تیوال فیلم نهنگ عنبر
S2 : 09:30:41
: سامان مقدم
: مانی باغبانی - مونا زاهد (بازنویسی: سامان مقدم)
: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، امید روحانی
: سامان مقدم
: فرشاد محمدی
: سیامک میهماندوست
: حسین هادیان فر
: آیدا مصباحی
: علیرضا شمس شریفی
: سعید ملکان
: علیرضا غفاری نژاد
: محسن نصراللهی
: گلناز گلشن
: ، مهدی چراغی
: امین محمد جمالی
: یوسف وجدان دوست
: زهرا تحقیقی
: پرگل هاشم نیا ،سونیا زارعی، مهدیس مناجاتی، نازگل هاشم نیا
: امیر توسلی
: حسن زارعی
: مجید مطلبی
: سامان مقدم، شرکت «ری را» (گروه تامین سرمایه فرهنگ و اقتصاد)
: علی قربان زاده
: فیلمیران
خلاصه داستان: ارژنگ صنوبر مردی پنجاه ساله است که همراهش می شویم تا تجربه های متفاوت و پیچیده اش از عشق و مصایبی که در زندگی دچارش می‌شود را برایمان بازگو کند...

گزارش تصویری تیوال از اکران خصوصی فیلم نهنگ عنبر (سری دوم) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از اکران خصوصی فیلم نهنگ عنبر (سری نخست) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از اکران خصوصی فیلم نهنگ عنبر / عکاس: سجاد احمدی مجد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» مهناز افشار و رضا عطاران در دیدار مردمی «نهنگ عنبر»


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دوستان کسی میتونه بگه آهنگی که در خانه رضا عطاران قبل از آهنگ مایکل پخش شد واسه کی بود ؟
negin، بهنام [شاهین] باقری و سحر غنی زاده این را دوست دارند
اصن کاش آهنگای این فیلم رو یه نفر دربیاره و لینکاشونو بذاره!
۲۴ خرداد ۱۳۹۴
اون آهنگ دوست دارم ، از داوود بهبودی بود از آلبوم فریاد عشق بوده
اصلا آهنگ عروسی ستار تو فیلم نبوده
۰۷ تیر ۱۳۹۴
جناب بهبودی-دوست دارم میدونی
۱۱ تیر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
صنوبر (در حال گریه): همه چیزمونو ازمون گرفتید...
با همه چیزمون کار دارید...
ای ی مرگ بر آمریکا...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کودکی بهار:تو منو دوس داری؟
کودکی صنوبر:آره.........خیلیییییییییی
-مشقامو برام مینویسی؟
-آره......مینویسم.........همین الان بنویسم؟
-آره.......بیا
یعنی از اولش م دختره قالتاق بود :D
۱۹ خرداد ۱۳۹۴
بهار؟؟؟؟!؟؟؟ رویا بود اسمش
۲۱ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"نهنگ عنبر" رو دوست داشتم
هر چند چیزی بین کلیپ و فیلم بود
و بعید می‌دونم فیلم موندگاری بشه
ولی لحظه‌های خوبی داشت
با موقعیتای بامزه که اصلن بی‌جا روشون تمرکز و مکث نشده بود.
یه "رضا عطاران" فوق‌العاده
یه "مهناز افشار" و "ویشکا آسایش" خیلی خوب
فقط به نظرم نوع پایان‌بندی فیلم باعث می‌شه تماشاچیایی که فیلم دوست داشتن هم
کم‌تر -خصوصن در سطح ناخودآگاه- میلی برای دیدن دوباره فیلم داشته باشن.
ببینید
لذت‌بخشه.

پ.ن:
انگار اگه عطاران توی سینمای ایران نباشه
قید ساخته شدن یه سری فیلما رو کلن باید زد.

manimoon..
واقعا مهناز افشارِ خیلی خوب؟! :O
شاید من الکی باهاش لج افتادم که همه ی بازیهاش به نظرم خیلی بد میاد!! D:
۲۴ خرداد ۱۳۹۴
بانومهناز افشار کار زیبایی ارایه دادن البته با وجود باردار بودنشان و اینکه خیلی سعی کرده بودن بارداریشون تویه فیلم دیده نشه ولی هم چهره اشان تغییر کرده بود و هم اگر دقت میکردیم خیلی راحت از طرز کادر بندی دوربین میشد تشخیص داد....
ولی با این حال سختی کار ... دیدن ادامه » را تحمل کردن که کار زیبایی ارایه بشه..
۲۳ تیر ۱۳۹۴
بازی مهناز افشار رو تو این فیلم خیلی دوست داشتم .
۲۵ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم خیلی خوب بود.به خصوص گریم و طراحی لباس که مربوط به دهه شصت بود.توی عکس و فیلمای قدیم پدر و مادرهامون میبینم بسیار خوب گریم شدند و لباس های خوب طراحی شده بود.اسم فیلم که بسیار به طرح داستان میخورد.
خوب بله، خندیدیم، کم هم نخندیدیم... ولی به چه قیمتی جناب مقدم؟ به همان عطاران همیشگی در موقعیت هایی تکراری خندیدیم...
نهنگ عنبر برای من چیزی جز یک سری کلیپ خنده دار پشت سر هم که هیچ ربطی به هم ندارند، نبود...دریغ از اندکی انسجام...دریغ از اندکی شخصیت پردازی (البته فکر کنم برای این فیلم توقع زیادیه)...همه ی آدمهای قصه تان در کسری از ثانیه تغییر می کردند.
آنطور که به یاد دارم چنین ایده ها و داستانهای بی چفت و بستی مانند داستان فیلم شما را برخی از دوستانم در دوره ی راهنمایی یا دبیرستان در انشاهایشان می نوشتند...
ایده ها مثل چیزایى بوده که تو دبیرستان مى نوشتند؟
این فیلم به کمدیه اگه یادتون باشه و از نظر من اتفاقات خیلى هم جالب بوده.
توى چندتا فیلم ما دوباره یه نکاهى داریم به دهه ٦٠؟ هیچ کدوم
همه ى فیلما که یه نگاهى به کذشته مى کنن، ماجراى جنگ رو به شیوه غم انگیزى ... دیدن ادامه » نشون مى دن.
این فیلم براى خودش خیلى تک بود. از اون قیافه و آهنگا و اینا تا بعدش که رفت توى جنگ و اومد بیرون رفت تو گشت ارشاد و بعد بادیگارد و بعد مدیر یه روزنامه
ممکنه این همه ایده از نظر شما مسخره باشه اما تماااااام افرادى که تو سینما بودند داشتمد بلند بلند قهقهن مى زدند و این یعنى این فیلم توى انجام کارش موفق بوده!!
نه مثل بقیه کمدى ها آبکى و لوس
۱۴ خرداد ۱۳۹۴
هر دوش لازمه اما در این مورد خاص گزینه اول بیشتر مرتبطه :ی
۰۱ تیر ۱۳۹۴
:)
۰۱ تیر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنظرم خیلی گاف بولدی بود استفاده از یکی از گالریهای تهران برای لوکیشن فیلم , تابلو درب ورودی گالری رو با گل (؟) بنظرم پوشونده بودند , تابلوهای گالری از پشت پنجره کاملا معلوم بود , من حتی نمایشگاهش رو هم تونستم حدس بزنم


ماشالله دقت و ریزبینی و سوتی ندادن برای کارگردان هیچ معنایی نداشته گویا
شما یه سر به فیلم جرم بزنید.
وجود کولرهای گازی ...
واقعا ندیدن یا خواستن مدرنیته کنن تصویر گذشته رو!!!!
۱۳ خرداد ۱۳۹۴
چنین اشتباهات کم اهمیتى رو میشه به خلاقیت و ذوق زیادى که هم در فیلمنامه و هم کارکردانى کار وجود داره بخشید، مقدم شجاعانه دست به نوواورى زده و خودش رو محدود به قوانین ژانر نکرده(که البته و بویژه در کمدى چسبیدن به کلیشه ها ایرادى نداره،بشرطى که خوب اجرا ... دیدن ادامه » بشن) و کمدى جذابی ساخته که میتونه اکثریت بالایی از مخاطبین رو بخندونه،
۱۳ خرداد ۱۳۹۴
یادمه توو فیلم جرم کیمیایی توو یه سکانس یه ساختمون با کلی کولر گازی نمایش داده شد . همون لحظه گفتم أی کیمیایی مارمولک ! امکان نداره تو همچین سوتی بزرگی بدی . نمیدونم شایدم این صحنه از اون دست صحنه ها باشه که کارگردان به عمد انتخاب میکنه ، شایدم نه ! البته ... دیدن ادامه » من خودم با شایدم نه بیشتر موافقم .
۲۶ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نهنگ عنبر را دوست داشتم. یک خوشگذرانی سالم در سینما با دیالوگ هایی که واقعا تو را می خنداند، گریم هایی که خوب و طبیعی کار شده است (به جز دهه هفتاد و هشتاد که چندان دقیق نیست بر خلاف دهه پنجاه و شصت)، یک رضا عطاران خوب و یک مهناز افشار عالی که بر خلاف میترا حجار در آتش بس 2، وقتی می خواهد فانتزی بازی کند توی ذوق نمی زند و واقعا شخصیتش را می سازد و ادا در نمیاورد، اما سناریو چفت و بست چندان خوبی ندارد. یک جا هایی بین فانتزی بازی و روایت علت و معلولی معلق می ماند. یک بار برای همیشه باید تکلیف را معلوم کنیم که قرار است اتفاقات فانتزی محور فیلم ما باشد یا استدلال های علت و معلولی! بعضی شخصیت ها مثل ویشکا آسایش یا رضا ناجی کارکرد دارند اما کارکردشان آن قدر در فیلم قوی نیست که تو خالی بودن و تخت بودن شخصیت پردازی شان را پوشش دهد. در کل فیلمی است قابل قبول که می ... دیدن ادامه » شود تا انتها با خیال راحت دید و از آن لذت برد گرچه توجه به جزئیاتش ممکن است این لذت را کم کند.

پ.ن1: امروز مثل پسر بچه ای که تکالیف عیدش را روز سیزده به در و پشت سر هم می نویسد شروع به نوشتن کردم!

پ.ن 2: یک جای فیلم، ارژنگ صنوبر (عطاران) می گوید: بعدا میگم چرا از بابای رویا خوشم نمیاد. اما من تا آخر فیلم چیزی در این مورد ندیدم و نشنیدم. خواستم از این طریق از سایر دوستان بخواهم اگر من بی دقتی کردم و این قسمت از داستان را خوب نفهمیدم من را راهنمایی کنند. با تشکر
جناب نصیری
فکر کنم شما هم مثل نیوتن نوشته ها تون رو نوی کشوی میزتون بایگانی می کنید، الان منشیتون اونا پیدا کرده دارن یکی یکی منتشر می کنه!
۰۵ خرداد ۱۳۹۴
من کاملن با "سناریو چفت و بست چندان خوبی ندارد. یک جا هایی بین فانتزی بازی و روایت علت و معلولی معلق می ماند" موافقم و به شخصه ترجیح می دادم حالت فانتزی فیلم تا آخر باقی میموند یا بیشتر ادامه پیدا می کرد، اما روایت فانتزی فیلم درست با بزرگ شدن ارژنگ ... دیدن ادامه » و رویا تموم میشه مثل گذر از بچگی و وارد دنیای واقعی شدن و از اونجا به بعد شکل دیگه ای میگیره.
۰۹ خرداد ۱۳۹۴
به نظر من این جز صحنه های سانسور شده فیلم بود!!...به نظرم فیلم سانسور زیادی داشت!...شاید هم حفره های فیلمنامه رو من تعبیر به سانسور می کنم...مثلا از روزنامه نگاری یهو به بساز بفروشی و یهو اون وضع زندگی!؟...
۰۹ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ژانر نهنگ عنبر به نظر من کمدی- رمانسیه که درون مایه درام داره. تمام طول مدت فیلم غمی که تو چشمای ارژنگ صنوبره آزارت می ده. من بیشتر از این که بخندم گریه کردم. سکانس های خنده دار زیادی توی فیلم بود اما اون غمه وزنش بیشتر بود (از نظر کیفی نه کمی).
بیشتر بار فیلم روی دوش رضا عطاران بود و واقعا ترکوند. اون قدر روی دوش مثل فیلم "شیار 143" که تمام بار فیلم روی دوش مریلا زارعی بود. یعنی هیچ کس دیگه ای رو غیر از عطاران نمی تونم تجسم کنم که مرز ادغام کمدی و درام رو این قدر خوب بشناسه و ازش رد نشه. این قدر خوب مثل فیلم "مکس" که هیچ کس دیگه ای غیر از فرهاد آئیش نمی تونست اون نقش رو خوب بازی کنه.
نوستالوژی های فیلم هم خوب بود (کمیته و شما با هم چه نسبتی دارین و ..) اما دوز نوستالوژیش به کسایی می خورد که توی اوایل دهه شصت حداقل 15-16 ساله بودن و یه کارایی رو کردن. مثلا ... دیدن ادامه » با دوست غیر همجنسشون قرار مداری داشتن .. دزدکی سیگار کشیدن .. فیلم وی اچ اس رد و بدل کردن ... پشت مو گذاشتن و فوکول مو رو جلو آینه میزون کردن .. یا شلوارای گشاد پوشیدن .. یا آهنگای اون زمانو گوش کردن. اما کسایی که توی اون دوران 5-6 ساله بودن این المان ها فقط براشون آشناست ولی ازش خاطره ای ندارن. من صرفا از اپول مانتو و فیلم وی چ اس خاطره داشتم. فکر می کنم برای بچه های دهه پنجاه خیلی نوستالوژیک تر باشه.
بازی مهناز افشار رو مثل همیشه دیدم. بازی خاصی نبود. به لطف کلاه گیس و ابروهای پیوندی و مانتوی گشاد اپل دار تونسته بود نقش رو جا بندازه و البته با لحنی که به صداش داده بود که هر بازیگری برای هر نقشی یک لحنی در نظر می گیره و از بدیهیات بازیگریه.
بین انتخاب بین "دیدم" و "دوست داشتم" موندم چون فیلم اگر اون درام و غصه عطارانو نداشت واقعا چیز بزرگی کم داشت ولی فکر نمی کنم که اون موضوع یک خطی بتونه یه فیلم رو کاملا نجات بده. ضمن ابراز علاقه به بازی خیلی خوب عطاران دیدم رو انتخاب می کنم.
اما فیلم خوبیه و قطعا ارزش دیدن داره. به افتخار عطاران سینمای ایران که همیشه می ترکونه.
ببخشید ولی فیلم خوبی نیست و قطعن نباید وقتتونو واسش تلف کنین!
۰۴ خرداد ۱۳۹۴
در این فیلم برای نامتناسب بودن از این نوع کمیک ها الهام گرفته شده بود . کمدی عدم تناسبات هست . اگر ارژنگ از همسرش کتک نمیخورد در بهره اول کسی توی سالن سینما میخندید ؟ تماشاچی به این عدم تناسبات ، که میدونه اشتباه هست می خنده .
۱۰ خرداد ۱۳۹۴
شما که این همه بدنبال ضدیت ها هستید ،درباره ی فیلم در دنیای تو ساعت چند : آیا درست هست که این تعبیر را از فیلم داشته باشیم که ضد فرهنگ ایران است و فرهنگ بیگانه را تبلیغ میکند و این ذهنیت را در افکار ببینده القاء میکند ایران دنیایی آشفته (سکانس بازار ) اما ... دیدن ادامه » فرانسه آرام و عاشقانه . حتی به گونه ایی افراطی ضد ایرانی و ایرانی بودن است چراکه همه فرانسه آموخته اند حتی به کودکان خود می آموزند بجای فارسی سلام کردن فرانسه سلام و روز بخیر بگویند . یا حتی ضد زن است و زن را موجودی بی عاطفه نمایش می دهد که به احساسات و اطرافیان خود اهمیتی نمی دهد . مادر گلی خانم فیلم فوت کرده اون حتی برای خاک سپاری یا حتی یکسال بعد از آن به ایران نیامده . سال ها بعد که خاک کهنه شده برگشته تمام اهالی شهر را بخاطر دارد جزء آقا رضا تابلوساز .
۱۰ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمیشه گفت فیلم عالى و بى نقص ،اما خاطره بازى خوبى بود به خصوص براى متولدین اوایل دهه شصت :)

البته پایان بندى فیلم به نظرم خوب نبود چرا همیشه باید انتهاى فیلم اینجورى بشه...به جزییات خوبى در طول فیلم توجه شده بود

که بعضى وقتها یادشون میفتى اعصابت خورد میشه چه دورانى بود واى خداروشکر که تموم شد البته نه که بهتر شده ،همین که

گذشت کافیه الان یه جور دیگه عذاب میکشیم...
شاید موضوع خاصی نداشته باشه ولی از اون فیلماست که باید تو سینما دید وگرنه دیدنش هیچ لطفی نداره
از همه نظر عالیه. بعد از مدتها، هم یه فیلم خوب دیدم هم از ته دل خندیدم. توصیه می کنم حتما به تماشاش بنشینید.
واقااگه خوبه برم ببینم آخه سامان سالوربااین چندتافیلمی که ساخته هیچ کارمتفاوت خلاق انجام نداده مخصوصافیلم 1359 که اصلا ادمومیبردتوکما
۰۲ خرداد ۱۳۹۴
آآآآآآآخ ببخشیدسامان مقدم بود باسامان سالوراشتباه گرفتمش ولی فیلم یه ترانه عاشقانش رودیدم خیلی دیدنی وباحال بود
۰۲ خرداد ۱۳۹۴
همه فیلماش قشنگه
۳۰ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید