آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه
S3 : 08:59:17 | com/org
امکان خرید پایان یافته
۱۷ آبان تا ۲۵ آذر ۱۳۹۴
۲۰:۳۰
۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

اجرا شده در مرکز تیاتر دونزدورف، اشتوتگارت، آلمان ۲۰۱۵

دعوت شده برای اجرا در تایم اسکوار آرت سنتر، نیویورک، آمریکا ۲۰۱۶ 
گروه نمایش سایه پیش از این نمایش "کلمات و مرد" را در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، لیتوانی، ارمنستان و آمریکا اجرا کرده است.


شماره رزرو:
۰۹۳۶۸۲۵۱۴۵۷



اینستاگرام این نمایش



گزارش تصویری تیوال از نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه / عکاس: نیلوفر علمدارلو

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس‌ها ››

اخبار

›› زنگ نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه» به صدا درمی‌آید

›› آیین گشایش نمایش" در پروازهاى خروجى بود که گم شد، ریحانه"

›› ماجرای غم‌انگیز مهاجرت از آلمان به تهران رسید

›› فرهاد آئیش به گروه تئاتر سایه پیوست.

ویدیوها

آواها

مکان

حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، سالن ارغنون
تلفن:  ۶۶۴۸۳۷۴۲

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نیویورک، شیکاگو و سن دیگو میزبان آخرین تولید گروه تئاتر سایه می شوند. نمایش"در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه" به کارگردانی مهدی مشهور که پیش از این در جشنواره بین المللی تئاتر دونزدورف آلمان مورد استقبال منتقدین ومخاطبان قرار گرفته بود، از تیر ماه سال 1395 در ایالات متحده آمریکا به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش ابتدا از 2 تیر ماه در تاتر اسپرکلِ سن دیگو و پس از آن در تایم اسکور آرت سنتر نیویورک و در ادامه در جشنواره فرینج شیکاگو اجرا خواهد داشت.

این نمایش تلاش دارد به مسئله مهاجرت از زوایای گوناگون بپردازد و و در طول اجراهای مختلفی که در ایران و خارج از ایران داشته تغییرات عمده ای را تجربه کرده است.
در نمایش"در..." شیوا ابراهیمی و حدیث میرامینی بازیگر، بنیامین اثباتی مشاور کارگردان، سعید حسنلو طراح صحنه و سارا رسولی به عنوان امور بین الملل حضور دارند.

گروه تئاتر سایه پیش از این نمایش های"منظومه آدمکها" و " کلمات و مرد" را در کشورهای ارمنستان، روسیه، لیتوانی، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا اجرا کرده است.
امیر مسعود این را خواند
محمد رحمانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من فکر می کنم لندن خیلی جای خوبیه، فقط یه کم بارون زیاد میاد، همین، تنها ایرادش همینه، البته تهرانم خوبه، تهران بارون کم میاد، به موقع میاد هر وقت به صلاحه میاد...
بی‌رحمانه صادق

نوشتاری از حامد داراب در باب آخرین اثر مهدی مشهور درج شده در صفحه 16 روزنامه آرمان 23 آذر 94

مهدی مشهور، اگر برخی وسواس های بی مورد تصویرپردازانه و فضاسازی، در کارگردانی اش را، به فراموشی بسپارد، بی تردید، و بدون هیچ مبالغه ای، کارگردانی خلاق، توانمند، و اندیشه محور است. که باید در آینده نام او را در کارگردانی نماش، چشم انداز داشت. بعید نیست، از چون اویی، که نمایش اش با عنوان، "در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه" در وسعتی جهان شمول، بتواند، در آلمان و آمریکا نیز بر صحنه شود؛ و البته که مخاطب هم داشته باشد. از این بیاض که بگذرم، قرار را بر آن گذاشتم، که بی آنکه حضورم را برای دیدن نمایش مورد بحث با کارگردانش هماهنگ کنم، آهسته و بی صدا، به دیدن نمایش او در تماشاخانه "ارغنون" بنشینم، تا مبادا اگر خواستم نوشتاری را درباره او ارائه دهم، به بهانه ادوات تماشا کردن نمایش با کارگردانی دوست، واژگان به نان و نمک دوستی، چشم از حقیقت بشویند. شیوه ای که اغلب در دیدن نمایش از آن سود می جویم. اما الحق که در پایان اثر نمایشی را دیدم که از آن به عنوان یک منتقد راضی بودم، بازی قابل قبول حدیث میرامینی و شیوا ابراهیمی، و نشاندن دقیق نشانه ها و کلام، فضا پردازی و البته حس آمیزی اجرایی، از نکات قابل تامل کار بود، اگر چه در جایگاه یک نمایشنانه نویس متن را به عنوان متنی که حتما می توانست بهتر باشد، باید در نوشتاری دیگر ... دیدن ادامه ›› مورد بررسی قرار دهم.
با این همه، آنچه از نمایش مشهور، بر می آید چیزی جز ابزودیسم اجرایی نیست، تلاشی که در پی ایجاد فضای اجرایی فرامدرنی است که باید بی رحمانه صادق بود و گفت که به دلیل متن متوسط به سرانجام دقیقی نمی رسد، اگرچه در فرم و نوع روایت چیدمان شده به غیر از آن مولفه هایی که در ابتدای متن نسبت به ضعفشان اشاره شد، توانسته قابل قبول و یگانه ظاهر شود. نکته قابل تاکیدی که در کار مهدی مشهور چشم گیر است، مسئله مولف بودن او در جایگاه یک کارگردان و نویسنده است، در روزگاری که فضای نمایش کشور پر است از گرته برداری های متعدد از اندشه، روایت، فرم و بیان دیگران، مشهور، بی هیچ تقلید و نمونه برداری، اثر ویژه خویش را ارائه داده است، موضوعی که در بیایان بلاخیز تقلید، در روزگار ما، خود یک مولفه قوی برای اعتماد به یک اثر است، به هر روی اگر چه چندی بیشتر تا آخرین اجرای اثر باقی نمانده، اما احساس می کنم، در همین فرصت دیدن نمایش مذکور، برای مخاطب نکته سنج، خالی از فایده نباشد.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
سارا هاشمی، tina shakiba، ستار میم و علیرضا آژند این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آقای گلبهاری! من الان میخوام یرم یا میخوام برگردم؟
سرشار از نکات خوب و دوست داشتنی.
ممنون آقای رزم آرا از نگاهتون، دقتتون و درج نظر :)
۱۹ آذر ۱۳۹۴
خواهش میکنم.. حقیقیت را گفتم
۱۹ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید شد به مدت چهار شب!

صادقانه اش این است: استقبال خیره کننده و چشمگیر و کم سابقه و...نبود| به اندازه بود| به اندازه اى که چهار روز تمدید شود| لطفن اگر دوست دارید جهان این روزهاى ما را ببینید از ٢٢ تا ٢٥ آذر به تماشاخانه ارغنون مراجعه نمایید| ساعت ٢٠:٣٠| در پروازهاى خروجى بود که گم شد ریحانه| نویسنده و کارگردان مهدى مشهور| بازیگران: شیوا ابراهیمى، حدیث میرامینى، فرهادآییش(صدا)| نمایش تحسین شده ى جشنواره بین المللى تاتر دونزدورف آلمان| دعوت شده براى اجرا در تایم اسکوار آرت سنتر نیویورک.
نماینده اجرایی میشود تا جمعه اجرای تان باشد . ؟ تشکر. یعنی اخرین اجرایتان .منظورم است.
۱۸ آذر ۱۳۹۴
مینای عزیز، ما تلاش میکنیم که اینطور بشه اما با توجه به برنامه سالن و سایر ملاحظات در حال حاضر فکر نمیکنیم امکان پذیر باشه. در هر صورت اینجا اطلاع رسانی میکنیم. مرسی از همراهیت
۱۹ آذر ۱۳۹۴
آقای آژند عزیز، ممنون از نگاه پر مهرتون، تعامل صادقانه با مخاطب رو وظیفه مون میدونیم.
۱۹ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
(ممکن است برخی از قسمتهای نمایش لو برود)
چیزهایی که میخواهم اینجا بنویسم شاید یک سری افکاری باشه که در اثر تخیل زیاد من بی ربط باشه و شاید یک سری چیزهای ساده و ابتدای و شاید هم چیزی بین این دو. (نمیدونم اصلا باید مینوشتم یا نه،اما مینویسم)
((این نمایش هیجان انگیز نیست! تامل برانگیز است.))
اول از همه در مورد هواکش ها بگم که دو هواکش صحنه من رو یاد هواپیما می انداخت ، نمیدونم چرا؟ شاید به خاطر شبیه بودن به دو موتور هواپیما.
قلموها! قلموها یکی از اون چیزهایی بود که ذهنم رو بیشتر از بقیه چیز ها مشغول کرد،به نظرم قلموها آرزوها و افکار و خواسته های ریحانه بود. قلموهای سفید آرزوها و رویاهایی برآورده نشده ریحانه و خواسته هایی که با اون چیزی که فکر میکرده فاصله داشته. قلموهای قرمز چیزهایی بوده که ریحانه به دست آورده و یا درست فکر میکرده . اما قلموهای قهوه ای که در آخر نمایش افتادند به نظرم اونها نشان از عواملی بودند که خارج از اختیار خود ریحانه بود، مثلا کار اداری کلاس زبان جور بشه و یا آزاد راضی به رفتن بشه .
بقیه چیز ها هم مثل دو رنگ بودن کفشها و قلموها و همچنین استفاده از کیف هایی که یک طرف آنها شیشه ای است و داخل کیف معلوم میشود همه نشان از دوگانگی رفتن و ماندن بود که ریحانه در گیرش شده بود.
ممنون از همراهی تون. کار خوبی کردید که افکارتون رو نوشتید که البته اصلن بی ربط نبود :)
امیدواریم تماشای جهان ما براتون تجربه ی خوبی رقم زده باشه
۱۸ آذر ۱۳۹۴
متشکرم نماینده گروه اجرایی(!).
جهانتون رو دوست داشتم. خسته نباشید.
۱۸ آذر ۱۳۹۴
خوشحالیم که دوست داشتید. مرسی از نگاهتون :)
۱۸ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رساند این نمایش تا چهارشنبه ۲۵ آذر ماه تمدید و امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
لیلى شجاعى و علیرضا آژند این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
وقتی چمدانت هم دو دل باشد برای بسته شدن

"در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه" یک نمایش هیجان انگیز نیست. گم شدن هیچوقت هیجان انگیز نبوده، تماشای تقلایی ناگزیر هرگز هیجان نداشته، هم هوایی با دلواپسی، نگرانی و انتظاری که تمام نمیشود، بغضی که نمی‌شکند هیجان ندارد. خاصه که همه چیز بنای ناسازگاری بگذارد، وقتی فندک کار نمیکند، وقتی همراه زندگی‌ همراه نمی‌شود، وقتی حتا قفل چمدان بسته نمیشود...

این نمایش هیجان انگیز نیست از آنجا که به فکر فرو رفتن، از آنجا که اندیشیدن هیجان انگیز نیست.
این نمایش شنبه 14 آذر اجرای ویژه خواهد داشت
zateziba و بهزاد حسینیان این را خواندند
علیرضا آژند، مارینا، سارا هاشمی و tina shakiba این را دوست دارند
نماینده اجرایی احتمال تمدید وجود از هفته اینده ؟ تشکر. اگر شرایط جوی خوب با شد.
۱۶ آذر ۱۳۹۴
بله احتمال تمدید برای هفته ی آینده هست. امیدواریم که محقق بشه
۱۶ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با حضور تعدادی از عوامل و بازیگران نمایش "خاطرات یک جامه دار..." به کارگردانی دکترعلی رفیعی، نمایش" در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور در روز شنبه چهاردهم آذر اجرای ویژه خواهد داشت. همچنین در این روز سایر هنرمندان و عزیزانی که در طول هفته در اجراهای دیگری حضور دارند میتوانند این نمایش را به تماشا بنشینند.
مینا این را خواند
علیرضا آژند، سارا هاشمی و tina shakiba این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چند خطی در باب عاشق و معشوق
مهدی مشهور را اگر عاشق بنامم و تاتر را معشوقش، شاید بتوان در باب ارتباط این دو کمی بهتر صحبت کرد. مهدی مشهور جزو معدود عاشقانیست که از آغاز عاشقی تا حال، مجدانه این رابطه را حفظ کرده و گاها بر کیفیت این عشق افزوده است.
مشهور چنان با معشوق رفتار میکند که تنها فرهاد و شیرین را اینچنین شنیده بودیم و خوشحالیم که حال شکل واقعی شنیده را با چشمانمان میبینیم. مشهور که در این تاتر نه کاسب است نه تاجر است و نه صرفا فاعل ، چیزی نمی‌نماید جز عاشق. عاشقی که توام با متانت همیشگی‌اش آرام و آهسته دست در دست معشوق در راه رسیدن به ارتفاعات است.
تاوان ها، ممارست ها، مخالفت ها را در راه رسیدن به مکاشفاتش و مشاهداتش به کل نمیبیند و با معشوق به گونه ای حرکت میکند که سلطان این عشق یعنی قلبش فرمان میدهد. بدون شک مشهور اگر عاشق نبود بایستی سالها پیش قدم در راه دیگری میگذاشت اما سوخته، اگر ساخته شده.
مروری بر تاریخ این عشق کافیست تا کیفیت آن را در آثار بدست آمده از این دوتایی بودن دید. مشهور آرتیست به معنای واقعی کلمه است او تنها کارگردان یا نویسنده نیست، او آرتیستی تمام عیار است و ذهن وحشی و دیوانه ی او را میتوان تنها با یگانه معشوقش به کنترل درآورد.
مشهور با میزان حساسیت زیاد نسبت به پیرامون و اندیشیدن در باب انسان و حال و هوایش توانسته سوالات بیشماری را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کند یا سوالات خفته ... دیدن ادامه ›› ی بسیاری را بیدار کند. این عشق بازیه پر حرارتش خواب را از چشمان شاهدان میرباید و چشمان باز و هوشیاری کامل را به آنها هدیه میکند
مشهور نگاهی عمیق و بیانی عمیقتر را انتخاب کرده و همسفرانش چاره ای ندارند جز سفر به لایه های ناشناخته ی انسانی و این از عاشقی بر می آید که نه تنها با معشوقش بلکه با همه ی عوامل این عشق با احترام برخورد میکند.
مشهور را میتوان عاشق نجیب این حرفه دانست و تلاشش را تلاشی برای حفظ شرافت و شان انسانی و کلامی هم درباب معشوق او، معشوقی که طبق سنت ناز میکند و مشهور که نازش را میکشد. اما من از معشوق شنیده ام که از عاشقش در حد کمال راضیست.
مشهور خودت هستی، خودت بمان که راهی تا قله ی ارتفاعات باقی نمانده و ما آنجا ایستاده ایم که این عشق پاک را جشن بگیریم، پای بکوبیم.
با احترام برای نویسنده و کارگردان "در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه"
یادداشت آقای زمان وفاجویی که در اختیار گروه قرار داده اند
علیرضا آژند، zateziba، مینا، سارا هاشمی و tina shakiba این را دوست دارند
بسیار عالی بود، تشکر از همه هنرمندان به امید روزی که هنرمندان تو این مملکت به جایگاه واقعی خود برسند
۱۲ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کسانی بودند که آمدند، به تماشا نشستند جهان مارا، گفتگو کردند، انتقاد کردند، گفتگو کردند، تمجید کردند، گفتگو کردند... شما هم اهل گفتگو هستید؟!
اجرای نمایش "در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه" در میان استقبال گسترده مخاطبان تا کنون میزبان هنرمندانى چون محمد رضا فروتن، یغما گلرویی، حبیب رضایی،میترا حجار، گلاب آدینه، رضا بابک، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، مهرانه مهین ترابى، ستاره اسکندرى، نورا هاشمى، نسیم ادبی، الهام کردا، اکبر زنجانپور، شهره سلطانى، بهاره کیان افشار، امید روحانى،هایده صفى یارى، هرمز هدایت،مسعود فروتن، عیسی یوسفی پور، منوچهر والى زاده، مهناز افضلى، فریال بهزاد، آزاده پورمختار،سوسن مقصودلو، شعله پاکروان کاظم سیاحی و دیگر عزیزان بوده است.

با احترام دعوتید به تماشا و گفتگو در 6 اجرای باقی مانده
zateziba این را خواند
سارا هاشمی، tina shakiba، سحر آرام و علیرضا آژند این را دوست دارند
با سلام پنج اجرای باقی مانده در کدام روز ها هستند به امید خدا ؟
۱۰ آذر ۱۳۹۴
و البته چند ساعت پیش ما مجوز اجرای ویژه شنبه 14 آذز رو گرفتیم. تصحیح میکنم 6 اجرا :)
۱۰ آذر ۱۳۹۴
سلام

پنجشنبه 12 آذر
جمعه 13 آذر
شنبه 14 آذر
یکشنبه 15 آذر
دوشنبه 16 آذر
و
سه شنبه 17 آذر 1394
۱۰ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مینیمال‌هایی برای ریحانه(2)
مخاطب 1: اولین تئاتر عمرم بود، از این به بعد هفته ای یک تئاتر می بینم
مخاطب 2: اشکالی نداره که هیچی نفهمیدم؟
مخاطب 3: تمرکز بازیگرها خیلی بالا و خوب بود
مخاطب 4: نسبت به اجرای قبلی گروه، حرفی برای گفتن نداشت
مخاطب 5: اشکم رو دراوردید، دلم داد زدن میخواد
اکبر زنجانپور: تئاترِ خوب
شیرین جاهد: توجه دقیق و هوشمندانه به مسایل زنان و محدودیت هایشان
فریال بهزاد: بعد از مدت‌ها یک تئاتر خوب دیدم
رضا آشفته: حالِ ریحانه خوب نیست، حالِ همه ی ما خوب نیست
توماج دانش بهزادی: استاندارهای بالای جهانی
رافی ولفهارت: تقلای کمتر روی صحنه و تأثیر عمیق‌تر بر مخاطب در پس نشانه‌ها و جزییات
من تازه عضو تیوال شدم و علاقه اصلیم موسیقیه، به پیشنهاد یکی از دوستان جمعه به تماشای این نمایش نشستم. از دیشب ذهنم مشغول این اجراست...

دوست داشتم یا دوست نداشتم؟!

اول از موسیقی باید بگم که بی اندازه خوب و به جا استفاده شده و چقدر به مفاهیم این کار نزدیکه. فیلیپ گلاس یکی از آهنگسازهای مورد علاقه منه و شاید همین اینقدر ذهن من رو مشغول این نمایش کرده، بخشهایی که بازیگرها با این موسیقی حرکت هایی تکرار شونده انجام میدادن و یواش یواش این حرکتها به یه آشفتگی میرسید از ناب ترین لحظات نمایش بود

متن و مفهومی که منتقل میکرد به نظرم چند لایه بود، هر دو ریحانه به نظر من معترض بودن، به جایی که توش قرار داشتن و انگار مهاجرت کردن براشون یه بهانه بود. و اینکه در پایان هم مشخص نمیشه که آنها در این تصمیم موفق می شوند یا نه از نقاط دیگه ای بود که من خیلی خوشم اومد

بازی ها و طراحی صحنه که دو تا فن بزرگ بود و تداعی ... دیدن ادامه ›› کننده موتور هواپیما بود به نظرم عالی بود

یه بخش هایی از نشانه ها رو متوجه نمیشدم که چه منظوری داشتن آقای کارگردان، مثلا قلم موها و اینکه این قلم موها تبدیل میشد به چیزهای مختلف برام جای سوال بود و شاید باید باز هم به دیدن این نمایش برم

در کل خسته نباشید به گروه خیلی خوب و شب بی نظیری که برای من و دوستام رقم زدین
خوشحالیم که تجربه تون خوشایند بوده و سپاس که نظرتون رو مکتوب کردید. در مورد سوالتون و نشانه ها میتونستید آخر اجرا با کارگردان صحبت کنید و البته ما هم به دنبال راهی هستیم که این تعامل با مخاطب برقرار بشه.
۰۷ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برنامه آخر این هفته چطوریه ؟ کی خرید باز میشه؟
نماینده گروه اجرایی این را دوست دارد
امروز خرید روزهای جدید باز میشه. آخر هفته هم با توجه به مناسبت پیش رو، مثل سایر تئاترها عمل خواهیم کرد. فعلن بطور قطع سه شنبه رو اجرا نخواهیم داشت و راجع به پنجشنبه اطلاع رسانی میشه. سپاس از توجه تون.
۰۷ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مینیمال‌هایی برای ریحانه:

حبیب رضایی: بعد از دیدن این نمایش باید فکر کنم
حسین پادکدل: اجرایی تاثیر گذار است
منوچهر والی زاده: درس های بسیاری آموختم
گلاب آدینه: کلاهم را به احترام بازیگران این نمایش بر میدارم
هرمز هدایت: ماندگار و متعهد
آزاده پورمختار: حرفِ امروز
کاظم سیاحی: اجرایی شریف
مهناز افضلی: گرافیک صحنه مرا غافلگیر کرده است
رضا بابک: قدیمها بعد از دیدن اجراهای بی نظیر سیگار می کشیدیم. یه نخ سیگار دارید؟

"در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه"
بعد از مدت ها یک تئاتر خوب دیدم. "در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه" با بازی های روان، کارگردانی خوب و متنی که قصه امروز انسان‌های معاصر است، تردیدی بین رفتن یا ماندن، حرف زمانه ماست.
شیوا ابراهیمی و حدیث میر امینی بخوبی دغدغه های دنیای پر سرعت کنونی و زندگی در عصر انفجار اطلاعات را می‌دانند و زندگی می‌کنند.
رفتن یا ماندن، مسأله این است.
و تبریک به تهیه کننده این نمایش که انتخابی هوشمندانه در انتخاب متن و عوامل و محل نمایش دارد و حس نوستالوژی را در مخاطب برمی‌انگیزد
فریال بهزاد 25/ آبان / 1394

یادداشت فریال بهزاد کارگردان سینما، برنده ی جوایزی چون گورو کره جنوبی و جیفونی ایتالیا پس از تماشای نمایش "در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه"
ریحانه ی در پروازهای خروجی ستاره باران می شود

نمایش "در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور و هنرمندی حدیث میرامینی، شیوا ابراهیمی و صداپیشگی فرهاد آئیش هر شب تا ١٧ آذرماه، ساعت ٢٠:٣٠ در تماشاخانه ارغنون، واقع در خیابان نوفل لوشاتو، بعد از خیابان رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ١ روی صحنه می رود.
به گزارش سروش والی زاده، مشاور رسانه ای نمایش، امشب (چهارشنبه مورخ ٤ آذرماه) رضا بابک، منوچهر والی زاده، خسرو والی زاده، ایرج طهماسب، حسین پاکدل، هرمز هدایت، آزاده پور مختار و هنگامه مفید به عنوان میهمان ویژه، به تماشای نمایش "در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه" می نشینند.