۱. همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق ایمیل و روش‌های اینترنتی در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
۲. برای پیش‌گیری از شیوع بیشتر ویروس کرونای جدید، همه تئاترها، کنسرت‌ها و سینماها تا پایان هفته یعنی آدینه ۹ اسفندماه تعطیل است. اطلاعات بیشتر
تیوال نمایش مانوس
S3 : 01:29:10
امکان خرید پایان یافته
  ۲۴ بهمن تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: لیلا حکمت نیا،کیوان سررشته
: نازنین سهامی زاده
: (بر اساس حروف الفبا) احسان بیات فر، ابراهیم عزیزی، السا فیروزآذر، احسان کرمی، صبا گرگین پور، حمیدرضا محمدی، نسرین نکیسا، نرگس نیک سیرت

: محمد قدس
: الهام خداوردی
: امیرحسین دوانی
: علی کوزه گر
: محمدصادق زرجویان
: بهروز سیفی
: جواد آتشباری
: امید باژرنگ
: سام چگینی
: سروش رضا
: مریم نراقی

دیدن این نمایش برای افراد زیر ۱۴سال ,زنان باردار و بیماران قلبی توصیه نمی شود.

این نمایش بدون هیچ دخل و تصرفی حاصل مصاحبه با افراد حقیقی داخل کمپ های مانوس و نایورو است و تیاتر ورباتیم می باشد. تحقیقات مانوس ازیک تیتر خبر ، یک سال ونیم پیش آغاز شد تا به امروز که به مرحله اجرا رسیده است...

گزارش تصویری تیوال از نمایش مانوس / عکاس: سید ضیاء الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر (عج)، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
امکان خرید سانس‌های تازه این نمایش روز یکشنبه ۸ اسفندماه ساعت ۱۲ فراهم می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روزهای تازه این نمایش از روز پنج شنبه ۵ اسفندماه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مانوس _ پناهگاهی بی سر پناه

نازنین سهامی زاده کارگردان نمایش ""چشم در برابر چشم"" اینبار نیز روایتی مستند را به روی صحنه برده است.
مانوس روایتی است مستند از مهاجرانی که با رویای یک زندگی ایده آل و بهشتی, دل به دریای مهاجرت غیرقانونی زده و متاسفانه سر از ناکجاآبادی به نام مانوس در می آورند.
مانوس با زبان مونولوگ و پاس کاریهای به موقع اجرا میشود.
نمایش یک راوی اصلی دارد؛ خبرنگاری که خود اسیر مانوس شده و قصه و روایت مهاجران اسیر را به شیوه گزارشی بیان میکند.
طراحی صحنه مینیمال است و مخاطب شاهد حضور تعداد زیادی گالن است که هم نقش چمدان مهاجران را ایفا میکنند و هم نقش مَسنَدشان را....
مسندی که به گالنهای ذخیره منبع انفجار شبیه است و هر آن با احتمال انفجارش خبر از نقش برآب شدن رویاهای مهاجران را به دنبال دارد.
از طرفی همین دووجهی بودن استفاده ... دیدن ادامه » از گالنها بهترین معنای سرگردانی و خانه به دوشی و آوارگی مهاجران را انتقال میدهد.
لباس بازیگران خاکستری است و رنگی خنثی دارد. استفاده از این رنگ خنثی و مایل به سرد، گویای یاس و ناامیدی و دل بریدن از آینده ای روشن و مشخص در دل مهاجران است.
در اثنای اجرای نمایش، مخاطب با تصاویر ویدیویی مواجه است که واقعی است و تصاویری گویا از شرایط نابهنجار زندگی مهاجران اسیر در کمپ...
اغراق نیست اگر بگویم یکی از بزرگترین نتایجی که تماشای نمایشهای مستند برایم به دنبال دارد این است که از قضاوتهای عجولانه دست برداشته و با نگاه ملایمتر و گاهاً مهربانتری قضایای پیرامونم را بنگرم.
برای نازنین سهامی زاده عزیز و جوان و گروه خوبشون آرزوی موفقیتهای بیشتر و بزرگتری را دارم.
پرند عزیز سلام
بسیار خوش آمدی و متشکر از متن زیبا و دقیقت
موفق باشی خانم. ممنون
۲۸ بهمن ۱۳۹۵
دوست خوبم ابراهیم عزیز,
آرزو میکنم بهترینها برات رقم بخوره و همواره خوش بدرخشی.
۲۸ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و خسته نباشید. دیشب این نمایش را دیدم. از تمام دست اندرکاران به ویژه خانم سهامی گرانقدر و بازیگران (با بازی باورپذیرشان) بسیار سپاسگذارم. اگر جسارت نباشد، می خواستم به سرکار خانم سهامی پیشنهاد بدهم نتایج تحقیقاتشان را علاوه بر نمایشنامه، بصورت یک کتاب مستند نیز چاپ کنند تا هموطنان سایر شهرها و همه کسانیکه توفیق دیدن این نمایش تأثیرگذار را ندارند، بخوانند و بدانند و آگاه باشند.
سلام. بسیار خوش آمدید و متشکر
۲۶ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش روایتی مستند از پناهندگی و اتفاقات پیرامون آن است.
نازنین سهامی‌زاده پیش از این نمایش «چشم دربرابر چشم» را براساس زندگی آمنه بهرامی یکی از قربانیان اسیدپاشی روی صحنه برده بود.