تیوال نمایش قاتل بی مزد
S2 : 17:58:15
  ۱۷ آذر تا ۲۰ دی ۱۳۹۲
  ۱۹:۱۵
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۱۲,۰۰۰ تومان

: اوژن یونسکو
: محمد فاتحی
: پرنده علایی، مجتبی قربانی، علی کوشا، الهه حاجی زاده، مهشید نوروزی، امیر سلیمانی، حسام شریفی، شیما فرشتیان، پدرام پیراسته، محمد حمیدی

  گروه کارگردانی
: پرنده علایی
: سحر غلامی

  گروه صحنه
: محمد فاتحی
: محمد حمیدی ـ پدرام پیراسته
: علی رضا کریم خانی

  گروه لباس
: مریم نعیم زاده
: معصومه بیگلری
: مزون شینا

: مهدی فاتحی
: حسین اردستانی
: روح اله اسدی
: ریحانه اناری ـ عرفان خوشخو ـ حمید خرم
: مهران فیروزبخت
: الهه حاجی زاده

گزارش تصویری تیوال از نمایش قاتل بی مزد / عکاس: صنم توکلی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» اجرای "قاتل بی مزد" تمدید شد

» احترام به نویسنده احترام به مخاطب

» اوژن یونسکو در تماشاخانه سه نقطه؛ قاتل بی‌مزد

مکان

میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲
تلفن:  ۸۸۹۵۲۴۴۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
نتونستم ببینمش :(
تمدید نمیشه؟
manimoon این را خواند
yasamin makui این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مورد تماشاخانه سه نقطه ، به نظرم فضای جالب و صمیمی داره ، گرچه واقعا دیدن تاتر در اون شرایط _با توجه به ناراحت بودن نیمکت ها و دید تماشاچیان نسبت به سن!_ رضایت بخش نیست و بر کیفیت اجرا هم میتونه تاثیر بذاره. اما خب به وضوح مشخص بود که افراد گروه با تلاششون سعی دارند که کاستی ها رو جبران کنند،اما به نظرم صرف نظر از هم کمبود ها و کاستی ها، خود افراد هستند که به فضایی هویت میدند ؛ سردرگمی در پیدا کردن سالن نمایش و اینکه ساعت 7 و ربع هیچ خبری از اجرا نبود و شروع با تاخیر زیاد ،همه اینها میتونه شرایط بد رو تشدید کنه، به علاوه اینکه حداقل حالا که محل اجرا کوچیکه مراقب سکوت در پشت صحنه باشند و صدای موسیقی رو هم با فضای سالن تنظیم کنند، در مورد بروشور هم با توجه به اینکه اولین اجرای این نمایش بوده و خود آقای فاتحی هم چندین بار در جاهای مختلف به تازه بودن ... دیدن ادامه » و مغفول ماندن این نمایشنامه اشاره داشتند ، بهتر بود که بروشوری تهیه میکردند که به خلاصه ای از فضا و داستان نمایش بپردازه، و بعد قسمتی رو هم برای گله گذاری از شرایط موجود تاتر اختصاص میدادند، در مورد اجرا هم البته نظر شخصی منه ، اما فکر میکنم ریتم کار کند بود و خیلی از اوقات دیالوگها خیلی طولانی میشد انقدر که تماشاچی رو خسته میکرد ودیگه گوش نمیداد که چی میگن... و ...
محمد فاتحی و رسول حسینی این را خواندند
با سلام به دوست خوبم نیکا:
در ایتدا باید تشکر کنم از ایتکه تشریف اوردید و اجرای این نمایش را از نزدیک دیدید.
مسدله موسیقی یکی از نکاتی است که بسیاری از دوستان گوشزد کردند اما به لحاظ فنی کتاسفانه اگر موسیقی را بیش از یک عدد کم کنیم دیگر موسیقی در سالن ... دیدن ادامه » پخش نمی شود. در اصل دستگاهی که در سالن وجود دارد به لحاظ فنی جوابگو نیست و به پیوست همین مشکلات فنی نیز موجب می شود سکوت پشت صحنه شکسته شود. امید وارم عذر نابجای بنده را ببخشید.
و یک بار دیگه تشکر می کنم از این که تشریف اوردید و این اثر را تماشا کردید.
۱۹ دی ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قاتلی که با سکوت می کشد

مصاحبه "محمد فاتحی" کارگردان نمایش قاتل بی مزد با روزنامه اعتماد- 92/10/15

نمایش «قاتل بی مزد» این روزها در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می رود. نمایشنامه این نمایش از معدود نمایش های اوژن یونسکو است که از زمان حیات خود نویسنده تا به امروز اجرا نشده و متن نمایش توسط گروه اجرایی از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه شده است. این نمایش توسط گروهی جوان آماده اجراشده است. نمایش قاتل بی مزد داستان شهری را روایت می کند که هم ابعاد آن شگفت انگیز است اما در این میان قاتلی وجود دارد که تمامی مردم شهر را به قتل می رساند و تمام مردم شهر قاتل را می شناسند اما در برابر این قتل ها سکوت می کنند در همین رابطه بامحمد فاتحی، کارگردان نمایش گفت وگویی صورت گرفته که می خوانید.

تاکید مدیران تئاتر کشور بر اجرای نمایشنامه های ایرانی است، این مساله شما را ترغیب به انتخاب متنی ایرانی نکرد؟
خیر، چون من معتقدم هنگامی که ما به کتاب هایی که در طول تاریخ نوشته شده نگاه کنیم موضوعات بسیاری را می توانیم پیدا کنیم که با وجود گذشت زمان همچنان نو و بکر باقی مانده است. گهگاه نوشتن یک نمایشنامه جدید یعنی نوشتن یک داستان قدیمی از نو ،که متاسفانه هیچ زاویه نگاه جدیدی به آن افزوده نمی شود. حال اگر ما به عنوان کارگردان دراماتورژ یا حتی بازیگر تحلیلی متفاوت از آن داستان یا نمایشنامه را به وجود بیاوریم می توانیم یک اثر نمایشی را (اگر حتی قرن ها پیش نوشته شده باشد) دوباره به روی صحنه بیاوریم و مخاطب هم از آن لذت خواهد برد. دوستانی که دایما در تلاشند که متون ایرانی در اولویت قرار بگیرند هم استدلال درستی دارند و استدلال شان این است که تفاوت های فرهنگی و زبانی مانع فهم تماشاگران از متون خارجی می شود. اما من و امثال من می گوییم زاویه دید باید شکل جدیدی به خود بگیردو اگر این زاویه نگاه در یک اثر هنری شکل بگیرد من می توانم بگویم تفاوت های فرهنگی نیز از بین خواهد رفت.

چرا تصمیم گرفتید در شرایطی که متن های زیادی برای اجرا وجود دارد متن توسط خود گروه ترجمه شود؟
زحمت ترجمه این متن را دکتر یحیی آذرنوش تقبل کرد و من هم گوشه یی از ویراست متن و همچنین تقابل برخی نقاط آن را با اصل متن انجام دادم. اما نکته یی که در انتخاب متن نمایشنامه برای من بسیار حایز اهمیت بود به روز بودن و همچنین پرداختن به مسائل اجتماعی از مهم ترین نکته هایی بود که برای انتخاب متن نمایشی همیشه در نظر می گیرم و فکر می کنم نمایش قاتل بی مزد همه این مسائل را در خود جا داده بود. علاوه بر این یک نکته هم به آن اضافه کنید نمایشنامه یی ناشناخته از یک نویسنده بزرگ و شناخته شده. این امتیاز بزرگی بود تا من اشتیاق زیادی برای انتخاب این نمایشنامه پیدا کنم. به تمام این امتیازها اضافه کنید این نمایشنامه تنها برای یک بار در فرانسه به اجرا رسیده. من فکر می کنم شما هم اگر در این شرایط تصمیم به کارگردانی تئاتر داشتید و متنی با این مشخصه ها در اختیارتان بود قطعا در اجرای آن تردید نمی کردید.

به نظرتان چرا بعد از حیات یونسکو این نمایشنامه چه در فرانسه چه در سایر کشورها اجرایی نداشته است؟
اجرا نشدن این نمایش در فرانسه نیاز به واکاوی های بسیاری دارد. اما روی صحنه نرفتن این نمایش در ایران را به وضوح می دانم دلیلش چیست. من این نمایشنامه را سه سال پیش به دبیرخانه جشنواره ارائه دادم که متاسفانه بازخوانان این جشنواره بسیاری از متن های دیگر را به این اثر ترجیح دادند.

... دیدن ادامه » باتوجه به این مساله که نمایشنامه های اوژن یونسکو همیشه تصویری از مرگ را نشان می دهد نمایش شما این مفهوم را چگونه نشان می دهد؟
تمرکز من در کارگردانی این نمایشنامه چندان روی مساله مرگ نبوده است بلکه بیشترین توجهم به علت مرگ هایی است که در این اثر رخ می دهد. نکته اینجاست که یونسکو در نمایشنامه هایش تنها به مرگ توجه می کرد، بله مسخ شدگی آدم ها و بحران هویت در نوع بشر هم اهمیت بسیاری برای او داشت.

در صحنه یی از نمایش شما شخصیتی وجود دارد به نام ننه چپق این شخصیت بیان کننده کدام دسته از جامعه است و غاز در فرهنگ فرانسه نماد چیست؟
باید یادتان باشد که این اثر در نهایت یک اثر سیاسی است و در تقابل با بسیاری از رفتارهای حکومت نازی ها نوشته شده.

شخصیت دنی که در این نمایش تنها فردی است که در برابر شخصیت معمار طغیان می کند و البته در این راه کشته می شود علت وجود این شخصیت در این نمایش چیست؟
دنی نشانه یی از طغیان بدون تفکر است: طغیانی که درست است که ماحصل شرایط شکل می گیرد اما همین طغیان بی تفکر موجب از بین رفتن دنی هم می شود.

در حال حاضر تمام کارگردان های تئاتر در تلاش هستند تا با چهره های معروف و حرفه یی تئاتر و سینما همکاری کنند شما چرا با بازیگران جوان این نمایش را آماده کردید؟
این نکته را باید متذکر شوید که اگر کسی را به عنوان بازیگر نمی شناسیم دلیل بر کم تجربه بودن دوستان نیست بلکه تا به امروز شرایط به گونه یی بوده که این بازیگران دیده نشده اند. بازیگرانی که در این اثر من را همراهی می کنند شاید به جز یکی دونفرشان همه پیش از این تجربه نمایشی داشته و دارند. اما وجود تجربه نمایشی در این بازیگران هیچ گاه مانع تلاش شان برای رسیدن به فرم و تحلیل های تازه نبوده است.

چرا تماشاخانه سه نقطه را انتخاب کردید؟
در عین حال که این سوال خوبی است به همان اندازه هم می تواند سوال بدی باشد. ما در ایران متاسفانه سالن های محدودی برای اجرای تئاتر داریم. متاسفانه بخش مدیریت فرهنگی کشور هیچ گاه به جدیت این مساله را پیگیری نکرده است. در این میان نوبت برای اجرا گرفتن در همین سالن های محدود منوط به انتظار در صفی طولانی است که گهگاه با تغییر مدیریت یا اتفاقات غیرقابل پیش بینی شماره گیر این صف طولانی خراب می شود و شماره ها را پس و پیش صدا می زند. من نیز با توجه به این اوضاع و احوال تصمیم گرفتم که در سالنی اجرا بروم که کمتر این گونه از ماجراها، من و گروه اجرایی را اذیت کند. اگر زمانی مدیران و قانونگذاران به این نتیجه برسند که همان گونه که ما به سد و کارخانه و غیره و غیره نیاز داریم به سالن سینما، تئاتر، گالری و در کل زیرساخت های تولید آثار هنری هم نیاز داریم بسیاری از مشکلات جامعه هنری حل خواهد شد. این مساله را هم نباید از یاد ببریم که بسیاری از مشکلات فرهنگی که امروزه گریبانگیر جامعه ما است از همین عدم تمرکز روی هنر و فرهنگ شکل می گیرد. برای نشان دادن همین کم کاری در حوزه فرهنگ یک مثال کافی است: تهران هشت میلیونی و تعداد سالن های تئاتری که از تعداد انگشتان دو دست هم تجاوز نمی کند.

هر تماشاخانه یی ویژگی ها و معایبی دارد تماشاخانه سه نقطه چه ویژگی هایی دارد؟
حرکت به سوی راه اندازی تماشاخانه های خصوصی حرکت بسیار بزرگ و قابل تقدیری است اما تا حمایت مدیران فرهنگی کشور به معنای واقعی از این ماجرا شکل نگیرد این حرکت به سرانجام نمی رسد. امکانات اولیه از بزرگ ترین مشکلات اجرا در چنین تماشاخانه هایی است به هر حال باید یادمان باشد که در ابتدا این تماشاخانه ها کاربری غیرتئاتر داشتند و ما سعی می کنیم که کاربری تماشاخانه از آنها بیرون بکشیم، یکی حمام عمومی بوده و دیگری...

آیا تماشاگران این تماشاخانه تماشاگران تئاتر هستند یا مردم عادی؟
عمدتا تماشاگرانی که در این سالن ها حضور پیدا می کنند به خاطر چهره ها به این سالن ها نمی آیند. به خاطر پژمان جمشیدی یا مهناز افشار نیز به سالن های دیگر نمی روند بلکه این چهره ها بیشتر به خاطر خود تئاتر و تماشای یک تئاتر در این سالن ها حضور پیدا می کنند.


روزنامه اعتماد، شماره 2865 به تاریخ 15/10/92، صفحه 9 (تئاتر)
sohrab این را دوست دارد

پاسخ های آقای فاتحی خوب بود دوست داشتم فقط کاش آقای فاتحی عزیز اسم شخص خاصی رو اینجا نمی آورد به نظر من ذوق دیدن چهره ها امریست طبیعی. اگر ذوقی نبود چهره ای به وجود نمیومد و اگر چهره ای نبود انگیزه ای . شخصا بازی اقای آییش رو دوست دارم و یکی از بهانه های ... دیدن ادامه » دیدن تئاتر سقراط بری من ایشون بود شاید یکی دیگه به هر دلیلی از شخص دیگه خوشش بیاد این مورد فقط تو ایران نیست همه دنیا همینه !
یادمون نره هنر هر جه باشد هر تعریفی داشته باشد اما در نهایت نشئت گرفته از همان نقاشی های سنگی دور هم نشینی های غار و دور آتش پایکوبی اجداد ما در صد ها سال پیش است .
۱۹ دی ۱۳۹۲
دوست عزیزم اسم آقای آئیش در مصاحبه نیست....
۱۹ دی ۱۳۹۲
دوست من ، جهت مثال زدن نام آقای آییش رو بیان کردم.
برای انکه خودم جای دوستداران دوستانی که در مصاحبه ازشون نام برده شده بگذارم مثالی زدم .....
۱۹ دی ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
« قبـاد شیـوا » نکاتی را درباره نمایش « قاتل بی‌مزد » منتشر کرد/ این تئاتر را حتما باید دید

نوشته شده در ۱۵ دی ۱۳۹۲ به نقل از روزنامه شرق
دعوت شدم به تماشاخانه «سه‌نقطه» در نقطه‌ای کوچک در شهر بزرگ تهران. وارد که شدم دیدم دنیایی از انرژی، شوروعشق جوانی در این حجم معماری کوچک سه نقطه متراکم شده است. همین انرژی متراکم سبب شده بود که این سه نقطه مسکونی به یک صحنه تئاتر تبدیل شود و بار دیگر برایم ثابت شد که فقر سبب خلاقیت می‌شود. روی تشک صندلی‌مانندی جایم دادند و نمایش با صدای نطق و خطابه هیتلر در نوری اندوهبار و غم‌انگیز روی انسان‌هایی مسخ و جامدشده تابیده بود. اجرای نمایشنامه «قاتل بی‌مزد» اثر اوژن یونسکو با خاطره‌ای تلخ از یک دیکتاتوری ساعتی به طول انجامید و من شخصا آرزو داشتم که‌ ای‌کاش ساعات بیشتری را از من می‌گرفت. انطباق محتوای این ... دیدن ادامه » اثر با فضای دیکتاتوری‌های امروز جهان ما، خبر از هوش سرشار اوژن یونسکو می‌دهد. آقای محمد فاتحی، کارگردان جوان این نمایشنامه در بروشور این نمایش گفته‌اند که «به کیمیاگر شبیه‌تریم تا کارگردان» به‌راستی در شرایط فعلی تئاتر ما و با کمبود‌های مکان و ریال در روی‌صحنه‌آوردن این اثر، کارگردان به‌مثابه یک کیمیاگر عمل کرده است. وظیفه اهالی تئاتر و علاقه‌مندان به آن این است که حتما با دیدن این اثر امیدی به ادامه حیات این اثر و هنرمندان جوان آن بدهند. من دوست دارم که دست تک‌تک پدیدآورندگان این نمایش را ببوسم و آرزو دارم که روزی در یک حرکت فرهنگی تیتر «هنرمندان با مزد» را جانشین قاتل بی‌مزد بگردانیم.
توضیح شرق: نمایش قاتل بی‌مزد اوژن یونسکو به کارگردانی محمد فاتحی هرروز به‌مدت ۸۰ دقیقه از ساعت۱۹:۱۵ در میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه می‌رود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای "قاتل بی مزد" تمدید شد

اجرای نمایش "قاتل بی مزد" به دلیل استقبال مخاطبان تا 20 دی ماه در تماشاخانه سه نقطه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سه نقطه، اجرای نمایش "قاتل بی مزد" به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی: محمد فاتحی که از 17 آذرماه در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه رفته است، به دلیل استقبال مخاطبان تا 20 دیماه تمدید شد.
براساس این گزارش بازیگرانی چون پرنده علایی، مجتبی قربانی، علی کوشا، الهه حاجی زاده، امیر سلیمانی، حسام شریفی، مهشید نوروزی، شیما فرشتیان، پدرام پیراسته و محمد حمیدی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.
دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: علی صالحی، مشاور کارگردان: پرنده علایی، منشی صحنه: سحر غلامی، طراح لباس: مریم نعیم زاده، طراح پوستر و بروشور: مهدی فاتحی، روابط ... دیدن ادامه » عمومی: الهه حاجی زاده و عکاسان: عرفان خوشخو، ریحانه اناری و حمید خرمی .
«قاتل بی مزد» همه روزه به غیر از شنبه ها ساعت 19:15 در تماشاخانه سه نقطه سالن استاد رکن الدین خسروی روی صحنه می رود.

همچنین علاقه مندان می توانند جهت رزرو بلیط نمایش قاتل بی مزد می توانید با شماره 09374124175 تماس بگیرید و یا از سایت تیوال به ادرس http://www.tiwall.com/theater/qatele-bimozd بلیت این نمایش را تهیه نمایند.
دوستدار تئاتر این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مورد وضعیت تماشاخانه سه نقطه با خیلی‌ از دوستان موافقم... وضعیت تماشاخانه اسفبار... اصلا رسیدگی نمی‌شه بهش... چند روز قبل هم رفتیم اجرای بانوی دریا رو اونجا دیدیم تواین یه سالن دیگه بود ولی‌ صدای کانال کولر و کیفیت بد اسپیکر‌ها خیلی‌ از کیفیت کار کم میکرد!!راستش اون روزی که ما رفتیم اجرای قاتله بیمزد رو ببینیم ظاهراً آقای رحیم نوروزی با چند تا از دوستاشون بی‌ خبر اومده بودن اجرا رو ببینن و جای منو دوستم که با هم اومده بودیم ردیف اول صندلی ۹-۱۰ بود یعنی وسط سالن ردیف ۱ ولی‌ آقای نوروزی رفت زودتر از ما اونجا نشست دوستشونم باطبع دور و ورش جا شدن... ما موندیم و پشت ستون!
در نهیات هم یکی‌ از عوامل اومد جلوی آقای نوروزی طوری خم شد که من ترسیدام سرش بخوره به زمین... انگار کس دیگه‌ای هم تو سالن نبود!
اجرا رو هم به ایشون تقدیم کردند...

من خودم بازیگره ... دیدن ادامه » تئاتر هستم ... وقتی بعضی‌ رفتار‌ها رو میبینم واقعا ناراحت میشم...

درسته آقای نوروزی به نسبت ماها خیلی‌ بیشتر خاک صحنه شاید خورده باشه و احترامش واجبه ولی‌ این دلیل نمی‌شه ک به صرف این دیگه هر رفتاری ندیده گرفته بشه!

شاید هم روابط و زد‌‌و بند ارزشش بیشتر از این حرفا باشه نمیدونم...

من هنوز به اینجا نرسیدم...



دیگه دلو دماغم برام نمونده در مورد کار حرف بزنم... دوستان به اندازهٔ کافی‌ نقد کردن کار رو...
محمد فاتحی و بهرنگ این را خواندند
به خاطره غلط‌های املایی و مشکلات تایپی متن عذر خواهی‌ می‌کنم من فونت فارسی ندارم و با BEHNEVIS.COM فینگلیش رو به فارسی تبدیل می‌کنم...
۰۶ دی ۱۳۹۲
با سلام به دوست عزیزم اقای مجد
من بسیار خوشحالم که شماهنرمند گرامی ریزبینانه و مثبت نگرانه به نمایش قاتل بی مزد نگاه کردید و درباره آن نوشتید.
در گام اول اجرای دیشب به اقای نوروزی تقدیم نشد بلکه به اصحاب رسانه و کلیه تماشاگرانی که با وجود شرایط بد سالن ... دیدن ادامه » در سالن حضور پیدا کردند تقدیم گردید.
امیدوارم اگر بی احترامی از سوی عوامل و یا خود بنده متوجه شما شده به حساب کم تجربگی ما بگذارید و در این لحظه از شما دوست عزیز دعوت می کنم شخصا یک بار دیگر مهمان خود بنده باشید البته قول می دهم نه جای کسی رو بهتون بدهم و نه پشت ستون باشید!!!
به مشکل خوبی اشاره کردید در همه اجراهای ما تا به امروز همیشه یک مهمان ویژه داشتیم از داوود رشیدی گرفته تا رحیم نوروزی و مشکلات سالن و شیوه بلیط فروشی به گونه ای است که برخی مسائل غیر قابل اجتناب است.
تلاش می کنیم از امشب چنین مسائلی تکرار نشود.
با سپاس
۰۶ دی ۱۳۹۲
جناب فاتحی عزیز مطمئن هستم بازیگردانی و هماهنگ کردن همهٔ عوامل با هم فشار سنگینیه و مطمعناً کاریست خارج از عهده ۱ نفر به تنهایی‌ و همهٔ عوامل باید دست به دست هم بدهند تا کار تا جایی‌ که امکان داره با کمترین نقص پیش بره...

در مورد مهمان‌های خاص هم می‌تونم موقعیّت رو درک کنم...

شاید یه مقدار قلم من هم تند باشه... خودم تازگی‌ها به این نتیجه رسیدم که یک مقدار زیاده روی می‌کنم و بهتره خودم رو جای کسی‌ بذارم که دارم در موردش نظر میدم و آیا برخورد بهتری از من دیده میشد در همون شرایط یا نه!؟



به هر حال متشکرم از لطف شما و تشکر می‌کنم از شما و همهٔ عوامل به خأر اجرای لذت بخش دیشب با توجه به تمامی محدودیت ها... و همچنین متشکرم برای دعوت مجدد... خیلی‌ خوشحال میشم در اولین فرصت کار رو با آرامش ببینم...

... دیدن ادامه »

با آرزوی موفقیت برای شما و تمامی همکاران...

هیوا مجد.
۰۶ دی ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انتخاب سالن انتخاب بدی بود من همش پشت ستون بودم هیچی ندیدم. با توجه به سایز سالن صدای موسقی زیاد بود و هیچی از کار نفهمیدم نمی دونم دوستان از چی تعریف می کنند. صداهای پشت صحنه مدام شنیده میشه. زمانی که نمایشنامه ای برای اولین بار به روی صحنه میره حداقل وظیفه کارگردان این است که در جهت تفهیم موضوع و داستان اثر تدبیری بی اندیشد و در آن راستا بکوشد گرچه در این اثر هیچ ردپایی از کارگردان وجود نداشت بر خلاف تمام خود ستایی که کارگردان در بروشور نمایش عنوان کرده بود.
» تا ۲ پاسخ


محمد فاتحی این را پاسخ داده‌است
دوست عزیز کار به نسبت اینکه ترجمه بود ولی‌ با آهنگ‌های اصلی‌ اجرا شد نسبتا خوب بود اجرا‌ها تقریبا می‌شه گفت خوب و هماهنگ بود با توجه به امکانات ناچیزی که داشتن...

البته برای اینکه کار بهتر تفهیم میشد برای مخاطب ایرانی‌ بهتر بود یه مقدار پرداخت میشد ... دیدن ادامه » ولی‌ باز هم قابل قبول بود...

این نوع اجرا در اروپا خیلی‌ کار می‌شه مخصوصاً در فرانسه ولی‌ در ایران یا به فضاهای کاملا ریل یا کاملا سورئال خلاصه کار‌های کاملا کلاسیک عادت دارن مخاطب ها....

موسیقی‌ هم تقریبا جایی‌ نداره...
۰۶ دی ۱۳۹۲
البته با نظرتون در مورد شرایط بد تماشاخانه سه نقطه کاملا موافقم...
۰۶ دی ۱۳۹۲
دوست عزیزم آقای سپنتا
ممنون از این که کارو دیدید و نظرتون رو دادید...
۰۶ دی ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام مجدد .. و خسته نباشید ... آقای فاتحی در مورد کلاه سبز فکر نمی کنم اینکه همینطوری به کار رفته است بتواند مشکلی را حل کند به هر حال هر تماشاچی از هر نکته حتی خیلی کوچک که می بیند برداشت خود را می کند و این برداشت بر پایه پیشینه فرهنگی اجتماعی سیاسی و .... است و درگیر یک تجربه زیبایی شناختی! و مسلما تماشا کننده تئاتر هم عنصر فعال نمایش است. فرض کنیم که این صفحه و سایت نبود، انوقت من می ماندم و تفسیرهای بیشماری که از رنگ سبز (که اتفاقا در برابر رنگهای تیره حاکم بر وسایل صحنه و لباس و ... بسیار به چشم می آمد) می کردم.
در ضمن به عنوان یک تماشاچی ساده از تماشای کارتان لذت بردم و البته اگر قرار بود طی این سه چهار روز یک کار تئاتر دیگر ببینم مطمئنا دوباره تماشای کار شما را انتخاب می کردم.
بدرود و موفق باشد ..
الهه الف، دوستدار تئاتر، بهرنگ و محمد رضا حمیدی این را خواندند
هیوا مجد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام به دوستانی که در این چند روز با ثبت نظرهای خود راجع به نمایش قاتل بی مزد من کارگردان و دیگر گروه اجرایی را همراهی کردند.
اول از همه جواب اقای مرادی که در مورد مفاهیمی که اثر ارائه می ده نوشته بودند بنویسم: در مورد لباس ها من به عنوان کارگردان رنگ بندی و ترکیب صحنه را زیر نظر می گیرم و بعد از ان به مفاهیمی که عرضه می کند. در این مورد به خصوص در حین طراحی ها به تنها تاویلی که فکر نکرده بودم همان اتفاق سیاسی که در جامعه ما چندی پیش رخ داد.
در مورد سالن باید عرض کنم که به هر حال روند خصوصی سازی در تئاتر ایران تازه در حال شکل گیری است و نیاز به زمان و حمایت بیشتری از سوی تماشاگران و مسئولین فرهنگی دارد تا رشد کند و امکانات به این سالن های تغییر کاربری داده شده اضافه شود.
ومن محمد فاتحی همچنان منتظر نظرات سازنده شما دوستان عزیز هستم.
فکر میکنم اگر دوستان تماشاخانه سه نقطه کمی فقط کمی به اوضاع تماشاخانه رسیدگی کنند بد نیست
من تابستان یه تئاتر دیگه هم اینجا دیده بودم انگار هر روز اوضاع بدتر میشه قبلا پرده های سالن لااقل سرجاش وصل بود!به هر حال فکر میکنم بازی ها ضعف هایی داشت اما شاید سالن اجرا وضعیت بهتر داشت بازی ها هم روون تر انجام میشد اقای کوشا عالی بود سایر دوستان اقای قربانی و خانم علایی بازی خوبی داشتند خانم نوروزی هم به نظر نقش کوتاهی داشتند اما جالب بود بهرحال به همه دوستان جوان خسته نباشید و آفرین میگم من شخصا از این تئاتر بیشتر از دایی وانیا خوشم اومد فقط در ابتدا کم کم داشت حوصلم سر میرفت از دیالوک های نا مفهوم ما بین آقای معمار و آقای ... اما یواش یواش ریتم بهتری پیدا کرد .
امیدوارم موفق و پیروز باشند.
ممنون آقای سهراب با توجه به محدودیت سالن همیشه ایرادهایی وارد می شود ولی خوشحالم که شما از نمایش ما خوشتان آمده است
۳۰ آذر ۱۳۹۲
جناب سهراب عزیز در مورد قسمت اول اثر سعی می کنم در شب های اتی ریتم تندتری ایجاد کنیم
۳۰ آذر ۱۳۹۲
ممنون از توجهتون اقای فاتحی و خانم حاجی زاده .
۳۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این کار را می توان یک کار متوسط با درجه خوب دانست. بازیها در سطح متوسط هستند و آن کشش و جاذبه را از بازی ارائه نمی دهند که البته بیشتر به خاطر جوان بودنشان قابل اغماض است اگر چه بازیگران در حد خودشان بسیار خوب ظاهر شده اند. اما خود کار از دیگر جنبه ها دارای ارزش است مانند تازه بودن متن و ترجمه روانی که از متن شده است و البته برخی ایده های نو در میزانسن و طراحی مانند قفسه ای که محل زندگی برانژه و یا چیزهای دیگر است که بیش از هر چیز مرا یاد ننه دلاور برشت می انداخت. نکته منفی کارگردانی به نظرم استفاده از کلاه سبز برای شخصیت ننه چلا است که در این مورد کارگردان بیش از حد دچار روشنفکر زدگی شده و لاف بزرگی در غربت زذه است. چرا که این روزها انتقاد از جنبش سبز راحت است چون همه سرانش در زندان یا دچار محدودیت های شدید هستند . کار گردان اگر خیلی جسارت داشت بهتر ... دیدن ادامه » بود کلاه بنفش سر این شخصیت می کرد.
از همه اینها گذشته کیفیت بسیار بد و ضعیف سکوهای نشستن تماشاچی ها را نباید نادیده گرفت چون مممکن است وقتی برای دیدن می نشینید شصت پای شما در ماتحت نفر جلویی فرو رود یا مجبور باشید طوری بنشینید که پایتان خواب برود و زانویتان درد بگیرد. سالن با د وستون وسط و سکوهای نشستن یک فاجعه تمام عیار است
من با شما در مورد کیفیت سالن و بازی بازیگران موافقم. من هم بر این عقیده ام که کارگردان علی رغم تجربه حرفه ای اندک بسیار خوب عمل کرده و یادمان نرود که اوضاع سالنها اینقدر مشخص هستند که یک کارگردان جوان باید از یک چنین سالنی شروع کند و این عیب اصلی تئاتر ... دیدن ادامه » ماست....
اما فکر نمی کنم هر گردی گردو باشد؛ با توجه به برداشت من و خیلی از دوستانم که این کار را دیده اند کلاه سبز تنها یک ابزار صحنه است و معنای دیگری ندارد...
این هم مشکل سیاست زدگی جامعه ماست که همه چیز را به هم ربط می دهیم...
۲۹ آذر ۱۳۹۲
سلام دوستان واقعا ممنون که تئاتر مارا تماشاکردید در مورد سالن همیشه این مشکلات هست و به دلیل موضوع تئاترمان کمی از سالنهای اصلی دور ماندیم ولی بازهم راضی هستیم که می توانیم اجرا رویم
در موردکلاه سبز واقعا هیج منظور سیاسی در نظر نداشتیم واین ایده طراح ... دیدن ادامه » لباس بوده است زیرا ما خودمان هم جزو گروهای جوان جامعه هستیم و دغدغه های مشترکی داشتیم
۳۰ آذر ۱۳۹۲
من فکر میکنم جواب شما دوست عزیز را به ظور مفصل در کامنی برای شما نوشتم من همچنان منتظر نظات جناب عالی هستم
۳۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش زیبا را در شب چهارم اجراش دیدم. آنچه که بیش از همه جلب توجه میکرد گروه جوان و خوش ذوق این نمایش بود که علیرغم امکانات ناچیز محل نمایش (نمیشه گفت سالن نمایش) بسیار با علاقه کار کردند.
احساس میکنم اصل مطلب ادا نشده بود که آن را هم میتوان به ذات نوشته های یونسکو ربطش داد.
متشکرم از نظرات شما دوست
۳۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار خوبی بود با یک گروه مستعد و هماهنگ. لذت بردم از تماشای این نمایش
من هم همینطور
۲۳ آذر ۱۳۹۲
ممنون مینا جان لطف کردید امیدوارم باز هم به تماشای نمایشهای گروه کافه تئاتر بنشینید
۳۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار نو و زیبایی بود....
بسیار لذت بردم
تینا و بهرنگ این را خواندند
دوستدار تئاتر و مینا شیم این را دوست دارند
ممنونم
۳۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه ابزورد خوب دیدم و تبریک میگم به کارگردان با ذوقش
فرزاد جعفریان و بهرنگ این را خواندند
masoud moradi، مینا شیم و دوستدار تئاتر این را دوست دارند
ممنونم که نظرتون را نوشتید
۳۰ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید