تیوال نمایش مده آ
S2 : 00:07:45
امکان خرید پایان یافته
  ۲۸ فروردین تا ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
  ۲۰:۰۰
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: داریوفو و فرانکا رامه
: علی نجفی امینی
: سهراب سلیمی
: الهام مهری، زهرا مهدیلو، فاطمه آزادی، سعید حشمتی، مرتضی حسنی نژاد

: کامران امید
: ابراهیم حقیقی
: سهراب سلیمی
این نمایش روزهای یکشنبه برای دانشجویان به صورت نیم بها می باشد

| تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند |
برچسب «پیشنهاد تیوال» بنابر شاخص‌هایی شامل کیفیت اثر اعطا شده و تجاری یا سفارشی دریافت نمی‌شود

گزارش تصویری تیوال از نمایش مده آ / عکاس: سید ضیاالدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش مده آ / عکاس: مهدی اسماعیلیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از مراسم افتتاحیه نمایش مده آ / عکاس: مهدی اسماعیلیان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» مروری بر نمایش (مدآ) به کارگردانی سهراب سلیمی به قلم کاظم هژیرآزاد

» دو یادداشت برای نمایش مده‌آ از مهدی تقی نیا و عباد کریمی

آواهای وابسته

مکان

خیابان استاد نجات الهی، ابتدای خیابان اراک، پلاک ۷۲، واحد ۷
تلفن:  ۸۸۹۰۰۷۸۰

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
2بار نمایش مده آ را دیدم.ازبازی خانمها خوشم آمد.بیان وصدای دو بازیگر زن همسرا را دوست داشتم.خانمی که به گفته یکی از دوستان قدکوتاهتری داشت حس شادی را به من با رقصهایش انتقال میداد.(بهتر بود برای همسرایان نامی انتخاب میشد تا از این الفاظ استفاده نشود).آقایان هم خوب بودند.به استادسلیمی و گروهشون خسته نباشید میگم.به دوستان پیشنهاد میکنم که نمایش را ببینند
Marillion، شکوه حدادی و سعید حشمتی این را دوست دارند
از طرف خودم و گروه از شما تشکر میکنم
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
خیلی نمایش خوبی بود از لحاظ کارگردانی و نمایش بدتری بود از لحاظ بازیگری
مخصوصا مده آ که متاسفانه همه چی بود بجز مده ااا

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من این کار را دیدم . در کل کار بدی نبود اما شاید از فردی مانند سهراب سلیمی بیشتر از این انتظار داشتم ..وقتی نمایشی نام سهراب سلیمی را یدک می کشد انتظارها رنگ و بویی دیگر می گیرد . بازیگر نقش مده آ دین خود را ادا کرده و بازی خوب و قابل توجهی را به نمایش گذاشت . با وجود اینکه او هم در بازی خود غلو های زیاد و نپخته ای داشت اما در کل نسبت به سایر بازیگران یا همان همسرایان بهتر کار کرده بود . همسرایان نیز در بعضی قسمت های نمایش خوب ظاهر شدند و تاثیر گذار بودند اما بیشتر حرکات آنها حالت نمایش های مدرسه ای را به خود گرفته بود و کمی کودکانه به نظر می رسید . نمایش دادن فیلم و پخش صوت به مدت طولانی یکی از ضربه هایی بود که به کار زده شده بود و در ریتم نمایش بسیار تاثیر منفی گذاشته بود و کمی از حوصله تماشاگر خارجش کرده بود . در کل خسته نباشید می گم اول به استاد سهراب سلیمی ... دیدن ادامه » و سایر دوستان و بازیگران این اثر و امیدوارم در آینده کارهای بهتر و قابل توجه تری را از این گروه خوب مشاهده کنیم.
خیام وقار کاشانی، فاطمه آزادی و این را پاسخ داده‌اند
با نظرتون موافقم. بنده نیز انتظار بیشتری داشتم...
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
در مورد کار با ارفاق فقط میشه گفت ضعیف نبود، در بهترین حالت خیلی معمولی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
امیدوارم ..و با نظرتون واقعا موافقم . به امید روزی که اساتیدمان در حد انتظاراتمان ظاهر شوند
۲۶ دی ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یاسون: مده آ، من نمیتوانم جلوی فطرت تو را بگیرم... من نمیتوانم جلوی هیچ اتفاقی را بگیرم؛ من تنها درین بازی نقش خود را ایفا میکنم. اما کاری که اکنون میخواهم بکنم این است که عقده های دلم را خالی کنم پیش از آنکه بمیرم... ما هر دو دندانهای تیزی داشتیم و بلاخره یکدیگر را میدریدیم... مده آ، تو فقط کمی از دیگر دختران سرزمینت زیباتر بودی که من تو را از پدرت خریدم... آن روز که سر بر شانه ام گذاشتی، مسؤولیتی بر شانه هایم حس کردم که تا آن روز برایم بی معنی بود. اگر میخواستم کمکت کنم تو آن را اهانت میپنداشتی...

نقل به مضمون
سانسور هم میکنی ذوق زده جان ؟ :))
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
من حافظه خوبی ندارم، شما که یادت میاد بگو اضافه میکنم به متن
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
یادم که خوب مانده :) بهت زنگ میزنم که اضافه کنی به متن فکرت :))
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مده آ: من مرده بودم پیش از آنکه زن بوده باشم؛ اما اگر مرده ام پس دیگر چگونه میتوانم خود را بکشم؟
manimoon، فرناز نوروزی و نوشین ترحمی این را خواندند
Marillion، کیمیا TAV، رز سیاه و سعید حشمتی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مده آ: آری یاسون، داشتم به این چیزهای احمقانه فکر میکردم و میخواهم پس ازین نیز به آنها فکر کنم!

نقل به مضمون
manimoon، فرناز نوروزی و نوشین ترحمی این را خواندند
Marillion، niusha abasi، niloofar.Lotus و سعید حشمتی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به مده آ به کارگردانی جناب آقای سلیمی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
اگر مرد در درون خانه از دیدن چهره زن خویش خسته گردد. از خانه بیرون می رود و در جایی نشاط انگیزتر آسایش قلب خود را پیدا می کند اما زن منتظر می ماند و آرزوهای خود را تنها به یک روح وابسته می دارد و مردم می گویند که تنها مردان با جنگ رو به رو می شوند. و زنان در پناه خانه می نشینند و از هر خطری در امانند!

چه دروغ خنده انگیزی! برای من سپر در دست با جنگهای آنان رو به رو شدن ، سه بار آسانتر است تا کودکی را در شکم پروردن " اوری پید - مده آ"

مسیری را که اوری پید ضد زن در " هیپولیت " طی می کند تا به اوری پید مدافع زن در " مده آ" برسد انگار مسیری است به درازای تاریخ که ادامه آن به " ژان آنوی " و همچنین به " داریو فو و فرانکا رامه" سپرده می شود و ما در کشور خودمان این طی مسیر را توسط سهراب سلیمی می بینیم که با نگاهی ... دیدن ادامه » به کل مسیر ارائه می شود.

" مده آ" ی سلیمی " مده آ" ی داریو فو و فرانکا رامه است اما نظری هم به " مده آ" اوری پید و ژان آنوی دارد. به اجرا که می نگری در می یابی که مده آ ی سلیمی روایتی است که مهر سلیمی را نیز برخود دارد.

مده آ ی سلیمی مده آی امروزیست ضمن آنکه در دورنج تاریخی را با خود دارد. انگار تقدیر این موجود در همیشه تاریخ همین است که می بینیم هر چند مده آ آنرا باور ندارد و برعلیه آن می شود. تماشاگر نمایش " مده آ" این عروس دریا را خوب درک می کند، این بانوی افسانه ای که هر از گاهی از قلم نویسنده ای در گوشه ای از جهان می تراوشد چقدر شرقی است و به واقع هم زنی است شرقی، وقتی که همه چیزش را قربانی می کند تا زا " کلشید " همراه با " یاسون" بگریزد و به عشق معنا بخشد، احساسات شرقی این زن چه بروز پررنگی دارد ولی مده آ ی سلیمی مانند مده آی اوری پید آنقدر وحشی نیست که فرزند بکشد بلکه او نیز از تاریخ درس گرفته و بازیگرش در چند سانتی متری تماشاگر چشم به او می دوزد و فریاد بر می آورد ای یاسون امروزی ! من از عشق چیزی کم نگذاشته ام و بشتر از آنچه که لایقش بودی خرج کرده ام ، و این فریادها همان ناله های ابتدای نمایش است که از دل امواج گونه صحنه شاهدش هستیم. و مداری را که یاسون مغرور با اسب می پیماید علی النهایه برای تعامل با مده آ می بایست از اسب پیاده شود و آنگاه که اسب لخت در کنار دریا می تازد به یاسونها می گوید که این زیبای دریاها اگر هم وحشی شده باشد پر بی راه نرفته است. جا دارد از طراحی های حساب شده صحنه و حرکات بازیگران تشکر کنم که تا آخرین لحظه تماشاگر را با خود همراه کرده است آنهم نه از روبروی صحنه بلکه تا عمق صحنه شاید این اجرا تاییدی باشد بر این تعریف که: میزانسن عبارتند از تغابل متن و فرامتن ( اجرا) به نحوی که موجب دریافتی در تماشاگر گردد. به معنای دیگر تماشاچی این نمایش خود جزئی از میزانسن های طراحی شده بود...

رحیم موسوی
از "کلشید"
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من دستی در نوشتن دارم و یک نمایشنامه با عنوان مظنون اصلی نوشتم
و حالا برای اولین بار میخوام که این نمایشنامه رو روی صحنه اجرا کنم
هرکسی که میخواد کمک کنه یا کارگردانی این کارو قبول کنه به من خبر بده
manimoon و مریم عظیمی کهن این را خواندند
سعید حشمتی این را دوست دارد
چه کمکی؟

manimoon..
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
سلام من جای دیگه هم نظر گذاشتم گمونم حذف شده- برای جشنواره استانی (فجر )گیلان دنبال یه کار جدید و خوبم- میتونم اثرتون رو بخونم?
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
متاسفانه من نمیخوام استانی برگزار کنم
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مده آ: اکنون میفهمم شما چه هستید؛ شما همه قربانی هستید!
manimoon و خیام وقار کاشانی این را خواندند
Marillion، نیلوفر ثانی، جعفر ملکی و سعید حشمتی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آنچه میپنداریم اتفاق بیافتد، نمیافتد؛ و آنچه ممکن است و میبایست، نمیشود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرق است میان انکه یارش در بر با انکه دو چشم انتضارش بر در
ما توقع استاندارد های بالا را داریم ایا گوشه چشمی هم به امکانات موجود را در نظر داریم. استاد سلیمی با یک عمر کارنامه پر بار در کنار جوانان نوپا ایستاده کجای اینکار گله دارد اگر پیشکسوتها دست بکار نشوند پس کی و کجا تجربه های انها به نسل جوان انتقال پیدا کتد کم و کاستی هست هیچکس منکرش نیست ولی چرا ما فقط نقد را بلدیم چرا پیشنهاد نمیدهیم تک تک ما در هر زمینه ایی حاضر به سرمایه گذاری هستیم ولی کدام اصحاب ثروت و مکنت و در کدام دوره حاضر شده پشت یک هنرمند بایستد و او را پشتیبانی کند که لا اقل هنرمند دقدقه مالی نداشته باشد استاد سلیمی امثال شما که با تک تک سلول هایتان عشق به تئاتر است در جامعه ما مانند ونگوگ هستند در زمان خودش نمیدانم یا شما زود بدنیا امده اید یا یا اینکه ما دیر بدنیا میاییم تا بتوانیم ... دیدن ادامه » شما ها را درک کنیم فقط ارزو دارم کسانی پیدا شوند و بنوانند گنج خفته در درون امثال شما را دریافته و ایندگان را از ان محروم مسازند
از اقای اکبری بسیار ممنونم که اینگونه عمیق به هنرو هنرمند نگاه دارند از طرف خودم و گروه از شما سپاسگزاریم
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرق است میان انکه یارش در بر با انکه دو چشم انتضارش بر در
ما توقع استاندارد های بالا را داریم ایا گوشه چشمی هم به امکانات موجود را در نظر داریم. استاد سلیمی با یک عمر کارنامه پر بار در کنار جوانان نوپا ایستاده کجای اینکار گله دارد اگر پیشکسوتها دست بکار نشوند پس کی و کجا تجربه های انها به نسل جوان انتقال پیدا کتد کم و کاستی هست هیچکس منکرش نیست ولی چرا ما فقط نقد را بلدیم چرا پیشنهاد نمیدهیم تک تک ما در هر زمینه ایی حاضر به سرمایه گذاری هستیم ولی کدام اصحاب ثروت و مکنت و در کدام دوره حاضر شده پشت یک هنرمند بایستد و او را پشتیبانی کند که لا اقل هنرمند دقدقه مالی نداشته باشد استاد سلیمی امثال شما که با تک تک سلول هایتان عشق به تئاتر است در جامعه ما مانند ونگوگ هستند در زمان خودش نمیدانم یا شما زود بدنیا امده اید یا یا اینکه ما دیر بدنیا میاییم تا بتوانیم ... دیدن ادامه » شما ها را درک کنیم فقط ارزو دارم کسانی پیدا شوند و بنوانند گنج خفته در درون امثال شما را دریافته و ایندگان را از ان محروم مسازند
مصطفی بیگ محمدی این را خواند
الن دارابی، جعفر ملکی، ذوق زده و سعید حشمتی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در میان همسرایان تکنیک حرکتی پا رقصی و نیز تنالیته صدای خانمی را متاسفانه نامشان را نمی دانم ولی قدشان نسبت به بقیه کوتاهتر بود را دوست داشتم ولی به نظر میرسید پارچه های زیر پای همسرا ها با لغزندگی که داشتند تمرکز را از انها میگرفتند
دوست داشتم به رقص نمایش بیشتر پرداخته میشد. یعنی به نظرم خیلی به نمایش کمک میکرد اگر رقص مفصل تر انجام میشد.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
Az taraf khodam va goroh az shoma tashakor mikonam
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به قول قدیمی ها دود از کنده بلند میشه درود به استاد سلیمی که ثابت کردند هنوز هم با کمترین امکانات میتوان کارهای قابل تعمقی ارایه داد دوستان بیایید قدر این عزیزان را بدانیم چرا با خلوص نیت انچه را با مشقت و طی سالیان دراز اندوخته اند در طبق اخلاص گذاشته و در این وانفسای دنیای کنونی هنر بدون هیچگونه چشمداشت و تنگ نظری انها را در اختیار جوانان قرار میدهند دوستان و اهالی هنر قدر سلیمی و سلیمی ها را تا در میانمان هستند بدانیم چون بجرات میتوان گفت این عزیزان با اینچنین گستره دانش و تجربه حقیقتا بی جایگزینند
احسنت!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
و در پشت این دود , یک آتش ذوب کننده هست .. :))
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من خیلی تئاتر میبینم و خیلی لذت میرم
اما این یکی فرق داشت , هیچ لذتی نداشت
کار در حد دانشجویی
فقط با استفاده از اسم آقای سلیمی و روابطشون با افراد مشهور و تبلیغات توانستند بیننده جذب کنند
کیفیت سالن هم که افتضاح , بعد از اتمام توان بلند شدن نداشتم دیگه
مطمئنم اگر این کار را یک نفر معمولی اجرا میکرد حتی یک نفر هم بیننده نداشت
حیف پولی که دادم
Nazar shoma mohtarame merci ke vaght gozashtid
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش دوستان نظراتشون رو صریح تر بنویسند تا یه بنده خدایی مثل من که میخواد تصمیم بگیره برای دیدن یا ندیدن کار ،راحتتر انتخاب کنه.یه کم توضیحات میتونست کارساز باشه .نقد یا تحسین بدون دلیل فقط تصمیم گیری رو سخت میکنه..فکر میکنم ببینم این کار رو
خیام وقار کاشانی این را خواند
خانم شمس اگر در نظر بگیرید که بازیگران نمایش همگی نوآموزان بازیگری هستند و این کار با بودجه ی کم و در سالنی که قرار نبوده سالن باشه داره اجرا میشه، به نظرم نمایش را مثل من دوست داشته باشید. البته این را هم در نظر بگیرید که مده آ یک نمایش جدی و عمیق است.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
در ضمن به نظرم آقای سلیمی اونقدر بزرگ هستند که حتی اگر این تئاتر نمایش ضعیفی باشه ارزش دیدن داره ضمن اینکه متن عالی ای برای این نمایش نوشته اند.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش بر در ساختمان نیز تابلوی کارگاه گذاشته شود تا کسانی چون من که برای نخستین بار به آنجا می روند, کارگاه را آسان تر بیابند.
یا آنکه در بخش نشانی تیوال پلاک را پررنگ و درشت تر بنگارید.
خیام وقار کاشانی و الن دارابی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بی درنگ و به روشنی می توان دریافت که بازیگران، هنرجویانی اند که برای کار تلاش بسیار کرده اند.
پیروز باشید.
خیام وقار کاشانی و حمیدرضا خادم این را خواندند
سعید حشمتی این را دوست دارد
Az taraf khodam va goroh az shoma tashakor mikonam
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش طراحی شده ای بود پر از لحظاتی که تماشاگر را به فکر وا می داشت.
خیام وقار کاشانی این را خواند
شکوه حدادی، Marillion و سعید حشمتی این را دوست دارند
Az tarafvkhodam va goroh az shoma tashakor mikonam
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خانم الهام مهری کولاکه! نمایش عالی بود! با استفاده بهینه از کمترین امکانات! البته نقاط قابل نقدی هم وجود داشت که انقد احساس رضایت می کنم که دوس ندارم بگم و چندان هم مهم نیستند!
به امید کارهای آینده گروه و سپاس از آنها
manimoon، آذرنوش و خیام وقار کاشانی این را خواندند
Marillion، ذوق زده، pardis1، شکوه حدادی و سعید حشمتی این را دوست دارند
چرا؟
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
دو حالتش اینه! یا در اجرایی که من دیدم گفته شما صادق نیست! یا من به دلیل جو گیری متوجه نشدم!
به هر حال اجرای اون شب لذت بخش بود ! من تخصصی ندارم که در باره بازی نظر کارشناسی بدم! ولی نمایش اون شب منو تحت تاثیر قرار داد! شاید بخاطر اون همه انرژی بود که برای ... دیدن ادامه » دو تا تماشاگر داشت گذاشته میشد!
مخلص عمو فرهاد قصه گو
حالا بعد اینهمه مدت؟؟؟ جای سواله
۰۹ دی ۱۳۹۳
ممنون عمو فرهاد
۰۶ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سال ها پیش مرسوم بود که اساتید بزرگ تئاتر با دانشجویان و هنرجویان خود کار می کردند تا آن ها را به تئاتر حرفه ای معرفی کنند و همچنین قدرت کارگردانی خود را به رخ بکشند . کار کردن با هنرجویان رشته ی تئاتر که تجربه ی اجرایی چندانی ندارند نیاز به تجربه و جسارت ویژه ای دارد که سهراب سلیمی از هر دوی آن ها برخوردار است . مده آ داریو فو متن سختی است که نانوشته های زیادی دارد و سهراب سلیمی به خوبی از پس اجرای آن بر آمده است . مده آ را از دست ندهید .
از طرف خودم و گروه از شما تشکر میکنم
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید