تیوال فیلم رخ دیوانه
S3 : 00:07:01
: ابوالحسن داودی
: محمدرضا گوهری (براساس طرحی از ابوالحسن داودی)
: طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیرمحمد زند
: بیتا منصوری
: فرشاد محمدی
: بهرام دهقانی
: بهمن اردلان
: کارن همایونفر
: نظام کیایی
: مهری شیرازی
: روح اله مهاجری
: ایمان توکلی
: نفیسه ذاکری
: مسعود اشتری
: پویان بحق
: فراز داوودی
: مهیار جوادیفر
: ارشا اقدسی، مهسا احمدی، آرش آقابیک
خلاصه داستان: فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند، مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.






گزارش تصویری تیوال از نشست نقد و بررسی فیلم رخ دیوانه در باشگاه فیلم تهران / عکاس: مهدی اسماعیلیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست نقد و بررسی آوای تیوال برای فیلم رخ دیوانه / عکاس: یاسمن ظهور طلب

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست نقد و بررسی فیلم رخ دیوانه در پردیس چارسو / عکاس: سجاد احمدی مجد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از اکران خصوصی فیلم سینمایی رخ دیوانه / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم رخ دیوانه

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» درخواست برای معرفی فیلمساز هندی به جرم سرقت!

» رخ دیوانه فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فیلم فجر شد

» رخ دیوانه همچنان در صدر آرای مردمی

» طناز طباطبایی: قصه، نَفس فیلم است

» داودی: جایزه خود را از مردم می گیرم

» صابر ابر با رخ دیوانه به سینما فرهنگ رفت

» صابر ابر: فضای سالمی برای رقابت فیلم ها در جشنواره ایجاد شده است

» ابوالحسن داودی: سلیقه مردم در حال تغییر است

» داودی: حاشیه کمتر به اکران موفق آثار سینمایی منجر می شود

» این فیلم جوان‌پسند است

» «رخ دیوانه» در راه جشنواره فیلم فجر

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
** فراخوان نقد تیوال برای فیلم رخ دیوانه **
مجموعه آوای تیوال در نظر دارد گفتگویی ویژه با جناب آقای ابوالحسن داودی کارگردان فیلم رخ دیوانه داشته‌باشد.
در این راستا از سوی گروه محترم این فیلم و تیوال، همه تماشاگران عزیز دعوت می شوید پرسش‌ها و نقدهای خود را برای طرح‌شدن در این گفتگو تا تاریخ ۴ اردیبشهت ماه برای ما پای همین دیوار نوشته بنویسید.
فعلا یه سوال:بازیگرها نقشی رو که کارگردان خواسته بود بازی کردند،یا هر آنچه بلد بودند رو بازی کردند؟
نظر به اینکه نقشها اکثرا تکراری بودند...
۳۰ فروردین ۱۳۹۴
سلام
از نوع ساختار ، این فیلم جدید بود ولی کمی تکرار در فیلم نامه و بازی حس میشد
وقتی در جشنواره اسم سعید آقاخانی به عنوان بازیگر مرد برای دریافت جایزه مطرح شد باید حدس میزد بازیگرهای جوان که در این فیلم بودند هنوز برای پختگی فضای زیادی دارند
این فیلم ... دیدن ادامه » خیلی بهتر میتونست باشه
و به قول دوستی که در بالاتر نظرشون رو نوشتند منم حس میکنم این فیلم یه جورایی کپی برداری بود حالا از کجا ، نمیدونم ولی در ایران بعد از چند سال معلوم میشه کپی برداری در کار بوده یا خیر
کلا" فیلم خوبی بود و میشه گفت ارزش دیدن در سینما رو داشت
۳۱ فروردین ۱۳۹۴
به نظر خود فیلم‌ساز
قسمت آخر فیلم که مشخص یکی از شخصیتای فرعی
پشت همه ماجراهاس
اضافه نیست؟
دلیل این که برای هر کس خرده‌داستانایی وجود داره که تقریبن همهشون کلیشه‌ای‌ان
چیه؟
جز این که یه اطلاعاتی در مورد شخصیتا به‌مون می‌ده
که اگه حذف بشه هم
اتفاقی نمی‌افته
چه ... دیدن ادامه » کاربرد دیگه‌ای داره؟
به نظر خودشون این کار ریتم فیلم رو که خیلی خوب داشت پیش می‌رفت
خراب نکرده؟

بازم ممنون از این حرکت خوب.

manimoon..
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رخ دیوانه فیلم قابل احترامی است، حداقل به لحاظ ایده و داستان ونیز بازیهای قابل قبول آن(بخصوص خانم طباطبایی).
ولی در مورد سبک کارگردانی، فرم فیلم و مخصوصا پرداخت فیلمنامه جای بحث و بررسی بسیاری دارد.
به نظر بنده این فیلم، فیلم خوش ساختی نیست. مانند غذایی است که مواد و ادویه آن کم و زیاد شده و حالت استاندارد و طبیعی آن از بین رفته است.
فیلمهایی مانند رخ دیوانه که عنصر غافلگیری در آنها حرف اول را می‌زند، باید به گونه ای ساخته شوند که بعد از یکبار دیدن باز هم بیننده رغبت دیدن آنها را داشته باشد.مانند فیلم ارزشمند "مظنونین همیشگی "ساخته برایان سینگر.

با توجه به اینکه فیلم هایی که از ظاهرشون مشخصه فیلم های خوبی نیستند رو نمی بینم ، این فیلم از مسخره ترین فیلم هایی بود که تو 10 سال گذشته دیده بودم

فیلم چند تا ایده ی رودست زنی داشت که خوب بودن و طی این فیلم حروم شده بودن

بدترین بخش فیلم موسیقیش بود که انگار فیلم هندی بود . موسیقی فقط جو اضافی میداد ، وقتی هیچ اتفاق خاصی در جریان نبود موسیقی فیلم ترسناک رو فیلم بود

یه بخش هایی از فیلم کاملا اضافی و قابل حذف بود ، مث داستان ماندانا ، که به فیلم نچسبید و مث یه تیکه ی اضافی به نظر میومد ، و اوج ارتباطش به داستان اونجا بود که غزل میگه با اتفاقایی که براش افتاده الان درکش میکنم ، خب ؟ که چی ؟
یا بعضی قسمتا هیچ منطقی نداشت ، برادر کاوه تو بچگی همه اموالشو می گیره ، پس کاوه چطور خونه به اون بزرگی با وسایل و اینا داره تو اون سن اگه با صفر شروع کرده ؟

بازیگرا نسبتا بد بازی نکرده بودن ولی داستان یه وقتایی انقد تخیلی میشد که بازی هام مصنوعی به نظر میومدن

خطر لو رفتن داستان


"اول از همه من با وارد شدن به داستان و آشنایی این بچه ها مشکل دارم . یه سری آدم تو فیسبوک به عنوان مثال یه گروه دارن ، بعد قرار میذارن یه روز مشخص تو یه کافه ای همدیگرو ببینن ، این کاریه که خود ما ، بچه های تیوالم ، بعضا انجام میدیم . وقتی آدما برای اون قرار به کافه میرن میشینن سر میزهای مختلف و باهم حرفی نمی زنن ؟ پس این چه قراریه . بعد وقتی این آدما با هم هیچ حرفی نزدن یهو میان به یکی تو میز بغل میگن برو برا ما مواد بخر اینم پولش ؟؟ جدا از شعار گل درشت ، واقعا گل درشت مضرات آشنایی های اینترنتی ، از نظر منطقی هیچ دلیل و پاسخی برای این رفتارا وجود نداشت

بعد ... دیدن ادامه » از اون یه قواعدی تو ساخت فیلم وجود داره که کارگردان نمی تونه با زرنگ بازی از زیرشون در بره بعد بگه من بهت رودست زدم . نمیشه همه چیز رو در قالب واقعیت نشون داد بعد آخر فیلم گفت اینجاها تخیلات فلانی بوده ، هه تو گول خوردی ! می شد اون قسمت هایی که میخوان رو فقط تعریف کنن ، یا بگن داره تعریف میشه ، نه که در قالب اصلی داستان نشون داده بشه "



فیلم به نظر من کشدار و بعضا گل درشت و فیلم هندی بود و تحملش برام سخت بود

اما خیلی ها این فیلم رو دوست دارند و دوست خواهند داشت و سلیقه ی شخصی من راهی برا پایان سلایق دیگه نیست
کلمه به کلمه هسدمت
موسیقی فیلم تلفیقی بود، دقیقا پس از قتل توسط مسعود و فرار از خونه تم موسیقی فیلم "روانی" هیچکاک بود و مثلا خواسته بود خفن باشه به نظر من
۱۹ فروردین ۱۳۹۴
درود
من بیشتر نظرهای شما دوستان رو قبول دارم. باید اضافه کنم من با دیدن پیروز یاد مرحوم فردین افتادم و اون داستان قدیمی فیلم فارسی ها. یه دختر پول دار ، یه پسر فقیر و با مرام با این تفاوت که با افزودن چاشنی فیس بوک فکر کردن امروزی شده.
حقیقتا نمی دونم این ... دیدن ادامه » دوستان چه فکری کردن که میشه یه سگ رو از پشت تلفن آروم کرد !!‌یا تا حالا سگ ندیدن یا کلا شعور بیننده رو به سخره گرفتن. من اگر صندلیم جلو راهرو بود و مزاحم بقیه نبودم همون لحظه سالن رو ترک می کردم.
ایران برگر رو دیدم گفتم شاید فیلم بعدی بهتر باشه ، طعم خوش خیال رو دیدم گفتم شاید فیلم بعدی بهتر باشه اما الان دیگه با دیدن این فیلم می تونم سینما رو با خیال راحت ببوسم بذارم کنار و همون تاتر رو دنبال کنم.
فقط حقیقتا متاسفم برای بزرگان نسل قبل مثل خانم خیر اندیش و آقای امکانیان که بدون وجود حمایتهای لازم ناچارا" تو یه همچین فیلم هایی بازی کنند که حتم دارم برای خودشون هم عذابه.
خدا آخر و عاقبت این سینما رو به خیر کنه !!!
۲۰ فروردین ۱۳۹۴
خ هیجان انگیر بود و بازی اقای جدیدی رو خ دوس داشتم ولی تکرار نقشی مشابه برای خانم طبابایی خیلی جالب نبود...
در کل دوسش داشتم:)
۲۵ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من هیجان فیلم و رو دست خوردن های مکررش رو دوست داشتم. به جز این هیچ چیزی برای گفتن نداشت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از مدت ها به سینما رفتم برای تماشای ★رخ دیوانه★اسم فیلم زیبا بود

از تلفن صحبت کردن چند خانم و آقای با فرهنگ وسط فیلم گرفته تا صدای چیپس و پفک و ....ابراز عشق کردن دو معشوق در بیخ گوش بیننده ها( واقعا ما اگر این ۲۵۰۰ سال تمدن را نداشتیم ببینید دیگر چه بودیم....!!!)

بازی خانم طباطبایی رو دوست داشتم و همچنین بازی آقای جدیدی
انتخاب خانم بیاتی بنظرم انتخاب هوشمندانه ای نبود درست مثل فیلم دربند بازی کردند و برای چنین گروهی خیلی‌ مثبت بودند.


خیلی از دوستان در نظراتشون به غافلگیر شدن های پیاپی اشاره کردند ،برای من اینچنین نبود و بعد از گذشت بیست دقیقه از فیلم انتهای کار پیدا و مشخص بود
فاصله طبقاتی،دارا و ندار ،از این قبیل شعارهای گل درشت و ...پایبند نبودن به اصول خانواده،پول خوشبختی نمی آورد و....هزاران حرف که نویسنده سعی کرده بود همه را در این کار پیاده کند

در مجموع فیلم رخ دیوانه اثریست کاملا معمولی و گیشه پسند ،انتظار بیشتری از فیلم داشته باشید در آخر چون من سرخورده سالن را ترک می کنید

و زمانی که چنین فیلم هایی برگزیده جشنواره ما میشود باید فاتحه سینما را ...





جناب میلادی وقتی یک تیپ یا شخصیت در فیلمنامه معرفی میشود نمی تواند با یک آژانس برود و هیچ خبری هم از آن نشود مگر اینکه در پایان اثر بیننده با او روبرو شود که در روایت پایانی می بینیم دختر جوان مغز متفکر این نقشه است
۱۷ فروردین ۱۳۹۴
بابا آدم دیگه برای دیدن فیلم و تئاتر هم که میره با کلی اعصاب خوردی برمیگرده، هر دفعه به خودمو خواهرم میگم بی تفاوت باشیم اما مگه میشه اونی که پشتت نشسته پونصدهزار بار پاشو میکوبه به پشتی صندلیت، دختر و پسر کناریت صحنه به صحنه فیلم رو تفسیر میکنن، از اونور ... دیدن ادامه » موبایل یکی زنگ میخوره و طرف در کمال آرامش جواب هم میده و بلند بلند حرف میزنه، از پایین ونگ بچه میاد و از همه شگفت انگیزتر که خداییش اینو دیگه ندیده بودیم اینکه بیایی ببینی چند تا خوش فرهنگ جای شما نشستن و راضی هم نشن که برن جای خودشون و فقط مأمور سینما بتونه بلندشون کنه!!! این دیگه اِندِش بود!!!
از اینها که بگذریم مثلن میشینیم یه فیلم خوب ببینیم اما فیلم اونقدر طولانی و ضعیف و بی محتوا و تکراریه که با خستگی مضاعف به خونه برمیگردی!!!
۲۶ فروردین ۱۳۹۴
خانم اصلانی متاسفانه مکان های فرهنگی ما دچار هجوم بی فرهنگی شده
۲۶ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی که رخ تنها میشه و دیگه هیچ مهره ای نیست که کمکش کنه...
وقتی که همه امیدش برای پیروزی رو از دست داده و خسته شده اخرین راه حل و انتخاب میکنه
خودش را نابود میکنه..تا بازی مساوی بشه..تو شطرنج به این وضعیت میگن ( رخ فداکار)
این یه اسم دیگه هم داره.. ( رخ دیوانه)
به نظرم فیلم تنها با این یه خط مونولوگ خواس به خودش مفهوم بده و گرنه اصل فیلم که هوچی نداش
۱۷ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حالا نمی شد از اون بالا پرت نمی کردش پایین!؟؟...
دوستش داشتم، از اینکه هی رودست می خوردم، خیلی کیف کردم!!...
البته انگار فیلم با اونی که تو جشنواره پخش شده، مقداری قیچی کاری شده!! ولی خب قیچی کاریش طوری نبوده که به نظر بیاد!
نه دوسش داشدم نه نداشدم

انگار نویسنده نذر کرده یه داستان غافلگیر کننده بنویسه با حداقل توجه به بقیه جوانبش، تا تونست بیننده رو خواب آلود کرد که قشنگ غافلگیریاش اثر کنه، اونم همش ییهو پش سر هم!
یه جورایی می خواست "نقاب" باشه، ولی خوب اون کجا و این کجا.

بازی طناز طباطبایی، ساعد سهیلی و امیر جدیدی خوب بود ولی نازنین بیاتی چیزی نداشت، البته نقش عمیقی هم نداشت؛ صابر ابر که مثل همیشه ،تنها فرقش این بود که رو خودش کار کرده بود چشماش آبی بشه؛ بیژن امکانیان دیگه کی می خواد بازی کردن یاد بگیره من نیدونم.

در کل با ندیدنش چیزی رو از دس نمی دید.
با ندیدنش یک فیلم خوب با روایت غیر خطی و جذاب سینمایی رو از دست میدید
با ندیدنش بهترین فیلم به انتخاب تماشاگران سخت گیر جشنواره رو از دست میدیید
با ندیدنش فیلم منتخب هیئت داوران رو از دست میدیید
با ندیدنش خیلی چیزها رو از دست میدید
۱۴ فروردین ۱۳۹۴
خوب این نظر شماست

غیر خطیطو هستم ولی جذابو خوبشو نه

بهترین فیلم به انتخاب تماشاگران رو هستم ولی لزوما قرار نیست انتخاب منم باشن همون طور که اخراجی ها و شیار 143 هم نبودن (البته این دوتا فیلم اصلا قابل قیاس با هم نیستن)

منتخب هیئت داوران، مثل اسکار که ... دیدن ادامه » خیلی وقتا انتخابشونو زیر سوال می بریم می تونیم اینجا هم ببریم، ولی در بهترین حالت شاید فیلم بهتری نبوده.

در آخر بازهم با ندیدنش هیچ چیز رو از دست نخواهید داد البته به نظر بنده.
۱۴ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باید اسم فیلم رو می ذاشتن من یک غافلگیرکننده هستم. فیلم به نظرم کارگردان و نویسنده نداشت به جاش غافلگیر کننده و غافلگیر نویس داشت. بازیگرام بندگان خدا غافلگیر بودن همشون. فیلم نتونست تو این همه غافلگیری حرفشو بزنه. واقعا بازی هیچ کدوم خوب نبود. شاید بشه گفت ده دقیقه اول فیلم خوب بود ولی بعدش خود کارگردانم گفته بدویید بدویید برسیم به قسمت غافلگیریش تا ملت ذوق مرگ شن، غافل از این که آخرای فیلم ملت خودشون سناریوی غافلگیری می نوشتن. یه نمونش مثلا این که شکوفه با بابای مسعود رابطه داشته و اونی که اون شب با دوچرخه رفت تو خونه، دوست بابای مسعود بوده. یا مثلا اون ایده رو راننده آژانس که شکوفه رو می بره خونشون تو راه به شکوفه می گه که از قضا ماشینش رو تو کارواشی که مسعود توش کار می کنه می شوره و قس علی هذا.
اما خوب جایزه گرفتن این غافلگیری دیگه اش بود :)
۲۳ بهمن ۱۳۹۳
از نظر من واقعا فیلم ضعیفی بود. نمی دونم باید به حال سینمای ایران تاسف خورد یا به حال دست اندرکاراش یا به حال داورانی که به چنین فیلم نازلی این همه جایزه دادند!!!
۱۰ فروردین ۱۳۹۴
آآآآآآآآآآآآآآآآ!!! اینا که گفتین اصلا تو فیلمی که من دیدم نبود!!!!!...رابطه شکوفه با پدر مسعود؟!؟!؟...دوست پدر مسعود؟؟!؟
۱۶ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نپسندیدم(1 از 4)
واقعن در عجبم از اینکه گفته میشه فیلمنامه ی این فیلم درخشانه، بابا بیخیال تو رو خدا... همین الان میخام بشینم تا صبح یه فیلمنامه بنویسم (اسمشم احتمالن میذارم " کلی غافلگیری") که توش 60 تا شخصیت داره و مدام به هم رودست میزنن و اگه ازش فیلمی ساخته بشه زمانش یه 10 ساعتی میشه...باور کنید کاری نداره! البته تا زمانی که شخصیت پردازی برات بی اهمیت باشه...
اگه از کارگردان، فیلمنامه نویس یا خود بازیگرا بپرسید هر کدوم از شخصیتها رو تو یه جمله توصیف کن بعید میدونم حرفی برای گفتن داشته باشن. اینا اصلن شخصیت نبودن حتی نزدیکشم نبودن. اینکه ماندانا چه جور آدمیه؟ و چرا یه آدم معتاد پولدار، با مرامه، همینطور غزل و کاوه و اصلن ماجراهای خانوادگی این سه تا چه کارکردی تو فیلمنامه داره، شکوفه رو هم که اصلن چیزی نگم راجبش بهتره، فاجعه بود این شخصیت. و در ... دیدن ادامه » کل جمع کردن چند تا آدم که به هم دروغ میگن و رودست میزنن و مثلن مخاطب رو غافلگیر میکنن نمیشه فیلمنامه ی موفق.
موافقم...
اواخر فیلم که مثلا قراره گره گشایی انجام بشه تبدیل شده به رودست زدن های مکرر به تماشاگر اونم به سطحی ترین شکل ممکن،چیزی که در اون لحظه من برداشت کردم فقط شوخی بود،اونم از نوع بیمزش.ازون نوع شوخی های سرکاری که آدم بعدش میگه چقدددد لووووس...!
بعد ... دیدن ادامه » که دیگه اوضاع خرابتر میشه و کار به برخوردهای کاملا تصادفی میرسه و جمع و جور کردن داستان.
۱۸ بهمن ۱۳۹۳
مرسی از نظرت، حرفمو کامل کردی.
۱۸ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با نگاه به عنوان فیلمنامه نویس رخ دیوانه (محمدرضا گوهری) فیلمنامه نویس "فرزندخاک" و "خیلی دور خیلی نزدیک" اشتیاق به تماشای فیلم زیاد می شود. فیلمی که با تماشای آن نمی شود قطعا نمی توان صفت فوق العاده و شاهکار به کار برد برد ولی به علت کمبود فیلمهای روایی و قصه گو با ریتم و فضای مناسب تماشاچی با دیدن چنین فیلمی که البته در بیان منطقی روایت بی نقص نیست به وجد می آید.
شاید اگر استدلالهای منطقی در تمامی داستان به خوبی رعایت می شد باور پذیری آن برای تماشاگر باهوش قابل پذیرش تر بود . به شخصه برای من آخر فیلم و همچنین داستانک ارتباط شخصیت خانم خیرخواه فیلم با قصه اصلیگنگ و نامفهوم بود.
نوع روایت فیلم که توسط یکی از شخصیتها بیان می شود(که البته اتفاقاتی که برای او رخ می دهد به فیلم پله آخر و جینگو روایت معلق هم شباهت هایی دارد ) واطلاعاتی که ... دیدن ادامه » می دهد هرچند سبب ورود سریع به قصه می شود و ریتم را سعی می کند نگه دارد ولی تکلیفش با خودش و تماشاچی مشخص نیست آیا باید به او اعتماد کرده و همراهی اش کنیم یا باید او را رها کرده و بی توجه به او و قصه اش باشیم تا یک وقت کلاه سر ما که شنونده و بیننده داستانش هستیم نگذارد!
شاخصه بارز این فیلم که در فیلم هایی مثل قاعده تصادف و خط ویژه هم دیده می شود تلاش چند جوان برای حل یک مساله ناخواسته اتفاق افتاده است که غالب تماشاچی جوان به علت آشنا بودن دنیای شخصیتها به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده و حتی همذات پنداری می کند.
هرچند فیلم کاملا بی عیب نیست ولی همینکه تماشاچی را تا آخر با خود درگیر می کند و سعی میکند او را به غلط یا درست غافلگیر کند حتما فیلم قابل اعتنایی است
بازی بازیگران رویهمرفته خوب بود بخصوص ساعد سهیلی
کارگردانی و تدوین و فیلمنامه با وجود برخی اشکالات قابل قبول بود

(خطرلو رفتن داستان)وقتی کارگردان با دروغ 90 دقیقه تماشاگرو به خیال خودش سر کار میذاره،نتیجش میشه رخ دیوانه ابوالحسن داوودی...فیلمی که اصل داستانش یه داستان بسیار قدیمیه که با شاخ و برگ دادن میخواد مدرن بشه...اساسا تماشاگر 90 دقیقه داره دروغ میشنوه و اگه قرار باشه اصل داستان از زاویه واقعیش نشون داده بشه فیلم حرف زیادی واس گفتن نداره...اگه تماشاگر یکم باهوش باشه سریع میتونه دست کارگردانو بخونه و بفهمه که اخاذی کار پلیس نیست چون اگه باشه مجوز نمایش نمیدن بهش!!!!اصل شکل گیری اخاذی خیلی مسخره و سطحیه...چون پول دارنو پول نمیدن به من،پس بیام اخاذی کنم!!اگه دنبال خیریه ای پس اخاذیت چیه؟؟این نشون دهنده شخصیته بی شخصیت شکوفه س...ناگفته نماند که موسیقی فیلم بسیار زیباست و بازی صابر ابر هم متفاوت تر از بقیه کاراشه...
دقیقا همونطور که گفتین از همون دقیقه 20 تمام ماجرا مشخص میشه و خود فیلم با اون فصل بندی ش ( بازی ها ) تکلیفش رو معلوم میکنه با مخاطب و سرش نمیخواد کلاه بذاره
هرچند فیلم مشخصا در یه مورد روایت دزدی داره ولی اساس داستان مشخصه و خیلی ها مثه من و شما کلیات رو ... دیدن ادامه » تا آخر فیلم از همون میانه میدونن! لذا چیز عجیبی نیست!
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
پیمان بازم به صورت کاملن گتره ای این روزا تو کاخ جشنواره ای و واسه بخش فارسی تنها سایت سینمایی بورگینافاسو خبر تهیه میکنی؟!!
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"رخ دیوانه" رو دوست داشتم
داستان گرمی داشت
که البته یه جاهایی با نوع روایتش مشکل دارم
ولی باشه برای زمان اکران
ریتم هم بعضی جاها می‌افتاد که به خطر خرده‌داستانای زیادی بود که در نظر گرفته شده بود
با نریشن آخرم مشکل دارم
و به نظرم باید حذف بشه
بازی همه خوب بود
خصوصن "امیر جدیدی"
و یه "صابر ابر" نسبتن متفاوت دیدیم.
فکر می‌کنم فیلم‌نامه و کارگردانی کار
و همین‌طور بعضی از بازیگرا نامزد بشن.

manimoon..
سلام
کاش کلا در قسمت پایانی تجدید نظر شود!
هیچ توجیهی برای عکس العمل مسعود(اگراشتباه نکنم) نیافتیم!
صحنه ی سقوط باز بهتر بود!!
۱۹ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با دید مثبتی برای دیدن رخ دیوانه رفتم و از قضا موثر هم بود!
فیلم شروع و پایان به شدت خوبی داره و فیلمنامه ؛ جز کلیشه های افتضاحی که در میانه ش داره و هیچ ربطی به داستان نداره و بنظرم میاد بازم از دست کاری های داوودیه! ؛ خوب نوشته شده و یحتمل نویسنده(محمدرضا گوهری) یکی از کاندیداس!
از لحاظ بازیگری اتفاق خاصی نمیتونسته داشته باشه ولی واسه امیر جدیدی خوشحالم که چنین نقشی رو بازی کرده.
و در عجبم از انتخاب نقشی به این اندازه تکراری(ترکیب مرهم و هیس!) برای طناز طباطبایی! چه پیشنهادش و چه پذیرفتنش!
اگه کارگردان همونطور که شروع کرد ، با همون فرمون جلو میرفت کلا پای فیلم وای میستادم ولی متاسفانه درگیر بازی های روایی و کلیشه کاری شد و حرفش الکن موند!
مطمئنم در آشفته بازار امسال حرف هایی حتی کوچیک و ناقص داره و فقط ادعای اجتماعی بودن نداره و تا حدی نگاه به ... دیدن ادامه » جامعه هم داره!!
مهمترین ویژگی مثبت فیلم اینه که به اونچه که درنظر داشته برسه ؛ به اندازه ی معقولی دست پیدا میکنه...چیزی که این روزها کم شده تو سینمامون!
هرچند که واژه ی "رخ دیوانه" محدود به دیالوگ می بینه و بجای عینیت گرفتن ؛ داستان به جاهای عبثی سوق پیدا میکنه!
امیدوارم فیلم به تدوین مجدد برسه!

دوست دارم فیلم برگزیده مردم بمونه
تا شاید به فکر رخ های دیوانه بیفتیم! ...
فک کنم با توجه به حجم نوشته تا چند سالی توی تیوال ننویسی ! :(
۱۶ بهمن ۱۳۹۳
کنایه بود-)
هیچ نفهمیدم چی نوشتید برای کسی ک فیلم رو ندیده...
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
بنظرم در مقطع حساس کنونی بیان ویژگی ها و مشکلات عمده فیلم؛ کارساز تر از تعریف ماجراس!
نوشته های اسپویل مند یحتمل تو راهه :))
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید