تیوال نمایش ادیپوس
S3 : 07:35:44
  ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان


: امین اصلانی 
بازیگران:
افشین هاشمی
لادن مستوفی
فرخ نعمتی
محسن حسینی
بهروز ‌پوربرجی
عاطفه تهرانی
امیر باران‌لویی
مرتضی ضرابی 
: حسن جودکی
: مهرداد فلاطونی
همچنین گروه بدلکاران «۱۳» در بخش پروازهای مجازی و تعدادی از بازیگران جوان تیا‌تر به عنوان گروه همسرا و حرکت در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند. 

ادیپوس روایت «لوکیوس آنیوس سنکا» فیلسوف بنام رومی است که از روایت‌های تاثیر گذار نمایشی در دنیای تیا‌تر است که به دست «تد هیوز» شاعر و نویسنده انگلیسی بازخوانی و ترجمه شده و در طول تاریخ نمایش تنها یک بار توسط پیتربروک کارگردان شهیر دنیای تیا‌تر در قالب فقط یک اجرا روی صحنه رفته است.

 نشانی: بزرگراه شهید گمنام، ابتدای بزرگراه کردستان، ایوان شمس

مکان

بزرگراه شهید گمنام (جلال آل احمد) ، تقاطع بزرگراه کردستان
تلفن:  ۸۸۰۱۵۲۲۷ - ۸۸۰۱۵۲۲۸ - ۸۸۰۱۵۲۲۹


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
همه آنچه خواهم جز مرگ نیست،آن مرگ را بیاب مرا٠٠٠
لادن موستوفی-صحنه پایانی
manimoon این را خواند
علی عبدالرحیم و ستاره سیارگان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الان خیلی از تاریخ این تیاتر گذشته،میدونم
نمیدونم چرا اما هی دوست دارم بیام توی صفحه تیاتر ادیپوس٠٠٠
وقتی یاد تاریکی اول تیاتر و صدای گرم راوی،اقای هاشمی و مشعلش،حرکت ناگهانی گروه بدلکاران،دکور ارزشمند و متفاوت،نورپردازی و اهنگهای میانی خاص و سنجیده،بازی زیبا و سحرانگیز خانم مستوفی،بازی قشنگ اقای نعمتی،و بازی های تکمیلی بازیگران دیگه ،و در آخر بازی شبیه به بدلکاری آقای هاشمی میفتم اون هم در بافتی که با ترجمه آهنگین آقای اصلانی از بازخوانی دقیق تد هیوز اثر سنکا همراه شده کلی ذوق میکنم و قند توی دلم آب میشه
خیلی دوستش داشتم و اگه هنوز اجرا داشت بازم میرفتم چون قشنگ بود،جدید بود،آهنگین بود،هیجان داشت،اشک داشت،لبخند داشت
من ادیپوس رو دوست دارم
وحید عمرانی، manimoon و شکوه حدادی این را خواندند
سیاوش حیدری، کیارش و غزاله کهن دل این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهترین تیاتر درجه ١
( behtarin theatre daraje 1)
وحید عمرانی و manimoon این را خواندند
منظورتون کار امین اصلانی است که در ایوان شمس اجراء شد؟
۰۶ مهر ۱۳۹۲
این که کاملا مسخره است تهران و شهرستان فرقی نداره،مهم انسان بودن و منش هر فرده، من خودم ٢ بازیگر مورد علاقه زن و مردم اصلا تهرانی نیستند و در این مورد حق با شماست
البته من خودم ٢ بار با آقای اصلانی حرف زدم یکبار درباره ترجمه خوبشون از ادیپوس به صورت آهنگین ... دیدن ادامه » و مسجع، یک بار هم شب سوم برای تبریک و به نظرم خیلی فروتن امدند شاید اونشب ناراحت بودند
اما درباره صندلی ها حق با شماست نمایش فقط برای کسانی زیبا بوده که ردیف نیمه به قبل یعنی ٧ به انتها نشسته بودند و کسانی که در ردیف جلو بودند علنا بهره زیادی نبرده اند خصوصا انها که نزدیک راه میانی بودند حتما کلی هم اذیت شدند وسط بازی بدلکارها، من هر ٣ بار ردیف ٨ انهم وسط بلیط گرفتم واسه همین خیلی لذت بردم از تیاتر به خصوص که ٢ بازیگر عزیز دلم هم بودند
۰۸ مهر ۱۳۹۲
بله درسته. من خودم هم جلو نشسته بودم و هم دقیقاً چسبیده به سن بیرون زده. حتی یک بار مجبور شدم برای اینکه بازیگر با سرم تصادم نکند جاخالی بدهم :-)
۰۸ مهر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نوشته تا 15 اردیبهشت ولی تو سایت اصلیشون و نیز اینجا دیگه بلیط نمیفروشن...داستان چیه؟چرا تو نمایشهای فعلی گذاشتینش؟
سید علیرضا معصومی این را خواند
جناب دانش اصلاح شد.

- با سپاس
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ضمن خسته نباشید به تمامی دوستان در ادیپوس...

باید بگم بدترین و ضعیف ترین تئاتری بود که تا بحال دیدم :(
من امشب این نمایش رو دیدم به نظرم عالی بود شاید زیاد سر از کار تأتر در نیارم اما همه عواملش با هم سازگاری داشت، نورپردازی، موسیقی، توانایی جذب مخاطب و... خیلی خیلی خوب بود.
من سال 1374 نمایش شهرزاد قصه گو رو توی سالن اصلی تأتر شهر دیدم به کارگردانی علی دژاکام ... دیدن ادامه » و بازی محمد حاتمی عزیز که خیلی کارهاشون رو دوست دارم و به نظرم بی نظیر بود و بعد از اون دیگه تأتری جذبم نکرد تا امشب که اودیپوس رو دیدم. به نظرم قابل تقدیره
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
شاید جای بدی نشسته بودید،منظورم صندلی های ردیف جلویه چون از اونجا هیچی نمیشد دید
ولی واقعا کار قوی و خوبی بود بازی اقای هاشمی و اقای نعمتی،بازی خانم مستوفی و حتی بازی بدلکاران همه خیلی خوب بود، من خییییییلییییی دوستش داشتم
۰۷ مهر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و خسته نباشید به عوامل ادیپوس...
نمایش جالبی بود و مشخص بود براش زحمت زیادی کشیده شده . تبریک میگم به کارگردان که انقدر هنرمندانه و مسلط متن این نمایش سنگین رو ترجمه کرد.بازیگرا هم واقعن کارشون عالی بود تسلط و کنترل خیلی خوبی روی صداشون داشتن.در کل همه خیلی عالی از پس این نمایش بر اومدن ولی حیف که سنگینی متن و شلوغی صحنه تو بعضی قسمت ها باعث شد شاید ۲۰ ۳۰درصد نمایش رو خوب درک نکنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام و خسته نباشید از کار بسیار خوبتون
واقعا تئاتر قشنگ و پر کاری بود، خیلی زحمت کشیده بودند و به تماشاگر احترام گذاشته بودن با طراحی های دقیق و زیبا. با این که تئاتر بود مثل فیلم همه جلوه های ویژه را داشت که شاید حتی توی سینمای ما هم اینقدر کار نمی شود، و بازی بسیار زیبای آقای هاشمی هم که جای خود داشت.. جز محدود دفعاتی بود که بعد از دیدن یک نمایش احساس کردم به عنوان تماشاچی واسم ارزش قائل شده اند.
باز هم ممنون
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگه قبل از دیدن نمایش می دونستم با چی مواجه می شم، هیچ وقت تصمیم به دیدن این نمایش نمی گرفتم. به چند دلیل: 1. به عنوان تماشاچی، این نمایش یک لذت یک ساعت و نیمه برام فراهم نکرد، 2. دیالوگ های گنگ تمرکز ذهن رو روی اجراها از بین می برد و باعث می شد که تماشاچی کاملا سردرگم و گیج سالن رو ترک کنه، 3. اگرچه گروه ساهپوش به خوبی از عهده انتقال سیاهی دورانی که نمایش روایتش می کرد بر اومد؛ ولی تعداد زیاد افراد این گروه تمرکز تماشاچی رو روی اجرای افراد کلیدی و به طور کل نمایش، هر چه بیشتر از بین می برد، 4. نمایش هیچ مفهوم و بحثی برای انتقال به بیننده نداشت (گرچه شاید من به اشتباه دنبال یک مفهوم خاص توی این داستان اسطوره ای می گردم)!
من هم با شما موافق ام درسته ک بازیگران و گروه همگی خیلی زحمت کشیده بودند اما متن نمایش خیلی سنگین بود و البته گنگ ....
۲۹ فروردین ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای نمایشنامه های اسطوره ای در قالب های جدید، همراه با بهره گیری از تکنولوژی، گرچه معمول نیست اما گاه گاه اتفاق می افتد. در نظر بگیریم که ادیپوس نیز اگر از این قاعده مستثنا می بود، قطعن دیالوگ ها و منولوگ های سنگین با نثر فاخر مخاطب را در کسالت محض فرو می برد.
گمان می برم اجرا ها نقصی نداشت اما ارتباط با دکور و صحنه و اجزای مربوط به آن، کمی برای اجرا کنندگان سخت و نچسب بود (البته دلیل آن می تواند این باشد که اجرای شب دوم را دیده ام).
افشین هاشمی، مسلط تر از هر زمان دیگری، چه در سینما و چه در تئاتر و تلویزیون بر روی صحنه نقش آفرینی کرد. همه چیزش همانجایی بود که می باید. (اما می توان بازیگران دیگری را نیز برای این نقش متصور شد)
لادن موستوفی را در سینما بهتر دیدم، چه که قابلیت های لازم برای اجرای روی صحنه در وی هست. صدای دلنشین و مقتدر، سیمای فریبنده ... دیدن ادامه » و اغوا کننده، و حرکات پخته و متناسب با نقش.
دیگران نیز بر عرصه تئاتر، به هر نحوی، تاخت و تازی در پیشینه داشته اند که جای آن نیست به گفتگویش بپردازم.

در انتها سپاس گوی تمامی دست اندر کاران ادیپوس خواهم بود. گرچه، جای بروشور آن در بایگانی تئاتر های تماشا کرده ام خالیست :)
الهام حصاری، سید ضیا الدین صفویان، کیوان بنکدار و سحر این را خواندند
Setareh Sayaregan این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قبل از هر چیز لازم میدونم قدردانی کنم برای زحماتی که برای اجرای این نمایش کشیده بودند ولی تلاش و تحمل زحمت به تنهایی نمیتونه باعث موفقیت شه ... بلکه هوشمندی، هدفمندی و تجربه هم لازمه که در کمال احترام باید بگم کارگردان به طور کامل از این مولفه ها بهره مند نبوده ...
به طور خلاصه و از منظر ناقص خودم به عنوان تماشاچی کم سابقه تئاتر، نکات مثبت و منفی این نمایش رو بیان می کنم
الف) مواردی که پسندیدم :
1- اکثر بازی ها به ویژه نقش آفرینی آقای محسن حسینی رو دوست داشتم ( از منولوگ ایشون لذت بردم)
2- صحنه پردازی و نورپردازی در مقایسه با سایر نمایش ها برای من تازگی داشت و از داینامیک بودنش خوشم میومد گرچه بعضی اضافه کاری ها و یا نواقص به چشم میومد ولی با توجه به فقدان امکانات و منابع مالی قابل اغماض بود.
3- برای این مورد دارم خیلی به ذهنم فشار میارم ولی چیزی به نظرم نمیرسه
ب) مواردی که نپسندیدم
1- قبل از هر چیز باید بگم ادبیات به کار رفته در نمایش نامه به لحاظ دستور زبان و به کار گیری ترکیبات توصیفی و ترکیبات اضافی مشکلات فراوان داشت ضمن اینکه باعث شده بوده انرژی زیادی از تماشاچی صرف تمرکز بر دیالوگها و منولوگها شه ... (پچ پچ مکرر تماشاچی ها با هم برای تحلیل شنیده ها گواه بر این مطلبه)
2- با تمام علاقه ای که به آقای افشی هاشمی دارم و احترامی که به توان ایشون می ذارم باید بگم انتخاب مناسبی برای نقش شاه تیوه نبودن ... مشخصات فیزیکی و صدای ایشون مناسب نقش نبوده و قابل باور نبودند.
3- صدای فالش خانم تهرانی نه تنها آزار دهنده بود بلکه حس نمایش رو خراب می کرد و تو ذوق می زد ( خندیدن تماشاچی ها هم گواه این مطلبه)
4- تصور کنید که دارید یه نمایش اسطوره ای می بینید ولی زنجیر استفاده شده در نمایش زنجیر پلاستیکی ابی رنگ باشه ... یا جناب شاه زیر ردای شاهی شلوارک جین پوشیده باشن با دکمه های دوبل قهوه ای روی جفت جیب های پشتی و ...
5- سعی شده بود از گروه سیاه پوشان (همسرایان) در جهت انتقال حس و فضای تاریک و طاعونی نمایش و سایر موارد بهره گرفته شه ولی در بعضی موارد دست و پا گیر بازیگرا و یا مانع دید و تمرکز تماشاچی میشدن و در بعضی موارد به حس نمایش نیز لطمه می زدند ...
6- کلا با این آویزون شدن ها و پروازها مخالفم. در اوج نمایش و در منولوگ پایانی، افشین هاشمی معلوم نبود داره نمایش آکروباتیک و ژیمناستیک اجرا می کنه یا تئاتر
7- صحنه مرگ شه بانو کلا پرداخت نشده بود ... به نظرم کارگردان میتونست بار دراماتیک و تراژیک بیشتری به اون قسمت بده
8- ردیف های 8 به بعد باید مجانی باشه 15 هزار تومن بی انصافی است چون اون تماشاچی های بی نوا 50 درصد نمایش رو به سختی میدیدن یا اصلا نمیتونستن ببینن.
.
----- ... دیدن ادامه » نهایتا میتونست این نمایش خیلی بهتر از این باشه گرچه زحمات زیادی برای اجرای این نمایش کشیده شده بود ولی تلاش و تحمل زحمت به تنهایی نمیتونه باعث موفقیت شه ----
سلام.به نظرم خیلی خیلی در انعکاس ضعف ها مبالغه کردید.انصاف نبود.اگر قرار باشد به این شکل ایرادگیری کرد حتی تئاترهای خوب و ماندگار دنیا هم پر از ایرادند.منصف تر و واقع بین تر باشیم.
۳۱ فروردین ۱۳۹۲
جناب امین نصری سلام ... نقدم را بازخوانی کردم، گمان نمیبرم از دایره انصاف خارج شده باشم. به واقع بیانگر آنچه که دیدم و احساس کردم بودم... گاهی ایرادات یک نمایش خدشه ای به آن نمیزند و قابل چشم پوشی است ولی گاهی ایرادات از نوعی است که در سراسر نمایش نمود داشته ... دیدن ادامه » و آزاردهنده است. شایسته نیست احساسی یرخورد شود، ایرادات را باید گفت و همچنین بایسته است سپاسگذار زحمات و تلاش ها بود.
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
خانوم مجلسی 23 فروردین به تماشا نشستم
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
راستی فکر کنم با ارائه ی بروشور می توان اطلاعات ضمنی و خیلی کوتاه درباره ی عوامل و متن و هر چیزی که مربوط به یک اثر نمایشی ست در اختیار مخاطب قرار داد ؟
چرا در اجرای این نمایش خبری از بروشور نبود ؟ !!!
بیست دقیقه تاخیر در اجرا و طنازی افشین هاشمی


تئاتر ارسطویی قابل تاملی بود. شاید با سلیقه تماشاچی تئاتر شهر که در هر اجرا عادت داده شده المان هایی رو نظاره کنه که با هویت ایرانی اش مرتبط باشه ( حتی با نمایشنامه های شکسپیر ) جور در نیاد.
دیالوگ ها با توجه به روایت گری Lucius Annaeus Seneca فضای رومی رو ایجاد میکنه . اجرا بعضی مواقع سمبل زده میشه و صحنه با توجه به همین موضوع جوابگو نیست. ( منظور شلوغی های هر از گاهی هست) و فکر نمیکنم نور پردازی تمام مقصود کارگردان را برآورده کرده باشه .

به شخصه مثل همیشه محو تماشای بازی افشین هاشمی بودم و لادن مستوفی نشان داد که چقدر توانا هست .

خسته نباشن ... در هیاهوی این همه تئاتر نمادین! تجربی، این تئاتر را هم میشود تجربه کرد
میشه یه نمره بدین؟؟؟؟
من الان منتظرم ینجا یکی به یه تئاتر نمره ی خوب بده و سریع برم ببینم : )
۲۲ فروردین ۱۳۹۲
تنها چیزی که بعد از دیدن نمایش ادیپوس به ذهنم می رسید این بود که تالار آفتاب از مجموعه ی ایوان شمس واقعا صندلیهای خوب و راحتی دارد که هنگام نشستن روی آن دچار کمر درد نشدم .
ادیپوس از نظر من هیچ چیز برای گفتن نداشت و از دیدن اینهمه بازیگر حرفه ای که کاملا ... دیدن ادامه » جلوه ی نا بازیگران بودند متحیر بودم و کار را با ریشخند دیدم .
۲۳ فروردین ۱۳۹۲
آقای سعیدی برای اجرای شب 18 فروردین که من دیدم نمره ی 7 خوبه گمانم اما الان که چند تا اجرا جلو رفته شاید نمره ی بیشتری بشه به این نمایش داد حتمن برو ببین
۲۳ فروردین ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من چون قصه را از قبل می دونستم جاهایی که برام مبهم بود خودم با اطلاعات قبلیم به داد خودم می رسیدم . قشنگی تاتر به طبیعی بودن و به نمایش گذاشتن هنر یک بازیگر از جمله صدا و بیانه. اینکه از هاشف استفاده می شه به نظر من جالب نیست. خانم لادن مستوفی با وجود اینکه اکثر دیالوگاش از طریق هاشف بود انتهای جمله هاش به گوش نمی رسید. خلااااااااااااااااااااااااااااااااااصه اینکه اعصاب خورد کنی بود.
نمیدونم دقت کردی یا نه ؛ اما وقتی از سالن بیرون میآمدیم خیلی ها از هم میپرسیدند که چی شد بالاخره ؟ کی شوهر بود و کی پسر ؟ یعنی به هیچ وجه مخاطبی را که از اصل موضوع باخبر نبود را راضی از سالن بیرون نفرستاد که هیچ چندین سئوال بی جواب و مبهم هم برایش باقی گذاشت ... دیدن ادامه » .
در کل خیلی دم دستی و ساده انگارانه با یکی از شاهکارهای نمایشنامه نویسی برخورد شده بود .
۲۳ فروردین ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای یکشنبه شب رو دیدم و دوسش نداشتم به دلیل اینکه برای من چیز تازه ای نداشت. به نظر من وقتی که یک اثر رو بازآفرینی می کنی باید یک حرف تازه ای داشتخ باشی برای گفتن. این همان داستان ادیپ بود که همه میدونن و برای من چیز جدیدی و حرف تازه ای نداشت.
با درود
باید گفت نمایشنامه های بسیاری بازآفرینی می شوند که ممکن است چیز تازه ای نداشته باشند اما این نمایش با حالت روایی و پارسی گونه خود توانسته از عهده اصل داستان به خوبی برآید و حتی با وجود شلوغی صحنه و دیالوگ های طولانی که گه گاه باعث گسیختگی در افکار ... دیدن ادامه » و تمرکز بیننده می شد خود عاملی در جهت توجه و تمرکز بیشتر بر اصل داستان می نمود ولی در کل باید گفت که حالت گوتیک (قرون وسطایی) در این نمایش در مقایسه با کارهایی همچون راهزنان که شیوه روایی جدید و دست پروده افکار کارگردان بود باید گفت که امین اصلانی با توجه به کم کاستی که در بخش صحنه آرایی با دست به گریبان بوده به خوبی با استفاده از تلفیق موسیقی و ضرب آهنگ حرکت بازیگران از عهده این کار برآید.
۲۴ فروردین ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قبل از اینکه نمایش رو ببینم با یادداشت هایی که خونده بودم (البته امروز نظرات بهتر شده) فکر می کردم نباید انتظار یه نمایش خوب و حتی با کیفیت رو داشته باشم طوری که امکان اینو می دادم حتی وسط اجرا سالن رو ترک کنم ولی حالا که نمایش رو دیدم به این نتیجه رسیدم که واقعاً خودت باید بری و نمایش رو بدون توجه به قضاوت منفی دیگران ببینی. اگر می خواید نظر منو بدونین بهتر بگم کار نسبتاً خوبیه و بازیگری های فوق العاده ای داره به خصوص آقای هاشمی که خوشحالم بالاخره یه کار هم از ایشون دیدم!! فقط به نظرم نمایش اونطوری که باید روی احساسات تماشاچی تاثیر نمی ذاره چون نمایش لحظه هایی داره که می تونست خیلی بهتر باشه و تماشاچی تحت تاثیر بیشتری قرار بگیره. فقط خیلی ناراحت شدم که این کار بروشور نداشت خیلی دوست دارم بدونم چرا؟؟!!
» تا ۲ پاسخ


الهام و هما جعفری این را پاسخ داده‌اند
درود بر شما
گویا در بهره از امکان "افزودن امکان پاسخ گزینه ای" ‌دچار اشتباه شدید. این گزینه به شما امکان می دهد گزینه هایی برای پاسخ دیگران به دیوارنوشته خود تعریف نمایید.
۲۰ فروردین ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای یکشنبه شب هیجدهم رو دیدم ، کار خوب و شسته رفته ای بود :
1-موسیقی عالی
2-صدا میتوانست بهتر باشد اما قابل قبول بود (صدای راوی عالی بود )
3-طراح صحنه و لباس خوب بود
4-جلوه ها عالی ( با تشکر به واقع ویژه از گروه" 13 " که کارشون خیلی خوب بود )
6-نورپردازی میتوانست بهتر باشد یک کم کاستی شده بود در زمینه نورپردازی
7-نمایشنامه خوب بود اما به زمان و بازنگری بیشتری نیاز دارد تا پخته تر شود
8-نظم و چینش سالن خوب نبود ، صندلی ها باید بر اساس چینش سن اجرا فروخته میشد اما چنین نشد برای همین بی نظمی و تاخیر در اجرا رو داشتیم
9-یک پیشنهاد اینکه با توجه به اینکه نمایشنامه روایت کننده یک داستان سنگین اساطیری هست که ممکنه هر کسی نخونده باشدش و خود نمایش هم بدون داشتن پیش زمینه در ابتدا کمی گنگ هست شاید بهتر باشد که به تماشاگران در ابتدای ورود بروشورهایی با شرح مختصری ... دیدن ادامه » از داستان داده شود .

در کل با سپاس و خسته نباشید به همه باید بگم کار نو و دوست داشتنی بود .

یادم رفت بگم بازی ها همه خوب بود
۱۹ فروردین ۱۳۹۲
با درود
با نظر شما در خصوص چیدمان تماشگران موافقم ای کاش از ابتدا بلیطها بصورتی فروخته می شود که از دو ردیف مانده به صنحه وضعیت تماشاگران مشخص می گردید.
۲۴ فروردین ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش پر کار خوبی بود، شاید خانم موستوفی هنوز بعضی از قسمتهاشو حفظ نیست ، در کل جالب بود، افشین هاشمی بی نظیر بود، صدای راوی خیلی اثر گذار بود. تخته سلطنتی متحرک که دکور را خیلی سریع عوض می کرد ایده خوبی بود. یکی از دوستان به بازی گروه سیاهپوش اشاره کرده بودند، واقعا تک تکشون احساس رو کاملا منتقل می کردند و اصلا توجهی نداشتند که آیا کسی بهشون نگاه می کنه یا نه.
من اجرای شب پنج شنبه رو دیدم. یکسری نکات به ذهنم رسید که به دوستان علاقه مند تئاتر بگم. اول از همه، این اجرا از سنکاست نه سوفوکل. ساختار نمایش بزعم درون مایه نمایش کاملا متفاوت هست. دوم، نامی از شخصیت ها بر زبان نمیآید که ممکن است برای دوستانی که شخصیت ها را نمی دانند باعث سرگردمی شود(البته اگر برشور داده میشد مشکل برطرف میشد).سومین نکته که دوستان هم اشاره کردند در ردیف های جلو تماشاگران مجبورند گردن خود را به عقب برگردانند که کمی آزاردهنده هست.
و اما نظر خودم. از طراحی صحنه شروع میکنم. تخته سلطنتی متحرک،زنجیرهای آویزان و پارچه های سرخ به خوبی چیده شده بودند. بازیگران نقش خود را به خوبی اجرا کردند بالاخص آقای افشین هاشمی با بازی جذاب و گیراشون منو تحت تاثیر قرار دادند. ضمنا، در نظرات دوستان از بازی های موثر گروه ساهپوشان که مردم تیبز بودن خبری نبود.در ... دیدن ادامه » میمیک صورت و حرکات بدنشان به خوبی احساس خودشان را بیان کردند. و همچنین بازیگر نقش مانتو(Manto)، خانم عاطفه تهرانی،با حرکات فیزیکی شان جای تحسین داشت. در کل اجرای عالی بود.تشکر میکنم و خسته نباشید میگم به کل گروه و پیشنهاد میکنم حتما تئاتر رو ببینند
درود ... من این نمایش را دوست داشتم . به نظرم از هر حیث کاملا حرفه ای بود . تمام ارکان نمایش میدانستند به کجا باید بروند و برای چه طراحی شده اند ، به نظرم هر جز سر جای خودش بود ، من چیز اضافی در این اثر ندیدم و صد البته نقاط ضعفی هم داشت و کدام اثر نمایشی ندارد ؟! بازی ها ، دکور و تسلط کارگردان در جمع کردن داستان بسیار خوب بود ، اگر تپق های خانم مستوفی ( که بسیار ضعیف تر از کار ِ نویسنده مرده است ظاهر شدند !!!) نبود و پرژکتور گاها برای پیدا کردن نقطه ای که باید فوکس میشد روی صحنه ، سردرگم نمیشد و روی سر تماشاگران نمیچرخید تا راهش را پیدا کند ، این نمایش به غایت بی نقص بود . من دیدن این نمایش را به دوستداران تاتر کلاسیک با ادبیات کلاسیک نمایشی توصیه میکنم . سپاس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بینهایت بد بود . تئاتری از هم گسیخته و پر از دیالوگهای پشت هم و بینهایت خسته کننده که با تمام زحمتهایی که براش کشیده شده اما تاثیرگذار نبود و به نظر من جلوه هایی که براش درست کردند هم کمکی به خسته کننده و بی هدف نبودنش نمیکرد .

کمتر پیش میاد دلم بخواد میان اجرا از سالن تئاتری بیرون برم و تلاش میکنم با صرف وقت اجراهارو گزینش کنم تا این حس برای من پیش نیاد، اما انتخاب این تئاتر، متاسفانه عجولانه بود !