تیوال فیلم مارموز
S3 : 15:28:37
: کمال تبریزی
: آیدین سیارسریع
: حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین زاده
: جواد نوروزبیگی
: علی تبریزی
: بهمن اردلان
: بهزاد آدینه
: سهراب خسروی
: علی سبزواری
: مهدی سلیمانی منصور
: بهمن حسینی
: زهرا مصفا
: عظیم فرآین
: شیده محمودزاده
: گروه بمرانی
: حسن پیله ور
: پروانه زبان فهم
: شیدا باسمه چی
: علی زادمهر
: محمد نجیبی
: محمد نجیبی، محمدرضا تخت کشیان، جوادانصاری، جواد نوروزبیگی
قدرت‌الله صمدی شخصی است در آرزوی رسیدن به قدرت...

مکان

خیابان جمهوری، بعد از پل حافظ، مجتمع چارسو
تلفن:  ۶۱۷۲۱۲۶۱

گزارش تصویری تیوال از اکران خصوصی فیلم مارموز / عکاس: آرمین احمری

... دیدن همه عکس ها »

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
وقتی اسم سیار سریع رو به عنوان فیلمنامه نویس شنیدم با توجه به سابقه ذهنی از کار مطبوعاتی ایشان مشتاق دیدن فیلم شدم ولی اشتباه میکردم، فیلمنامه کار به شدت سطحی و پراشکال بود و بیشتر ار اینکه بخواد داستانی رو روایت کنه حامل یه سری شوخی دسته چندم مطبوعاتی بود و اصلا به خودش زحمت شخصیت پردازی نداده و عمده کاراکترهای فیلم کاریکاتورهای سیاسی رقیق شده و دو خطی بودن.
کسانی که خاطره خوبی از فیلم مارمولک به عنوان یه طنز درجه یک دادن شدیدا توصیه میکنم خاطره خوبشون رو از تبریزی با این فیلم خراب نکنن.
تنها نقطه استاندارد فیلم بنظر من بازی خوب حامد بهداد بود.
نخ نما، بی هدف، قابل پیش بینی، سطحی و ...
انگار عوامل فیلم تو جوگیر شدن ها و به وجد اومدن های 10 سال پیش تماشاگران از چنین فیلم هایی موندن
وقتی تو مراسم افتتاحیه فیلم، ماری ابتکار و چهره های سیاسی یک جریان خاص حضور پیدا میکنن، مشخص میشه که این فیلم و این نگاه، نگاه آزاد و بازی نمیتونه باشه. گذشت اون زمان هایی که با یه متلک سیاسی، من تماشاگر به وجد میومدم و میگفتم دمش گرم چه دل و جراتی داره ..
آقای تبریزی
شاید بر اساس تبلیغات فیلمتون بفروشه تو این روزای بد
ولی فراموش نکنین فیلم دولتی هیچوقت نمیتونه تو اذهان ملت اعتباری برای سازندش بخره
celine، امیر، امیر و میلاد طیبی این را خواندند
جهان، رضا غیوری، سیما لواسانی و علی نصری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر قرار بود خود آیدین سیار سریع به تماشای همچین فیلمی بشینه، حتما روز بعدش کانال، صفحه ی اینستاگرام و توییترش پر بود از نقد های منفی و گلایه از عقبگرد های سینمای طنز ایران.
با تمام علاقه و احترامی که به نوشته های آیدین سیار سریع، و کارگردانی کمال تبریزی دارم، فیلم هم از نظر بطن داستان و فیلمنامه که برمیگرده به نویسنده، هم از نظر کارگردانی و سرعت فیلم تا حد زیادی حوصله سر بر بود. با شنیدن اسم این دو نفر هیجان زیادی برای تماشای فیلم داشتم که بعد از ترک سالن به یک خمیازه بدل شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طنز فیلم روزنامه‌نگاری و یکبار مصرف هست،ملاحظه کاری های بسیار و ناگزیر،دست و پای کارگردان رو بسته،بازی ها خصوصا نقش های سیاسی و دولتی ضعیف و فاقد ویژگی های نزدیک به افرادیست که نوعا می شناسیم،باگ های داستانی زیاد با این همه حامد بهداد خوب،لحظاتی طنز با ارجاع بیرونی و موسیقی و تیتراژ خوب باز هم از خیلی کمدی های چند وقت اخیر سرتره.مشکل فیلمنامه است اقای سیار سریع میتونه دیالوگهای بامزه بنویسه و پرداخت شخصیت ها پیشینه و پازلبندی داستان اصلن جالب نیست
با بخش عمده مطلبتون موافقم غیر از این قسمت :

"با این همه حامد بهداد خوب،لحظاتی طنز با ارجاع بیرونی و موسیقی و تیتراژ خوب باز هم از خیلی کمدی های چند وقت اخیر سرتره"
۰۴ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فارغ از مقایسه فیلم با مارمولک.
آنقدر کف سینمای کمدی ایران نشست کرده که به نظر میاد این فیلم قابل دیدن و نقده.
موضوعات و اشارات و دیالوگ ها غالبا لوث هستند و حاوی حرف و کلامی خارج از بطن جامعه نیستند.
کاراکترهای فیلم و برخی نماد های دیگر در فیلم به دلیل داشتن ما به ازا و یادآوری آنها به طنازی فیلم می افزاید و از نکات مثبت فیلم است.
بازی آقای بهداد بهتر خود ایشان است . سایر بازیگران در حد خود و یا ضعیفتر.
برای آقای تبریزی این فیلم یک حرکت به عقب است و حقیقتا به کارگردانی به سختی میتوان نمره قبولی داد.
سکانس های شلوغ از همه نظر (کارگردانی، فیلمبرداری، طراحی صحنه ....) به شددددددت ضعیف.
موسیقی فیلم متناسب و از نکات مثبت فیلم است.
واقعن یه کادربندی خوب از تو کار در نمیومد
۰۸ دی ۱۳۹۷
هر دو

کلا با ذکر هر نکته مثبتی در خصوص فیلم "مارموز" مخالفم :))
۱۰ دی ۱۳۹۷
:))))))
خیلی عالیییییی بود :)))))
۱۰ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در نیمه اول فیلم چند موقعیت هجوگونه سیاسی بعضا نخ نما که چندان خلاقانه نیست طرح ریزی شده و هر چه فیلم جلو میره این موقعیت های هجوگونه در همان محدوده سطحی و تیتر وار باقی می مونن و فقط زمان فیلم رو پر میکنن هر چی میگذره به جای بسط پیدا کردن فضای قصه شاهد رخوت هستیم کاراکتر اصلی هم اصلا معلوم نیست چرا در گرداب بازی ها سیاسی افتاده در فلاشبک خیلی کوتاه پای عقده ای عاشقانه مطرح میشه که اصلا برای شخصیت پردازی کافی نیست جاهایی از فیلم هم این آدم ظاهرا مارموز زیادی احمق تصویر میشه. بقیه کاراکترها یا حضوری خنثی و مغشوش دارند مثل مانی حقیقی یا حضوری کلیشه ای انگار آزاده صمدی رو از فیلم ساعت پنج عصر یا ویشکا آسایش رو از فیلم در مدت معلوم در آوردن در نهایت فیلم اونقدر در گسترش ایده هایش عقیمه که دیدنش تا پایان کار سختیه مقایسه این فیلم هم با مارمولک شوخی ... دیدن ادامه » ای بیش نیست.
موضوع به نسبت بکر و بازی عالی آقای بهداد از نقاط قوت فیلم بود. شخصیت پردازیها خیلی خوب و شوخی ها هم به جا بود. هرچند شوخی ها جوری نبودن که بخواین از خنده ریسه برید. اما به عنوان یه طنز سیاسی- اجتماعی تا حد زیادی قابل قبول بود. در برخی لحظات ریتم فیلم کند می شد که آزاردهنده بود.
این رو هم اضافه کنم که اگه با توقع دیدن فیلمی با دوز طنز و جذابیت مارمولک به سینما میرید ناامید می شین. هرچند به عنوان فیلمی مستقل و اولین اثر سینمایی آقای سیارسریع فیلمی هست که ارزش دیدن رو داره و از متوسط بالاتر هست.

پ.ن. من هیچوقت با بازی آقای بهداد ارتباط برقرار نمی کردم اما بازی متفاوتشون تو این فیلم کاملاً نظرم رو نسبت بهشون عوض کرد. :)
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فکر می‌کنم زمانش رسیده که بپذیرم قرار نیست آقای تبریزی فیلمی حتی نزدیک به مارمولک بسازه. احساس می‌کنم سه روز تو سالن بودم، فیلم کند، بی محتوا، بدون فیلم‌نامه‌ی درست و حسابی، شوخی‌های تکراری لوس توییتری، حامد بهداد همیشگی، آزاده صمدی تکراری ساعت پنج عصر. حتی لبخند به لبم نیومد، شاید تا قبل سال ۹۰ یک چنین معجونی، در حد یک آیتم ده دقیقه‌ای بتونه برای مدتی سرگرم‌کننده باشه، ولی واقعاً خیلی دیره برای این فیلم اینقدر ضعیف.
امکان مینا و طعم شیرین خیال و همیشه پای یک زن در میان است و ... شاهدی بر این مدعاست
۲۵ آذر ۱۳۹۷
کاملا موافقم.
زمانش رسیده که بپذیریم به اعتبار اسم و رسم نباید فیلم دید.
۲۵ آذر ۱۳۹۷
دقیقا انگار ۳ روز توی سالن بودم
۱۴ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من هیچ وقت طرفدار بازی بهداد نبودم،اما آقا چه بازی ای..بی اغراق بهترین و کاملترین بازی بهداد رو در این فیلم دیدم..واقعا نمیتونم فرد دیگری رو جای اون در این نقش تصور کنم..همه چی اندازه..
خود فیلم هم خیلی باحال بود..شوخی ها خوب و شیرین،بازیها خوب ،کارگردانی خوب..کلا تو فیلمهای این مدلی ( طعنه زدن های سیاسی و اینا) تبریزی یه سر و گردن از باقی کارگردانها بالاتره..
موسیقی بمرانی هم خیلی تو کار نشسته بود به نظرم.. خیلی بهش میومد..
کلا دوسش داشتم..
من گول نمیخورم :))
شوخی- خوشحالم لذت بردی
۲۴ آذر ۱۳۹۷
:)))))))
۲۶ اردیبهشت
@از خرداد ۹۵، چون ماه رمضونه لابد برای سحری بلند شده بودم وگرنه چوب‌کبریت‌ها سر شب شکسته بودند.
۲۶ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید