تیوال نمایش عیش و نیستی
S3 : 05:13:10
  ۱۰ بهمن تا ۲۱ اسفند ۱۳۸۸
  ۱۸:۳۰
 بها: ۷۰,۰۰۰ تومان


نمایش " عیش و نیستی " نوشته " تیری مونیه "به کارگردانی ایرج راد، در تالار چهارسو مجموعه تیاترشهر به صحنه رفت . این نمایش با بازی ایرج راد، هوشنگ قوانلو، زری اماد، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، افسانه شفیعی، خیام وقار کاشانی و نوید نوروزی، به مدت 90 دقیقه اجرا می شود.
:

در زندگی یک نویسنده سوء تفاهمی به وجود می آید که نتایجی به همراه دارد...














مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تئاتر خوبی بود.
از همه عوامل ممنونم.
محمّـدمهـدی ندّاف این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام،من عضو جدیدهستم،میشه یکی ازاعضاقدیمی به من توضیح بده که نحوه ی استفاده از تخفیف به چه صورتی هست،ممنون لوکاس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصلا قابل قبول نبود.
آقای راد خودشون بازی قابل احترامی داشتن اما...
افسوس
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار خوبی بود . بازی اقای راد و خانم اماد قابل قبول بود . به نظر من اگه یه بازیگر تپل نقش پیشخدمت رو بازی می کرد طنز و کمدی کار بیشتر میشد . در کل به نظرم بهترین کار این دوره تئاتر خانم محامدی یعنی دوازده بود .
محمّـدمهـدی ندّاف این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بچه‌ها به نظرم مهمه که بتونیم یک کار را از جنبه‌های گوناگون نقد کنیم. یک آفت نقادی اینه که زیر حس کلی که از جنبه‌هایی از کار در ما ایجاد شده (که بنا به گوناگونی حساسیت‌ها برای هر کس دگرگون است) امتیازها یا کمبودها را نبینیم. یک پیشنهاد تقسیم نقد به دو بخش توانمندی‌ها و کمبودهاست:

توانمندی‌ها:
بازی قوی آقای راد و بازی خوب نسبی افسانه شفیعی و فرزانه سهیلی.
صحنه، طراحی دکور مناسب و هوشمندانه‌ای در راستای شرایط حاکم بر زندگی آنی‌بال داشت. به طوری که بی‌پناهی وی را حتی در "خانه" که نمادی از جامعه وی نیز می‌باشد نشان می‌داد.
متن جدا از ابتلای به لودگی که در بخش کمبودها هم اشاره می‌شود، در جاهایی از دیالوگ‌ها و جملات قدرتمند و پرمغزی استفاده می‌کند که البته شاید جو ارایه توان انتقال و ماندگاری آن‌ها را در ذهن مخاطب پایین می‌اورد.
انتخاب ... دیدن ادامه » موسیقی بد نیست.

کمبودها:
بی‌شک این‌کار نگاهی جدی به سرگرمی و گیشه داشته است و با این دید گهگاه دچار لودگی اجرا شده. شوخی‌هایی در کار دیده می‌شود که طبع مخاطبان تشنه محتوا را سیر نمی‌کند.
بازی‌ها کمی خام به نظر می‌رسند و شاید این گروه نیاز به تمرین و حساسیت بیشتری برای باورپذیری بازی‌ها نیاز داشت.

کلیات:
به عنوان یک آدم اصولن با دغدغه که در حساسیت بر محتوا، چه در تئاتر و چه دیگر زمینه‌های هنری، گهگاه دچار زیاده‌روی نیز می‌شوم، یادآوری می‌کنم که نیازی نیست یک اثر هنری سراپا از مطالب عمیق و پرمغز لبریز باشد. هرچند که چنین آثاری برای برخی از ما از نظر حسی شیرینی و ماندگاری بی‌وصفی دارند اما این یک حس شخصی‌است و دلیل انکار آثاری که این ویژگی را به صورت نسبی (نه کامل) همراه دارند نیست.
اثر تلاش دارد چند مخاطبی باشد و این کار ساده‌ای نیست. وقتی ما سعی می‌کنیم هم اهل تفکر در همه‌چیز و هم عموم مردم را جذب کنیم، کوچکترین لغزش جاهای خالی زیادی باقی می‌گذارد. چنین هدفی تلاشی دوچندان طلب می‌کرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی تاثیر گذار آقای راد هم نتوانست نمره ای بالاتر از متوسط به کار دهد.
با این حال من کار را فراتر از یک لودگی دیدم.
ولی هر جا کار و دیالوگ ها جدی تر می شد خیلی بهتر و تاثیر گذار تر بود...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مرسی محمد جان ولی چوش محمدرضا گفته دوباره مینویسم:
"مهم نیست برده چی یا کی باشی، مهم اینه که برده نباشی!"
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"مهم نیست برده چی یا کی باشی، مهم اینه که برده نباشی!"
حسام شجاعی و علی عبدالرحیم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عیش و گیشه!! عیش و نیستی!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام و خسته نباشید

من فکر می کنم که با حذف کردن بالای 40 صفحه از این نمایشنامه خدمت به تماشاگران نکرده ایم بلکه خیانت بزرگی به متن شده است.
من در جلسه نقد به استاد راد متذکر شدم ولی متاسفانه نپذیرفتند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من بازیها خوب بود.خیلی جاها آدم رو وادار به خندیدن میکرد.ولی خیلی مطلب کوچیکی رو حمل میکرد که این منو خسته کرد.میشد توی 45 دقیقه کار رو جمع کرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم در کل تئاتر خوبی بود هر چند طراحی دکور و موسیقی باز هم جای کار داشت . به هر حال بازی حرفه ای آقای راد برایم فراموش نشدنی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوشحالم از دیدن این تئاتر.
بازی های باور پذیر، فضای صمیمی، بیان های قوی، ریتم بسیار هماهنگ و میزانسن پردازی بسیار بسیار ملموس و قابل باور...
بیان بسیار حرفه ای و دراماتیک آقای راد...
شیطنت های اغراق شده بسیار باور پذیر خانم اماد در نقش زن سرخورده و پشیمان از ازدواج با مرد نویسنده، در حالی که هیچ نشانی از هرزگی در نمایش دیده نمی شود اما کاملا تماشاگر به این باور می رسد که او در عین وفاداری به همسر هر از گاهی هم هرزگی های کوچکی داراست.
کمبود عنصر توجه و جلب نظر زنانگی به وضوح در شخصیت مارتا پیش خدمت خانه دیده می شود.
و به همین ترتیب بقیه کاراکترهای نمایش...
استفاده صحیح و زیبا از الفاظ و حالات کلامی ایرانی در خلال نمایش نکته حائز اهمیت در این تیاتر می باشد.
به هر حال دوستان رو دعوت به دیدن این نمایش خوب و قوی می کنم و خسته نباشید می گم به آقای ایرج راد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
...thanks so much
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لطفا بازم اگه کسی نمایش رو دیده، بگه چطور بود؟؟ مرسی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید