینما بخاطر مدل دیالوگ گفتن بازیگرا یه موج منفی رو به ادم میده که ای وای این چه فیلمی بود که انتخاب کردم؟

اما ماهورا کارگردانی خوبی داشت.
بعضی از صحنه ها خیلی خوب تصویربرداری شده بود.
روایت خیلی جذابی رو نقل میکرد.
و سکانس پایانیش خیلی خوب بود.

خیلی علاقه مندم تا این دست داستان های دوران جنگ رو در قالب فیلم ببینم.. خیلی هم موافقم که آثار هنری در این زمینه بیشتر ساخته بشه.اما یه سری نقاط ضعف تخصصی همیشه در این دست فیلم ها وجود داشته که اجازه نداده به اندازه زحمتی که برای فیلم کشیده شده اون فیلم دیده بشه.بااینکه ... دیدن ادامه » بخاطر کمبود اطلاعات تخصصی در حوزه سینما نمیتونم این نقاط ضعف رو تشریح کنم اما اطمینان دارم فیلم هایی مثل تنگه ابوقریب و ماهورا در تلاشند تا این ضعف ها رو به حداقل برسونن.
خسته نباشید به عوامل این فیلم.

۶/۱۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برخلاف نظر دوستان این فیلم برای من لذتبخش بود ..نماها و تصاویر دیدنی بودند. موسیقی ستار اورکی فوق العاده بود.گروه بازیگران کم نقص بودند حتی محسن افشانی! بر اساس یک واقعه مستند ساخته شده و ایکاش تکه مستند آخر فیلم قیچی می شد..حداقل نامزد شدن در چند بخش بری فیلم دور از ذهن نیست..
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

بد ، گُنگ ، پوچ ، پر افاده ، و البته شرم آور.
از طرفی فکر میکنم کاش فیلم افتتاحیه پردیس باغ کتاب برای شروع جشنواره سی و ششم ، هر چیزی به جز این فاجعه ی سینمایی(؟!) بود و از طرفی هم خیالم اندکی آسوده شد که همین اول کار ، یکی از بدترین فیلم ها را دیدیم و تمام شد.
ماهورا ، نه داستانی است نه مستند. نه ژانر جنگ است نه عاشقانه. نه شخصیت محور است و نه متکی به داستان. در واقع ماهورا ، تجمعی است از تصاویری که صرفا بوسیله چندین دیالوگ به شدت شعار زده ، موسیقی متنی که به سانتی مانتالیزه شدن فیلم کمک چشمگیری کرده و جلوه های ویژه ی به غایت آماتور و خنده آور به هم چسبانده شدند و البته که راهیابی آن به بزرگترین جشنواره سینمای ایران ، نه تنها خود فیلم بلکه ماهیت جشنواره را نیز زیر سوال میبرد.
در ابتدا ، کمی به فیلمبرداری و نما های آغشته به سینمای تئو آنجلوپلوس امیدوار ... دیدن ادامه » بودم. نماهایی که تمرکز ناتورالیستی و طبیعت گرایانه را با حال و هوا و رسم و رسوم عجیب و غریب طایفه های جنوب کشور ترکیب میکرد. اما بعد از گذشت چیزی حدود 15 دقیقه ، عرق شرم روی پیشانی ام نشست که چرا نام بزرگی همچون آنجلوپلوس باید حین دیدن چنین "کمدی ناخواسته" ای به ذهنم خطور کند.
فیلم در آغاز ، با شخصیت های غریبه و پرداخت نشده ای آنچنان به بیان احساساتشان می پردازد که گویا آخر فیلم است و قرار است که با تک تک این اشک ها و خنده ها همذات پنداری کنیم.
در میانه ، مملو است از سکانس ها و دیالوگ های گل درشت و اضافه و حتی کاراکتر هایی که بود و نبودشان تفاوتی در فیلم ایجاد نمیکرد.
و در پایان ، با تکیه بر قلقلک دادن احساسات مخاطب ایرانی توسط به نمایش گذاشتن اشک های دروغینی که از پس جنگ مردم جنوب با عراقی ها می آید ، سعی در ساخت فینیشینگ تاثیر گذار دارد که البته روی مخاطب خام و نا آگاه تاثیرش را میگذارد.
فیلمی که حتی گهگاهی در برخی سکانس ها ادعای سوررئالیستی نیز دارد و به قول استاد ، حرف بزرگتر از دهن خویش میزند
نه ذهنیتی ایجاد میکند که ناخودآگاهِ مخاطب به فهم سوررئالیسمش برود ، و نه حتی حرفی دارد که لازم باشد از دریچه دنیای سوررئال با مخاطب در میان بگذارد.
در نتیجه تنها چیزی که به نمایش گذاشته می شود ، ادا است و افاده.
در کل ، ماهورا شروع نا امید کننده ای بود برای جشنواره ای که امسال با غایبانی بزرگ و داورانی پر حرف و حدیث ، پا به میدان گذاشته است.
نیلوفر، navidjahan، امیرمسعود فدائی، آیدا طاهرزاده و امیر این را خواندند
میثم غضنفری این را دوست دارد
قبول دارم که فیلم در بعضی مواقع واقعا گنگ و سردرگم می شد و سرعت اتفاقات به صورت غیر طبیعی بالا می رفت، ولی پوچ دانستن این فیلم به نظرم
بی انصافیست.
۱۳ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید