تیوال فیلم پذیرایی ساده
S3 : 18:44:23
:  اجتماعی

: مانی حقیقی

: مانی حقیقی

: ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، سعید چنگیزیان، اسماعیل خلج، صابر ابر، محمد عاقبتی، دانیال فتحی، هیمن دهقانی، نقی سیف جمالی، نادر فلاح، وحید آقا‌پور، محمدرضا نجفی، قربان نجفی، مهدی توکلی زانیانی
: مانی حقیقی، امیررضا کوهستانی

: جلال شمسیان

: هومن بهمنش

: هایده صفی‌یاری

: امیرحسین قدسی

: نگار نعمتی

: مهرداد میرکیانی

: فاطمه ابوالقاسمی

: رضا بختیاری نیک

: وحید مقدسی

: عباس کوثریخلاصه داستان: در جاده ای کوهستانی، در فضایی زمستانی، در سرزمینی جنگ زده، زن و مردی بین رهگذران پول پخش می کنند و ...

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
چقد این فیلم خوب بود ، چقد این فیلم خوب بود ، چقد خوب بود

موضوع جدید و متفاوت

بازی ها عالی ، مخصوصا ترانه بازیش فوص العاده بود ، سکانس اول دعوا ، و سکانسی که با صابر ابر تو ماشین بودن ، بهترین جایزه ها برای این بازی حقش بود

فیلم برداری خیلی خوب بود، با اینکه محیط کوهستانی بود قاب های چشم نوازی داشت

قسمت مربوط به برادرا منو بیشتر از همه به چالش کشید، با تقدیر از سکانس قبرستون

مانی حقیقی بزرگ امیدوارم به اندازه ای که لیاقتشو داری مورد تشویق قرار بگیری، که خیلی بیشتر از اینهاست
پذیرایی ساده اعتراض روشنفکرها به بخش ساده نشین و دور افتاده کشور بود برای بالا بردن آگاهی و فرهنگ آنها
پذیرایی ساده داستانی زیبا و پر کشش و بسیار پر حس و حال بود واقعا لذت بردم
سکانس اول فیلم عالی بود
پذیرایی ساده برای نزدیک شدن به دل و روح و روان طبقات ... دیدن ادامه » فقیر و محروم جامعه ایرانی و ابراز همدردی
۲۱ فروردین ۱۳۹۳
@تایماز موسی زاده : :) من منظورم از معنی گرا اینا نبود ، یک تکه نان ، لاک پشت ها پرواز نمی کنند ، آینه ، آفساید ... اینا به نظر من سینمای معناگران و اصلا هم خسته کننده نیستند
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
منم منظورم همون بود دیگه...آخه گاهی فیلم های معنا گرا اون تیپی میشن...منم گفتم اونجوری نیست...باحالتره!!!!!!
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو سینمای ایران فیلمی که فلسفی باشه کم ساخته می شه . شاید به این خاطره که بعضی ها نتونستن با این فیلم ارتباط برقرار کنن .
من خیلی زیاد تونستم باهاش ارتباط بگیرم و دوسش هم داشتم زیاد
۱۵ فروردین ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای نشون دادن پستی آدم‌ها حتما نیازی نیست که اینقد از بالا به آدم‌ها نگاه کرد؛ چون خود ما هم جز همون آدم‌های پست هستیم. کاش مانی حقیقی و آقای کوهستانی چند باری فیلم‌نامه رو بازنویسی می‌کردن تا نگاه فیلم یک‌دست‌تر بشه با اون قسمت مربوط به خاک کردن بچه. همون‌قدر که اون تیکه از فیلم پخته و کامل هست بقیه‌ی قسمت‌هاش و نگاه تحقیرآمیزش به آدم‌هاش حال به هم‌زنه. این نگاه اون‌قدر تحقیرآمیز هست که حتی نمیشه قایل به این شد که شخصیت‌ها توی فیلم رشد می‌کنند.
بازی‌ها و کارگردانی فیلم چندان دندون‌گیر نبود.
نمی دونم چرا این قدر مد شد که بگن "پذیرایی ساده" برای تحقیر آدماس
اگه این طور باشه که خود شخصیت "کاوه" آخر داستان از هم بیشتر تحقیر می شه
چون کاری می کنه که کم تر کسی به ش حق می ده
"پذیرایی ساده" در مورد این که اگه ما یه پولی دست مون برسه که تو زندگی مون تأثیر ... دیدن ادامه » زیادی بذاره
چه قدر هنوز به همون افکار قبلی مون پایبند می مونیم
و اوج این مسئله رو توی سکانس "برادران کرندی" می بینیم
"پذیرایی ساده" می خواد بگه وقتی می تونی بنده کس دیگه ای نباشی
دیگه نباش.

manimoon..
۰۹ فروردین ۱۳۹۳
من می گم این کار بداهه ای که جلوی دوربین و بدون تمرین اتفاق افتاده باشه نداره
بعدشم اصلاً منظورتو از خطابات! نفهمیدم
اتفاقاً ضربه ای که دربند از لحاظ بازی می خوره
به خاطر همینه که پرویز شهبازی قبل از هر سکانس
توضیحاتی در مورد سکانس به بازیگراش می ده ... دیدن ادامه » و می گه اتود بزنن تا به نتیجه موردنظرش برسه
به خاطر همینه که بازی ها معمولاً توی فیلمای شهبازی خیلی یه دست نیست
خصوصاً کار نابازیگرا.

manimoon..
۱۰ فروردین ۱۳۹۳
خیلی سادست...
مانی و ترانه در ابتدای فیلم از بالا به آدم ها نگاه می کنند چون خودشون رو بالاتر می دونند...چون پول میدهند پس به خودشون حق می دهند که از بالا نگاه کنند و خطابه ایراد کنند...
این خیلی سادست...اصن میشه گفت لازمه فیلم بوده...
این دیگه چه ایرادی هست ... دیدن ادامه » که می گیرید...
کارگردان باعث رشد شخصیت داستانش نمیشه،فقط اون رو با تصمیم انشان ها خرد میکنه!!
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این قطعه صوتی و تصویری، یکی از بی سر و ته ترین و ابکی ترین محصولات تولیدی یک آدم خود-روشنفکر-پندار پست مدرنه که یه فکر یه خطی رو به اسم "فیلم" به خورد مخاطب میده، من به علی صادقی و بهنوش بختیاری و جواد رضویان احسنت میگم چون اسمشون میگه فیلمی که من بازی کردم رو نبین ولی این قطعه صوتی تصویری مثه یه تیکه آجر هستش که لای زرورق یه شکلات سوئیسی پیچیده شده.
نیما جان کلا بستی به چوب فلک و به حد مرگ زدی!!!
ولی انقدر ترکیب کلماتت اعجاب انگیز و جذاب شده که آدم هوس میکنه بخوردش ادبیات فوق العاده ای داری تبریک!!!
در ضمن اینجور فیلمها برای بعضی گروه های سنی مثلا 7 تا 15 بد نیست
۱۵ مهر ۱۳۹۲
من منظورتون از آخرین نظرتون را نفهمیدم.
تجربه این فیلم بی هدف بوده؟چرا؟
ساختار آفرینی نیاز به نفی ساختار فعلی دارد؟چرا؟
این اثر فیلم نبود؟با چه میزانی میفرمایید فیلم نبود؟

در مورد محتوا بفرمایید نظرتان را تا بحث نماییم...
آنچه شما در سه نوشتار قبلیت ... دیدن ادامه » نوشتید قابل بحث نیست.

۲۱ مهر ۱۳۹۲
یاد بچگی ها مون به خیر...زنگ در مردم رو میزدیم و فرار می کردیم!!!
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم یک پذیرایی ساده موضوع جالبی داشت ولی ارائه موضوع خیلی بد بود یک مطالبی که فقط نویسنده و گارگردان انها را میفهمیدن و در ارئه به بیننده خیلی ضعیف بودن تا اخر فیلم بیننده دنبال اطلاعات از این دو نفر است ولی چیزی متوجه نمیشه البته شاید فیلم به سفرهای استانی رئیس جمهور طعنه میزند ولی باز هم میبینیم به طور ضعیف این کار انجام میشه ولی از بازی خوب ترانه علی دوستی نباید گذشت
راجع به پذیرایی ساده کمترین حرفی که میشه گفت اینه که ذهن رو با سوال روبرو میکنه که اگه من بودم چی کار میکردم؟؟ مخصوصا سکانسی که اون معلم داشت بچه اش رو خاک میکرد.
دقیقا
۰۸ بهمن ۱۳۹۱
به نظرم یه فیلم خوبی بود که نه به دنبال داستان گویی خاصی بود..نه شخصیت پردازی های آنچنانی..روایتی ساده و رسا بود که به صورت کولاژ آورده شده و این در سینمای ایران قدمی به سوی سینمای پست مدرن محسوب می گردد...
من به عنوان بیننده از فیلم راضی بودم و دوست داشتم!
۱۰ بهمن ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قهوه تلخ به تلخیش می چسبه ! پذیرایی هم به آزاری که تو هر سکانس داره می ده ! و قشنگیه فیلم تو لذت بردن از این سادیسم تحمیل شده بهش هست !
سادیسمی که رفته رفته شکل عوض می کنه و شکل خودآزاری رو انتخاب می کنه ! اگه فیلم در آخر سکانس اول با خنده و تمسخر نسبت به مامورهای انتظامی تو راه تموم می شه ! در آخر فیلم چیزی دیگه از این خنده نمونده ! بلکه بچه ای برا دفن رو دست و قاطری که باید با گلوله کشتش !
همه این ها به کنار جسارت شخصیت ها برای به بازی گرفتن زندگی بقیه, اون هم فقط و فقط به خاطر پول دار بودن دیدنی بود و جای کلی حرف رو در مورد جامعه ما باز می زاره ....
بالاخره امسال یه فیلم درست حسابی دیدم
بی خود بی جهتم خوب بود دیگه
۰۴ بهمن ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکانش هست کسى ساعات نمایشش رو به من بگه لطفا؟!
ایا صبح ها هم نمایش داره؟!
مریم اصغری و شادی بهرامی این را خواندند
علی کریمی( کاکتوس ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نویسنده: مهدی افشارها
منبع: سایت نقد فارسی
متن کمی خلاصه شده است. متن کامل در :
http://www.naghdefarsi.com/iran-movie-review/5944-pazirayi-sadeh.html

راستش نوشتن درباره پذیرایی ساده، در شرایطی که بسیاری به تعریف و تمجید از آن پرداخته اند و آن را بهترین فیلم جشنواره می نامند، کاری سخت است. مخصوصا اگر بخواهی بگویی فیلم اگر نه یک فیلم ضعیف، بلکه اثری کاملا "متوسط" است! پذیرایی ساده، نه ابتدایی دارد، نه وسطی و نه انتهایی. البته شاید بسیاری از این موضوع خوششان هم بیاید. اما خب، در فیلمنامه، چهارچوب هایی از پیش تعیین شده هستند که معمولا توسط عموم فیلمساز ها (حالا امثال کیشولوفسکی به کنار) رعایت می شود. مثلا در کتاب فیلمنامه نویسی معروف سید فیلد ، معمولا مثلا 20 درصد را به ابتدای فیلم و معرفی آن اختصاص می دهند، 60 درصد را به پرداخت مسائل عنوان شده در ابتدا و رویداد های دیگر تخصیص می ... دیدن ادامه » دهند و 20 درصد انتهایی فیلم، نتیجه گیری نهایی و .. است. مانی حقیقی، بازیگر / کارگردان «پذیرایی ساده» با ساخت این فیلم، عملا تمامی قائده های معمول و دستور العمل های کلی تعیین شده درباره فیلمنامه نویسی را لگد مال می کند و آنان را به سطل زباله پرتاب می کند! هر چند نوشته های سید فیلد و امثال وی، درباره فیلمنامه و ساختار آن وحی منزل نیستند، اما خب، مانی حقیقی هم کیشولوفسکی نیست!!



نکته جالب توجه درباره دو کاراکتر اصلی فیلم آنکه علیرغم فرصت زمانی کافی، که در اختیار این دو کاراکتر قرار گرفته بود، من نتوانستم درک درستی از شخصیت آنها بدست آورم. (البته این موضوع هم احتمالا تعمدی بوده است) در مقطعی، مرد، (با بازی مانی حقیقی) مانند شخصیتی بیر حم، بی عاطفه و بسیار سنگدل ظاهر می شود که احساسات انسان ها را به راحتی هر چه تمام له کرده و تفاله آنها را فیلمبرداری می کند. اما همان مرد در نمای بعدی، 180 درجه تغییر حالت می دهد که برای دفاع از انسانی مرده در برابر سگ های گرسنه، تا آخرین نفس می جنگد. زن (با بازی ترانه علیدوستی) هم شخصیت به طور کلی انسان دوست تر از مرد دارد اما هر آنچه که ما از وی در فیلم می بینیم و می توانیم او را بشناسیم، از روی مخالفت های مکرر با مرد است. و الا خود چیزی برای معرفی ندارد.

اما مانی حقیقی، در زمینه کارگردانی، بر خلاف بازیگری، نمره قابل قبولی می گیرد. او آنچه که به عنوان فیلمنامه (چه آن را دوست داشته باشم و چه دوست نداشته باشم) داشته است را با ظرافت و زیبایی تمام به فیلم برگردانده است.

باید بگویم موضوع فیلم بسیار زیباست و این موضوع، به علت گستردگی خود، می تواند انتخاب های بسیاری را در پیش روی فیلمساز (در اینجا فیلمنامه نویس) قرار دهد. برگزیدن تعدادی از انتخاب های بیشماری که موضوع در اختیار فیلمساز قرار می دهد، و تحت تاثیر قرار دادن تماشاگر با مساله "قدرت پول" کار چندان دشواری نیست اما «پذیرایی ساده» همین که در نشان دادن این موضوع، در کلیشه های رایج گرفتار نمی شود، جای امیدواری بسیار دارد. قدرت پول می تواند انسان را دروغ گو، رذل و پست کند، یا مردی را نسبت به سرنوشت نوزاد خردسال خود (هر چند مرده) بی تفاوت کند موضوعاتی است که برخی ممکن است با دیدن آن از این رو به آن رو شوند و برای فیلمساز هورا بکشند. اما فیلمساز لا اقل این شهامت را داشته که انسان هایی را هم مانند پیرمرد ساده دل در کوه که برای بازگرداندن پول به صاحب آن تا نیمه شب منتظر می ماند را هم نشان دهد. با تمامی این احوال، من ایده های نوی فیلمساز را دوست داشتم و از آنها لذت بردم

فارغ از بحث موضوع، فیلم «خیلی دور و خیلی نزدیک» را بسیار شبیه به «پدیرایی ساده» می بینم. در آن فیلم پزشکی برای کمک به فرزند بیمار خود، عازم سفری جاده ای می شود. اما کسی که واقعا نیاز به کمک دارد، خود پزشک است و نه فرزند او. این موضوع، درباره دو شخصیت اصلی داستان هم صدق می کند اما با این تفاوت که این کجا و آن کجا!
من فیلم پذیرایی ساده را در دو سینما دیدم، سینما پردیس زندگی و سینما پایتخت. در عین ناباوری متوجه شدم که این دو سینما دو نسخه ی متفاوت از فیلم را اکران میکنند. در نسخه ی نمایش داده شده در سینما پردیس زندگی، فیلم با آیه ای از سوره ی بقره شروع میشه و پس از سکانس دادن پول به ماموران انتظامی، تیتراژ شروع میشه. همچنین سکانس مبسوط و موثری هم در این نسخه وجود داره که دو شخصیت اصلی با قاچاقچی مشروبات الکلی روبرو میشن که قصد داره قاطر چلاقش رو با گلوله خلاص کنه تا بیشتر زجر نکشه و اونها سعی در منصرف کردنش در ازای پرداخت پول کذایی دارند. متاسفانه در نسخه ی نمایش داده شده در سینما پایتخت هیچ کدام از این دو سکانس وجود نداره. وقتی بعد از پایان فیلم موضوع را با مسوول سینما مطرح کردم اظهار داشت که بیننده های دیگری هم بودند که در جشنواره یا جای دیگه فیلم رو دیدند و ... دیدن ادامه » این مشکل رو مطرح کردند، اما چیزی نمیدونست و گفت این نسخه ای است که برای اکران به ما داده شده و اطلاع از سایر نسخه ها نداره ...
میخواستم بدونم سایر دوستان که فیلم رو دیدند کدام نسخه از فیلم رو دیدند و اگر تمایل دارند اسم سینمایی که اونجا فیلم رو دیدند هم در بخش نظرات بنویسند
با سپاس
» تا ۲ پاسخ


من با سکانس قبل از تیتراژ و سکانس "قاچاقچی و قاطر" دیدم
تو سینما پارس و تو جشنواره برج میلاد
۲۸ دی ۱۳۹۱
من سینما فرهنگ دیدم، با تیتراژ و سکانس قاچاقچی.
اگر سکانس قاچاقچی حذف شده باشه، اون سکانس آخرم که ترانه علیدوستی به قاطر شلیک می کنه هم بی معنی میشه :)

احتمالا حدس زدن که بیننده‌ی یکسری از سینماها حوصلشون کمه بعضی سکانس ها رو حذف کردن :)
۲۹ دی ۱۳۹۱
سینمافرهنگ با سکانس قبل از تیتراژ و سکانس "قاچاقچی و قاطر" دیدم
۰۸ بهمن ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حدود 9 ماه بود که دیگه سینما نرفته بودم یعنی واقعا بعد از اینجا بدون من هیچ فیلمی نبود که اکران بشه و احساس کنم می تونه کمی من رو قلقلک بده از بس که فضای سینمای ایران آلوده و پر از آدمای لمپن و ناکارآمد شده که هیچی از سینما نمی دونند. اما بعد از این مدت یک فیلم دیدم که واقعا دوست دارم بازم برم سینما و این فیلم رو دوباره ببینم. همه چی عالی بود از فیلنامه تا حتی تیتراژ، عالی و فکر شده. به همه دوستانی که از سینمای ایران زده شدن توصیه می کنم برن این فیلم رو ببینند چون این فیلم خارج از چارچوب سینمای اکنون ایران. مرسی امیرضا کوهستانی، مرسی هومن بهمنش، مرسی مانی حقیقی، مرسی ترانه علیدوستی، مرسی صابر ابر مرسی از همه شما
براحتی می توان عنوان "بهترین و مهمترین فیلم سال" را به این فیلم اختصاص داد.
شدیدا موافقم....
۲۳ دی ۱۳۹۱
باید این فیلم رو دوبار دید تا بشه ارزیابیش کرد. امیدوارم پس از بار دوم چنین نظری داشته باشم.
۲۳ دی ۱۳۹۱
حتی میشه گفت این فیلم یکی از بهترین و مهمترین فیلم های تاریخ سینمای ایرانه!
۰۹ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
منظور فیلم اصلا مفهوم نبود موضوع بسیار غیر قابل درک بود زمان فیلم مشخص نبود ارتباط بین اتفاقات در اکثر موارد مفهوم نبود در مجموع خیلی خسته کننده بود حتی بازی ترانه علیدوستی هم جالب نبود بازی مانی حقیقی هم در قالب یک کاراکتر تکراری از ایشان چنگی به دل نمی زد.
کدوم سینما ها این فیلمو اکران میکنن کسی میتونه بگه لطفا؟؟
الهام حصاری این را خواند
فائزه موسوی و امیر ایران منش این را دوست دارند
عصر جدید،زندگی،فرهنگ،اریکه ایرانیان،پارس،ملت

من این سینماهایی رو که نوشتم رو در یک سایت دیدم،امیدوارم همین ها باشه ؛)
۱۶ دی ۱۳۹۱
الهام جان مرسی عزیزم
۱۷ دی ۱۳۹۱
خواهش میکنم :)
۱۷ دی ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا عالیه...کسی میدونه نسبت به نسخه ی جشنواره تغییر کرده یا نه؟دوست دارم اگه تغییر نکرده باشه دوباره ببینمش...بازی ترانه علیدوستی و مانی حقیقی واقعا بی نظیر بود....
واقعا فیلم قوی و تاثیر گذاری است..فیلمیه که مشخصه که برای ساخته شدنش فکر شده!
فضا سازی و طراحی صحنه و لباس فیلم بسیار خوبه...
از همه مهم تر فیلمنامه و دیالوگ های پینگ پنگی عالی امیر رضا کوهستانیه...به شدت بعضی دیالوگ ها منو یاد پالپ فیکشن انداخت!
بازی ها هم بدون استثنا همه عالی اند...مانی حقیقی و ترانه علیدوستی واقعا زوج فوق العاده ای رو تشکیل داده اند...
همیشه فیلمایی که بی سروصدا تو اخفا اکران میشن بیشتر آدم رو جذب میکنن و ارشمندترن.
یه حس خوبی به این فیلم دارم.
۱۶ دی ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موسیقی تیتراژ ابتدایی و انتهایی فوق العاده است...
کسی می دونه از چه گروهیه؟
الهام حصاری، رعنا جمالی، غزاله کهن دل و Rasoul_J این را خواندند
ح.ابراهیمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید