تیوال نمایش یوبیتسومه
S3 : 19:16:45
  ۰۹ تیر تا ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۱۰,۰۰۰ تومان

: نیما نادری
: مریم بوبانی، مهدی صباغی، معصومه رحمانی

: محمد قدس
: ایمان یزدی
: سینا ییلاق بیگی
: رضا حیدری
: مهرنوش بلمه
: احسان نقابت
: آیین احمدی فر، مهمان از گروه ( چارتار )
: میلاد خرمن بیز
: بهناز شیربانی
: امیر اخوان
: اسماء رمضانی
: محمد ایمنیان
: امید جمشیدپور
: مهدی آشنا
: نبی کورش نیا
: عارف حیدری، مهمان از گروه ( سی )
: حسانه فرقانیشماره رزرو بیلیت 09356394067

گزارش تصویری تیوال از نمایش یوبیتسومه / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش یوبیتسومه / عکاس: علیرضا قدیری

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
من دیشب این نمایش را به لطف دوستان تیوالی ام تماشا کردم. اولین بار است در تیوال نقد می نویسم و البته در نقد معمولا بی تعارف حرف هایم را می زنم.
نمایش تلخی بود و می توانست تا ساعت ها تماشاگر را درگیر اثر کند. اما اما ذکر نکاتی را لازم می دانم.
در آغاز و تا اواسط نمایش دیالوگ های با مضمون بوی باباته. بوی مرده میاد ... بوی ... برای من فضای نمایش مخزن تهرانی تداعی را می کرد که کم کم از آن فضا دور شد.
به نظرم من نویسنده حرف های زیادی برای گفتن داشت که برای ۷۰ دقیقه بار بزرگی محسوب می شد و فضا را دچار شعار زدگی کرده بود. و جاهایی هم صحبت های نامربوط به فضای درامی اثر زننده بود. برای مثال دیالوگ های مهدی درباره ما و ژاپنی ها که خیلی زیاد بود و مرا یاد شیر های فیس بوکی می انداخت. بابا نان داد مادر آب داد. این حرف های برای کدام یک از ما جدید بود؟ مگر نه این که این ها ... دیدن ادامه » را بارها خودمان از پیج دیگران خوانده و شیر کرده ایم؟ دلم میخواست اگر حرف هایی برای گفتن بود مبتکرانه می بود.
و اینکه این زیاده گویی ها هماهنگی اثر را کم کرده بود. درست است فضای نمایش استعاری بود اما دلم میخواست داستان هم به اندازه ی دیالوگ های استعاری من را درگیر کند. من با شخصیت ها ارتباط برقرار کنم نه اینکه فقط دیالوگ هایی را از زبان سه نفر بشنوم که بسیاری از آنها ربطی به شخصیت کسی که آن را ادا میکرد نداشت. شخصیت ها در خدمت دیالوگ گویی بودند نه اینکه دیالوگ ها در خدمت شخصیت پردازی.
بعضی واکنش ها هم برای من تصنعی بود. برای مثال برخورد ریلکس مهدی با دروغ های مادر و خواهرش. اینکه نامزد کرده یا دروغ میگه نامزد کرده. اصلن مهدی توجهی به این حرف ها نداشت گویا این دیالوگ ها برای تماشاگر گفته می شد نه مهدی.
در طول اثر مدام این حس را داشتم تمام کاراکتر ها دارند به صورت مونولوگ برای تماشاگر حرف می زنند و ارتباط چندانی با هم ندارند و فقط به طور فیزیکی روبروی هم ایستاده اند.. و این به نظرم نقطه ی ضعفی برای اثر محسوب میشد.
با تمام این وجود جسارتتان را برای ساخت این اثر در این فضا می ستایم و امیدوارم کارهای بهتری در این زمینه شاهد باشم. و صد البته از تماشای این اثر لذت بردم :)
شاد و سلامت باشید.
شب گذشته (5 شنبه - 02 / مرداد / 93) به تماشای این اثر نشستم؛ اگه بخوام با نقد شروع کنم، باید - ضمن احترام - از لحن تصنعی و فیلم‌وار بیان بعضی از دیالوگ‌ها توسط خانم بوبانی (مثلاً: بعضی از دیالوگ‌های بیان‌شده بعد بیدارشدن در اثر دیدن کابوس شبانه) بگم که طبیعی‌بودن و باورپذیربودنِ رفتار سایر بازیگرانِ نمایش، در سایر لحظات رو خدشه‌دار می‌کرد؛ همینطور بعضاً داد و فریادهایی که وقوع نابهنگام و - بقولی - یکهویی و بی‌مقدمه اون‌ها در حین اجرا، قابل قبول، منطقی، طبیعی و باورپذیر نبود و وقوع خیلی‌هاش هم، روان مخاطب رو بهم می‌ریخت (ولو اینکه بنظر برسه هدف نویسنده و یا کارگردان محترم، نشون دادن افرادی بوده که هرکدوم به دلیل قرار گرفتن در معرض فشارهای زمان جنگ هشت‌ساله (یعنی: مادر و سمیه) و بعضی از تجربیات تلخ شخصی (یعنی: مادر، سمیه و کاراکتر ارائه‌شده توسط ... دیدن ادامه » آقای صباغی) از نظر روانی افراد نرمالی نبودند) .

صادقانه بگم که با توجه به اینکه من - متأسفانه یا خوشبختانه! - نقدهای نوشته‌شده توسط بعضی از دوستان در تیوال رو مبنای ارزیابی و انتخاب تماشای این نمایش قرار داده بودم، قبل از تماشای اثر، انتظار گذاشتنِ زمان برای تماشای اثرِ بمراتب برجسته‌تر و عمیق‌تری رو داشتم که متأسفانه برآورده نشد و احساس کردم که بعضی از نقدها - ضمن احترام - اغراق‌آمیز و نه‌چندان پخته بودند؛ اما مجموعاً و به نسبت هزینۀ نسبتاً مناسبی که انجام شد، اثر قابل قبولی بود .

نهایتاً از همه عوامل این نمایش، و بویژه، بازی مجموعاً روان و تأثیرگذار همه نقش‌آفرینان ممنونم و امیدوارم در آینده، آثار عمیق‌تر و پرمحتواتری رو از کارگردان محترم شاهد باشم .
irandokht azad و علی عبدالرحیم این را خواندند
تینا، مریم اخوی و ایمان یزدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"از این هشت سال چی مونده؟ ..."
نقد تلخ و دقیقی که کمتر اثر هنری تونسته بود به جنگ ایران و عراق داشته باشه. کار با ارزشی که بعد از اجرای نمایش امشب انجام شد تقدیم نمایش بود به یک رزمنده که: متاسفیم که حداقل ۸ سال زندگیتون بدون هیچ نتیجه ای تلف شد.

ممنون از همه عوامل نمایش و ممنون از مهدی صباغی که با اینکه بوی خون میشنید ولی چاقوش رنگ خون رو ندید!
manimoon، الهام حصاری، irandokht azad و علی عبدالرحیم این را خواندند
شکوه حدادی، مریم و ایمان یزدی این را دوست دارند
فیلم یا نمایش !؟
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
ممنون، تصحیح شد.
۰۴ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کرمی:یک درام نویس خوب به عرصه نمایش کشورمان معرفی شد
شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاترشب گذشته 1 مرداد مهمان نمایش«یوبیتسومه»بود.او درباره ویژگی های این نمایش می گوید:«این نمایش، یکی از درام های جسوروفوق العاده دقیقی دارد وقابلیت خوبی در نمایشنامه اثرهست که فکر می کنم هر کسی که به حوزه تئاتر اشنا باشد قطعا بر حرف من صحه می گذارد که نمایش از درام خوبی بهره مند است و خوشحالم که یک درام نویس جوان به عرصه تئاتر ما معرفی شد.»
او ادامه داد:«مدت ها بود که یک نمایشنامه خوب از یک نسل جوان ندیده بودم ونیما نادری در اولین اثرش ،یک اثر شاخص و ارزنده را خلق کرد و از این جهت به او تبریک می گویم.»
کرمی افزود:«برای دومین بار بود که نمایش را می دیدم وبار اول در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته بود.این بار ارزش های نمایشنامه را بیشتر متوجه شدم.درام نویسی یک هنر دشوار ... دیدن ادامه » است که فرد برای نگارشش باید جامعه شناسی دقیقی داشته باشد و نیما نادری به بهترین شکل ممکن این کار را انجام داد .به نظر من جامعه شناسی، شخصیت پردازی و روان شناسی این اثر و موضوع ناب،از ویژگی های این اثر است.به بازیگرهای خوب نمایش، که بازی های خوب و یکدستی را ارائه دادند تبریک می گویم و می توانم بابت ظهور چنین درام نویسی به خانواده تئاترتبریک بگویم.»
irandokht azad این را خواند
محسن قربانی، مسعود آموزگار و ایمان یزدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت مهدی صباغی درباره نمایش«یوبیتسومه»:
«تو کاندید بازی تو تمام فیلم هایی هستی که از این به بعد می سازم»این جمله استاد تقوایی بود که بعد از دیدن«یوبیتسومه»خطاب به من گفته شد.راستش از این دست تحسین ها و تشویق ها تو مدت اجرا خیلی شنیدم که هر چند باعث خوشحالی و افتخاره اما نمی تونم به خودم بگیرم.نقش مهدی در نمایش«یوبیتسومه»نقش نیست،شاه نقشه.در حالی که حدود دو هفته از اجراها می گذره،راستش هنوز هم نتونستم با تمام ظرفیت بازیش کنم.خدا شاهده اینو از سر تواضع نمی گم.نقش مهدی و البته نمایش«یوبیتسومه»آنقدر خوب نوشته شده که یه اجرای معمولی از اون تحسین خیلی ها رو بر می انگیزه.می خوام بگم چی می شد اگه این نقش و البته نمایش«یوبیتسومه»با تمام ظرفیتش اجرا می شد.
بدون هیچ گونه جانبداری،به نظر من،«یوبیتسومه»مهمترین نمایشنامه چند سال اخیره.فکر می کنم20 ... دیدن ادامه » سال بعد که برگزدیم ادبیات نمایشی این دوره رو مرور کنیم،«یوبیتسومه»حتما یکی از نمایشنامه های شاخصه این روزگار باشه.روزگاری که نویسنده های بزرگمون نتونستن موفقیت های قبلی شون رو تکرار کنن و استعدادهای جوون هم عمدتا جذب نوشتن نمایش های مشتری پسند شده اند.بگذریم.حدود 10 اجرای دیگه باقی مونده و امیدوارم برای یه بار هم که شده نقش مهدی و نمایش«یوبیتسومه»با تمام ظرفیتش اجرا بشه.کما اینکه اگه تعریف از خود نباشه روز به روز شاهد اجرای بهتری هستیم به طوری که اصلا با روزهای اول اجرا قابل مقایسه نیست.هممون داریم نکات جدیدی کشف می کنیم و این کشفیات بزرگترین لذت این اجرا است.
می خواستم خدمت شما رفقای عزیز عرض ادب کنم و از لطفی که به من و«یوبیتسومه»دارید صمیمانه تشکر کنم.تمام نظراتتون رو با دقت و اشتیاق می خونم و امیدوارم همچنان با دقت و لطفی که به تئاتردارید، زمینه ساز اجراهای با کیفیت تر در تئاتر کشورمون باشید.
irandokht azad و علی عبدالرحیم این را خواندند
ایمان یزدی و محمدرضا سجادیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام جناب ابر شیر.ببخشید از اینکه دیر پاسخ دادم.من پرسش شما رو به آقای نادری گفتم و قرار شد طی یادداشتی پاسخ پرسش شما رو بدن و من همین جا یادداشت رو منتشر می کنم.سپاس
ابرشیر این را دوست دارد
ای کاش زیر پستشون میذاشتین که میدیدن
۰۲ مرداد ۱۳۹۳
خانم غیاثیان گرانمایه و عزیز از اطلاع رسانیتون یک دنیا ممنون. محبت کردید.
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
خواهش میکنم :)
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدئو پشت صحنه این نمایش رو میتوانید در سایت پشت صحنه مشاهده کنید:
http://www.poshtesahneh.com/video/poshtesahneh-theater-yubitsume.html
محسن قربانی و حنانه اسدزاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اقای صباغی عزیز,عالی بودی.
با همه چیه نمایش,ارتباط برقرار کردم.
خسته نباشین.
ایمان یزدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش«یوبیتسومه»تا 10 مرداد تمدید شد
اجرای نمایش«یوبیتسومه»به نویسندگی و کارگردانی نیما نادری تا 10 مرداد ماه تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی این نمایش،«یوبیتسومه»که از 9 تیر ماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد،به دلیل استقبال تماشاگران،تا 10 مرداد ماه تمدید شد.
داستان نمایش«یوبیتسومه»درباره پسری است که بعد از سال‌ها به خانه باز می گردد و متوجه می‌شود که همه چیز تغییر کرده!
مریم بوبانی،مهدی صباغی و معصومه رحمانی بازیگران این نمایش هستند.
ایمان یزدی، محسن قربانی و فرناز این را دوست دارند
خانم شیربانی عزیز سلام...در یکی ازنوشته هاتو ن از مخاطبین خواسته بودید چنانچه سوالی درباره نمایش دارید مطرح کنیم تا پاسخ دهید...سوالی مطرح کردم که پاسخی داده نشده است..مجدد سوالم را مطرح می کنم چنانچه صلاح به پاسخ گویی نیست اعلام فرمایید تا مجدد مزاحم ... دیدن ادامه » نشوم....
خانم شیربانی گرامی از پیگیری های بسیار خوب شما و از آقای نادری و متن بسیار زیبا و بازی های خوبی که در این تاتر ارایه شد نهایت سپاس را دارم.
مصاحبه آقای نادری را در آوای تیوال شنیدم اما سوالی که در ذهن داشتم همچنان باقی مانده.... نمایشنامه اگرچه که به قول آقای نادری از واقعیت فرا می رود و به ابراز حقیقت روی صحنه می رسد اما به هرحال قصه براساس وقایع اتفاق افتاده دهه 60 نوشته شده ... سوالم دقیقا مساله خروج ایرانی ها به ژاپن است آیا در زمان جنگ و سال 66 ایرانیها به ژاپن میرفته اند؟ و این روند صرفا مربوط به بعد از جنگ و اوایل دهه 70 نبود؟ ضمن اینکه پسر 8 سال قبل به ژاپن رفته و با حساب سال 1366 که زمان رخدادهای نمایش است او در سال 1359 برای کارگری به ان کشور رفته البته اشاراتی هم به ترس از بمبارن شهری و اینکه پسر این چیزها را ندیده میشود.... آیا روند روایت زیبای نمایش لزومی به رعایت تقدم وتاخر تاریخی نمی داد و یا اینکه واقعا ایرانیان از سال 58 و یا 59 برای کار به ژاپن میرفتند؟
ممنون از زحمات شما
۲۹ تیر ۱۳۹۳
جناب ابر شیر،آقای نیما نادری نویسنده و کارگردان نمایش«یوبیتسومه»پرسش شما رو اینگونه پاسخ دادند:

ما ایرانی ها درتمام دوران تاریخ هجرت و سفرداشتیم و در این زمینه به نظر من ایران یک استثنا است.همیشه آدم هایی بوده اند که کشورشان را به بهانه های مختلف ... دیدن ادامه » مثل خوشبخت شدن ترک می کنند.هجرت کردن یکسری نکته مثبت به همراه داشته و یکسری نکته منفی.
مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که از سال 70 به بعد، مهاجرت افراد به ژاپن فراگیرتر شد.اما تا پیش از این سال هم افرادی بوده اند که به قصد خوشبخت شدن کشورشان را به مقصد ژاپن ترک کردند.من شخصی را می شناسم که اتفاقا نامش مهدی است که سال 60 به ژاپن رفت ،در آن سالها رفتن او برای بسیاری از اطرافیانش عجیب بود.
نکته دوم اینکه،هدف من از نوشتن این نمایشنامه این بود که مهدی زمانی از ژاپن به این برگردد که در کشور جنگ و تشنج وجود دارد و او جنگ را نمی شناسد.هنرمند ممکن است در آثارش اتفاق تاریخی را تغییر دهد تا به هدف دراماتیک اش برسد و در نمایشنامه،رمان، شعر،یا هر اثر هنری دیگرفرم انجام وقایع تاریخی تغییرکند.مثلا در فیلم سینمایی«حرمزاده های بی ابرو»تارانتینو،هیتلر در سینما می میرد.کارمن موثق کردن سند تاریخی نیست، روایت تاریخ است.من باید به فراخور نمایشنامه، فضایی را فراهم می آوردم که مهدی زمانی از ژاپن برگردد که اواخر جنگ باشد.
۰۴ مرداد ۱۳۹۳
بی نهایت سپاس گذارم از حسن توجه شما..برایم خیلی ارزشمنده این ارتباط ...
کاملا با آقای نادری عزیز در مورد انتخاب هنرمند در خلق اثرش موافقم.
سوال من صرفا کنجکاوی در مورد تاریخچه این روند بود و نه خدای نکرده اشکالی در یک نمایشنامه متفاوت...
آقای نادری نازنین ... دیدن ادامه » می دانم که بیشتر بیشتر در عرصه نمایش این کشور خواهید درخشید.
۰۴ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در شگفتم از اینکه در یک کفه ترازو یک نمایش خیلی خوب وجود داره و در کفه دیگه زمان نامناسب، سالن نامناسب، ساعت نامناسب و... و علیرغم همه اینها کفه اول می تونه به همه ناملایمات بچربه و با مخاطبش ارتباط برقرار کنه؛ نشونه اش هم پر بودن کارگاه نمایش در یکی از روزهای میانی هفته است توی ماه رمضان و...
این نمایش بسیار عمیقه و چند لایه؛ نمی شه اون رو رئالیستی خوند چرا که براحتی می شه تصور کرد که همه این اتفاقات کابوس یک شب مهدی است یا برگشتن مهدی کابوس شبانه مادر و یا سمیه است، یا حتی شخصیتهای غایب؛ نمایش در جاهایی بی زمان و بی مکان می شه و نزدیک به جریان سیال ذهن.
دکور اون هم بیشتر جنبه سنبلیک داره تا رئال؛ آخ که چقدر حرکت آونگی دیوار رو پسندیدم. در این نمایش میشه بخوبی حرفهایی رو که زده نمیشه، شنید.
و خلاصه اینکه جمله آخر این نمایش، واقعا حرف آخر رو می زنه ... دیدن ادامه » و کلامی است که درش یک دنیا معناست:
از اون هشت سال چی مونده؟!
نقد جالبی نوشتید .. درود
۲۵ تیر ۱۳۹۳
سپاس از حسن نظرتون، ولیکن بنده هیچیک از عرایضم رو واجد لفظ نقد نمی دونم؛ اینها صرفا نگاه فرد منه به یک نمایش...
۲۵ تیر ۱۳۹۳
بله، واقعا از اون هشت سال چی مونده؟
نمایش از 30تیر تا 10 مرداد بازهم اجرا داره.
۲۵ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه فکری به حاله هواکش این سالن بکنید انقدر صداش زیاد بود که بعضی جاها دیالوگارو متوجه نمیشدم
ایمان یزدی و وحید هوبخت این را خواندند
مهدی جوانی، شکوه حدادی، Niloufar و پرک این را دوست دارند
یه فکری کنید واقعا.... به نکته درستی اشاره کردید.ممنون.
۲۴ تیر ۱۳۹۳
خواهش میکنم اقای جوانی
۲۵ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حتما به«یوبیتسومه»فکر می کنم
شب گذشته 23 تیر ماه اصغر همت بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون به دیدن نمایش«یوبیتسومه»به نویسندگی و کارگردانی نیما نادری نشست.
به گزارش روابط عمومی این نمایش،پس از پایان اجرای شب گذشته نیما نادری در سخنان کوتاهی گفت:«امشب دومین سالگرد زنده یاد حمید سمندریان است.خواستم بعد از اجرا به احترام ایشان یک دقیقه سکوت کنیم.اما فکر کردم می توان کار بهتری انجام داد و می توان یکی از جملات استاد سمندریان را به یادش خواند و آن این است که:«تئاتر تنها تصویر زندگی نیست،بلکه می تواند زندگی را زندگی تر کند،فشرده و گویا تر به نمایش بگذارد....»
اصغر همت نیز پس از دیدن اجرا درباره ویژگی هایی آن گفت:«تئاتر خوب به تئاتری می گویند که وقتی تمام شد و از سالن بیرون می روی به آن فکر کنی و من حتما به این نمایش فکر می کنم.»
او ادامه داد:««یوبیتسومه»هم ... دیدن ادامه » به لحاظ متن توجه من را جلب کرد و اجرای خوبی بود.هماهنگی خوبی بین همه چیز وجود داشت.هر آن چیزی که لازمه یک کار خوب هست را دارد.بازی های خوب و روان،دکور خوب که حقیقتا من را یاد حلبی آباد انداخت و بسیار گویا است و بهتر از این نمی شد فضا را نشان داد.»
مهدی صباغی،مریم بوبانی و معصومه رحمانی بازیگران نمایش«یوبیتسومه»هستند.
نیلوفر ثانی و پرک این را خواندند
شکوه حدادی و ایمان یزدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینور که "رستم" نبودی حداقل اونور "بروس لی" باش.
بیوگرافی مهدی صباغی
http://www.theater.ir/fa/artists.php?id=206
۲۳ تیر ۱۳۹۳
اخ اخ اره من فکردم مرضیه منظورت بوده :!! :D
والا اگه منم شوهرم ی سره بره تاترو به من کم توجه شه معلومه سرک میکشم تو زندگی مردم :-D :))
۳۰ تیر ۱۳۹۳
:))))
۳۰ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پنج دقیقه دیر رسیدیم رامون ندادن :( مملکت چه قانونمند شده خداروشکر!!!
فردا میریم ببینیمش
تبسم استاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ناصر تقوایی کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران شامگاه جمعه، 20تیر تماشاگر نمایش«یوبیتسومه» به نویسندگی و کارگردانی نیما نادری در کارگاه نمایش بود. نادری پس از پایان نمایش با تشکر از حضور ناصر تقوایی برای دیدن نمایش، زادروز او را تبریک گفت.تقوایی در گفت‌وگو با «شرق» درباره این نمایش گفت: «خوشحالم که امشب، به اعتقاد 15، 20ساله خودم رسیدم و آن این بود که، پیشرفته‌ترین هنر ما، فعلا هنر تئاترمان است و به همین علت روی هنرهای دیگر ما اثر گذاشته، مخصوصا سینمای ما و بازیگری در سینما.»او ادامه داد: «گفت‌و‌گونویسی در سینما، به‌شدت از تئاتر ما تاثیر گرفته است و همین الان بهترین بازیگرانی که در سینما می‌بینید، پرورش‌یافته‌های تئاتر هستند. امشب دوباره بعد از 20سال به این اعتقاد خودم رسیدم که اشتباه نکردم.»کارگردان فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» افزود: ... دیدن ادامه » «یک تئاتر خوب و خیلی جمع‌وجور که با سه‌بازیگر اجرا می‌شود و با یک متن فوق‌العاده قوی و از لحاظ مالی با ارزان‌ترین اجرا روی صحنه رفته است. متن این نمایش به‌شدت قوی است و گفت‌وگو‌های خ:/..بی در آن هست و داستان زندگی جامعه ماست که برخی‌ها در غربت به هوای خوشبختی، کار می‌کنند و اکثرا بعد از اینکه بر‌می‌گردند می‌بینند، چیزی نصیبشان نشده.»تقوایی در پایان گفت: «به هر حال از مجموع جهات می‌شود این نمایش را به شکل یک تئاتر سنتی‌تر دید، سنتی به معنی اجتماعی، نه میهنی، ولی با یک اجرای خوب و ساختار مناسب، مخصوصا در تقطیع‌هایی که دارد به جای تعویض پرده سنتی به‌شدت به سینما نزدیک می‌شود. روی‌هم‌رفته علاوه بر متن و بازی‌های خوب، اجرای خوب و مناسبی هم دارد.»
manimoon و مریم این را خواندند
شکوه حدادی، محمدرضا سجادیان، mn_rst و ایمان یزدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان شب گذشته مهدی نادری و امیر جعفری،مهمانان دیگر نمایش«یوبیتسومه»بودند.
ماهور ابراهیمی این را خواند
ایمان یزدی، شکوه حدادی و حنانه اسدزاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظر ناصر تقوایی در باره یک نمایش
به گزارش روابط عمومی نمایش،ناصر تقوایی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینمای ایران،شب گذشته 20 تیر با حضور در کارگاه نمایشی مجموعه تئاتر شهر به دیدن نمایش «یوبیتسومه» به کارگردانی نیما نادری نشست.
نیما نادری نویسنده و کارگردان نمایش«یوبیتسومه» بعد از پایان اجرا گفت:«خوشحالیم که امشب میزبان استاد ناصر تقوایی هستیم و همین جا زادروزشان را تبریک می گوییم.»
ناصر تقوایی نیز در جملات کوتاهی گفت:«بدون تردید در این سالها هنر تئاتر از همه گونه های هنری جایگاه و ارزش بهتری داشته است. تئاتربهترین هنر ایران هست، چه در نسل گذشته که آمدند و کار کرد و چه نسل جدید،همیشه شاهد تئاترهای درجه اول بودیم.آنقدرهمیشه نقش اجتماعی داشتند،که می توانم بگویم سینما در سایه تئاترما قرار گرفته است و سینما به شدت تحت تاثیر تئاتر ما است.»
کارگردان ... دیدن ادامه » «ناخدا خورشید»ادامه داد:«شما اگر بازی ها و فیلم های خوبی در سینما می بینید،اینها را بچه های تئاتر انجام می دهند و یک بار دیگر این عقیده با تئاتر خوبی که دیدیم به من ثابت شد.»
نمایش « یوبیتسومه» نوشته و کار نیما نادری هر روز ساعت 21 با بازی مریم بوبانی، مهدی صباغی و معصومه رحمانی در کارگاه نمایش به صحنه می رود.


شاهین نصیری، شکوه حدادی و ایمان یزدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پرسیدم راز موفقیتتون چیه ؟
گفت : اول نسل جوون
دوم هدف
سوم !!!؟؟؟
لامصب زبون شون سخته خب :)
۲۹ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعضی اجراها چنان به جان میشینه مثل پوست و گوشت به تن .

مثل یوبیتسومه .

یوبیتسومه درد داره از اون دردایی که فریاد هم درمانش نمی کنه

یوبیتسومه سواله ، چراییه .

یوبیتسومه یعنی من این زندگی رو نمی خوام . حق من خیلی بیش از این هاست

یوبیتسومه یه نایهنجاریه از هر نوعی که فکر کنی ، اقتصادی ، فرهنگی و..........

یوبیتسومه رو باید ببینی تا درک کنی ، درد یه خوره ست . و ما یا سِر شدیم یا حالمون خیلی خراب تر از این حرف هاست .

نیما جان نادری ممنون که می نویسی و با هر سختی محکم می مانی تا به اجرا آری . ممنون که گام های بلند و آرزو هایی بزرگ و دوست داشتنی داری . باور هایت را در آوای تیوال شنیدم و بر خود بالیدم که در سرزمین مادری ام چنین فرزندان به غایت خوب دارم . توفیقت را به جان آرزومندم .
خانم ... دیدن ادامه » بوبانی بسیار دوست داشتی ، مهدی جان صباغی و نازنین معصومه رحمانی ممنون از اجرای بسیار بسیار خوبتان .
و سپاسی ویژه هم از همه ی عوامل نمایش . سرورتان همه نیایشم .
زنای اونا ، مثل زنای ما زیاد گریه می کنن ؟