تیوال نمایش اوبو
S3 : 02:30:59
  ۲۷ آذر تا ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ و ۳۰,۰۰۰ تومان

: آلفرد ژاری (با نگاه و احترام به ترجمه زنده یاد جواد ذوالفقاری)
: میر علیرضا دریابیگی

: سید عماد عامری
: (به ترتیب ورود به صحنه) میر علیرضا دریا بیگی، سارا مقدم، آفرودیت ریوندی، آرامه سلطانیه، شهراد قدیری، مهدی مشهدی کاظمی، عطالله نجفی، سیدعلی بروهان، شیما بختیاری، هلیا عبدالهی، امیرحسین رضایی، محمد حسین کیا، هدیه عیدی، آیدا زرین قلمی، محسن ابراهیمی، سید رسول میر محمد، رائف تمهیدی
: دکتر محمود عزیزی

: ریحانه عرفانی، افسانه ابراهیمی، پویان محمودی
: آرش فصیح
: امیرسپهر تقی لو
: امیر هرمزی
: پگاه آذرکمان
: بهروز سیفی
: ثمین سالک
: محمدرضا رحمتی
: امیررضا طلاچیان
: مریم شریعتی
: رضا کوراوند
: علی پور اسد، پویان محمودی
: هلیا عبدالهی
: مهسا جهانی، محسن طباطبایی
: سید علی بروهان، عطالله نجفی، محمد حسام یزدانی، امیر علی رجایی، امیر حسین فارسی، محمد یوسف رفیع زاده، محمدحسین جمشیدی، احمدپریسای
: علی ساسانی نژاد
: مهسا جهانی
: زیبا خسروی
: مهران کریمی
: رضامحمدپور
: محمد مسیبی، امیرحسین علی اکبر، سوگل جوادی مجد، شاهین پور حسین
: ثمین سالک
: زیبا خسروی، ملیحه شفیع پور اقدم، مروارید نقی زاده
شاه اوبو خوانشِ پارودی‌گونه‌ای (Parody) از شخصیت «مکبث» شکسپیر است. اوبو نیز چونان مکبث به وسوسه و اغوای همسرش شاه را می‌کشد، تخت شاهی را غصب می‌کند و به روال از پسران شاه مرده شکست خورده و کشته می‌شود.

باکس‌های روبرو: ۳۵،۰۰۰ تومان
باکس‌های کناری: ۳۰،۰۰۰ تومان
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش اوبو / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نامناسب بودن تالار و کمرنگ شدن گروتسک

» اوبو در دوشنبه های نقد تئاتر

» «اوبو» به تالار حافظ می آید

آواهای وابسته

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، سالن حافظ
تلفن:  ۶۶۷۵۶۰۴۳


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اوبو ، شخصیت پر حرفی است که در بعضی صحنه ها به خوبی نمایش داده شد و در بسیاری از صحنه ها خیر، حذف شده است. تاکید زیاد روی نقش آشپز و ملازمان (ماما اوبو) را درک نکردم به چه علت بود در نمایشنامه هم اثری ندیدم. در تئاتر اکسپرسیونیستی این شیوه ی قالب هست (حرکات مکانیکی بازیگران) و فضای تخیلی اما به نظرم روی این کار ننشسته بود. یکی از موتیف های نمایشنامه "آسیاب بادی" است که در صحنه ای چرخاندن شمشیرِ (بوگرلاس) تبدیل میشود به آسیاب بادی و در صحنه ای دیگر آسیاب بادی پناهگاهی برای اوبو میشود و دیگری هم "وزیر اقتصاد" که هر قدر روی شمع سبز به درستی تاکید شده بود این دو موتیف حذف شده، حیف بود و البته نمیدانم آسیاب بادی رو چطور میشود روی صحنه آورد و از این لحاظ حق را به کارگردان می دهم. دیگری زبان نیش دار اوبو و ماما اوبو بود که فکر میکنم بخاطر سانسور دو ... دیدن ادامه » سه تکه کلام اوبو حذف شده بود و به پِخ پِخ کردن های "ماما اوبو" تقلیل پیدا کرده بود که به نمایش باز هم لطمه زده بود.مست بودن اوبو در صحنه ی قتل پادشاه، یکی از جذابیت های این نمایشنامه است که یا وجود نداشت یا من درک نکردم. به نظر نمایشنامه با عجله جمع شده بود. حذف پادشاه از صحنه و نمایش ویدئویی او روی سقف، روی تیر آهن های سقف ایده ی جالبی نبود، هدف از این کار را هم نمی دانم، می تواسنت صحنه دراماتیک تر باشد و کشتن پادشاه هم با از پریز کشیدن او، فکر نمیکنم ربطی به ابزورد بودن نمایش داشته باشد. هر چند نمایشِ رژه و درگیری ها با تصاویر ویدئویی بسیار ایده ی بجایی بود و علتش هم برای بیننده روشن است. نکته ی دیگری که علتش را نفهمیدم اصرار بر وجود دود در صحنه بود.به صحنه آوردن یک نمایشنامه ی 79 صفحه ای در یک ساعت و ربع البته کار ساده ای نیست اما قسمت هایی از آن حذف شده بود که به نظر نقش مهمی دارند. نکات قوت کار را دوستان اشاره کردند، با امکاناتی محدود صحنه هایی تاثیر گذار خلق شده بود صحنه ی قتل قضات و موسیقی هماهنگ، و نقش های اصلی هم به خوبی اجرا شده بود مهدی مشهدی یک کاپیتان واقعی بود. نورپردازی بسیار کمک کرده بود به تمرکز بر میزانسن . ممنون از دوستانی که پیشنهاد تماشای این کار را دادند لذت بردم.
میثم هنزکی و امیر این را خواندند
سودابه احمدی، حمیدرضا مرادی، R 0 y a و زهره مقدم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ما امشب اجرای آخر این نمایش رو به تماشا نشستیم و بسیار لذت بردم البته همراهم نظرش برعکس من بود ولی برای من به شخصه تجربه ی جالبی بود فضاسازی موسیقی و بازیها همه با فکر کار شده بود و تلاش بسیاری پشتش نمایان بود ، من خیلی حس خوبی داشتم بعد از اتمام کار و حتی اون نیم ساعت آخر هم با دکتر میرعلیرضا دریابیگی خیلی خوش گذشت ایشون به سبک خودشون از تک تک عوامل تشکر کردن که برای من جذاب بود :) و من باز هم از تمام عوامل برای تلاشهاشون سپاسگذارم، باشد که از این کارهای تازه و نو ، از این تازه نفسها که از هر فرصتی بهترین استفاده رو میکنن، بیشتر ببینیم ولذت ببریم و در آخر سپاس فراوان از بانو زهره و فرزاد جان نازنین برای پیشنهاد این کار، واقعا ارزشمند بود برام .
زنده باشید خانم امیری خوشحالم که دوست داشنید. من هم دیشب تو سالن بودم سعادت دیدنتون دست نداد پس.
۰۴ بهمن ۱۳۹۷
جای همه دوستانی که نبودن خالی بود! محمد حسن جان عجیب و غریب خوب یا بد؟
۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دوست داشتم در رابطه‌اش بنویسم نقدی. اما از صرافت‌اش افتادم. لباس‌ها و عروسک‌های عظیم‌الجثه. یک خوانش نادرست بود.
۰۴ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فقط میتونم بگم فوق العاده است،از دیشب احساس سرخوشی دارم بابت دیدن این نمایش

گرچه امشب اجرای پایانی این نمایش خواهد بود ،با این حال توصیه میکنم که از دستش ندید.

درود و خسته نباشید به همه ی عوامل
جلسه نقد و بررسى نمایش اوبو
.
به گزارش روابط عمومى نمایش "اوبو" ، این نمایش به نویسندگى آلفرد ژاری و کارگردانى میرعلیرضا دریابیگى که از ٢٧ آذرماه در تالار حافظ به روى صحنه رفته است، جلسه نقد و بررسى آن روز دوشنبه ١ بهمن ماه برگزار مى گردد.
در این جلسه نقد و بررسی که بعد از پایان نمایش توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران برگزار می‌شود رضا آشفته و عرفان پهلوانی در قالب برنامه «دوشنبه‌های نقد تئاتر» این اثر نمایشی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.
رویا کاظمی و زهره مقدم این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اوبوووووو، خوانش نقیضه گونه تاریخ معاصر است
زایش دردناااااااااک تفکر از دامان ناپاک نرینه پدر اوبو
در بزنگاه غنی سازی گنجینه ملی درجیب شخصی مادینه ارغوانی اغواگر
سلاخی تعقل سازنده و مسندنشینی نااهلان
نَقل مجاهدت مجاهدین کاسب کار
لعن ، وطن فروشی به نرخ روزانه
و مدح وطن پرستی آشپزان طباخ است
با چشمداشت فتح فرانس و زایش فتنه ای قریب به امر سایه ها


سپاس قلبی مقدور یک محسور از تعهد و تعامل و تفکر یکایک ارکان مصور و منور و ملبس و مسکوت این تیاتر متهور ، متاسفانه مهجور را پذیرا باشید.
یک دقیقه سکوووووت به یااااد رفتگان
❗️"شاه اوبو"
نوشته: آلفرد ژاری،
کارگردان: دکتر میرعلیرضا دریابیگی
بیست و پنجم دی ماه نود و هفت تالار حافظ

نمایشی قابل تحسین از منظری آکادمیک.
---------------
پدر او بو، با بازی علیرضا دریابیگی، فرمانده لهستانی ساده لوحی است که اعتیاد دارد. همسرش مادر اوبو (سارا مقدم) نیز نقشه کشتن شاه را با کاپیتان بوردور (مهدی مشهدی کاظمی) می کشد و پدر اوبو را ترغیب به انجام نقشه اش می کند. شاه کشته می شود و ملکه (هلیا عبداللهی )و پسر جوان شاه (شیما بختیاری ) از ترس فرار می‌کنند. ملکه می میرد بوگرلاس زنده می ماند و اوبو بر تخت سلطنت می نشیند. اوبوی معلوم الحال فجایعی به بار می‌آورد. به سرعت اوضاع کشور به هم می‌ریزد و به قولی که به بوردور داده عمل نمی‌کند او را نیز زندانی می‌کند که او فرار می‌کند پیش تزار الکسیس (امیرحسین رضایی ) می‌رود که پسر عموی شاه سابق است ... دیدن ادامه » و با کمک او و بو گلاس، اوبو را از تخت سلطنت پایین می‌کشند پدر و مادر از کشور می‌گریزند.
* علیرضا دریابیگی با اجرای این نمایش دو وظیفه ی بنیادین هر فضای دانشگاهی را جامه عمل پوشانده است.
۱- نمایشی با طراحی و شکل اجرای دانشگاهی بدون جنجال های کاذب تئاترهای تبلیغاتی را به صحنه برده است.
۲- ریسک قابل تحسین استفاده از دانشجویان تئاتر را با تمام وجود پذیرفته است و این دومی از نکات بسیار ارزشمند ایشان در قاموس گرانـمایه یک کارگردان دانشگاهی است.
دریابیگی در انتخاب متن که از نکات مهم هر زمانه ای ست موفق و به روز عمل کرده است. طراحی صحنه ی اوبو در فضاسازی و میزانسن های قابل اعتنا موفق و متناسب اجرایی درخور به نظر می رسد. ایشان در کار با بازیگر نیز به نسبت تیم دانشجویی و اهداف هر مرکز آموزشی موفق عمل کرده بویژه در بازی گیری از مادر اوبو و کاپتان بوردور.
لحظات قابل تحسین بازی های روانشناسانه خود در نقش اوبو نیز از نکات قابل تحسین ایشان در ارائه کاراکتری ملموس در روایتی دشوار به شمار می آید.
تماشای نمایش اوبو را به دانشجویان تئاتر کشور پیشنهاد می کنم.

محمد عارف مدرس پژوهشگر و مدرس ادبیات دراماتیک
میثم هنزکی، امیر، مریم شریعتی، هژیر و مصطفی کرمی این را خواندند
لیلا مظاهری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بسیار عالی بود. صحنه انداختن اشراف به گودال ، زندانی شدن بوردور، مونولوگ شاه اوبو در فضای ابری صحنه آخر محشر بود. کشتن ونسسلاس و تاجگذاری اوبو خلاقانه طراحی شده .
دیدن نمایش رو توصیه میکنم و حتما قبلش نمایشنامه رو بخونید. در اینترنت قابل دسترسی است.
به کارگردان و بازیگران این تاتر تبریک میگم و خسته نباشید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق العاده تیاتر جذابی بود مخصوصا اگر به فضای گروتسک علاقه دارید.. کارگردانی عالی بود.. استفاده از ویدیو کاملا به جا بود.. صحنه آخر نمایش فوق العاده بود.. در یک کلام عالی و خسته نباشید به گروه محترم
فقط حیف که تماشاگرای کمی تو سالن بودند.. واقعا حیف
به نظر من هم ارزش تماشا رو داشت و به خصوص بازی نقش کاپیتان بورودور و پدر اوبو خیلی زیبا بود.
۲۷ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه نمایش خوب و دوست داشتنی
بعد از دو سه ماه که هیچ نمایشی ندیده بودم واقعا لذت بخش بود این کار
حیفه که داره با بیننده های کمی اجرا میره.

پ.ن. به توصیه جناب کارگردان که فرمودن ایرادهای کارمون رو بگین 1- مهمترین ایراد کار بازاریابی اون بوده ، واقعا چراااا سالن خالیه؟؟؟؟
2- خانم نقش مادر اوبو یه کمی روی قدرت صداشون کار کنن
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش کاری از میر علیرضا دریابیگی با ۳۰٪ تخفیف از پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه تا چهارشنبه سوم بهمن همینک آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از معدود گروه های که استفاده خیلی خوبی از فضای سالن حافظ داشت و با دکور ساده و گیراش و طراحی صحنه عالی به همراه طراحی لباس ها و گریم های خیره کننده تا به آخر کار چشم ببیننده رو نوازش داد.
از تمام دقایق این نمایش لذت بردم و لبخند رضایت از روی صورتم پاک نشد.
خلاصه داستانی که در برگه نوشته شده رو نخونده به دیدن کار رفتم و چه خوب که نخوندم چون ممکن بود نظرم رو عوض کنه!
متن اما عالی دیالوگ ها یک خط در میون ماندگار و وصف حال ما طوری که انگار دارم از تلوزیون اخبار میبنیم!
هزینه ای که برای این نمایش کردید جبران نخواهد شد و من هم متاسفم آقای کارگردان که تعداد شما در گروه از تعداد تماشاگران روی صندلی ها بیشتره..
کاری که شما دانشگاهی خطابش کردید از بسیاری از نمایش های مثلا حرفه ای ای که من در ماه میبینم به راحتی یک سر و گردن بالاتر بود.
دنیای فانتزی و کمدی ... دیدن ادامه » گروتسک گونه ای که با پرداخت های فوق العاده شخصیت ها خلق شده بود رو واقعا دوست داشتم و واقعا دلم نمیخواست کار تموم بشه.
طراحی صدا رو هم از یاد نمیرم که خیلی درست و به جا متن رو همراهی می‌کرد..

به همتون تبریک میگم و با بهترین آرزوها

دوستان هر عزیزی که دعوت من رو برای این تجربه خوشایند قبول میکنه مهمان من هست و اگر کار رو دوست داشت میتونه این زنجیره رو ادامه بده.
خانم مقدم درود بر شما با این فکر و اندیشه بزرگتون.
ای کاش افتخار پیدا میکردم در کنار شما این کار رو میدیدم.
حقیقتا کمی دو دل بودم برای دیدنش ، اما بعد از خووندن متن شما حتما میرم.
۲۴ دی ۱۳۹۷
یک عزیز دیگه رو هم همراه کنین من هم بلیت رو تقدیم کنم
۲۴ دی ۱۳۹۷
نه زهره جان سپاس عزیزم فقط انگیزه مهم بود:) فرزادجان من خودم تیوال پلاسم دست نخورده باقی مونده سپاس از لطف بیکران دوستان
۲۴ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش،سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ دی، به نویسندگی آلفرد ژاری، کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی و با بازی میر علیرضا دریا بیگی، سارا مقدم و ... با تخفیف، آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو و مریم شریعتی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت محمدرضا میرحسینی
بازیگر،مدرس دانشگاه و طراح رشته بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی
درباره ی نمایش " اوبو "

این روزها به مدد سالن های خصوصی در شهر تهران ، تاتر های فاخری روی صحنه درحال اجرا هستند. اما تاتر اوبو به نویسندگی: آلفرد ژاری و کارگردانی علیرضا دریابیگی نظرم را جلب کرد و بنده را بر آن داشت تا مطلبی هرچند کوتاه راجع به این کار بنویسم .

همینطور که میدانیم آلفرد ژاری از نویسندگانی است که در سن جوانی به عنوان یک نخبه شناخته شده و منتقدین سبک نویسندگی وی را به مکتب دادائیسم ،سمبلیسم و فراواقع گرا نزدیک میدانند و حتی میتوان گفت نمایشنامه نویسان بزرگی چون ساموئل بکت و اوژن یونسکو تحت تاثیر وی قرار گرفتند .‌
اوبو شاه که از بهترین آثار این شاعر و نویسنده فرانسوی است یکی از خلاقانه ترین و عجیب ترین نمایشنامه های جهان نیز میباشد که بخاطر برهم زدن،وارونه جلوه دادن و کُمیک انگاشتن قواعد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین به سخره گرفتن قدرتی که از حرص و آز بدست میاید، بازتاب متفاوتی در جهان داشته است.

چند شبی است دکتر علیرضا دریابیگی این نمایش را در سالن حافظ به روی صحنه آورده.
از مهمترین عناصری که در کارگردانی این کار به چشم می خورد و خود را از تاتر های دیگر متمایز می نماید، تصویری کردن و تبدیل متن و دیالوگ به حرکت، رنگ و عمل نمایشی است.
استفاده زیبایی شناسانه از نور وصدا ، استفاده هوشمندانه از ابزار مدرن ارتباطی ،همچون ویدئو پروژکشن در سقف سالن ، استفاده خلاقانه از رادیو به جای آوردن بازیگران و جمعیت روی صحنه ، موسیقی بسیار قدرتمند ، لباس های عجیب و غریب و بازی بازیگران به شکلی هماهنگ با دکور، متن و شیوه اجرا .
از نکات قابل توجه در مورد بازیگری میتوان به استفاده از فانتزی ها و کاریکاتور ها در بیان ،بدن و بازی بازیگران که مسخره ،سطحی، سبک و یا حتی بی مغز بودن شخصیت های اصلی درام را به درستی به تصویر میکشیدند، اشاره کرد.
مکانیکی بودن یا ماشینی بودن حرکات بازیگران مقابل شخصیت اوبو، ابزار بودن این آدمها به دست قدرت را به شکلی کاملا تئاتری نشان می دهد.
حتی استفاده از همسرایان بسیار هوشمندانه اعمال شده .‌آدمهایی که مانند طوطی فقط حرفهایی را تکرار میکنند که به آنها تلقین شده و آن چیزی نیست به جز تایید طلبی و مجیزگویی و ستایشگری توخالی اریکه قدرت .
... دیدن ادامه » در پانزده دقیقه اول نمایش شاید کندی ریتم ،کمبود هیجان در بازی بازیگران و بلندی صدای موسیقی، کمی مخاطب را سردرگم میکرد و این سوال را به وجود میاورد که چرا نمایش اینقدر کند و بی انرژی به جلو حرکت میکند ! انگار همگی در حال دیدن یک خواب طولانی و بی سروته هستیم.
اما از نیمه های راه به بعد شاهد شاهکارهای تصویری اعم از استفاده از گوشه های سالن و دیوارهای کناری(هم به وسیله بازیگرانی که به صورت غافلگیر کننده ای شروع به بازی می کردند و هم تصاویری که به درستی و درجهت مفاهیم متن،روی دیوارهای سالن به نمایش در آمدند) ،استفاده از اعمال جسمانی نمادین برای تصویری کردن زیرمتن در لحظات مختلف ، واقعا دیدنی بود . به عنوان مثال: صحنه قتل پادشاه به وسیله پاره کردن طنابی که به صورت دایره روی زمین پهن شده بود ویا صحنه خلع قدرت مسئولین و عالی رتبه گان کشوری ، که با عروسک هایی به شکل نیم تنه اجرا و به درون گودالی که در کف سالن تعبیه شده بود پرتاب می شدند.
همچنین وجود بازیگرانی که در کنار تماشاگران سالن با اوبو صحبت میکردند، القاء کننده مفهوم بی ارتباطی یا گنگ بودن ارتباط قدرت با توده مردم بود.
از نقاط قوت کارگردانی می توان به استفاده درست از امکانات صحنه (کف سالن ، سقف و دیوارها) در جهت به تصویر کشیدن متن اشاره کرد. تمامی میزانسن ها بر اساس حالت نعل اسبی سالن طراحی شده و ابزار های اجرایی استفاده شده در صحنه به نحوی باعث تصویر سازی در ذهن تماشاگر می شدند و اینکه تماشاگر می تواند خود و یا کشور خود را در آن موقعیت دیده و چالش مطرح شده را منحصر به منطقه ای دور از سرزمین خویش ندانسته و به راحتی با آن همزاد پنداری کند.
در هر صورت به علیرضا دریابیگی عزیز و تیم اجراییش بسیار تبریک میگویم . امیدوارم بازهم در آینده ای نچندان دور شاهد کارهای قدرتمند و قابل دفاعی از این کارگردان باشیم .
به همه شما عزیزان مخصوصا دانشجویان عزیزم توصیه میکنم حتما این کار خلاقانه و جسورانه را ببینند.
محمدرضا میرحسینی
بازیگر،مدرس دانشگاه و طراح رشته بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی
این نمایش را به کسانی که اهل تخیل گرایی و دوستدار فانتزی هستند حتما پیشنهاد میکنم.
بازی و اجرای نقش کاپیتان بوردو و دو دستیار آدم آهنیش عالی بود. (البته ایده استفاده از لاستیک کف پایی ماشین به جای پوشش پشت ربات ها واقعا خنده دار بود D: )
صحنه آخر، که شاه اوبو در هنگام ایفای نقش به دست خود یک تابلو نقاشی به وسیله دود و به وسعت تمام صحنه خلق کرد، از دید من بی نظیر و خیلی زیبا بود.

همچنین استفاده از افکت های صوتی مناسب و اعوجاج صدا در سالن و هماهنگی خوب طراح صدا و موسیقی، بهروز سیفی، با بازیگران که قبلا کمتر دیده بودم، از نقات قوت این نمایش است.

* تعجب میکنم نمایش هایی که ارزش دیدن بیشتری دارند، تماشاگر کمتری دارند.
* لطفا قبل از دیدن این نمایش در مورد تئاتر ابزورد و نمایشنامه شاه اوبو مطالعه کنید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نام خدا
سلام و احترام خدمت اهالی جامعه نمایش در ایران .
با تشکر و قدردانی از استاد عزیز جناب آقای دکتر دریابیگی طراح و کارگردان نمایش اوبو ،
عوامل و بازیگران این اثر .
چندی قبل موفق شدم نمایش با ارزش و تاثیر گذار اوبو را در محل اجرا بیننده باشم .
شور و هیجان صحنه بخصوص با بازی دکتر دریابیگی در نقش شاه اوبو ، زبان سمبلیک نمایش
از حیث ارسال پیامهای چند وجهی به مخاطب ، جدیت در اجرا و انتخاب این اثر فاخر برای
به صحنه در آوردن آن از سوی کارگردان نکته پرداز و خوش ذوق ، باعث گردید تا محو در
نمایش گشته و بقول ارسطو خود را ندیده و جذب در صحنه گردم ، و از سویی مطلق العنان
بودن شاه یاد آور این سخن الهی در ذهن من گشت که ، شاهان نیز این چنین اند .
ان الملوک اذا دخلوا قریه افسدوها و جعلوا اعزه اهلها اذله و کذالک یفعلون . نمل
پادشاهان هنگامی که وارد شهری شوند آنرا ویران سازند و عزیزان آن را ذلیل کرده
و رسم پادشاهان همین گونه است .
اینجانب در رتبه ای نیستم که بتوانم نمایش فوق را از دیدگاه تخصصی مورد بررسی قرار دهم
و لذا از نظرات صائبان این حوزه بهره برده و می برم . اما از دیدگاه تاثیرات فرهنگی و تمدنی
... دیدن ادامه » این گونه آثار موثر و بیاد ماندنی به دیدگاه میرزا رضا طباطبائی نائینی در اولین نشریه تاتر ایران
(۱۲۸۶ ش) بسنده کرده و تجلیل و سپاس خود را از کارگردان ساعی و روشنگر ، به جهت تلاش
برای ارتقا، سطح فرهنگ و تمدن ایران زمین بدین گونه ابراز میدارم .
(عقیده عقلای عالم و حکمای بنی آدم در این مسئله مسلم است که تبدیل اوضاع بربریت و تکمیل
لوازم تمدن و تربیت در هیچ مملکت ممکن نخواهد شد مگر به ایجاد سه چیز که اصول
سیویلیزاسیون و ترقی و تمدن می باشد و اگر یکی از آنها قصور داشته باشد ، تمدن ناقص است .
اول مدرسه...... دوم روزنامه ...... سیم تیاتر که تجسم اعمال نیک و بد و ارائه و عرضه داشتن
آن است به مناظر و مشاهد بینندگان . )
سید محمد هاشمی مطهر

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۱۹ تا جمعه ۲۱ دی، به نویسندگی آلفرد ژاری، کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی و با بازی میر علیرضا دریا بیگی، سارا مقدم، آفرودیت ریوندی و ... با تخفیف، آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو این را خواند
احسان خوشخو و سید علی بروهان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۱۲ تا جمعه ۱۴ دی، به نویسندگی آلفرد ژاری، کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی و با بازی مهدی مشهدی کاظمی، سارا مقدم، شیما بختیاری، شهراد قدیری و ... با تخفیف، آغاز شد.
سید علی بروهان این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قسم به شمع سبزم که این نمایش دوس داشتنی بود و ارزش دیدنو داشت
بخصوص از بازی سالار کریمخانی و مهدی مشهدی کاظمی لذت بردم
ممنون از نگاهتون و نظرتون
خوشحالم که نسبت به بازی بنده لطف داشتید
۱۲ دی ۱۳۹۷
زنده باشین و سلامت
۱۳ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارهایی که از بدو ورود بازیگرا تو صحنه هستند رو دوست دارم ، اگه بی اطلاع از چند و چون کار به دیدنش بری شاید اولش نمایش خیلی لوس به نظر برسه ولی جلوتر که میریم ارتباط با نوع متن بیشتر میشه و شاهد مضحکه ای (پارودی ) هستیم تمام عیار ، با کلی ایده ی عجیب غریب و جالب و استفاده بهینه از امکانات سالن ، ویدئو آرت عالی و مناسب مخصوصن اون ارتباط تصویری جالب با شاه به نظرم دراماتوژی و کارگردانی قوی ای توی کار شاهد هستیم که بازی خوب و درک شده ی بازیگران هم به دیدنی تر شدنش کمک میکنه ، البته در کل به نظرم کار ریسکی ای هست چون شاید به مذاق همگان خوش نیاد ، در ضمن حضور آقای دریابیگی در صندلی های تماشاگران و دنبال کردن کار با شوق و دقت حین اجرا هم خیلی جالب و تحسین برانگیز بود
من که خیلی دوستش داشتم ، امیدوارم کار پر بیننده باشه و همه هم راضی از سالن بیرون بیان
عرض ... دیدن ادامه » درود و خسته نباشید دارم خدمت دوستان

7/5 از 10 ، 4 ستاره ، قیمت 30 تومن به نظرم براش منطقی یه ولی باز آدم قبلش دست و دلش براش میلرزه )))) ، 17/5 پلاسی هم عالیه و منم تا این فنتی شد استادش کردم :)))))
یعنی منو درگیر اون 0/5 کردید شما
۰۶ دی ۱۳۹۷
درود بر شما
جناب شریفان گرامی، کامنت‌های شما بدلیل استفاده از ادبیاتی که خارج از قوانین سایت است پنهان گشته است، از بابت اینکه به شما اطلاع رسانی انجام نشد عذرخواهی میکنیم.
سرکار خانم ثانی، بله متاسفانه بدلیل نبود امکان ارسال پیام خصوصی، مطلع کردن ... دیدن ادامه » افراد از پنهان شدن پیامشان مشکل شده است، این موضوع به بخش فنی ارجاع شده و پیگیری خواهد شد.
با سپاس
۱۲ دی ۱۳۹۷
درود همیاری گرامی ..ممنون ازتوجه و اهمیتی که میدید
۱۲ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قسم به شمع سبزم..


اگه لهستان نباشه هیچ لهستانی ای هم نخواهد بود..
قربان کشور لهستان .. و یک ذره هم جمهوری چک , کلا :)))
۰۲ دی ۱۳۹۷
:)))))) عاشقتم که :))))
چش حتمن :))
۰۵ دی ۱۳۹۷
فدایی دارین شما :)))
چشمتون پر فروغ.
۰۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید