تیوال نمایش ننه دلاور و فرزندان او
S3 : 13:38:40
  ۰۲ مرداد تا ۰۴ شهریور ۱۳۹۳
  ۱۸:۳۰ و ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۱۵,۰۰۰ تومان

: برتولت برشت
: مصطفی رحیمی
: زهرا خیالی صبری
: فاطمه معتمدآریا، فاطمه نقوی، بهناز جعفری، ستاره پسیانی

: ایمان یزدی
: زهرا خیالی صبری . شیما میرحمیدی
: شیما میرحمیدی
: رضا بهجت
: بامداد افشار
: زهرا خیالی صبری، فاطمه عباسی، شیدا صفوی
: مهرداد متجلی
: ایلیا شمس

  تلفن هماهنگی: 09329504820
کاندیدای بازیگری زن بخش بین الملل سی و دومین جشنواره بین المللی تیاتر فجر. 

** توجه فرمایید ساعت اجرای این نمایش تنها برای چهار روز نخست که همزمانی با ماه رمضان دارد ۱۸:۳۰ و سپس ۲۰:۰۰ خواهد بود **

| تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند |
برچسب «پیشنهاد تیوال» بنابر شاخص‌هایی شامل کیفیت اثر اعطا شده و تجاری یا سفارشی دریافت نمی‌شود

گزارش تصویری تیوال از نمایش ننه دلاور و فرزندان او (سری دوم) / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش ننه دلاور و فرزندان او (سری نخست) / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش ننه دلاور و فرزندان او (سری دوم) / عکاس : مهسا صفاری پور

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری از نمایش ننه دلاور و فرزندان او / عکاس : مهرداد متجلی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش ننه دلاور و فرزندان او (سری نخست) / عکاس : مهسا صفاری پور

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
درود.فیلم تیاتر کارتون رو دیدم.چه فرم باحال و موسیقی جذابی داشت... دمتون گرم
مریم زارعی و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از اینا بعید نیست بیان کثافتِ آدمو بو کنن تا بفهمن چه مذهبی داره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کشیش: حرفه اصلی من من تسکین درد ها و هدایت دلهاست. شما هیچ وقت به موعظه های من گوش نمیکنید. من وقتی موعظه میکنم نه چشم میبینه نه گوش میشنوه.

ننه دلاور: من هیچ علاقه ای ندارم که چشمم نبینه و گوشم نشنوه.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لغو اجرا جمعه 31 مرداد نمایش ننه دلاور

از سوی مجموعه محترم تئاترشهر مطلع شدیم اجرای نمایش ننه دلاور برای روز جمعه 31 مرداد لغو شده است، با توجه به پایان رسیدن اجرای این نمایش، اجرای ویژه‌ای برای روز شنبه یک شهریور در نظر گرفته شد، عزیزانی که برای روز جمعه بلیت تهیه فرموده بودند می توانند با همان کد پیگیری روز شنبه 1 شهریور به دیدن نمایش بروند.
دوستانی که به هر دلیل نمی توانند روز شنبه به تماشای این نمایش بنشینند، می توانند درخواست لغو بلیت خود را تا روز شنبه 1 شهریور ساعت 12 به همراه شماره پیگیری، شماره کارت و نام صاحب کارت به پشتیبانی تیوال support@tiwall.com بفرستند.

اطلاع رسانی از طریق پیامک و ایمیل به عزیزانی که در این روز بلیت تهیه نموده اند نیز انجام شده است.
سارا تهرانی این را خواند
با سلام

امکان تهیه بلیط از گیشه برای روی شنبه وجود دارد؟

با تشکر
۳۰ مرداد ۱۳۹۳
درود
امکان تهیه 4 بلیط برای روز یکشنبه وجود دارد؟
با سپاس
۰۱ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ننه دلاور به کاترین :کاترین ،این برای تو درس خوبیه ،هیچوقت با نظامی جماعت رو هم نریز،یعنی با غیرنظامی هاش هم صلاح نیست
"اخطار "احتمال دارد با خواندن این نوشته از دیدن برخی بخش های نمایش غافلگیر نشوید

ننه دلاور در خدمت جنگ یا جنگ در خدمت ننه دلاور

«ننه دلاور و فرزندان او » را دیشب دیدم و خوشحالم که محمد معتمدی بزرگوار را هم دیشب دیدم و این است نظر من در مورد این نمایش :
فاطمه معتمدآریا : خانم معتمد آریا بازیگری است به واقع بازیگر . ننه دلاور بودن به فاطمه معتمد آریا می آمد ،آن قدر که سخت بود فردی دیگر را در ذهنتان جای او بگذارید . صحنه ای که ننه دلاور با جنازه ی فرزند صندوقدارش رو به رو می شود ،صحنه ای که عروسک ننه دلاور به تنهایی بار گاری را به دوش می کشد و دور می شود . صحنه ای که ننه دلاور گاری را بالای سر می چرخاند و صحنه ای که ننه دلاور دختر آسیب دیده اش را به سبک خود دلداری می دهد را بسیار دوست داشتم .

بهناز جعفری: از استعداد خوانندگی و صدای زیبای بهناز جعفری که بگذریم .حضور بهناز جعفری در این نمایش غنیمت بزرگی بود . او یکی از ستاره های این نمایش بود . صحنه ای که عروسک ایوت (بهناز جعفری) در سالخوردگی باز می گرد و جعفری و معتمدآریا او را می گردانند . صحنه ای که بهناز جعفری در نقش ایوت آواز مستانه می خواند و در واقع خود را به تماشاگر معرفی می کند . صحنه ای که ایوت با حرص و آز به گاری می نگرد و با شوهر پیر خود برای خرید گاری با ننه دلاور چانه می زند را بسیار دوست داشتم .

فاطمه نقوی : نه تنها به هنرمندی خانم نقوی شک ندارم ،بلکه برای ایشان احترام زیادی قائلم . ولی در بین بازیگران دیشب،بازی درخشانی از ایشان ندیدم . شاید این امر به یکنواخت بودن بازی ایشان و به ویژه تن صدا و لحن بازگویی دیالوگ ها باز گردد . من تفاوت چندانی در فاطمه نقوی کشیش و فاطمه نقوی سرجوخه ندیدم . این ضعف به ویژه در صحنه هایی که خانم نقوی کشیش بودند بیشتر به چشمم آمد . صحنه هایی که فاطمه نقوی تلاش دارد دیگران را ارشاد کند و صحنه ای که تلاش دارد ذهن ننه دلاور را نسبت به پیتر چپقی خراب کرده و او را به سمت خود ترغیب کند را بسیار دوست داشتم .

ستاره پسیانی :ستاره پسیانی مانند نامش ستاره بود . ایفای نقش سه فرزند ننه دلاور را با استادی تمام انجام داد . بازی ستاره آن قدر روان بود که انگار نه انگار سه فرزند ننه دلاور(پسر سرکش،دختر لال و معصوم و پسر صادق و درستکار ) یک ستاره هستند .صحنه ای که کاترین بر طبل می زند تا مردم شهر را نجات دهد . صحنه ای که سویسی با عروسک خواهر و کاترین با عروسک برادر صحبت می کنند . صحنه ای که کاترین زخم خورده و رنجان به نزد مادر باز می گردد و صحنه ای که کاترین تمرین اغوای سربازان را ناشیانه انجام می دهد را بسیار دوست داشتم .
دیالوگ شاخص : ننه دلاور به کاترین :کاترین ،این برای تو درس خوبیه ،هیچوقت با نظامی جماعت رو هم نریز،یعنی با غیرنظامی هاش هم صلاح نیست

پی نوشت یکم : استفاده از عروسک ها خوب بود . این خوب بودن در دو صحنه ی ورود ایوت سالخورده و رفتن ننه دلاور تنها با گاری بیشتر به چشم می آمد .
پی ... دیدن ادامه » نوشت دوم :دوستی ننه دلاور و زن روسپی در ابتدا تعجب برانگیز و در نهایت قابل درک بود ؛ هر دو پول را معشوق حقیقی خود می دانستند . خواه از طریق همخوابی با سرهنگ پیر باشد و خواه فداکردن فرزندان .
رویا پاک سرشت
بیست و نهم مرداد ماه نود و سه
من هم با نظز شما مخصوص قسمت بازی خانم جعفری(ایوت)موافقم.
۰۲ مهر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرایی نمایشنامه خوانی در میان اجرا بر من آشکار نیست. دگرگون کردن آگاهانه فضا؟ اما برای چه؟
آیا یاری کننده ای هست تا یاریم کند؟
عباس جان این یک تکنیک فاصله گذاری است ،،، که برتولت برشت بزرگ مبدع آن است و در واقع قصدش فاصله گرفتن و جلوگیری از ارتباط کامل مخاطب با درام است چرا که تماشاگر به وقایع و تلخی هایی که اتفاق می افتد فکر کند و درگیر احساسات صرف نشود...
اما تکنیکهای فاصله گذاری ... دیدن ادامه » متن با مخاطب متنوع است و در این اجرا کلیشه ای ترین شکل آن اتفاق افتاده ....مثلا استفاده بیشتر و کاربردی تر از عروسک خود یکی از شیوه های جالب فاصله گذاری بود که چندان به نظرم ازش استفاده نشده..البته نظر شخصی من اینه
۱۸ مرداد ۱۳۹۳
ممنون از شما عباس عزیز...درست می گویید آن صحنه روخوانی اصلا با کلیت اجرا همخوانی نداشت...با اینکه کارگردانی خانم صبری بسیار حرفه ای بود اما مسئله من با نمایش فقدان خوانش برشتی از متن برشت بود ....
باهاتون موافقم به نظر من هم عروسک خیلی خیلی بیشتر می تونست ... دیدن ادامه » در این نمایش بدرخشد و کارکرد اجرایی پیدا کنه...
اما لحظه های بسیار زیبایی هم در اجرا می بینیم مثلا صحنه چرخاندن گاری اسباب بازی توسط ننه دلاور به دورش ...عکسش در تیوال هست
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
منم هم نظر شمام خیلی بی ربطوووو بی جا بود
۲۲ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک
دو
آتش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جنگ تمام نیازهای انسان رو ارضا می کنه حتی نیاز به صلح!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"کارگردانی زبردستانه با غیبت برشت ازمتن ننه دلاور و فرزندان او"
صدای نوآورانه کارگردانی ،زهرا صبری ،با هر نمایشی که طی این چندسال بر روی صحنه برده، قدرتمند تر و نافذتر شده است.طوطی پر، خانه برناردا آلبا، تا یک بشمار و... اجرای "ننه دلاور و.." توسط یک گروه بازیگری زنانه ی 4نفره با استفاده از عروسک و.. اجرایی متهورانه و نوجویانه ای است. این نمایش واجد ارزش ها و درخشش های بی نظیر بسیاری در عرصه طراحی ، کارگردانی و اجرا می باشد. اما در عین حال موانعی باعث شده زیبایی چشم نواز طراحی و جزییات مینیاتوری فاخر کارگردانی نمایش،کم فروغ تر از آنچیزی به نظر بیاید که می توانست یک برداشت وفادارانه تر برشتی از ننه دلاور با این کارگردانی زبردستانه به روی صحنه بیافریند.
نمایشنامه" ننه دلاور و فرزندان او" درامی حماسی- روایی و سیاسی می باشد. در 12پرده نوشته شده و زمان آن به 12سال از جنگهای سی ساله ی اروپای قرن هفدهم بر می گردد.خانم صبری بنا بر صلاحدید و احتمالا بنا بر توجه به اصل ایجاز چند پرده،صحنه وتعدادی تصنیف و دیالوگ را در نمایش حذف نموده است.(خوانده ام مدت زمان اجرای ننه دلاور کارگردان آلمانی، کلاوس پایمن در جشنواره 26ام تاتر فجر205دقیقه بوده).چنین کاهش زمانی البته از طرف تماشاگران کم حوصله قابل ستایش است . به نظر من این حذف های صبری ،به سمت و سویی بوده که از متن غران و معترض به مسائل اجتماعی و سیاسی و مذهبی مورد نظر برشت به جز تک فریاد های کوتاه و کم رمقی، چیزی باقی نمانده است. این حذفها بر شخصیت پردازی قهرمان اصلی"ننه دلاور" تاثیر بسیار گذاشته است. پس از خواندن مجدد نمایشنامه به ترجمه مصطفی رحیمی به نظرم آمد تصویری که برشت از ننه دلاور خلق می کند مطلقا شکننده، فروپاشیده ،قابل ترحم نیست.دلاور اصیل و شریف نیست.در جایی از نمایشنامه قاضی عسگر او را "کفتار خونخوار میدان جنگ " می نامد!
نمایشنامه" ننه دلاور مسئله زمان ما است. " دلاور محصول جامعه واژگون است. او تصمیم دارد از جنگ رزق و روزی خود و فرزندانش را کسب کند اما سر آخر هر 3فرزندش را در جنگ از کف می دهد اما باز هم گاری به دوش به دنبال سربازان جنگ حرکت می کند.دلاور معتقد است "تقوی و خوبی صرف نمی کند.شرارت است که آدمیزاد را به نوا میرساند." این باور در طول سده ها به شرایط کنونی ما رسیده است. فقط کافی است به اجتماعی که در آن زیست می کنیم با کمی دقت بنگریم.. "مردم همچون گرگ همدیگر را می درند و هر کسی یک سکه زیادتر دارد یک پایه شرافتمند تر است..".یک اجتماع واژگونه، ارزش های جابه جا شده ئ معکوسی دارد! مسلم است که این اجرا ، منحصر به فرد و متعلق به خانم صبری است و آنقدر حرفه ای هست که بتواند همتراز اجراهای نوآورانه جهانی از این نمایش قرار بگیرد . اما به نظر من قرایت خانم صبری از شخصیت دلاور ، مادری فداکار و با فضیلت و شرافت است . به نظرم صبری به مخاطب اجازه نمی دهد که خود در مورد رذیلت یا فضیلت دلاور تصمیم گیری کند . خانم دبورا ورنرکارگردان انگلیسی که چند سال پیش اجرای بزرگی از "ننه دلاور و فرزندان او" روی صحنه برده ،در مصاحبه ای می گفت شناخت شخصیت ننه دلاور بسیار ناممکن و مشکل است. .. ظاهرا خود برشت با برداشت های اجرایی که حس همدردی مخاطب را نسبت به ننه دلاور بر می انگیزاند مخالف بوده است به طوری که دست به تغییراتی در این نمایشنامه می زند تا از بروز حس همدردی در تماشاگر نسبت به ننه دلاور جلوگیری کرده باشد. (اگرچه این تلاش او ممکن است همچنان بی اثر باشد)(نقل از هانس مایر؛ ادیب آلمانی)
((انسان گسسته))
مصطفی رحیمی ننه دلاور را "انسان گسسته " می نامد و می نویسد: "مادری و حسابگری چون دو اسب سرکش دیوانه ، وجود او را به دو سوی مخالف می کشاند.....این دو نیروی وجود، ننه دلاور را بسیار دردناک از هم می گسلد."..در برخی از عکس هایی منتشر شده ی از فاطمه معتمد آریا دراین نمایش، تجسد این گسل برچهره و ظاهر این بازیگر بزرگ به زیبایی ثبت شده است ... به نظر می رسد درک غریزی بازیگر بزرگی چون معتمد آریا ازنقش ننه دلاور برشت با قرایت کارگردانی ازاین نقش در بسیاری از موارد متضاد بوده است و این کشاکش باعث بیات شدن بازی او در برخی قسمتهای نمایش شده است. خوانش خانم صبری از ننه دلاور مرا به یاد صحنه ای از نمایش بی نظیر "تا یک بشمار.." او می اندازد، وقتی زن گلی توسط دستان ماهر بازیگران تراشیده و تراشیده تر می شود و در واقع نمادی از آب رفتن واز جان خویش کندن مادر اسطوره ای ایرانی برای بزرگ کردن فرزندانش می باشد.

---چند نقش برای یک بازیگر و بی نقشی عروسک ها
به نظرم تمهید ایفای چند نقش توسط یک بازیگر باعث شده برخی از نقش ها در متن نمایش کم رنگ و ناکارآمد شود.سرعت تغییر نقش ها گاهی بالا است و علی رغم تلاش خوب بازیگران حرفه ای مانند خانم نقوی و پسیانی و جعفری این جابجایی ها برایم به راحتی قابل تمییز و باورپذیر نبود. مثلا نقش آشپز به عنوان رقیب قاضی عسکر و کارکردش در زندگی خصوصی و عاطفی ننه دلاور به هیچ عنوان در نیامده است. بهناز جعفری در مصاحبه با آوای تیوال اتفاقا به این موضوع اشاره می کند که خانم صبری با تیپ سازی و تمهیداتی بیرونی برای اجرای نقش دیگر(مرد-سرباز) توسط بازیگر مخالف بود و بنابراین همه چیز باید درونی و حسی اتفاق می افتاد. ... به نظرم این درونی سازی نقش های به غیر از نقش اصلی و انتقال باورپذیرش برای تماشاگر به خوبی اتفاق نیافتاده است.فکر می کنم اگر از عروسکها به طور کاملتری برای نقش مردان استفاده می شد،نقد مذکور وارد نمی آمد..همانطوری که عروسک ایوت بعد از چند سال، چاق و پیر بر می گردد و کارکرد بسیار عالی دارد.مردان نمایش هم می توانستند در کنار بازی برگردانی با یک عروسک شبیه و نه صرفا تکه پارچه ی بی صورت ،نقش کارکردی تری ایفا کنند. این کاربرد عروسکی به عنوان یک سیستم فاصله گذاری درونی شده برشتی در نمایش ، کابرد تماتیکی هم پیدا می کرد و این امر جایگزین خوبی برای تمهید نخ نما و دم دستی روخوانی از متن توسط بازیگران در لحظاتی از نمایش ، برای القای تکنیک فاصله گذاری می شد. این صحنه (روخوانی بازیگران ) به هیچ عنوان به منش اجرایی نمی نشیند

---حذف سرخوشی و شوخ طبعی از متن و موسیقی
کلیت اجرا، فضای سرد و سنگین دارد.طراحی لباس ،رنگ و نورنیز چنین کارکردی ایفا می کند.اگرچه "در بلور شفاف این حماسه نقش یک تراژدی حک شده است." اما نباید نقش مهم طنز و شوخی را در متن نمایشنامه ها و تصنیف های برشت نادیده گرفت.اصولا نقش آهنگساز در اجراهای بزرگ ننه دلاور بسیار حیاتی و پر رنگ است.در نمونه های ویدیویی کوتاه قابل دسترس در یوتیوب از اجراهای مختلف نمایش، این مساله مشهود است. ،مثلا مریل استریپ در نقش ننه دلاور،سرخوشانه آوازه سر داده است و یا فیونا شاو دیوانه وار و مستانه در کنار سازها به پایکوبی مشغول می شود! 2اجرای آوازی در این نمایش،ریتم سرخوشانه ای ندارد و و کاملا مارش گونه و حماسی و فاقد احساس اجرا می شود.

---لغو تاریخمندی ،حذف بار تعارضی پروتستان ها و کاتولیک ها
کم رنگ نمودن تمایز و دشمنی بین کاتولیک ها و پروتستان ها به عنوان یکی از موتورهای محرک جریان این نمایش و نیزبه عنوان نیش پرقدرت نقد برشت در زمینه ی دورویی و فرصت طلبی کاسبکارانه ی مذهبی در جنگ و موقعیت های حاد، لطمه به نگاه برشتی زده است. وجود پرچم سفید بر بالای گاری ننه دلاور در این نمایش هیچ معنایی را دلالت نمی کند و کاربرد خنثی و گنگی به خود گرفته است.

... دیدن ادامه » +++
گردوها نمادهای پایداری به هنگام بداقبالی !
اجرا با باران گردوها به پای سربازان شروع می شود. نوشته اند گردو نماد خرد مکتوم !! هم هست. ننه دلاور همه فرزندانش را از دست می دهد اما خود زنده می ماند و ادامه می دهد.در بدترین شرایطی که انتظار داریم امید از کف دهد گاری اش را می کشد و ادامه می دهد. شاید شگفت آورترین ویژگی این زن نیروی جوشان زندگی در وجودش باشد که همچنان او را به حرکت و تکاپو و پایداری رهنمون می شود.
+++
اجرای این نمایش توسط خانم صبری در هر صورت یک اتفاق مهم است. امیدوارم این اجرای خلاقانه ضرورت رجوع و خوانش دوباره برشت بزرگ را در وجود همه هنرمندان و هنردوستان زنده کند. چراکه برشت به ما یاد آوری می کند : " در این دوران انسان بودن تنها فضیلت نیست،تکلیف است."
خیلی خوب نوشتی دوست عزیز اما خیلی هم زیاد نوشتی انگار...
مرسی از نقدت
۱۵ مرداد ۱۳۹۳
مردم همچون گرگ همدیگر را می درند و هر کسی یک سکه زیادتر دارد یک پایه شرافتمند تر است...

ممنونم ابرشیر عزیز...چقدر خوبه که این جادوستانی مثل شما این قدر دقیق و باحوصله نمایش رو نقد میکنن، که باعث میشه من وامثال من که تازه واردهای دنیای تئاتر هستیم بهترو ... دیدن ادامه » باتوجه بیشتری ببینیم.
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
مهیا جان ممنون از لطفت و از وقتی که برای خواندن گذاشتی....تاتر تازه وارد و کهنه وارد نداره...مهم خود تاتر که همه ما در عشق به این پناه فکری و روحی مشترکیم.
امیدوارم بیشتر از تجربه و نوشته های شما از تاتر بخوانیم........مرسی
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز زود رفتم و بلیط از گیشه گرفتم صندلی کنار بود اما خوب میشد صحنه رو دید..
نمایش خوبی بود اما خاص نبود شاید این طولانی بودن متن و کمی خسته کردن تماشاچی و از طرفی هوای خفه و به شدت گرم داخل سالن یکم از کیفیت کار کم کرد.. واقعن ما که داشتیم میپختیم بازیگران زیر اون پروژکتورها با اون لباس ها خیلی باید سخت باشه..!!!!
به نظرم بهترین بازی بهناز جعفری داشت و کلن از بازی خانم جعفری خوشم میاد و تو این نمایش هم جایی برای انتقاد نداشت.. و بعد هم خانم پسیانی و معتمداریا بازی های قابل قبول و دوست داشتنی داشتن اما من از بازی خانم نقوی خوشم نیومد مخصوصن در نقش کشیش و اینکه امروز 6 7 بار توپوق زدن و خیلی تسلط نداشتن و خیلی بازی معمولی داشتن . ایده استفاده از عروسک ها و طراحی اون گاری خیلی خوب بود و 3 نقشی که خانم پسیانی یک جا داشت و انصافن هم کارشو عالی انجام داد. کیفیت ... دیدن ادامه » صدا و موسیقی هم خوب بود کاملن اون حس اون لحظات با اون اواز خوندن خیلی لذت بخش بود.
از دست دادن یک به یک بچه ها و سخت تر شدن زندگی برای مادر که هر بار تنها تر می شد.ننه دلاور نشون میده که هر چقدر که میشکنه باز سعی میکنه به راهش ادامه بده و تسلیم نشه.اما همین مادر با اینکه جنگ بچه هاشو ازش گرفت هر موقع حرف از صلح میاد نگران میشه که کار و بارش چی میشه و دیگه چطوری میخواد پول دربیاره ...!!!!
جنگ تمومی نداره یه موقعی فقط قطع میشه تا نفسی تازه کنه و باز جنگ...
به نظرم ننه دلاور چاره ای جز ادامه دادن نداره. اون در واقع از همون ابتدا تسلیمه.از همون موقعی که تک به تک برای بچه هاش فال می گیره و برای همشون مرگ رو پیشگویی می کنه. اون تسلیم سرنوشت و زندگی که براش رقم زده شده است و هیچ وقت سعی نمی کنه تغییری ایجاد کنه. ... دیدن ادامه »
۰۶ مرداد ۱۳۹۳
البته ما در ردیف 8 که نشسته بودیم ، گاهی اونقدر صدای موسیقی و افکتها زیاد بود که دیالوگها و آوازها رو به درستی نمیشد شنید .
۱۸ مرداد ۱۳۹۳
بنده هم. در ردیف پنج بودم،صدای آواز به درستی شنیده نمیشد
۲۱ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بالاخره منم این نمایشو دیدم و به شدتم خوشحالم.
اول از همه باید بگم خیلی عالی بود ، واقعا لذت بردم و اصلا نفهمیدم 90 دقیقه کی گذشت .
دکور با وجود سادگیش خوب بود و موسیقی به نظرم عالی بود ، یه حس عجیبی رو القا میکرد. بازی بازیگرا هم که فوق العاده بود، بهناز جعفری عالی بود به خصوص در نقش ایوت ، ستاره پسیانی خوب بود و فاطمه نقوی هم خیلی خوب بود،من واقعا از بازیشون در نقش سردار لذت بردم ؛ و در آخر فاطمه معتمد آریا ی دوست داشتنی ( که به قول دوستان مریل استریپ ایرانه ) که با قاطعیت ملکه ی این صحنه بود.
از متن نمایشنامه خیلی خوشم اومد،از تعریف جنگ و صلح ، از تضادشون و از وابستگی شون به همدیگه.اینکه جنگ با اینکه موجب خرابی و کشت و کشتار میشه اما منفعت یه عده رو تامین می کنه جالب بود ، عجیب بود !
دوستان چندجا مشکل صدا و موسیقی رو گفته بودن اما امشب که همه چی خدارو ... دیدن ادامه » شکر خوب بود.
پ.ن. تهویه سالن خوب بود و اصلا گرممون نشد ، جای همه خالی :)))
مرسی از پستتون. من هم امشب کا رو دیدم و بسیار لدت بردم.اما متاسفانه در ردیف های سمت راست مشکل صدا وجود داشت. ولی در کل خیلیی خوب بود.
۰۵ مرداد ۱۳۹۳
ونوس عزیز من هم اونقدر محو نمایش شده بودم که گرمارو حس نکردم، البته ردیف آخربودم و هر از گاهی یه بادخیلی خنک هم می اومد.
به نظر من فوق العاااااااده بووود...
ممنون از پستت.
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
خواهش می کنم عزیزم , مهیا جون ..
۳۰ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم :
دوستانی که "تاتر" بین هستن از دیدن این تاتر لذت خواهند برد ولی دوستداران "نمایش" شاید اینکار را نپسندند .
از تاترهایی است که غیر از نقد به بعضی از تماشاگران هیچ ایرادی به اجرا نیست .
در روز اول نمایش ، راس ساعت درها باز شد و پس از ده دقیقه اسکان تماشاگران توسط راهنمایان مودب نمایش شروع شد ، اونقدر به شروع سریع نمایش مصر بودند که بعضی وقتها تماشاگران را تا خود صندلی مشایعت میکردند :)
نور ، کارگردانی، متن و بازی ها خوب بودند ، شاید اولش با عروسک ها مشکل داشته باشید که به زودی رفع خواهد شد .
وسط اجرا یه سورپریز جالب خواهند داشت ولی حواستون باشه که اگه برق های سالن روشن شد دست نزنین :)))))
لطفا صدای موسیقی را کم کنن که در زمانهای شعر خوانی بازیگران صدایشان قابل شنیدن باشد ! همین ! که مطمنم در روز شما این مشکل نخواد بود چون ما شب اولی بودیم ... دیدن ادامه » :) ...
بروید و لذتشو ببرید ( البته با توجه به پاراگراف اول من :) ) ...
آقای کریمی این جمله ی اول شما حکم جملات دو شرطی در استدلال ریاضی رو داره؟ یعنی میشه از روی این جمله نتیجه گرفت اگر از دیدن این تئاتر لذت نبردیم تئاتر بین نیستیم؟! :) حکم سنگینیه ها.
۰۴ مرداد ۱۳۹۳
آقا نیمای عزیز؛ اصولا" کامنت ها و پست های تیوالی شما از چنان ویژگی شاخصی برخوردارند که حس شوخ طبعی آدم گل میکنه! اصلا" آدم کلا" به وجد میاد! :)...
به دل نگیرید جناب کریمی عزیز، شوخی کردیم باهاتون. ولی لطفا" دیگه بین «نمایش» و «تئاتر» تفاوت قائل ... دیدن ادامه » نشید. لطفا"... هر موقع هم احیانا" خواستید بین این دو تمیز قائل بشید، یاد سرنوشت شوم پاره آجر باغ دلگشا بیفتید!! :))
فعلا" تا اطلاع ثانوی صلح و آشتی برقراره؛ مابقیش بستگی داره به توجه شما به هشدارهای پاره آجری!! :)
۰۶ مرداد ۱۳۹۳
نیما جان نه متاسفانه نمایشنامه را از کتابخونه قرض گرفتم .....
۰۸ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
*ایوِت : نمی فهمم این تناقضاتِ ذاتِ عاشقانه را ...

*قاضی: "جنگ" خیلی از نیازهای انسان از جمله نیازش به "صلح" رو ارضا میکنه !

*قاضی : کاره من شکستن ابلیسه نه شکستن هیزم !

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمیاش رو امروز دیدم و فوقالعاده بود توصیه میکنم این نمایش رو حتما ببینین
نمایشی بود که انتقادی نمیشه کرد دربارش
ستاره پسیانی و فاطمه معتمد آریا عالی بودند
خلاصه نبینین از دستتون رفته

.... لعنت به جنگ ...... لعنت به هر چی لحظه تاریخیه !!!!
«لعنت به جنگ؛ لعنت به هر چی لحظهٔ تاریخیه».
دیالوگ‌ زیبایی بود؛ بالاخص با حس عمیقی که در بیان خانم معتمدآریا وجود داشت.
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیزان بزرگان هنرمندان لطفن به من بگویید این نمایش دقیقن چه ساعتی شروع می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بلیط من برای 21 مرداد است .
تو برگه فروش، 21 مرداد ساعتش رو نوشته 20
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
حدود 90 دقیقه
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قضیه چیه که روزای جدید تا ردیف 6 و7 اش رو زده خرید ناپذیر؟؟؟ خریداری شده هاش که هیچی دیگه اون آخره. تیوال جان ممنون میشم پاسخ بدین
پرک جان برای نمایشهایی که در تئاتر شهر اجرا میشود بهترین راه اینست که ازطریق سایت گیشه تئاترشهر اقدام کنی .
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
مرسی از راهنماییتون آقای گلزارفر
۰۵ مرداد ۱۳۹۳
رفتم و خواستم بخرم اما دقیقا همونارو زده خرید ناپذبر. اصا درک نمی کنم چرا اینجوریه فروش بلیطاش. نهایتا 18 صندلی باد خرید ناپذیر باشه. اما تو این نمایش عکسش حاکمه ظاهرا...!
۰۵ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام

کسی تونسته از سایت گیشه بلیط بخره. تو سایت وقتی تاتر ننه دلاورو انتخاب میکنی بعدش کلا هنگ میکنه. مشکل چیه؟
من بلیط تمام اجراهایی که در سالن اصلی و مجموعه ی تئاتر شهر به صحنه می رود را همیشه از همین سایت خریده و می خرم و خوشبختانه تا به حال که مشکلی نداشتم . بلیط ننه دلاور را هم خریدم .
نمی دانم چرا نتوانستید ، مجددا" تلاش کنید قطعا" موفق خواهید شد. ضمن ... دیدن ادامه » اینکه خیلی راحت ترهم شده چون مجبور به پرینت گرفتن نیستیم وفقط در روز اجراکد پیگیری می دهیم و بلیط را از گیشه می گیریم . در کل من که خیلی راضیم .
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام

کسی تونسته از سایت گیشه بلیط بخره. تو سایت وقتی تاتر ننه دلاورو انتخاب میکنی بعدش کلا هنگ میکنه. مشکل چیه؟
کلا سایت پر مشکلیه. فقط هم منحصر به این بار نیست متاسفانه
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
مشکل که داره ولی تلاش کنید میشه حتما ، من زیاد بلیت خریدم از این سایت ‎-)‎
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید