کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال فیلم مسخره‌باز
S3 : 16:09:05 | com/org
امکان خرید پایان یافته
تو پرورشگاه صدام می کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

گزارش تصویری تیوال از اکران خصوصی فیلم مسخره‌باز / عکاس: فاطمه تقوی

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم مسخره‌باز / عکاس: آرمین احمری

... دیدن همه عکس‌ها ››
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
جماعت خواب اجتماع خواب زده جامع چرتی #بازرس_کیانی
عکس من برعکس من فارغ زهر درد و غم است #مصفا
سپهر، پویا فلاح، میم سردلی، امیر مسعود و celine این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مسخره باز جزو چند فیلم ایرانی بود که مرا به یاد سینمای هالیوود می انداخت
فیلمی مفهومی با فرمی چشم گیر
فیلم نوآوری محض بود
ترکیب سینما و تئاتر خیلی به دل من چسبید
فیلم با مفهوم سیاسی - اجتماعی به درد جامعه امروزه ما می خورد
از نظر من ارزش اجتماعی فیلم از خیلی از فیلم ها بیشتر است{متری شیش ونیم،ابد و یک روز و...}
فیلم با ، ارزش بصری بلایی که داشت مرا در سینما بر روی صندلی تالار ناصری پارک هنرمندان ودر جشنواره فیلم فجر در شهر قصه سینما آزادی مرا میخکوب کرد
فیلم یک طعنه بزرگ با دیالوگ های ماندگار از خاص تا عام بود
کسانی که سینمارا دوست دارند ببینند ولذت ببرند چون ترکیب فیلم های دیکر در یک فیلم جذاب است{ ... دیدن ادامه ›› درخشش، پاپیون،هزار دستان و...}
پایان بندیش چشم گیر بود
ولی از دست یک ایراد از فیلم منحصر بفرد آقای غنی زاده شکارم :(چرا زمان بندی فیلم ها غلط بود مثلا هزار دستان بعد از انقلاب پخش می شد ولی فیلم در عصر قبل از انقلاب می گذشت)
با یک جمله از فیلم بررسی را به پایان میبرم
- جماعت خواب.. اجتماع خواب زده...جامعه چرتی.......(تمام حرف همایون غنی زاده، این فیلم برای آقای غنی زاده#یادگاری-می-ماند)

به جرئت میتوانم بگویم که مسخره باز حتی عنصری گمشده در شینمای ایران بود.
امیر مسعود این را خواند
سپهر، چری، هومن قصری و نینا ا.بستیانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
پیروزی رویت خواهد شد، حتی اگر در کاسه چشمهای من و تو گیاه روییده باشد.

پ.ن: چه قدر این روزها به این قسم حرفا نیاز داریم تا چرک ناامیدی که به تنمون نشسته ، بشوریم بره.
امشب برای بار دوم بر روی پرده سینما این فیلم رو دیدم، و چه بسا بیشتر از بار اول لذت بردم و حدس میزنم دفعه سومی هم در کار خواهد بود:)
به نظرم متفاوت ترین و بی تردید یکی از بهترین فیلمهای سینمای ایرانه.
فرصت تماشای این فیلم رو بر روی پرده از دست ندین!
خودم را میگذارم جای تماشاگری که نه نمایش می سی سی پی را دیده و نه فیلم سوئینی تاد را و شاید هیچ شناختی از تئاتر و همایون غنی زاده ندارد. فارغ از سایر فیلم های سینمای ایران که غالبا اجتماعی یا کمدی است، به تماشای فیلمی فانتزی مینشیند که جای خالی آن مدت هاست که در سینما حس میشود. فارغ از همه ی تقلیدها و شلوغی های فیلم، خوش ساخت و قابل احترام است و میتوان دوستش داشت هرچند که در جذب مخاطب به مشابه راه رفتن روی لبه تیغ عمل میکند.
از آقای غنی زاده چیزی کم تر از این نمیشد انتظار داشت. امیدوارم هیچ نقدی از کارشون رو نخونن و با همین معیاری که دارند باز هم نمایش و فیلم بسازند. خوب، خوب است. نیاز به توضیح ندارد.
یه شاهکار دیگه از همایون غنی زاده رو دیدیم، من که لذت بردم، بیش از همه چیز در انتخاب بازیگران و بازی توانمندشون؛
مسخره باز رو دوبار دیدم ، حال و هوای فیلم رو تئاترگونه ست. منو یاد فیلم های امیلی و هتل بوداپست و اژدها وارد میشود میندازه.
۱۸ آبان ۱۳۹۸
دقیقا- ممنون از توجهت
۱۶ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به نظرم شاهکار بود
عالی
امیرمسعود فدائی، سپیده و مسیح راستی این را خواندند
فهیمه، حنانه اسدزاده و شاهین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
من اجرای می سی سی پی رو دوست داشتم. این فیلم هم بی شبهات به اون اجرا نبود...این فیلم رو هم خیلی دوست داشتم..
1. من خیلی فیلم باز و تئاتر باز نیستم...سواد علمی هم از مسائل هنری ندارم که ادعا داشته باشم
2 . بعضی ها کارو دوست نداشتن...سلیقه ادما با هم فرقمیکنه
3 . بعضی دوستان میخوان کارو تقلیدی از کارای دیگه بدونن...مگه اشکالی داره شما چند تا کارو تقلید کنید ولی نهایت کار خوب باشه
4. مگه خیلی کارا اقتباسی یا باسازی شده فیلم های قدیمی تر نیستند
5. و نکته ای که برام جالب مینمود...ارجاع دوستان به فیلم Sweeney Todd بودکه چند تا جایزه برد...برام سواله که اون فیلم کپی فیلم تلویزیونی به همین نام محصول 1982 نیست؟؟ https://www.imdb.com/title/tt0084747/mediaindex?refine=product&ref_=ttmi_ref_prd
زهره مقدم، امیرمسعود فدائی و عطیه عابدین این را خواندند
شاهین این را دوست دارد
درود
تارانتینو سلطان مقلدین عالم سینمایی یه جمله خوب داره نزدیک به این مضمون: تقلید کردن مهم نیست مهم اینه که بتونی اونو مال خودت کنی. nتا از صحنه های فیلم هاش هم همینطور ه.
مشکل اینه که چسبوندن ده تا فیلم خوب به هم نمی دهد یه فیلم خوب.
در ضمن بازسازی خوش یه هنره
۱۶ آبان ۱۳۹۸
هم تارانتینو درست گفته هم شما درست اشاره فرمودید
تعریف فیلم خوب اما...بنظرم برای بیننده عام سلیقه ای
بنظرم چسبوندن این فیلما تو این کار تو ذوق نمیزد...منو با خودش همراه کرد...انتخاب علی نصیریان در نقش خودش در هزاردستان هوشمندانه بود...
۱۶ آبان ۱۳۹۸
سوئینی تاد تیم برتون نسخه سینمایی یک نمایش موزیکال خیلی قدیمی هست. دقت کنید نسخه سینمایی نه یک کپی سطح پایین
۱۸ آبان ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اصلا به هیچ عنوان علاقه نداشتم اجرای می سی سی پی نشسته میمیرد روی پرده سینما ببینم
دیالوگ های تکراری
هلیکوپتر
ماشین
آلندلون
لئون
پاپیون
آخه چرااااااااااااااا
همون حسی که توی تالار وحدت بعد از نیم ساعت به سرم اومد امشب توی سالن سینما تجربه کردم ،حس گریز از سالن.......⁦ ⁦(ノಠ益ಠ)ノ⁩
خیلی دوست داشتم
یه اثر هنری که مشخص بود چقدر براش وقت گذاشته شده
به نظرم لیاقت بهترین جایزه ها رو داره
مرسی آقای غنی زاده کاش میشد نمایش هاتون رو هم ببینم
اشاره به فیلم های مختلف کمی باعث شلوغ شدن فیلم شده بود. چون در بعضی بخش ها واقعا ارتباط آنچنانی وجود نداشت.
قاب های به شدت زیبایی در فیلم بود که میتونن در بین بهترین قاب های جا داشته باشن.
فیلم لذت بخشی بود و انقدر بازی ها و حرکت های دوربین جذاب بود که نتونم درک کنم چطور برخی افراد حین دیدن فیلم حوصلشون سر رفت!
امیر، علیرضا، ماهرو رستمی، نفیسه نوری و عطیه عابدین این را خواندند
نازنین ص و پریما این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خوب فیلم برای منِ تاتری جذاب بود شاید چون به شدت وامدار تاتر بود و شاید به همین خاطر تماشاگر سینما را راضی نکرد(در طول فیلم شاهد خروج تماشاگران از سالن بودم متاسفانه) من احساس می کردم در حال دیدن یک فیلم تاترم. نوع بازیها و میزانسنها و دیالوگ ها. قابهای به شدت زیبا. صحنه پردازی هیجان انگیز. انتخاب موسیقی عالی. ولی ارجاعات انتهایی به فیلمهای سینما را بی ربط به موضوع فیلم دیدم و دوست داشتم جایی همه خطوط داستانی به هم برسند و منِ تماشاگر را شگفت زده کند که اینطور نشد مع الاسف. به نظرم یک داستان یک خطی شاید برای یک تاتر کافی باشد به خاطر استفاده از بدن و صحنه اما برای یک فیلم سینمایی مناسب نیست. به نظر من ضعف فاحش مسخره باز در همین روایت است ولی با همه این توصیفات تجربه جدیدی بود که به دیدنش می ارزید
امیر، شاهین و پریما این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
یک کلام محشر بود
یک فیلم بود بر پایه ستایش سینما با یک عالمه هومیج به فیلم ها کلاسیک. و داستان اصلی اش هم الهام گرفته شده از سوینی تاد ارایشگر شیطانی خیابان فلیت بود. و تمام فوت و فنی که تو تیاتر می سی سی پی نشسته می میرد به کار برده بود در این هم به کار برده بود با این تفاوت که استخوان بندی که می سی سی پی نمایشنامه دورمانت بود که جذابش کرده بود و فارغ از همه اشاره هایی که به کارها سینمای کلاسیک داشت قصه اصلی که می گذشت یعنی قصه قاضی و همسرش ادم جذب میکرد. ولی این قصه به قدری ساده بود که اگر بخوای تمام ان هومیج ها به بقیه فیلم ها سینمایی ازش بگیری همان ارایشگر قاتل سوئینی تاد ازش می مانه با همان انگیزه مشابه. به جای فیلم هایی که صحنه ها مختلف اش بازسازی شده بود تا ازش ستایش بشه من یاد ۵ تا فیلم اسکری موی انداخت بعنی در ان حد بود پارودی اش.
امیرمسعود فدائی این را پاسخ داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
من این فیلم رو هم در جشنواره دیدم هم در سینما و باید بگم در این سینمای داغون ایران چنین کار با کیفیتی واقعاً غنیمته! مسخره باز نیازمند دقت کامل مغز شما از اولین سکانس تا آخرین سکانسه و در تمام مدت باید قوه تخیلتون با قدرت روشن باشه تا هم داستان و صحنه ها رو درک کنید هم ازشون لذت ببرید. این فیلم کاملاً متفاوت با اکثر کارهای رایج سینمای ایرانه، یه داستان خطی از A به B خاص نداره که آدم بد و خوب داشته باشه و فلان بشه و فولون. فکر کنم اغلب افرادی که از این فیلم خوششون نیومده یا از ثانیه اول تا آخر حواسشون به فیلم نبوده و کامل ندیدنش، یا خوابشون میومده، یا قوه تخیل قوی ندارن، یا عادت کردن به فیلمای غالب سینمای ایران که داستان خطی و درام های الکی و چرندیات دیگه ای که میرن روی پرده سینما. قوه تخیل و تحلیل پیچیدگی داستان و درک شخصیتا مهمترین بخش تماشای چنین آثاریه.
حالا داداش لازم نیست انقدر برای توجیه فیلم مورد علاقه‌ات به مردم توهین کنی و برچسب بزنی!!!
۳۰ مهر ۱۳۹۸
توهین به من نه عزیز جان
توهین به همه
یک سری ادا اطوار روشن‌فکری رو میریزن وسط یه سری پزهای فلسفی و جملات قصار!!
بعد که نمی‌فهمی چی به چی شد میگن شما ذهنت توانایی فلان و بهمان نداره!!
عنتلکتوال نما نباشیم...
۰۴ آبان ۱۳۹۸
حوصله بحث ندارم
۳۰ آبان ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
tale رو یعنی واقعا اشتباها روی پوستر tail به معنی دم نوشتن؟ اگه اینطور باشه که خیلی بده یعنی حاضر نبودن یه بار چک کنن ببینن درست نوشتن یا نه ؟
ولی انصافاً چه حوصله و دقتی داری سالار!
۳۰ مهر ۱۳۹۸
چقدر خوب که درستش کردن نگران بودم با این پوستر در حال شرکت در جشنواره های خارجی باشن :)))
۰۱ آبان ۱۳۹۸
من البته قبل جشنواره یا در طول جشنواره همچین پوستری به یاد ندارم فکر میکنم اخیرا منتشر شده ولی به اشتباهشون پی بردن
۰۱ آبان ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده جایزه ویژه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو، فیلم سینمایی مسخره باز به کارگردانی همایون غنی‌زاده که در بخش رقابت بین الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم ورشو حضور داشت توانست سه جایزه بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و همچنین جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد.

این فیلم سینمایی که اولین کارگردانی سینمایی غنی‌زاده به عنوان یک هنرمند فعال در حوزه تئاتر محسوب می شود در نخستین تجربه حضور بین المللی خود جشنواره ورشو به عنوان رویدادی در سطح الف جهانی همراه با ١٥ فیلم سینمایی دیگر رقابت کرد.

مسخره باز در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشت و توانست سیمرغ های بهترین فیلم سینمایی، بخش نگاه نو و سیمرغ بلورین ... دیدن ادامه ›› فیلم‌های هنر و تجربه را کسب کند. علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان و هدیه تهرانی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

این جشنواره که از ۱۱ تا ۲۰ اکتبر (۱۹ تا ۲۸ مهر) در ورشو میزبان علاقه‌مندان بود، شامل بخش های مختلفی از جمله بخش های رقابتی بین الملل، فیلم های اول و دوم، فیلم های مستند و کوتاه، فیلم و فیلم های آزاد می شود. در بخش غیررقابتی این جشنواره میزبان انواع مختلفی از فیلم ها شامل نمایش های ویژه، فیلم های کلاسیک، بهترین فیلم های کوتاه لهستان می شود. همچنین جوایز نتپک (جایزه منتقدان جهانی) وجایزه ای از سوی بینندگان نیز برای بهترین فیلم ها در این جشنواره در نظر گرفته می شود.
celine و فهیمه این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آقایان و خانمها
عشاق سینمای کلاسیک
مدرن
پست مدرن
ابسورد
گروتسگ
فرمال
اکسپرسیون
و...
ببینید این فیلمو!
ببینید...